Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
265
Olen päätynyt metsästämään käytettyä isoa 65" tv:tä FullHD:nä koska 4K ei vielä ole tarpeen ja katsomaetäisyys on sellainen ettei siitä ole iloakaan. Pienempää en hyväksy kun nyt on menty viimeiset 10v 80-100" kuvalla (720p) ja videotykillä. Nyt vasta olen huomannut, että töllöjen koot ja hinnat ovat menneet sellaisiksi, että tykistä voisi alkaa luopumaan ja siirtyä takaisin tv-aikaan. AndroidTV boksi hoitaa älypuolen joten ei ole väliä töllön sisällä olevasta piirisarjasta ja ulkoinen vahvari ja kajarit hoitaa äänipuolen. Mutta mitä pitäisi tarkkailla kun ostaa käytettynä tuollaista tv:tä? Esmes "älä osta samsunginin sitä ja sitä koska sen ja sen takia."

En tosiaan ole seurannut tv-teknologian kehitystä vuosiin ja esmes plasmajutut meni multa ihan ohi joten en ole ihan täysin perillä missä asioissa pitäisi olla tarkkana kun ostaa mahd. 5 vuotta vanhaa tv:tä. Epäilemättä 2-5v vanhoissa tveissä on alhaiset nits:it ja reunaledit, musta on harmaata ja pientä valovuotoa, DSE:tä, vertikaalisia palkkeja jne. mutta jos hinta on oikea niin tuskin ne mua haittaa kun nyt on heitetty vaalealle tapetille 720p kuvaa 10 vuotta ja siihen olen ollut tyytyväinen. Käyttö on 99% netflix ja 720p-1080p materiaalia, urheilua en seuraa ja pelejä ei tule pelailtua.
Oli sama tilanne. Ajattelin, että tottahan toki käytettynä löytää helposti esim. 500 euron nurkille jonkun 5-vuotiaan 60" fullhd perusplasman. Noiden isojen ruutujen tarjonta käytettynä onkin sitten yllättävän huonoa.
Hetken käytettyä metsästettyäni hain verkkokaupasta 65" Procasterin pois. Muutaman leffan jälkeen ero wanhaan 720p tykkiin on kuin yöllä ja päivällä. Vähän kun järjestää olkkaria uudestaan, niin kuvakaan ei ehkä tunnu niin pieneltä. 4k ei muuten kulje halvan 15m hdmi kaapelin läpi :lol:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
208
Oli sama tilanne. Ajattelin, että tottahan toki käytettynä löytää helposti esim. 500 euron nurkille jonkun 5-vuotiaan 60" fullhd perusplasman. Noiden isojen ruutujen tarjonta käytettynä onkin sitten yllättävän huonoa.
Hetken käytettyä metsästettyäni hain verkkokaupasta 65" Procasterin pois. Muutaman leffan jälkeen ero wanhaan 720p tykkiin on kuin yöllä ja päivällä. Vähän kun järjestää olkkaria uudestaan, niin kuvakaan ei ehkä tunnu niin pieneltä. 4k ei muuten kulje halvan 15m hdmi kaapelin läpi :lol:
Halpa 65" 4K on itselläkin plan-B. Tovin aikaa metsästelen kuitenkin FHD:tä. Ei tässä kiirettä ole.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 358
Tuliko LG 55UJ635V mukana perus kaukosäädin vai magic kaukosäädin?
Tavallinen pikkurimpula, ei sovi isosormisen käteen kovin hyvin.

Ebay:stä saa noita magic kopioita aika edullisesti, niissä ei tosin toimi magic zoom tai puheohjaus jos joku sellaisia käyttää...
 

BryciFani

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 748
Onko 65 tuumaa liian iso jos käyttää tietokoneen kanssa myös? Eli leffojen ja pelien lisäksi vähän nettisurffailua myös?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
117
Halpa 65" 4K on itselläkin plan-B. Tovin aikaa metsästelen kuitenkin FHD:tä. Ei tässä kiirettä ole.
Torstaina tilasin Elisan verkkokaupasta LG 65UJ630V:n 499 euroon. Nyt näkyy jo tarjous poistuneen ja kaikkialla hinta hipoo tonnia.

Toimitus postin mukaan ensiviikon alussa. Saapa nähdä minkälainen ruutu sieltä tulee. Tähän asti on pärjätty Sonyn 10 vuotta vanhalla 40" Full HD telkkarilla, joten tuskin huonompaan ainakaan mennään. Toivottavasti tuolla jonkin verran pystyy pleikkaria pelaamaan ja rouva Greyn Anatomiat kurkkimaan.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 184
Torstaina tilasin Elisan verkkokaupasta LG 65UJ630V:n 499 euroon. Nyt näkyy jo tarjous poistuneen ja kaikkialla hinta hipoo tonnia.
Täh, missä välissä siellä on tuollainen kerennyt olla?
Mä olen käynyt noi operaattoreiden kaupat läpi joka päivä tällä viikolla enkä tuota ole huomannut :confused:

Sitä 43 tuumasta ne on tuolla hinnalla paukuttanut ulos, mutta ei 65"... Oisko mahtanu olla hinnoitteluvirhe joka on korjattu..?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
150
Jep, itsellä tuo 2.5-3 metriä sohavelle. Ennen oli 110" videotykki. Tuli ostettua vuos pari sitten 55" OLED. Onhan tuo postimerkki, pakko myöntää.
Miten totuit tuohon pienempään kuvaan? Itse juuri mietin että laittasiko jonkun 55-65" oledin tai xe9000e tykin tilalle. Oon sinänsä tyytyväinen tykkiin, ja huone suht optimaalisessa kunnossa tykittelyä varten mutta kyllähän kuvanlaatuun saisi selvän parannuksen vaikka OLEDillä. se vaan että mitenhän se leffafiilis tippuu jos 120" kuva pienentyy 55" kokoon....
 

Johto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
344
Miten totuit tuohon pienempään kuvaan? Itse juuri mietin että laittasiko jonkun 55-65" oledin tai xe9000e tykin tilalle. Oon sinänsä tyytyväinen tykkiin, ja huone suht optimaalisessa kunnossa tykittelyä varten mutta kyllähän kuvanlaatuun saisi selvän parannuksen vaikka OLEDillä. se vaan että mitenhän se leffafiilis tippuu jos 120" kuva pienentyy 55" kokoon....
120" -> 55" on ihan sairas kokoero.

Tuo 55" on just sen kokoinen, että huomaan istuvani sohvalla usein etukenossa, eli alitajuisesti haluaa isompaa kuvaa. Jos päädyt niin ota 65" jos rahkeet kestää. Jos ei olisi vuokrakämppä ja mahdollinen muutto edessä voisi olla, että vaihtaisin noihin uusiin LED/laser-tykkeihin.

Kyllä se koko tekee vaan ison osan leffa-fiiliksestä, vaikka onhan se kuva toki OLED:illa priimempaa ja käyttö huolettomampaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
117
Täh, missä välissä siellä on tuollainen kerennyt olla?
Mä olen käynyt noi operaattoreiden kaupat läpi joka päivä tällä viikolla enkä tuota ole huomannut :confused:

Sitä 43 tuumasta ne on tuolla hinnalla paukuttanut ulos, mutta ei 65"... Oisko mahtanu olla hinnoitteluvirhe joka on korjattu..?
Taisi olla hinnoitteluvirhe kun valittavissa oli kaksi 12kk maksuvaihtoehtoa, joista toinen antoi tonnin ja toinen 499e hinnan. Valitsin halvemman luonnollisesti. Vähän epäilin toimitusta, mutta kun tuli tilausvahvistus ja eilen postin seurantailmoitus niin kai se sieltä on tulossa. Juhlitaan vasta kun telkkari on pöydällä. :)

Pitää varmaan käydä hakemassa viestinnästä näytönkalibrointilaite lainaan josko saisi väritkin kohdalleen...
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
150
120" -> 55" on ihan sairas kokoero.

Tuo 55" on just sen kokoinen, että huomaan istuvani sohvalla usein etukenossa, eli alitajuisesti haluaa isompaa kuvaa. Jos päädyt niin ota 65" jos rahkeet kestää. Jos ei olisi vuokrakämppä ja mahdollinen muutto edessä voisi olla, että vaihtaisin noihin uusiin LED/laser-tykkeihin.

Kyllä se koko tekee vaan ison osan leffa-fiiliksestä, vaikka onhan se kuva toki OLED:illa priimempaa ja käyttö huolettomampaa.
Joo no täytyy tarkasti miettiä. OLED jäisi 55" kokoon minulla, xe9005 65" koossa sitten. Voisihan sitä tietenki yrittää vääntää jotain tuplaratkaisua jossa sekä tv että tykki käytössä mutta nykyinen järjestys ei oikeen siihen passaa ja kiinteä valkokangas pitäisi vaihtaa pois. Työpöydälle yritinkin tästä syystä etsiä noin 40" koossa hyvää 4k hdr telkkaria mutta eipä niitäkään oikein ole. Jos siis laadukasta hdr kuvaa haluaa.
 
Liittynyt
27.12.2017
Viestejä
22
Pitää nyt itsekkin kommentoida vähän tähän dse-väittämään, kun se tuntuu leimaavan nyt kyseistä mallia. Itse katsoin nuo videot eikä omaan silmään ainakaan osunut mitään ihmeellistä. En tosin katsokkaan mitään lätkää tai sinisiä taivaita telkkaristani, joten ilmeisesti ei ole niin väliä.


Sent from my iPad using Tapatalk
Katoit siis ekan testivideon Philipsin telkkarilla vai millä? Eikä toisessa videossa esiintyvää häiriötä ollut yhtään?

Ei se oo mikään väittämä. Ensimmäinen video on testivideo, jossa ei mitään näy jos laitteessa ei ole DSE:tä. Toisessa videossa testiä pyöritetään kyseisessä mallissa ja siinä DSE näkyy aivan selvästi, eli pystysuuntaiset mustat palkit. Lätkässä ja futiksessa näkyy vielä selvemmin. Niin kovin mielelläni olisin ne näkemättä, mutta kun ne on kerran huomannut, ei niitä enää voi olla huomaamatta. Halusin vielä kuulla jos jollain on oikeasti Philips 8102, jossa tuota ei ole, niin vaihdan omanikin uuteen paremman toivossa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
208
Torstaina tilasin Elisan verkkokaupasta LG 65UJ630V:n 499 euroon. Nyt näkyy jo tarjous poistuneen ja kaikkialla hinta hipoo tonnia.

Toimitus postin mukaan ensiviikon alussa. Saapa nähdä minkälainen ruutu sieltä tulee. Tähän asti on pärjätty Sonyn 10 vuotta vanhalla 40" Full HD telkkarilla, joten tuskin huonompaan ainakaan mennään. Toivottavasti tuolla jonkin verran pystyy pleikkaria pelaamaan ja rouva Greyn Anatomiat kurkkimaan.
No tuohon hintaan olisin kyllä itsekin ostanut heti tuon LG:n vaikka onkin RBGW-paneeli ja LG :)
Pitääkin ottaa plan-C kanssa käyttöön eli metsästää hintaerhe 65" töllöä.

Mitä olen katsellut myyntipalstoja niin nyt on alkanut osa luopumaan vanhoista FHD 65":sta järkevillä hinnoilla. Osa taas ei ymmärrä, että 6v vanha lippulaivamalli ei ole enää nykyään lippulaiva ja vaikka aikoinaan on maksanutkin tonneja niin ei kukaan moista takuutonta näyttöä osta käytettynä tonnilla kun uuden ja paremman saa takuun kanssa reilu tonnilla.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 184
Osa taas ei ymmärrä, että 6v vanha lippulaivamalli ei ole enää nykyään lippulaiva ja vaikka aikoinaan on maksanutkin tonneja niin ei kukaan moista takuutonta näyttöä osta käytettynä tonnilla kun uuden ja paremman saa takuun kanssa reilu tonnilla.
Tämä sama pätee kaikkeen käytetyn elektroniikan kauppaan, ihan älyttömiä hintapyyntöjä välillä porukalla myyntipalstoilla...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
288
Annoin äidille joululahjaksi vanhan LG:ni, joka oli malliltaan 42LN5200. Olin äitiä varten säätänyt telkkarin niin, että ensisijainen tekstityskieli on hollanti (suomi huonokuuloisille) ja toissijaisena suomi. Ylen kanavilla näkyy tekstit hyvin sekä ulkomaankielisissä, että suomenkielisissä, mutta MTV3:lla ei näy kumpikaan. Tekstitykset pitää maikkarille siis säätää aina käsin. Saakohan tätä mitenkään korjattua?
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
95
Onko noissa LG:n 4k telkuist ollu yleisesti jotain häikkää wifin kanssa? Pari kertaa nyt kadottanut wifin ja nyt pari päivää netflixin nopeus heitellyt ettei meinaa kuva pysyä hyvänä. Nettinä kuitu ettei ongelma pitäis siinä ainakaan olla.
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
204
Kuulema 2.4ghz toimii paremmin kuin 5ghz. Itsellä 5ghz ja onhan se hidas kuin mikä. Onneksi ei tarvetta netillä telkussa, paitsi päivitykset.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
95
Kuulema 2.4ghz toimii paremmin kuin 5ghz. Itsellä 5ghz ja onhan se hidas kuin mikä. Onneksi ei tarvetta netillä telkussa, paitsi päivitykset.
Muutaman päivän toimi hyvin 5ghz mut eilen tosiaan rupes tahmaa sen jälkeen kun oli hukannut yhteyden ekan kerran. Kokeilin myös 2.4ghz mut ei se paljoo parempi ollu.
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 818
Onkos kellään kokemuksia miten toimii tuo ääni puoli telkasta --> vahvarille päin. Jos käytetään optista kaapelia tv äänien siirtoon vahvistimelle.

Lähinnä siis kiinnostaa miten 5.1 äänet siirtyvät lähinnä nyt Netflixistä vahvistimelle. Nyt parit kerrat katsellut leffaa telkalla, mutta huomannut ettei vahvari tunnista 5.1 ääniä leffoista. Muistelen että aikoinaan ainakin ps3 katsoessa vahvari siirtyi 5.1 tilaan kun leffoja alkoi katsomaan.

Mahtaako tuo nyt johtua jostain Netflixin rajoitteesta (väärän hintaluokan paketti), tai onko netflixistä poistunut kokonaan 5.1 äänet leffoista/sarjoista vai onko niin ettei telkan omasta netflixistä osaa tulla monikanava äänet optista pitkin vahvarille.

Iso kiitos etukäteen jos jollain on jotain oma kohtaista kokemusta tai arvausta mistä tuo mahtaisi johtua.

Televisiona tämä Samsungin malli:
Samsung 65&quote; 4K UHD Smart TV UE65MU6195 - Televisiot
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
105
Mahtaako tuo nyt johtua jostain Netflixin rajoitteesta (väärän hintaluokan paketti), tai onko netflixistä poistunut kokonaan 5.1 äänet leffoista/sarjoista vai onko niin ettei telkan omasta netflixistä osaa tulla monikanava äänet optista pitkin vahvarille.
5.1 tuki pitäisi löytyä niin paketeista kuin ohjelmista (ohjelmasta riippuen). Sanoitko että jos toistat TV:n sovelluksella niin 5.1 äänet eivät tule, mutta jos taas muulla laitteella niin tulevat?

Tulla oli vinkkejä TV 5.1-äänten saamiseksi:
5.1 Surround Sound Passthrough on TVs

  • Samsung:
    • Go to Menu > Sound > Speaker List and select ‘Receiver (HDMI)’ for HDMI ARC, or ‘Audio Out/Optical’ for digital optical.
    • Go to Menu > Sound > Additional Settings and set ‘HDMI Audio Format’ to ‘Bitstream.’
    • Go to Menu > Sound > Additional Settings and set ‘Audio Format’ to either ‘Dolby Digital’ or ‘DTS.’
    • For HDMI ARC, go to Menu > General and enable ‘AnyNet+.’
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
106
Onko perusmallin (500-700e 50"-55")telkkarien käyttöliittymässä merkittäviä eroja noiden suosituimpien valmistajien kesken? Olen hankkimassa TV:tä iäkkäille vanhemmilleni ja käytön helppous (kaukosäätimen toiminta, valikot) on tällöin ykköskriteeri ruutua valittaessa.

Ainakin omassa 10v Samsungissa kaukosäätimen ja valikkojen toiminta tuntuu aika kömpelöltä. Toivottavasti tästä on menty eteenpäin...
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 818
Kiitokset vinkistä olin noi käyvinäni, läpi mutta kaikki nuo kun teki niin nyt vahvari tunnistaa auto-surround tilassa monikavana äänet automaattisesti ja stereon normaali kanavilla. Iso kiitos tästä :)

Mielestäni noissa halvoissa ja tiedä vaikka vanhemmissa niin Samsung oli sujuvuudeltaan ja helppoudeltaan ehdotonta kärkeä. Vanhemmille juuri siitä syystä sellaisen ostin. Itsekkin 65" hankin samanmoisen Samsungin Black fridaylta ja tyytyväinen olen ollut, ainakin Samsung niin mainstream merkki että siellä mahdollisesti hieman päivitellään noita ruutu yms palveluita pelaamaan ja tällä hetkellä ainakin kaikki nettitv:t selainkin mukaan lukien toimii erittäin näppärästi. Logitechin bluetooth näppiksen heitti vaan kiinni, niin youtube/selain puoli pelaa huomattavasti mukavammin :)
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 189
Itse näin jouluna eräässä perheessä uuden Samsungin (jota oltiin juuri ottamassa käyttöön), oli muistaakseni 6000- tai 6400-sarjalainen. Kaukosäätimessä ei ollut kanavanappeja (tosin en tiedä, että oliko jossain vielä piilossa erilainen kaukosäädin), vaan kaikki kikkailtiin valikoiden kautta. Tuollainen olisi kyllä vanhusten kauhu.
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 818
Itsellä ja porukoilla ainakin 6000sarjalaisissa perus näppäimillä olevat kaukkarit, jossain kalliimmissa malleissa oli se ihme sohittava "smart" joku säädin, itsekkään en sellaista halunnut. Olisi kuulemma onnistunut vaihto ilman lisäkuluja normaaliin säätimeen sellaisissa telkoissa missä tuo smart säädin oli vakiona.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
107
Onko perusmallin (500-700e 50"-55")telkkarien käyttöliittymässä merkittäviä eroja noiden suosituimpien valmistajien kesken? Olen hankkimassa TV:tä iäkkäille vanhemmilleni ja käytön helppous (kaukosäätimen toiminta, valikot) on tällöin ykköskriteeri ruutua valittaessa.

Ainakin omassa 10v Samsungissa kaukosäätimen ja valikkojen toiminta tuntuu aika kömpelöltä. Toivottavasti tästä on menty eteenpäin...
LGn WebOS pesee muut. Toki kannattaa tsekata, että tuossa hintaluokassa tulee mukaan Magic Remote.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
107
Älyhoi. Viepä vanhukselle Magic Remote niin saat olla paikan päällä jeesaamassa joka päivä.
Ennen joulua juuri 60v pariskunnalle kävin asentamassa langattoman netin ja LGn telkkarin magic remotella. Hienosti on kuulemma käyttö onnistunut, ei ole tarvinut käydä...

Kaupassa testatessa oli jo tykännyt helppoudesta
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Ennen joulua juuri 60v pariskunnalle kävin asentamassa langattoman netin ja LGn telkkarin magic remotella. Hienosti on kuulemma käyttö onnistunut, ei ole tarvinut käydä...

Kaupassa testatessa oli jo tykännyt helppoudesta
Kuusikymppisellä ei vielä kädet juuri (ehkä) tärise, mutta vuosi vuodelta eteenpäin mentäessä sen osoittimen kanssa kikkailu alkaa olemaan hankalampaa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
704
Kuusikymppisellä ei vielä kädet juuri (ehkä) tärise, mutta vuosi vuodelta eteenpäin mentäessä sen osoittimen kanssa kikkailu alkaa olemaan hankalampaa.
Eikai sitä magic remotea ole pakko käyttää? LG:n WebOS vaikuttaa kyllä kaikista helppokäyttöisimmältä televisiolta tällä hetkellä.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
107
Kuusikymppisellä ei vielä kädet juuri (ehkä) tärise, mutta vuosi vuodelta eteenpäin mentäessä sen osoittimen kanssa kikkailu alkaa olemaan hankalampaa.
Sitten sitä voi käyttää, kuten muitakin perusohjaimia, eli painelemalla neljään eri suuntaan. Eli se "sohiminen" ei ole ainoa vaihtoehto.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
107
Ei ota :D
Senkun sohitte. Tällä viikolla esitellään taas uusi webOS jota saat sitten hehkuttaa. Sepä ei vaan noihin nykymalleihin päivity.
Tuskin vanhuksille on väliä, onko webos versio 3, 3.5 vai 4. Tietenkin, jos ne käytetyt sovellukset lopettaa toimintansa, niin se onkin huonompi juttu. Android tältä osin varmasti luotettavampi vaihtoehto.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
37
Olen tässä nyt toista viikkoa paininut itseni kanssa, että raaskinko investoida 3000€ televisioon. 65'' OLED olisi haaveena, mutta onko se rahan arvoinen, kun esimerkiksi Sonyn XE9005 saa alle 2000€. Ja nyt näkyy olevan Gigantissa XE8505 1299€. Jos tyytyisi nöyränä niin 55 tuumaiseen LG OLED:in niin sekin olisi puolta halvempi tällä hetkellä. Toisaalta nykyinen 55'' tuntuu pieneltä 4 metrin katseluetäisyydeltä. Perheessä töllöä käytetään sekavan tasaisesti kaikkeen, ylen lasten ohjelmista pelaamiseen.

Mitäs mieltä ihmiset täällä on television kalibroinnista? Varmaan enemmän ja vähemmän kaikki on sitä mieltä, että se kannattaa, mutta lähinnä kiinnostaa missä se kannattaa tehdä? Onko esimerkiksi luotettavaa ostaa Gigantista 99€ arvoinen kalibrointi?
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 189
Mitäs mieltä ihmiset täällä on television kalibroinnista? Varmaan enemmän ja vähemmän kaikki on sitä mieltä, että se kannattaa, mutta lähinnä kiinnostaa missä se kannattaa tehdä? Onko esimerkiksi luotettavaa ostaa Gigantista 99€ arvoinen kalibrointi?
Ymmärtääkseni Gigantin "kalibrointi" on sitä, että niillä on mallikohtaiset valmiit asetukset, jotka ajetaan telkkariin sisään. Todellisuudessa telkkareissa on yksilöeroja, joiden takia samat säädöt eivät päde kaikkiin laiteyksilöihin. Veikkaan, että aika lailla samaan tasoon pääsee googlaamalla sopivat asetukset.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
37
Ymmärtääkseni Gigantin "kalibrointi" on sitä, että niillä on mallikohtaiset valmiit asetukset, jotka ajetaan telkkariin sisään. Todellisuudessa telkkareissa on yksilöeroja, joiden takia samat säädöt eivät päde kaikkiin laiteyksilöihin. Veikkaan, että aika lailla samaan tasoon pääsee googlaamalla sopivat asetukset.
Samaa näkyivät pohtineen tuossa OLED-ketjun puolella. Vois ostaa itelle 200-300€ maksavan kalibrointi laitteen ja tehdä itse. (Tai yrittää tehdä). Sitte illat kiertelee naapureita ja tarjoaa kalibrointi palveluja 20€/televisio :D
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
37
Jaa-a, riittäisiköhän sitä Sony xe850 tuon x900 sijaan? Vertailen nyt ajatuksella, että tuo x900 hinta tulisi olemaan 1499€ jossain vaiheessa tammikuuta... Mahtaako noissa olla muuta eroa kuin local dimmingin uupuminen? Sony 65&quote; 4K UHD Smart TV KD-65XE8505 - Televisiot
Eikös XE850 oo edge led ja XE900 Direct led? XE850 1299€ ja XE900 1499€ niin itse ottaisin XE900 noilla hinnoilla. Minun silmään XE900 on sen verran kehutumpi laite. 1299€ vs 1899€ niin se on sitten eri juttu.
 
Liittynyt
09.12.2017
Viestejä
67
Jaa-a, riittäisiköhän sitä Sony xe850 tuon x900 sijaan? Vertailen nyt ajatuksella, että tuo x900 hinta tulisi olemaan 1499€ jossain vaiheessa tammikuuta... Mahtaako noissa olla muuta eroa kuin local dimmingin uupuminen? Sony 65&quote; 4K UHD Smart TV KD-65XE8505 - Televisiot
Sama ajatus itsellä. Pidempään jo katsellut Sonyn 65" ruutuja lähinnä sillä ajatuksella, että 800-sarja riittäisi. Nythän tuossa olisi hyvä alennus ja Verkkokauppa näköjään ottanut tuon samaisen mallin pois myynnistä (1777€ sielläkin taisi olla alkuperäinen hinta).

Ainoana esteenä on kiusaus odottaa 900-sarjan laitetta alennukseen. Sony KD-65XE9005 65" Android 4K HDR Ultra HD Smart LED ‐televisio 1 899,00 €

Mutta tuolla ja Gigantin tarjouslaitteella hintaeroakin jo aika paljon. Itseasiassa kirpaisevan paljon. Pitäisiköhän vain luovuttaa pohtimisen kanssa ja napata Gigantin tarjouksesta kiinni?

Osaako joku puristaa pakettiin noiden kahden laitteen isoimmat erot ja onko ne erot 600€ arvoisia...
 
Liittynyt
09.12.2017
Viestejä
67
Osaa ja teinkin tässä vastikään, muutama sivu sitten.
Edge-led ja kehnompi HDR:ssä? Näitä laitteita ei harmillisesti kotikaupungissa pääse katsomaan vierekkäin. Tietysti aina parempi on parempi, mutta tosiaan onkohan ihan nyt tuon tämän hetkisen 600€ arvoinen ero...

edit. eroa noissa ei taida olla äly-puolella, eikä fyysisissä liittimissä.
 

an13

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
712
Review: Sony X85E (XE85)
Sony X85E (XE85) review - FlatpanelsHD
"Very bright scenes in movies look decent but whenever there is just a hint of dark tones, pictures on X85E look dull and contrast-poor. I honestly think that movies look better in SDR than in HDR on a TV like Sony X85E"
"Our sample of X85E suffered from some clouding issues that were particularly visible in HDR mode."
" If HDR feels important to you, you should buy at minimum Sony X93E or an LCD TV with full-array local dimming. Or better yet, an OLED TV that can control luminance and colors on a pixel level."

Että ei tuo HDR katseluun ole parhaimmillaan.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 623
XE900 full array local dimming, onhan se nyt ihan eri ku XE85... Itekin tässä just venailen, tulisko tarjoukseen. Toinen vaihtoehto Philipsin 65" 8102 Philips 65PUS8102 65" Smart Android 4K Ultra HD LED ‐televisio + Watson 3 kk ja 3 vuokraleffaa 1 599,90 € mutta perkele ku on tuommonen jalusta joka ei mahdu pöydälle. Muuten olis halpa FALD-töllö (Philips Micro Dimming Premium). 55" Philips FALD maksaa enempi ku 65"... Philips 55&quote; 4K UHD LED Smart TV 55PUS8602/12 - Televisiot

Nyt sit tietty huhut jo päällä, että Samsungilta tulossa alkuvuodesta FALD-malleja. Ne vois olla nopsakampia käyttöliittymältään kuin nuo Android-töllöt.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 433
Viestejä
4 214 373
Jäsenet
71 055
Uusin jäsen
Zodiac1984

Hinta.fi

Ylös Bottom