Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
30.01.2017
Viestejä
272
Täytyy myöntää, että tiukassa on hyvien 75 tuumaisten tarjoukset.

Tokihan siellä on n. kahteen tonniin esim. Sampan MU70000/MU8000, Sonyn XE8500 tai Philipsin 7101/7803, mutta eivät ole aivan sitä mitä olen etsimässä vaikka varmasti hyviä töllöttimiä ovatkin.

Toisinsanoen, Sony XE9005 tai XE9405 tarjousta odotellessa :)
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 389
Täytyy myöntää, että tiukassa on hyvien 75 tuumaisten tarjoukset.

Tokihan siellä on n. kahteen tonniin esim. Sampan MU70000/MU8000, Sonyn XE8500 tai Philipsin 7101/7803, mutta eivät ole aivan sitä mitä olen etsimässä vaikka varmasti hyviä töllöttimiä ovatkin.

Toisinsanoen, Sony XE9005 tai XE9405 tarjousta odotellessa :)
Miksi nimenomaan tollainen Sony? Kysyn mielenkiinnosta, koska itsekin olen 75" telkkua katsellut. Samsungissa houkuttaisi tuplaviritin.
 
Liittynyt
30.01.2017
Viestejä
272
Miksi nimenomaan tollainen Sony? Kysyn mielenkiinnosta, koska itsekin olen 75" telkkua katsellut. Samsungissa houkuttaisi tuplaviritin.
Nuo muut ovat edge-ledejä, Sonyt direct-ledeillä. XE9005:ssa hyvä local dimming, XE9405:ssa erinomainen. Oikeastaan muillakin osa-alueilla, input lagia lukuunottamatta, Sonyt parempia. Tizen taitaa myös käytettävyydessään voittaa Androidin. Monipuolisuudellaan toki Android taitaa viedä voiton.

Tuplaviritin rajaa ikävästi valintoja. Kehottaisin vielä pohtimaan, että tarvitseeko vuonna 2018 ominaisuutta, joka sallii kanavan nauhoittamisen samalla kun katselee toista? Tai ylipäätänsä, tallennusta. Aikana, jolloin käytänössä kaikki sisältö on katsottavissa milloin tahansa ja mistä tahansa. Haisee ihan VHS-hommille :p

Olen kai siitä onnellisessa asemassa, että etsin hyvää 75 tuumaista paneelia. Mulle on ihan sama vaikka TV saapuisi ilman kaiuttimia, jalustaa tai kaukosäädintä, niihin on jo laitteet ja TV on seinällä :) Toki ohjelmiston täytyy olla luokkaa siedettävä ja Netflix/HBO/Ruutu/Yle/Viaplay/Cmore appeista ei ole haittaa. Vaan ei ole kynnyskysymys, muutamalla kympillä saa Chromecast Ultran.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
425
En oikein tiedä minne muualle tätä laittaisi. Philipsin televisio vuosimallia 2009 alkoi tänä aamuna sammua minuutin päälläolon jälkeen suht ison pamahduksen kera. Konkka mennyt? Maksaako korjaus paljon?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
290
Mistäs sen tietää kun ei ole tullut ikinä kokeiltua. Onko konkan vaihto vaikeaa?
Jos ruuvari pysyy kädessä, niin ei muutakun youtubesta ohjevideo pyörimään ja purkaa piirilevy esille. Jos konkka on rikki niin sen kyllä huomaa (paisunut tai jopa vuotanut). Konkkia saa muutamalla eurolla uusia. Itse onnistuin aikoinaan vanhan Samsungin teeveen korjaamaan parin konkan vaihdolla. Jos tv tosiaan on rikki niin yrittämisessähän ei häviä muutakuin omaa aikaa. Uusien konkkien juotosten tekoon pyysin sähkärikaverin varmuuden vuoksi apuun, mutta kyllä siitä itsekin olisi selvinnyt.
 
Liittynyt
09.10.2017
Viestejä
15
Tuli pitkän pohdinnan jälkeen haettua LG:n B7 55" Oled-töllö Gigantista. Hyvältähän tuo vaikuttaa, mutta yksi iso ongelma on, mihin en ole itse ratkaisua löytänyt. Urheilua ja varsinkin jääkiekkoa katsoessa liike ei ole aina niin sulavaa. Pahiten tuo tulee esiin kiekon liikkeessä. Onko vinkkejä, millä tuota voisi lähteä korjaamaan? Olen siis kokeillut telkkarin omilla Viaplay- ja Ruutu-applikaatioilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
495
Tuli pitkän pohdinnan jälkeen haettua LG:n B7 55" Oled-töllö Gigantista. Hyvältähän tuo vaikuttaa, mutta yksi iso ongelma on, mihin en ole itse ratkaisua löytänyt. Urheilua ja varsinkin jääkiekkoa katsoessa liike ei ole aina niin sulavaa. Pahiten tuo tulee esiin kiekon liikkeessä. Onko vinkkejä, millä tuota voisi lähteä korjaamaan? Olen siis kokeillut telkkarin omilla Viaplay- ja Ruutu-applikaatioilla.
Tv:n omilla appseilla kuva voi olla pelkästään 25fps, esim. chromecastilla saa asetuksista päälle 50fps jolloin pitäisi olla sulavaa.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 897
Apuja tarvitaan. Olen tuskaillut jo pienen ikuisuuden tuon KS8005 out of sync audion kanssa, ja jäljittänyt nyt sen johtuvan tuosta optisesta ulostulosta. Telkkarin asetuksissa on kyllä audio delay asetus, mutta se vaikuttaa vain TV omaan ääneen, ei optiseen ulostuloon. Ratkaisu olisi siis varmaan HDMI ARC --> RCA palikka, mutta näköjään en onnistu löytämään sellaista mistään. Osaisiko joku auttaa löytämään tuollaisen härvelin Suomesta, tai edes jostain paikasta josta voi helposti tilata Suomeen? Ainoastaan löytyy tuo verkkokaupan procaster, jota ei pysty enää tilaamaan ja joka käyttäjäpalautteen perusteella ei edes ole toimiva laite. Audiokaupassa oli joskus tuo CYP laite, mutta sekin kadonnut pois valikoimasta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
208
Apuja tarvitaan. Olen tuskaillut jo pienen ikuisuuden tuon KS8005 out of sync audion kanssa, ja jäljittänyt nyt sen johtuvan tuosta optisesta ulostulosta. Telkkarin asetuksissa on kyllä audio delay asetus, mutta se vaikuttaa vain TV omaan ääneen, ei optiseen ulostuloon. Ratkaisu olisi siis varmaan HDMI ARC --> RCA palikka, mutta näköjään en onnistu löytämään sellaista mistään. Osaisiko joku auttaa löytämään tuollaisen härvelin Suomesta, tai edes jostain paikasta josta voi helposti tilata Suomeen? Ainoastaan löytyy tuo verkkokaupan procaster, jota ei pysty enää tilaamaan ja joka käyttäjäpalautteen perusteella ei edes ole toimiva laite. Audiokaupassa oli joskus tuo CYP laite, mutta sekin kadonnut pois valikoimasta.
Eikö vahvarista voi säätää delayta? Mut jos on pakko tilata joku muunnin, niin kurkkaa aliexpressistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
495
Ihanko oikeasti? Onko vastaava rajoite muidenkin valmistajien tv-appseissa?
Taitaa olla useimmissa moinen rajoite, ainakin ollut 2015 kun viaplay vastannut twitterissä näin:
"
Viaplay‏ @Viaplay_FI 8. lokak. 2015


Vastauksena käyttäjälle @leppav


@leppav Chromecastin ja Chrome selaimen kautta kuvataajuus on 50 kuvaa sekunnissa. Smart TV ja muut laitteet näyttää 25 kuvaa sekunnissa.

"
ja esim. tältä foorumilta:
viaplay näkyy chromecastin kautta 50fps. televisiosoftissa 25fps (en ole kokeillu sitten viime kesän että onko tullu muutosta). eli chromecast ehdottomasti ja valitsee vielä chromecast valikosta 50fps jos urheilua seuraa.
En tiedä näkeekö tuota fps edes mitenkään, taitaa vain huomata tosiaan tökkimisenä ja jos olisi chromecast jonka kanssa verrata sitä varmuudella 50fps kuvaan onko eroa.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 897
Eikö vahvarista voi säätää delayta? Mut jos on pakko tilata joku muunnin, niin kurkkaa aliexpressistä.
Kyseessä on siis ihan stereovahvistin jossa on virtakytkin ja volume :D. Ja inputtina RCA. Eli ei paljoa siitä delayta säädellä.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
82
Verkkiksellä on tullut valikoimaan 1300 euron hintainen 75" 4K Direct LED-valaistuksellla oleva telkku. Tässä ei tosin HDR:ää ole ja paneeli vain 50Hz (tai 60Hz).

ProCaster 75UNB801H 75" 4K Ultra HD LED ‐televisio 1 299,90 €


Input-lag (Leo Bodnar) olisi hyvä tietää tuosta Procasterista ennen hankintaa kun tulee pelailtua konsoleilla... Sikäli ei haittaisi itseä HDR:n puuttuminen kun en ole aikeissa alkaa päivittämään normi-bluray-kokoelmaa ja aika kämäisiä ne hdr:t taitaa olla alle 2000 euron sonyissa, samsungeissa yms? Mutta ehkä vielä kuitenkin ootan jos black fridayna olisi 75" 120Hz merkkitelkut halventuneet. :confused:
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 897
Verkkiksellä on tullut valikoimaan 1300 euron hintainen 75" 4K Direct LED-valaistuksellla oleva telkku. Tässä ei tosin HDR:ää ole ja paneeli vain 50Hz (tai 60Hz).

ProCaster 75UNB801H 75" 4K Ultra HD LED ‐televisio 1 299,90 €


Input-lag (Leo Bodnar) olisi hyvä tietää tuosta Procasterista ennen hankintaa kun tulee pelailtua konsoleilla... Sikäli ei haittaisi itseä HDR:n puuttuminen kun en ole aikeissa alkaa päivittämään normi-bluray-kokoelmaa ja aika kämäisiä ne hdr:t taitaa olla alle 2000 euron sonyissa, samsungeissa yms? Mutta ehkä vielä kuitenkin ootan jos black fridayna olisi 75" 120Hz merkkitelkut halventuneet. :confused:
Direct Led ei tuon telkkarin tapauksessa siis tarkoita faldia, vaan että lamput ovat vain takana, mikä itsessään ei tuota mitään etua edge lediin verrattuna. Kontrasti 1:1200 on myös aika heikko. Varmaan aika surkea kuva, mutta halpa on.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 693
En tosin äkkiseltään tiedä miten lisä delay auttaisi kun valmiiksi ääni tulee jo 100ms myöhässä.. :D
Aa, ymmärsin ongelman väärin päin! Mutta miten optisesta outista tulee ääni kuvan jälkeen, eikö tuo kuulosta ennemmin Samsungin bugilta?
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
47
Samsung 55&quote; 4K UHD Smart TV UE55MU6195 - Televisiot

Onko tämä aivan tolokun hintanen ja perus netflix käyttöön hyvä tv? Itse en mikään tv-uskovainen ole (nykyinen 10v vanha 40"), mutta nyt vaimokkeen kans mietitty että makkarin seinälle pittää töllötin saaha. Hintaluokaltaan just tossa +-500€ sais olla. Kannattaako ootella tarjouksia joissa mahdollisesti sais reilusti halvemmalla samanlaista vai?
 

debuggeri

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
Samsung 55&quote; 4K UHD Smart TV UE55MU6195 - Televisiot

Onko tämä aivan tolokun hintanen ja perus netflix käyttöön hyvä tv? Itse en mikään tv-uskovainen ole (nykyinen 10v vanha 40"), mutta nyt vaimokkeen kans mietitty että makkarin seinälle pittää töllötin saaha. Hintaluokaltaan just tossa +-500€ sais olla. Kannattaako ootella tarjouksia joissa mahdollisesti sais reilusti halvemmalla samanlaista vai?
Eiköhän tuo hintaisekseen pätevä ole.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 773
Tuli hätäpäissään tilattua tällainen tarjoustöllö:
SAMSUNG 65" 4K HDR SMART-TV UE65MU6175

Olikohan virheliike, vai ihan pätevä ostos? Juu. Olisi hyvä varmaan etukäteen selvitellä, mutta onhan tuossa 30 päivän palautusoikeus. :D

Kauheesti ei nyt ole varaa töllöön laittaa, mutta tämän pienemmät on kyllä sitten jo luokkaa postimerkki mielestäni, kun on tottunut aiemmin tykiltä lähinnä leffansa katselemaan. Tämä osui sen takia silmään, kun oli kuitenkin 65" ja silti selvästi alle tonnin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 216
Tuli hätäpäissään tilattua tällainen tarjoustöllö:
SAMSUNG 65" 4K HDR SMART-TV UE65MU6175

Olikohan virheliike, vai ihan pätevä ostos? Juu. Olisi hyvä varmaan etukäteen selvitellä, mutta onhan tuossa 30 päivän palautusoikeus. :D

Kauheesti ei nyt ole varaa töllöön laittaa, mutta tämän pienemmät on kyllä sitten jo luokkaa postimerkki mielestäni, kun on tottunut aiemmin tykiltä lähinnä leffansa katselemaan. Tämä osui sen takia silmään, kun oli kuitenkin 65" ja silti selvästi alle tonnin.
Kyllähän tuo vähän oli tyhmä ostos tuohon hintaan. Satkun lisäpanostuksella kun kuitenkin olisi saanut niin paljon paremman.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 773
65PUS8102 Verkkiksestä.
Hmm... mikäs tuosta tekee niin paljon paremman?
Philips nostaa kyllä merkkinä karvat pystyyn. Pelkkiä huonoja kokemuksia itselläni kyseisestä merkistä. Android kyllä taustalla jossain määrin houkuttelee.
 
Liittynyt
08.06.2018
Viestejä
1
Mikähän olis tällä hetkellä järkevin 65" töllö pelailuun ja leffa käyttöön 1500e hintaluokassa?
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 693
75" telkkaria etsiskellyt tovin. Hintaluokassa noin 2000€. Olisikohan tästä mihinkään: Samsung 75&quote; 4K UHD Smart TV UE75NU7105 - Televisiot ? Tai olisiko porukalla suosituksia tässä hintaluokassa 75" töllölle? Tulee Netflixin ja telkkarin tuijotukseen. Ei pelikäyttöön.
Tämänvuotisissa Samsungeissa tuossa mallisarjassa on displayspecificationsin mukaan 50/60Hz paneeli. Samsung 75&quote; 4K Premium UHD Smart TV UE75MU7005 - Televisiot on viimevuotinen malli, mutta 100 Hz paneelilla ja hieman halvempi. Tai sitten 75MU8005 samaan hintaan kuin tuo NU7105, olikohan niin että MU8005:ssa oli parempi heijastuksenestopinnoite ("Ultra Black") kuin MU7005:ssa.
 
Liittynyt
11.05.2018
Viestejä
230
Mites tämä nyt menee. Eli jos haluan katsoa Stranger Things-2 sarjaa Netflixistä 4k HDR-laadulla, niin pitääkö telkkarini tukea tuota Dolby Visionia, joka mainitaan tuon sarjan kohdalla? Jos ei tue, niin millä laadulla se sitä kuvaa sieltä pukkaa? 4K, mutta ei HDR?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
9
Mites tämä nyt menee. Eli jos haluan katsoa Stranger Things-2 sarjaa Netflixistä 4k HDR-laadulla, niin pitääkö telkkarini tukea tuota Dolby Visionia, joka mainitaan tuon sarjan kohdalla? Jos ei tue, niin millä laadulla se sitä kuvaa sieltä pukkaa? 4K, mutta ei HDR?
Vaihtoehtoja on käsittääkseni kolme:
1) TV ei tue HDR10 tai Dolby Vision -> pelkkä 4K-kuva
2) TV tukee HDR10, ei Dolby Visionia -> 4K + HDR10
3) TV tukee Dolby Visionia -> 4K + DV


Can I stream Netflix in Dolby Vision or HDR?

Can I stream Netflix in Dolby Vision or HDR?
Netflix supports two different HDR streaming formats, Dolby Vision and UltraHD Premium (HDR).

What You’ll Need:

 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 761
Mites tämä nyt menee. Eli jos haluan katsoa Stranger Things-2 sarjaa Netflixistä 4k HDR-laadulla, niin pitääkö telkkarini tukea tuota Dolby Visionia, joka mainitaan tuon sarjan kohdalla? Jos ei tue, niin millä laadulla se sitä kuvaa sieltä pukkaa? 4K, mutta ei HDR?
Netflixhän tukee kahta eri HDR-striimausmuotoa, eli Dolby Visionia sekä Ultra HD Premiumia (HDR). Eli Veikkaisin että sun televisio, jos se on HDR, tukee jompaa kumpaa noista. Mutta jos ei tue niin se tulee sitten pelkästään 4k:n. Omassa töllössä ei ole HDR:ää, mutta 4k löytyy ja Stranger Things näkyy mulla siis 4k:na. Playerinä käytän Shield TV:tä.
 
Liittynyt
11.05.2018
Viestejä
230
HDR10:ä tuo 65PUS8102 taitaa tukea, joten pitäisi siis näkyä HDR-10:nä. Kiitos vastauksista!
 
Liittynyt
02.05.2018
Viestejä
26
Philips POS9002 tuli hankittua ja tyytyväinen olen ollut. Saako television Android-käyttistä mitenkään bootattua muuten kuin virtajohdon irroittamalla? Mistään en ole löytänyt vastausta, selvästi huomaa käytön tahmeutumisen kun televisio on ollut useamman päivän käytössä mutta kai android tv uudelleenkäynnistykselle on järkevämpikin tapa kuin virtajohdon irroitus...?
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 621
Yhden kerran oon bootannut Sony kd55xe9005, uutena asetusten teon jälkeen ja tällä viikolla puoli vuotta oston jälkeen kun alkoi takkuamaan -> ei auttanut -> olikin kaukosäätimen paristot ihan kaput niin ilmankos ei menny komennot perille tai meni miten sattuu. Ei näköjään bluetooth-äänikomentojen takia kestä kaken patterit ku puol vuotta. Tosin kaikki bloatware-prosessit on eliminoitu ja kehittäjäasetukset käytössä/viritettynä, ei oo kyl mitään hidastumista tullut. Vanhemmille ostettiin 2 viikkoo sit sama töllö Gigantin 995 € tarjouksesta, siihen kun korjasi asetukset niin ihan yhtä nopeeksi tuli kun mun töllö ja vice versa.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Philips POS9002 tuli hankittua ja tyytyväinen olen ollut. Saako television Android-käyttistä mitenkään bootattua muuten kuin virtajohdon irroittamalla? Mistään en ole löytänyt vastausta, selvästi huomaa käytön tahmeutumisen kun televisio on ollut useamman päivän käytössä mutta kai android tv uudelleenkäynnistykselle on järkevämpikin tapa kuin virtajohdon irroitus...?
Neljä asiaa, joidenka avulla itselläni toimii sama malli hidastelematta (eikä tarvitse boottailla):
-TV:n firmis ajan tasalla
-Google Play auki ja päivitykset sieltä ajan tasalle
-App Gallery auki ja ensimmäisestä ruudusta hyväksyt legal jutut (tämän jälkeen tuonne ei tarvitse palata)
-Näpit irti Asetukset->Android -valikosta
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 417
Paremmin toimii kun säätää android asetuksista. Mää kattoos 5s animaatioita valikoissa.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 621
No HeEBELIn kans asiasta ei kannata väitellä, käyttäkööt kukin miten tykkää.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 060
Yhden kerran oon bootannut Sony kd55xe9005, uutena asetusten teon jälkeen ja tällä viikolla puoli vuotta oston jälkeen kun alkoi takkuamaan -> ei auttanut -> olikin kaukosäätimen paristot ihan kaput niin ilmankos ei menny komennot perille tai meni miten sattuu. Ei näköjään bluetooth-äänikomentojen takia kestä kaken patterit ku puol vuotta. Tosin kaikki bloatware-prosessit on eliminoitu ja kehittäjäasetukset käytössä/viritettynä, ei oo kyl mitään hidastumista tullut. Vanhemmille ostettiin 2 viikkoo sit sama töllö Gigantin 995 € tarjouksesta, siihen kun korjasi asetukset niin ihan yhtä nopeeksi tuli kun mun töllö ja vice versa.
Sonyn 9405 kauko toimii todella tahmeesti, onko vain niin että puhetoiminto vähäänkään käytettynä imaiseen patterit 6kk ?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 216
Sonyn 9405 kauko toimii todella tahmeesti, onko vain niin että puhetoiminto vähäänkään käytettynä imaiseen patterit 6kk ?
Mä sain omaan Sonyyn vaihdella pattereita melkein 2-3 viikon välein. Onneksi oli ladattavia pattereita. Lapset taisi aika ahkeraan leikkiä tuolla ääniohjauksella...
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 060
Mä sain omaan Sonyyn vaihdella pattereita melkein 2-3 viikon välein. Onneksi oli ladattavia pattereita. Lapset taisi aika ahkeraan leikkiä tuolla ääniohjauksella...
Okei eli ihan vaan virrat vähissä. Itte en käytä sitä juurikaan mutta just selvis että talouspäällikkö pulisee siihen jatkuvasti kun hakee youtubesta muksulle jotain viihdykettä.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 621
En mäkään puheohjausta käytä, 3- ja 5-vuotiaat lapset sitä aina käyttää kun kerran pari viikossa lastenohjelmia kattovat. Eli tuntuuhan se paristoja kuluttavan aikalailla. Vaikka eihän se ny paha oo, jos puolikin vuotta menis aina.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 186
Viestejä
4 215 026
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom