Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 214
Yritin katsella muutaman sivun tätä ketjua läpi, mutta kysyn silti. Vaatimuksena 65", käyttö pääosin ps5, televisio ja elokuvat aika tasaisella jaolla. Pari vuotta oli käytössä LG:n CX oled, joka kyllä kaikinpuolin oli mieluisa kuvan osalta mutta ei enää muuton jälkeen itsellä käytössä. Mikähän lie mahtaa olla nykymalleista järkevä vastine? Aikoinaan tuosta maksoi tarjouksessa kai 1400 niin mieluusti en ainakaan enempää haluaisi maksaa.

Ei välttämättä tarvitse olla LG eikä edes välttämättä OLED mikäli hinta on kohdallaan ja on laadultaan vähintään tuon CX:n veroinen.
Tuohon hintaan löytyy vain muutama OLED kivijalkaliikkeistä, esim. LG C1 tai B1 jos sattuu olemaan lähellä?



Muussa tapauksessa joutuu tinkimään hieman joko laadusta tai budjetista, esim. Philips 65OLED707 irtoaa 1499€.

 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
433
Mielipiteitä tästä telkkarista? Ominaisuudet, liitännät ja hinta vaikuttaa kohtaavan melko hyvin
Luultavasti kuitenkin laitan vielä ostohousut takaisin kaappiin jäähtymään.. tuo Samsung S95B on kuitenkin se telkkari jonka oikeasti haluaisin vaan ei budu vielä taivu
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Mielipiteitä tästä telkkarista? Ominaisuudet, liitännät ja hinta vaikuttaa kohtaavan melko hyvin
Luultavasti kuitenkin laitan vielä ostohousut takaisin kaappiin jäähtymään.. tuo Samsung S95B on kuitenkin se telkkari jonka oikeasti haluaisin vaan ei budu vielä taivu
Paperillahan tuo on äärimmäisen hyvä ja arvosteluissakin tykätty, mutta jossainhan sen on pakko näkyä, että kyse on juuri TLC:stä eikä vaikka Sonysta tai Samsungista, saati OLED-teknologiasta... Ilmeisesti paneelin tasaisuus DSE:tä ja bloomingia myöten on se akilleen kantapää ja itsekin olen OLED:hin siirtymässä, ettei tarvisi noita kestää.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
128
LG 86QNED86 86" 4K QNED Mini-LED -televisio 3 999,00

Tuli ostettua "sikana säkissä" tuollainen LG Mini LED telppi Hobby Hallin Singles' Day tarjouksesta hintaan 2655e.
Mitä youtuubista jotain revikoita katsellut, niin ihan hyvältä vaikuttaa. Mutta jännä nähdä livenä minkälainen on käytännössä. Toimitusarvio on 30.11.
OLED:n olisin muuten ottanut, mutta nyt ratkaisi koko + hinta.
 
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
55
Mitäpä veikkaatte, putoaako tuon LG C2 77" hinta vielä jossain Black Fridayna vai kannattaisko se ostaa nyt ku joka paikassa hintaan 2499?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
472
Vanhemmille uutta 75" televisiota, max tonnin budjetilla ainoa vaatimus että VA-paneelilla, onko noissa Samsungin perusmalleissa kaikissa VA-paneeli vai onko taas kikkailua että osassa IPS paneeli.

Esimerkiksi: Samsung UE75BU8072 75" 4K LED-televisio 899,00
Edit: Samsung QE75Q60B 75" 4K QLED-televisio 999,00 ja Philips 75PUS8556 75" Smart Android 4K Ultra HD LED -televisio 999,00

Samsungissa varmaan paras kuva, Philipsissä on kyllä toi Ambilight aika hyvä kun kumminkin pimeässä iltaisin katsovat televisiota.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Itselläni on käytännössä tismalleen samanlainen tilanne kuin sulla ja olisin ainakin alustavasti päätymässä juurikin TCL C835.

Luin Tekniikan maailman artikkelin, jossa tv sai ihan hyvän arvion testiryhmältä (8,4 yleisarvosana / hintaluokka 1800€), äänentoiston ollessa erityisesti suitsutuksen kohteena. Kysymys lähinnä kuuluukin onko tuohon rahaan ja kokoluokaan parempia vaihtoehtoja? Mielestäni ainakaan tällä hetkellä ei.
Jos liikenee 3-4 saturaista 1000e päälle kannattaa 65" koossa kytätä tuota TCL. C 935 mallia BF tarjouksista ,tosin tuota aika heikosti saatavana.Paljon parempi alueellinen fald kuin C835 mallissa jossa oliko n 300 lediä ja C935 mallissa 1080 kpl ledejä .
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
718
Vanhemmille uutta 75" televisiota, max tonnin budjetilla ainoa vaatimus että VA-paneelilla, onko noissa Samsungin perusmalleissa kaikissa VA-paneeli vai onko taas kikkailua että osassa IPS paneeli.
Bulgarialaisella foorumilla on epäviralliset tiedot Euroopassa myytävien televisioiden paneelityypeistä.

Sony, LG, Philips, Samsung (edit: linkki vaihdettu uudempaan viestiin)
Мнения и Избор на телевизор (инфо в първите постове) - Страница 450 (setcombg.com)

TCL, Hisense
Мнения и Избор на телевизор (инфо в първите постове) - Страница 446 (setcombg.com)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 657
Vanha 40 tuumainen televisio täytyisi korvata toimivalla yksilöllä, mutta harmikseni ei 40 tuumaisia oikein saa enää?

Olisiko jotain suosituksia tuohon korvaajaksi, tuo oli aika perustason FullHD "tyhmä" televisio.

Kauheasti yli tuon 93cm leveä ei saisi olla, tätä tietoa löytyy niukasti. Telineeseen menee ohjeen mukaan 43 tuumainen, mutta hieman jää vinoon jos on tuosta nykyisestä leveämpi.

Päätelkkarina LG:n OLED jossa ihan hyvä käyttis omaan mieleen, mutta tuohon tulee Apple TV joten sillä ei niin merkitystä. Joku perus Samsung/LG/Philips/Sony varmaan aika hyvä valinta? Paljonko noissa perustelevisioissa voi mennä metsään?
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 813
Nopeasti katsottuna gigantin spekseistä 42" LG Oled on 93 cm leveä, tuuma lisää kokoa tuo mallista riippuen 2-4cm lisää leveyttä.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
370
LG/Sony WOLED voi olla varmempi veto, koska onhan ton mallin laaduntarkkailussa koettu ongelmia.
LG C2 55” käyty noutamassa (LG 55" 4K OLED TV OLED55C26LD - Power.fi)

Alunperin ajattelin, että Samsungin pikkukaukkari olisi kätevä. Eilen, kun laitoin Samppaa kuntoon (RIP), tuli todettua ettei se sitä ollut kuitenkaan. Osa menee varmaan käyttöliittymän piikkiin. Lisäksi tietysti sellaisissa valikoiden syövereissä tulee haahuiltua käyttöönotossa, mitä ei normaalisti tarvitse. En tiedä johtuiko lopulta maanantaikappaleesta, mutta käyttöliittymä myös tahmaili.

LG:n kaukosäädin ja käyttöliittymä tuntuu ensipuraisulla jouhevalta ja loogisemmalta Samsungin jälkeen. Tuo pointer-tyyppinen kaukosäädin jouduttaa valikossa selailua huomattavasti. Toivottavasti tämä TV ei lahoa alta.
 
Liittynyt
30.01.2017
Viestejä
272
Niinhän siinä kävi, että ostohousut piti virittää uudelleen jalkaan. Kuukausi sitten tilaamani Philips 75PML9506 lähtee takaisin verkkikseen.

Tuolla 1300 euron hinnalla kuvanlaatu ihan OK. Paneelissa ei mitään vikaa. Omaan silmään pieni DSE, mutta en lähtenyt kyllä etsimäänkään mitään vikoja.

Mutta kyllähän se välimallilta tuntui. Ja laitteella oli ongelmia Samsung Q930B soundbarin kanssa. Monesti käynnistyksessä tai sourcen vaihdossa ei osannut käyttää soundbaria vaan TV:n kaiutinta. Lisäksi kaukosäädin ihan perseestä. Ns. kahden käden malli.

Siispä perjantaina kävin hakemassa LG C1 77" Gigantista. Ei ole välimalli enää :) Tästä enemmän kokemuksia myöhemmin. Mikäli esim. QN93A:ta olisi vielä saanut 1600 euron hintaan, olisin tod. näk. ostanut ennemmin sen.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
209
Olen alkanut miettimään vanhan sonyn 46" tilalle uutta töllötintä. Isompi hakusessa ja budjetti max 1500€. Oledissä kiinnostais kuvanlaatu mutta burn in vähän pelottaa.. Silti olen katsellut: Philips 65OLED707 65" 4K OLED -televisio 1 499,00

Mitä mieltä raati on tuosta philipsistä? Itse arvostan tuota ambilight ominaisuutta, tekeekö sillä käytännössä sit mitään on asia erikseen.

Ostaako vaiko eiköosta :)


Muokkaus: Nykyinen töllö Sony bravia KDL-46HX75G
 
Viimeksi muokattu:

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 214
Olen alkanut miettimään vanhan sonyn 46" tilalle uutta töllötintä. Isompi hakusessa ja budjetti max 1500€. Oledissä kiinnostais kuvanlaatu mutta burn in vähän pelottaa.. Silti olen katsellut: Philips 65OLED707 65" 4K OLED -televisio 1 499,00

Mitä mieltä raati on tuosta philipsistä? Itse arvostan tuota ambilight ominaisuutta, tekeekö sillä käytännössä sit mitään on asia erikseen.

Ostaako vaiko eiköosta :)
Tuskin burn in on ongelma kunhan et tarkoituksella seisota still-kuvaa ruudulla ja ambilight on todella hyvä ominaisuus jos siitä tykkää, kaikki ei välitä mutta väitän että suurin osa pitää. Käyttiksestä myös iso plussa, markkinoiden paras.

Jos OLED arvelluttaa niin tuossa vastaavasti paras miniLED samaan hintaluokkaan, kuva vastaavalla tasolla, HDR todennäköisesti vielä iskevämpää kuin tuolla OLEDilla.

 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
125
Tähän tuskin on kenelläkään varmaa vastausta, mutta ovatkohan nykyiset televisiot yhtä kestäviä kuin vanhan televisiot, jos siis puhutaan "premium" malleista.
Nimimerkillä wanha Sony KDL-55W905A on nyt ollut käytössä +8 vuotta ja toimii edelleen moitteetta, poislukien auttamatta vanhentuneet älyominaisuudet.
Joku 75"+ FALD tai 77" Oled televisio kutkuttelee mieltä, mutta hieman arveluttaa panostaa yli 2k€ tuollaiseen töllöön jos paneelit tai virtalähteen eivät kestäkään aikaa.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 095
Makkariin kakkostelkkaria. Kannattaako tuosta QLEDistä maksaa hieman ekstraa vai olisiko tuo Verkkiksen tarjous parempi? Hintaeroa kuitenkin se 150e. Molemmat saanee yhtä kätevästi(?) seinälle, joskin tuo Q68 taitaa olla ohuempi eli siten hieman siromman näköinen.

Samsung 50" Q68B 4K QLED älytelevisio (2022) - Gigantti verkkokauppa

Samsung UE50BU8072 50" 4K LED-televisio 399,00

Toki muitakin merkkejä voi harkita. LG:llä taitaa olla lähinnä IPS-paneelia, joka ei arvosteluiden perusteella kuulosta hyvältä makkariin.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
981
Makkariin kakkostelkkaria. Kannattaako tuosta QLEDistä maksaa hieman ekstraa vai olisiko tuo Verkkiksen tarjous parempi? Hintaeroa kuitenkin se 150e. Molemmat saanee yhtä kätevästi(?) seinälle, joskin tuo Q68 taitaa olla ohuempi eli siten hieman siromman näköinen.

Samsung 50" Q68B 4K QLED älytelevisio (2022) - Gigantti verkkokauppa

Samsung UE50BU8072 50" 4K LED-televisio 399,00

Toki muitakin merkkejä voi harkita. LG:llä taitaa olla lähinnä IPS-paneelia, joka ei arvosteluiden perusteella kuulosta hyvältä makkariin.
Antakaa anteeksi pieni offari.
Miksi teillä on televisio makkarissa?
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
981
Tämä on vain arvaus, mutta katsovat sitä siellä?
Niin, mutta miksi?
Lähinnä, kun itse menen sinne nukkumaan. Oikeastaan makkari ei ole meillä missään muussa käytössä .(siis seksiä lukuunottamatta)

Eli menette makkariin ilman ajatusta nukkumaan menosta. Sen sijaan haluatte katsoa siellä televisiota? Menette siis hengaamaan makkariin ilman ajatusta nukkumisesta? Miksette voi hengata olkkarissa ja katsoa sitä televisiota siellä? Mielestäni sängyssä on ikävää tehdä mitään muuta. Ei ole kiva lukea ja mietin, että ikävä olisi siellä katsoa mitään. Siis maaten, jotain tyynyjä laitella selän taakse?
Lähinnä mietin, onko tämä joku lapsi juttu? Menette salaa katsomaan jotain, mitä se lapsi ei saisi tietää?
 

Kamikaze

Incoming
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
426
Meillä on kans kolmessa makkarissa töllöt koska voin ne sinne laittaa. Hyvinvoivana ja hyvätuloisena voi varustella uudehkon omakotitalonsa just niinkuin huvittaa.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
981
Meillä on kans kolmessa makkarissa töllöt koska voin ne sinne laittaa. Hyvinvoivana ja hyvätuloisena voi varustella uudehkon omakotitalonsa just niinkuin huvittaa.
No hätä. Kyllä minäkin hyvinvoivana ja hyvätuloisena voin laittaa television vaikka eteiseen.
Kysyn, että miksi? Kertokaa mitä teette kolmessa makkarissa televisioilla?
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
667
No hätä. Kyllä minäkin hyvinvoivana ja hyvätuloisena voin laittaa television vaikka eteiseen.
Kysyn, että miksi? Kertokaa mitä teette kolmessa makkarissa televisioilla?
Tähän on jo vastattu ylempänä. Kertauksena voin sen lainata sinulle tähän alle.

Tämä on vain arvaus, mutta katsovat sitä siellä?
Eteenpäin...
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 657
Tähän tuskin on kenelläkään varmaa vastausta, mutta ovatkohan nykyiset televisiot yhtä kestäviä kuin vanhan televisiot, jos siis puhutaan "premium" malleista.
Nimimerkillä wanha Sony KDL-55W905A on nyt ollut käytössä +8 vuotta ja toimii edelleen moitteetta, poislukien auttamatta vanhentuneet älyominaisuudet.
Joku 75"+ FALD tai 77" Oled televisio kutkuttelee mieltä, mutta hieman arveluttaa panostaa yli 2k€ tuollaiseen töllöön jos paneelit tai virtalähteen eivät kestäkään aikaa.
Mikä olisi riittävän pitkä kesto?

Itellä LG:n OLED nyt vähän reilu 5 vuotta ja hyvin pelittää älyominaisuudetkin vielä
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Mikä olisi riittävän pitkä kesto?

Itellä LG:n OLED nyt vähän reilu 5 vuotta ja hyvin pelittää älyominaisuudetkin vielä
Olisin itse äärimmäisen tyytyväinen, jos OLED kestäis käytössä sen 7-8 vuotta. Olisin äärimmäisen vittuuntunut, jos OLED kestäiskin käytössä vain 4-5 vuotta.
 
  • Tykkää
Reactions: AIF
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
419
Olisin itse äärimmäisen tyytyväinen, jos OLED kestäis käytössä sen 7-8 vuotta. Olisin äärimmäisen vittuuntunut, jos OLED kestäiskin käytössä vain 4-5 vuotta.
Minäkin haluan pitkäikäisen tv:n sitten jos nykyiseen tulee vikaa tai kuva menisi huonoksi. Vuosien myötä voi tulla ehkä jotain uutta tarpeellista tekniikkaakin, jonka takia voisi haluta päivittää. Nyt on tullut 4K, mutta sitä ei saa ainakaan ilmaisista tv-lähetyksistä eli vielä FullHD-virittimet ja -tarkkuus riittävät tv:n katselussa.
Toivonkin, että en ihan vielä joutuisi tekemään valintoja. Olen kuitenkin jo varalta katsonut joitakin malleja ja siksi olen seurannut tv-tekniikan kehittymistä ja näitä keskusteluja (nykyisin käyttämässäni merkissä on onneksi hyviä vaihtoehtoja).

Nykyinen ykkös-tv:ni ostin vuonna 2013 ja on joku paras tai toiseksi paras Panasonicin plasma-tv-malleista (reference tv:nä mainittu). Ei ole ollut mitään vikaa koko aikana ja vaikka ostamisesta on jo hieman yli 9 vuotta, niin YouTube toimii vielä kännykällä ja myös tv:stä suoraan kaukosäätimellä käytettynä. Kuvia ja videoita voi myös katsoa kännykästä tai verkkolevyltä. Kaiken muun kuten suoratoistot saan tietenkin sitten Chromecastilla, joten en ole vielä joutunut ostamaan vain niiden takia uutta tv:tä. Ainoa selkeä miinus on se, että tuo tv ei suostu näyttämään kännykästä tai verkkolevyltä 4K-videoformaattia, mutta niitä varten on onneksi iso 4K-tietokonenäyttö.
Samanlaista pitkää ikäää ja toimivuutta odotan OLED-televisiolta. Ja jos ehtisi tulla joitakin pieniä puutteita, niin niitä voisin ohittaa (kuten Chromecast).
 

FinMaky

Tekee sitä ATK:ta
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
680
2016 ostin LG 55EG910V 55" SMART OLED-TV, toimii edelleen, mutta meni lastenhuoneeseen, kun apeista alkoi tuet loppumaan WebOS 2.0 käyttikselle. Eli n 5v kesti. Toki helposti oli kierrettävissä, kun oli xbox hoitamassa appeja.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
2016 ostin LG 55EG910V 55" SMART OLED-TV, toimii edelleen, mutta meni lastenhuoneeseen, kun apeista alkoi tuet loppumaan WebOS 2.0 käyttikselle. Eli n 5v kesti. Toki helposti oli kierrettävissä, kun oli xbox hoitamassa appeja.
Ootko katsonut, miltä vaikuttaa esim burn-inin tai paneelin himmenemisen suhteen?
 

FinMaky

Tekee sitä ATK:ta
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
680
Ootko katsonut, miltä vaikuttaa esim burn-inin tai paneelin himmenemisen suhteen?
En ajanut testejä, mutta mitään burn-in tai muita ongelmia ei omaan silmään ollut ilmestynyt. Normikäyttöä eli käytännössä joka ilta telkku päällä ja pelaamistakin, mutta se vähemmistössä katseluun.
 
Liittynyt
14.03.2018
Viestejä
34
Tervehdys taas. kirjoitin tänne jo aiemmin s.618 . Ehdotuksia sain seuraavan tv ostosta.
mitä tässä siis eroa tuohon ehdottamaanne verkkokaupan Samsung QE75QN90B 75" 4K Neo QLED -televisio 2 299,00SAMSUNG 75" 4K NEO QLED TV QE75QN85BATXXC - Power.fi . ? Auttakaa miestä mäessä. Ostan siis tv n tälläviikolla.
hinnan ero,näillä kuitenkin 500 eur, lisäksi saan tuosta power hinnasta vielä 10% lisäalen.
onko siis järkeä maksaa 680 eur enemmän tuosta 90B vs 85B ja jos on niin pikku perustelu olis kiva.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2021
Viestejä
112
Tervehdys taas kirjoitin tänne jo aiemmin s.618 . Ehdotuksia sain seuraavan tv ostosta. Nyt löysin tällaisen power.
mitä tässä siis eroa tuohon ehdottamaanne sampan verkkokaupan QN90B 75” — SAMSUNG 75" 4K NEO QLED TV QE75QN85BATXXC - Power.fi . ? Auttakaa miestä mäessä. Ostan siis tv n tälläviikolla.
hinnan ero,näillä kuitenkin 500 eur, lisäksi saan tuosta power hinnasta vielä 10% lisäalen
Nyt kun euroopassakin näyttäisi olevan QN90B VA-paneelilla, niin eroa enempi kuin viimevuonna ja Rtingsin arvostelu parempi verrokki: Samsung QN90B QLED vs Samsung QN85B QLED Side-by-Side TV Comparison

Tuolta ainakin black uniformity, kirkkaus ja HDR hyviä verrokkeja.
QN90B vs. QN85B muina eroina:
Anti Reflection -pinnoite
4600 PQI vs. 4300 PQI
Quantum HDR 2000 vs. 1500
Professional calibration (mikälie tietyillä Samsungin puhelimilla suoritettava)
OTS+ vs. OTS
4.2.2 vs. 2.2.2 äänikanavaa
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
71
Itse tilasin LG C2 55" työ+huvikäyttöön ja olen tyytyväinen, jos se kestää 2 vuotta ilman suuria ongelmia. Yli 3 vuoden kesto, niin silloin on jo loistava tilanne.
 
Liittynyt
14.03.2018
Viestejä
34
Nyt kun euroopassakin näyttäisi olevan QN90B VA-paneelilla, niin eroa enempi kuin viimevuonna ja Rtingsin arvostelu parempi verrokki: Samsung QN90B QLED vs Samsung QN85B QLED Side-by-Side TV Comparison

Tuolta ainakin black uniformity, kirkkaus ja HDR hyviä verrokkeja.
QN90B vs. QN85B muina eroina:
Anti Reflection -pinnoite
4600 PQI vs. 4300 PQI
Quantum HDR 2000 vs. 1500
Professional calibration (mikälie tietyillä Samsungin puhelimilla suoritettava)
OTS+ vs. OTS
4.2.2 vs. 2.2.2 äänikanavaa
ELI tuossa 85B ei ole VA paneelia ? Ymmärsinkö oikein
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
71
ELI tuossa 85B ei ole VA paneelia ? Ymmärsinkö oikein
Siinä _saattaa_ olla VA-paneeli, jolloin kontrasti olisi huomattavasti parempi. Samsung ei tietenkään itse mitenkään mainosta, että milloin käyttää IPS ja milloin VA, vaan pitää yrittää tehdä itse salapoliisityötä.
 
Liittynyt
14.03.2018
Viestejä
34
Siinä _saattaa_ olla VA-paneeli, jolloin kontrasti olisi huomattavasti parempi. Samsung ei tietenkään itse mitenkään mainosta, että milloin käyttää IPS ja milloin VA, vaan pitää yrittää tehdä itse salapoliisityötä.
OK: mä olen niin huono tekemään näissä,asioissa salapoliisin työtä. Pitäisikö myyjän tietää tuo, jos kysyn Powerista. Mikäli on VA paneeli, niin kysymys kuuluu maksaisitko itse sen 680 eur enemmän tuosta 90B. Oma tv katselu tosiaan ollut vuosia sampan Q70 R koossa 65 ja siihen olen ollut varsin tyytyväinen
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 214
OK: mä olen niin huono tekemään näissä,asioissa salapoliisin työtä. Pitäisikö myyjän tietää tuo, jos kysyn Powerista. Mikäli on VA paneeli, niin kysymys kuuluu maksaisitko itse sen 680 eur enemmän tuosta 90B. Oma tv katselu tosiaan ollut vuosia sampan Q70 R koossa 65 ja siihen olen ollut varsin tyytyväinen
Olettaisin että kuten viime vuoden malleissakin, QN85B on IPS paitsi 85" malli, joka VA koska noin suurta IPS-paneelia ei Samsung valmista. Ottaisin itse QN90B:n.
 
Liittynyt
07.11.2020
Viestejä
11
Tervehdys taas. kirjoitin tänne jo aiemmin s.618 . Ehdotuksia sain seuraavan tv ostosta.
mitä tässä siis eroa tuohon ehdottamaanne verkkokaupan Samsung QE75QN90B 75" 4K Neo QLED -televisio 2 299,00SAMSUNG 75" 4K NEO QLED TV QE75QN85BATXXC - Power.fi . ? Auttakaa miestä mäessä. Ostan siis tv n tälläviikolla.
hinnan ero,näillä kuitenkin 500 eur, lisäksi saan tuosta power hinnasta vielä 10% lisäalen.
onko siis järkeä maksaa 680 eur enemmän tuosta 90B vs 85B ja jos on niin pikku perustelu olis kiva.
Saako tuon -10% myös näistä black week tuotteista? Yleensä niissä lukee että ei voi yhdistää jo olemassa oleviin tarjouksiin.
 
Liittynyt
23.11.2022
Viestejä
16
Jouluksi olisi tarkoitus ostaa 65-75 tuumainen telkkari valoisaan (isot ikkunat) olohuoneeseen, jossa katseluetäisyys on noin 2,5-2,8 metriä. Käyttö sekalaista "perhekäyttöä", tv-sarjojen, uutisten, urheilun ja elokuvien katselua. Myös youtube, areena, ruutu yms. ovat kovassa käytössä. PS vitonen löytyy, mutta se luultavasti siirtyisi nykyisen telkkarin kanssa pelihuoneeseen. Sen olen ymmärtänyt, että OLED ei ole paras valinta näihin spekseihin. Tai ainakaan se ei ole välttämätöntä.

Ehkä eniten olen miettinyt Samsung QE75Q70B 75" 4K QLED -mallia. Siitä ei oikein löytynyt juttua tältä foorumilta. Näyttäisi olevan halvimmillaan Verkkokaupassa 1299 euroa. Jostain ulkomaaliselta foorumilta lueskelin, että tuossa olisi VA-paneeli? Jonkun satasen voi laittaa lisääkin, jos löytyy parempia vaihtoehtoja. Yksi vaihtoehto on tyytyä 65 tuumaseen, jos sieltä löytyy selkeästi parempi ja järkevämpi vaihtoehto noin samassa hintaluokassa (~1300-1600 eur). Mielipiteitä?

Nykyinen telkkari on kahdeksan vuotta vanha Samsung 55 Curved H8005, jossa ei ole ollut mitään vikaa koko aikana.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 580
Viestejä
4 204 864
Jäsenet
70 920
Uusin jäsen
Bruski

Hinta.fi

Ylös Bottom