Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
465
TV:n päivitys vois olla ajankohtasta, tällä hetkellä noin 3v vanha philipsin 57" perus android tv. Haussa ois nyt Philipsin 120hz paneelilla oleva, luultavasti 55" tai max 60".
Onkohan noihin spekseihin täsmääviä tarjouksia ollu? vai jysähtääkö tässä vuodenvaihteen jälkeen isommat tarjoukset?
 
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
586
TV:n päivitys vois olla ajankohtasta, tällä hetkellä noin 3v vanha philipsin 57" perus android tv. Haussa ois nyt Philipsin 120hz paneelilla oleva, luultavasti 55" tai max 60".
Onkohan noihin spekseihin täsmääviä tarjouksia ollu? vai jysähtääkö tässä vuodenvaihteen jälkeen isommat tarjoukset?
899€ oli Powerissa Black Weekina Philips The One eli 55PUS8888. Philips 55PUS8888 55" 4K Ultra HD (3840x2160) LED Google TV (Televisiot)
Tässä Saksan hintaseurannasta rajattuna Philipsin mallit, jotka 55" ja 100/120Hz, eli sieltä voit katsoa mallinumerot joiden perusteella hakea Suomesta. Fernseher mit Hersteller: Philips, Panel: LCD, Diagonale ab 55", Bildfrequenz nativ: 100/120Hz Preisvergleich Geizhals Deutschland
Tuolla saksakaupassa on 55PUS8888:sta melko huima tarjous 699€, vielä soundbar päälle. Joten sen perusteella voi laskea myös Suomessa vielä ainakin BF-hintoihin uudelleen. Tosin Saksassa pelkkä 55PUS8888 on ollut 615€ BF:na ja 699€ oli ennen ja jälkeen sen marraskuussa. Philips 55PUS8888/12 Xklusiv 2023 + Philips TAB8205/10 LCD, 55, 139, Ultra HD
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
162
Tänään illalla ensimmäistä kertaa ollut käytössä Sonyn XR-65X92K. Hyvin tyytyväinen ainakin vielä olen ollut, mutta tuo kaukosäädin alkanut jo nyt vähän häiritsemän, kun ei mitään näe näppäimistä hämärässä.
Saakohan tuota taustavalaistua kaukosäädintä mistään, siis tuota pienempää versiota?
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
3 111
Tänään illalla ensimmäistä kertaa ollut käytössä Sonyn XR-65X92K. Hyvin tyytyväinen ainakin vielä olen ollut, mutta tuo kaukosäädin alkanut jo nyt vähän häiritsemän, kun ei mitään näe näppäimistä hämärässä.
Saakohan tuota taustavalaistua kaukosäädintä mistään, siis tuota pienempää versiota?
Ihmettelen, että mihin ihmiset tarvitsee valoa kaukosäätimessä ? Itse käyttänyt Sonyn säädintä pari vuotta, enkä ikinä ole kokenut tarvitsevan taustavaloa. Pari päivää, kun säädintä käytät, niin opit ulkoa koko säätimen ja pimeässäkin osut oikeisiin painikkeisiin.
Jos valaistua kaukoa kaipaat, niin kannattaa kokeilla vaikka noista jotakin. Tokihan löytyy taustavalaistuakin Sonyn omaa säädintä/korvaavaa. Tokmanni, Prisma, Verkkokauppa, ProShop yms. liikkeistä. Tuolta taustavalaistu orginaali Sony RMF-TX611E kaukosäädin.
 
Viimeksi muokattu:

GGoljatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 800
Itse pohdiskelin tuota seinään laittoa. Tultiin sitten siihen tulokseen että se ois typerän näköinen oikealla korkeudella tuossa seinällä.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
1 098
Mielipidekysymys, mutta itsellä ehdottomasti TV-tasolla ja kääntyvällä jalustalla. Pidän siitä, että TV:n voi kääntää tismalleen kohti etenkin yksin katsellessa. Ruotsinlaivafiilis tuolla jo mainittiinkin, itse kutsuisin sitä ennemminkin urheilubaarifiilikseksi, mikä seinällä olevista telkkareista syntyy etenkin jos tosiaan ovat yhtään normaalia korkeammalla.
Ehdottomasti seinällä. Elegantti ratkaisu, joka ei vie yhtään tilaa huoneesta.
Jos tulee mieleen Ruotsinlaiva tai urheilubaarifiilis, niin mielestäni ongelma on sitten muussa ajan käytössä :srofl:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 633
Voihan ne kaapelit viedä vaikka seinän läpi/sisällä jonnekin toisaalle, jos on päässyt asuntonsa sähköjä suunnittelemaan tai on valmis moisen remontin toteuttamaan.

Vaihtoehtoisesti paksulla lompakolla saa nykyään myös langattomasti siirrettyä kuvaa:
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
1 098
Ja ne televisioon liitettävät romut kuten pelikonsolit ja kotiteatterivahvistimet tulee silloin minne?
Käsittääkseni monilla ihmisillä ei näitä enää ole ja eikä ikinä tule.

Tietysti itse olen HC ihminen. Siis kakkosnelosen levyinen valeseinä, jossa on paikka TV:lle ja uppokaiuttimille. Vein tämän extreemiin tajuamalla, että olkkarin seinän takana on kodinhoitohuone. Minulla on aluekoodivapaa UHD-soitin ja vahvistin (on myös tiki- boksi ja CD käytössä OPPO-83 SE) seinään upotetussa lasiräkissä. Kodinhoitohuoneessa voi avata komeron oven, jossa on on laitteiden takapäät ja vaihtaa johdotuksia mielen mukaan, ilman TV-tason takana tehtäviä konttauksian.
Niin ja systeemi on 5.1.2 Atmos ja edessä on Revellin uppokaiuttimet myös seinään upotettuina. Ei yhtään johtoa missään. Vaimo rakastaa, kun vanhassa 5.1. jossa oli neljät kaiutinjalustat ja se lähes kuutiometrin subbari + kymmeniä metrejä johtoja ympäri kämppää keräämässä pölyä/kamppaamassa ihmisiä.
Ja tosiaan tuo melkein metrin levyinen TV-taso, käsittämätön johtosotku takana ja kissojen kokoisia pölypalloja... Ei ole meillä kummallakaan ole sitä ikävä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 636
Laitetasolle joka myöskin kiinnitetty seinään. Niin ainaki ite laitoin just. :D
No niin ja se televisio ei voi siinä tasolla sitten olla, koska...?

Miten tuossa säästetään tilaa?


Käsittääkseni monilla ihmisillä ei näitä enää ole ja eikä ikinä tule.

Tietysti itse olen HC ihminen. Siis kakkosnelosen levyinen valeseinä, jossa on paikka TV:lle ja uppokaiuttimille. Vein tämän extreemiin tajuamalla, että olkkarin seinän takana on kodinhoitohuone. Minulla on aluekoodivapaa UHD-soitin ja vahvistin (on myös tiki- boksi ja CD käytössä OPPO-83 SE) seinään upotetussa lasiräkissä. Kodinhoitohuoneessa voi avata komeron oven, jossa on on laitteiden takapäät ja vaihtaa johdotuksia mielen mukaan, ilman TV-tason takana tehtäviä konttauksian.
Niin ja systeemi on 5.1.2 Atmos ja edessä on Revellin uppokaiuttimet myös seinään upotettuina. Ei yhtään johtoa missään. Vaimo rakastaa, kun vanhassa 5.1. jossa oli neljät kaiutinjalustat ja se lähes kuutiometrin subbari + kymmeniä metrejä johtoja ympäri kämppää keräämässä pölyä/kamppaamassa ihmisiä.
Ja tosiaan tuo melkein metrin levyinen TV-taso, käsittämätön johtosotku takana ja kissojen kokoisia pölypalloja... Ei ole meillä kummallakaan ole sitä ikävä.
Kauheen kiva, toimii varmaan noin 0,5% talouksista moiset kätevät upottelut naapurihuoneen puolelle, jotka ehkäisevät TV-tason takana tehtäviä konttauksia (mikä todellisuudessa tarkoittaisi vain telkkarin kääntämistä hieman).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 588
No niin ja se televisio ei voi siinä tasolla sitten olla, koska...?

Miten tuossa säästetään tilaa?
Miten tuollainen seinään kiinnitetty taso mahtaisi kestää televisiota päällään? Eihän tuossa nyt varmaan todellisuudessa muuten säästä tilaa kuin siitä tason päältä ja tietysti helpompi siivota sen alta, kun ei ole tason jalat tiellä. Jos TV on seinällä niin siihen tason päällekin voi laittaa vahvistinta, pleikkaria yms. ja hyödyntää sitä pinta-alaa paremmin.

Itse näkisin seinäkiinnityksen isoimpana vahvuutena sen, että se tuo enemmän valinnanvaraa siihen TV-tason valintaan ja mahdollistaa erilaisten asioiden tekemisen. Ei tarvitse miettiä millainen taso televisiolle sopii korkeuden, leveyden ja syvyyden osalta vaan voi valita sen tason puhtaasti niiden lisävarusteiden näkökulmasta. Omassa televisiossa oli ainakin aika haastavat jalat (vaativat tasolta paljon leveyttä ja syvyyttä), jonka takia tuon hankinnan yhteydessä meni TV-taso uusiksi. Lisäksi vanha taso olisi yksinkertaisesti ollut liian korkea, kun TV:n koko kasvoi pari pykälää. Myöhemmin oli kuitenkin nostettava soundbarin hankinnan yhteydessä tuo TV lattiajalustalla seinälle, kun ei taas muuten niistä jaloista johtuen saanut soundbaria siihen tasolle. Nyt kun telkkari on seinällä niin teoriassa riittäisi hyvin pienempikin taso sen alle, kun tason korkeus ei vaikuta enää katseluun ja leveys/syvyys puolta ei tarvitse enää miettiä telkkarin osalta.
 
Viimeksi muokattu:

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 412
Pelkkä TV seinällä ilman mitään tasoa/senkkiä tjs. alla näyttää aina omaan silmään hölmöltä, eli sama onko TV tason päällä vai seinällä, ainakin itse pidän että TV:n alla on jotain. Mutta tässäkään asiassa ei ole yhtä oikeaa, kukin tallaa tyylillään, vaikka sitten laitteet kodinhoitohuoneessa.:)
 
Liittynyt
22.04.2018
Viestejä
43
Nykyinen tv otti muksun autoleikeistä osumaa ja täytyisi uusi hankkia koossa 55". Budjettina maks 1000 euroo, minkälaisia suosittelette kanavien ja suoratoistopalveluiden katsomiseen?
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
3 111
Nykyinen tv otti muksun autoleikeistä osumaa ja täytyisi uusi hankkia koossa 55". Budjettina maks 1000 euroo, minkälaisia suosittelette kanavien ja suoratoistopalveluiden katsomiseen?
Tuossa yksi vaihtoehto. GoogleTV joten suoratoistot onnistuu näppärästi. Hinta/laatusuhde kohtaa. Tosin tuo Sony 65".
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 636
Miten tuollainen seinään kiinnitetty taso mahtaisi kestää televisiota päällään? Eihän tuossa nyt varmaan todellisuudessa muuten säästä tilaa kuin siitä tason päältä ja tietysti helpompi siivota sen alta, kun ei ole tason jalat tiellä. Jos TV on seinällä niin siihen tason päällekin voi laittaa vahvistinta, pleikkaria yms. ja hyödyntää sitä pinta-alaa paremmin.
Niin se tietysti riippuu ihan seinästä ja kiinnityksestä. Alkaahan kunnollisella Atmos-vahvistimellakin olla painoa helposti sen mitä jollain 55" OLEDilla.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 412
Nykyinen tv otti muksun autoleikeistä osumaa ja täytyisi uusi hankkia koossa 55". Budjettina maks 1000 euroo, minkälaisia suosittelette kanavien ja suoratoistopalveluiden katsomiseen?
Tuosta Finlux OLED Android TV:llä 799€. Vaikka merkkinä Finlux, niin on sen verran halvempi kuin muut että kaippa tuon uskaltaa ottaa, todennäköisesti sama paneeli kuin LG C3:ssa.

 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
1 098
Kauheen kiva, toimii varmaan noin 0,5% talouksista moiset kätevät upottelut naapurihuoneen puolelle, jotka ehkäisevät TV-tason takana tehtäviä konttauksia (mikä todellisuudessa tarkoittaisi vain telkkarin kääntämistä hieman).
Sitten varmaan 90,5 prosentilla ei tule vahvistimia ja muita laatikoita. Jos TV:n lisäksi jotain tulee, niin on se todennäköisesti soundbar ja sen saa seinään myös.
 
Liittynyt
31.01.2019
Viestejä
98
Miten tuollainen seinään kiinnitetty taso mahtaisi kestää televisiota päällään? Eihän tuossa nyt varmaan todellisuudessa muuten säästä tilaa kuin siitä tason päältä ja tietysti helpompi siivota sen alta, kun ei ole tason jalat tiellä. Jos TV on seinällä niin siihen tason päällekin voi laittaa vahvistinta, pleikkaria yms. ja hyödyntää sitä pinta-alaa paremmin.

Itse näkisin seinäkiinnityksen isoimpana vahvuutena sen, että se tuo enemmän valinnanvaraa siihen TV-tason valintaan ja mahdollistaa erilaisten asioiden tekemisen. Ei tarvitse miettiä millainen taso televisiolle sopii korkeuden, leveyden ja syvyyden osalta vaan voi valita sen tason puhtaasti niiden lisävarusteiden näkökulmasta. Omassa televisiossa oli ainakin aika haastavat jalat (vaativat tasolta paljon leveyttä ja syvyyttä), jonka takia tuon hankinnan yhteydessä meni TV-taso uusiksi. Lisäksi vanha taso olisi yksinkertaisesti ollut liian korkea, kun TV:n koko kasvoi pari pykälää. Myöhemmin oli kuitenkin nostettava soundbarin hankinnan yhteydessä tuo TV lattiajalustalla seinälle, kun ei taas muuten niistä jaloista johtuen saanut soundbaria siihen tasolle. Nyt kun telkkari on seinällä niin teoriassa riittäisi hyvin pienempikin taso sen alle, kun tason korkeus ei vaikuta enää katseluun ja leveys/syvyys puolta ei tarvitse enää miettiä telkkarin osalta.
Pelkkä TV seinällä ilman mitään tasoa/senkkiä tjs. alla näyttää aina omaan silmään hölmöltä, eli sama onko TV tason päällä vai seinällä, ainakin itse pidän että TV:n alla on jotain. Mutta tässäkään asiassa ei ole yhtä oikeaa, kukin tallaa tyylillään, vaikka sitten laitteet kodinhoitohuoneessa.:)

Samaa mieltä, meillä meni olohuone uusiksi huonekaluja ja pintoja myöten. Selvää oli myös , että haluan uuden tveen seinälle ja kaikki kaapelit piiloon niin uhrasin vähän neliöitä ja paksunsin sisäväliseinää sen verran , että kaikki kaapelit menee nyt piilossa. Seinäkiinnitys myös antaa vapauden valita juuri mieleinen taso alle.
Tykkään, kyllä tuosta puhtaasta lookista kun ei piuhoja roiku näkösällä.
Tv oli myös ilman tasoa hetken aikaa ja se näytti kyllä hölmöltä.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
123
[/QUOTE]
No niin ja se televisio ei voi siinä tasolla sitten olla, koska...?

Miten tuossa säästetään tilaa?
[/QUOTE]

Omassa 85" Samsungissa , jos TV olisi tason päällä jalustallaan, tulisi se seinästä irti n.10-15cm. Näin ollen tasolla tuntui, että vei paljon enemmän "tilaa" kuin seinällä. Nyt sulautuu "sisustukseen". Moni tuttukin kauhisteli miten ison television ostin, mutta kun ovat nähneet sen seinällä, niin eipä ole haitannut, koska sulautuu seinään.

Lapsetkin kun leikkii olohuoneessa, niin TV on "turvassa" seinällä vrt jalustassa tasolla.
Minulla TV:n alareuna on ihan soundbarin päällä, joka taas on TV tasolla. Joten näyttää melkein kuin tv olisi tason "päällä" mutta ihan seinässä kiinni johon jalustan kanssa ei pääse..

Toki riippuu tilasta, meillä telkkarin vierestä kuljetaan molemmilta puolilta muualle talossa, niin ilman seinäasennusta en noin isoa olisi hommannut.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 636
Matkivat tilaääntä ja samalla pilaavat sen. Nämä on näitä.
Tässä täytyy muistaa se, että ei sitä ihmiselläkään ole kuin kaksi korvaa. Kyllä kahdella kaiuttimella saa ihan riittävästi aikaiseksi, jos vaan suuntaus on oikea ja se tila on tarkasti mapattu, istumapaikka ei paljoa vaihdu ja siellä on DSP taikomassa asioita. Yleensähän ei toiki riittävällä tasolla ole ja asiat toimii siksi helposti paremmin useita äänilähteitä ripottelemalla sekä eteen että taakse. Tästä kun sitten lähdetään vielä eteenpäin, niin toki mm. jokaisen ihmisyksilön erilainen ulkokorvan muotokin vaikuttaa asiaan.

Omassa 85" Samsungissa , jos TV olisi tason päällä jalustallaan, tulisi se seinästä irti n.10-15cm. Näin ollen tasolla tuntui, että vei paljon enemmän "tilaa" kuin seinällä. Nyt sulautuu "sisustukseen". Moni tuttukin kauhisteli miten ison television ostin, mutta kun ovat nähneet sen seinällä, niin eipä ole haitannut, koska sulautuu seinään.

Lapsetkin kun leikkii olohuoneessa, niin TV on "turvassa" seinällä vrt jalustassa tasolla.
Minulla TV:n alareuna on ihan soundbarin päällä, joka taas on TV tasolla. Joten näyttää melkein kuin tv olisi tason "päällä" mutta ihan seinässä kiinni johon jalustan kanssa ei pääse..

Toki riippuu tilasta, meillä telkkarin vierestä kuljetaan molemmilta puolilta muualle talossa, niin ilman seinäasennusta en noin isoa olisi hommannut.
Lapsiperheessä voi telkkarin asennus etenkin ylemmäs seinälle olla ihan turvallinen ratkaisu, mutta ei se katsomiskokemuksen puolesta yleensä ole paras niin. Sitä en kyllä ymmärrä miten se hirveesti sitten sitä tilaa vie, jos siinä se taso on kerran kuitenkin alla oltava.

Mä tykkään TV-tasosta television kanssa jo senkin vuoksi, että sinne menee television taakse keskiäänikaiutin kivasti. Sitä ei oikeastaan edes näe, kun television ja tason väliin jää korkeussuunnassa niin vähän tilaa, mutta samalla se telkkari tulee automaattisesti sen noin 30-40 senttiä ulos seinästä. Mikä on siis minusta vain hyvä asia, koska silloin saman kokoisella televisiolla saa 10-20% suuremman koetun kuva-alan eli immersion samalta katseluetäisyydeltä.

Bonuksena se televisio myös mahtuu silloin kääntymään suoraan milloistakin haluttua katselupaikkaa kohti sekä horisontaalisesti että vertikaalisesti, mikä monilla etenkin VA-paneelisilla televisioilla usein parantaa (eli huonontaa vähemmän) kuvanlaatua merkittävästi. Tämä ei käytännössä onnistu juuri ikinä "Slim fit wall mount" -tyylisillä telineillä, ellei kyseessä ole joku yhdellä keskellä edessä olevalla nojatuolilla varustettu forever alone -olohuone.
 
Liittynyt
11.09.2021
Viestejä
160
Olisiko foorumiväellä antaa ehdotuksia mikä seuraavista olisi hyvä valinta. Pääpaino on leffoissa:



 
Liittynyt
19.01.2023
Viestejä
2
Tervehdys!
Etsinnässä uusi televisio 65” tuumasena, vähintään 120hz paneelilla ja hintakatto olis siellä 800-1000e paikkeilla.
Olen katsonut juuri esim.
Myös Philipsin vastaavat kiinnostaa ambilightin takia. Mikä mahtaisi olla fiksuin ratkaisu?
 
Liittynyt
11.11.2023
Viestejä
142
Siitä vaan jos se jonkun silmää hivelee. Omaan silmään lähes mikään ei näytä niin pöljältä kuin seinään pultattu soundbar. Yleensä tietysti vielä mustana valkoista seinää vasten. Bonuspisteitä saa siitä, että se soundbar on kaiken lisäksi eri linjassa sen yläpuolella olevan television kanssa ja siitä, että sieltä televisiosta roikkuu eri puolilta soundbarin ympäri kiertäviä virta-, HDMI- ja antennijohtoja. Näitä on nähty.

Jos ois oma kotiteatterihuone ja mahdollisuus käyttää seinän takana olevaa tilaa niin joo, on sitä itsekin tullut joskus mietittyä omakotitalon rakennusprojektiin tykin seuraksi kankaan reunoille/alle seinään upotettuja kaiuttimia ja laiteräkkejä. Mutta keskiverrot televisioiden olohuoneseinäasennukset eivät yleensä ole ihan samalla levelillä toteutuksen kanssa, vaan harva tosiaan jaksaa edes sitä kaapeleiden johtamista ja kouruttamista fiksusti suorittaa sen mitä ihan oikeiden ihmisten kotona on noita virityksiä ihmetellyt. Ja se fiksun näköinen kouruttaminen muuttuu heti pari kertaluokkaa hankalammaksi, kun siinä alapuolella on se seinään kiinni pultattu soundbar.
Tunnistin oman setupin kuvauksesta! :D Mulla on TV ja soundbar seinällä, olen tosin piuhat kouruttanut niin TV->Soundbar väliltä kuin soundbar->lattia väliltä, edessä on pieni TV-taso mikä peittää lattialle tulevat piuhat ja jatkojohdon. TV-tasolla on vain pieni Appleboksi ja yksi kynttilä. Olen pitänyt tätä ihan kivana ratkaisuna. TV on sitten hieman eteenpäin kallistettu niin mahtui Hue-Play palkit taakse ja kuva näyttää paremmalta sohvalla makoillessa.

No toki makuasioita nämä ja oma mielipide ratkaisee, mutta nauratti kun lukee melkein suoran kuvauksen omasta setupista :x3::lol:
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 920
Seinään pultatuissa telkkareissa yleensä häiritsee ainakin se, että ne on järkiään asennettu todella korkealle. Jotenkin hankalan näköistä, kun mun mielestä telkkarin keskikohdan pitäisi olla silmän korkeudella tai alempana. Tämähän tarkoittaa, että tuollainen 65" alareuna on jossain 50-60 cm korkeudella. Kovin ylös asennettu telkkarihan on jo vinossakin katselusuuntaan nähden, kun useimmiten eivät ole alaviistoon kallistettuja. Oma telkkarini kasuaalisti Ikean tasossa kiinni olevassa Ikean kääntyvässä varressa, toimii hyvin.

Alkoi kiinnostamaan tuollainen Sennheiserin soundbar+subbari -combo, kun jossain törmäsin. En tiennyt ennen, että noilla luodaan tilaääntä. Epäilys että ääni on yleisesti ottaen tuhnua verrattuna vaikkapa kohtuullisen kokoisiin Geneleceihin. Tuolla Sennheiserin combolla oli hintaa yli 2 tonnia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
123
Seinään pultatuissa telkkareissa yleensä häiritsee ainakin se, että ne on järkiään asennettu todella korkealle. Jotenkin hankalan näköistä, kun mun mielestä telkkarin keskikohdan pitäisi olla silmän korkeudella tai alempana. Tämähän tarkoittaa, että tuollainen 65" alareuna on jossain 50-60 cm korkeudella.
Joo, en itse laittaisi telkkaria korkealle, tuntuisi kun olisi leffateatterissa eturivissä
Oma 85" alareuna on 45cm korkeudella, koska olohuoneen sohva on matala. Nyt on aikalailla silmien kohdalla.
 
  • Tykkää
Reactions: PCB
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
162
Joo, en itse laittaisi telkkaria korkealle, tuntuisi kun olisi leffateatterissa eturivissä
Oma 85" alareuna on 45cm korkeudella, koska olohuoneen sohva on matala. Nyt on aikalailla silmien kohdalla.
Itselläni on uudessa 65" Sonyssa alla tutuilta saatu 80-/90-luvun taso 40cm korkea ja Sonyn jalusta on noin 11cm. Maksimissaan nostaisin 5-10cm. Vanha tasoni on 60cm korkea ja se olisi tuolle tv:lle liian korkea.
 
Liittynyt
27.10.2021
Viestejä
171
LG 65" 4K QNED miniLED Smart TV 65QNED916QE musta tuollainen tuli tilattua. Mitäs mieltä tuosta? arvosteluissa ilmeisesti kehuttu aika paljon ja pelikäytössä pitäis olla passeli
Vanhemmilla 55” versio tosta kun ostin niille syksyllä lahjaksi. Mun mielestä oli erittäin pätevä hinta/laatu/ominaisuus akselilla. En keksinyt tai keksi varsinaisesti mitään valittamista, äkkiä ei tule mieleen mikä telkkari on parempi 1099€ hinnalla kokonaisuutena 65” kategoriassa.
 

Painkiller

Panomies
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
975
Vituttaa kyllä nää nyky teeveet ja niiden kuvan "parannus"tekniikat. Ihan sama onko merkki TV vai sitten halvin paska, niin kaikissa tuntuu esiintyvän artifaketeja nopeasti liikkuvassa kuvassa tai satunnaista nykimistä ja tietenkään et saa näitä paskeita kokonaan pois päältä ja toistettua elokuvia niille sopivalla natiivitaajuudella...
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 948
Vituttaa kyllä nää nyky teeveet ja niiden kuvan "parannus"tekniikat. Ihan sama onko merkki TV vai sitten halvin paska, niin kaikissa tuntuu esiintyvän artifaketeja nopeasti liikkuvassa kuvassa tai satunnaista nykimistä ja tietenkään et saa näitä paskeita kokonaan pois päältä ja toistettua elokuvia niille sopivalla natiivitaajuudella...
Kyllä nuo liikkeenpaskennukset saa, ja kannattaakin laittaa pois päältä heti siinä samassa kun poistaa kaikki virransäästöasetukset. Onko joku TV, jossa tämä ei onnistu?
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 636
Vituttaa kyllä nää nyky teeveet ja niiden kuvan "parannus"tekniikat. Ihan sama onko merkki TV vai sitten halvin paska, niin kaikissa tuntuu esiintyvän artifaketeja nopeasti liikkuvassa kuvassa tai satunnaista nykimistä ja tietenkään et saa näitä paskeita kokonaan pois päältä ja toistettua elokuvia niille sopivalla natiivitaajuudella...
Ei. Tän suhteen ei oo todellakaan ihan sama onko "merkki TV vai sitten halvin paska". Niitä lisäeuroja laitetaan just siksi, että saadaan asiallinen 120 Hz paneeli ja riittävät kuvasäädöt mm. interpoloinnin suhteen, joilla moiset ongelmat saa poistettua.
 

Painkiller

Panomies
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
975
Kyllä nuo liikkeenpaskennukset saa, ja kannattaakin laittaa pois päältä heti siinä samassa kun poistaa kaikki virransäästöasetukset. Onko joku TV, jossa tämä ei onnistu?
Kaverilla LG OLED C3 ja itsellä ns. halpis TCL 65C735. Molemmissa ei ole täysin päässyt eroon noista.
 
Liittynyt
01.02.2020
Viestejä
625
Onko jotain perus 55” 4k-Androidtvtä tarjouksessa jossain? Hintaluokka tyyliin 300-600€.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 636
Kaverilla LG OLED C3 ja itsellä ns. halpis TCL 65C735. Molemmissa ei ole täysin päässyt eroon noista.
Ja kuvalähde oli? Mikään televisiohan ei osaa taikoa nykimisiä pois, jos katsot esim. jotain 25 fps suomisarjaa vaikka Ruudusta jonkun Chromecastin tmv. kuvalähteen kautta ja olet laittanut sen Chromecastin tmv. kuvalähteen juttelemaan telkkarin kanssa 60 Hz kuvapäivityksellä. Silloin nykimiseen auttaa se, että Chromecast tmv. kuvalähde laitetaan juttelemaan television kanssa 50 (tai 25) Hz kuvapäivityksellä.
 

Painkiller

Panomies
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
975
Ja kuvalähde oli? Mikään televisiohan ei osaa taikoa nykimisiä pois, jos katsot esim. jotain 25 fps suomisarjaa vaikka Ruudusta jonkun Chromecastin tmv. kuvalähteen kautta ja olet laittanut sen Chromecastin tmv. kuvalähteen juttelemaan telkkarin kanssa 60 Hz kuvapäivityksellä. Silloin nykimiseen auttaa se, että Chromecast tmv. kuvalähde laitetaan juttelemaan television kanssa 50 (tai 25) Hz kuvapäivityksellä.
Nyt ei ollut tuosta tahdistuksesta johtuva nykiminen mikä ei ole satunnaista. Kesällä katseltiin futista TVstä kaverin C3 ja välillä kuvaan tuli jännää nykimistä ja sen jälkeen nopeutusta vaikka asetuksista kaikki parannustekniikat oli poissa päältä ja outoja artifakteja palloon. Samaa ei heidän kakkos TVssä näkynyt mikä oli joku vuoden 2013 procaster... . Täysin vastaaviin ongelmiin myös törmännyt Samsungin teeveissä. Kaikki ei niitä huomaa, mutta itselle todella häiritsevää. Tässä omassa TCLssä juur katselin guardians of galaxyn. nykiminen oli kohtuu harvinaista, mutta artifaktit todella yleisiä. Tuota katselin sisään rakennetun chromecastin kautta ja sille ei google homen asetuksissa ole edes virkistystaajuuden valintaa. Tuo on kyllä jännä juttu, että google ei ole tehnyt automaattista taajuuden vaihtoa chromecastiin lähdemateriaalin perusteella. Sellainen kun löytyi jopa aikanaan harrastrlijoiden kyhäämästä XBMCstä. Täytyykin tässä joku päivä laittaa ulkoinen Chromecast tähän TCLään kiinni ja katsoa, tuleeko samoja artifakteja, kun kuva tulee HDMIn kautta.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 948
Nyt ei ollut tuosta tahdistuksesta johtuva nykiminen mikä ei ole satunnaista. Kesällä katseltiin futista TVstä kaverin C3 ja välillä kuvaan tuli jännää nykimistä ja sen jälkeen nopeutusta vaikka asetuksista kaikki parannustekniikat oli poissa päältä ja outoja artifakteja palloon. Samaa ei heidän kakkos TVssä näkynyt mikä oli joku vuoden 2013 procaster... . Täysin vastaaviin ongelmiin myös törmännyt Samsungin teeveissä. Kaikki ei niitä huomaa, mutta itselle todella häiritsevää. Tässä omassa TCLssä juur katselin guardians of galaxyn. nykiminen oli kohtuu harvinaista, mutta artifaktit todella yleisiä. Tuota katselin sisään rakennetun chromecastin kautta ja sille ei google homen asetuksissa ole edes virkistystaajuuden valintaa. Tuo on kyllä jännä juttu, että google ei ole tehnyt automaattista taajuuden vaihtoa chromecastiin lähdemateriaalin perusteella. Sellainen kun löytyi jopa aikanaan harrastrlijoiden kyhäämästä XBMCstä. Täytyykin tässä joku päivä laittaa ulkoinen Chromecast tähän TCLään kiinni ja katsoa, tuleeko samoja artifakteja, kun kuva tulee HDMIn kautta.
C3 ei kyllä pitäisi olla oikeilla asetuksilla yhtään mitään tuollaista. Epäilen vikaa joko kuvalähteessä, lähetyksessä tai TV asetuksissa. TCL:stä en tiedä, mutta uskoisin ettei ole siinäkään. Myös esim game moden laittaminen päälle leikkaa taatusti pois kaikki mahdolliset kuvan- ja liikkeenkäsittelyt.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 358
Joo en myöskään jaksa uskoa, että isot valmistajat olisi ujuttaneet hirveästi prosessointiin liittyviä "parannuksia" joita ei saisi pois päällä, poislukien upscaler jota tuskin kukaan haluaa pois päältä.

Omalla LG:llä ei artifakteja jos laittaa interpoloinnin pois, mutta tökkiihän se 24fps sisältö ja siksi otan ennemmin sulavamman 50/60fps kuvan jossa noin 1% ajasta jotain artifaktin tynkää. Täysin sisällöstä riippuvaisia nuo artefaktit, jotain hidastempoista sisältöä jos katsoo niin en huomaa mitään ongelmaa.
 

Painkiller

Panomies
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
975
C3 ei kyllä pitäisi olla oikeilla asetuksilla yhtään mitään tuollaista. Epäilen vikaa joko kuvalähteessä, lähetyksessä tai TV asetuksissa. TCL:stä en tiedä, mutta uskoisin ettei ole siinäkään. Myös esim game moden laittaminen päälle leikkaa taatusti pois kaikki mahdolliset kuvan- ja liikkeenkäsittelyt.
No ei se ongelma kyllä ollut lähetyksessä, kun toisella TV:llä toimi moitteetta. Täytyypi kysellä kaverilta, että vieläkö sillä samaa, jos on ollut joku bugi softassa.

Mitä tähän TCL:ään tulee, niin tuo sisäinen Chromecast taitaa pakottaa kuvatilan aina Dolby IQ... Täytyy testata tuota Game Modea ulkoisen Chromecastin kanssa. Tsekkasin firmware päivitystäkin, mutta OTAlla ei löydy ja joku vanha paska tuossa on, kun netissä porukalla näyttäisi olevan paljon uudempia versiota. Itsellä V8-T615T03-LF1V469 ja jotkut raportoi, että on V8-T615T03-LF1V592 käytössä... Ylläripylläri tuota V8-T615T03-LF1V592 firmistä ei TCL:n sivuilta löydy. Pistin sinne supportiin postia, mutta en odota liikoja. Kai se täytyy sitten vaan jossain vaiheessa koittaa jonkun muun jakama firmware tuupata tuohon, jos ei TCL:n tuesta sitä minulle linkkaa.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 920
Vituttaa kyllä nää nyky teeveet ja niiden kuvan "parannus"tekniikat. Ihan sama onko merkki TV vai sitten halvin paska, niin kaikissa tuntuu esiintyvän artifaketeja nopeasti liikkuvassa kuvassa tai satunnaista nykimistä ja tietenkään et saa näitä paskeita kokonaan pois päältä ja toistettua elokuvia niille sopivalla natiivitaajuudella...
Kerrotko vielä, että mitkä asetukset ovat niitä, joita ei saanut pois päältä? Itsellä 2 kpl C2-mallia eikä löydy nykimistä.
 

Painkiller

Panomies
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
975
Kerrotko vielä, että mitkä asetukset ovat niitä, joita ei saanut pois päältä? Itsellä 2 kpl C2-mallia eikä löydy nykimistä.
Kyllä ne asetukset menivät pois päältä valikosta, mutta vaikutti siltä, että sinne olisi jäänyt jotain ns. väkisin päälle. Voi tosiaan olla, että firmware päivitys on korjannut nuo ongelmat, mutta en nyt viitsi kaveria häiritä tuon takia keskellä yötä.

Muistaakseni asetukset oli:
Noise Reduction Off
MPEG Noise Reduction Off
TruMotion Off
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
3 111
No ei se ongelma kyllä ollut lähetyksessä, kun toisella TV:llä toimi moitteetta. Täytyypi kysellä kaverilta, että vieläkö sillä samaa, jos on ollut joku bugi softassa.

Mitä tähän TCL:ään tulee, niin tuo sisäinen Chromecast taitaa pakottaa kuvatilan aina Dolby IQ... Täytyy testata tuota Game Modea ulkoisen Chromecastin kanssa. Tsekkasin firmware päivitystäkin, mutta OTAlla ei löydy ja joku vanha paska tuossa on, kun netissä porukalla näyttäisi olevan paljon uudempia versiota. Itsellä V8-T615T03-LF1V469 ja jotkut raportoi, että on V8-T615T03-LF1V592 käytössä... Ylläripylläri tuota V8-T615T03-LF1V592 firmistä ei TCL:n sivuilta löydy. Pistin sinne supportiin postia, mutta en odota liikoja. Kai se täytyy sitten vaan jossain vaiheessa koittaa jonkun muun jakama firmware tuupata tuohon, jos ei TCL:n tuesta sitä minulle linkkaa.
Tuolla olisi TCL V8-T615T03-LF1V592 / build date= Sep 14 2023
ja tuolla.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
167
Tässä kovasti tutkiskellut Oledeita ennenkuin ostonappi laulaa. Onko tuo LG CS mistään kotoisin? Näyttäisi aika kohtuuhintaan lähtevän monessa paikkaa. Onko tuo jo ns. vanhaa tekniikkaa eli kannattaako mielummin katsoa jotain C3 tai S90C?
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 280
Jos käyttää pelkkiä TV:n omia kaiuttimia, niin mikähän olisi paras strategia saada niistä irti paras äänenlaatu?

Erilaisia tiloja (mm. Theater, Sports, Night jne.) TV:stä näyttää löytyvän, mutta kaikki kuulostivat enemmän tai vähemmän huonoilta pikaisella testillä.

Ajattelin sitten ihan Standard -tilaa kokeilla ja TV:n sisäänrakennettua EQ:ta säätämiseen. Onko se perus hymynaama edelleen suositelluin vaihtoehto EQ:ssa näissä tilanteissa? Ainakin se kuulosti omaan korvaan vähiten huonolta :rofl:
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 636
Ajattelin sitten ihan Standard -tilaa kokeilla ja TV:n sisäänrakennettua EQ:ta säätämiseen. Onko se perus hymynaama edelleen suositelluin vaihtoehto EQ:ssa näissä tilanteissa? Ainakin se kuulosti omaan korvaan vähiten huonolta :rofl:
"Edelleen"? No ei ole koskaan ollutkaan ja muutenkin vähän outo kysymys, joka implikoi, että kaikissa televisioissa olisi olevinaan samanlainen äänentoisto. No ei ole ja lähellä seinää voi tulla aika isoja heijastuspiikkejä etenkin yläbassoalueelle, joita ekuttamalla on paras mahdollisuus saada kuriin jollain ihan muulla kuin loudness-tyyppisillä hymynaamakäyrillä.

Itse katselin vähän pohjille millaista käyrää rtings oli mitannut ko. töllölle ja tasoittelin miedosti. Perään laitoin siniaaltoa eri taajuusalueilta toistavan testi-cd:n kuunnellakseni löytyykö sillä mitään erityisiä korostumia tai katveita. Lopuksi sitten ihan vaan kuuntelemalla puhetta ja musiikkia, mutta eipä sille enää paljoa tuon jälkeen hienosääntöjä tarvinnut tehdä.

Tärkeintä on tietysti, että se ääni kuulostaa omaan korvaan hyvältä, oli se korva sitten miten täynnä puuroa tahansa. Se "hymynaama" yleensä kuitenkin tekee melko muminaa vokaaleista/dialogista, joista televisiokäytössä olisi kuitenkin ihan hyvä saada selvää. Omasta Samsungin käppyrästä tuli parin minuutin säätämisen jälkeen tämän näköinen:

1703662700110.png


Makkarin Procasterissa se onkin sitten huomattavasti lähempänä sitä hymynaamaa, kun sen kaiuttimet ovat aivan onnettomat tinapurkit ja eku vain viisiportainen. Eipä sillä viitsi juuri uutisia kummempaa katsoa ilman erillisen äänentoiston päälle kytkemistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 802
Kummankohan halppis telkkarin kannattaisi ostaa? Eli 75 ja 85" vaihtoehdot nyt mietinnässä? Itse en ole vielä loman takia ole ehtinyt vertailla. 98" olisi 2000€, mutta ei taida viitsiä niin isoa ostaa (ehkä).

700€

1000€
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 280
"Edelleen"? No ei ole koskaan ollutkaan ja muutenkin vähän outo kysymys, joka implikoi, että kaikissa televisioissa olisi olevinaan samanlainen äänentoisto. No ei ole ja lähellä seinää voi tulla aika isoja heijastuspiikkejä etenkin yläbassoalueelle, joita ekuttamalla on paras mahdollisuus saada kuriin jollain ihan muulla kuin loudness-tyyppisillä hymynaamakäyrillä.

Itse katselin vähän pohjille millaista käyrää rtings oli mitannut ko. töllölle ja tasoittelin miedosti. Perään laitoin siniaaltoa eri taajuusalueilta toistavan testi-cd:n kuunnellakseni löytyykö sillä mitään erityisiä korostumia tai katveita. Lopuksi sitten ihan vaan kuuntelemalla puhetta ja musiikkia, mutta eipä sille enää paljoa tuon jälkeen hienosääntöjä tarvinnut tehdä.

Tärkeintä on tietysti, että se ääni kuulostaa omaan korvaan hyvältä, oli se korva sitten miten täynnä puuroa tahansa. Se "hymynaama" yleensä kuitenkin tekee melko muminaa vokaaleista/dialogista, joista televisiokäytössä olisi kuitenkin ihan hyvä saada selvää. Omasta Samsungin käppyrästä tuli parin minuutin säätämisen jälkeen tämän näköinen:



Makkarin Procasterissa se onkin sitten huomattavasti lähempänä sitä hymynaamaa, kun sen kaiuttimet ovat aivan onnettomat tinapurkit ja eku vain viisiportainen. Eipä sillä viitsi juuri uutisia kummempaa katsoa ilman erillisen äänentoiston päälle kytkemistä.
Lähinnä siis jotain niksi-pirkkoja hain ns. tavan tallaajalle, jotka haluaa telkkarin äänestä vähän paremman ja selvemmän. Eli mistä lähteä liikkeelle ja mitä säätää ilman muita apuvälineitä kuin omat (puuro)korvat :rofl:
Pari kertaa on tutut vanhukset kyselleet, että osaatko jotenkin neuvoa miten parantaa (ilmaiseksi) TV:n ääntä. Olen lähinnä neuvonut että äänitilaksi standardi ja ääntä kovemmalle. Tai jos ei puheesta saa selvää niin Yö/night tai uutiset/news tilaa kokeilee jos semmoinen löytyy.
Ja jos on sen verran kykyä, että osaa TV:n valikoissa liikkua, niin varovasti ehdottanut taajuuskorjainta/EQ:ta kokeilemaan. Siitä tuo hymynaama, se kun on helpoin selittää mihin asentoon nupit laittaa :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 768
Viestejä
4 321 835
Jäsenet
72 100
Uusin jäsen
verkkotunkki

Hinta.fi

Ylös Bottom