Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
04.07.2023
Viestejä
21
Hei! Olisiko tv suositusta koossa 65 tuumaa poislukien Oled. Hintabudjetti 1300€ max. Pitää soveltua hyvin leffoihin ja peleihin ja mitä vähemmän valovuotoa sen parempi.
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
Hei! Olisiko tv suositusta koossa 65 tuumaa poislukien Oled. Hintabudjetti 1300€ max. Pitää soveltua hyvin leffoihin ja peleihin ja mitä vähemmän valovuotoa sen parempi.
Oled oletettavasti pois suljettu sen pienen kiinipalamisen riskin suhteen?

Tarkemmin en osaa sanoa mutta jos pitäis veikata niin joku miniled tai Samsung QLED? Esim. Gigantissa QN90B 65" tarjouksessa 1299€.

Itse tod.näk ottaisin sen QN90B jos oledeja ei olis olemassa ja jos budjetti 1300€
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2022
Viestejä
13
Oled oletettavasti pois suljettu sen pienen kiinipalamisen riskin suhteen?

Tarkemmin en osaa sanoa mutta jos pitäis veikata niin joku miniled tai Samsung QLED? Esim. Gigantissa QN90B 65" tarjouksessa 1299€.

Itse tod.näk ottaisin sen QN90B jos oledeja ei olis olemassa ja jos budjetti 1300€
Olin juuri katsomassa samaa tv:tä sieltä ja huomasin, että verkkokauppa.comissa on sama malli 1199€.
 
Liittynyt
04.07.2023
Viestejä
21
Oled oletettavasti pois suljettu sen pienen kiinipalamisen riskin suhteen?

Tarkemmin en osaa sanoa mutta jos pitäis veikata niin joku miniled tai Samsung QLED? Esim. Gigantissa QN90B 65" tarjouksessa 1299€.

Itse tod.näk ottaisin sen QN90B jos oledeja ei olis olemassa ja jos budjetti 1300€
Joo ja budjetti ei aivan yllä 65 Oledin ostoon. Joo tuota Samsungin mallia itsekkin selailin ja pähkäilin. Ja toinen mitä katsoin oli joku LG miniled malli olikohan hintaa sen 1199
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
Olin juuri katsomassa samaa tv:tä sieltä ja huomasin, että verkkokauppa.comissa on sama malli 1199€.
Juu. Itse ostan toisenkin oledin makuuhuoneeseen ennen joulua ja harmittaa vähän kun verkkokaupassa taitaa yleensä olla paremmat tarjoukset kuin esim. gigantilla mutta verkkokaupassa ei tietääkseni ole pikselitakuuta ja kuvan kiinnipalamisen takuuta ja ne ois hyvä olla ainakin kun oledin ostaa.
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
Joo ja budjetti ei aivan yllä 65 Oledin ostoon. Joo tuota Samsungin mallia itsekkin selailin ja pähkäilin. Ja toinen mitä katsoin oli joku LG miniled malli olikohan hintaa sen 1199
Taitaa se QN90B olla paljon parempi kuin LG miniled. Redditissä kysyttiin samaa asiaa eli kumpi noista kahdesta ni sanottiin että ei ole edes kilpailu. Samppa vie ja sanottiin myös jollekkin että älä osta LG:tä ellei ole OLED
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2022
Viestejä
13
Juu. Itse ostan toisenkin oledin makuuhuoneeseen ennen joulua ja harmittaa vähän kun verkkokaupassa taitaa yleensä olla paremmat tarjoukset kuin esim. gigantilla mutta verkkokaupassa ei tietääkseni ole pikselitakuuta ja kuvan kiinnipalamisen takuuta ja ne ois hyvä olla ainakin kun oledin ostaa.
Joo, ymmärrän. Mietin kanssa Oledia jossain vaiheessa, mutta tv toimii myös mulla koodausnäyttönä niin sen takia kattonut Neo Qledejä.

Jännä juttu, että muut myyt vanhaa varastoa pois juuri tässä QN90B:ssä niin varaston mukaan verkkokauppa.com tilaa jostain niitä vaan lisää. Saanut varmaan jostain jonkun vanhan varaston tai jotain.
 
Liittynyt
16.12.2022
Viestejä
13
Tarvisin vähän mielipiteitä. Ostin tosiaan uuden telkan 65" Samsung ja se painaa 31,4kg. Vanha on 55" Samsung ja se taitaa painaa joku 16kg. Tuli vasta nyt mieleen, että kestääköhän tää mun tv-taso sen uuden painoa. Liitän kuvan postaukseen mukaan. En ollenkaan muista enää, että mitä tolle tasolle luvattiin max painoksi. Saisin kyllä laitettua uuden telkan aika taakse tohon tasolle, jossa toi harmaa takalevy kyl tukee varmaan enemmän, kun sen laittais ihan tohon keskelle. Soundbar painaa 5,1kg.
20230710_204854.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 473
Tarvisin vähän mielipiteitä. Ostin tosiaan uuden telkan 65" Samsung ja se painaa 31,4kg. Vanha on 55" Samsung ja se taitaa painaa joku 16kg. Tuli vasta nyt mieleen, että kestääköhän tää mun tv-taso sen uuden painoa. Liitän kuvan postaukseen mukaan. En ollenkaan muista enää, että mitä tolle tasolle luvattiin max painoksi. Saisin kyllä laitettua uuden telkan aika taakse tohon tasolle, jossa toi harmaa takalevy kyl tukee varmaan enemmän, kun sen laittais ihan tohon keskelle. Soundbar painaa 5,1kg.
Kovasti näyttää samalta kuin tämä Clasun malli, jolle luvataan 60kg kantavuutta:

Tason pohjassa tai jossain saattaisi olla tarra, josta selviäisi mallikoodi, jolla voisi kaivella tarkemmin.
 
Liittynyt
16.12.2022
Viestejä
13
Hyvä idea, että pohjassa voisi olla joku lappu. Pitää huomenna kattoa tarkemmin. Otin vähän huonon kuvan, mutta tuo harmaa tukijalka, joka menee keskellä takana niin tuo ylimmäinen taso lepää sen päällä ja tuki on noin 2 cm keskelle päin takareunasta. Noin 20cm pitkä ja taas joku 2cm leveä.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 809
TCL 65 QLED770 4K älytelevisio (2023) - Gigantti verkkokauppa

Meinasin jo painaa liipaisimesta, mutta 60Hz paneeli? :|
C835 (144Hz) eka malli missä yli 60Hz paneeli tossa kokoluokassa TCL:ltä.
 
Liittynyt
02.12.2017
Viestejä
18
Suoratoistoleffoille + PS5 käyttöön uusi telkkari hakusessa. Erillinen soundbar löytyy kanssa. Tippunut aikalailla kärryiltä mitä nykyään nyt kannattaa ostaa, nykyinen on 55 tuumanen procasteri, jonka koko tuntunut aika oikealta.
Budjettina vaikka reilu tonni, OLED vai mikä nyt fiksuin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 377
Suoratoistoleffoille + PS5 käyttöön uusi telkkari hakusessa. Erillinen soundbar löytyy kanssa. Tippunut aikalailla kärryiltä mitä nykyään nyt kannattaa ostaa, nykyinen on 55 tuumanen procasteri, jonka koko tuntunut aika oikealta.
Budjettina vaikka reilu tonni, OLED vai mikä nyt fiksuin?
Itellä ollut LG CX jo useamman vuoden ja olen ollut tyytyväinen. Uusin malli tuosta taitaa osua sun budjettiin aika hyvin: LG OLED C2 55" 4K OLED evo -televisio 1 099,00

E: toisaalta niin myös Samsungin vastine josta en osaa mitään sanoa: Samsung S95B 55" 4K QD-OLED -televisio 1 099,00
 
Liittynyt
30.05.2023
Viestejä
74
Itellä ollut LG CX jo useamman vuoden ja olen ollut tyytyväinen. Uusin malli tuosta taitaa osua sun budjettiin aika hyvin: LG OLED C2 55" 4K OLED evo -televisio 1 099,00

E: toisaalta niin myös Samsungin vastine josta en osaa mitään sanoa: Samsung S95B 55" 4K QD-OLED -televisio 1 099,00
Pelaamiseen LG parempi, mutta yleiseen TV:n katseluun ehkä Samppa parempi. Itsellä tosiaan LG C2 65'' tuumaisena ja kaikkeen olen siinä ollut todella tyytyväinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
340
Pari viikkoa sitten hankin myös 55" LG C2 pääasiassa telkkarikäyttöön ja satunnaiseen konsolipelaamiseen. Olen ollut erittäin tyytyväinen.
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
LG CS 55" saa 999€. En huomaa eroa käytössä C2 verrattuna mutta joko CS tai C2. Oledi ehdottomasti leffoille ja peleille. Sampat kirkkaampia jos päivänvalossa katselee ja HDR mutta mitä oledia testasin päivänvalossa niin en kirkkautta ainakaan itse kaipaa lisää. Ja toki qled ei ole kiinnipalamisen riskiä mikä tosin on aika pieni oledeissa. Itse pelaan monta tuntia putkeen joka päivä. Mulla on se 5v kiimnipalamistakuu.
 
Viimeksi muokattu:

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 256
Suoratoistoleffoille + PS5 käyttöön uusi telkkari hakusessa. Erillinen soundbar löytyy kanssa. Tippunut aikalailla kärryiltä mitä nykyään nyt kannattaa ostaa, nykyinen on 55 tuumanen procasteri, jonka koko tuntunut aika oikealta.
Budjettina vaikka reilu tonni, OLED vai mikä nyt fiksuin?
LG CS 999€ tai Samsung S95B 1099€, siinä parhaat budjettiisi.
 
Liittynyt
04.07.2023
Viestejä
21
Vielä vähän vaikeroin Samsung Qled 90B 65 ja lg oled55cs6la 55 väillä. Tuumat vastaan parempi kuva? Epäilyttää vain tuo kuvan kiinnipalamisen riski ja se kun pelaan aika paljon Nhl pelejä ettei valikot pala näyttöön kiinni ja katsottua tulee myös paljon kotoista liigaa... Alkaa jo vähän tympimään tämä olo ilman telkkaria....
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 502
Gigantista saa satasella 5v takuun, joka kattaa kiinnipalamisen. 50e lisää niin saa onsiten, eli kotoa haetaan jos tulee huollettavaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 292
Toimiston neukkarin seinälle n. 75" kampe tarkoitus hankkia ja varmaan Powerpointtien ja jonkun Teamsin näyttämiseen kelpaa about töllö, kuin töllö, mutta onko oikeasti jotain mihin tulisi kiinnittää huomiota hankkiessa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 473
Toimiston neukkarin seinälle n. 75" kampe tarkoitus hankkia ja varmaan Powerpointtien ja jonkun Teamsin näyttämiseen kelpaa about töllö, kuin töllö, mutta onko oikeasti jotain mihin tulisi kiinnittää huomiota hankkiessa?
Katselukulmat lienee tuossa käytössä tärkein kriteeri, eli varmaan katse esim. LG:n IPS paneelisten suuntaan.

Heijastuksenestopinnoitteet lienee sitten se seuraava, mutta yleensä kunnolliset vasta kalliimpien mallien ominaisuus.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 256
Vielä vähän vaikeroin Samsung Qled 90B 65 ja lg oled55cs6la 55 väillä. Tuumat vastaan parempi kuva? Epäilyttää vain tuo kuvan kiinnipalamisen riski ja se kun pelaan aika paljon Nhl pelejä ettei valikot pala näyttöön kiinni ja katsottua tulee myös paljon kotoista liigaa... Alkaa jo vähän tympimään tämä olo ilman telkkaria....
Tuskinpa se OLED kiinni palaa, ota laajennettu takuu jos huolettaa. Samsung S95B:n sais 1099€, ennemmin se kuin QN90B tai CS, jos budjetti venyy 100€. Toki tuumat tuo enemmän immersiota, eikä kuvanlaadussa ole niin hirveän suurta eroa LG CS vs QN90B, mutta S95B QD-OLED olisi jo selkeästi parempi.
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
Vai Onko tuo Oled Evo 2022 sarjalainen paljonkin parempi kuin tuo lg oled55cs6la
En eroa huomaa käytössä CS ja C2 välillä kuten taisin jo mainita jossain viestissä. Molemmissa on kaikki tarvittava :)

Pelaan CS:llä ihan huoletta monia tunteja putkeen joka päivä. Toki se on site kiinnipalamistakuu mulla on. Siinäkin siis CS jos ostaa saattaa saada wbc tai wbe psneelilla. Sitä ei taida tietää ellei mene huoltovalikkoon katsomaan. En mene kurkkaa ku takuu voi mennä. Mun yksilö on valmistettu toukokuussa 2023.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.07.2023
Viestejä
21
Onko järkeä ottaa Oled telkkariin kuvan kalibrointia 100€ maksaisi? Vai saako jostain netistä silmää välttävät asetukset esim Samsung Olediin?
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
Tuskinpa se OLED kiinni palaa, ota laajennettu takuu jos huolettaa. Samsung S95B:n sais 1099€, ennemmin se kuin QN90B tai CS, jos budjetti venyy 100€. Toki tuumat tuo enemmän immersiota, eikä kuvanlaadussa ole niin hirveän suurta eroa LG CS vs QN90B, mutta S95B QD-OLED olisi jo selkeästi parempi.
On se ero qn90b ja CS välillä ainakin mulle merkittävä. Hetken myös qn90b mietin. Toki QN90B on kirkkaampi eli parempi jos katsoo luonnonvalossa ja ei ole sitä kiinnipalamisen riskiä mutta noihin kahteen se sen paremmuus jää.


Itsellä jäi s95b ostamatta kun luin paljon juttuja et siitä huomaa käytössä jotenki että se on ensimmäinen qd OLED ja niitä on monilla hajonnut 2kk sisään Toki ne tullaan korjaa mut taitaa sinäkin mennä viikko/pari.

Taitaa sekin olla vähä lottoa aina että millainen yksilö saapuu.

LG tuntui turvallsemmalta. En tiedä miten helposti siinä s95b kiinni palaa kuva? Uskaltaako huoletta pelata vaikka 4h putkeen ? Toki CS voisin vieläki vaihtaa s95b kun palautusaikaa jäljellä roimasti mutta molemmissa on puolensa niin paha valinta. Vieläkin mielessä pyörii se s95b pakko myöntää

Ja se ettei s95b musta ole täysin mustaa (arvostelujen mukaan) paitsi pimeässä huoneessa ei haittaa mua koska pelaan pimeässä ja katon leffat pimeässä.


G3 olis kai vieläkki parempi mut maksaa liikaa .

Edit: tuli vastaan juttu että S95B on alttiimpi kiinnipalamiselle kuin esim. LG C2 koska S95B on kirkkaampi ja se taas aiheuttaa enemmän lämpöä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
Onko järkeä ottaa Oled telkkariin kuvan kalibrointia 100€ maksaisi? Vai saako jostain netistä silmää välttävät asetukset esim Samsung Olediin?
Aika huuhaata on ne kalibroinnit mun käsityksen mukaan. Saa niitä asetuksia vaikka rtings sivustolta.

Oletuksena jo on aika hyvät ettei paljoa tarvi säätää. Ihan vähä mut ei paljoa :)
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 256
On se ero qn90b ja CS välillä ainakin mulle merkittävä. Hetken myös qn90b mietin. Toki QN90B on kirkkaampi eli parempi jos katsoo luonnonvalossa ja ei ole sitä kiinnipalamisen riskiä mutta noihin kahteen se sen paremmuus jää.


Itsellä jäi s95b ostamatta kun luin paljon juttuja et siitä huomaa käytössä jotenki että se on ensimmäinen qd OLED ja niitä on monilla hajonnut 2kk sisään Toki ne tullaan korjaa mut taitaa sinäkin mennä viikko/pari.

Taitaa sekin olla vähä lottoa aina että millainen yksilö saapuu.

LG tuntui turvallsemmalta. En tiedä miten helposti siinä s95b kiinni palaa kuva? Uskaltaako huoletta pelata vaikka 4h putkeen ? Toki CS voisin vieläki vaihtaa s95b kun palautusaikaa jäljellä roimasti mutta molemmissa on puolensa niin paha valinta. Vieläkin mielessä pyörii se s95b pakko myöntää

Ja se ettei s95b musta ole täysin mustaa (arvostelujen mukaan) paitsi pimeässä huoneessa ei haittaa mua koska pelaan pimeässä ja katon leffat pimeässä.


G3 olis kai vieläkki parempi mut maksaa liikaa .
Isompi se ero on S95B vs LG CS kuin LG CS vs QN90B. Mutta tee toki itse valintasi.:)
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
Isompi se ero on S95B vs LG CS kuin LG CS vs QN90B. Mutta tee toki itse valintasi.:)
Ei se ero ole C1 ja s95b välillään ole järin suuri. S95b toki vähän parempi. Mitä rtingsin vertailua lukee niin Rtingsin vertailujen pisteiden mukaan niin ero suurempi LG:n eduksi C2 vs qn90b kuin esim. C1 vs s95b.

CS ja C2 eroaa lähinnä vain sen paneelin osalta eli C2 aavistuksen kirkkaampi Eroa tosin ei huomaa kuin vieretysten vertailemalla.
 
Liittynyt
04.07.2023
Viestejä
21
Noniin Gigantis käyty ja ajatus jätetty "hautumaan" mieleen. Myyjä esitteli Oledit sampan ja lg:een laitoksen ja omaan silmään ja designiin Sampan Oled näytti kivemmalta. Harmittamaan jäi kun ei ollut Qled Neo töllöjä esillä koska sellaisenkin olisin halunnut nähdä. Onko se siis nämä ns Qled Neot mini led telkkareita? Myyjä esitteli jotakin TLC mallin 65 telkkua Miniled hinta karkasi yli budjetin mutta kehui kuvaa ja että viimosen päälle hyvä. Hauskaa oli kun yksi Sampan tv oli kalibroitu mukamas ja itse en suurta eroa havainnut myyjä totes näkeehän sen kumpi on kalibroitu
 
Liittynyt
24.04.2017
Viestejä
212
Mitenkäs tuo käyttöjärjestelmä nykytelkkareissa? Samsungista huonoja kokemuksia mutta se olikin vanhempi 4k-telkkari.

Ovatko nuo valmistajien omat nykyään parempia, tuputtavatko mainoksia jne?

Itse olen jossain vaiheessa televisiota hankkimassa ja katse kiinnittynyt enemmän noihin missä on Android/Google TV kun saa aika lailla oman maun mukaan sovellukset asennettua.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 256
Mitenkäs tuo käyttöjärjestelmä nykytelkkareissa? Samsungista huonoja kokemuksia mutta se olikin vanhempi 4k-telkkari.

Ovatko nuo valmistajien omat nykyään parempia, tuputtavatko mainoksia jne?

Itse olen jossain vaiheessa televisiota hankkimassa ja katse kiinnittynyt enemmän noihin missä on Android/Google TV kun saa aika lailla oman maun mukaan sovellukset asennettua.
Google TV paras, LG ja Samsung kakkosena. Philips kannattaa ottaa vaihtoehdoksi, Ambilight on oikeasti hyvä, mutta jakaa sekin mielipiteitä.
 
Liittynyt
30.12.2021
Viestejä
47
Arvon TV-arvontaketju.

Tarve: Haetaan yli 100hz päivitysnopeutta, 48-50 tuumaa. Käytän ainoastaan tietokoneeseen liitettynä, internetselain, pelaaminen, leffat, inputlag suht tärkeä asia.
Tila on suht. valoisa (ikkunoita siellä täällä).
Äänenlaadulla ei mitään merkitystä, älytv-ominaisuudet pienessä arvossa.

LG C2 48'
** Vaikuttaa parhaalta, mutta huolettaa tilan valoisuus ja OLED ruutuunpalamisen mahis, kun tulee pääasiassa PC-käyttöön. Tietty voi yrittää huolehtia ettei pidä liikaa staattista kuvaa.
Samsung QN90B 50'
* Voisi olla se "toinen premium"-valinta, mutta on mielestäni suht tyyris, kun saisin C2 OLED:n halvemmalla.

Sitten hieman budjetimpia vaihtoehtoja:
LG QNED 50'
** Hyvän oloinen perustöllö
Sony KD50X * Luotan Sonyn laatuun vakiona
Näissä mietityttää onko merkitystä esim. Gsync/Freesync tuen puutteella. Tekniikat esim. "ALLM, LG VRR ja HGiG " ei kerro mitään.

Eniten imeytyisin LG C2:n ja LG QNED suuntaan. Isoin kysymys varmaan on että onko valoisa tila tai ruutuunpalaminen oikea merkittävä ongelma LG C2:n kohdalla?


*SELVITTIIN HELPOLLA* Itselleni harvinaisen nopea päätös: Ostin LG C2:n
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: PCB
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
444
Samsung S95B vs Sony xe9305 osa 4:
Tuli hommattua hdmi jakaja, 1 sisään, 2 ulos niin voi vertailla ps5:lla ja xsx:llä pelikuvaa.. on kyllä kovin ristiriitaiset fiilikset. Ero on aika massiivinen jo suht matalan yleiskirkkauksen kuvissa jossa pikkiriikkistä isompia kirkkaita kohtia. Ja S95B lässähtää aika kovasti ns. päivänvalo skenejen kirkkaimpien kohtien esittämisessä. Tuossa nyt pari eri valotuksella (tahallisesti alivalotettuja että saa kirkkaat kohdat) olevaa Horizon Forbidden West pelistä.
Sitten todella pienissä "highlight" kohdissa s95b alkaa voittaa mutta vaatii aika hämärän skenen siihen ja se ero on vain niissä alle 1cm2 kokoisissa kohdissa. Noin yleisesti 90% Horizon pelin kirkkaat yksityiskohdat niin Sony vei voiton muun kuvan ollessa samanlainen. Jotkut kauempana olleiden robojen valot oli S95B:ssä kirkkaampia hämärissä skeneissä.
20230717_090732.jpg
 
Liittynyt
23.11.2022
Viestejä
16
Sormi jo melkein tilausnapilla. Isompi 75 QN85B (1699 eur) olisi toki houkuttelevampi, mutta arvostelujen perusteella 65 QN90B (1299 eur) olisi selkeästi parempi kuvanlaadultaan. Valoisaan olohuoneeseen tulee sekakäyttöön, myös PS5 löytyy. Kumpi tilaukseen?


 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 256
Sormi jo melkein tilausnapilla. Isompi 75 QN85B (1699 eur) olisi toki houkuttelevampi, mutta arvostelujen perusteella 65 QN90B (1299 eur) olisi selkeästi parempi kuvanlaadultaan. Valoisaan olohuoneeseen tulee sekakäyttöön, myös PS5 löytyy. Kumpi tilaukseen?


Tuo QN90B ei ole verrattavissa jenkkien vastaavaan malliin, vaan täällä vastaava on QN91B, QN92B ja QN93B, joissa VA-paneeli, euroopan QN90B ilmeisesti IPS-paneelilla kuten myös QN85B. Noista kahdesta siis toki isompi QN85B, tai joku edellä mainituista QN9xB-malleista joissa VA-paneeli.
 
Liittynyt
23.11.2022
Viestejä
16
Tuo QN90B ei ole verrattavissa jenkkien vastaavaan malliin, vaan täällä vastaava on QN91B, QN92B ja QN93B, joissa VA-paneeli, euroopan QN90B ilmeisesti IPS-paneelilla kuten myös QN85B. Noista kahdesta siis toki isompi QN85B, tai joku edellä mainituista QN9xB-malleista joissa VA-paneeli.
Kiitos, tämä oli hyvä tieto! Näin noviisille mallien vertailu on kyllä tehty mahdollisimman mystiseksi.
 
Liittynyt
17.07.2023
Viestejä
4
Morjensta tietäjille!

Uusi TV alkaisi olla ajankohtainen, ja vaikka IT on lähellä sydäntä, en ymmärrä tämän osa-alueen päälle oikeastaan mitään. Pääasiassa siitä tulee katsottua sarjoja ja PS5:lla pelattua ja kunhan NHL ja Mestis pyörähtää käyntiin, tulee lätkääkin aika paljon katsottua. Saisiko täältä jotain suosituksia näillä pohjatiedoilla ja alla olevilla toiveilla?
  • 75”
  • Kuvanlaatu tulisi olla ällistyttävä, tai ainakin hyvä. Niin että pelatessa ja jääkiekkoa katsoessa pystyy seuraamaan mitä tapahtuu.
  • Mieluiten Sony tai Samsung, koska vuoden 2016 karvalakki LG jättänyt huonon maun suuhun. (Ehkei tätä ole nyt kuitenkaan kiveen hakattu)
  • Hyvä käyttöjärjestelmä, johon nyt saa kaikki tarvittavat sovellukset. Play-kaupasta plussaa ja, jos iPhonesta pystyy telkkariin tarvittaessa sovellusta/koko näyttöä kästäämään.
  • TV:n hinnaksi toivoisin max. 1500€, mutta ymmärrän ettei kaikkea voi halvalla saada, eli jos joku menee hiukan yli, niin kuulen niistä mielelläni.
  • Onko 120hz mahdollista vielä tässä hintaluokassa, kys. spekseillä?
Kiitos paljon mahdollisesta avusta!

EDIT:
Lisäkysymyksenä, olisiko esimerkiksi tämä sopiva minun käyttööni?

Katsoin myös Elisan varastoa, ja nämä mallit nousivat esille. Olisiko näistä joku hyvä käyttötarkoitukseeni?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 473
Lisäkysymyksenä, olisiko esimerkiksi tämä sopiva minun käyttööni?
Tuo QN85B selkeästi paras vaihtoehto näistä:
- 120Hz, ALLM, VRR jne. PS5 pelailuun
- mini-LED taustavalaistus ja varsin korkea kirkkaus HDR varten

Seuraava askel olisi OLED, mutta hinta karannee turhan pitkälle alkuperäisestä budjetista.
Hyötyinä vielä mini-LEDiäkin mustempi musta ja lähes välitön pikselivaste.
 
Liittynyt
17.07.2023
Viestejä
4
Tuo QN85B selkeästi paras vaihtoehto näistä:
- 120Hz, ALLM, VRR jne. PS5 pelailuun
- mini-LED taustavalaistus ja varsin korkea kirkkaus HDR varten

Seuraava askel olisi OLED, mutta hinta karannee turhan pitkälle alkuperäisestä budjetista.
Hyötyinä vielä mini-LEDiäkin mustempi musta ja lähes välitön pikselivaste.
Kiitos vinkistä, sanoisitko että tuo LG OLED CS 77” olisi minun käyttötarkoitukseeni sen verran parempi, että ”oikeuttaisi” tuon hinnan nousun?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 473
Kiitos vinkistä, sanoisitko että tuo LG OLED CS 77” olisi minun käyttötarkoitukseeni sen verran parempi, että ”oikeuttaisi” tuon hinnan nousun?
Kuvattuun käyttötarkoitukseen molemmat kelpaavat, molemmissa on AirPlay2 tuki, käyttöjärjestelmät on toimivat ja sovellustarjonta kattava.

Lähinnä tulee ns. koulukunta -kysymys, eli monelle kynnyskysymys OLEDin hankinnassa on (normaalissa sekakäytössä erittäin pieni) kiinnipalamisen riski ja että kirkkaus ei ole LED ruutujen tasolla, joka voi todella valoisassa olohuoneessa aiheuttaa haasteita.

Kaksi OLEDia itseltä löytyy ja ei ole paluuta enää LCD maailmaan, täydellinen musta ja riittävä kirkkaus on ainakin itselleni syy jatkossakin pysyä OLEDien parissa.

Kannattaa käydä jossain paikallisessa myymälässä vertailemassa hieman miltä näyttää omaan silmään.
 
Liittynyt
08.09.2021
Viestejä
229
Moro! Täs uutta telkkaria etsimässä, lähinnä netflix ja satunnaiseen pleikkarin pelailuun. 120hz paneeli täytys löytyä ainakin ja mielellää 55 tuumast ylöspäin. Budjettina noin 900€. Tässä muutama tv mitä katellu, onko mitään käryä noista? Tai jos on parempaa ehdottaa olen kuulolla ;)

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 239
Viestejä
4 229 534
Jäsenet
71 187
Uusin jäsen
kyynel

Hinta.fi

Ylös Bottom