Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

IMO myös ihan turha alkaa kolistelemaan täällä sekunneilla kun käyttäjän nopeus on tuohon nykyään eniten vaikuttava tekijä.

Ketään ei hyödytä erilaiset ”amatöörimittaukset” sen tsiljoonin eri tavoin - sen enempää kuin turhat höpinät jonkun järjestelmän hitaudestakaan.

Ja ennen kaikkea kun istun sohvalle ja avaan television niin minulle on aivan sama aukeaako joku sovellus sekunnissa vai viidessä koska silloin minulla ei ole ikinä kiire minnekään. Jos minulla olisi kiire niin en minä siinä helvetin sohvalla istuisi silloin.

IMO myös ihan turha alkaa kolistelemaan täällä sekunneilla kun käyttäjän nopeus on tuohon nykyään eniten vaikuttava tekijä.

Ketään ei hyödytä erilaiset ”amatöörimittaukset” sen tsiljoonin eri tavoin - sen enempää kuin turhat höpinät jonkun järjestelmän hitaudestakaan.

Ja ennen kaikkea kun istun sohvalle ja avaan television niin minulle on aivan sama aukeaako joku sovellus sekunnissa vai viidessä koska silloin minulla ei ole ikinä kiire minnekään. Jos minulla olisi kiire niin en minä siinä helvetin sohvalla istuisi silloin.

Näistähän päästäänkin siihen, ettei teidänkään tarvitse silloin ulista minun mielipiteestäni kun sanon noita töllöjä rotiskoiksi ja hitaiksi. Se kun on jokaisen oma näkemys asiaan kuten itsekin ilmaisitte, tosin sen saa kyllä tuoda julki. Tuo yleinen kaukosäätimen responsiivisuushan se noissa itteä ainakin eniten risoi, prkl jos et tiedä pariin sekunttiin onko töllö rekisteröinyt nappulan painamisen varmasti, niin kyllä se alkaa vituttamaan. Noitten ohjelmien aukasunopeudella ole mitään merkitystä jos ne sen jälkeen toimii töksähtelemättä.

Näistähän päästäänkin siihen, ettei teidänkään tarvitse silloin ulista minun mielipiteestäni kun sanon noita töllöjä rotiskoiksi ja hitaiksi. Se kun on jokaisen oma näkemys asiaan kuten itsekin ilmaisitte, tosin sen saa kyllä tuoda julki. Tuo yleinen kaukosäätimen responsiivisuushan se noissa itteä ainakin eniten risoi, prkl jos et tiedä pariin sekunttiin onko töllö rekisteröinyt nappulan painamisen varmasti, niin kyllä se alkaa vituttamaan. Noitten ohjelmien aukasunopeudella ole mitään merkitystä jos ne sen jälkeen toimii töksähtelemättä.

Kyllä noita sinun käsityksiä tarttee vähän oikoa kun yleistät oman rikkinäisen television koskemaan koko käyttöjärjestelmää/valmistajaa. Että ulise vaan jatkossakin mutta kohdista se ulina oikein.

Kyllä noita sinun käsityksiä tarttee vähän oikoa kun yleistät oman rikkinäisen television koskemaan koko käyttöjärjestelmää/valmistajaa. Että ulise vaan jatkossakin mutta kohdista se ulina oikein.

Ihankun teille mikään riittäisi, johan tuokin liikkeessä hypistelykin tuomittiin että ne teeveet on päin vittua sielläkin asennettu. Varmaan seuraavaksi jos kaverilla kävisin testaamassa niin hänkin olisi telkkarin väärin asentanut. Aivan älytöntä kun teijän mielestä olisi ihan ookoo lisätä esim hiiren painikkeeseen tai näppäimistöön 1-2 sekunnin viive? Minneppäs tässä kellään kiire on..

Tuostakaan rikkinäisyydestä ole mitään todisteita puoleen taikka toiseen.

Ihankun teille mikään riittäisi, johan tuokin liikkeessä hypistelykin tuomittiin että ne teeveet on päin vittua sielläkin asennettu. Varmaan seuraavaksi jos kaverilla kävisin testaamassa niin hänkin olisi telkkarin väärin asentanut. Aivan älytöntä kun teijän mielestä olisi ihan ookoo lisätä esim hiiren painikkeeseen tai näppäimistöön 1-2 sekunnin viive? Minneppäs tässä kellään kiire on..

Voisiko jo lopettaa tämän tyhjänpäiväisen möykkäämisen?

Viimeksi muokattu:

Elikkä sulla oli foorumin ainoa toimiva philipsin android ja kaikilla muilla rikkinäiset vaikkakin tyytyväisiä ovat. Asia selevä.

Android on hidastellut yllättävän vähän omassa Sonyssa, mutta olen varautunut vetämään tehdasresetin pari kertaa vuodessa jos alkaa jumittamaan perusandroidin tavoin.

Jos vertaan aiempaan Sonyn 55” 2011 malliin (KDL55NX720 muistaakseni), suurin osa toiminnoista on tässä uudessa 65XF9005:ssa nopeampia, ellei jopa kaikki.

Suurin motkotus tulee kaken toimivuudesta, tai lähinnä sen huonoudesta. 2019 pitäisi olla sen verran jo älliä valmistajilla, että tarjotaan vain ja ainoastaan BT- tai muita tekniikoita jotka eivät ole niin tarkkoja miten päin kake on ja mihin suuntaan sillä osoitetaan.

^ Tämä on oikeastaan pääsyy miksi käytän sovellukset 4K Apple TV:n kautta. Ei ole niin justiinsa minne kake osoittaa ja voi käyttää puhelinta ja iPadia tekstien kirjoittamisiin mm. hauissa ja sisäänkirjautumisissa.

Edit:jos kake olisi tosiaan mallia BT ja se olisi taustavalaistu, en tiedä mistä motkottaisi.

Samat sovellukset,samassa järjestyksessä Philips 55PUS7101 Android TV Oreolla 11s.
Laitappa videota, koska muuten tuota ei usko kukaan. Menee samaan sarjaan kuin joka vuotiset jutut kun joku on vaihtanut autonsa kaikki renkaat alle 5 minuutissa.

11 sekunnissa ei edes ehdi tehdä näpyttelyjä noiden kaikkien ohjelmien välillä. Ihan verrokiksi omalla Philipsillä aikaa meni noin 30 sekuntia olettaen, että kaikki ohjelmat oli jo välimuistissa eli kerran avattuna etukäteen. Näinhän ei todellisuudessa ikinä ole ja kylmästartissa käynnistysajat on vielä jotain ihan muuta. Kylmästartti kertookin paljon enemmän todellisesta käytöstä ja tilanteesta.

Heebelin Philips hehkutuksista kannattaa suodattaa puolet pois niin ollaan lähempänä totuutta.

Laitappa videota, koska muuten tuota ei usko kukaan. Menee samaan sarjaan kuin joka vuotiset jutut kun joku on vaihtanut autonsa kaikki renkaat alle 5 minuutissa.

11 sekunnissa ei edes ehdi tehdä näpyttelyjä noiden kaikkien ohjelmien välillä. Ihan verrokiksi omalla Philipsillä aikaa meni noin 30 sekuntia olettaen, että kaikki ohjelmat oli jo välimuistissa eli kerran avattuna etukäteen. Näinhän ei todellisuudessa ikinä ole ja kylmästartissa käynnistysajat on vielä jotain ihan muuta. Kylmästartti kertookin paljon enemmän todellisesta käytöstä ja tilanteesta.

Heebelin Philips hehkutuksista kannattaa suodattaa puolet pois niin ollaan lähempänä totuutta.

Oreossa apit oikeaan järjestykseen suosikit-riville ja poks-poks-poks. Käyttämättä back-namikkaa. Ei se sen ihmeempää ole. Android M-versiossa tuo ei tietenkään yhtä nopeasti käy.

Eihän täällä mitattu muuta kuin sitä, että appi aukeaa. Saa itse kokeilla, jos ei usko.

Siinäpä se kankea android-philips käytössä millä kestää minuutteja ennenkuin mikään toimii. Lähtötilanne oli että tulin töistä, katsoin uutiset, sammutin television ja aloitin kuvaamisen. Eli tilanne on se mikä yleensä aina eikä mitään hokkuspokkus-temppuja nopeuttamaan käyttöä.

Ennen ruudun avaamista tuli vähän hukkapainalluksia kun olin eri kohdassa kuin luulin olevani.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Onko Sonyille jo teille tullut Oreo OTAna?

Oma ei vielä löydä netistä. Ehkä tarjoilee sen uusimpiin malleihin ekaks.

Aikaisemmin oli nuo systeemit mitkä piti ottaa pois päältä että Android toimi nopeammin, ihan ok käytettävyys sen jälkeen. Tosin vaikka OnePlus 6 puhelimena taas selkeesti nopeampi käyttää kuin oma Sonyn 9405 mutta ymmärrän ettei niin nopea voi ollakaan. Tuo sentään puhelimien kastissa nopea.

Oreo itsessään vissiin jo nopeuttaa käyttistä että voi jättää animoinnit, suositukset yms mitä nyt olikaan niin jälleen päälle?

Niin no, en minä mitään mitenkään päälle palautellut kun kaikki asetukset kuitenkin suoraan säilyivät. Muutama appsi tms meni takaisin päälle/ilmestyi homeen liikaa tavaraa niin ne nyt piti sitten poistaa.

Onko Sonyille jo teille tullut Oreo OTAna?

Oma ei vielä löydä netistä. Ehkä tarjoilee sen uusimpiin malleihin ekaks.

Aikaisemmin oli nuo systeemit mitkä piti ottaa pois päältä että Android toimi nopeammin, ihan ok käytettävyys sen jälkeen. Tosin vaikka OnePlus 6 puhelimena taas selkeesti nopeampi käyttää kuin oma Sonyn 9405 mutta ymmärrän ettei niin nopea voi ollakaan. Tuo sentään puhelimien kastissa nopea.

Oreo itsessään vissiin jo nopeuttaa käyttistä että voi jättää animoinnit, suositukset yms mitä nyt olikaan niin jälleen päälle?
USB:lläkin helppo homma. Mutta jos käytät vahvistinta niin en suosittele Oreota. Äänet ei nimittäin mene ARC:lla vahvistimeen, vaan joka käynnistyksen jälkeen tarvitsee hard boot taikka vahvistimen asetuksista ARC:n kytkemisen pois ja päälle ennenkuin alkaa toimimaan...

Muuten käyttis ja kaikki toiminnot kyllä toimii paljon paremmin ja vihdoin sillä tavalla kuin androidin kuuluukin

Oliko tässä mikä paneeli, ei kerrota verkkokaupan sivulla tai sampan sivuilla.
Katselin jotain malleja ja osassa va paneeli, eikös niillä ollut huonommat katselu kulmat vai olenko ihan väärässä, vai onko tuolla edes väliä...

VA-paneeli Samsungissa. Onhan siinä kapeammat katselukulmat mutta myös paljon parempi kuva lähtökohtaisesti. Erityisesti paljon parempi kontrasti eli musta näyttää (ainakin keskeltä katsottuna) mustalta eikä harmaalta sumulta niinkuin IPS. Eivät nuo katselukulmat muutenkaan ihan noissa halvimmissa IPS telkkarissakaan erityisen loistavat ole...

Tuo kyseinen Samsung oli TM halpistelkkuvertailun voittaja ja tuo LG taas jäi viimeiselle sijalle. Siitä voi myös jotain päätellä.

USB:lläkin helppo homma. Mutta jos käytät vahvistinta niin en suosittele Oreota. Äänet ei nimittäin mene ARC:lla vahvistimeen, vaan joka käynnistyksen jälkeen tarvitsee hard boot taikka vahvistimen asetuksista ARC:n kytkemisen pois ja päälle ennenkuin alkaa toimimaan...

Muuten käyttis ja kaikki toiminnot kyllä toimii paljon paremmin ja vihdoin sillä tavalla kuin androidin kuuluukin

Luinkin tuosta ARC ongelmasta, se siis koskee kaikkia malleja ja joka kerta jos haluaa äänet vaffarille niin tuo kikkailu tehtävä?

Tuliskohan joku korjaus, en viitsi hoppuilla vielä.

Luinkin tuosta ARC ongelmasta, se siis koskee kaikkia malleja ja joka kerta jos haluaa äänet vaffarille niin tuo kikkailu tehtävä?

Itsellä toimii ARC aivan normaalisti Sonyn telkkarin kanssa. Tosin kyseessä on soundbar ja subi, ei erillinen vahvistin. Herää kun telkkarin käynnistää ja sammuu kun telkkarin sammuttaa.

Sony on tietoinen ARC ongelmasta ja päivitystä pitäisi tulla joskus.

Ilmeisesti kaikki mallit. Voi kun joku olisi pitänyt tästä kovaa ääntä ennen kuin päivitin. Tuli vielä mieleen, että myöskään bluetooth ohjain ei toimi kunnolla (poika pelaa lastenpelejä televisiolla)

Tulli mieleen tuosta hard bootista, onko eroa töpselin tuuletuksella verrattuna ohjelmalliseen boottiin(joko virtapainikkeella ja valikosta)? Ja jos niin mitä.

Itsellä hyllyn takana töpseli mahdottomana tavoittaa ilman laitteiden tms siirtelyä joten enopä tuota ole kertaakaan tehnyt/XF9005 Joulukuun alussa hankittu). Tosin myös eipä ole ollut mitään mikä sitä ilmeisesti olisi vaatinut, cachen yms saa sitten itsekin tyhjennettyä jos haluaa ja appsit sammutettua.

Tuohon liittyen voisi sanoa että tv:issä ja muissakin vastaavissa pitäisi aina olla irtoava virtapiuha, eikä kiinteä. Melkein missä tahansa ääni/kuva-laitteessa tuo olisi aina plussaa sekä asennellessa paikoilleen/siirtäessä ja tietenkin ongelmatilanteissa.

Kyl niihin tuli kuva silti lähes heti, mutta sen ''kasvaminen täyteen mittaan'' kesti hetken. Täysin eri asia.

Muistatko kun ei ollut kaukosäädintä ja piti harjanvarrella tökätä kanavanappulaa.

Itsellä toimii normaalisti.

Itsellä toimii ARC aivan normaalisti Sonyn telkkarin kanssa. Tosin kyseessä on soundbar ja subi, ei erillinen vahvistin. Herää kun telkkarin käynnistää ja sammuu kun telkkarin sammuttaa.

Sony on tietoinen ARC ongelmasta ja päivitystä pitäisi tulla joskus.

Ehkä parempi olla hoppuilematta ja odotella jos korvaava päivitys saapuu. Eiköhän sen fixaa kun kerran tietävät. Niin tahmainen käyttis ei ole ettei malttais odottaa.

Phuuuh... kai se pitää tuo 65" PUS7803 laittaa hankintaan nyt tuolla 799€, kun tuo ambilight houkuttelee muun kodin philips hue setupin kylkeen (ja samalla toki 4K ja isompi kuva). Kai se on parempi kuin nykyinen sampan 2013 48" FullHD UE48H6400 :D

Ilmeisesti siis VA paneeli on toivottava kontrasti ja kirkkaus mielessä. En varmaankaan oikeasti tarvitse natiivia 100/120hz paneelia, jonka 8-sarja olisi tuonut (IPSn ohella), kun en ole osannut sellaista aiemminkaan kaivata pelaillessakaan.

Viimeksi muokattu:
Tätä 7803:sta mietin itsekin makuuhuoneeseen. Olohuoneessa Philipsin oledi, niin tottuuko silmä lediin?
Muita sekakäyttäjiä?

Tätä 7803:sta mietin itsekin makuuhuoneeseen. Olohuoneessa Philipsin oledi, niin tottuuko silmä lediin?
Muita sekakäyttäjiä?

Itse ajatellut, että aika harvassa paikassa missä vaikkapa julkisesti on televisioita näkyvissä (kavereilla, baarit, kahvilat, aulat, jne.), tulee erityisesti ajateltua, että onpas nyt paska televisio ja ihan hyvin mielin on voinut ohjelmia katsella. Toisaalta en ole mikään kultasilmä varmaankaan näiden suhteen, kun ihan tyytyväisesti tuota FullHD samsungiakin tiiraillut :D

Mitenkähän tuo 7803 vertautuu TM testissä olleeseen 7363 malliin tai Samsungin nu8005 malliin? Samsungissa on vrr tuki ja taitaa olla kirkkaampi hdr, mutta onko sitten käytännössä niin paljoa eroa.

Itse ajatellut, että aika harvassa paikassa missä vaikkapa julkisesti on televisioita näkyvissä (kavereilla, baarit, kahvilat, aulat, jne.), tulee erityisesti ajateltua, että onpas nyt paska televisio ja ihan hyvin mielin on voinut ohjelmia katsella. Toisaalta en ole mikään kultasilmä varmaankaan näiden suhteen, kun ihan tyytyväisesti tuota FullHD samsungiakin tiiraillut :D
Oma TV-historia pohjaa Kuron ja Panan plasmojen kautta olediin, niin arvostan mustaa ja liiketoistoa. Siihen myös silmä tottunut ja näihin kiinnitän huomiota muuallakin. Makuuhuoneessa kun saa valaistustakin säädettyä. Käyttö luultavasti kevyempää (sarjoja ja Youtubea) kuin olohuoneessa.

Löytyy OLED ja IPS-telkut. Ei ole haitannut omaa elämää noiden ero.
7803:n jos saisi VA-paneelilla, niin pärjäisiköhän sitä itsekin...

Muita sekakäyttäjiä?

En ole sekakäyttäjä, mutta huumetta vaihtanut. Eli mulla oli aiemmin Philipsin 9002 OLED kuukauden kokeilussa ja nyt Philipsin ainoa QLED vuodelta 2017 (8602). Mulla kaikki käyttö tällä hetkellä käytännössä maks. FULL HD ja ainakaan sillä tarkkuudella silmä ei enää muista eroa OLEDin ja nykyisen TV:n välillä. Tosin en varmaan saanut OLEDista täyttä potentiaalia irti sillä Youtuben 4K-videoiden (oletuksella, että television sisäinen appi niitä oikeasti näytti) lisäksi testailin Netflixin HDR:ää & 4K:ta päivän/pari OLEDilla (Altered Carbon & Narcos), mutten tiedä olivatko asetukset jotenkin päin peetä, kun en oikeasti huomannut mitään eroa aiempaan 10,99 e soppariin. Kuva oli toki edelleen hyvä mutteivat värit tai tarkkuus parantuneet ollenkaan omiin silmiin. Toisin sanoen olen ilmeisesti hieman hyväksyvämpi kuvaerojen suhteen, kun jopa ei HD-TV kuva on myös ihan ok parista metristä eteenpäin.

Tämä QLED on toki oletettavasti hieman laadukkaampi kuin 7803, mutta siinäkin on kehuttu mustan tasoa vaikkakin vertailut ovat aina subjektiivisia. Eli eipä tästä jorinasta mitään hyötyä ollut. Todnäk. ainakin FULL HD:hen asti olet ihan tyytyväinen, jos saat VA-paneelisen.

Mulla on päinvastoin. Monessa paikassa (myös tuttujen luona kylässä) on tehnyt mieli ruveta säätämään huonokuvaisen telkkarin asetuksia. Joitakin olen säätänytkin. Jotkut eivät ole säätämällä parantuneet.

Mulla on päinvastoin. Monessa paikassa (myös tuttujen luona kylässä) on tehnyt mieli ruveta säätämään huonokuvaisen telkkarin asetuksia. Joitakin olen säätänytkin. Jotkut eivät ole säätämällä parantuneet.

Mjoo, joku todella paha clouding nyt käy pahasti silmään ja jos ihan överit sharpnessit/saturaatiot/jne. on aseteltu. Äärimmäisyydet on äärimmäisyyksiä. Aina kuitenkin äänentoisto ollut elokuvaelämykselle omalla kohdalla lopulta se jopa tärkeämpi tekijä ja ihmetyttää kuinka monet kestää viihtyä kalliitten töllöjensä kanssa joillain karmeilla purkeilla tai telkun omilla kaiuttimilla :)

Kiitokset kaikille vastauksista. Testaamalla tämä luultavasti selviää. 55" oledia kun saa tonniin, niin hinta ei määrää tässä valinnassa.
Nyt pitää vaan valita, että ottaako parhaimman kuvan 55" 1000e vaiko 65" 800e. Katseluetäisyys on 2,5 m, eli molemmat kuvakoot menisivät.

Mjoo, joku todella paha clouding nyt käy pahasti silmään ja jos ihan överit sharpnessit/saturaatiot/jne. on aseteltu. Äärimmäisyydet on äärimmäisyyksiä. Aina kuitenkin äänentoisto ollut elokuvaelämykselle omalla kohdalla lopulta se jopa tärkeämpi tekijä ja ihmetyttää kuinka monet kestää viihtyä kalliitten töllöjensä kanssa joillain karmeilla purkeilla tai telkun omilla kaiuttimilla :)

Huutokauppakeisari menee täällä telkkarin omilla kajareilla, suoratoistoihin laitetaan vahvari päälle ja tykin kans sitten subit mukaan toimintaan.

Kiitokset kaikille vastauksista. Testaamalla tämä luultavasti selviää. 55" oledia kun saa tonniin, niin hinta ei määrää tässä valinnassa.
Nyt pitää vaan valita, että ottaako parhaimman kuvan 55" 1000e vaiko 65" 800e. Katseluetäisyys on 2,5 m, eli molemmat kuvakoot menisivät.

Jos 55" riittää ja tuo hintaero ei haittaa niin vaikka olen kuinka tyytyväinen tuohon 7803 niin laittaisin kyllä silti oledin.

Jos 55" riittää ja tuo hintaero ei haittaa niin vaikka olen kuinka tyytyväinen tuohon 7803 niin laittaisin kyllä silti oledin.
Edellinen TV oli 40", joten 55" riittää varmasti. Hintakaan ei ole ongelma. 65" 800e tietenkin houkuttaa... Tärkein on, että ei ala kaduttamaan. Käyttö kuitenkin aika satunnaista, niin investointikulut vs. käyttötunnit pitää myös punnita.

Edellinen TV oli 40", joten 55" riittää varmasti. Hintakaan ei ole ongelma. 65" 800e tietenkin houkuttaa... Tärkein on, että ei ala kaduttamaan. Käyttö kuitenkin aika satunnaista, niin investointikulut vs. käyttötunnit pitää myös punnita.

Se on kuitenkin aina sellaista paneelilottoa että oledilla saisit ehkä varmemmin hyvän yksilön kerrasta ja ainakin se mustan taso tyydyttäisi varmasti. Hyvä ostos se on kyllä tuokin 7803 tuohon hintaan. Kuvanlaatu vs. 10 lisätuumaa pari satkua halvemmalla on kyllä vaikea valinta.

Tulli mieleen tuosta hard bootista, onko eroa töpselin tuuletuksella verrattuna ohjelmalliseen boottiin(joko virtapainikkeella ja valikosta)? Ja jos niin mitä.
Kyllä tuo hardboot kakella (eli 5sek virtanäppäin pohjassa) riittää

No kerrankin oli laiskuudeta hyötyä, tikulla toi paketti on ollu telkkarin vieres jo viikon-pari odottamassa inspiraatioo :D

Tizenillä 15s, mutta watsonin tilalla ruutu.

Androidilla (PUS8602) noin hieman alle 25 sek, kun kaikki ohjelmat välimuistissa. Odotin testissä, että lataa ohjelmien aloitusruudut. Suurin hidastaja käyttäjä ja kerran, pari Philipsin kaken nuoliohjain.

Heti TVn avauksen jälkeen testi n. minuutti, kun Viaplay latasi itseään miltei 30 sek. (ei tietoa onko netin vai apin syy). Joka tapauksessa tilanteessa kuin tilanteessa kaikki KUNNOSSA OLEVAT käyttikset riittävän nopeita valtaosalle käyttäjistä.

Miten ihmeessä pääset 15 sekuntiin? Onko Samsungin kakessa pikanäppäimiä vai oletko vain saakelin nopea? En nimittäin vanhalla 2016 Tizenillä pääse lähelläkään tuota, kun esim. YLE Areena latautuu pitkään (korvasin HBOn sillä testissäni) ja sormet menevät solmuun :p

Statistiikka

Viestiketjuista
295 841
Jäsenet
80 988
Uusin jäsen
Ygyttäjä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom