Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
02.07.2019
Viestejä
7
Nyt on verkkiksessä 55" Samsung UE55NU7093 myynnissä hintaan 399€ (ovh 479€) 7.7.2019 asti. Edellisen telkkarin hommaamisesta on sen verran aikaa, että tarjous tuntuu uskomattoman edulliselta. Onko tuossa mitään, mitä pitäisi panna merkille ennen kuin ryntää ostamaan?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 361
Nyt on verkkiksessä 55" Samsung UE55NU7093 myynnissä hintaan 399€ (ovh 479€) 7.7.2019 asti. Edellisen telkkarin hommaamisesta on sen verran aikaa, että tarjous tuntuu uskomattoman edulliselta. Onko tuossa mitään, mitä pitäisi panna merkille ennen kuin ryntää ostamaan?
Tämän melkein vastaavan Samsungin ostin kun oli tarjouksessa 399€. Samsung UE55NU7172 55" Smart 4K Ultra HD LED -televisio 499,90 €

@Desgorr voisi kommentoida kuvanlaatua. Itse olen ollut tyytyväinen telkkarin käyttöön ja kuvanlaatuun, mutta en missään nimessä ole mikään "kultasilmä".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 029
Samsungin uusin päivitys, 1260.8 sisältää ihanan bugin joka aiheuttaa sen, että kanavien suosikkilistaus ei pysy päällä oletuksena. Toivottavasti korjaavat pian.
 
Liittynyt
28.01.2019
Viestejä
287
1260.8 päivitys palautti mun Samsungiin ongelman, missä töllö jää käynnistyessään jumiin mustaan ruutuun kunnes sen saa muutaman minuutin odottelun jälkeen sammutettua ja käynnistettyä uudelleen.

Workaround on valita sourceksi TV ennen sammuttamista.
 

pau

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.09.2018
Viestejä
360
Pitäs leikkiä asiantuntijaa aiheessa,

mikä TV 42-55" alle 400€ kannattaa hommata? ja jos +100€ löytyy joku hurjasti parempi paneeli niin toki otetaan harkintaan.

Netflix, Viaplay, HBO ja Amazon ois plussaa jos ois valmiiksi TV:ssä.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Kaiken salapoliisi työn jälkeen epäilen, että Sampan 55Q6FN olisi omiin tarkoituksiin paras.
Nyt enää kaihertaa se, että onko tuo Gigantin 699€ tarjous paras vai löytyykö tämä viime vuoden malli pian jostain poistotarjouksesta?
Muillahan tätä ei ole enää kaupan ja Verkkiskin myynyt samaan hintaan saldot nollille...
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
119
Sama kiinnostaa minua, onko QE55Q6FNAT hyvä malli ja kannattaako ostaa?
Just edellisellä sivulla kyselin tuon mallin 65 tuumasesta versiosta ja vastauksena oli että tuohon hintaan erittäinki pätevä laitos (gigantista 999). Maanantaina vasta tulee itselle joten omaa kokemusta en voi vielä sanoa.
 

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
492
Perkeleen perkele, sillä välin kun oon ollut jumissa saaressa, on LG 55OLEDC8 hintaan tullut 200e lisää. Jääköön siis toistaiseksi hankkimatta...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 398
Kaiken salapoliisi työn jälkeen epäilen, että Sampan 55Q6FN olisi omiin tarkoituksiin paras.
Nyt enää kaihertaa se, että onko tuo Gigantin 699€ tarjous paras vai löytyykö tämä viime vuoden malli pian jostain poistotarjouksesta?
Muillahan tätä ei ole enää kaupan ja Verkkiskin myynyt samaan hintaan saldot nollille...
Tuskin.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 928
Tämän melkein vastaavan Samsungin ostin kun oli tarjouksessa 399€. Samsung UE55NU7172 55" Smart 4K Ultra HD LED -televisio 499,90 €

@Desgorr voisi kommentoida kuvanlaatua. Itse olen ollut tyytyväinen telkkarin käyttöön ja kuvanlaatuun, mutta en missään nimessä ole mikään "kultasilmä".
No ei tuo kuvanlaatu oledille tai tonnin töllöille pärjää mutta 399€ töllössä mitä tuo Tinke maksoi on aika lyömätön. Voitti mm. TM:n testin:
Tekniikan Maailma

Muuten en osaa sanoa, miten tuo 7000-malli pärjää. Luultavasti aika lähellä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
86
Onko Samsung Q7FN-mallissa standby-valoa ruudun alareunassa? Olen omistanut ko. telkkarin puoli vuotta ja mielestäni siinä olisi ollut punainen standby-ledi alareunassa, mutta nyt on ihan pimeä. Muuten töllö toimii normaalisti.
 
Liittynyt
06.07.2019
Viestejä
1

Tuuhea kasetti

Tuuhea Jäsen
BANNED
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
210
Pitäisi huomenna käydä hakemassa uusi telkkari, kumpi näistä kahdesta kannattaa ostaa? Molemmat 65" QLED, Gigantin tv 2018 malli ja Verkkokaupan 2019. Onko tuossa vanhemmassa mallissa jotain parempia ominaisuuksia, kun hinta on sama uudemman kanssa? Tai onko 1000€ hintaluokassa muita malleja joita kannattaisi harkita?

Samsung 65&quote; Q6F 4K UHD Smart TV QE65Q6FNAT - Televisiot

Samsung QE65Q60RA 65" Smart 4K Ultra HD LED -televisio 999,00 €
Tuosta vertailu vielä: Samsung Q60/Q60R QLED vs Samsung Q6FN/Q6/Q6F QLED 2018 Side-by-Side TV Comparison

Eli todellakin vanhempi on parempi varsinkin HDR toistossa.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 456
Mikähän noissa tän vuoden Samsungeissa on, kun käyvät niin kuumina ja vievät enemmän sähköä verrattuna viime vuoden malleihin? 8000-sarjassa ihan sama homma kuin Q6:ssa. Silti kirkkaus on tän vuoden malleissa jostain syystä huonompi. Onko Sampalla loppunu parempilaatuset ledit ja on pitänyt alkaa laittaa jotain huonommalla hyötysuhteella olevaa jämäerää tilalle 2019-malleihin?
 

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
492
Onko mikään tänhetkisistä Power/Giganttitarjousten telkkareista jotenkin erityisen erinomainen hankinta? Nyt kun LG:n Oledin hinta pompsahti, mietin tässä että jäänkö odottamaan mahdollista uutta oled-tarjousta vai nappaanko esim tuon Q7F:n testiin, ja vaihdan sitten myöhemmin toiseen jos ei laatu miellytä... Olin kyllä haaveillut WebOS:sta, koska oon sen aiemmin todennut hyväksi. Sampan Qledissä olisi kuitenkin plussaa että samalla rahalla saa 65"n vrt Oled ja 55".
Budjetti noin 1000-1200 luokkaa.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 227
Harkitsen vanhan TV:n sekä pc näytön korvaamista paremmalla telkkarilla. Esimerkiksi Samsung Q80 Samsung Q80/Q80R QLED Review (QN55Q80R, QN65Q80R, QN75Q80R, QN82Q80R)
TV-lähetyksiä ei tule katsottua ollenkaan vaan eniten kiinnosta suuri koko ja hyvä kuvanlaatu, kuitenkaan tinkimättä ruudunpäivitysnopeudesta peleissä.

Onko siis ihan tosi että jotkut näistä toimii 120Hz nopeudella PC:n kanssa?
Miten hyvin 4K telkkariin skaalautuu pienempi resoluutio, esim 2560x1440? Toimiiko 120Hz yleensä kaikilla, vai vaan 4K resoluutiolla?

Tuo Q80 näkyy olevan Suomessa n. 1700e. Mitä edullisempia verrokkeja olisi?
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 152
Mikähän noissa tän vuoden Samsungeissa on, kun käyvät niin kuumina ja vievät enemmän sähköä verrattuna viime vuoden malleihin? 8000-sarjassa ihan sama homma kuin Q6:ssa. Silti kirkkaus on tän vuoden malleissa jostain syystä huonompi. Onko Sampalla loppunu parempilaatuset ledit ja on pitänyt alkaa laittaa jotain huonommalla hyötysuhteella olevaa jämäerää tilalle 2019-malleihin?
Itse veikkaan, että Samsung on ottanut sen kannan, että HDR:ää ei enää edes yritetä toistaa kunnolla edge ledeillä, koska siitä tulee herkästi artifakteja. Siksi Q60R-malleissa tuo maksimikirkkaus ei ole niin korkea. Se, että miksi lämpötila on korkeampi kuin viime vuoden malleilla, onkin eri juttu. Voihan olla, että Q60R:n hinta tullaan painamaan varsin alas vuoden edetessä.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 456
Harkitsen vanhan TV:n sekä pc näytön korvaamista paremmalla telkkarilla. Esimerkiksi Samsung Q80 Samsung Q80/Q80R QLED Review (QN55Q80R, QN65Q80R, QN75Q80R, QN82Q80R)
TV-lähetyksiä ei tule katsottua ollenkaan vaan eniten kiinnosta suuri koko ja hyvä kuvanlaatu, kuitenkaan tinkimättä ruudunpäivitysnopeudesta peleissä.

Onko siis ihan tosi että jotkut näistä toimii 120Hz nopeudella PC:n kanssa?
Miten hyvin 4K telkkariin skaalautuu pienempi resoluutio, esim 2560x1440? Toimiiko 120Hz yleensä kaikilla, vai vaan 4K resoluutiolla?
Tuossa sun itse linkkaamassasi arvostelussahan ne tuetut resoluutiot löytyy "Input lag" -osiosta. Jos siinä on millisekunteja, signaalia tuetaan ja viive on se ilmoitettu. Jos ko. resoluutiota ei niillä hertzeillä tueta, lukee taulukossa "N/A".
 

Sonyttelija

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
251
Tuossa sun itse linkkaamassasi arvostelussahan ne tuetut resoluutiot löytyy "Input lag" -osiosta. Jos siinä on millisekunteja, signaalia tuetaan ja viive on se ilmoitettu. Jos ko. resoluutiota ei niillä hertzeillä tueta, lukee taulukossa "N/A".
Lisäksi sanotaan että yleiseen Samsung-tapaan 4:4:4 ja 120 Hz ovat vaihtoehtoja, molempia ei voi saada yhtäaikaa.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
386
Harkitsen vanhan TV:n sekä pc näytön korvaamista paremmalla telkkarilla. Esimerkiksi Samsung Q80 Samsung Q80/Q80R QLED Review (QN55Q80R, QN65Q80R, QN75Q80R, QN82Q80R)
TV-lähetyksiä ei tule katsottua ollenkaan vaan eniten kiinnosta suuri koko ja hyvä kuvanlaatu, kuitenkaan tinkimättä ruudunpäivitysnopeudesta peleissä.

Onko siis ihan tosi että jotkut näistä toimii 120Hz nopeudella PC:n kanssa?
Miten hyvin 4K telkkariin skaalautuu pienempi resoluutio, esim 2560x1440? Toimiiko 120Hz yleensä kaikilla, vai vaan 4K resoluutiolla?

Tuo Q80 näkyy olevan Suomessa n. 1700e. Mitä edullisempia verrokkeja olisi?
Q80R ja Q90R malleissa on optinen pinnoite, joka parantaa katselukulmia, mutta aiheuttaa sateenkaariheijastumia etenkin läheltä katsottaessa. Tämä oli ainoa syy, miksi en lopulta kelpuuttanut Q90R:ää tietokonekäyttöön. Tekstiä oli inhottavaa lukea, koska silmät väsyivät nopeasti. Tämä saattaa olla yksilöllistä eli puhun vain omasta kokemuksesta.

Q90R tukee natiivisti 4K/120Hz 4:2:0 tilaa, joka on kieltämättä upean näköistä peleissä. Siitä ei ole takeita, toimiiko siinä myös 4:4:4 tulevaisuudessa HDMI 2.1 laitteiden kanssa - en löisi vetoa sen puolesta. Q80R ei kaiketi tue 4K/120Hz
. 1080p ja 1440p 120 Hz toimivat käsittääkseni mainiosti Samsungeissa, mutta toki skaalattu resoluutio jättää toivomisen varaa.

Oma suositus tällä hetkellä tietokonekäyttöön on Q7FN, Q8DN tai Q9FN (kaikkia testattu) . Katselukulmat ovat rajalliset (reunat muuttuvat harmaiksi alle metristä 55 tuumaisella), mutta muuten kuva on oikein mainio. Q7FN on hyvä hintalaatusuhteeltaan ja ei tarvitse huolehtia FALD-pumppauksesta. Itse päädyin lopulta Q9FN:ään, joka toimii kaikessa käytössä hyvin tai erinomaisesti.

Mikään markkinoilla oleva TV ei tunnu täyttävän kaikkia toiveita PC-pelaajalle/tehokäyttäjälle. Aina jää käteen kompromissi. Vuoden parin päästä tilanne on toivottavasti toinen. Jos pärjäät skaalatulla 1440p/120Hz tilalla, viime vuoden QLEDejä saa vielä tarjouksesta.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 152
Q90R tukee natiivisti 4K/120Hz 4:2:0 tilaa, joka on kieltämättä upean näköistä peleissä. Siitä ei ole takeita, toimiiko siinä myös 4:4:4 tulevaisuudessa HDMI 2.1 laitteiden kanssa - en löisi vetoa sen puolesta.
Ei toimi, kun telkkarissa ei ole HDMI 2.1:tä.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
386
Ei toimi, kun telkkarissa ei ole HDMI 2.1:tä.
Lienee arvaus eikä tieto? Q90R:ssä ei ole virallista HDMI 2.1 tukea, mutta suurin osa standardista on toteutettu. Q950R:ssä on HDMI 2.1 ja en yllättyisi, vaikka Q90R:n HDMI4-portti tukisi myös 4:4:4-tilaa.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 152
Lienee arvaus eikä tieto? Q90R:ssä ei ole virallista HDMI 2.1 tukea, mutta suurin osa standardista on toteutettu. Q950R:ssä on HDMI 2.1 ja en yllättyisi, vaikka Q90R:n HDMI4-portti tukisi myös 4:4:4-tilaa.
Mikä osa standardista toteutettu? 4:4:4 vaatii suurempaa kaistanleveyttä, joten sen toteutus ei onnistu pikkufiksauksella, toisin kuin esim. VRR. Q950R on 8k-näyttö, joten sen kohdalla tilanne on toinen, kun ilman HDMI 2.1:tä siihen ei saa 8k-kuvaa sisään.
 
Liittynyt
01.11.2017
Viestejä
47
Viime viikon keskusteluihin viitaten, tässä on nyt perjantaista asti eletty Philipsin 803:n kanssa.

Kuva on fantastinen, ja kaikesta huolimatta ihan riittävän kokoinen. En siis lähde vaihtamaan OLEDia pois saadakseni isomman ruudun.

Mutta sitten, tämä Android TV on kyllä aikamoisen surkea kötöstys. Totta puhuen, itselläni ei ole kokemusta muista älyTV-käyttiksistä, mutta kyllä kylmäksi jättää ainakin tämä. Varoituksiahan aiheesta annettiin kyllä täällä foorumilla ja arvosteluissa, mutta näköjään se oli itse koettava. Hidasta on, ja puolet napinpainalluksista jää ottamatta jne. Kuvaa on lähes mahdoton säätää kun valikot peittävät ruudun. Kaukosäätimeen tarjoaa jatkuvasti firmware-päivitystä mutta päivitys ei ikinä onnistu, ei mukamas löydä säädintä. VPN ei Netflixin kanssa sitten kuitenkaan toimi, joten natiivista NordVPN-apista ei ole käytännössä mitään iloa ja HTPC tarvitaan edelleen jos haluaa muuta kuin Suomen tarjontaa vilkuilla.

Ambilight on kiva, ja vähentää silmien rasitusta merkittävästi. Minusta se ei kyllä ruutua sen kummemmin isommaksi tee, sulauttaa sen kylläkin ympäristöönsä. Kuvaa seuraavassa moodissa valo vie mielestäni huomiota pois itse ruudun tapahtumista. Staattinen taustavalo on tosi jees, mutta sellaisen nyt saa järjestettyä ilman Ambilightiakin. Lopputulemana ajattelin palauttaa Philipsin ja ottaa LG:n tilalle. Toivottavasti se toimii hieman jouheammin ja käyttäjäystävällisemmin, muuten jää TV:n hankinta kokonaisuudessaan tulevaisuuteen.

Erikoista toimintaa muuten Gigantissa, josta siis Philipsin ostin. Myyjä totesi että ikävä juttu, LG:tä ei ole heillä enää mitään mallia keskusvarastolla joten kotiinkuljetus sitä kautta ei onnistu. Liikkeessä olisi B8:a mutta sanoi että heidän oma kotiinkuljetus erittäin todennäköisesti särkee TV:n (!), eikä hän sillä halua sitä lähettää. Noinkohan luotti siihen etten viitsi lähteä itse palauttamaan Philipsiä. Nyt kun kotikoneelta katson niin B8:n keskusvarastosaldo on Gigantin verkkosivuilla 100+. Taitaa tulla vaihtokone toisesta kaupasta....
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Olet hypännyt asennuksessa heti ensimmäisen, eli kaukosäätimen (sen pienemmän) yhdistämisen yli. Eli parita se nyt ensin ”Langaton&verkko”-asetuksista. Lisäksi olet ilmeisesti hypännyt myös toisen kohdan, eli Philipsin Smart-puoleen yhdistämisen yli. Käy siis Philipsin omassa sovelluskaupassa kertaalleen, hyväksy käyttöehdot jne ja toimii.
 
Liittynyt
01.11.2017
Viestejä
47
Olet hypännyt asennuksessa heti ensimmäisen, eli kaukosäätimen (sen pienemmän) yhdistämisen yli. Eli parita se nyt ensin ”Langaton&verkko”-asetuksista. Lisäksi olet ilmeisesti hypännyt myös toisen kohdan, eli Philipsin Smart-puoleen yhdistämisen yli. Käy siis Philipsin omassa sovelluskaupassa kertaalleen, hyväksy käyttöehdot jne ja toimii.
Philips Smartista en ole varma, mielestäni en skipannut asentaessa mitään. Kaukosäätimestä olen varma, se on yhdistetty ja toimii kyllä. Jos ihan ajatuksella ja ohjeita seuraamalla pystyy asennuksen jotenkin mokaamaan niin kertoo sekin jotain käyttökokemuksen suunnittelun onnistumisesta.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Philips Smartista en ole varma, mielestäni en skipannut asentaessa mitään. Kaukosäätimestä olen varma, se on yhdistetty ja toimii kyllä. Jos ihan ajatuksella ja ohjeita seuraamalla pystyy asennuksen jotenkin mokaamaan niin kertoo sekin jotain käyttökokemuksen suunnittelun onnistumisesta.
Siinä pienessä kaukosäätimessä vain äänihaku toimii bluetoothilla (joka siis vaaditaan myös päivityksen lataamiseen). Muut toiminnot on infrapunalla.

Sen alkuvalikon voi kyllä skipata vahingossa herkästikin toisella kapulalla sohiessa.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 928
Viime viikon keskusteluihin viitaten, tässä on nyt perjantaista asti eletty Philipsin 803:n kanssa.

Kuva on fantastinen, ja kaikesta huolimatta ihan riittävän kokoinen. En siis lähde vaihtamaan OLEDia pois saadakseni isomman ruudun.

Mutta sitten, tämä Android TV on kyllä aikamoisen surkea kötöstys. Totta puhuen, itselläni ei ole kokemusta muista älyTV-käyttiksistä, mutta kyllä kylmäksi jättää ainakin tämä. Varoituksiahan aiheesta annettiin kyllä täällä foorumilla ja arvosteluissa, mutta näköjään se oli itse koettava. Hidasta on, ja puolet napinpainalluksista jää ottamatta jne. Kuvaa on lähes mahdoton säätää kun valikot peittävät ruudun. Kaukosäätimeen tarjoaa jatkuvasti firmware-päivitystä mutta päivitys ei ikinä onnistu, ei mukamas löydä säädintä. VPN ei Netflixin kanssa sitten kuitenkaan toimi, joten natiivista NordVPN-apista ei ole käytännössä mitään iloa ja HTPC tarvitaan edelleen jos haluaa muuta kuin Suomen tarjontaa vilkuilla.

Ambilight on kiva, ja vähentää silmien rasitusta merkittävästi. Minusta se ei kyllä ruutua sen kummemmin isommaksi tee, sulauttaa sen kylläkin ympäristöönsä. Kuvaa seuraavassa moodissa valo vie mielestäni huomiota pois itse ruudun tapahtumista. Staattinen taustavalo on tosi jees, mutta sellaisen nyt saa järjestettyä ilman Ambilightiakin. Lopputulemana ajattelin palauttaa Philipsin ja ottaa LG:n tilalle. Toivottavasti se toimii hieman jouheammin ja käyttäjäystävällisemmin, muuten jää TV:n hankinta kokonaisuudessaan tulevaisuuteen.

Erikoista toimintaa muuten Gigantissa, josta siis Philipsin ostin. Myyjä totesi että ikävä juttu, LG:tä ei ole heillä enää mitään mallia keskusvarastolla joten kotiinkuljetus sitä kautta ei onnistu. Liikkeessä olisi B8:a mutta sanoi että heidän oma kotiinkuljetus erittäin todennäköisesti särkee TV:n (!), eikä hän sillä halua sitä lähettää. Noinkohan luotti siihen etten viitsi lähteä itse palauttamaan Philipsiä. Nyt kun kotikoneelta katson niin B8:n keskusvarastosaldo on Gigantin verkkosivuilla 100+. Taitaa tulla vaihtokone toisesta kaupasta....
Itse kyllä diggailen tästä 803 Philipsistä. Painalluksien kanssa ei ole ollut ongelmia ja käyttis tuntuu toimivan tarpeeksi vikkelästi. Paras puoli kuitenkin, että softaa löytyy älyttömästi. Koko ruudun valikot ei ole kiva juttu varsinkaan kalibroitaessa, mutta harvemmin Settingseihin tarvitsee mennä. Live töllöä kun en katso, niin aikalailla ainoat näppäimet mitä käytän on Home, Netflix ja source. Nuo toimii itselle oikein hyvin. Ja taas homen alta löytyvissä appeissa ei ole ongelmia nopeuden suhteen.

Kannattaisi varmaan heittää tuo töllö tehdasasetuksille?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Pitkästä aikaa aloin käyttämään telkkaria tietokoneen kakkos näyttönä. Telkkarina mulla on Samsung 65" UE65NU8005 ja oli muutama päivityskin tullut sitten viime käytön. Local Dimming ongelma näkyy edelleen vaivaavan ja katselin Bone Tomahawk elokuvan ja melko hirveän näköistä oli luolakohtaukset joissa oli tekstityksiä. Mulla olis muutamia kysymyksiä mihin joku voisi täällä tietää vastauksen.

Onkohan bugi vai mistä johtuu, että 2560x1440 120hz reso vaatii asetuksista UHD Colorin päälle laiton? Tämä häiritsee lähinnä siksi, että kaikki judder asetukset yms. menee harmaalle ja 1080p 120hz ja 4k 60hz katoaa valittavista näyttötiloista kokonaan. Nuo kolme olisi ne mitä haluaisin käyttää. Tuo Judder ja se toinen pehmennys asetus näyttää mielestäni elokuvissa 1-2 säädöllä tosi hyvältä ja kaikki nykiminen katoaa.

PC tilassa suurinosa kuvanlaadun asetuksista on harmaana. Mukaan luettuna HDR asetus jota ei saa laitettua päälle. Windows 10 asetuksista saan laitettua HDR tilan päälle ja mielestäni esim. wreckfestin käynnistäessä tulee vihreä/sateenkaaren värinen välähdys ja värit muuttuu joten luultavasti HDR tila kytkeytyy siinä päälle. Tuon HDR tilan kautta saisi kuitenkin ilmeisesti local Dimmingin ei häiritsevään tilaan niin onkohan tuo bugi vai tarkoituksella noin ettei voi pistää päälle koko ajaksi kuten esimerkiksi tv puolelle tai appeja käyttäessä? PC puoleltahan kaikki nuo elokuvat tilat yms. puuttuu kokonaan mikä on sääli kun olisi kiva testata kalibrointilaitteella niiden arvot.

Testasiko kukaan muuten koskaan sitä huoltovalikko kikkaa local dimmingin poistamiseen? Voisin uhrata takuun, että saisi tuon pois kun sen kanssa on niin rasittava käyttää.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 456
Pitkästä aikaa aloin käyttämään telkkaria tietokoneen kakkos näyttönä. Telkkarina mulla on Samsung 65" UE65NU8005 ja oli muutama päivityskin tullut sitten viime käytön. Local Dimming ongelma näkyy edelleen vaivaavan ja katselin Bone Tomahawk elokuvan ja melko hirveän näköistä oli luolakohtaukset joissa oli tekstityksiä.
Eikö tuon asian saa korjattua ihan jo sillä, että säädät tekstitykseen läpinäkyvyyttä millä tahansa ohjelmalla nyt PC:llä niitä leffoja pyöritätkin. Esimerkiksi itse MPC-HC/BE:tä käyttäessä pidän tekstityksen värin valkosena ja sen reunat mustina, mutta valkosen osan läpinäkyvyyden pidän noin 50%:ssa. Sen ansiosta jos kuva on ihan pimeä tekstitys ei koskaan näy kuin keskiharmaana ja siitä kirkkaamman valkoisena vain mitä kirkkaampaa materiaali taustalla on. Pitänyt tekstityksiä jo pitkään näin kauan ennen mitään HDR:iä ja local dimmingejä, koska paljon ystävällisemmät silmille, ihan sama katsooko niitä läppärin omalta näytöltä vai 100+" kankaalta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Eikö tuon asian saa korjattua ihan jo sillä, että säädät tekstitykseen läpinäkyvyyttä millä tahansa ohjelmalla nyt PC:llä niitä leffoja pyöritätkin. Esimerkiksi itse MPC-HC/BE:tä käyttäessä pidän tekstityksen värin valkosena ja sen reunat mustina, mutta valkosen osan läpinäkyvyyden pidän noin 50%:ssa. Sen ansiosta jos kuva on ihan pimeä tekstitys ei koskaan näy kuin keskiharmaana ja siitä kirkkaamman valkoisena vain mitä kirkkaampaa materiaali taustalla on. Pitänyt tekstityksiä jo pitkään näin kauan ennen mitään HDR:iä ja local dimmingejä, koska paljon ystävällisemmät silmille, ihan sama katsooko niitä läppärin omalta näytöltä vai 100+" kankaalta.
Ton takia just kysymyksiä heittelen ilmoille et joku fiksumpi saattaa tietää ratkaisun mikä ei itelle ole tullut mieleen :) Hyvä idea. Täytyykin kokeilla.
 
Liittynyt
01.11.2017
Viestejä
47
Itse kyllä diggailen tästä 803 Philipsistä. Painalluksien kanssa ei ole ollut ongelmia ja käyttis tuntuu toimivan tarpeeksi vikkelästi. Paras puoli kuitenkin, että softaa löytyy älyttömästi. Koko ruudun valikot ei ole kiva juttu varsinkaan kalibroitaessa, mutta harvemmin Settingseihin tarvitsee mennä. Live töllöä kun en katso, niin aikalailla ainoat näppäimet mitä käytän on Home, Netflix ja source. Nuo toimii itselle oikein hyvin. Ja taas homen alta löytyvissä appeissa ei ole ongelmia nopeuden suhteen.

Kannattaisi varmaan heittää tuo töllö tehdasasetuksille?
Voisihan tuon vielä käyttää tehdasasetusten kautta ja katsoa saako toimimaan paremmin.

Androidiin eittämättä on tarjolla ylivoimainen määrä softaa, mutta en nyt heti keksi äärimmäisen hyödyllisiä appeja jotka muista puuttuisi. Mitkä itse olet kokenut sellaisiksi, ihan mielenkiinnosta? Toi VPN-app olisi ollut itselleni kova sana mutta kun ei sekään toimi niin...
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
386
Mikä osa standardista toteutettu? 4:4:4 vaatii suurempaa kaistanleveyttä, joten sen toteutus ei onnistu pikkufiksauksella, toisin kuin esim. VRR. Q950R on 8k-näyttö, joten sen kohdalla tilanne on toinen, kun ilman HDMI 2.1:tä siihen ei saa 8k-kuvaa sisään.
HDMI 2.1 standardi koostuu muustakin kuin uusista resoluutioista. Q90R:stä puuttuu osa ja vain Samsung tietää paremmin. Siinä on spesiaali HDMI4-portti, joka on ainoa 4K/120Hz input. Missään ei ole tietoa, mitä moodeja se ottaa vastaan ja ilman HDMI 2.1 laitetta asiaa ei voi tarkistaa.

8K toimii myös HDMI 2.0:n kautta 30Hz/4:2:0.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 928
Voisihan tuon vielä käyttää tehdasasetusten kautta ja katsoa saako toimimaan paremmin.

Androidiin eittämättä on tarjolla ylivoimainen määrä softaa, mutta en nyt heti keksi äärimmäisen hyödyllisiä appeja jotka muista puuttuisi. Mitkä itse olet kokenut sellaisiksi, ihan mielenkiinnosta? Toi VPN-app olisi ollut itselleni kova sana mutta kun ei sekään toimi niin...
Esim. Twitch, Elisa Viihde, Kodi, VLC, Netflix, HBO, Steam Link. Toki unohtamatta sisäänrakennettua Chromecastia.

Sitä sitten en tiedä mitä löytyy muilta, mutta jos jonkun appin tarvitsee niin voi olla aika varma, että se löytyy Android TV:stä. Philipsillä kun tuo Android tuntuu vielä olevan tuettunakin useamman vuoden. Ymmärsin, että jopa 2016 malleille tuli kasiin päivitys.
 
Liittynyt
01.11.2017
Viestejä
47
Esim. Twitch, Elisa Viihde, Kodi, VLC, Netflix, HBO, Steam Link. Toki unohtamatta sisäänrakennettua Chromecastia.

Sitä sitten en tiedä mitä löytyy muilta, mutta jos jonkun appin tarvitsee niin voi olla aika varma, että se löytyy Android TV:stä. Philipsillä kun tuo Android tuntuu vielä olevan tuettunakin useamman vuoden. Ymmärsin, että jopa 2016 malleille tuli kasiin päivitys.
Kiitos! Moniakaan mainituista ei WebOS:lle taida olla, ja mukavahan se olisi että palvelut löytyisivät suoraan telkusta. HTPC:n kautta pääsee kuitenkin käsiksi kaikkeen, kun se nyt täytynee tuossa pitää kuitenkin mukana. Itselleni tuetut apit eivät ole siis ehkä kynnyskysymys, mutta hyvä pointti nostaa esille joka tapauksessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Ainoa softa mikä androidista puuttuu on Amazon prime. Tästä ei kyllä suurta harmia suomessa asuessa ole, mutta muualla prime kuuluu perus amazon pakettiin (3.3e/kk).
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
257
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 136
Viestejä
4 196 809
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom