Kaverin 77" lg OLED nähtyäni tuli himo uusia oma vanha lcd telkkari. Haussa 65" ja OLED.
Mullakin vähän sama hakusessa, joskin pystyn oottaan kyllä Black Fridayta. Oon katsellut lähinnä Sonyn A80J:tä (pitäis olla LG:tä parempi valinta, jos ei pelaa/ei oo uusimpia konsoleita). Philipsiä en edes harkitsisi, vaan jos pitäisi ässä hihasta vetää, niin mielummin sitten noita Powerin halvalla kaupittelemia Pansun OLED:eja (HZ1000). Mulla ei oo erillistä katseluhuonetta, enkä saa kesäisin millään olkkarista pimeää, vaikka pimennysverhotkin on käytössä, niin oon myös pohtinut LED-vaihtoehtoa (Samsung QN90, viime vuoden Q90/95 tai Sonyn X95J), mutta vaikka noita suositellaankin just valoisampiin huoneisiin kirkkauden ja pienen heijastelun OLED:iin verrattuna vuoksi, niin jotenkin tulee kuulopuheista se fiilis, että OLED olis siltikin parempi vaihtoehto, vaikka oliskin vähän valoisampaa.
OLED:n kohdalla vaan piru vie kerta kerran jälkeen törmää siihen burn-in/image retention vaaraan ja siihen, että OLED, joka on valmiiksi jo LED:iä PALJON himmeämpi, himmenee käyttöiän myötä. Toki tällä haavaa näyttää siltä, että yleensä pidän telkkaria 6-8v ennen vaihtoa, mutta jos sukelletaan käyttäjäkokemuksiin, eikä uskota LG:n lupaamaa käyttöaikaa OLED:lle, niin on osa nähnyt jo kuvan heikkenemistä siinä 2-3v:n kohdalla. Sen voin luvata, että jos OLED:n hintainen töllö on viidennen käyttövuoden kohdalla ihan susi, niin koen kyl sen sillon ihan paskaksi sijoitukseksi, vaikka olis kuinka tarjonnut 2-3 vuotta maailman parhainta kuvaa.
Nykyinen telkku on vuoden 2015 Samsung LED-TV, joka on palvellut hyvin, mutta en vaan meinaa millään saada selvää tosi pimeistä kohtauksista, vaikka huone oliskin yön myötä hämärämpi. Oon ymmärtänyt, että nimenomaan OLED:n mustat/kontrasti olis tähän se parannuskeino, eikä esim se, että ostaa mahdollisimman kirkkaan telkun Samsungilta.
...