Youtuben ja muiden videopalveluiden helmiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä plasmatykki varsinaisesti on?
Nimensä mukaisesti se on tykki, joka ampuu/synnyttää plasmaa.

Videon tapauksessa ammuttiin taser-tyyliin ammus ja siihen kiinnitetty ohut piuha, johon tuupattiin ihan hetkeksi miehekäs 30 kA ja 210 kV (= 4 * Olkiluoto 3:n teho) suurista kondensaattoreista. Tämä kuumensi piuhan ympärystä niin paljon, että ilman atomien elektroneja lensi huitsin nevadaan, jolloin ilmasta tulikin ionisoitunutta ilmaa, eli plasmaa. Tämä monituhatasteinen plasma aiheutti vaurioita kohteessa, eli hujahti taustavaneristakin läpi.

Puheen häirintälähetin ja miten se vaikuttaa ihmisiin kun yrittävät selvitä Tubettajan testistä sekä tietysti selitys itse tekniikasta. Tämä on taas vähän sellainen että olisi kiva päästä itse kokemaan miten vaikuttaa oikeassa elämässä.

Rentouttavaa katseltavaa. Sitä jo hiukan alkoi haaveilla omasta kolosta.
Hyvin kyllä osaa rakennella.

Olen jäänyt koukkuun YouTuben erilaiseen rekkamies videoihin. Näin toimistotyöläisenä on ihan älyttömän mielenkiintoista päästä kurkkaamaan tuollaiseen "oikean työn" maailmaan, jossa Scanian tankkeja sulatellaan nuotioilla ja metsissä kohdataan auraamattomia teitä. Ovat kyllä kansallissankareita kaikki tämän työn tekijät, pitävät yhteiskunnan pyörimässä päivät ja yöt.

Olen jäänyt koukkuun YouTuben erilaiseen rekkamies videoihin. Näin toimistotyöläisenä on ihan älyttömän mielenkiintoista päästä kurkkaamaan tuollaiseen "oikean työn" maailmaan, jossa Scanian tankkeja sulatellaan nuotioilla ja metsissä kohdataan auraamattomia teitä. Ovat kyllä kansallissankareita kaikki tämän työn tekijät, pitävät yhteiskunnan pyörimässä päivät ja yöt.

Kiitos näistä. on kyllä hyvää kontenttia pitää näitä alkaa itsekin seuraamaan.
Kuinkahan eivät peruutuskameraa moisiin hommaan laita

Rekkajuttuihin liittyen itselläkin jotain outoa viehtymystä ollut lähiaikoina näihin "SCANIA jenkeissä" videoihin. Kun ei nupeista mitään tiedä niin noissa on ihan mielenkiintoista asiaa teknisestikin ja bonuksena saa naureskella, kuinka hämmästyneitä nuo "USA-on-paras-ja-meidän-rekat-on-parhaita-punaniskat" ovat kun pääsevät SCANIAa kokeileen. SCANIA on siis keplotellut yhden Eurooppanupin poikkeusluvilla ajoon jenkkeihin, jota tuo kuski kierrättää näyttelyissä yms. Taka-ajatuksena tietysti lienee yrittää joskus päästä jenkkimarkkinoille, jotka selvästikin ovat parin kehityksessä laiskan valmistajan hallussa ja nupit on vuosikausia Eurooppaa jäljessä kaikessa paitsi ehkä ulkonäössä.

Tässä pari:

Statistiikka

Viestiketjuista
272 431
Jäsenet
76 904
Uusin jäsen
pdsa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom