No oliko lataus pisteellä sitten aika haipakkata, kun akku oli ehtinyt lämmetä oikein kunnolla sitä ennen? Vai oliko se joku Lidlin 20kW DC-laturi?Laitoin uuden Niron navigoimaan DC-latauspisteelle, niin aloitti akun esilämmityksen -5C lämmöissä jo 90 km ennen latauspistettä
Akun lämmitysteho 3,6 - 3,9 kW
Kai tuon kanssa joutuu tasapainoilemaan, haluuako minimoida latauksiin kuluvan ajan (ja siten koko ajomatkan ajan) vaikka siihen kuluisi enemmän energiaa, vai säästää energiaa mutta tyytyä sitten pidempiin lataustaukoihin.
Asiasta sivuun, swiddu onko sekä Lidl että Espoon kauppakeskus Sello mennyt puolittamaan AC-latausasemiensa tehon 22kW -> 11kW? Aina meitä Zoe- (ja Megane E-tech ja Nissan Ariyan) kuskeja sorsitaan ja pissitään silmään...
Hyvänä uutisena puolestaan se että siinä missä toissaviikolla Sellon AC-latausasemat eivät tuntuneet enää suostuvan lataamaan Zoea (niihin oli tullut sama vika tai "ominaisuus" mitä raportoin aiemmin Verkkokauppa.com:n AC-latausasemilla, eivät aloita koskaan latausta Zoen kanssa, jäävät ikuiseen kättelyluuppiin tai jotain; molemmissa paikoissa on Enston latausasemat ja olinkin asiasta suoraan yhteydessä Enstoon), eilen Sellon latausasemat taas vaihteeksi toimivat Zoellakin. Puh!
Tosin, jostain syystä kättelyyn meni varmaan kaksi minuuttia ennenkuin lataus alkoi, mutta pääasia että alkoi lopulta (en ole havainnut tuollaista pitkää kättelyä muilla AC-latausasemilla, olivat ne sitten 22kW tai 11kW). Valitettavasti vain 11kW teholla, kun ennen puskivat 22kW...
Viimeksi muokattu: