Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
535
Vanhemmille on hankinnassa 55" 100hz max. 800€ ruutu tulevista bf-tarjouksista. Millaisia nämä TV:n omat tallennusratkaisut ulkoiselle kiintolevylle ovat vs. Elisa viihde? Tuossa on yksi vaihtoehto.

Hanki Panasonicin OLED (mallilla ei sinällään väliä), jos talennusominaisuudet on tärkeät. Oman, kaverin ja vanhempien kokemuksella Panoissa talennus oikeasti toimii hyvin ja tallenuksia on helppoa sekä sujuvaa kattoa. Guide on myös erinomainen ja helppokäyttänen. Kaveri juuri Elisa viihteestä vaihto Panan Olediin ja tallentaa paljon ohjelmia.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
518
Mitäs Nigantti vastas? Mietinnässä 85" versio
En ole vielä päässyt asiassa etenemään. Tcl:lle laittanut 2x yhteydenoton eikä mitään vastausta. Gigantin chataspa on ollut aina offlinessa kun olen muistanut että pitäisi kysyä eikä siellä tunnu muuta olevan.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 992
Hattu & Hanska spekuloi TV vuotta 2023. Mielenkiintoisi kuvioita luvassa.



Pari poimintaa alla :

1667236163151.png


1667236199279.png
 
Liittynyt
10.02.2021
Viestejä
88
Redditissä löytyy kritiikkiä tästäkin mallista (siellä tunnutaan vihaavan kaikkea paitsi oledia) mutta whathufin ja techradarin arvioissa tätä kehutaan paljon
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
408
Liittynyt
25.06.2019
Viestejä
15
Itse ostin tuossa Hullujen Päivillä samaan hintaan, enkä ole pettynyt.
Suosittelen, sillä kooltaan 85” tämä on yksi parhaista ja varmaan pari sivua taaksepäin löytyy kommentteja ja kuvaa laitteesta.
Tämä vaikuttaisi erittäin lupaavalta. Mietityttää mistä jään leffojen ystävänä uupumaan kun ei ole dolby visionia eikä dolby atmosta tuossa? Täytyy perehtyä tarkemmin noihin.

Eikö näyttö ole liiankin kirkas välillä? Onko mitään moitittavaa ollut?
 
Liittynyt
01.11.2022
Viestejä
4
Onko kellään nyt lyödä faktaa pöytään että onko nämä uudet 65" samsungin QN9xB sarjalaiset kaikki VA-paneelilla vai meneekö QN90B edelleen edellisvuoden tapaan IPS-paneelilla? On niin ristiriitaista tietoa jokapaikka täynnä. Flatpanelshd kyllä sanoo että QN90A on euroopassa IPS, kuten tiedettiin. Mutta QN90B kohdalla sanoo että kaikkialla olisi VA-paneelilla.

Nimimerkillä: Verkkokaupasta tulossa 65"QN90B, vai meneekö sittenkin palautukseen?
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
715
Eikö näyttö ole liiankin kirkas välillä?
On vieläkin kirkkaampia televisioita, esim. Sony 8K, eikä kukaan ole avsforumilla valittanut että Sony 8K:ssa olisi liikaa kirkkautta.

Maksimi kirkkaus kalibroinnin jälkeen (hdtvpolska.com):

Samsung QN95A MiniLED (2021)
- SDR: 600 cd/m2
- HDR: 1515 cd/m2

Sony X95K MiniLED (2022)
- SDR: 635 cd/m2
- HDR: 1300 cd/m2

8K - Sony Z9K MiniLED (2022)
- SDR: 800 cd/m2
- HDR: 2700 cd/m2

Sony A95K QD-OLED (2022)
- SDR: 460 cd/m2
- HDR: 930 cd/m2
 
Liittynyt
19.11.2021
Viestejä
112
Onko kellään nyt lyödä faktaa pöytään että onko nämä uudet 65" samsungin QN9xB sarjalaiset kaikki VA-paneelilla vai meneekö QN90B edelleen edellisvuoden tapaan IPS-paneelilla? On niin ristiriitaista tietoa jokapaikka täynnä. Flatpanelshd kyllä sanoo että QN90A on euroopassa IPS, kuten tiedettiin. Mutta QN90B kohdalla sanoo että kaikkialla olisi VA-paneelilla.

Nimimerkillä: Verkkokaupasta tulossa 65"QN90B, vai meneekö sittenkin palautukseen?
Jos kerkeää saapua niin ilmoittele miten on t: kiinnostunut :asif:
 
Liittynyt
17.10.2022
Viestejä
41
Sanokaapas minkälaatuinen tarjous tämäkin oikein olisi, Powerilta saisi nyt 85" QN95A 2500€.

Iso :thumbsup: minultakin tälle! Kuva niin päivällä kuin illallakin erittäin hyvä! Ajoin itse sisään rtingsin säädöt ja itse olen ihan tyytyväinen. Varmasti saisi vielä enemmän laitteesta irti jos tekisi viimesen päälle laitteilla paikan päällä säädöt, mutta en ole ehkä ihan niin "hifi" :happy: Mulla oli edellinen töllö 65" sampan 9-sarjalainen ja tämä oli heti out of the box sellanen Wau fiilis siihen verrattuna...kuvatilan vaihdoin kyllä ekaks elokuvatilaan kun kirkkaus oli jotenkin överi. Jo vanhassa töllössä tutuksi tullut one connect box on mun mielestä kanssa hyvä kun töllö kuitenkin aina seinällä, niin eri laitteiden liittäminen erittäin helppoa ja sen voi laittaa piiloon vaikka tv-tasoon pois silmistä. Overall itse olen erittäin tyytyväinen tähän ja onneksi tuli vastaan tämä ettei tullut ostettua alunperin ajattelemaani 75" kokoa joka olisi ollut kyllä liian pieni omaan makuun :smile:
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
408
Tämä vaikuttaisi erittäin lupaavalta. Mietityttää mistä jään leffojen ystävänä uupumaan kun ei ole dolby visionia eikä dolby atmosta tuossa? Täytyy perehtyä tarkemmin noihin.

Eikö näyttö ole liiankin kirkas välillä? Onko mitään moitittavaa ollut?
Mielestäni hyvä kirkkaus tai jopa omiin silmiin ehkä liian kirkas, mutta itse tein pari asetus muutosta tämän linkin mukaisesti (Samsung QN90A QLED Calibration Settings).
Sen jälkeen ollut erittäin mukava katella töllöä ;)

Tässä vielä postaus ja tiedot, mitä itse muutin (Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju)
 
Liittynyt
29.05.2018
Viestejä
338
Onko kellään nyt lyödä faktaa pöytään että onko nämä uudet 65" samsungin QN9xB sarjalaiset kaikki VA-paneelilla vai meneekö QN90B edelleen edellisvuoden tapaan IPS-paneelilla? On niin ristiriitaista tietoa jokapaikka täynnä. Flatpanelshd kyllä sanoo että QN90A on euroopassa IPS, kuten tiedettiin. Mutta QN90B kohdalla sanoo että kaikkialla olisi VA-paneelilla.

Nimimerkillä: Verkkokaupasta tulossa 65" QN90B, vai meneekö sittenkin palautukseen?
Itseänikin nyt kiinnostaisi tietää että mitä QN9xx mallia yritän metsästää BF-tarjouksista. 65" hakusessa ja mahd lähelle 1000 eur kipurajaa pitäisi päästä. Toinen vaihtoehto Sony XR-65X90K (vai onkos näissäkin X9xx variaatiota mitä ottaa huomioon), kuinkahan Sony vs Samppa vertautuu, samppaa ehkä voi halvemmalla löytää??? Voi kyllä olla että 55" olisi vaihtoehto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
193
Sony A95K QD-OLED (2022)
- SDR: 460 cd/m2
- HDR: 930 cd/m2
Korjaa jos olen väärässä, SDR kuva tarkoittaa kaikkea mitä tv:stä tulee ja HDR kuva netistä ? Mihin kategoriaan bluray menee? Onko tuo 460 paljon vai vähän? Rtings A95K SDR kuva taisi saada arvosanan 7.2 kun taas QN95B SDR arvosana 9.2 ja arvo yli 1000.

Kuinka paljon tuollainen SDR cd/m2 on vaikka 2014 myydyissä tv:eissä niin osaa hahmottaa. Oma töllö joku Sonyn huippumalli FullHD tuolta ajoilta.

Miten huippumallissa tuo lukema noin matala? Samsung QD-oled sai vähän paremmat pisteet.

Liitteenä kuva rtings

Screenshot_20221101-103015_Chrome.jpg
 
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
419
Oledin suhteen on muistettava, että vaikka kuva on upea, se on himmeämpi kuin QLEDin. Eli jos katseluhuone on kovinkin valoisa, sekin kannattaa huomioida.
Jos on valoisa katseluhuone, niin OLED:in ja minkä tahansa muunkin tv:n kanssa kannattaa ehdottomasti hämärtää tai pimentää katseluhuonetta, jos se mitenkään vaan on mahdollista (ikkunoiden sijainnit, budjetti, katsojien mieltymykset).

Jo edullisilla pimennysverhoilla saa huoneen kesälläkin keskipäivällä riittävän hämäräksi vaikka ikkunat olisivat etelään, jolloin kyllä pärjää OLED:illa ja jopa vanhan kunnossa olevan plasma-tv:n kirkkaus riittää mainiosti. Meillä on vuodelta 2013 Panasonicin sen aikainen reference-tv-malli (VT60), jonka kirkkaus riittää erittäin hyvin hämärässä katselutilassa. Riittää jopa niin hyvin, että iltamyöhään mielellään laskisi kirkkautta, jotta ei haittaisi nukahtamista (suositellaanhan hämärämpää juuri ennen nukkumaan menoa).

Kun ei tarvitse pitää tv:n kirkkautta liian korkeilla asetuksilla, niin tv ei kuumu eikä kuluta sähköä niin paljoa, ja viileämpänä elektroniikan käyttöikäkin on paljon pidempi. Nykyäänhän sähkönkäytöllä on merkitystä mahdollisista omista halvoista sopimuksista huolimatta, jotta ei tarvittaisi pahimmassa tapauksessa niitä alueittain kiertäviä sähkökatkoja, joilla meitä on uhattu.

Meille ostettiin Ikeasta Werna-merkkisiä pimennysverhoja yli viisi vuotta sitten (olivat muistaakseni silloin vain 25-30 €/pari). Ne toimivat oikein hyvin, vaikka ovat tavallisten verhojen tapaan ohutta kangasta (eivät ole muovimaisia kuten monet pimennysverhoista) ja ovat siten myös melko kevyet. Nykyisin juuri tuota Wernaa ei saa, mutta luultavasti MAJGULL on vastaava (40 euroa/pari, MAJGULL Pimennysverhot, 2 kpl, harmaa, 145x250 cm - IKEA). Laitettiin kaksi paria verhoja, kun on etelään kaksi isoa ikkunaa ja parvekkeen ovi. Noiden hankinnan jälkeen kadutti ainoastaan se, että ei tullut hankittua aiemmin. Ennen noita verhoja ei katsottu tv:tä kirkkaina kesäiltapäivinä ollenkaan vaikka oli sälekaihtimet ja tavalliset verhot, sillä tv kävi kuumana yrittäessään automaattisella kirkkaudensäädöllä pitää kirkkautta riittävänä. Samalla hoituivat myös heijastukset. Ja vaikka ne ovat nimeltään "pimennysverhot", niin ei olkkarista tullut pimeä vaan sopivan hämärä, sillä valoa pääsee hieman reunoista ja meillä toisistakin suunnista (keittiö, eteinen). Lisäksi jos aurinko paistaa suoraan verhoihin sälekaihtimienkin läpi, niin valoa menee myös aavistuksen verran verhojen läpikin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
440
Korjaa jos olen väärässä, SDR kuva tarkoittaa kaikkea mitä tv:stä tulee ja HDR kuva netistä ? Mihin kategoriaan bluray menee? Onko tuo 460 paljon vai vähän? Rtings A95K SDR kuva taisi saada arvosanan 7.2 kun taas QN95B SDR arvosana 9.2 ja arvo yli 1000.

Kuinka paljon tuollainen SDR cd/m2 on vaikka 2014 myydyissä tv:eissä niin osaa hahmottaa. Oma töllö joku Sonyn huippumalli FullHD tuolta ajoilta.

Miten huippumallissa tuo lukema noin matala? Samsung QD-oled sai vähän paremmat pisteet.

Liitteenä kuva rtings
Kyllähän sitä monikin katsoo vaikka miten himmeää kuvaa.. jotkut tv mallit rajoittaa SDR kuvaa (tv, dvd, youtube jne) tiettyyn maksimiin, joko muuten vaan kun oletetaan että ei sen kirkkaampaa tarvitse tai että on vähän halvempi telkku. Oma monitori käytössä oleva 55" samsung (2015?) puskee jotain max 350nits ja 60cm päässä nenästä kirkkaus on asetuksessa 16/20 (n. 270nits kokoruudun ja/max valkoinen) Ihan sopiva tiesikka käytössä ja ei polta silmiä. Kyllä tuolla 20/20 kirkkaudella voi SDR materiaalia katsoa. Jotakuinkin samaa luokkaa myös olkkarin telkun (kirkkaus asetus 14/50) katselu kirkkaus sdr materiaalissa. Maksimi 50/50 menee 700nits kieppeille kokoruudulla eikä sekään paha katsoa, en nyt hämärässä juuri sillä katsoisi.

HDR puolella (yputube hdr, netflix hdr, blyray hdr) taas alkaa nautinto tulla kirkkaissa yksityiskohdissa muuten pimeässä kohtauksessa siellä alkaen 800-1000 nits, kirkas näyttää kirkkaalle. Jos taas mennään johonkin kohtuu valaistuun ilta tai aamu auringon sarastukseen niin sitten alkaa aurinko olla auringon näköinen 1000-1500nits telkulla. Joissain päivänvalo kohtauksissa auringon mieltäminen kirkkaaksi menee jonnekin 1300-2000nits tienoille. Nämä siis hämärässä olohuone katselussa. Kirkkaampi katselutila vaatii taas lisää extraa telkulta että elämys on vaikuttava.
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
715
Korjaa jos olen väärässä, SDR kuva tarkoittaa kaikkea mitä tv:stä tulee ja HDR kuva netistä ?
Esim. Netflixin peruspaketissa on SDR-kuva ja kalliimmassa paketissa on HDR-kuva (silloin kun katsotaan HDR-elokuvaa/sarjaa).

Mihin kategoriaan bluray menee?
Perinteisellä Blu-ray levyllä (1920x1080) on SDR-kuva ja 4K Ultra HD Blu-ray levyllä (3840x2160) on HDR-kuva.

edit: Kaikissa vanhoissa elokuvissa ei ole HDR-kuvaa 4K Ultra HD Blu-ray levyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.02.2021
Viestejä
88
Laitoin tuon 85" QN95A:n tilaukseen, tuskin kovin parempaa diiliä tulee black fridaynä (edit: tai vaikka tulisi, tv on saatava nyt :D). Kuitenkin viime vuoden lippulaivamalli kyseessä. Torstaina toimitus ja asennus!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
419
Puhutaan kovasti siitä, että pitää olla HDR, niin onko pk-seudulla jossain tv-kaupassa vertailumahdollisuus? Esim. jopa kaksi samanlaista OLED-tv:tä samoin asetuksin rinnakkain niin että toinen näyttää saman kuvasignaalin HDR:nä ja toinen SDR:nä. Tietäisi sitten, mitä on ostamassa, kun on joskus uusimassa televisiota (oletan kuitenkin, että nykyinen tv:ni toimii vielä vuosia ja toivottavasti toimiikin, niin saa sitten aikanaan vielä parempaa kuin nykyiset tv:t).

En itse usko ihan vielä sitä, mitä Mikrobitti oli tiettävästi kirjoittanut "Viikon hdr-kuurin päätteeksi paluu perinteiseen sdr-maailmaan oli karu: videot näyttivät kuin väritetyiltä mustavalkoelokuvilta ja kuvan punch jäi täydellisesti uupumaan." :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 597
Puhutaan kovasti siitä, että pitää olla HDR, niin onko pk-seudulla jossain tv-kaupassa vertailumahdollisuus? Esim. jopa kaksi samanlaista OLED-tv:tä samoin asetuksin rinnakkain niin että toinen näyttää saman kuvasignaalin HDR:nä ja toinen SDR:nä. Tietäisi sitten, mitä on ostamassa, kun on joskus uusimassa televisiota (oletan kuitenkin, että nykyinen tv:ni toimii vielä vuosia ja toivottavasti toimiikin, niin saa sitten aikanaan vielä parempaa kuin nykyiset tv:t).

En itse usko ihan vielä sitä, mitä Mikrobitti oli tiettävästi kirjoittanut "Viikon hdr-kuurin päätteeksi paluu perinteiseen sdr-maailmaan oli karu: videot näyttivät kuin väritetyiltä mustavalkoelokuvilta ja kuvan punch jäi täydellisesti uupumaan." :)
Oma veikkaus on että kahta samanlaista televisota ei ole vierekkäin missään liikkeessä (puhumattakaan samoista asetuksista, etenkään niin että ne asetukset olisi ns. kunnossa). :D
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
540
En ala tästä yhtäkkiä 600-sivua ketjua selaamaan läpi tai tekemään uutta ketjua aiheesta joten kysyn täältä..
Käytössä tällä hetkellä jeesuksen aikainen Sony Bravia 42" ja alkaa olemaan ajat käsillä että laittaisin uuden. Budjetiksi olen ajatellut 7-900 euroa. Koko ei niinkään ole merkityksellistä että kaikki 40-60 tuuman välissä lienee vaihtoehtoja. Seinäkiinnitys tulee seuraavaan telkkuun ja kaapelin kautta tulee kanavat kuten nytkin. Tällä hetkellä mediatoistimena toimii ps4 ja sekin alkaa olemaan jo muinaisjäänne joten tässä tappaisi kaksi asiaa yhdellä iskulla. Onko jotain merkkejä tällä hetkellä jotka ns saisi jättää suosiolla hyllyyn? Älyominaisuuksista sen verran että oleellisinta on sujuvat valikot ja ettei käyttöliittymä ole ns tahmainen....
 
Liittynyt
01.11.2022
Viestejä
22
Itseäni alkoi kiinnostamaan Ambilight-telkun hankinta, ja olen nyt arponut 65PML9636:n ja 65PML9507:n välillä. Verkkokaupassa saman hintaisia, mutta mahtaako noissa olla mitään muuta olennaista eroa kuin ilmeisesti paremmat kaiuttimet 9636:ssa ja uudempi käyttöjärjestelmä 9507:ssa?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 992
En itse usko ihan vielä sitä, mitä Mikrobitti oli tiettävästi kirjoittanut "Viikon hdr-kuurin päätteeksi paluu perinteiseen sdr-maailmaan oli karu: videot näyttivät kuin väritetyiltä mustavalkoelokuvilta ja kuvan punch jäi täydellisesti uupumaan." :)
Isolla värikynällä on tuo kirjoitettu. Ei se ero nyt niin iso ole, mutta totta kai sen huomaa asioista perillä oleva kaveri.
 
Liittynyt
10.02.2021
Viestejä
88
Iso :thumbsup: minultakin tälle! Kuva niin päivällä kuin illallakin erittäin hyvä! Ajoin itse sisään rtingsin säädöt ja itse olen ihan tyytyväinen. Varmasti saisi vielä enemmän laitteesta irti jos tekisi viimesen päälle laitteilla paikan päällä säädöt, mutta en ole ehkä ihan niin "hifi" :happy: Mulla oli edellinen töllö 65" sampan 9-sarjalainen ja tämä oli heti out of the box sellanen Wau fiilis siihen verrattuna...kuvatilan vaihdoin kyllä ekaks elokuvatilaan kun kirkkaus oli jotenkin överi. Jo vanhassa töllössä tutuksi tullut one connect box on mun mielestä kanssa hyvä kun töllö kuitenkin aina seinällä, niin eri laitteiden liittäminen erittäin helppoa ja sen voi laittaa piiloon vaikka tv-tasoon pois silmistä. Overall itse olen erittäin tyytyväinen tähän ja onneksi tuli vastaan tämä ettei tullut ostettua alunperin ajattelemaani 75" kokoa joka olisi ollut kyllä liian pieni omaan makuun :smile:
Oliko helppo homma kiinnittää seinälle? Mitä telinettä käytit?
 
Liittynyt
17.10.2022
Viestejä
41
Oliko helppo homma kiinnittää seinälle? Mitä telinettä käytit?
Kyllä siinä kaveri on hyvä olla nostamassa tai ei ainakaan itsellä yksin olis ton kokonen onnistunut :D
Halusin töllön mahdollisimman lähelle seinää, niin päädyin sampan omaan slim fittiin. Tv:n alareuna mulla lattiasta 65 cm, niin en tarvinnut mitään tilttejä yms. Saat muuten töllöstä 50€ power pisteitä niin jää telineelle saman verran maksettavaa. Halvemmallakin saattaa löytää jotain muita, mutta itelle tää oli passeli. Kapeella johtokanavalla one connect boxin kaapeli piiloon (töllöstä lähtee siis vain yksi kaapeli), niin lopputulos mun mielestä aika jees :thumbsup:

 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
487
Itseäni alkoi kiinnostamaan Ambilight-telkun hankinta, ja olen nyt arponut 65PML9636:n ja 65PML9507:n välillä. Verkkokaupassa saman hintaisia, mutta mahtaako noissa olla mitään muuta olennaista eroa kuin ilmeisesti paremmat kaiuttimet 9636:ssa ja uudempi käyttöjärjestelmä 9507:ssa?
Ostin hetken mielijohteesta Philips oledin tuolla B&W soundbarilla. Jos ei ole muuta äänilaitteistoa, niin tuo on kyllä hyvä. Ambilight on ollut kyllä ihan kiva. Jos on äänivehkeet ennestään tai aikoo sellaiset hankkia, niin sitten 9507. Muuten ottaisin 9636.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.06.2019
Viestejä
15
Laitoin tuon 85" QN95A:n tilaukseen, tuskin kovin parempaa diiliä tulee black fridaynä (edit: tai vaikka tulisi, tv on saatava nyt :D). Kuitenkin viime vuoden lippulaivamalli kyseessä. Torstaina toimitus ja asennus!
Sama töllö tuli hommattua äsken liikkeestä ja toimitus perjantaina.

Kova oli myyjä kauppaamaan heidän kalibrointia. Kuulemma vain yksi tapaus sadasta jättää ostamatta kalibroinnin näin hintavalle ja isolle televisiolle. Mahtaakohan puoletkaan?
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 731
Sama töllö tuli hommattua äsken liikkeestä ja toimitus perjantaina.

Kova oli myyjä kauppaamaan heidän kalibrointia. Kuulemma vain yksi tapaus sadasta jättää ostamatta kalibroinnin näin hintavalle ja isolle televisiolle. Mahtaakohan puoletkaan?
Myyntimulkun höpinöitä nuo tyyliin 150000000 kalibrointia myydään viikossa.
 
Liittynyt
01.11.2022
Viestejä
22
Ostin hetken mielijohteesta Philips oledin tuolla B&W soundbarilla. Jos ei ole muuta äänilaitteistoa, niin tuo on kyllä hyvä. Ambilight on ollut kyllä ihan kiva. Jos on äänivehkeet ennestään tai aikoo sellaiset hankkia, niin sitten 9636. Muuten ottaisin 9507.
Soundbar taitaa olla nimenomaan 9636:ssa, 9507 taas sitten tämän vuoden laite ja uudempi käyttis.
 
Liittynyt
10.02.2021
Viestejä
88
Sama töllö tuli hommattua äsken liikkeestä ja toimitus perjantaina.

Kova oli myyjä kauppaamaan heidän kalibrointia. Kuulemma vain yksi tapaus sadasta jättää ostamatta kalibroinnin näin hintavalle ja isolle televisiolle. Mahtaakohan puoletkaan?
heidän hintaan en kalibrointia ostaisi. Tähän tvhen löytyy aika paljon netistä kalibrointiasetuksia ja ohjeita
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 731
Sama töllö tuli hommattua äsken liikkeestä ja toimitus perjantaina.

Kova oli myyjä kauppaamaan heidän kalibrointia. Kuulemma vain yksi tapaus sadasta jättää ostamatta kalibroinnin näin hintavalle ja isolle televisiolle. Mahtaakohan puoletkaan?
Tuolta kannattaa käydä lueskelemassa juttuja.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
666
Sama töllö tuli hommattua äsken liikkeestä ja toimitus perjantaina.

Kova oli myyjä kauppaamaan heidän kalibrointia. Kuulemma vain yksi tapaus sadasta jättää ostamatta kalibroinnin näin hintavalle ja isolle televisiolle. Mahtaakohan puoletkaan?
Omien kokemuksien mukaan kun lähtee tinkaamaan telkun hinnasta, niin kalibroinnin saa ilmaiseksi. Näin kävi itsellä ja pari kertaa sivukorvalla myös kuullut että muillekkin tätä tarjottu. En siis omien kokemuksien mukaan siitä maksaisi, ainakaan täyttä hintaa.
 
Liittynyt
15.06.2020
Viestejä
72
Auttakaa TV:n hankinnassa.

Tarvis mahd. vähä kuluttava tv iäkkäälle henkilölle 32’’ ois toivottu koko. Osaatteko suositella jotain? Siks 32 koska esim 43 tuumaiset näyttöis kuluttavan tuplasti energiaa
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
166
Auttakaa TV:n hankinnassa.

Tarvis mahd. vähä kuluttava tv iäkkäälle henkilölle 32’’ ois toivottu koko. Osaatteko suositella jotain? Siks 32 koska esim 43 tuumaiset näyttöis kuluttavan tuplasti energiaa
En tiedä mistä katsot nuo kulutukset, mutta tuossa suuntaa antava lista. Jos led-tvllä menee niin ei tuo ero kauhean isoksi jää.

1667456189969.png
 
Liittynyt
25.06.2019
Viestejä
15
Onko suositella mitään led nauhoja 85" töllöttimen taakse?

Onko Philips Hue paras vaihtoehto? Ei ole muita Philips Hue tuotteita talossa eikä varmaan tarvekaan välttistä koskaan.


Näemmä onkin helvetin kallis kun vaatii Hue Bridge- ja Hue Sync Box -yksiköt, jotka maksaa yksistään 270 eur lisää Gigantista.

Varmaa jotkut perus ledit riittää taakse silmien rasituksen vähentämiseksi kuten aiemmin 70". Mistä löytäisi sopivan pitusta ja mielellää päivän varoitusajalla niin voisi asennella tuon ennen töllön paikalleen laittoa.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210
Onko suositella mitään led nauhoja 85" töllöttimen taakse?

Onko Philips Hue paras vaihtoehto? Ei ole muita Philips Hue tuotteita talossa eikä varmaan tarvekaan välttistä koskaan.


Näemmä onkin helvetin kallis kun vaatii Hue Bridge- ja Hue Sync Box -yksiköt, jotka maksaa yksistään 270 eur lisää Gigantista.

Varmaa jotkut perus ledit riittää taakse silmien rasituksen vähentämiseksi kuten aiemmin 70". Mistä löytäisi sopivan pitusta ja mielellää päivän varoitusajalla niin voisi asennella tuon ennen töllön paikalleen laittoa.
Onhan se Hue-aloituspakkaus kallis, mutta kun kerran hankkii ja laittaa pikkuhiljaa koko taloon Hue-valot niin paluuta ei ole. Valoja pystyy sitten säätämään suoraan televisiosta. Itsellä Hue Play-palkit TV:n takana, nekin erinomainen vaihtoehto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 381
Onko suositella mitään led nauhoja 85" töllöttimen taakse?

Onko Philips Hue paras vaihtoehto? Ei ole muita Philips Hue tuotteita talossa eikä varmaan tarvekaan välttistä koskaan.


Näemmä onkin helvetin kallis kun vaatii Hue Bridge- ja Hue Sync Box -yksiköt, jotka maksaa yksistään 270 eur lisää Gigantista.

Varmaa jotkut perus ledit riittää taakse silmien rasituksen vähentämiseksi kuten aiemmin 70". Mistä löytäisi sopivan pitusta ja mielellää päivän varoitusajalla niin voisi asennella tuon ennen töllön paikalleen laittoa.
Ei taida ihan parissa päivässä keretä kotiin asti, mutta täältä esimerkiksi löytyy ihan TV käyttöön suunniteltuja:

Keskustelua bias valaistuksesta taasen löytyy täältä:
 
Liittynyt
25.06.2019
Viestejä
15
Ei taida ihan parissa päivässä keretä kotiin asti, mutta täältä esimerkiksi löytyy ihan TV käyttöön suunniteltuja:

Keskustelua bias valaistuksesta taasen löytyy täältä:
Kiitos täytyy harkita tuota 6 metristä sitten. Ihmettelen hiukan kuinka tuo nauha taipuu 90 astetta TV:n takana kun ei ainakaa normi lednauhaa voi kääntää tuolleen -> https://cdn.shopify.com/s/files/1/1...bias-lights-104781_2400x1384.jpg?v=1615779182
 
Liittynyt
30.01.2017
Viestejä
272
He onnistuukoha ntällä miten esim Huen led stripin sen metrin jatko-osan kääntäminen 90 astetta? Jos onnistuu niin täähän olis itsellekin pirun hyvä! :)
Ei onnistu. Hue lightstrip on 6 pinninen. Sekä v3 että v4.

Hue valonauha on vähän nihkeä jatkettava, mutta onnistuu DIY-hommina ja/tai esim. Litcessoryn tuotteilla. Minulla on nämä makkarin TV:n takana, jossa Hue nauhaa pätkittynä.

 
Liittynyt
15.06.2020
Viestejä
72
En tiedä mistä katsot nuo kulutukset, mutta tuossa suuntaa antava lista. Jos led-tvllä menee niin ei tuo ero kauhean isoksi jää.

Oon kattonut kauppojen sivuilla kun vaikuttaa myös se et 32 tuumasel pärjäis 720p resol ja jos ottaa isomman niin ne on 4k ja seki siis ilmeisesti vaikuttaa suureesti virrankulutukseen muistaakseni voi olla tuplat sitten.

mut oisko suositella siis jota tv:ta ku itel ei oo hajuakaa minkälainen ois hyvä ja 32 tuumane 720p varmaa ois riittävä tai miksei vähä isompiki full hd. Tv tulos perus katseluu siis vaatimuksena et toimii sulavasti ei lagaa ja ois hyvät katselukulmar
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 281
Onko suositella mitään led nauhoja 85" töllöttimen taakse?

Onko Philips Hue paras vaihtoehto? Ei ole muita Philips Hue tuotteita talossa eikä varmaan tarvekaan välttistä koskaan.


Näemmä onkin helvetin kallis kun vaatii Hue Bridge- ja Hue Sync Box -yksiköt, jotka maksaa yksistään 270 eur lisää Gigantista.
Ja omien kokemusten perusteella Hue Sync Box on aivan totaalipaska vekotin. Elän elämäni paljon onnellisempana ilman tuota laitetta.
 
Liittynyt
15.06.2020
Viestejä
72
Onks näist telkkareist mikä paras peruskäyttöön vai oisko joku muu parempi?
Hisense 32A4EG
SHARP 32 32BI2EA
TCL 32" S5200
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 458
Oon kattonut kauppojen sivuilla kun vaikuttaa myös se et 32 tuumasel pärjäis 720p resol ja jos ottaa isomman niin ne on 4k ja seki siis ilmeisesti vaikuttaa suureesti virrankulutukseen muistaakseni voi olla tuplat sitten.

mut oisko suositella siis jota tv:ta ku itel ei oo hajuakaa minkälainen ois hyvä ja 32 tuumane 720p varmaa ois riittävä tai miksei vähä isompiki full hd. Tv tulos perus katseluu siis vaatimuksena et toimii sulavasti ei lagaa ja ois hyvät katselukulmar
En suosittelisi pahimmalle vihamiehellenikään. Ihan 130% järjetöntä ostaa vuonna 2022 jotain 720p paneelilla varustettua televisiota, joka ei sitten hyvällä tuurilla tue edes FHD:ta tai jos tukee niin skaalaa sen mössöksi. Mun neljä vuotta vanha 65" 4k-televisio vie jotain 80 wattia käytössä eli suunnilleen yhden hehkulampun verran. En suosittelisi ylipäätään mitään alle 55" televisiota, ellei ole tilan kannalta pakko ottaa pienempää. Muutaman kymmenen wattien säästö sinne tai tänne tollasessa on ihan merkityksetöntä minkään kannalta. Jos haluaa elää kuin kitupiikki niin sitten vaan taustavaloa himmeämmälle niin kulutuskin putoaa.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
166
En suosittelisi pahimmalle vihamiehellenikään. Ihan 130% järjetöntä ostaa vuonna 2022 jotain 720p paneelilla varustettua televisiota, joka ei sitten hyvällä tuurilla tue edes FHD:ta tai jos tukee niin skaalaa sen mössöksi. Mun neljä vuotta vanha 65" 4k-televisio vie jotain 80 wattia käytössä eli suunnilleen yhden hehkulampun verran. En suosittelisi ylipäätään mitään alle 55" televisiota, ellei ole tilan kannalta pakko ottaa pienempää. Muutaman kymmenen wattien säästö sinne tai tänne tollasessa on ihan merkityksetöntä minkään kannalta. Jos haluaa elää kuin kitupiikki niin sitten vaan taustavaloa himmeämmälle niin kulutuskin putoaa.
Niin tämä, että esim tuon sharpin vuosikulutus on powerin mukaan 45kw/vuosi. Vaikka sähkösoppari olisi 50snt/kwh niin maksaisi se 22,5e vuosi.
Varmaan varmimmat on Samppa/LG/Sony akseli.
 
Liittynyt
11.05.2018
Viestejä
230
Onko suositella mitään led nauhoja 85" töllöttimen taakse?

Onko Philips Hue paras vaihtoehto? Ei ole muita Philips Hue tuotteita talossa eikä varmaan tarvekaan välttistä koskaan.


Näemmä onkin helvetin kallis kun vaatii Hue Bridge- ja Hue Sync Box -yksiköt, jotka maksaa yksistään 270 eur lisää Gigantista.

Varmaa jotkut perus ledit riittää taakse silmien rasituksen vähentämiseksi kuten aiemmin 70". Mistä löytäisi sopivan pitusta ja mielellää päivän varoitusajalla niin voisi asennella tuon ennen töllön paikalleen laittoa.
Mulla on tuo ja on kyllä hemmetin hyvä valaistus. Voimakkuutta saa säätää kakella ja ottaa virran tv:n usb-portista. TV on 75" ja siihen riitti kolmelle sivulle hyvin 4m, jos jokaiselle sivulle niin silloin 5m.
Toimitus kesti n. viikon.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 206
Viestejä
4 194 564
Jäsenet
70 871
Uusin jäsen
Hedelma

Hinta.fi

Ylös Bottom