Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 387
Hobby Hallissa hyvään hintaan Sonyn HDMI 2.1 laite. Nyt kannattaa jo ostaa, ETU30 saa vielä 30€ pois. Toimitus tosin venähtänyt 2 viikkoon, eilen oli vielä varastossa. Ilmeisesti myynyt hyvin.

Samaan aikaan Powerissa 899e ja "säästä 600e!" :facepalm: Vai onko toi eri ("SAEP"-päätteinen)
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
496
Ensimmäinen postaus tänne, mutta olen kyseistä ketjua jo pidempään selannut läpi.

Homman nimihän oli tuttu, eli se että tv oli aika päivittää. Vanha on Finluxin full hd töllötin, usemman vuoden takaa.

Päivitys tuli viimein entistä tarpeellisemmaksi, sillä hyllyyn ilmestyi ps5. Olen toki katsellut teeveitä jo jokusen kuukauden, tutkinut tarjouksia ja ihastellut, sekä hypistellyt niitä alan liikkeissä.

Top 3 listalleni sijoitin Lg:n cx, Sonyn xh9- ja Samsungin q70t. Näistä valitseminen muodostui tiukaksi taisteluksi sampan ja lgeen välillä. Lg vei voiton hinnasta huolimatta, vaikkakin samppaa olisi saanut tarjoushintaan suoraan lähi kodinkoneliikkeestä. Olen nyt jokusen päivän odottanut Lg cx 48" saapumista, kämmenet tietenkin hiessä. Pitkään puntaroin tuon 48" ja 65" tuuman väliltä ja tulin siihen tulokseen, että pienin koko sopii parhaiten asuntoomme.

Innolla odotan mitä 4k tv tulee tarjoamaan meidän talouteen. Ps5 kanssa olen jo saanut haukkoa henkeä, kun pelannut vanhoja ps4 pelejä, tai varsinkin testatessani uusia nimikkeitä. Ja tämä huomattava parannus on jopa nähtävissä vanhalta ruudultani. Suuret on odotukset sen suhteen, että tästä päivityksestä on iloa vielä pitkään.
 
Liittynyt
30.08.2018
Viestejä
181
Gigantissa näyttäisi olevan hyvässä tarjouksessa Philipsin ambilight telkku PUS9005. Philips 50&quote; PUS9005 4K UHD Smart TV 50PUS9005 - Televisiot

Tulisi itselle perus netflixin katsomiseen ja satunnaiseen pelailuun. Mietin vain että onko noissa philipsin ambilight telkuissa niin hirveä input lag ettei niillä pysty pelaamaan? Olisiko samassa hintaluokassa jotain parempaa tv:tä tähän käyttötarkoitukseen?
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 387
Gigantissa näyttäisi olevan hyvässä tarjouksessa Philipsin ambilight telkku PUS9005. Philips 50&quote; PUS9005 4K UHD Smart TV 50PUS9005 - Televisiot

Tulisi itselle perus netflixin katsomiseen ja satunnaiseen pelailuun. Mietin vain että onko noissa philipsin ambilight telkuissa niin hirveä input lag ettei niillä pysty pelaamaan? Olisiko samassa hintaluokassa jotain parempaa tv:tä tähän käyttötarkoitukseen?
Jos ei ole kilpapelaaja, niin telkkujen inputlageissa ei ole ongelmaa. Ainakaa, jos pelimoodi löytyy tai nakkaa itse manuaalisesti kaikki "kuvanparannukset" pois käytöstä, ne sitä lagia tuottaa.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 062
Siis onko mahdollista, että LG:n Viaplayn appsissa on täysin kelvoton kuva? Vaihdon chromecastille ja muovinaamat vaihtuivat normitasoisiin hahmoihin. Käsittääkseni mulla on kaikki säädöt identtiset HDMI vs. appsi.
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 387
Siis onko mahdollista, että LG:n Viaplayn appsissa on täysin kelvoton kuva? Vaihdon chromecastille ja muovinaamat vaihtuivat normitasoisiin hahmoihin. Käsittääkseni mulla on kaikki säädöt identtiset HDMI vs. appsi.
En tiedä. Kai se mahdollista on, kun ja jos softat on erit.
 

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
1 000
Tuli vaan mieleen.. tuleeko uusien telkkareiden mukana hdmi-kaapelia? Jos ei, missä olis hyvä hinta-laatu-suhde? Mieluusti jostain kivijalkakaupan valikoimista.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 062
Ja siis suoraa futista tässä katselen. On pelkkä sport-paketti. Ei mitään hajua sarjojen tai leffojen kuvanlaadusta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
82
Samsung tv:ssä pari ongelmaa, malli on pari kuukautta minulla käytössä ollut UE43TU7172UXXH

Eka ongelma on ettei yle areenan livelähetykset näy vaan pätkivät tyyliin: pari sekuntia ok ja sitten kuva pysähtyy 4-5 sekunnin ajaksi jatkuen sitten taas eteenpäin pari sekuntia jne. (verkon nopeus oli äsken testattuna 94,8Mbps eli tuo ei ongelman syy). Tuo ongelma jatkuu siis koko ajan, vaikka tunniksikin olen jättänyt lähetyksen päälle ja sivusilmällä vilkuillut ei ilmiö muutu. Rallia yritin tuossa joku aika sitten katsella ja silloin huomasin eka kertaa tuon.
Samsungin etätuki ei saanut tuota kuntoon kun heille soittelin, vaikka tuen porukka jotakin tuolle tekikin otettuaan etähallinnan tvhen. Ei sitten ole ollut tässä välillä aikaa työkiireiden takia ennenkin nyt jouluna perehtyä aiheeseen. Huomasin pari viikkoa sitten ilmestyneen firmwaren ja päivitin sen usbtikulla. Vihdoin alkoivat Areenan live-lähetykset toimia. Eli jos jollakin muulla samaa ongelmaa 7000 sarjan tv:n kanssa, niin tuo ongelma saattaa ratketa päivityksellä.

Vieläkin tuossa on yksi ärsyttävä ominaisuus jäljellä eli itsekseen satunnaisesti käynnistyminen ehkä n. viikon välein. Pari kertaa tullut herättyä keskellä yötä tuohon, eikä tuo uusin päivityskään näköjään sitä poistanut vaan alkoi taas viime yönä n. kolmen aikaan huutamaan itsestään. Virran katkaiseminen kaukosäätimestä auttoi taas tähän vaivaan.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Jos ei ole kilpapelaaja, niin telkkujen inputlageissa ei ole ongelmaa. Ainakaa, jos pelimoodi löytyy tai nakkaa itse manuaalisesti kaikki "kuvanparannukset" pois käytöstä, ne sitä lagia tuottaa.
Netflix on ainut semmonen mikä siinä toimii, kun Disney+ ja Amazon Prime Video ei toimi enää parhaimmal kuvanlaadulla.
Ollu muutaman kuukauden jo.

Täs linkki Avforumssil alkaen:

Disney+ stopped streaming 4k or HDR Philips pus9005

ja nyt tänään sama jatkuu...

Disney+ stopped streaming 4k or HDR Philips pus9005

Täs viel vika sivu omistajien omalta sivulta:

PUS9005 owners thread

Siis juu siinä ois suht ok töllö ja kieltämäti houkuttelee kokeileen tolla hinnalla, mutta onko niin et
on usko mennyt et noi yllä olevat saatais takas kuntoon ?!

Täl hetkel ennemmin vaikka joku Samsung, tolla hintaa ei mitään ihmeitä saa edes tarjouksista.

Mis4:sen viestiin ol tarkoitus vastata, taas hiirikäsi sekoili...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Samsungin etätuki ei saanut tuota kuntoon kun heille soittelin, vaikka tuen porukka jotakin tuolle tekikin otettuaan etähallinnan tvhen. Ei sitten ole ollut tässä välillä aikaa työkiireiden takia ennenkin nyt jouluna perehtyä aiheeseen. Huomasin pari viikkoa sitten ilmestyneen firmwaren ja päivitin sen usbtikulla. Vihdoin alkoivat Areenan live-lähetykset toimia. Eli jos jollakin muulla samaa ongelmaa 7000 sarjan tv:n kanssa, niin tuo ongelma saattaa ratketa päivityksellä.

Vieläkin tuossa on yksi ärsyttävä ominaisuus jäljellä eli itsekseen satunnaisesti käynnistyminen ehkä n. viikon välein. Pari kertaa tullut herättyä keskellä yötä tuohon, eikä tuo uusin päivityskään näköjään sitä poistanut vaan alkoi taas viime yönä n. kolmen aikaan huutamaan itsestään. Virran katkaiseminen kaukosäätimestä auttoi taas tähän vaivaan.
Miten sul on sen tallennustilan kans, mul ei ol ollu kun yks lisä sovellus ladattuna (NhacCuaTui) ja pari päivää sitten ilmoitti et viimisintä päivitystä ei ladattu kun tallennustila ei riitä ja siirty suoraan poista sovelluksia osioon... minähän poistelin sovelluksia, ehkä täs joskus taas tulee ilmoitus et on päivitetty versioon se ja se.

Se et Areena ei toimi niin on ain joskus ollu tälläkin saitil ja yllättäin just Samsungin töllöis.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 062
Netflix on ainut semmonen mikä siinä toimii, kun Disney+ ja Amazon Prime Video ei toimi enää parhaimmal kuvanlaadulla.
Ollu muutaman kuukauden jo.

Täs linkki Avforumssil alkaen:

Disney+ stopped streaming 4k or HDR Philips pus9005

ja nyt tänään sama jatkuu...

Disney+ stopped streaming 4k or HDR Philips pus9005

Täs viel vika sivu omistajien omalta sivulta:

PUS9005 owners thread

Siis juu siinä ois suht ok töllö ja kieltämäti houkuttelee kokeileen tolla hinnalla, mutta onko niin et
on usko mennyt et noi yllä olevat saatais takas kuntoon ?!

Täl hetkel ennemmin vaikka joku Samsung, tolla hintaa ei mitään ihmeitä saa edes tarjouksista.

Mis4:sen viestiin ol tarkoitus vastata, taas hiirikäsi sekoili...
Eikös tämän ongelman pitänyt olla vain 2017/2018 vuosimallien telkuissa? Noissa kun oli soc:ssa joku turva-aukko niin Google laski Widevinen tasoa, jonka takia kuva on streamaus softissa mallia peruna. Netflixin kanssa tämä tosin saatiin ratkaistua. Uskaltaakohan tässä enää Philipsiä ostaa ollenkaan, ellei sitten laita erillistä Android tikkua töllöön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
430
Siis onko mahdollista, että LG:n Viaplayn appsissa on täysin kelvoton kuva? Vaihdon chromecastille ja muovinaamat vaihtuivat normitasoisiin hahmoihin. Käsittääkseni mulla on kaikki säädöt identtiset HDMI vs. appsi.
Käsittääksesi?
Ainakin omassa LG:ssä taisi olla esim. HDMI inputin ja Youtubesovelluksen tapauksissa asetukset erilaiset esim. kuvan ollessa molemmissa Urheilumodessa ellei nimenomaan muuta asetuksia molemmille tarkalleen samoiksi tai aseta sen Urheilu- moden asetuksissa valintaa joka englanniksi on Apply to all inputs.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 062
Käsittääksesi?
Ainakin omassa LG:ssä taisi olla esim. HDMI inputin ja Youtubesovelluksen tapauksissa asetukset erilaiset esim. kuvan ollessa molemmissa Urheilumodessa ellei nimenomaan muuta asetuksia molemmille tarkalleen samoiksi tai aseta sen Urheilu- moden asetuksissa valintaa joka englanniksi on Apply to all inputs.
No mä yritin kertoa, että mä olen kopsannut kaikki asetukset joka tuloon. Pientä hienosäätöä tehnyt, kun esim. gamma ei halua kopioitua. Mutta kaikki kuvanpaskennukset on kytketty pois ja mielestäni about kaikki dynaamisetkin asetukset. Ne ovat siis samat, ellei joku satunnainen parametri ole eri. Mutta mitään merkitystä noilla eroilla ei mun mielestä ole. Joten palattaisiko asiaan, ja ihmetellään, miksi telkkarin appsilla kuva on katselukelvoton?
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
826
Hakusessa n. 43" telsari ja budjetti jossain €500 kantturoissa.

Satunnaista pelaamista, mutta ei juuri muuta vaateita. Mielellään niin että ei heti myöskään vanhene käsiin. Mikä olisi paras bang for the buck?
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 387
Ei mulla oo Netflixin kanssa mitään ongelmia. Samat asetukset kai siinäkin on kuin Viaplayssä?
Mimmonen netti sulla on? Jos toi ko. softa ei osaa puskuroida oikein? Vaikee sanoa mitää ilman dataa. Mut sivumennen mainintana, että eihä se outoa ole, jos joku palvelu suoltaa sitä itteään tietyillä softilla. Jos on toistuvaa, niin silloin pitää antaa palautetta ja jopa äänestää lompakolla.

edit: Joo menee offtopikin puolelle tää keskustelu. Hokasin just missä ketjussa olen.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 062
Mimmonen netti sulla on? Jos toi ko. softa ei osaa puskuroida oikein? Vaikee sanoa mitää ilman dataa. Mut sivumennen mainintana, että eihä se outoa ole, jos joku palvelu suoltaa sitä itteään tietyillä softilla. Jos on toistuvaa, niin silloin pitää antaa palautetta ja jopa äänestää lompakolla.

edit: Joo menee offtopikin puolelle tää keskustelu. Hokasin just missä ketjussa olen.
Netti on 50/10 taloyhtiön 1 G kuidusta lohkaistuna. Erittäin vakaa ollut aina ja speedtest antaa aina hyviä lukuja. Wifinä kohtuullisen ok Asus RT-AC68U ja 5 GHz SSID. En ole sitä vielä katsonut, onko bittivirrassa eroa, ottaako suoraan telkusta striimin vai cc:n kautta. Enkä ole äänestämässä lompsalla, koska cc toimii. Vika tuskin palvelussa. Mun mielestä mahdollinen syy näillä reunaehdoilla on toi Viaplayn appsi. Puskurointi itelläkin kävi mielessä.

Jos nyt kuitenkin palataan säätöihin, mistä kannattaa lähteä liikkeelle kiinteän formaatin leffoja katsellessa. Onko leffatilassa mitään järkeä? Vai onko edelleen asiantuntija-asetukset kaikki mahdollinen automatiikka disabloituna? Mun mielestä kuva meni aika huonoksi sillä, joten tuskin jatkan tällä samalla moodilla. Hiukan outoa mielestäni, mutta ehkä sille on joku järkevä selitys. Ja toistetaan nyt vielä, että LG NANO86 ajossa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
82
Miten sul on sen tallennustilan kans, mul ei ol ollu kun yks lisä sovellus ladattuna (NhacCuaTui) ja pari päivää sitten ilmoitti et viimisintä päivitystä ei ladattu kun tallennustila ei riitä ja siirty suoraan poista sovelluksia osioon... minähän poistelin sovelluksia, ehkä täs joskus taas tulee ilmoitus et on päivitetty versioon se ja se.

Se et Areena ei toimi niin on ain joskus ollu tälläkin saitil ja yllättäin just Samsungin töllöis.
Tallennustila on kyllä vähissä. En ole asentanut oikeastaan mitään muita juttuja esiasennettujen lisäksi, kuin tuon areenan, mutta tilaa vapaana enää vain hieman yli 10% kokonaistilasta.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 069
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Eikös tämän ongelman pitänyt olla vain 2017/2018 vuosimallien telkuissa? Noissa kun oli soc:ssa joku turva-aukko niin Google laski Widevinen tasoa, jonka takia kuva on streamaus softissa mallia peruna. Netflixin kanssa tämä tosin saatiin ratkaistua. Uskaltaakohan tässä enää Philipsiä ostaa ollenkaan, ellei sitten laita erillistä Android tikkua töllöön.
Joo siis ne vanhemmat mallit Philips on tunnustanut ongelmaiseksi, muttei vielä noita uudempia.

Pikkusen ihmetytti kun luin noita Avforumsin juttuja läpi, kun joiltain kyselivät töllön mallia ja töllön tietoja, vielä nyt joulukuussa,
ongelma alkoi jo marraskuun puolivälin tienoilla. Kaveri oli kuulema Aasian kehittely osastolta...

Toinen juttu oli et ei ois saanu mainostaa korjausta missään julkisesti, esim. foorumeilla, koittivat vain palauttaa viime kesäisen
firmiksen, se toimi hetken joillakin, joillakin ei.

Pikkusen semmottinen on Philipsein ostamisen kans nyt...
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Tallennustila on kyllä vähissä. En ole asentanut oikeastaan mitään muita juttuja esiasennettujen lisäksi, kuin tuon areenan, mutta tilaa vapaana enää vain hieman yli 10% kokonaistilasta.
Joo niinhän se on, en tiedä miks mut mun NU6035 sekoilee tai sit ei, voipi ol ominaisuuskin, kun edelleenkään ei voi suorittaa automaattista päivitystä.
Poistin kaikki sovellukset mitä pystyin, niin ilmoitaa et 75,04MB viel ois tarve poistaa...

Mulla on nyt 14% tallannustilaa jäljellä, oli vain 7% kun aloin poistaa sovelluksia.
Pikkusen liian pieni 1GB tallennustila, 697,45 MB on nyt käytettynä ja 118,73 MB vapaana...

Ei oikein viitti enää jatkos suositella näitä Sampan perusmalleja kellekkään, kun loppuu toi tallennustila sovelluksille.

Joskus vuosia sitten jollakin täl saitil loppui Q60 sarjalaisesta, myös sovellusten kans kesken, siin ol sentään 3 tai 2 GB tilaa.

En sit tiedä onko väärän mallin päivitystä lykkäämäs mun töllöön vai ei...

Mul on viel parin vuoden takuuta jäljellä täs onneksi, mutta epäilen et Service Menu vois olla se ratkaisu, jos sieltä pystyis poisteleen esiasennettuja sovelluksia.

Tosin nyt tekis taas mieli jotakin, ehkä Android töllöä, jossa sovelluksia saa kovalevylle tai tikulle muistiin USB:in kautta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
256
Harkinnassa Samsung 65 tuumainen Q80T tai Q70T
Yritin vertailla näitä mutta en löytänyt oikein eroa telkkareitten välillä.
Tulisi lähiinä enimmäkseen urheilun katsomiseen suoratoistopalveluiden kautta sekä muuten TV n katseluu
Kannattaako maksaa enemmän Q80T telkkarista eli onko sen verran parempi?
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
78
Harkinnassa Samsung 65 tuumainen Q80T tai Q70T
Yritin vertailla näitä mutta en löytänyt oikein eroa telkkareitten välillä.
Tulisi lähiinä enimmäkseen urheilun katsomiseen suoratoistopalveluiden kautta sekä muuten TV n katseluu
Kannattaako maksaa enemmän Q80T telkkarista eli onko sen verran parempi?
Q70T on edge-led ja Q80T taas FALD eli paikallisesti valaistu, eli yleisesti ottaen parempi mustan taso, kun voi sammutella ledejä eri alueilta, mutta voi myös aiheuttaa jonkun verran ns. Blooming effectiä, eli pienen kirkkaan objektin ympärillä voi näkyä valonhehkua.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Harkinnassa Samsung 65 tuumainen Q80T tai Q70T
Yritin vertailla näitä mutta en löytänyt oikein eroa telkkareitten välillä.
Tulisi lähiinä enimmäkseen urheilun katsomiseen suoratoistopalveluiden kautta sekä muuten TV n katseluu
Kannattaako maksaa enemmän Q80T telkkarista eli onko sen verran parempi?
80 on FALD eli siinä on niitä himmennys alueita, se on parempi HDR-kuvalla.
Riippuen toki millainen hinnan ero on.

Powerilla saattaa olla vielä Q70R eli 2019 mallia,
mikä ois suht sama kun tuo Q80T tosin HDMI 2.1 puuttuu tosta viime vuoden mallista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
256
80 on FALD eli siinä on niitä himmennys alueita, se on parempi HDR-kuvalla.
Riippuen toki millainen hinnan ero on.

Powerilla saattaa olla vielä Q70R eli 2019 mallia,
mikä ois suht sama kun tuo Q80T tosin HDMI 2.1 puuttuu tosta viime vuoden mallista.
300 euroa näyttäisi olevan hintaeroa gigantissa.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
300 euroa näyttäisi olevan hintaeroa gigantissa.
Joo-o, niin on Powerillakin, yllättäin. Poweril oli vilel se vanhempi Q70R malli myös 999€.

Toi 300 eekkiä eroa on pikkusen liikaa, ne on jonkin verran ylihintasia vielä kummatkin mun mielestä, mutta saa niitä ostaa toki.

Täs noista sun 80T JA 70T malleista vertailu, tuo 80T ei ol vissiin täysin sama kun Euroopan versio.

Samsung Q80/Q80T QLED vs Samsung Q70/Q70T QLED Side-by-Side TV Comparison

Mut noin niinku muuten erot suht samat täälläkin, ton 80:sen katselukulmia parantava kalvo oli muistaakseni eri
kun näis Euroopan versiois tai jopa niin et näistä puuttui se kalvo, oli vaan heijastuksen esto kalvo näis tääl myytävis.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Joo niinhän se on, en tiedä miks mut mun NU6035 sekoilee tai sit ei, voipi ol ominaisuuskin, kun edelleenkään ei voi suorittaa automaattista päivitystä.
Poistin kaikki sovellukset mitä pystyin, niin ilmoitaa et 75,04MB viel ois tarve poistaa...

Mulla on nyt 14% tallannustilaa jäljellä, oli vain 7% kun aloin poistaa sovelluksia.
Pikkusen liian pieni 1GB tallennustila, 697,45 MB on nyt käytettynä ja 118,73 MB vapaana...

Ei oikein viitti enää jatkos suositella näitä Sampan perusmalleja kellekkään, kun loppuu toi tallennustila sovelluksille.

Joskus vuosia sitten jollakin täl saitil loppui Q60 sarjalaisesta, myös sovellusten kans kesken, siin ol sentään 3 tai 2 GB tilaa.

En sit tiedä onko väärän mallin päivitystä lykkäämäs mun töllöön vai ei...

Mul on viel parin vuoden takuuta jäljellä täs onneksi, mutta epäilen et Service Menu vois olla se ratkaisu, jos sieltä pystyis poisteleen esiasennettuja sovelluksia.

Tosin nyt tekis taas mieli jotakin, ehkä Android töllöä, jossa sovelluksia saa kovalevylle tai tikulle muistiin USB:in kautta.
Kyllä muuten saa ainakin Q90R mallissa tallennus muistin loppuessa voi asentaa tikulle tai kiintolevylle appeja. Tv kuulemma ite ehdottaa sitä jos tikku tai kiintolevy paikallaan. Surkea on tallennus tila Huippu mallissakin vain 3GB. Philipsissa sentään 16GB.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 817
Kyllä muuten saa ainakin Q90R mallissa tallennus muistin loppuessa voi asentaa tikulle tai kiintolevylle appeja. Tv kuulemma ite ehdottaa sitä jos tikku tai kiintolevy paikallaan. Surkea on tallennus tila Huippu mallissakin vain 3GB. Philipsissa sentään 16GB.
Noi android appit vie luultavasti muistia enemmän kuin Tizenin appit. Ehkä tuosta syystä muistia on laitettu vähemmän

Esim LG:n webOS Netflix app on noin kooltaan 48 MB ja Shield Tv:n (android) näyttää olevan 116 MB. Tai vaikka esim YLE Areena webOS:ssa 6,8MB ja androidissa 78MB. Prime Video webOS 34MB vs android 135MB
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 645
Hei!

Mitkäs olisi tällä hetkellä ne hinta-laatusuhteeltaan hyvät 75" mallit siinä noin tonnin hintaluokassa sarjojen ja satunnaisten leffojen katseluun - mieluummin alle 1000e kuin yli ja koko pitäisi olla sen 75 tuumaa? Kaveri olisi hankkimassa töllöä ihan peruskatseluun, pelaamiseen tms töllöä ei käytettäisi. Otetaan mieluusti hyviä vinkkejä vastaan fiksuista malleista. 65" saa myös ehdottaa mutta sen pitäisi sit olla selkeästi edullisempi. :)

Itse preferoisin jos löytyisi joku 100Hz malli mutta mahtaako löytyä tuolla hintaa?
 
Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
56
Hei!

Mitkäs olisi tällä hetkellä ne hinta-laatusuhteeltaan hyvät 75" mallit siinä noin tonnin hintaluokassa sarjojen ja satunnaisten leffojen katseluun - mieluummin alle 1000e kuin yli ja koko pitäisi olla sen 75 tuumaa? Kaveri olisi hankkimassa töllöä ihan peruskatseluun, pelaamiseen tms töllöä ei käytettäisi. Otetaan mieluusti hyviä vinkkejä vastaan fiksuista malleista. 65" saa myös ehdottaa mutta sen pitäisi sit olla selkeästi edullisempi. :)

Itse preferoisin jos löytyisi joku 100Hz malli mutta mahtaako löytyä tuolla hintaa?
Sonyn XH80 on välillä gigantissa 999e.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
878
Jos android telkkarissa on sisäänrakennettu chromecast, toimiiko se ihan samalla tavalla kuin erillinen? Eli esimerkiksi jos joutuu vaihtamaan 50/60Hz tilan välillä, joutuuko sen tekemään home apin kautta? Vai löytyykö tuohon joku pika-asetus telkun omien valikkojen kautta? Tuo on yksi ärsyttävimmistä asioista chromecastin kanssa. Tuntuu että aina kun rupeaa katsomaan jotain tulee ekana vastaan se tilanne että pitää alkaa säätämään toisen apin kautta asetuksia.

Androidissa tosin lienee hyvä sovellusvalikoima itsessään.. omat sovellukset varmaan osaavat säätää TVn tilan oikeaksi lähteen mukaan?
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Kyllä muuten saa ainakin Q90R mallissa tallennus muistin loppuessa voi asentaa tikulle tai kiintolevylle appeja. Tv kuulemma ite ehdottaa sitä jos tikku tai kiintolevy paikallaan. Surkea on tallennus tila Huippu mallissakin vain 3GB. Philipsissa sentään 16GB.
Hyvä tietää et Tizeneiskin saa USB:n kautta Appeja talteen. Se vaan nyt ihmetytää et mistä malleiista alkaen ?!
Onko jo kaikis mis on tallennus ominaisuus vai vasta Q80 tai ehkä Q70 ?! Onhan tuo 3GB liian pieni, vaikka onkin Tizen.

Muuten Philipseis jää joku 4 tai 5 GB muistia, kun kaikki esiasennetut on ladattu, huomasin PUS9005:n kohdilla kun eilen lueskelin noita
Avforumsin juttuja noista.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Noi android appit vie luultavasti muistia enemmän kuin Tizenin appit. Ehkä tuosta syystä muistia on laitettu vähemmän

Esim LG:n webOS Netflix app on noin kooltaan 48 MB ja Shield Tv:n (android) näyttää olevan 116 MB. Tai vaikka esim YLE Areena webOS:ssa 6,8MB ja androidissa 78MB. Prime Video webOS 34MB vs android 135MB
Mites WebOs:n Appien tallennus USB:in kautta, onnistuuko ?!
Vai onko sisäsäistä riittävästi ?!
Miten paljon jää tilaa käyttöön ?!
 
Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
12
Vanhemmille pitäisi uutta telkkaria ostella ja hakusessa olisi noin 55' tuumainen, 400-500e budjetilla.



Nuo kaksi ovat osuneet silmään. Eroina huomasin LCD vs QLED ja pieni kokoero. Kumman valitsisitte?
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
362
Harkinnassa Samsung 65 tuumainen Q80T tai Q70T
Yritin vertailla näitä mutta en löytänyt oikein eroa telkkareitten välillä.
Tulisi lähiinä enimmäkseen urheilun katsomiseen suoratoistopalveluiden kautta sekä muuten TV n katseluu
Kannattaako maksaa enemmän Q80T telkkarista eli onko sen verran parempi?
Q80T:ssä kuva voi olla ainakin kirkkaampi jos katsot HDR-sisältöä Rtings.comin mukaan.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Vanhemmille pitäisi uutta telkkaria ostella ja hakusessa olisi noin 55' tuumainen, 400-500e budjetilla.



Nuo kaksi ovat osuneet silmään. Eroina huomasin LCD vs QLED ja pieni kokoero. Kumman valitsisitte?
Noista ehdottomasti tuo Q60. Siinä pitäis olla tallennus ominaisuus ja enempi muistia sovelluksille, ehkä jopa laajennettavis se muisti.
Toi alempi ois aikansa ok, mut todennäkösesti alunperin liian vähän muistia, mitä ei saa laajennettua.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 069
Vanhemmille pitäisi uutta telkkaria ostella ja hakusessa olisi noin 55' tuumainen, 400-500e budjetilla.



Nuo kaksi ovat osuneet silmään. Eroina huomasin LCD vs QLED ja pieni kokoero. Kumman valitsisitte?
Philips 58PUS8505 58" Smart Android 4K Ultra HD LED -televisio – 55 - 60" – Televisiot – TV ja video – Verkkokauppa.com

Best of both worlds :)
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
296
Samsung Q95 + PS5 ongelma. Eli telkkari päälle ja konsoli päälle niin ei kuulu ääniä ollenkaan. Kun käyt asetuksista kääntämässä pelitilan pois päältä ja laitat takaisin päälle niin äänet tulevat takasin. Onko mulla joku asetus väärin tai onko tuohon jotain parempaa fixiä? Rasittaa nimittäin käydä jokainen kerta erikseen laittamassa äänet päälle. Saako noista sampan telkkareista muuten poistettua noita valmiita äppejä. Ainakin oletan niiden olevan niitä. Lähdettä valittaessa telkkari on näppärästi ensimmäisenä siinä, mutta pelikonsoli on sitten siellä kilinkuusessa kaikkien amazonin ja rakuten härpäkkäiden takana. Jos niitä ei voi poistaa niin voiko niitä edes uudelleen järjestää?
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 062
Philipsissä vaan kannattaa tällä hetkellä muistaa se ettei suoratoistopalvelut (poisluettuna Netflix) toimi välttämättä täydellä tarkkuudella.

Tuossa on sama soc kun 9005:ssa.

Netflix on ainut semmonen mikä siinä toimii, kun Disney+ ja Amazon Prime Video ei toimi enää parhaimmal kuvanlaadulla.
Ollu muutaman kuukauden jo.

Täs linkki Avforumssil alkaen:

Disney+ stopped streaming 4k or HDR Philips pus9005

ja nyt tänään sama jatkuu...

Disney+ stopped streaming 4k or HDR Philips pus9005

Täs viel vika sivu omistajien omalta sivulta:

PUS9005 owners thread

Siis juu siinä ois suht ok töllö ja kieltämäti houkuttelee kokeileen tolla hinnalla, mutta onko niin et
on usko mennyt et noi yllä olevat saatais takas kuntoon ?!

Täl hetkel ennemmin vaikka joku Samsung, tolla hintaa ei mitään ihmeitä saa edes tarjouksista.

Mis4:sen viestiin ol tarkoitus vastata, taas hiirikäsi sekoili...
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Samsung Q95 + PS5 ongelma. Eli telkkari päälle ja konsoli päälle niin ei kuulu ääniä ollenkaan. Kun käyt asetuksista kääntämässä pelitilan pois päältä ja laitat takaisin päälle niin äänet tulevat takasin. Onko mulla joku asetus väärin tai onko tuohon jotain parempaa fixiä? Rasittaa nimittäin käydä jokainen kerta erikseen laittamassa äänet päälle. Saako noista sampan telkkareista muuten poistettua noita valmiita äppejä. Ainakin oletan niiden olevan niitä. Lähdettä valittaessa telkkari on näppärästi ensimmäisenä siinä, mutta pelikonsoli on sitten siellä kilinkuusessa kaikkien amazonin ja rakuten härpäkkäiden takana. Jos niitä ei voi poistaa niin voiko niitä edes uudelleen järjestää?
Osan sovelluksista pystyy poistaan, muttei kaikkia esiasennettuja. Klikkaat appsit ja rattaankuvaa niin sieltä löytyy se mist poistaa.
Pystyy myös järjejesteleen, siit ihan rivinäkymän olles auki niin sovelluksen alla on nuoli jos oli poista riviltä ja siirrä tai joteskin noin.

Tohon ääni juttuun mul ei ol mitään muuta kun se et miten PS5:sen asetukset ?!
 
Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
12
Mielellään Gigantista/Powerista ostettaisiin kun ovat lähellä. Mites tämä vertautuu noihin? Onko Philips jotenkin parempi kuin Samsung?

 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Philipsissä vaan kannattaa tällä hetkellä muistaa se ettei suoratoistopalvelut (poisluettuna Netflix) toimi välttämättä täydellä tarkkuudella.

Tuossa on sama soc kun 9005:ssa.
Eiköhän Disney jne korjanne tuon ihan kuten Netflixikin teki. Seuraavassa päivityksessä fiksaantunee. Ja tuollahan ei ole mitään vaikutusta mm. YLE Areenaan jne joissa ei tule HDR/4K sisältöä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 582
Viestejä
4 320 892
Jäsenet
72 051
Uusin jäsen
FransH

Hinta.fi

Ylös Bottom