Niin mitä koitat sanoa? Molempia tapauksia on olemassa ja yhden perusteella on turha vetää johtopäätöksiä minkään valmistajan suhteen?Oleellista tuossa Teslan casessa oli se että se tapahtui Suomessa, oireet olivat alkaneet jo takuuaikana ja ilmoitus viasta tehtiin 1kk virallisen takuun päättymisen jälkeen. Tulos = ei minkäänlaista vastaantuloa Teslalta tai maahantuojalta ja lasku 12600 euroa.
Toinen todellinen esimerkki Suomesta: Appiukon Toytan moottori alkoi kilisemään 130 tkm:n kohdalla. Autossa oli ollut takuu 3v/100tkm joka oli mennyt siis jo reilusti pitkäksi. Auto toki oli huollettu merkkiliikkeessä huolto-ohjelman mukaisesti. Tulos = Toyota toimitti uuden moottorin ja merkkiliike vaihtoi sen tilalle. Lasku 0 euroa. Paskaksi mennyt moottori lähti valmistajalle tutkittavaksi.