Yleinen Science Fiction - ketju

Liittynyt
25.09.2021
Viestejä
50
Hyvä kirjasarja, hienoa että on tulossa trailerin näkymien mukaan myös hyvä sarja. Pitää katsoa sitten syksyllä. Onpa tullut luettua jonkin verran Scifikirjoja ja melko useasta on tullut mainioita tv-sarjoja.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
911
Hyvä kirjasarja, hienoa että on tulossa trailerin näkymien mukaan myös hyvä sarja. Pitää katsoa sitten syksyllä. Onpa tullut luettua jonkin verran Scifikirjoja ja melko useasta on tullut mainioita tv-sarjoja.
Itseä häiritsi trailerissa se että syvänteiden eri tasot oli selvästi näkyvissä toisilta tasoilta. Kirjasarjassa sai vaikutelman, että tasot ei juuri näy toisille tasoille, korkeintaan alemman/ylemmän tason ja tason sulkevan oven. Noh pikkuasioita, enkä usko tuon häiritsevän itse sarjaa katsoessa... Itse traileri kyllä näytti mainiolta ja koko tv-sarja tuli itselle puskista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 321
Itseä häiritsi trailerissa se että syvänteiden eri tasot oli selvästi näkyvissä toisilta tasoilta. Kirjasarjassa sai vaikutelman, että tasot ei juuri näy toisille tasoille, korkeintaan alemman/ylemmän tason ja tason sulkevan oven. Noh pikkuasioita, enkä usko tuon häiritsevän itse sarjaa katsoessa... Itse traileri kyllä näytti mainiolta ja koko tv-sarja tuli itselle puskista.
Mä muistelen että siellä oli joillain leveleillä tuollainen avoin alue :hmm:
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
941
Hyvä kirjasarja, hienoa että on tulossa trailerin näkymien mukaan myös hyvä sarja. Pitää katsoa sitten syksyllä. Onpa tullut luettua jonkin verran Scifikirjoja ja melko useasta on tullut mainioita tv-sarjoja.
Minulle selvisi just vähän aikaa sitten, että Siilo kirjoja on jo kymmenen, kun suomennettu on vain kolme. Pentele.
Sittan tuo TV-sarja juttu, kun tuntui että jokaisesta hyllystä olevasta SciFi tai Fantasia kirjasta tehdään elokuvaa tai sarjaa. Pitäisi oikein joku kerta laskea, kun alkoi mennä naurettavan puolelle. Saahan niistä toki moni kirveestä kauan ennen päätöstä, mutta kuitenkin.
 
Liittynyt
08.05.2020
Viestejä
166
Minulle selvisi just vähän aikaa sitten, että Siilo kirjoja on jo kymmenen, kun suomennettu on vain kolme. Pentele.
Sittan tuo TV-sarja juttu, kun tuntui että jokaisesta hyllystä olevasta SciFi tai Fantasia kirjasta tehdään elokuvaa tai sarjaa. Pitäisi oikein joku kerta laskea, kun alkoi mennä naurettavan puolelle. Saahan niistä toki moni kirveestä kauan ennen päätöstä, mutta kuitenkin.
Sci-fiä tai ainakin hyvää sellaista on niin vähän, että on pelkästään hyvä asia, että mieluummin vaikka kaikista genren kirjoista tehtäisiin elokuvia :thumbsup: :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 321
Minulle selvisi just vähän aikaa sitten, että Siilo kirjoja on jo kymmenen, kun suomennettu on vain kolme. Pentele.
Sittan tuo TV-sarja juttu, kun tuntui että jokaisesta hyllystä olevasta SciFi tai Fantasia kirjasta tehdään elokuvaa tai sarjaa. Pitäisi oikein joku kerta laskea, kun alkoi mennä naurettavan puolelle. Saahan niistä toki moni kirveestä kauan ennen päätöstä, mutta kuitenkin.
On kai ne kaikki käännetty, ne vaan julkaistiin alunperin omakustanteena useammassa osassa jotta kirjailija sai pidettyä itsensä paremmin hengissä kirjoitusprosessin ajan. Kokoelmakirjat siis Siilo (Wool), Siirros (Shift) ja Kohtalo (Dust), eka sisältää oikeasti 5 ensimmäistä ilmestynyttä osaa, toinen kolme ja viimeinen yhden.

Hämärä käännös muuten tuo Shift -> Siirros, kun juonellisesti se on selvemmin "Vuoro" :hmm: Ehkä siihen on haettu jotain filosofista kaksoismerkitystä jota en nyt suorilta ymmärrä.

Howeyllä oli kai kymmeneskin kirja tulilla, mutta en tiedä saiko se sitä koskaan aikaiseksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 321
Hugh Howeystä puheenollen, onko kukaan lukenut sitä sen toista sarjaa, Sandia? Onkohan siitä mihinkään?
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
941
Hugh Howeystä puheenollen, onko kukaan lukenut sitä sen toista sarjaa, Sandia? Onkohan siitä mihinkään?
Hiekka luettu. Tykkäsin. Selvästi Hugh keksii omaperäisiä ideoita ja hyviä hahmoja hän on aina osannut kirjoittaa. Jatko Hiekan poikki suomennos on antanut odottaa itseään. Toivottavasti ei ole peruttu.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
941
Itse odotan kuin kuuta nousevaa jos ne saa tuon Hyperionin tv-sarjaksi/elokuviksi Dyynin tms tasolla. Siinä on kova kirjasarja jos ei joku ole vielä lukenut. Lisää juttua asiasta Why the Sci-Fi Novel 'Hyperion' Could Be the Next Great Film or TV Adaptation
Toki tämä linkin takainen juttu ei nyt vielä mitään tarkoita, mutta toivossa on hyvä elää.
Hyllystä löytyy Hyperionkin. Näköjään 1997 on painettu nuo isot pokkarit. Aika ei ole kohdellut hyvin, kun rupeavat kellastumaan. 25 vuotta sitten luettu. Niin se aika rientää.
Toinen mistä voisi tehdä jotain on tuo Raynoldsin Revelation Space sarja vuodelta 2003 suomennos aloitettu.

Nyt menossa Asema 11 ja varmaan tulee tuo Jenkki Station Eleven UHD TV-sarja ostettua ja katsottua tässä keväällä.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
911
Hyllystä löytyy Hyperionkin. Näköjään 1997 on painettu nuo isot pokkarit. Aika ei ole kohdellut hyvin, kun rupeavat kellastumaan. 25 vuotta sitten luettu. Niin se aika rientää.
Toinen mistä voisi tehdä jotain on tuo Raynoldsin Revelation Space sarja vuodelta 2003 suomennos aloitettu.

Nyt menossa Asema 11 ja varmaan tulee tuo Jenkki Station Eleven UHD TV-sarja ostettua ja katsottua tässä keväällä.
Itsellä on kaikki 4 hyperionia hyllyssä ja olen tainnut kahdesti lukea läpi.
 
Liittynyt
25.09.2021
Viestejä
50
Hyllystä löytyy Hyperionkin. Näköjään 1997 on painettu nuo isot pokkarit. Aika ei ole kohdellut hyvin, kun rupeavat kellastumaan. 25 vuotta sitten luettu. Niin se aika rientää.
Toinen mistä voisi tehdä jotain on tuo Raynoldsin Revelation Space sarja vuodelta 2003 suomennos aloitettu.

Nyt menossa Asema 11 ja varmaan tulee tuo Jenkki Station Eleven UHD TV-sarja ostettua ja katsottua tässä keväällä.
Joo, tuo mainittu Alastair Reynolds ja mm kuilukaupunki Yellowstone, siinä sitä olisi ainesta vaikka mihin, olen lukenut kaikki hänen suomeksi käännetyt kirjat, hyvä kirjasarja.
 

Taikaorava

Virallinen varajäsen
Platinum-jäsen
Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
197
Hugh Howeystä puheenollen, onko kukaan lukenut sitä sen toista sarjaa, Sandia? Onkohan siitä mihinkään?
Sandissa alkaa vähän taisteluväsymys näkyä, sellainen 6,5/10.
Nykyinen kustantamotouhu vaikuttaa aika kovalta kirjailijaa kohtaan, kun jatko-osia pitää painaa väkipakolla, johtaen Expansen tyylisiin katastrofeihin.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
941
Sandissa alkaa vähän taisteluväsymys näkyä, sellainen 6,5/10.
Nykyinen kustantamotouhu vaikuttaa aika kovalta kirjailijaa kohtaan, kun jatko-osia pitää painaa väkipakolla, johtaen Expansen tyylisiin katastrofeihin.
Mielestäni taas parannus, kun Siilo sarjassa taso laski kirja kirjalta. Mutta niinhän se mene, alusta on helppo tehdä jännä ja kun pitäisi lopettaa, pettymys tuleekin housuun.
Printti on kuolemassa, kun ilmatteeksi ihmiset kaiken haluavat. Vaikea voi olla itsensä tulevaisuudessa elättää kirjoittamalla, kun taitaa sitä olla jo nyt. Toimittajat katoavat samaa matkaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 296
Viestejä
4 156 646
Jäsenet
70 406
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom