Yleinen suositelkaa peliä -ketju

Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
26
Saman tyylin pelit kiinnostaa allekirjoittanutta myös heti.
Olisi hakusessa PC:lle survival peli, joka keskittyy talon/tukikohdan rakentamiseen ja materiaalien hankkimiseen. Rakentamisen tulisi kuitenkin olla suht simppeliä (kuten Minecraftissa tai Fallout 4:ssä). Olen testannut Space Engineersiä ja From the Depthsiä, joissa molemmissa rakentaminen tuntuu liian monimutkaiselta.
Päädyin The Forest peliin kun pieni tarjouskin siinä on Steamissa. Tosiaan MMO ei sinänsä kiinosta, mutta pve multiplayer coop toki. Tässä Forestissa näyttää olevan myös single player joten toivottavasti tämä ajaa asiansa! :)

Edit: Pari tuntia pelattuani totesin ettei tämä peli taida lopulta antaa paljoa. Liian yksinkertaisia rakennelmia, mutta silti ottavat ison kasan materiaaleja. Toivottavasti saa vielä rahat takaisin kun tuo 2 tuntia tosiaan tuli täyteen.

Nyt silmään iski Subsistence, siinäkin single ja co-op, mutta vaikuttaa rakentelu paljon premmalta.

Edit 2: Sain vielä palautuksen vaikka 2,2 tuntia oli jo pelattu! :) Nyt Subsistence latauksessa! ^^

Edit 3: 4h takana Subsistencea ja se tuntuu hyvältä! :)
 
Viimeksi muokattu:

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 019
Olisi hakusessa PC:lle survival peli, joka keskittyy talon/tukikohdan rakentamiseen ja materiaalien hankkimiseen. Rakentamisen tulisi kuitenkin olla suht simppeliä (kuten Minecraftissa tai Fallout 4:ssä). Olen testannut Space Engineersiä ja From the Depthsiä, joissa molemmissa rakentaminen tuntuu liian monimutkaiselta.
Planet Nomads (alpha)
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 382
Päädyin The Forest peliin kun pieni tarjouskin siinä on Steamissa. Tosiaan MMO ei sinänsä kiinosta, mutta pve multiplayer coop toki. Tässä Forestissa näyttää olevan myös single player joten toivottavasti tämä ajaa asiansa! :)

Edit: Pari tuntia pelattuani totesin ettei tämä peli taida lopulta antaa paljoa. Liian yksinkertaisia rakennelmia, mutta silti ottavat ison kasan materiaaleja. Toivottavasti saa vielä rahat takaisin kun tuo 2 tuntia tosiaan tuli täyteen.

Nyt silmään iski Subsistence, siinäkin single ja co-op, mutta vaikuttaa rakentelu paljon premmalta.

Edit 2: Sain vielä palautuksen vaikka 2,2 tuntia oli jo pelattu! :) Nyt Subsistence latauksessa! ^^

Edit 3: 4h takana Subsistencea ja se tuntuu hyvältä! :)
Kerros vähän tuosta Subsistencestä, alko itseäkin kiinnostelemaan :)
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
26
Kerros vähän tuosta Subsistencestä, alko itseäkin kiinnostelemaan :)
Single playerina olen pelaillut. Ensin valitaan vaikeustaso: helppo, normi tai vaikea. Sitten valitaan voiko maailmaan spawnata ihmis-vihollisia (hunters). Normitasolla spawnaat maailmaan valotikun, vesipullon, kirveen, pistoolin ja 7 luodin kanssa. (Vain 1 luoti lippaassa muista ladata! :D) Saattoi olla sideharsoa, proteiinipatukkaa tai jotain muuta myös mukana.

Pelissä on tarkoitus pysyä hengissä (Ei tosin ole permadeathiä, eli spawnaat uusiksi ja voit kerätä edellisien ruumiden tavarat 5min sisällä, tuntuu häviävän tavaraa kuitenkin).

Rakenna oma tukikohta (alussa 1 pala lattiaa ja seinää, johon joku ihmeen basepalikka), tietenkin pitää kerätä materiaalit. Kirvellä hakkaat puuta, metalleja hakkaat hakulla, tietyistä kasveista keräät kuitua, isoja metallin palasia löytyy välillä maasta. Elektroniikkaa löytyy pelkästään randomisti spawnaavista arkuista (ne voi sisältää myös varmaan kaikkea muutakin mahdollista). Rakennettavia juttuja ei ole hirveästi: sänky (ilmeisesti respawnaamista varten, en tiedä voiko nukkua kun en ole moista vielä saanut aikaan), nuotio, uuni, pikkueläimille joku häkki/tms, jääkaappi ettei ruoat pilaannu, aurinkopaneeli keräämään energiaa, pieni sähkögeneraattori, joku sähköinen kaivohommeli veden keruuseen, metallin sulattaja, kukkapenkki kasvien kasvatttamiseen (tarvii lannoitetta [tuhkaa nuotiosta/uunista] ja vettä), jotain muitakin taisi olla; en muista. Lisäksi pyssyjä, jouskari ja hakku. Tietysti laudat, narut ja luodit yms pitää itse valmistaa materiaaleista.

Elämiseen on pidettävä jano ja nälkä kurissa (proteiinit ja vitamiinit erikseen). Täytä vesipulloa lammessa (vesi pitää keittää, ettei tule kipeäksi!), ruokaa saa kukkasista, arkuista ja eläimistä. Pitää pysyä lämpimänä, yöllä jäätyy helposti kuoliaaksi. En ole varma voiko lumisilla vuorilla jäätyä päivisinkin, koittanut pysyä poissa sieltä.

Maailma on suht iso aidattu alue; en ainakaan vielä ole keksinyt voiko aidoista päästä läpi, tuskin. Villejä petoeläimiä liikkuu hitaasti maailmassa (ainakin karhuja, susisa ja jotain kissapetoja), jos menet liian lähelle niin ne raatelevat sinut hengiltä (paitsi jos kykenet tappamaan ne.) Pikkueläimet on vikkeliä, mutta tuurilla voit juosta kiinni (jouskari varmempi keino, osumasta vähintään tainnuttuu jos ei kuole). Ihmisten luodeista/nuolista ja petojen raatelusta voi haavoittua niin että joutuu sitomaan itseään. Korkeasta pudotuksesa menee jalasta luu poikki, jos nyt jää henkiin. Siihen auttanee harsoista ja tikuista tehty lasta (et voi juosta luu poikki ja muutenkin hiton hitaasti menet!)

Tuntuu kovasti että jotain oleellista unohtui, mutta tuossa nyt jotain! :)
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
26
Tämähän on loistava, tulee Minecraft mieleen, rakennetaan tukikohta, kaivoksia, puita nurin, yms. Vaikuttaa ihan toimivalta vaikka on alpha.

Testasin myös Subsistenceä mutta ei iskenyt.
Kertokaas tuosta rakentelusta, onko minecraft tyylistä vai jotain monimutkasta shaipaa?
 
Liittynyt
26.03.2017
Viestejä
289
Täällä kun näistä rakentelupeleistä on ollut puhetta viime päivinä niin itse olen tykännyt rakennella 7 days to die :ssa, näemmä 351 tuntia tullut pelattua tuota jo.
http://store.steampowered.com/app/251570/7_Days_to_Die/
Tosin siinä on nimensä mukaisesti 7 päivän välein pakollinen zombie-invaasio mutta sen voi välttää erilaisin keinoin. Ja pelin asetuksista voi halutessaan säätää yksinpelin ajankulkua ja kaikkea muutakin.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 019
Kertokaas tuosta rakentelusta, onko minecraft tyylistä vai jotain monimutkasta shaipaa?
On tavallaan yksinkertaisempaa kuin minecrafta ja monimutkaisempaa kuin minecraft mielestäni ihan hyvää ajanvietettä jossa ei tarvi suunnitella päätään puhki (vaikka siitä etukäteissuunnittelusta on hyötyä).

Rakennus menee niin että ensinnä kerätään raaka aineita (biomassa, metallit, jne) ne syötetään 3D printeriin joka tekee valmiita komponeteja (piirilevy, mekaaninen komponeti, jne) sitten vain valitaan että mitä halutaan tehdä ja osantekopyssyllä ammutaan se osa kasaan (osa? pyörä, pyörän ripustus, ohjaamo, patteri, 3d printteri, bioreaktori, fuusioreaktori, seinä osa, lattia osa, katto osa, jne).

Tuo on siis rakennus perustasolla pisemmälle mennessä osavaiheita voi automatisoida.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
17
Gran Turismo 5 tuli aikoinaan pelattua useita tunteja, mutta onko pc:lle samanlaista peliä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 165
Gran Turismo 5 tuli aikoinaan pelattua useita tunteja, mutta onko pc:lle samanlaista peliä?
Kyllähän pc:lläkin autopelejä riittää. GT5 ei ehkä ole kaikkein simulaatiomaisin ajopeli, joten kannattaa nyt tutkailla ainakin
Forza Motorsport 7 ja ilmainen Forza Motorsport 6 Apex
GRID Autosport (ja miksei muutkin GRID-sarjan pelit)

Hiukan enemmän simulaatiomaista ajamista sitten:
Project CARS 1 ja 2
Assetto Corsa
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 019
sori väärä ketju
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 382
Hakusessa avoimen pelimaailman rakentelu-/kikkailupeli, jossa olisi "vapaat kädet" ns. kaikkeen. Hintakattona 20 euroa & löydyttävä Steamistä. Kiitos.
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
524
Tuossa pari vikaa sivua lukaisin läpi, muttei suoraan löytynyt vastausta...

Tuli hankittua Xbox One S odottaan RDR2:n julkaisua. Mitäs tässä voisi odotellessa pelailla? Onko konsol(e)ille tullut joku hemmetin kova peli? Kriteereinä on, että kauhu ei ole mun juttu ja ampuminen padilla tuottaa suurta tuskaa :btooth: NHL nyt ainakin...
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 980
Tuli hankittua Xbox One S odottaan RDR2:n julkaisua. Mitäs tässä voisi odotellessa pelailla? Onko konsol(e)ille tullut joku hemmetin kova peli? Kriteereinä on, että kauhu ei ole mun juttu ja ampuminen padilla tuottaa suurta tuskaa
Perinteisestihän konsoleilla on pelattu ajopelejä, eli joku Forza taisi olla X-boxille. Samaten erilaiset jaetun ruudun nyrkkeily/tappelupelit joten itse lähtisin niistä liikkeelle. Yksi yleinen ja suosittu ryhmä on olleet erilaiset ns. bilepelit eli karaoket ja rock band tyyppiset setit. Unohtamatta tanssimatto pelejä jos perheessä on lapsia tai haluaa vaimonkin mukaan ja perustelee ostoksia kuntoilun kannalta.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Tuossa pari vikaa sivua lukaisin läpi, muttei suoraan löytynyt vastausta...

Tuli hankittua Xbox One S odottaan RDR2:n julkaisua. Mitäs tässä voisi odotellessa pelailla? Onko konsol(e)ille tullut joku hemmetin kova peli? Kriteereinä on, että kauhu ei ole mun juttu ja ampuminen padilla tuottaa suurta tuskaa :btooth: NHL nyt ainakin...
Voithan sä pelailla RDR1? :) jos xbone eksluja pitää olla niin Sunset overdrive on ihan hauska ja kyllä 'uusitun' Recoren läpi pelaa.
3rd person Cover shooterithan on perus konsolikamaa joten Gears of War sarjassa riittää jonkin aikaa pelattavaa, jos iskee. Viimeisimmät Halot omasta mielestäni ainakin aika meh, ja vanhoista on jo aika mennyt ohi.
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
524
Perinteisestihän konsoleilla on pelattu ajopelejä, eli joku Forza taisi olla X-boxille. Samaten erilaiset jaetun ruudun nyrkkeily/tappelupelit joten itse lähtisin niistä liikkeelle. Yksi yleinen ja suosittu ryhmä on olleet erilaiset ns. bilepelit eli karaoket ja rock band tyyppiset setit. Unohtamatta tanssimatto pelejä jos perheessä on lapsia tai haluaa vaimonkin mukaan ja perustelee ostoksia kuntoilun kannalta.
Forzat on nykyään pc:lle, joten nekin on jo tullut pelattua :D Melkein se sitten joo toi tappelupuoli on, mistä jotain voisi löytyä.

Voithan sä pelailla RDR1? :) jos xbone eksluja pitää olla niin Sunset overdrive on ihan hauska ja kyllä 'uusitun' Recoren läpi pelaa.
3rd person Cover shooterithan on perus konsolikamaa joten Gears of War sarjassa riittää jonkin aikaa pelattavaa, jos iskee. Viimeisimmät Halot omasta mielestäni ainakin aika meh, ja vanhoista on jo aika mennyt ohi.
RDR1 tuli pelattua ps3:lla aikanaan läpi, lämpimien muistojen takia tartti konsoli ostaa kun ei ole järin suuri luotto jatko-osankaan tulosta pc:lle... Ei tartte olla xbox-only, ihan yleisesti mietin pelejä joita ei ole pc:lle julkaistu, kun ei ole tullut seurailtua.

Tottunut räiskimään hiirellä ja näppiksellä, niin tuntuu ettei padilla vain osu :btooth: Tosin varmaan löytynee muiltakuin kuin Rockstarilta nykyään ihan toimivat avustetut tähtäämiset, niin voihan niitä cover shootereitakin harkita :bored:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 201
Perinteisestihän konsoleilla on pelattu ajopelejä, eli joku Forza taisi olla X-boxille. Samaten erilaiset jaetun ruudun nyrkkeily/tappelupelit joten itse lähtisin niistä liikkeelle. Yksi yleinen ja suosittu ryhmä on olleet erilaiset ns. bilepelit eli karaoket ja rock band tyyppiset setit. Unohtamatta tanssimatto pelejä jos perheessä on lapsia tai haluaa vaimonkin mukaan ja perustelee ostoksia kuntoilun kannalta.
Oot vissiin pelannut konsolilla viimeksi 90-luvulla?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 980
Oot vissiin pelannut konsolilla viimeksi 90-luvulla?
Tarkistin asian ja näytät olevan väärässä. Rock Band julkaistiin 2007/2008. PS2 ja PS3 aikaan olen itse pelaillut konsoleilla, myös X-boxilla, PS1 ja Wiillä olen pelannut vaikka niitä en olekaan omistanut kuten PS2 ja 3 versioita. En täysin ymmärrä mitä ajat takaa viestilläsi @teppo mörkö , voisitko selventää hieman lisää siten että se mieluusti auttaisi myös alkuperäistä viestin kirjoittajaa joka kysyi neuvoa/apua ketjusta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 201
Tarkistin asian ja näytät olevan väärässä. Rock Band julkaistiin 2007/2008. PS2 ja PS3 aikaan olen itse pelaillut konsoleilla, myös X-boxilla, PS1 ja Wiillä olen pelannut vaikka niitä en olekaan omistanut kuten PS2 ja 3 versioita. En täysin ymmärrä mitä ajat takaa viestilläsi @teppo mörkö , voisitko selventää hieman lisää siten että se mieluusti auttaisi myös alkuperäistä viestin kirjoittajaa joka kysyi neuvoa/apua ketjusta?
vastauksesi oli tyyliä: ”PCllä pelataan eniten pasianssia ja mahjongia. Ja sitten jotkut pelaa lentosimulaattoria ja world of warcraftia.”
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 980
vastauksesi oli tyyliä: ”PCllä pelataan eniten pasianssia ja mahjongia. Ja sitten jotkut pelaa lentosimulaattoria ja world of warcraftia.”
Ei kauhua, ei ampumista, mieluusti yksinoikeuspeli ja X-boxille. Ole hyvä ja näytä sinä mitä pitäisi suositella jos myöskään ei saa mainita ajopelejä, nyrkkeilyä / erilaisia taistelupelejä, bilepelejä (karaoket, tai laulu/soittopelit) saati tanssimatto pelejä.

Eli mitä genrejä jää jäljelle missä olisi mieluusti yksinoikeuspelejä, mitkä toimivat X-boxilla paremmin kuin PC:llä. Pallo on sinulla, olepas hyvä ja vastaa käyttäjän @Mustalaa kysymykseen kohteliaasti ilman että yrität irvistellä minulle. Nämä muutama viesti kun tuskin auttoivat häntä löytämään niitä pelejä mitä hän kaipailee RDR2 odotellessa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 201
Ei kauhua, ei ampumista, mieluusti yksinoikeuspeli ja X-boxille. Ole hyvä ja näytä sinä mitä pitäisi suositella jos myöskään ei saa mainita ajopelejä, nyrkkeilyä / erilaisia taistelupelejä, bilepelejä (karaoket, tai laulu/soittopelit) saati tanssimatto pelejä.

Eli mitä genrejä jää jäljelle missä olisi mieluusti yksinoikeuspelejä, mitkä toimivat X-boxilla paremmin kuin PC:llä. Pallo on sinulla, olepas hyvä ja vastaa käyttäjän @Mustalaa kysymykseen kohteliaasti ilman että yrität irvistellä minulle. Nämä muutama viesti kun tuskin auttoivat häntä löytämään niitä pelejä mitä hän kaipailee RDR2 odotellessa...
Eikös tässä nyt kyselty hyviä pelejä, eikä spesifesti yksinoikeuspelejä. Mä luulen että aika harvassa on tässäkin foorumissa ne kenellä on tanssimatto ja/tai kitaraohjain konsoleille. Tai jos on niin ne on kaapissa pölyttyneet viimeiset 5 vuotta.

Ja RDR ykkösessä kyllä mielestäni kovasti ammuskeltiin.

Tuossa suosituksia:
Best Xbox One Video Games of All Time
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
524
@teppo mörkö ja @Taneli- . Karvan verran nyt on havaittavissa turhaa vänkäämistä molempien ollessa yhtäaikaa oikeassa ja väärässä :D Joo, ei tarttenut olla yksinoikeuspeli, vaan ylipäänsä nyt pelattavaa konsolille ja mieluusti sellaista mitä ei pc:lle saa.

Ja joo, RDR1:ssä ammuskeltiin paljon, mutta se ei silti tarkoita sitä, että se helppoa olisi ollut ilman avustettua tähtäystä. Sikspä mielummin jätän räiskinnät pc:lle ja pelailen konsolilla ensisijaisesti muunlaisia pelejä.

Mutta nyt on ainakin tullut ehdotus tosiaan siitä mätkintäkategoriasta, minkä olin unohtanut ja mikä voisi napata. Menenpä tutustumaan tohon suosituslinkkiin seuraavaksi...
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
@teppo mörkö ja @Taneli- . Karvan verran nyt on havaittavissa turhaa vänkäämistä molempien ollessa yhtäaikaa oikeassa ja väärässä :D Joo, ei tarttenut olla yksinoikeuspeli, vaan ylipäänsä nyt pelattavaa konsolille ja mieluusti sellaista mitä ei pc:lle saa.

Ja joo, RDR1:ssä ammuskeltiin paljon, mutta se ei silti tarkoita sitä, että se helppoa olisi ollut ilman avustettua tähtäystä. Sikspä mielummin jätän räiskinnät pc:lle ja pelailen konsolilla ensisijaisesti muunlaisia pelejä.

Mutta nyt on ainakin tullut ehdotus tosiaan siitä mätkintäkategoriasta, minkä olin unohtanut ja mikä voisi napata. Menenpä tutustumaan tohon suosituslinkkiin seuraavaksi...
Voisin melkein suositella EA access hommaamista kun xboxilla haluat pelailla, vaikka suurin osa niistä löytyykin PCltä niin EA pelit (imo) aikalailla konsolit mielessä tehty, urheilut varsinkin. Vaihda konsolin region vaikka Hungary -> reboot -> osta ea access halvalla -> vaihda region takaisin (tai jätä, sama se ;)) (xbox-now.com <- tuolta näkee, missä halvimmat hinnat, mutta yleisesti ottaen hungary halvin, jos ei halua säätää gift cardeilla yms kun tuolla voi kortilla maksaa normaalisti). Toivottavasti, ei ihan epäselvä viesti!

Ja Fable2, jos et ole pelannut niin pelaa ihmeessä:tup:
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
524
Voisin melkein suositella EA access hommaamista kun xboxilla haluat pelailla, vaikka suurin osa niistä löytyykin PCltä niin EA pelit (imo) aikalailla konsolit mielessä tehty, urheilut varsinkin. Vaihda konsolin region vaikka Hungary -> reboot -> osta ea access halvalla -> vaihda region takaisin (tai jätä, sama se ;)) (xbox-now.com <- tuolta näkee, missä halvimmat hinnat, mutta yleisesti ottaen hungary halvin, jos ei halua säätää gift cardeilla yms kun tuolla voi kortilla maksaa normaalisti). Toivottavasti, ei ihan epäselvä viesti!

Ja Fable2, jos et ole pelannut niin pelaa ihmeessä:tup:
Tuo EA Access voisi ollakin joo ihan näppärä :tup: Selitys aukeni kyllä, muttei tuo Suomihinta 25 euroakaan vuodessa nyt niin paljoa ole, että jaksaisin alkaa muutaman euron takia kikkailemaan. :cigar2:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Tämähän täytyy testata joskus. :tup: Tosin Gothic kolmostakaan en ole jaksanut pelata läpi "vielä".

Piranha Bytesiltä tuli muuten tässä vastikaan peli nimeltä ELEX, on about täysin suora kopio Gothic-sarjasta paitsi istutettu skifi-teemaan. Kaikki PB:n vanhat kunnot omalaatuisuudet löytyy, eli factioneja, paska ja jäykkä taistelusysteemi jne. Jos tykkää Gothiceista niin todennäköisesti tykkää myös tuosta.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Lord Of The Rings Online taikka Blade And Soul :) LOTRO perustuu Tolkienin kirjoihin ja on siis nimensä mukaisesti Taru Sormusten Herrasta - faneille (varsinkin) sopiva, BAS on enemmän animemorppi :)
Tuli nyt asennettua LOTR Online ja jos vertaan Neverwinter MMO joka on Dungeons Dragons niin tässä palautetta.

System peformance? Pyörii hyvin minun koneella molemmat pelit max settings FULL HD 1920*1080 mutta Neverwinter MMO on kyllä hieman parempi grafiikka ja vaativampi sanoisin mutta se voi olla vielä se tunne kun olen pelannut noin 20 minuttia LOTRIA ja sitten kyllästyin.

LOTR musiikki on hyvä ja grafiikka toimiva mutta OUTDATED ja ei kyllä pärjää edes Neverwinter MMO grafiikalle vaikka molemmat pelit saa turpiin joltakin Battlefield sarjan peli grafiikoille.

Gameplay? Jälleen LOTR MMO saa köniin Neverwinter MMO. Pelaa Neverwinter MMO niin tiedät mikä on perfect gameplay smooth. System performance kyllä pyörii LOTR MMO mutta siis hieman kömpelöltä vaikutti jos vertaa vs Nevewinter MMO joka on sulavaa Action Combatia.

Play as free player?
No ymmärtäkää tämä. Minä aloitin pelamaan Neverwinter MMO jo BETA vaiheessa ja varhaisessa vaiheessa oli helpompaa saada nopein mount Neverwinter MMO kuin tänä päivänä. Neverwinter MMO ei kuitenkaan ole mikään race pakko ostaa kuin esim LOTR MMO jossa High Elf ei ole free race.

LOTR MMO voi myös tienata pisteitä niin tämä free player on vaikea arvioida vielä minulle LOTR MMO mutta Neverwinter MMO on absoluttisesti buy to win game mikä sinänsä on ok mutta sitten kun vielä lisätään loputon TIME SINK jag GRIND niin kyllästyin siihen muutaman vuoden jälkeen.

LOTR LORE vs NEVERWINTER MMO LORE joka on Dungeons Dragons. Sanoisin LOTR panostaa enemmän LOREN kuin Neverwinter MMO mutta fanboys löytyy molempiin sanoisin LORE niin LOTR MMO voittaa.

Olen kyllä sekä lukenut LOTR KIRJAT ja nähnyt elokuvat + myös nähnyt Hobbit elokuvat ja lukenut Hobbit kirjan.

Lord Of The Rings Online on kai ok, mutta en minä ainakaan saanut mitään pelihimoa siitä perustuen eka kokeilun jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
720
Olen varmaan täällä jo jotain vastaavaa kysynyt, mutta palataanpa aiheeseen. OFP, Arma ja Stalkereita on hakattu huru mycke. Falloutit, Metrot eivät napanneet. Viimeksi katsoin uusimman Wolfenstein trailerin, voi jeesus mitä paskaa. Myös Doom3sta ei tullut mieleenikääne edes kokeilla. Olen 35v, ehkä se selittää jotain. Realistisuuden ja vapaan maailman tunne on se mitä tässä haetaan. Escape from Tretjakov olis nyt ainoa tiedossa oleva peli, mutta eihän se tule koskaan valmiiksi. Oisko kuitenkin jotain, minkä olen missannut? Ja onkos yhtään hyvää Hitmania oikeasti tullus Blood Moneyn jälkeen?
 
  • Tykkää
Reactions: PCB
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Olen varmaan täällä jo jotain vastaavaa kysynyt, mutta palataanpa aiheeseen. OFP, Arma ja Stalkereita on hakattu huru mycke. Falloutit, Metrot eivät napanneet. Viimeksi katsoin uusimman Wolfenstein trailerin, voi jeesus mitä paskaa. Myös Doom3sta ei tullut mieleenikääne edes kokeilla. Olen 35v, ehkä se selittää jotain. Realistisuuden ja vapaan maailman tunne on se mitä tässä haetaan. Escape from Tretjakov olis nyt ainoa tiedossa oleva peli, mutta eihän se tule koskaan valmiiksi. Oisko kuitenkin jotain, minkä olen missannut? Ja onkos yhtään hyvää Hitmania oikeasti tullus Blood Moneyn jälkeen?
Uusin Hitman on oikeastaan jo 'aika' hyvä. Kyllä sen ihan mielellään läpi pelasi, lähinnä aloittaminen asenteen (pelaamatta paskaa) ylitsepääseminen oli vaikeinta ;).

En kyllä itsekkään ole mitään stalkerien tapaista löytänyt vielä, mutta jos yhtään oikein muistan niin jotain oli tulossa, nimeä en nyt saa päähäni:(

*Muoks* en tiedä tarkoititko tuolla doom3 nyt tuota uusinta doomia(eikös se ole 4?), Eilen sen läpi pelasin yhdeltä istumalta ja ei mielestäni ollut todellakaan hypen arvoinen, musiikki oli loistavaa(makukysymys!), ilman sitä tuskin olisin jaksanut loppuun.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 783
Juuri pelasin The Evil Within 2:sen läpi. Ja tämähän paransi joka osa-alueella ykkösestä, mistä toki myös pidin. Ykkösessä tosin oli ongelmansa eli normaalinkin vaikeusasteen kanssa oli eräskin
taistelu niin hankala, että keskeytin pelaamisen pariksi kuukaudeksi turhautumisen takia.

TEW 2:sen on tuottanut käsittääkseni ekojen Resident Evilien isä. Pelasin pc-versiota NIGHTMARE- vaikeusasteella ja xbox-controllerilla sillä halusin kunnon haasteen.
Hemmetin hyvä ohjaus olikin, tästäkin on menty ekasta eteenpäin paljon. Kentät ovat nyt isompia ja kaupungissa voi seikkailla vapaasti, mutta mitään Fallout- kokoluokkaa
ole edes lähellekään menty. Myös sivutehtäviä on nyt, ja suosittelen koluamaan kaupunkia ja tekemään niitä sillä mukavia palkintoja on luvassa. Myös tarina syvenee noiden avulla lisää.
Grafiikka on hyvää vaikkei mitään ihan terävintä kärkeä (esim jos vertaa uuteen Tomb Raideriin), ja surrealistinen maailma on hyvin tehty. Talojen seinillä, käytävillä ja hallusinaatioissa on
todella käytetty villiä mielikuvitusta ja se näkyy pelin yksityiskohtien suunnittelussa. Ehkäpä vielä huimempaa on kuitenkin äänisuunnittelu. Tango Gameworksilla audiosuunnittelu lienee alan kärkeä
niin mahtavasti ambient-maailma, musiikki, korinat ja kauhujen audiovisuaalisuus on suunniteltu. Laita surround-kuulokkeet päähän ja ihastele itse!

Mitä tulee tarinaan, se pääsi yllättämään. Isä- tytär teema oli onnistunut ja pelin keskeinen idea oli syyllisyys, jota pelin päähahmo tunsi menneisyyden tapahtumia käsitellessään.
Huomasin liikuttuneeni loppua kohden useamman kerran, tarinassa oli sopivasti draamaa ja syvyyttä. Eihän tarina mikään oscar-teos ollut, mutta tekijät osasivat nykiä oikeista
naruista, etenkin kun loppua kohti alettiin rullaamaan. Se yllätti todella positiivisesti, sillä ensimmäinen ei ihmeemmin silmää kostuttanut tapahtumillaan.
Toki päähahmo on oma pökkelö itsensä ja kaikki peruskliseet on paikoillaan, mutta mitäpä muuta sitä aihealueelta odottaisikaan. Peli kallistuu toisaalta enemmän goreen,
kuin kauhuun eli jos sopivampaa termiä pelille yrittäisi, säikyttely/toiminta-action olisi lähempänä.

Arvosanaani pudottaa (eniten) hieman tylsä ja vain näennäesesti "free roam"- kaupunki joka toki ajaa asiansa, mutta olisi ehkä kaivannut lisää kokoa ja graafista näyttävyyttä.
Toisaalta ulottuvuuden ynm muiden ilmiöiden vaihtelu on hienosti tehty, eli kyseessä ei ole pelikokemusta liiallisesti pilaava asia. Perustyötä siis.
Muutamat arvostelut ovat kallistuneet 7-arvosanaankin, mutta haluan itse nostaa sitä hieman, sillä visuaalisuus ja surrealistisuus on kuitenkin sen verran kekseliästä ja omaperäistä.
Kummastelen myös joiden arvostelijoiden negatiivista reaktiota siihen, ettei joka asia ole itsestään selvä heti eli joskus joku alue, sivutehtävä/ase-palkinto tms jää sivu suun koska
peli ei halua nykiä pelaajaa kädestä pitäen jatkuvasti. Nykyään on totuttu liikaa näköjään siihen, että kaikki selitetään ja ohjataan paikoilleen rautalangasta vääntäen.
Ja omasta kokemuksesta voin sanoa: Pelialueet ei ole kovinkaan isot, pienellä tutkimisella löytää asiat aika helposti ilman että joku merkintä jatkuvasti kartalla ohjaa.
Pelissä on kuitenkin sinällään helppo suunnistus/ karttasysteemi, eli en itse eksynyt missään kertaakaan. Pelin AI ei ollut mikään kovinkaan monipuolinen ja vaihteleva, mutta ajoi asiansa hyvin.
Pelissä on vain muutama kevyt Puzzle, ja näitä olisin kaivannut enemmänkin. Tämä on toki makuasia, ja noiden muutamien haasteiden vaikeustaso oli linjassa vaikkapa vanhoihin Res. Evileihin.

Suosittelen peliä ensimmäisen Evil Withinin ystäville ja myös niille, jotka pettyivät ehkä ensin mainittuun, peliä on kuitenkin nyt paranneltu monella tavalla.
Eli jos Dead Spacet, Res Evilit ynm kauhutoimintapelit iskee, ei tämä petä. Mielestäni TEW2 pesee uusimmatkin Resident Evilit mennen tullen (varauksella, res.evil7 pelaamatta).
Perhanan hyvää työtä Tango Gameworks-studiolta, kehitys on hyvää ja toivottavasti myy sen verran, että osa kolme näkee päivänvalon. Nautin joka tunnista, ja vaikka monia kohtia piti höylätä
useammankin kerran vaikeusasteen vuoksi, en ehtinyt tällä kertaa turhautumaan vaan kokeilin vain uutta lähestymistapaa.

Annan vahvan 8.5/10 ja ison peukun ylös :)

Plussaa:
+Tarina astetta parempi kuin edellisessä osassa, jopa liikutti raavasta miestä
+Vapaampi maailma liikkua (kuin edellisessä)
+Aseiden ja ansojen rakentelusysteemi, kykypuu riittävän monipuolinen
+Kekseliäs maailma (suurimmalta osin), hienoja yksityiskohtia, surrealistisuus ja äänimaailma
+Munakkaat aseet
+Vajaat 20h peliä, jos haastaa itsensä korkealla vaikeustasolla ja koluaa paikkoja tarkkaan. Helpolla tasolla aseet laulaen selvinnee reilusti nopeammin.

Miinukset
-Ei fiksuin AI eli itseään toistavaa paikoin. (Toisaalta pelaamani NIGHTMARE- taso pakotti opettelemaan vihollisen liikkeitä selviytyäkseni,
eli ehkä ratkaisu oli tasapainossa siinä mielessä ajateltuna).
-Kaupunki perustasoa, ehkä jopa tylsäksi suunniteltu mutta tunnelma muuttuu aina paremmaksi, kun sukelletaan toisiin maailmoihin/uniin ja painajaisiin
-Pc- versio kohdannut joillakin koneilla lagia/fps-droppia, mutta päivitysten jälkeen jo parempi kokemus
Muutama "kultasilmä" valittanut ettei peli toiminut 144fps, mutta mielestäni aivan sulava kokemus 60fps:äkin.
Kyseessä ei kuitenkaan ole nopeatempoinen online-fps, eli asia sopii tällaiseen pääosin rauhalliseen seikkailuun.

Steamissakin pelistä on vahvat positiiviset palautteet (Erittäin myönteinen (2,001 arvosanaa)
http://store.steampowered.com/app/601430/The_Evil_Within_2/

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
720
Uusin Hitman on oikeastaan jo 'aika' hyvä. Kyllä sen ihan mielellään läpi pelasi, lähinnä aloittaminen asenteen (pelaamatta paskaa) ylitsepääseminen oli vaikeinta ;).

En kyllä itsekkään ole mitään stalkerien tapaista löytänyt vielä, mutta jos yhtään oikein muistan niin jotain oli tulossa, nimeä en nyt saa päähäni:(

*Muoks* en tiedä tarkoititko tuolla doom3 nyt tuota uusinta doomia(eikös se ole 4?), Eilen sen läpi pelasin yhdeltä istumalta ja ei mielestäni ollut todellakaan hypen arvoinen, musiikki oli loistavaa(makukysymys!), ilman sitä tuskin olisin jaksanut loppuun.
Tarkoititko tätä samaa Escape from Tretjakov?

Ja joo Doom4 tarkoitin :)
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
518
Näin muutaman välivuoden jälkeen PC pelaaminen maistuu. Tänä syksynä on kahlattu läpi jo: Ghost Recon Wildlands, Deus Ex Mankind Divided ja Prey. Työn alla Wolfenstein II. Mitähän muuta sitä keksisi?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 450
Tuli nyt asennettua LOTR Online ja jos vertaan Neverwinter MMO joka on Dungeons Dragons niin tässä palautetta.

System peformance? Pyörii hyvin minun koneella molemmat pelit max settings FULL HD 1920*1080 mutta Neverwinter MMO on kyllä hieman parempi grafiikka ja vaativampi sanoisin mutta se voi olla vielä se tunne kun olen pelannut noin 20 minuttia LOTRIA ja sitten kyllästyin.

LOTR musiikki on hyvä ja grafiikka toimiva mutta OUTDATED ja ei kyllä pärjää edes Neverwinter MMO grafiikalle vaikka molemmat pelit saa turpiin joltakin Battlefield sarjan peli grafiikoille.

Gameplay? Jälleen LOTR MMO saa köniin Neverwinter MMO. Pelaa Neverwinter MMO niin tiedät mikä on perfect gameplay smooth. System performance kyllä pyörii LOTR MMO mutta siis hieman kömpelöltä vaikutti jos vertaa vs Nevewinter MMO joka on sulavaa Action Combatia.

Play as free player?
No ymmärtäkää tämä. Minä aloitin pelamaan Neverwinter MMO jo BETA vaiheessa ja varhaisessa vaiheessa oli helpompaa saada nopein mount Neverwinter MMO kuin tänä päivänä. Neverwinter MMO ei kuitenkaan ole mikään race pakko ostaa kuin esim LOTR MMO jossa High Elf ei ole free race.

LOTR MMO voi myös tienata pisteitä niin tämä free player on vaikea arvioida vielä minulle LOTR MMO mutta Neverwinter MMO on absoluttisesti buy to win game mikä sinänsä on ok mutta sitten kun vielä lisätään loputon TIME SINK jag GRIND niin kyllästyin siihen muutaman vuoden jälkeen.

LOTR LORE vs NEVERWINTER MMO LORE joka on Dungeons Dragons. Sanoisin LOTR panostaa enemmän LOREN kuin Neverwinter MMO mutta fanboys löytyy molempiin sanoisin LORE niin LOTR MMO voittaa.

Olen kyllä sekä lukenut LOTR KIRJAT ja nähnyt elokuvat + myös nähnyt Hobbit elokuvat ja lukenut Hobbit kirjan.

Lord Of The Rings Online on kai ok, mutta en minä ainakaan saanut mitään pelihimoa siitä perustuen eka kokeilun jälkeen.
Puoliakaan en tajunnut,mutta olenkin vanha.Lotria kyllä tullut joskus muinoin hakattua ja ihan hyvä mmorpg se on.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Puoliakaan en tajunnut,mutta olenkin vanha.Lotria kyllä tullut joskus muinoin hakattua ja ihan hyvä mmorpg se on.
Lyhyesti Neverwinter MMO on antanut paremman vaikutelman minulle mutta en ole pelannut vielä riittävästi joku 20 minuutin kokeilua LOTR ei riitä.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
HoMM III on edelleen se parhain versio noista. Siinä tietokoneen älykkyys on oikeasti toimivaa ja tarjoaa vastusta. 6 versio pelistä ärsyttää paitsi minua myös todella montaa muutakin henkilöä koska siinä sinun täytyy AINA (myös yksinpelissä) ottaa yhteys ubisoftin serverille, mitä en ole onnistunut kertaakaan tekemään. Kun tämä ei onnistu seuraa automaattisesti se että tietyt (todella voimakkaat artefakti) esineet eivät toimi sinulla.

7 versiota olen hieman pelaillut, siinä on paljon enempi ehkä tarinaa ja pidän sinänsä ideasta että siinä ympäri pöydän on kokoontunut joukko "neuvonantajia" jotka kertovat tarinaa hallitsijalle, pelaaja sitten pelaa tämän "tarinan" seikkailun. Tosin scriptattuja nämäkin eli tekoäly ei enää ole yhtä hyvä kuin ennen.

Mikäli haluaa oikeasti hyvää tekoälyä ja HoMM tyyppistä taistelua (tosin kierrokset sidottu aikarajaan) niin Elven Legacy (+ lisäosat), Fantasy Wars (aiempi peli samaa sarjaa jos näin voi sanoa) noista pidin. Osittain samojen tekijöiden King's Bounty sarjan pelit sisältävät myös HoMM tyyppistä taistelua tosin pelit eivät itsessään minuun ihan samalla tavalla iskeneet.

Edit: Elven Legacy Collection näyttää olevan nyt 1.99€ sisältäen itse emopelin sekä kaikki lisäosat, ei hirmuinen sijoitus siis :)
Hmm jaha noh tässä on minun palaute.
HOMM 7 on saanut huonot arvostelut ja on low budget itse asiassa budjetti loppui kesken niin peli julkaistiin vaikka ei ollut edes läheskään valmis. Toisin sanoen 7 on huonoin.

HOMM 3 vs HOMM 4? Noh HOMM 4 on se Hero oma unit josta minä pidin varsinkin hauskaa olla Elf faction HOMM 4:sessa minusta... Minä pidän enemmän HOMM 4 kuin HOMM 3.

HOMM5? Kiinnostava aikoinaan kun tuli uloos 3D mailma... mutta vaikea hahmottaa karttaa sen kaikkia yksityiskohtia joskus kun on aito 3D mailma.

HOMM6? Ei minulla ole mitään vaikeuksia ottaa HOMM servereihin ja olen pelannut nyt vuonna 2017. Ostin HOMM6 vasta vuonna 2017 niin voi olla että release hetkellä oli ongelmia niistä en tiedä. Homm6 on pelattava mutta minua ärsyttää myös että pitää olla yhteys HOMM serveriin.

Parhaat HOMMIT on yleisesti 3-6 jos on 3D hardcore fan niin HOMM5 tarjoa sitä 3d elämystä enemmän kuin 3,4 tai 6.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Siis paras HOMM on kyllä 2:bored: ja se originaali tietenkin, ei buginen HD versio:(.
Sinun makusi. En tiedä mitä ongelmia teillä on ollut. Kaikki Heroes 3-6 on toiminut vakaasti minun koneilla paitsi 5 joka joskus katuilee maksimi grafikoilla aikoinaan kun pelasin mutta se olikin ainoa oikein selvä 3D mailma noista.

Jopa minun isäni on pitänyt HOMM 3.

Tiedoksi vain suuren enemmistön mukaan HOMM 3 on paras ja minun makuuni HOMM 4 on paras ja sitten joidenkin mielestä HOMM 6 on paras.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
782
Uudehko online fps missä isot kartat ja paljon pelaajia, sekä näyttää siedettävälle?

Nämä kokeiltu ja ei jatkoon:

Bf1
Battlefront 2
Squad
Rs2 vietnam

Hell let loose ja Battalion 1944 odotellessa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 966
Viestejä
4 294 903
Jäsenet
71 756
Uusin jäsen
Topsuuu

Hinta.fi

Ylös Bottom