Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 298
Löytyykö keltään forumilaiselta tuota Mozi TS-2 jalkaa käytössä? Tahtoisin tietää tuon jalustan tuoman etäisyyden seinästä, mikäli jalustan selkä on seinää vasten. Eli kuinka kauas kiinnityspiste "työntyy" seinästä minimissään.

TaI jos joku osaa ehdottaa vastaavaa tuotetta, jolla tuon LG C2 42":n saa vakiojalkoja likemmäs seinää. Vakio jaloilla tuo jää n. 6 cm päähän seinästä. Seinäkiinnitys ei ole mahdollisuus, kun TV:n on tarkoitus liikkua sähköpöydän mukana ylös/alas.
Mulla on tuon tyyppinen geneerinen jalka CX:n kanssa
(Kärkkäisen sivu, koska mittakuva).
17cm on mitta jalan takareunasta tv-paneelin etureunaan. Kuvista arvottuna Mozi voi olla 1-2cm lähempänä seinää, tai sitten ei.
Pöytä on nykyään 90cm, niin ei ole ihan niin tarkkaa syvyyden kanssa.
 
Liittynyt
19.11.2021
Viestejä
112
Löytyykö keltään forumilaiselta tuota Mozi TS-2 jalkaa käytössä? Tahtoisin tietää tuon jalustan tuoman etäisyyden seinästä, mikäli jalustan selkä on seinää vasten. Eli kuinka kauas kiinnityspiste "työntyy" seinästä minimissään.

TaI jos joku osaa ehdottaa vastaavaa tuotetta, jolla tuon LG C2 42":n saa vakiojalkoja likemmäs seinää. Vakio jaloilla tuo jää n. 6 cm päähän seinästä. Seinäkiinnitys ei ole mahdollisuus, kun TV:n on tarkoitus liikkua sähköpöydän mukana ylös/alas.
Tuolta "Kysymys" kohdasta joku kysynyt samaa ja löytyi paremmilla mitoilla oleva kuva
 

Liitteet

Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
18
Korjaantuu factory resetillä tehdasmenusta. Tehdasmenuun pääsy on vaan tehty tarpeettoman vaikeaksi uusilla kaukosäätimillä kun ei ole numeronäppäimiä. Samsungin SmartThings-sovelluksesta saa kaukosäätimen numeronäppäimillä (lisää vaan laitteen ja painaa alhaalta "Remote Control").

Sitten näin:
MUTE
1
1
9
OK
(odota että hospitality menu pomppaa ylös)
1
2
3
4
>Option
(katso varalta että "Local Set" on "EU_SPAIN" jolla suomalaiset sovellukset yms.)
>Factory reset
>OK kunnes käynnistyy uudestaan
Ei auttanut, aikavyöhykket silti vain kaksi väärä. Eu_spain oli Localsettinä. :/
 
Liittynyt
08.04.2019
Viestejä
72
Oon päätyny siihen että budjettiluokan telkkarit on pitkälti samaa kuraa Euroopassa, niin kiinnostaa että mikä ois edullisin käyttökelpoinen direct-led telkkari?
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
Itse olen tullut siihen tulokseen että paas tv itselle on oled leffoihin ja pelaamiseen ps5:lla esim. Lg C1, C2,b1,b2 tms. En tahdo sietää jos esum. näkyy bloomingia vähänkin. Kattella vähä hintoja miten menee uutena ja käytettynä vaikka niissä on pienen pieni kiinnipalamisen riski ja pelaan todella paljon kuten aikaisemmassa viestissä totesin. Kokona mietin 55 tai 65. Kuvanlaatu menee mulla koon edelle.

Mini lediä kans mietin mutta ainakin QN85B rtings:n arvostelun perusteella jää pahasti oledien jalkoihin ja on saanu kutakuinkin samat pisteet kuin esim. Sonyn x900e(xe9005). En sitten tiedä että miten ne pisteet on verrattavissa kun sony on vuosia vanhempi tv malli.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 982
Tässä infoa Sonyn 2023 TV mallistosta, OLED, miniLED, LED......Kaalepin asiallisesti esittelemänä.

Uutta rauttaa ja myös softaa ( mm. gaming dashboard )

 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 692
Oon päätyny siihen että budjettiluokan telkkarit on pitkälti samaa kuraa Euroopassa, niin kiinnostaa että mikä ois edullisin käyttökelpoinen direct-led telkkari?
Johonkin vajaan tonnin pintaan taitaa hinnat alkaen-paikallishimmennyslaitteita edelleen löytyä Sonyltä ja Samsungilta? Sonyltä ensin vastaan tuli 55X90K, Samsungilta 55QN85B - jos vuoden 2022 malleista puhutaan.

LG:n paikallishimmennys tai mini-LED-telkut ei ole kauheasti saanut kehuja. Philips ja Panasonic taitaa keskittyä perus-LCD:iden lisäksi nykyään vain OLEDeihin.

TCL:n 2022 malleissa 50/55C735:han kyllä mainitaan direct LED:iksi mutta ilman paikallishimmennyksiä - sellaista voi tietty kokeilla 600-700 eurolla jos markkinointitermi "direct LED" on se mitä hakee. Mutta ilman paikallishimmennystä en näe suurta etua - TCL 55C835 josta paikallishimmennys jo löytyy maksaa näköjään sitten taas sen vajaan tonnin. Hyvänä puolena se, että displayspecificationsin mukaan laitteessa on 240 dimming zonea, mikä luultavasti kertaluokkaa enemmän kuin samanhintaisissa Sonyissä ja Samsungeissa. 54.6" TCL 55C835 - Specifications

Mutta joo, viime vuosimallin entry level OLEDit on jo siinä samassa hintaluokassa.
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
101
Sinä jolla oli kello viturallaan samsungin tvssä.
Järjestelmä asetukset :sieltä kello ja kellon tila automaatti ,muuta aikapoikkeama +01.00 ja kellon tila manuaalille ja asetat ajan oikein itse käsin ja thats it .guidekin pysyy oikeassa ajassa nyt.
 

Liitteet

Liittynyt
05.02.2020
Viestejä
129
Saisiko täältä vinkkiä töllön ostoon?
Vanhemmilta meni televisio mykäksi ja uusi olisi hakusessa. Olen pudonnut täysin kelkasta näiden kanssa eikä mitään tietoa mistään.

43 tuumaa toivottava koko, Töllöstä katsotaan normaaleja kanavia, Youtubea, Netflixiä ja HBO Max pitää löytyä. Pelaamista ja muuta ''erikoiskäyttöä'' ei tulla harrastamaan.
Hintahaarukka 350-500 euroa. Hyvä kaukosäädin ja nopeahko/selkeä käyttöliittymä tietenkin plussaa. Ja tietty hyvä kuva, mitä nyt budjettihinnalla saa. Kiitos etukäteen!
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 692
Saisiko täältä vinkkiä töllön ostoon?
Vanhemmilta meni televisio mykäksi ja uusi olisi hakusessa. Olen pudonnut täysin kelkasta näiden kanssa eikä mitään tietoa mistään.

43 tuumaa toivottava koko, Töllöstä katsotaan normaaleja kanavia, Youtubea, Netflixiä ja HBO Max pitää löytyä. Pelaamista ja muuta ''erikoiskäyttöä'' ei tulla harrastamaan.
Hintahaarukka 350-500 euroa. Hyvä kaukosäädin ja nopeahko/selkeä käyttöliittymä tietenkin plussaa. Ja tietty hyvä kuva, mitä nyt budjettihinnalla saa. Kiitos etukäteen!
No, Samsungilla on Tizen, LG:llä Web OS, Sonyllä ja Philipsillä (ja joukolla "nimettömämpiä" merkkejä ) on Android TV/Google TV. Noi taitaa olla ne vaihtoehdot HBO Max suhteen, Panasonic ainakin putoaa siis pois. Onko 43 tuumaa ehdoton yläraja koolle? 50-tuumaisia laitteita samoilta valmistajilta löytyy lähes samaan hintaan ja hyvinkin tuohon hintahaarukkaan.

Mallikirjo tuossa hintaluokassa on niin laajaa, että en osaa oikein antaa jotain tiettyä mallia. Päivän tarjoukset kannattaa tarkistaa, ja esim. hintaopas.fi kätevä kun näkee hintahistoriaakin.
 
Liittynyt
13.01.2018
Viestejä
128
Saisiko täältä vinkkiä töllön ostoon?
Vanhemmilta meni televisio mykäksi ja uusi olisi hakusessa. Olen pudonnut täysin kelkasta näiden kanssa eikä mitään tietoa mistään.

43 tuumaa toivottava koko, Töllöstä katsotaan normaaleja kanavia, Youtubea, Netflixiä ja HBO Max pitää löytyä. Pelaamista ja muuta ''erikoiskäyttöä'' ei tulla harrastamaan.
Hintahaarukka 350-500 euroa. Hyvä kaukosäädin ja nopeahko/selkeä käyttöliittymä tietenkin plussaa. Ja tietty hyvä kuva, mitä nyt budjettihinnalla saa. Kiitos etukäteen!
poistettu. Ei ollut vaatimusten mukainen laite.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 982
43 tuumaa toivottava koko, Töllöstä katsotaan normaaleja kanavia, Youtubea, Netflixiä ja HBO Max pitää löytyä. Pelaamista ja muuta ''erikoiskäyttöä'' ei tulla harrastamaan.
Hintahaarukka 350-500 euroa.
Tämä samppa tarjouksessa , tosin budjetin yläpäässä:


Tässä Android tV, kamapnja hinta tämäkin. Budjetin keskivaiheille :
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210
Tämä samppa tarjouksessa , tosin budjetin yläpäässä:


Tässä Android tV, kamapnja hinta tämäkin. Budjetin keskivaiheille :
Tuo Samsung sinänsä huono tarjous, koska 50" koossa saa halvemmalla, mutta tuossa todennäköisesti budjetin paras.
 
Liittynyt
05.02.2020
Viestejä
129
Tämä samppa tarjouksessa , tosin budjetin yläpäässä:


Tässä Android tV, kamapnja hinta tämäkin. Budjetin keskivaiheille :
Joo kiitti (muille vastanneille kans). Tuo Gigantin 500e Samsung taitaa lähteä matkaan. Kattelin Verkkikselta just noita halpoja Samsungeja tässä. Yhtenä oli tämä ''tarjous'' vaihtoehtoja, mutta taitaa olla vanhempi malli tuosta Gigantin töllöstä mallinumeron perusteella? Samsung QE43Q67B 43" 4K QLED-televisio 499,99

Budjetin alapäästä vilkuillu näitä kahta, kumpikohan viisaampi valinta jos ottais halvemman?


Muokkaus: Gigantin töllö tilattu! Kiitos avusta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2021
Viestejä
112
Joo kiitti (muille vastanneille kans). Tuo Gigantin 500e Samsung taitaa lähteä matkaan. Kattelin Verkkikselta just noita halpoja Samsungeja tässä. Yhtenä oli tämä ''tarjous'' vaihtoehtoja, mutta taitaa olla vanhempi malli tuosta Gigantin töllöstä mallinumeron perusteella? Samsung QE43Q67B 43" 4K QLED-televisio 499,99

Budjetin alapäästä vilkuillu näitä kahta, kumpikohan viisaampi valinta jos ottais halvemman?


Muokkaus: Gigantin töllö tilattu! Kiitos avusta.
QE = Eurooppa
43 = Tuuma
Q = QLED
6 = 6-sarja (kertoo prosessorin, Hz, rungon yms. kaiken oleellisen)
Numero = Väripigmentti/variaationumero. Näitä tulee jotta voi kauppailla eri valmistajille ja pyöritellä kampanjoita enempi. Rungon reunuksen väri useimmiten ainoa mikä vaihtuu
B = Vuosimalli 2022

Sama televisio siis kyseessä, laitan vain jälkikäteen jos joku muu ihmettelee Q6x eroja

EDIT: Variaationumero joskus tuo myös ihan oikeita ominaisuuksia. Keskimäärin Sonyllä suurin vaihtelu kun voi vaikuttaa saako jalustan kahteen asentoon, onko sisäänrakennettua mikrofonia televisiossa ja mikä kaukosäädin tulee mukana. Muilla (LG, Samsung, Philips) ero yleensä loppuu väriin ja max johonkin nimelliseen kuvanparannusnumeroon.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210
Joo kiitti (muille vastanneille kans). Tuo Gigantin 500e Samsung taitaa lähteä matkaan. Kattelin Verkkikselta just noita halpoja Samsungeja tässä. Yhtenä oli tämä ''tarjous'' vaihtoehtoja, mutta taitaa olla vanhempi malli tuosta Gigantin töllöstä mallinumeron perusteella? Samsung QE43Q67B 43" 4K QLED-televisio 499,99

Budjetin alapäästä vilkuillu näitä kahta, kumpikohan viisaampi valinta jos ottais halvemman?


Muokkaus: Gigantin töllö tilattu! Kiitos avusta.
Mitään muuta eroa tuolla Gigantin Q68B:llä ja Verkkokaupan Q67B:llä ei taida olla, kuin että Gigantti myy aitoa Nordic-mallia, mutta sillä ei liene mitään merkitystä käytön kannalta.

Kaukosäädin voi aluksi aiheuttaa harmaita hiuksia etenkin vanhemmille ihmisille, mutta Halpa-Hallista saa ns. perinteisen kaken 14€:lla jos tuohon minimalistiseen kaukosäätimeen ei totu.

 

Legend_Jon

Tukijäsen
Liittynyt
14.01.2022
Viestejä
90
Kun ootte ostanut noita toista tonnia maksavia televisioita, ootteko maksanu myös siitä jatkotakuusta/tuotevakuutuksesta(Gigantin Elcare ja Powerin Turva)? Tuossa nyt vähän oon vieläkin kahen vaiheilla OLEDin kanssa, onko se sen arvoinen että, joutuu vaihtorumbaan kiinni palamisen takia.
Kuitenkin haluaisi ostaa television jota ei tarvisi olla vaihtamassa parin vuoden päästä, josta on maksanut tonnin ja yli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 375
Kun ootte ostanut noita toista tonnia maksavia televisioita, ootteko maksanu myös siitä jatkotakuusta/tuotevakuutuksesta(Gigantin Elcare ja Powerin Turva)? Tuossa nyt vähän oon vieläkin kahen vaiheilla OLEDin kanssa, onko se sen arvoinen että, joutuu vaihtorumbaan kiinni palamisen takia.
Kuitenkin haluaisi ostaa television jota ei tarvisi olla vaihtamassa parin vuoden päästä, josta on maksanut tonnin ja yli.
Normaalissa sekakäytössä kiinnipalamisen riski on varsin pieni, mutta tuollaiseen 65" tai isompaan ruutuun ainakin Gigantin 5v lisätakuu alkaa olemaan niin pieni lisäkulu (99€ ilman on-site, 149€ on-site) itse laitteen hintaan suhteutettuna, että kyllä se mielenrauhan puolesta on ihan hyvä ottaa mukaan.
Jos tulee myös monitorikäyttöön, niin silloin tuon ottaminen on perusteltua pienempiin 42"/48" malleihinkin.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 731
Normaalissa sekakäytössä kiinnipalamisen riski on varsin pieni, mutta tuollaiseen 65" tai isompaan ruutuun ainakin Gigantin 5v lisätakuu alkaa olemaan niin pieni lisäkulu (99€ ilman on-site, 149€ on-site) itse laitteen hintaan suhteutettuna, että kyllä se mielenrauhan puolesta on ihan hyvä ottaa mukaan.
Jos tulee myös monitorikäyttöön, niin silloin tuon ottaminen on perusteltua pienempiin 42"/48" malleihinkin.
Edit.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 731
Normaalissa sekakäytössä kiinnipalamisen riski on varsin pieni, mutta tuollaiseen 65" tai isompaan ruutuun ainakin Gigantin 5v lisätakuu alkaa olemaan niin pieni lisäkulu (99€ ilman on-site, 149€ on-site) itse laitteen hintaan suhteutettuna, että kyllä se mielenrauhan puolesta on ihan hyvä ottaa mukaan.
Jos tulee myös monitorikäyttöön, niin silloin tuon ottaminen on perusteltua pienempiin 42"/48" malleihinkin.
Jos ostaa 65" tai isomman, niin ehdottomasti (mikäli ottaa lisätakuun) kannattaa ottaa lisätakuu on-sitella. Jos sattuu tulemaan takuuseen menevä vika, niin ei tarvitse itse alkaa raahailemaan/lähettelemään laitetta minnekään.
 
Liittynyt
07.11.2020
Viestejä
94
Normaalissa sekakäytössä kiinnipalamisen riski on varsin pieni, mutta tuollaiseen 65" tai isompaan ruutuun ainakin Gigantin 5v lisätakuu alkaa olemaan niin pieni lisäkulu (99€ ilman on-site, 149€ on-site) itse laitteen hintaan suhteutettuna, että kyllä se mielenrauhan puolesta on ihan hyvä ottaa mukaan.
Jos tulee myös monitorikäyttöön, niin silloin tuon ottaminen on perusteltua pienempiin 42"/48" malleihinkin.
Kyllähän kaikkinainen sekakäyttö on turmiollista ja lopulta johtaa ennenaikaiseen ainakin loppuunpalamiseen.o_O
 

Legend_Jon

Tukijäsen
Liittynyt
14.01.2022
Viestejä
90
Normaalissa sekakäytössä kiinnipalamisen riski on varsin pieni, mutta tuollaiseen 65" tai isompaan ruutuun ainakin Gigantin 5v lisätakuu alkaa olemaan niin pieni lisäkulu (99€ ilman on-site, 149€ on-site) itse laitteen hintaan suhteutettuna, että kyllä se mielenrauhan puolesta on ihan hyvä ottaa mukaan.
Jos tulee myös monitorikäyttöön, niin silloin tuon ottaminen on perusteltua pienempiin 42"/48" malleihinkin.
Tällä hetkellä isoin mikä omaan käyttöön menee on 55" mutta sekin on tarpeeksi arvokas itselle. Enimmäkseen tulee normikanava/elokuva/sarja käyttöön, eli pelaaminen ei ainakaan päällimmäisenä ole mielessä, jos en sitten innostu :rofl:
Oon tosiaan OLEDia miettinyt, mutta ennen sitä olin vahvasti vielä kiinni Neo QLEDissä. Uusi tv korvaa vanhan LG 4k UHD tv:n johonka tuli sinistä värivirhettä vasempaan alakulmaan.
Mallit mitä oon miettinyt on LG C2 ja Samsung QN85B/QN90B.
 
Liittynyt
22.11.2019
Viestejä
31


Powerissa tarjouksessa muutama houkutteleva töllötin. Kannattaako pitäytyä tuossa pienemmässä Samsungissa, onko kuva/käyttöliittymä huomattavasti parempi vai ostaa suoraan tuo isompi LG? Ainakin hintahistorian mukaan ihan hyvä tarjous tuossa LG:ssä. Samsungia taas saanut halvemmallakin. Muitakin ehdotuksia samassa koko-/hintaluokassa otetaan vastaan, kiitos.
 
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
419


Powerissa tarjouksessa muutama houkutteleva töllötin. Kannattaako pitäytyä tuossa pienemmässä Samsungissa, onko kuva/käyttöliittymä huomattavasti parempi vai ostaa suoraan tuo isompi LG? Ainakin hintahistorian mukaan ihan hyvä tarjous tuossa LG:ssä. Samsungia taas saanut halvemmallakin. Muitakin ehdotuksia samassa koko-/hintaluokassa otetaan vastaan, kiitos.
Kysyt käyttöliittymistäkin. Jos vaan mitenkään on mahdollista, niin kannattaa mennä sinne kauppaan testaamaan televisioita, kaukosäätimiä ja käyttöliittymiä ajan kanssa (mahdolliset rajaukset etukäteen teknisten tietojen mukaan, kuten liitäntöjen riittävyys, sovellukset jne.). Ei niistä muuten saa selvää, että mikä merkki ja malli on itselle ja mahdolliselle kotiväelle paras. :)
Sillä tavalla alueen kauppoja kiertämällä ja kokeilemalla löysin itsekin meille sopivan tv-merkin. Kun ei ollut kiire hankinnan kanssa, niin ei tarvinnut ostaa ensimmäistä myyjän tyrkyttämää tv:tä. Liike, josta ostin lopulta, oli jonkinlainen itsepalvelumyymälä Konebox, joka oli olemassa reilut 10 vuotta sitten (olen sen jälkeen tietysti sitten kerran päivittänyt olkkarin telkkaria isommaksi, mutta samassa merkissä pysyen).
 
Liittynyt
22.11.2019
Viestejä
31
Näinhän se on, ei vaan täälä syrjäkylillä tuppaa ikinä olemaan kuin muutamaa mallia varastossa ja nämä tarjousmallit aina toimitetaan keskusvarastolta. Vaikeuttaa hieman tätä ostoprosessia.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 821
Kysyt käyttöliittymistäkin. Jos vaan mitenkään on mahdollista, niin kannattaa mennä sinne kauppaan testaamaan televisioita, kaukosäätimiä ja käyttöliittymiä ajan kanssa (mahdolliset rajaukset etukäteen teknisten tietojen mukaan, kuten liitäntöjen riittävyys, sovellukset jne.). Ei niistä muuten saa selvää, että mikä merkki ja malli on itselle ja mahdolliselle kotiväelle paras. :)
Se onkin suunnilleen ainoa mitä liikkeessä voi järkevästi testailla. Siis se käyttöliittymä. Lisäksi voi testailla saako mahdollisessa 3.5mm kuulokelähdössä säädettyä äänenvoimakkuutta suoraan volume nappuloilla. Tämä on aika oleellinen toiminto jos televisio kytketään siitä stereoihin tai aktiivikaiuttimiin.

Kuvanlaatua on sitten aika mahdoton arvioida kun televisiot on säädetty liikkeessä miten sattuu ja niissä on vielä usein päällä joku "myymälä-demotila" sen räikeine asetuksineen. Kaikki esillä olevat televisiot voivat toistaa jotain 4k demomateriaalia, joka on vielä valikoitu niin että siinä ei näkyisi ne sen julkaisseen televisiovalmistajan televisioiden puutteet. Esimerkiksi FALD televisioiden kuvalle on melkoista myrkkyä kun ruudulla on joku kipinöivä nuotio täysin mustalla taustalla. Sama ilotulituksen kanssa täysin mustaa taivasta vasten. Liiketoiston parannuksille (tai "parannuksille") on myrkkyä kuva jossa on hyvin paljon liikettä eri suuntiin ja kamera vielä heiluu ja zoomaa samalla. Dolby Vision HDR dynamiikka voisivat demota vaikka sillä, että vieressä olisi esillä joku laite joka pystyy siihen täyteen 10.000 nitsin kirkkauteen joka Dolby Visionin masteroinnissa sallitaan maksimina ja voisi verrata siihen mihin se myytävä televisio pystyy. Tämä olisi pahinta myrkkyä OLED televisioille.
 
Liittynyt
15.10.2022
Viestejä
6
Tällä hetkellä isoin mikä omaan käyttöön menee on 55" mutta sekin on tarpeeksi arvokas itselle. Enimmäkseen tulee normikanava/elokuva/sarja käyttöön, eli pelaaminen ei ainakaan päällimmäisenä ole mielessä, jos en sitten innostu :rofl:
Oon tosiaan OLEDia miettinyt, mutta ennen sitä olin vahvasti vielä kiinni Neo QLEDissä. Uusi tv korvaa vanhan LG 4k UHD tv:n johonka tuli sinistä värivirhettä vasempaan alakulmaan.
Mallit mitä oon miettinyt on LG C2 ja Samsung QN85B/QN90B.
Mulla samat mallit mietinnässä, päivittäin vaihtuu mielipide olisiko se qn90b samppa vai lg c2. 65 tosin kokona. Ei ole helppoa valita, isoin pelko tuo kiinnipalaminen kun muksuilla jää telkkari päälle ja katsovat jonkinverran noita pelivideoita/pelaavat itse..
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
45
Mulla samat mallit mietinnässä, päivittäin vaihtuu mielipide olisiko se qn90b samppa vai lg c2. 65 tosin kokona. Ei ole helppoa valita, isoin pelko tuo kiinnipalaminen kun muksuilla jää telkkari päälle ja katsovat jonkinverran noita pelivideoita/pelaavat itse..
Itse painin samojen kysymysten äärellä marraskuussa. Pistin qn90b tilaukseen ja ei ole kyllä kaduttanut.
 
Liittynyt
31.01.2023
Viestejä
137
Ostin uuden televiosion, eikä tässä ole kuulokeliitäntää lagallisten kuulokkeiden liittämiseksi (huomasin nyt vanhoista viesteistä, että tuo on nykyään normaalia). Harmittaa vain kun on hyvät ja melko uudet langalliset kuulokkeet. Voiko noita saada kytkettyä televisioon jonkun sopuhintaisen sovittimen kautta. Tästä löytyy USB in, HDMI eARC/ARC ja optinen ääniliitäntä. Television ääntä ei ole viety millekään laitteelle, josta saisi ääntä ulos.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 821
Ostin uuden televiosion, eikä tässä ole kuulokeliitäntää lagallisten kuulokkeiden liittämiseksi (huomasin nyt vanhoista viesteistä, että tuo on nykyään normaalia). Harmittaa vain kun on hyvät ja melko uudet langalliset kuulokkeet. Voiko noita saada kytkettyä televisioon jonkun sopuhintaisen sovittimen kautta. Tästä löytyy USB in, HDMI eARC/ARC ja optinen ääniliitäntä. Television ääntä ei ole viety millekään laitteelle, josta saisi ääntä ulos.
Tuollaisella laitteella saat ainakin optiseen liitäntään kiinni analogisen vehkeen.


tai


Se on telkkarista kiinni voiko television kaukosäätimella säätää suoraan optisen lähdön äänenvoimakkuutta. Yleensä ei voi, mutta jossain malleissa voi.

Jos ei voi niin tarvinnee tämän tyyppisen kuulokevahvistimen lisäksi:


EDIT: Ja sitten tarvii sen Toslink-kaapelin ainakin. Maksaa muutaman euron ja mahdollisesti RCA tai kuulokejohtoja. Kannattaa tilata Amazonista samoille tulilla jos sellaisia tarvii.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.01.2023
Viestejä
137
Mistähän voi tietää, että tukeeko televisioni optisen lähdön voimakkuuden säätöä? Tässä LG:n televisiossa voi valita käytetäänkö TV:n kaiutinta, langallista kaiutinta, langatonta kaiutinta, ulkoista kaiutinta tai ulkoisia kaiuttimia TV:n kaiuttimien kanssa. Langallisen kaiuttimen kaiutinvalinnassa on vaihtoehtoina:
- Optinen lähtölaite - Nauti TV:n äänestä äänilaitteiden kautta, jotka on yhdistetty OPTICAL DIGITAL AUDIO OUT -porttiin. Jos LG-äänisynkronointia tukeva äänilaite on liitetty, äänilaitteen äänenvoimakkuutta voidaan säätää television kaukosäätimestä - sekä toisista ohjeista maininta, että liitettävän laitteen tulee tukea optista yhteyttä ja vain joidenkin mallien ääntä voi säätää kaukosäätimestä, eli veikkaisin että pitäisi olla LG:n oma.
- HDMI(ARC) -laite - Toista TV:n äänet HDMI(ARC) -porttiin yhdistetyn äänilaitteen kautta. Jos valitset tämän toiminnot, SIMPLINK otetaan automaattisesti käyttöön - sekä toisista ohjeista maininta, että jos SIMPLINK on kytketty pois päältä, lähtötason kaiuttimen asetukset palautetaan automaattisesti keskeytyksettömän äänilähdön oletusasetuksiin.

Mikä tuo HDMI:n kautta langallisille kuulokkeille tuotava ääniliitäntä oikein on?
 
Liittynyt
13.03.2023
Viestejä
13
Onkohan jollain joku ajatus että milloin olisi seuraavan kerran isommin tarjouksia töllöistä tarjolla?

Tarkoituksena hankkia 75-77" QLED tai OLED ja 1500€ ympärillä pitäisi hinta pyöriä. Kiire ei ole, joten siksi kyselen, että onko nyt keväällä joku yleinen alennusaika tulossa, jossa esim. viime vuoden malleja myydään kiireesti pois uusien tieltä. Loppuvuoteen mustille päiville ei jaksane odotella.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210
Onkohan jollain joku ajatus että milloin olisi seuraavan kerran isommin tarjouksia töllöistä tarjolla?

Tarkoituksena hankkia 75-77" QLED tai OLED ja 1500€ ympärillä pitäisi hinta pyöriä. Kiire ei ole, joten siksi kyselen, että onko nyt keväällä joku yleinen alennusaika tulossa, jossa esim. viime vuoden malleja myydään kiireesti pois uusien tieltä. Loppuvuoteen mustille päiville ei jaksane odotella.
Tuohon hintaan voi QN90B:n saada poistomyynnistä kunhan aika koittaa, tais QN9xA:n poistomyynnit sijoittua elokuulle, joten ole viimeistään silloin skarppina. LG B2 saattaa laskea tuohon 2k€ paremmalle puolen myös, kenties jonkun muunkin merkin OLED, mutta kannattaa seurailla aktiivisesti hintoja.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 618
Onkohan jollain joku ajatus että milloin olisi seuraavan kerran isommin tarjouksia töllöistä tarjolla?

Tarkoituksena hankkia 75-77" QLED tai OLED ja 1500€ ympärillä pitäisi hinta pyöriä. Kiire ei ole, joten siksi kyselen, että onko nyt keväällä joku yleinen alennusaika tulossa, jossa esim. viime vuoden malleja myydään kiireesti pois uusien tieltä. Loppuvuoteen mustille päiville ei jaksane odotella.
Ite samassa tilanteessa ja kyttäillyt koko alkuvuoden tarjouksia, mutta ei oikein mitään kummallista ole tullut vastaan. Paras tais olla viime vuoden lopun c1 77" 1999e hintaan.
 
Liittynyt
14.03.2023
Viestejä
3
Hei, löysin Samsung AU7000 sarjan 75" tv:n (UE75AU7172) tarjouksessa 698€, ja sitten Samsungin Q60A 70" tv:n 748€. katseluetäisyyttä on yli 5 metria joten tuo 75" tuumainen kiinnostaa enemmän - kuvakin näyttää ihan kelvolliseselta. Onko Q60A:n ihme-quantumpartikkelien vaikutus niin paljon parempi että kuitenkin kannattaisi ostaa se vaikka hintaa 50€ enemmän ja ruutu 5" pienempi? Mietin että kuinka paljon niillä on väliä kun tuossa q60 sarjassa ei ole mitään local dimmingiä tai direct ledejä.. mitä sanotte? Toki Q60A on vähän littempi ja näyttää siten paremmalta seinällä ja kenties se upskaalaa sisältöä paremin 4k:ksi? Tai onkohan Q60A:ssa enemmän valovoimaa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.01.2020
Viestejä
220
Hei. Tuttu olisi hommaamassa 55 töllöä. Onko sampan 70b vs 77b merkittävää eroa? Olisiko siellä 800e hujakoilla jotain muuta fiksua töllöä. Koko 55 ja 120hz ois kriteerit.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
179
Mitä telkkaria raati suosittelee seuraavilla vaatimuksilla:

- Ei Samsung
- Koko ~65" ±..
- Hyvä kuvanlaatu
- Hyvä antenniverkon viritin
- Älypuoli voisi periaatteessa olla luokkaa älytön, tuo kun joko vanhenee tai alkaa muuten käyttö tökkimään => Voi vaikka päivittää säännöllisesti Chromecast with Google TV tms. (enemmän kuitenkin käytetään suoratoisto palveluita kuin TV puolta, mutta ei enää TV:tä johon antenni, vahvistin ym. uusimallakaan ei saa edes harvoin katsottua häiriötöntä TV kuvaa äänen pätkimättä)
- Hinta kokonaisuuteen nähden suht. alhainen. (~700€, saa mielellään olla allekin, mutta kunhan tarjoaa hintaansa nähden vastinetta vaikka vähän hinta nousisikin)
- Älytöntä kun oikeasti nykyään ei saa, niin ehkäpä se Android TV / Google TV niin saa ainakin sovelluksia

3 x Samsung joista 2 itsellä kokemuksen jälkeen haluan kokeeksi kiertää merkin kaukaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 731
Mitä telkkaria raati suosittelee seuraavilla vaatimuksilla:

- Ei Samsung
- Koko ~65" ±..
- Hyvä kuvanlaatu
- Hyvä antenniverkon viritin
- Älypuoli voisi periaatteessa olla luokkaa älytön, tuo kun joko vanhenee tai alkaa muuten käyttö tökkimään => Voi vaikka päivittää säännöllisesti Chromecast with Google TV tms. (enemmän kuitenkin käytetään suoratoisto palveluita kuin TV puolta, mutta ei enää TV:tä johon antenni, vahvistin ym. uusimallakaan ei saa edes harvoin katsottua häiriötöntä TV kuvaa äänen pätkimättä)
- Hinta kokonaisuuteen nähden suht. alhainen.
- Älytöntä kun oikeasti nykyään ei saa, niin ehkäpä se Android TV / Google TV niin saa ainakin sovelluksia

3 x Samsung joista 2 itsellä kokemuksen jälkeen haluan kokeeksi kiertää merkin kaukaa.
Mikä on "suht alhainen" hinta alle 1000€ ? vai 3000€ ja yli ?
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
179
Mikä on "suht alhainen" hinta alle 1000€ ? vai 3000€ ja yli ?
Juu, voisi tämän päivittää viestiin, mutta mielellään selvästi alle 1000€ (~700€)

Esimerkiksi jotain tätä tasoa niin hinnaltaan kuin tekniikaltaan. Saa toki olla teknisesti parempikin jos hinta ei nouse älyttömästi.. Toki sanottava myös että tästä merkistä ja sen laadusta en osaa sanoa mitään.

 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
124
Juu, voisi tämän päivittää viestiin, mutta mielellään selvästi alle 1000€ (~700€)

Esimerkiksi jotain tätä tasoa niin hinnaltaan kuin tekniikaltaan. Saa toki olla teknisesti parempikin jos hinta ei nouse älyttömästi.. Toki sanottava myös että tästä merkistä ja sen laadusta en osaa sanoa mitään.

Tämä olisi laadukas televisio tuolla hinnalla:


Toki jos on laittaa pikkusen lisää niin suosittelen tätä, itsellä on C825 sarjan miniled ja on uskomaton TV kaikin puolin.

 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 821
Mitä telkkaria raati suosittelee seuraavilla vaatimuksilla:

- Ei Samsung
- Koko ~65" ±..
- Hyvä kuvanlaatu
- Hyvä antenniverkon viritin
- Älypuoli voisi periaatteessa olla luokkaa älytön, tuo kun joko vanhenee tai alkaa muuten käyttö tökkimään => Voi vaikka päivittää säännöllisesti Chromecast with Google TV tms. (enemmän kuitenkin käytetään suoratoisto palveluita kuin TV puolta, mutta ei enää TV:tä johon antenni, vahvistin ym. uusimallakaan ei saa edes harvoin katsottua häiriötöntä TV kuvaa äänen pätkimättä)
- Hinta kokonaisuuteen nähden suht. alhainen. (~700€, saa mielellään olla allekin, mutta kunhan tarjoaa hintaansa nähden vastinetta vaikka vähän hinta nousisikin)
- Älytöntä kun oikeasti nykyään ei saa, niin ehkäpä se Android TV / Google TV niin saa ainakin sovelluksia

3 x Samsung joista 2 itsellä kokemuksen jälkeen haluan kokeeksi kiertää merkin kaukaa.
Tämä Hisense U8GQ voisi olla hyvä hintaisekseen 65 tuuman koossa hintaan 800 euroa.


Huomaa tuo mallinumero U8GQ on se oikea eli Q-kirjain lopussa. Ilman Q-kirjainta lopussa se malli on USA malli, joka on vähän joka suhteessa parempi televisio. 120 Hz paneeli tuossa ja FALD ja iso valovoima kuvassa.

Älyä tuossa mallissa ei juuri ole kiinalaisen älykäyttöjärjestelmän vuoksi, mutta siinä toimii Yle Areena, YouTube ja Elisa Viihde/Viaplay. Muita sovelluksia jos kaipaa niin sitten tarvii vaikka sen Google TV chromecast tikun hintaan 40/70 euroa HD/4k malli.

700 euroa on vähän liian pieni raha, että sillä saa kunnollista 65 tuumaista televisiota. Tuhannen euron hinnalla saanut viime viikkoina jotain LG CS OLED telkkaria 55 tuuman koossa, joka on kuvanlaadultaan jo lähellä parasta mitä on olemassa.

TCL ja Hisense on hyvän hintalaatusuhteen merkkejä tuossa alle tonnin hintaluokassa. Pari sataa kalliimpi tahtoo olla LG tai Samsung että saa siinä hintaluokassa vastaavan kuvanlaadun.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
179
700 euroa on vähän liian pieni raha, että sillä saa kunnollista 65 tuumaista televisiota.
Tämä on kyllä varmasti totta, varmasti Samsungiltakin olisi saanut paremman kun olisi enemmän maksanut (olisi paremman mallin ostanut) kuin tuli aikoinaan tuosta 2017 mallin 50" Samsungista maksettua. Silti nykyisen älypuoli tökkinyt niin pitkään, että tullut ostettua Chromecast with Google TV ettei hermot mene. Nyt antennin ym. uusimisen jälkeen HD nippuun jää pientä virhettä jonka antennimittarin virheen korjaus osaa korjata täysin, mutta Samsungin virittimen virheenkorjaus ei tuohon kykene. Ensimmäinen oma yli 1000€ Samsung aikoinaan muuten vaan hajosi poksahduksen kera kun kytki virrat..

Noista syistä tosiaan haluan katsella muuta merkkiä ja koska Älypuoli noissa "vanhenee käsiin", niiypyrkii pitämään budjetin alhaisempana kun nuo ovat nykyään tuollaisia liki kertakäyttö laitteita. Vanha 40" Sony joka oli ensimmäisiä DVB-T2 virittimellä olevia toimii kyllä moitteettomasti yhä, myös HD kanavat vanhalla antennilla, tuo ei vaan enää omassa käytössä..

Tuo yllä mainittu 849€ TCL näyttää olevan saman hintainen Veikon Koneella joka olisi itsellä liikkeenä lähin, mutta eivät nuo muutkaan este ole.

Kiitos vinkeistä, täytyy tältä pohjalta miettiä.


Tätä tuskin kukaan jaksaa enää lukea, mutta lisään vielä loppuun..

Onko nykyään vielä missään TV:ssä mahdollisuutta kytkeä samaan aikaan kahdet Bluetooth kuulokkeet?
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 821
Tuo yllä mainittu 849€ TCL näyttää olevan saman hintainen Veikon Koneella joka olisi itsellä liikkeenä lähin, mutta eivät nuo muutkaan este ole.
65 tuumainen tv alkaa olla niin suuri, ettei se suurimpaan osaan henkilöautoista mahdu. Eli isompaa autoa tai peräkärryä vaatii.

Em. syystä se tilaus kotitoimituksella on usein järkevin vaihtoehto. Hintaakin silla usein tyyliin 10-20 euroa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 130
Viestejä
4 196 546
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom