Ei tuon pitäisi olla mitenkään mahdollista jos tyylitiedost ovat identtiset. Kannattaa tsekata että se tyyli.css oikeasti löytyy.
No ei minustakaan
Ajattelin että voisi olla jokin merkistökoodaus tmv. juttu
Ja olin siis testannut myös niin että olen kopioinut molemmat identtisiksi ja lähettänyt palvelimelle, sitten lähettänyt palvelimelle index1 ja index2 joista toinen käyttää tyyli ja toinen tyyli2, ja lopputulos eri, mitähän veetua
Jaetaanpa vielä kokemuksia kun luulen asian selättäneeni:
Nyt testasin vielä lisää, otin suoran kopion toimivasta tyyli2 ja nimesin tyyli3, meni vielä erilaiseksi
Seuraavaksi ajattelin että nyt on jotain tallennusmetodissa tmv. vikaa, käytössä siis perus Notepad++. Otin vielä toimivasta tyyli2 kopion, ja huolella tallensin nimellä tyyli4, enkä laittanut päätettä ollenkaan käsin vaan erikseen valitsin valikosta .css, ja nyt siitä tulikin identtinen tyyli2 kanssa
Ongelma on ilmeisesti siinä että Notepad++ oletus on .txt, ja vaikka suoraan lyöt perään .css niin homma ei toimi niinkuin pitäisi. Homma ei myöskään korjautunut vaikka uudestaan otin tyyli.css, tallenna nimellä, valitse .css, vaan virhe pysyi. Vielä palvelimelle siirto voinee mutkistaa tätä koska eri versioita tuli lopulta kolme, joista siis yksi oli oikea
Ongelmaahan ei ollut kun omalla koneella aluksi tämän tein, vaan leiska muuttui vasta palvelimelle päästyään
Halusin todentaa vielä ongelman ratkaisun käytännössä, joten otin tyyli1:stä kopion, joka aiemmin teki väärännäköistä, ja nimesin tyyli7,
tarkasti valiten ensin muodoksi .css ja toimii kuten pitäisikin
Tähän väliin vielä versiot mitä tuli aikaiseksi tästä sekoilusta, tyyli.css, tyyli2.css (haluttu), tyyli3.css:
Mikään ei siis muuttunut itse sivussa, eikä css koodissa, vain eri lailla tallennettu by Notepad++
Toivottavasti joku vielä löytää tämän ketjun googlella tulevaisuudessa, hakusanoja esim.
Notepad++ CSS tallennus sekoilut, ettei tullut vain omaksi iloksi harrasteltua
Valistuneemmat devaajat sais kyllä heittää mielipidettä,
@Rantakemisti onko heittää kommenttia? Loppukaneettina vielä testasin kaikki tyylit nyt vielä omalla koneella, ei muutoksia, mutta tosiaan palvelimelle pääsyn jälkeen lopputuloksia oli erilaisia kuten kuvassa yllä, ja ainoa ero oli tyylissä tallentaa
EDIT: kuvassa valkoinen on vaan paintin pohjaa