Automaattinen regenerointi ja adaptiivinen vakionopeudensäädin olisi tietty varmaan se helpoin valinta. Tällöin regeneroidaan mahdollisimman vähän, mutta kun liikenne lisääntyy niin regeneroidaan enemmän.Maantiellä on syytä sitten tietää etukäteen mm. nopeusrajoitusten vaihtelut, koska muutenhan rullailemalla todennäköisesti ylittää rajoituksen.
Kumpikin on hyvä juttu ja paras olisi minusta kombo opd + valinta ilman regenerointia.
Manuaalinen optimointi on toki varmaan edelleen lähelle sitä parasta, mutta jos teknisiä ominaisuuksia haetaan niin edellä mainitut asiat ovat varmaan ihan käyttökelpoisia.
Yleisesti kulutukseen liittyen tuskin ne perinteiset asiat ovat hirveästi muuttuneet. Kuskin mieliala jos perinteisesti on vaikuttanut jopa sen 20% kulutukseen niin eiköhän kuskin käyttäytyminen ole edelleen todella tärkeää vaikka kuinka paljon teknisiä apuvälineitä kulutuksen laskuun olisi.
Äkkiä voisi kuvitella että jarruilla vietetty aika auton laskemana olisi hyödyllisempi tieto kuin regeneroinnin määrä. Tällöin autokin voisi kertoa pitäisikö niitä välillä käyttää kunnolla ja toisaalta miten vähällä käytöllä arkiajossa pääsisi. Ehkä regeneroinnin voimakkuuden määrät koko regeneroinnista olisivat myös hyödyllistä tietoa kun voisi optimoida sitä vähäisemmän regeneroinnin määrää.