Kipsilevyankkurien testi, alla kaksi parasta.
Toggler Snaptoggle - K-Rauta (2 kpl) - Verkkokauppa.com (4 kpl) - Youtube
- ensimmäisessä testissä keskiarvo 148 kg
- toisessa testissä (kohtisuoraan veto) keskiarvo 82 kg
- miinuksena että tarvitaan 13 mm poranterä
Fischer Duotec 10 - K-Rauta - Puuilo - Youtube
- ensimmäisessä testissä keskiarvo 155 kg
- toisessa testissä (kohtisuoraan veto) keskiarvo 72 kg
- plussana että tarvitaan 10 mm poranterä
"Tämän videon perusteella uskaltaa siis helposti 30kg painoisen telkkarin kiinnittää suoraan kipsilevyseinään neljällä ankkurilla? Netistä kun lukee, että pitäis koolaukseen laittaa, mutta tämän mukaan ei pitäis olla mitään hätää kiinnittää suoraan kipsilevyyn?"
"Tuohon vaikuttaa mm. se, kuinka paljon tv tulee irti seinästä. Se aiheuttaa siis vipuvoimaa, joka lisää kiinnityksen rasitusta. Myös mahdolliset tv:n liikkumiset ja tv:ssä roikkumiset voi lisätä hetkellistä kuormitusta. Itse olen kipsiseinään kiinnittänyt 10 kg telkkareita jopa kahdella 8mm Togglerin Alligator propulla, eikä tietääkseni ole pettänyt."
Toggler Snaptoggle - K-Rauta (2 kpl) - Verkkokauppa.com (4 kpl) - Youtube
- ensimmäisessä testissä keskiarvo 148 kg
- toisessa testissä (kohtisuoraan veto) keskiarvo 82 kg
- miinuksena että tarvitaan 13 mm poranterä
Fischer Duotec 10 - K-Rauta - Puuilo - Youtube
- ensimmäisessä testissä keskiarvo 155 kg
- toisessa testissä (kohtisuoraan veto) keskiarvo 72 kg
- plussana että tarvitaan 10 mm poranterä
"Tämän videon perusteella uskaltaa siis helposti 30kg painoisen telkkarin kiinnittää suoraan kipsilevyseinään neljällä ankkurilla? Netistä kun lukee, että pitäis koolaukseen laittaa, mutta tämän mukaan ei pitäis olla mitään hätää kiinnittää suoraan kipsilevyyn?"
"Tuohon vaikuttaa mm. se, kuinka paljon tv tulee irti seinästä. Se aiheuttaa siis vipuvoimaa, joka lisää kiinnityksen rasitusta. Myös mahdolliset tv:n liikkumiset ja tv:ssä roikkumiset voi lisätä hetkellistä kuormitusta. Itse olen kipsiseinään kiinnittänyt 10 kg telkkareita jopa kahdella 8mm Togglerin Alligator propulla, eikä tietääkseni ole pettänyt."
Viimeksi muokattu: