No aivan hervoton ulvonta alkaa, kun pakittaa ruudusta.Niin mutta mikä on oire?
Selvästi jos vähänkään jarru päällä, niin se alkaa.
Mun mielestä semmonen metallin kitkan ääni.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No aivan hervoton ulvonta alkaa, kun pakittaa ruudusta.Niin mutta mikä on oire?
No eipä kuulunut vaan nimenomaan tuossa pakitustilanteessa ja tietyin speksein.Vähän erikoinen tilanne, jos 65 tkm ajetussa autossa olisi palat loppu. Jos autoa ei ole tutkittu, niin ei sille myyjälle kannata kertoa kuin oireista, eikä omista epäilyistä. Jos paloissa ei olisi pintaa lainkaan, niin se kirskunta olisi kuulunut jo koeajolla. Ei ne viikossa mene sellaiseen kuntoon, että alkavat ääntää.
Vähän erikoinen tilanne, jos 65 tkm ajetussa autossa olisi palat loppu. Jos autoa ei ole tutkittu, niin ei sille myyjälle kannata kertoa kuin oireista, eikä omista epäilyistä. Jos paloissa ei olisi pintaa lainkaan, niin se kirskunta olisi kuulunut jo koeajolla. Ei ne viikossa mene sellaiseen kuntoon, että alkavat ääntää.
Tuo jarrujen kesto johtuu autosta.Vähän erikoinen tilanne, jos 65 tkm ajetussa autossa olisi palat loppu. Jos autoa ei ole tutkittu, niin ei sille myyjälle kannata kertoa kuin oireista, eikä omista epäilyistä. Jos paloissa ei olisi pintaa lainkaan, niin se kirskunta olisi kuulunut jo koeajolla. Ei ne viikossa mene sellaiseen kuntoon, että alkavat ääntää.
Se keskeisin pointti tässä lienee se, että jos ne on loppu, niin miksei se käynyt ilmi.Jarrut on kulutusosia enkä laskisi jarrupalojen tai levyjen vaihtoa korjaamiseksi vaan normaaliksi huolloksi.
Liike voinee osallistua kuluihin, mutta tuskin 100% osuudelta, sillä ajoneuvo tulee parempaan kuntoon kuin voisi ikä ja kilometri huomioiden olettaa, jos alle vaihdetaan uutta palikkaa.
2019Olisko siellä satulat jumissa? Minkä ikäinen auto nimimerkillä @KAREK ?
Työntömitalla otin mitan levyn pinnasta palan takapintaan ja näytti 11mm.Vähän erikoinen tilanne, jos 65 tkm ajetussa autossa olisi palat loppu. Jos autoa ei ole tutkittu, niin ei sille myyjälle kannata kertoa kuin oireista, eikä omista epäilyistä. Jos paloissa ei olisi pintaa lainkaan, niin se kirskunta olisi kuulunut jo koeajolla. Ei ne viikossa mene sellaiseen kuntoon, että alkavat ääntää.
Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että nuo google mapsin arvioimat matka-ajat on ainakin pidemmille matkoille aika optimistisia? Ehkä sitten ajan itse vain liian hitaasti, mutta tuntuu siltä että noihin aikoihin on aika vaikea päästä jos on vähänkään jotain hidastetta esim. rekkaa tiellä. Vaatisi sen, että loput ajasta sitten painelee ylinopeutta, siltä ainakin itsestä tuntuu.
Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että nuo google mapsin arvioimat matka-ajat on ainakin pidemmille matkoille aika optimistisia? Ehkä sitten ajan itse vain liian hitaasti, mutta tuntuu siltä että noihin aikoihin on aika vaikea päästä jos on vähänkään jotain hidastetta esim. rekkaa tiellä. Vaatisi sen, että loput ajasta sitten painelee ylinopeutta, siltä ainakin itsestä tuntuu.
Ainakin tuolla Keski-Euroopassa pyöriessä Mapsin arviot ovat pitäneet hyvinkin paikkansa. Sanoisin, että enemmänkin pessimistisiä. Toki eihän se ota kusitaukoja yms. huomioon. Mutta aika hyvin tuohon uskaltaa nykyisin luottaa. Kotimaassa vähemmän käyttänyt pidemmillä matkoilla. Lyhyillä siirtymillä jo muutama rekka tai liikennevallot saattaa tehdä suurta eroa arvioon.Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että nuo google mapsin arvioimat matka-ajat on ainakin pidemmille matkoille aika optimistisia? Ehkä sitten ajan itse vain liian hitaasti, mutta tuntuu siltä että noihin aikoihin on aika vaikea päästä jos on vähänkään jotain hidastetta esim. rekkaa tiellä. Vaatisi sen, että loput ajasta sitten painelee ylinopeutta, siltä ainakin itsestä tuntuu.
Siis tienpinta tasaista jäätä ja sen päälle sataa vettä.Ei vissiin kovin yleistä, että koko tie suljetaan vähäksi aikaa huonon kelin takia? Noh, joskus näinkin.
Pääkallokeli sulki Nelostien koko yöksi Lapissa – autoilua kehotetaan välttämään
Poikittain päätynyt rekka katkaisi Nelostien liikenteen sunnuntai-iltana. Varokeinona liukas tie pidettiin yön ajan suljettuna.yle.fi
Hieman nyt kyllä epäilen että siellä etelässä on jatkuvasti tällaiset kelit...Siis tienpinta tasaista jäätä ja sen päälle sataa vettä.
Näin eteläisessä suomessa, lähes joka talvinen ilmiö, parhaimmillaan useamman kerran. Ei nuo poronpurijat vaan osaa ajaa liukkaalla.
Sinänsä todella hankala keli myös hiekoitusautolle, kun se hiekoitinhan on aina auton perässä, eli se joutuu itse ajamaan sillä kaljamalla.
E: Tosin kyllähän etelässäkin tiet suljetaan, tai sulkeutuu, kun päätiet menee tuohon kuntoon.
En minä ainakaan muista että olisi ollut täällä eteleässä ( PK seutu ) tuollaista vuosikausiin. Ainakan niillä teillä mitä minä ajelen. Joskus jotain alijäähtynyttä vettä tullut hieman tielle, mutta ei se ole mitään isompaa aiheuttanut. Ja kerran pari talvessa on oikeasti liukas keli, mutta se on johtuu tyypillisesti tamppaanunesta lumesta joka muuttuu tienpinnalla jääksi.Hieman nyt kyllä epäilen että siellä etelässä on jatkuvasti tällaiset kelit...
Meillä mökille vievä tie on sen kymmeniä kilometrejä tuollainen keväällä kun alkaa päivät olemaan plussalla. Ei mikään päätie, mutta kitkarenkailla ei tee mitään, eikä vajaavetoinenkaan pihaan pääse edes nastoilla.Hieman nyt kyllä epäilen että siellä etelässä on jatkuvasti tällaiset kelit...
Normaalit liukkaudentorjuntakeinot eivät nyt tepsi – Lapin teillä poikkeusolot
Hiekoitushiekka ei pysy peilijään pinnalla, sillä vesisade huuhtelee sen jäiseltä tieltä pientareelle.yle.fi