LG CX ja Dolby Vision.
Päivitin TV:n eka kertaa vuosikausiin, edellinen taisi olla Philips vuodelta 2013. Nyt siis olohuoneessa LG CX. Täytyy sanoa, että onhan tuossa eroa kuin yöllä ja päivällä verrattuna edelliseen, kun ihan mitä tahansa ominaisuuksia vertaa.
MUTTA, olen hieman pettynyt telkkarin kirkkauteen, kun katson Netflixistä DV sisältöä. Varsinkin tummissa kohdissa ja kohtauksissa tuntuu, että osa materiaalista jää jopa piiloon eikä edes näytä 4K:lta. Onko tämä ihan normaalia näillä OLED telkuilla?
Olen ottanut AI avustukset pois päältä, dynaaminen kontrasti on sekin pois, true motion ei ole päällä, oled taustavalo on 100, samoin kontrasti ja kirkkaus on 50. Huone on niin pimeä, kuin sälekaihtimilla kesällä saa, eikä huonessa ole kuin yksi iso ikkuna TV:n sivulla.
Kysynkin, odotinko liikoja TV:ltä vai onko jotain tehtävissä? Voiko paneelissa olla vika joka aiheuttaa tällaista, koska luin että myös OLED telkuissa voi sattua huono paneeli kohdalle. Olen siis muuten erirtäin tyytyväinen telkkariin ja kuva varsinkin youtuben 4K videoilla on ihan käsittämätöntä. Tietysti siellä ne ”mainosvideot” on monesti myös sieltä kirkkaimmasta päästä.
Ongelma kuitenkin enemmän Netflixin DV sisällössä. Muita maksupaketteja ei tällä hetkellä ole, joten en ole muiden palvelujen sisältöä kokeillut.