Nyt on koeajettu EV6/Ioniq5/ID4/Enyaq tällä näkökulmalla, kun mukaan pitäisi mahtua kaksi pientä lasta ja mukana kulkeva tavaramäärä. Kaikista saa isompi akkuisen version alle hankintatuen ja joitakin varusteita vielä päälle.Miten Ioniq5 vs. EV6 takaboksin osalta, kuvien perustella sanoisin että Kia edellä mutta käytännössä? Saako lastenrattaat heittämällä?
Meneekö muuten mihinkään moderniin sähkikseen kolmet turvaistuimet vierekkäin, ei taida? Tästä taisi olla puhetta aikaisemmin mutta korean ihmeiden osalta en ole nähnyt kommentteja.
EV6 tavaratila on aivan onneton, korkeus tavaratilan peitteen tukipalkin kohdalla surkea 35,5cm ja huono muotoilu viistoperän kanssa, joten ei mitään käyttöä lapsiperheelle. Muuten auto on ihan hyvä, jos ajaa sport-modella. Eco-moden kiihtyvyys on todella surkea. Tämän joukon tyylikkäin ulkonäkö iso plussa.
Ioniq5 on kokonaisuutena paras auto ja perusmallissa kattavat varusteet, mutta tavaratila vain 38cm korkea. Tiukkaa tekee, jos mökkireissun kamat pitäisi saada mahtumaan. Muuten valitsisin tämän auton tästä nelikosta.
ID4 ja Enyaq ovat vähän tylsiä, mutta käytännöllisiä, joten myyvät varmasti hyvin. Enyaq 51cm korkeus tavaratilassa ja 585l kapasiteetti aivan eri tasolla korealaisiin nähden.