Yleinen nuuskalanka

Liittynyt
27.11.2017
Viestejä
4
Miltäs täällä ihmisillä tuntunut tuon nuuskan koukuttavuus? Olen jonkun 7-8 vuotta jo vetänyt ja edelleen onnistuu kuukausien tauot suht. ongelmitta, mitä nyt pari päivää aamukahvin kanssa aina alussa tekee mieli. Välissä myös joitain kuukausien mittaisia röökipainotteisia pätkiä. En kuitenkaan loppuelämääni ajatellut käyttää, joten tuli mieleen, että tuleekohan se päivä joskus ettei enää onnistukaan lopettaa noin vain. Olisko sitten siellä 20-30 vuoden käytön paikkeilla.

Riippuu tietty ihmisestä, mutta mielenkiinnosta kyselen jos muilla on vaikka samanlaisia mietteitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Miltäs täällä ihmisillä tuntunut tuon nuuskan koukuttavuus? Olen jonkun 7-8 vuotta jo vetänyt ja edelleen onnistuu kuukausien tauot suht. ongelmitta, mitä nyt pari päivää aamukahvin kanssa aina alussa tekee mieli. Välissä myös joitain kuukausien mittaisia röökipainotteisia pätkiä. En kuitenkaan loppuelämääni ajatellut käyttää, joten tuli mieleen, että tuleekohan se päivä joskus ettei enää onnistukaan lopettaa noin vain. Olisko sitten siellä 20-30 vuoden käytön paikkeilla.

Riippuu tietty ihmisestä, mutta mielenkiinnosta kyselen jos muilla on vaikka samanlaisia mietteitä.
Mä oon käyttänyt nuuskaa jo 13 vuotta, mutta en pystyis sitä lopettamaan aivan seinään. Sen verran huomannut käytöstä että jos sitä ei ollenkaan kontrolloi niin se vaan lisääntyy ja lisääntyy, eli alkaa yhden nuuskan sijasta laittamaan 2 huuleen. Myöskin kun saatavuus on helppoa itselle niin mitään rajoituksia käytölle ei ole. Pisin aika mitä oon ilman nuuskaa ollut on kuukausi ja sekin onnistui ensin vaiheittain vähentämällä nuuskaa kunnes sitä ei tarvinnut ollenkaan. Tupakkaa en oo polttanut koskaan niin ei voi sillä ainakaan korvata tuota nikotiinin himoa ja onhan se osittain sitäkin että pitää tuolla huulen alla tuntea jotain kun siihenkin on jo niin tottunut.
 
Liittynyt
27.11.2017
Viestejä
4
Mä oon käyttänyt nuuskaa jo 13 vuotta, mutta en pystyis sitä lopettamaan aivan seinään. Sen verran huomannut käytöstä että jos sitä ei ollenkaan kontrolloi niin se vaan lisääntyy ja lisääntyy, eli alkaa yhden nuuskan sijasta laittamaan 2 huuleen. Myöskin kun saatavuus on helppoa itselle niin mitään rajoituksia käytölle ei ole. Pisin aika mitä oon ilman nuuskaa ollut on kuukausi ja sekin onnistui ensin vaiheittain vähentämällä nuuskaa kunnes sitä ei tarvinnut ollenkaan. Tupakkaa en oo polttanut koskaan niin ei voi sillä ainakaan korvata tuota nikotiinin himoa ja onhan se osittain sitäkin että pitää tuolla huulen alla tuntea jotain kun siihenkin on jo niin tottunut.
Samoja kokemuksia ehdottomasti tuosta käytön lisääntymisestä etenkin kun heikkona ei kontrolli taukojen jälkeen kovin kauaa pysy. Kahta pussia ei kyllä huuleen eksy muuta kuin ehkä kännissä! Ja mä olen myös ihan nuuskalla aloittanut nämä hommat, rööki tullut möyhemmin enkä kyllä osaa oikein nauttia siitä. Se onkin mielenkiintoista, että tuleeko nikotiinista se koukuttava asia vasta joskus pidemmän käytön jälkeen, kun musta ainakin vielä tuntuu että vain tuo "tyhjä fiilis huulessa" johtaa nuuskan haluun. Toisaalta ehkä myös vakiotavaran nikotiinipitoisuus vaikuttaa, suhteellisen kevyitä on mun setit sen suhteen ollut jo kauan.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 375
Miltäs täällä ihmisillä tuntunut tuon nuuskan koukuttavuus? Olen jonkun 7-8 vuotta jo vetänyt ja edelleen onnistuu kuukausien tauot suht. ongelmitta, mitä nyt pari päivää aamukahvin kanssa aina alussa tekee mieli. Välissä myös joitain kuukausien mittaisia röökipainotteisia pätkiä. En kuitenkaan loppuelämääni ajatellut käyttää, joten tuli mieleen, että tuleekohan se päivä joskus ettei enää onnistukaan lopettaa noin vain. Olisko sitten siellä 20-30 vuoden käytön paikkeilla.

Riippuu tietty ihmisestä, mutta mielenkiinnosta kyselen jos muilla on vaikka samanlaisia mietteitä.
Nuuskaa ja tupakkia käytellyt ~5 vuotta, ja lopettaminen onnistuu helposti. Olin 6kk intissä pääasiassa koko ajan polttamatta ja nuuskaakin meni vain satunnaisesti.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
321
Itse nyt pääosin käyttänyt nuuskaa pääsiäisestä asti. Mitä nyt porukassa kaljotellessa tulee tupakoitua jos sattuu seurassa olemaan sellaisia henkilöitä, jotka polttaa.

Nuuskia tulee nykyään osteltua aina erilaisia ja suosikiksi on noussut G3, toimii nopeasti eikä tartte kokoajan pussia huulen alla pitää. Lisäksi on sit perusvahvoista suosikko Göteborg Rape, mutta se aiheuttaa nopeasti lyhyt aikaisia muutoksia huuleen. Todennäköisesti huuli kuivuu sen verran et menee röpelöksi, palautuu yleensä päivässä parissa kun vaihtaa merkkiä.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
204
Nikotiiniriippuvuus on aikalailla henkilökohtainen asia. Itse olin aika vahvasti nikotiiniriippuvainen. 30v tupakkaa. Muutama irtiotto, max. puoli vuotta ilman. Siirryin nuuskaan jota käytin muutaman vuoden. Sillä pystyin pääsemään tupakoinnin tavasta eroon. Haittana nuuskan käytössä on nikotiinimäärän kasvu (puhun siis omalta kohdaltani). Sitten otin irtioton nuuskasta 13.1.2017. En vieläkään vanno että pystyisin elämään ilman nikotiinia, mutta oloni on vahvempi kuin koskaan ennen.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
35
En löytänyt nuuska ketjua joten ajattelin tehdä tätä pahetta harrastaville sellaisen.
Tuossa alkuvuodesta tuli lopetettua tupakin poltto ja niksoista kärsimisen sijaan käväisin Ruotsissa. Intissä viimeks tullut nuuskattua ja siitäkin kymmenisen vuotta.

Mukaan tarttui.

Göteborgs rapé original large
LD White portion (teepussi)
LD Original portion (teepussi)
R42 Cool mint
Odens extreme white

Jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt ottaa vain Göteborgin rapée
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
346
En löytänyt nuuska ketjua joten ajattelin tehdä tätä pahetta harrastaville sellaisen.
Tuossa alkuvuodesta tuli lopetettua tupakin poltto ja niksoista kärsimisen sijaan käväisin Ruotsissa. Intissä viimeks tullut nuuskattua ja siitäkin kymmenisen vuotta.

Mukaan tarttui.

Göteborgs rapé original large
LD White portion (teepussi)
LD Original portion (teepussi)
R42 Cool mint
Odens extreme white

Jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt ottaa vain Göteborgin rapée
Mites nyt näin.

Yleinen nuuskalanka
 

RageDaddy

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
766
C-junnuikäisenä (14vee) pääsin/jouduin A-junnujen rinkiin ja siellä pojat 17-20vee joista +80% käytti nuuskaa. Siitä se sitten lähti (v.1986) ja tätä kirjoitan paska huulessa vessassa paskalla istuessa.

Juuh elikkäs kesäkuussa tulee sit 32 vuotta täyteen :vihellys:
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
77
Täytyy suositella General One White. Todella hyvää nuuskaa ja hintakaan ei paha, kairassa 27€/tolppa.
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 909
Täytyy suositella General One White. Todella hyvää nuuskaa ja hintakaan ei paha, kairassa 27€/tolppa.
Pitääpä koittaa muistaa ottaa testiin kunhan seuraavan kerran tulee ulkomailla pyörähdettyä.
Knox white stark täällä yleensä huulessa, välillä meni pari sinkoa Konx whitea.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 504
Juuh elikkäs kesäkuussa tulee sit 32 vuotta täyteen :vihellys:
Sama vuosimäärä täällä takana.

Aiemmin kun meni ettan lösiä pysty olemaan hyvinkin kk vaikka ilman.
Nyt kun pussi on muodissa niin ajautunu tuohon odens cd:n ja lisääntyny nikotiini ilm. tekee et nyt pysty sitkoilee 4 vrk ilman...:tdown:
 

luuponen

   ✜
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
520
tommosia oli skidin pakastimessa tänään :


otin Onyxia :smoke:

Tuo sisu on kuulemma samanlaista kun ryssänvalkonen (odens) mutta ei haise yhtä pahalta. ;)

tässä paras, ennen, nyt ja aina :
 
Liittynyt
18.12.2017
Viestejä
27
Tässä nyt menty 1-2kk odensilla kun ei muutakaan ole tarjolla ollut.
Nyt löytyy pakkasesta kolme tolppaa IHANAA Ettanin lössiä. Ahh, kyllä muuten maistuu taivaalliselle ydinjätteen jäljiltä.
 

Biozi

Mr.ATK
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
107
Niin ja tuli tuossa osteltua aiemmin paritornia Oden'sia, R42 Cool Mint sekä Spearmint (huulen syövyttäjiä jokaikinen). Itselle jäänyt tuo Granit Strong White "arkinuuskaksi". Aivan loistavaa kamaa. Kiekot Sillanpään kaltaisesti piripintaan täysiä, sopivasti niksaa ja ei valuttele turhia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
375
Ettanin lössi kyllä entinen ehdoton suosikki, nykyään menee pelkästään pussia ja pääsääntöisesti odensia tai sisua. Käytännössä vaan edullisen hinnan vuoksi ja töissä ei pysty lössiä vetämään
 

Biozi

Mr.ATK
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
107
Seuraavaksi pitää kyllä jokunen original portion kiekko ostaa. Ihan noob nöissä nuuskatouhuissa :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 504
Eli siis kosteaa pussia kutsutaan Originaliksi. Näin ainakin sen itse käsitän? Korjaa toki jos olen väärässä.
Joo ihan oikeassa olet, ymmärsin väärin että tarkoitit tuolla "original portionilla" tiettyä merkkiä.
Esim. General original portion, granit original portion, jne.
Pahoittelut.:oops:
 

Biozi

Mr.ATK
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
107
Ihan hyvä itsellekin varmistaa :D tosiaan kun mainitsin, että olen noob näissä touhuissa. 12v röökiä ja 5v sähkötupakkaa sai riittää. Tähän asti saanut käsiini vain kuivia pusseja :(
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
108
Ikävä tulee nuuskaa, tänään loppuu viimeinen kiekko ja samalla koko nuuskan käyttö. Hammaslääkäri meinasi että kannattaa lopettaa jos haluaa hampaiden pysyvän suussa, oli sen verran kovat "vauriot" jo tullut, perkele.
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 909
eniten ihmetyttää tämä trendi valkoisten ja kuivien nuuskien suhteen, sekä kaiken maustaminen hammastahnaksi.. nuuska saa maistua nuuskalta ja sen pitää olla kosteaa :) +20v harrastettuna.
Omalla kohdalla juurikin white-pussit käytössä. Junnuna tuli ettanin löösiä käytettyä, siinä vitutti se valuminen ja sotkeminen. Lopetin sitten nuuskaamisen ja siirryin
tupakan puolelle. Nyt 1½v savutomana melkein 30:nen savuisen vuoden jälkeen.Tosin pussi huulessa, mutta pitää kait immeisellä jokin harrastus olla? :vihellys:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Ikävä tulee nuuskaa, tänään loppuu viimeinen kiekko ja samalla koko nuuskan käyttö. Hammaslääkäri meinasi että kannattaa lopettaa jos haluaa hampaiden pysyvän suussa, oli sen verran kovat "vauriot" jo tullut, perkele.
Jos saa kysyä niin minkälaista nuuskaa käytit ja kuinka kauan? Itse oon käyttänyt n.13 vuotta säännöllisesti nuuskaa, alussa löössiä 2v, sen jälkeen enimmäkseen pussinuuskaa. Hammaslääkärissä ei ole koskaan hammaslääkäri tai suuhygienisti itse huomannut mitään vauriota, mutta sitten tietenkin kuultuaan käytöstä ovet tarkemmin syynänneet ja sanoneet että sitä norsunnahkaa siellä suussa kyllä näkyy. Tuohonkin varmasti vaikuttaa se että on samana päivänäkin käyttänyt sitä pussinuuskaa ja huuli on senkin takia norsunnahkalla kun valkoinen pussi sitä kuivattaa.

Itekään en kyllä valkoisista pusseista tavalliseen enään palaa, koska ei sitä jatkuvaa valumista töissä jaksaisi. Pidän yleensä nuuskaa tunnin huulessa ja tavallinen pussinuuskaa alkaa n.15min kuluttua jo valumaan.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Itse olen sekakäyttäjä. Himassa tulee pääosin nuuskaa käytettyä ja duunissa ja terassilla menee sitten rööki. Tällä hetkellä käytössä odens pepsodent kun ei paikallisella mannella ollut muuta tarjolla:( tulee tämäkin näillä trokari hinnoilla sätkätupakkaa pikkuisen halvemmaksi kun ei nuuskaa tule yhtä tiuhaan tahtia vedettyä kun röökiä, itsellä kestää melkein 2 vrk kiekko jos ei tupakkaa yhtään polta. Plussana se että vaimo ei nalkuta että haisen tuhkakupille:)
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Testasin Odensin cold dryytä, ja sehän oli kuin naulaa olis hakattu päähän. Miten nuoriso tuota voi vetää? Ihan hirveää tavaraa, vaikka tupakkelia poltan ja yritän vähentää. :confused:
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Testasin Odensin cold dryytä, ja sehän oli kuin naulaa olis hakattu päähän. Miten nuoriso tuota voi vetää? Ihan hirveää tavaraa, vaikka tupakkelia poltan ja yritän vähentää. :confused:
Eiköhän hinnan takia teintuosta ei ainakaait tuota vedä. Aika samalta tämä tuntuu kuin xr rape/general mutta maku ja haju on odensissa pahempi. toki jos ikenet eivät ole nuuskaan tottonut niin odenssista ei ainakaan kannata aloittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 250
Testasin Odensin cold dryytä, ja sehän oli kuin naulaa olis hakattu päähän. Miten nuoriso tuota voi vetää? Ihan hirveää tavaraa, vaikka tupakkelia poltan ja yritän vähentää. :confused:
Nikotiinin kohdalla toleranssi räjähtää käytännössä välittömästi pilviin. Itse en ole koskaan tupakoinut (jonkun 5-10 tupakkaa polttanut elämäni aikana), enkä myöskään säännöllisesti nuuskaa, mutta muutaman kerran vuodessa otan alkoholin kanssa, jos jollain on tarjolla ja pari kertaa ostanut ihan oman kiekonkin, josta kyllä tarjoan avokätisesti, koska en tosiaan saa tuollaista menemään ennen kuin kuivuvat.

Eka tuollainen odens/thunder/yms pussi pitkästä aikaa on kunnolla päräyttävä, eikä sitä sovi kovin montaa minuuttia pitää, jos ei halua, että tulee ainakin puolen tunnin helvetin huono olo.
Illan toinen sitten on vähän samanlainen, mutta ei yhtä raju.
Kolmannen pussin voikin sitten vaikka unohtaa huuleen, eikä mitään vaikutusta.

Kaikenkaikkiaan nikotiini on ihan hyvä päihde (mukava vaikutus, ei laskuja, vaarallinen yliannostus suht mahdoton saada, ei sekoita päätä). Mutta eihän tuosta saa päivittäisillä tai edes viikottaisella käytöllä minkäänlaista vaikutusta aikaan tuon toleranssin takia. Tämän takia en koskaan ole ymmärtänyt tupakoitsijoita. Polttavat vain saadakseen vieroitusoireet pois ja luulisi tuommoisella käytöllä jokaisen täysvaltaisen aikuisen tajuavan, että tässä nyt ole mitään järkeä ja lopettavan.
Tosin enpä kyllä alkoholiakaan ota monena päivänä putkeen, kun jo toisena päivänä meno on ihan zombia eikä humalasta tule hyvää oloa, vaan se vaan on.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
129
Aloitin käytön itse joskus vuonna 2010 ja parhaimillaan ollut 2 vuoden tauko käytössä. Ensin käytin Offroad Frostedia tolppa viikko tahtia. 2014 - > menty pääasiassa odens cold ja r42 linjalla samalla tolppa viikkoon määrällä.

Nykyään jos kerkeää loppumaan eikä pariin päivään kerkeä lisää hakemaan iskee hirveät oireet käytännössä pinna palaa heti eikä saa itseä hereille kunnolla melkeen kaksi päivää nukkuu vaan putkeen..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Mä oon huomannut että nuuskan käyttöä on helpompi hillitä silloin kun sitä on esim. jos haluaa pitää taukoa niin pikkuhiljaa vähentää koko ajan kunnes sitä ei tarvitse ollenkaan. Se että koittaa yhtäkkiä lopettaa seinään on todella vaikeaa ja hermo tiukalla juuri noiden vierotusoireiden takia.

Nykyään jos kerkeää loppumaan eikä pariin päivään kerkeä lisää hakemaan iskee hirveät oireet käytännössä pinna palaa heti eikä saa itseä hereille kunnolla melkeen kaksi päivää nukkuu vaan putkeen..
Tuossakin kannatais vaan laskea parin viimesen purkin aikana se kulutus puoleen niin riittäis hyvin pari päivää pitempään eikä mee niin pahasti hermot.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Tuli juuri ostettua general xr strong whiteä 3 tornia. On kyllä paljon parempaa kuin odens. Ite tuolla määrällä pärjään sen 2kk
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Nyt pari viikkoa ilman röökiä. Sen kunniaksi tuli viellä torni granit lössiä ostettua
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
685
Viaton kysymys: onko laitonta myydä/lahjoittaa ylimääräiseksi jääneet nuuskat pois?

P.S. kysyn kaverin puolesta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 491
Väärin, molemmat ovat laittomia. Kuten myös ostaminen ja vastaanottaminen Suomessa. Ainut laillinen tapa on ostaa omaan käyttöön maasta jossa myynti on sallittua.
Jeps. Aikaisemmin oli tuo lahjoittaminenkin sallittua(jos ei virallisesti, niin kuitenkin yleisesti hyväksytty).

Vuosi nyt oltu ilman nuuskaa, reilu puolivuotta tupakkia ja nyt vielä pitäisi päässä eroon vieroitustuotteista. 13-vuotiaana alkoi nuuskan käyttäminen(22-vuotiaana oli n. vuoden tauko, jolloin meni randomisti pikkusikareita), sitten jatkui nuuska/tupakki-yhdistelmällä heinäkuu 2017 asti ja pelkällä tupakilla 31.01.2018 asti. Viimeinen "rutistus" pitäisi vielä tehdä, mutta takaisin vanhaan en halua. Onhan se tolkuton määrä rahaa, mitä nuihin on mennyt vuosien saatossa(21-22 vuoden aikana hieman laskutavasta riippuen, eli 35 on lasissa nyt). Junnuna nuuska oli todella halpaa, eikä se nyt ollut hirveä kustannuserä myöskään käytön vähäisyydestä johtuen(Ettanin irtoa tuli käytettyä ja euroaikoina muistaakseni sai puntin 20€).
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Tänään laivalle. Toivottavasti ei myyjät ala valittamaan jos kerralla ostaa sen 3kg
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Tollasta tuli ostettua laivalta on kyllä hyvää;) tuli myös muitakin one sarjan nuuskia ostettua ja xr:än originaalia ja granittia. Nyt taas kelpaa. Ens kesänä sitten uusiksi:tup:

IMG_20180827_161832.jpg
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
114
Tänään laivalle. Toivottavasti ei myyjät ala valittamaan jos kerralla ostaa sen 3kg
En mä niistä myyjistä olis niin huolissani... nehän saa myydä vaikka kaikki laivan nuuskat yhdelle hengelle. Sit tulee ongelmia jos tulli pysäyttää sut satamassa.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
En mä niistä myyjistä olis niin huolissani... nehän saa myydä vaikka kaikki laivan nuuskat yhdelle hengelle. Sit tulee ongelmia jos tulli pysäyttää sut satamassa.
Kyllä tuolla laivalla ainakin vähän kattoi kun lappasin torneja kassalle. Tullin kohdalla kyllä tuli muutama hikipisara otsaan. Loppuhyvin kaikki hyvin.
 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
21
Onko kukaan testaillut noita "chewing tobaccona" myytäviä nuuskia?
Tässähän on kierretty EU:n nuuskan myynti kieltoa, ja myydään lähes samantyyppistä tavaraa. Ainakin Itä-Euroopassa saatavilla kioskeista, ostin kokeeksi Göteborg Rape White, ja ehdottomasti jatkoon.. nimestä huolimatta en ole "pureskellut" vaan käytän samalla tapaa kuin normi nuuskaa
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Onko kukaan testaillut noita "chewing tobaccona" myytäviä nuuskia?
Tässähän on kierretty EU:n nuuskan myynti kieltoa, ja myydään lähes samantyyppistä tavaraa. Ainakin Itä-Euroopassa saatavilla kioskeista, ostin kokeeksi Göteborg Rape White, ja ehdottomasti jatkoon.. nimestä huolimatta en ole "pureskellut" vaan käytän samalla tapaa kuin normi nuuskaa
En ole kokeillut mutta kuulema ihan samaa tavaraa eri etiketti. Jännästi muissa maissa onnistuu tuo lainkierto mutta ei täällä:shifty:
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
694
Onhan tuo tavallaan vähän koomista, että Suomi on kahden sellaisen valtion välissä joissa nuuskan myynti on sallittua, mutta täällä ei, vaikka hallussapito ja käyttö on kyllä täysin laillista. Tuohan on suorastaan ihanteellinen asetelma pimeiden markkinoiden synnylle, etenkin kun rajan yli saa tuoda 1kg/vrk "omaan käytttöön" ja vaikka toisi enemmänkin niin kiinnijäämisen riski on käytännössä olematon. Ihan hyvin vois täälläkin kiertää lakeja tuolla purutupakka-tittelillä ja yrittää hankkia jotain verotuloja kun sitä nuuskaa kuitenkin tonneittain vuodessa Suomessakin käytetään.

Toinen koominen seikka on nuo nikotiinipussit, joita saa joka kioskilla ja kaupassa myydä, koska lainsäädäntö koskee vaan tupakkatuotteita eikä noissa tupakanlehtiä sellaisenaan ole. Eli teoriassa jos valmistaa nuuskaa, jossa jonkun muun kasvin massaa on jauhettu ja siihen on lisätty nikotiinia ja esim jotain aidon nuuskan esanssia, niin sitä saisi myydä koska se ei sisällä tupakanlehtiä.

En tiedä mikä vimma EU:lla on aikoinaan ollut kieltää nuuskan myynti, mutta sallia savukkeiden ja monien muiden tupakkatuotteiden myynti, vaikka siitä on olemassa selvää näyttöä, että nuuska on vähemmän haitallista terveydelle kuin tupakointi. Olisivat ennemmin kieltäneet tupakoinnin ja sallineet nuuskaamisen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 491
Onhan tuo tavallaan vähän koomista, että Suomi on kahden sellaisen valtion välissä joissa nuuskan myynti on sallittua, mutta täällä ei, vaikka hallussapito ja käyttö on kyllä täysin laillista. Tuohan on suorastaan ihanteellinen asetelma pimeiden markkinoiden synnylle, etenkin kun rajan yli saa tuoda 1kg/vrk "omaan käytttöön" ja vaikka toisi enemmänkin niin kiinnijäämisen riski on käytännössä olematon. Ihan hyvin vois täälläkin kiertää lakeja tuolla purutupakka-tittelillä ja yrittää hankkia jotain verotuloja kun sitä nuuskaa kuitenkin tonneittain vuodessa Suomessakin käytetään.

Toinen koominen seikka on nuo nikotiinipussit, joita saa joka kioskilla ja kaupassa myydä, koska lainsäädäntö koskee vaan tupakkatuotteita eikä noissa tupakanlehtiä sellaisenaan ole. Eli teoriassa jos valmistaa nuuskaa, jossa jonkun muun kasvin massaa on jauhettu ja siihen on lisätty nikotiinia ja esim jotain aidon nuuskan esanssia, niin sitä saisi myydä koska se ei sisällä tupakanlehtiä.

En tiedä mikä vimma EU:lla on aikoinaan ollut kieltää nuuskan myynti, mutta sallia savukkeiden ja monien muiden tupakkatuotteiden myynti, vaikka siitä on olemassa selvää näyttöä, että nuuska on vähemmän haitallista terveydelle kuin tupakointi. Olisivat ennemmin kieltäneet tupakoinnin ja sallineet nuuskaamisen.
Samaa idiotismia on tuon alkoholiveron kanssa. Verotulot valuu ulkomaille vääjäämättömästi. Itsellä tökkii tuo vieroitushoitotuotteilla ihmisten rahastaminen: mukamas poliitikot haluaa ihmisten lopettavan tupakin, mutta nämä tuotteet maksamat "maltaita". Vaikka itse pyrin nikotiinituotteista eroon, niin kyllä nautintotuotteista tulisi verot kerätä Suomeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
En ole kokeillut mutta kuulema ihan samaa tavaraa eri etiketti. Jännästi muissa maissa onnistuu tuo lainkierto mutta ei täällä:shifty:
Purutupakkaa (kuten myös nenänuuskaa) koskee Suomessa nykyään sama kielto kuin suunuuskaa. Sitä en tiedä, yrittikö joku ennen nykyisen lain voimaantuloa kiertää nuuskakieltoa merkitsemällä sen purutupakaksi.

meridian sanoi:
En tiedä mikä vimma EU:lla on aikoinaan ollut kieltää nuuskan myynti, mutta sallia savukkeiden ja monien muiden tupakkatuotteiden myynti, vaikka siitä on olemassa selvää näyttöä, että nuuska on vähemmän haitallista terveydelle kuin tupakointi. Olisivat ennemmin kieltäneet tupakoinnin ja sallineet nuuskaamisen.
Kai sillä on yritetty estää nuuskaamisen tuleminen suositummaksi. Virallinen tavoitehan Suomessa, ja varmaan jossain määrin muuallakin Euroopassa, on saada tupakkatuotteiden käyttö loppumaan kokonaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 448
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom