Yleinen Nintendo ketju (WiiU, Switch & 3DS)

Liittynyt
02.01.2020
Viestejä
33
Nintendon omat NES ohjaimet laitoin tulemaan aikoinaan tuolta britti sivuston kautta. Nyt brexitin jälkeen yritin tilata tuota N64 ohjainta briteistä, ei onnistunut. Saksan Nintendolta kuitenkin nähtävästi onnistui lähetys Suomeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
448
Lapsille olen katsellut Switch Liteä uutena/käytettynä ja jotenkin tuntuu huimalta käytettyjen hinnat. Hyllystäkin irtoaa alle kahteensataan mutta kun käytetyt samoissa hinnoissa. Lapsille kuitenkin tulossa niin käytettykin kelpaisi.

Onkohan mahdollisesti Black fridayna tulossa alennukseen näitä vai pysyykö hinta suht samana?
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Lapsille olen katsellut Switch Liteä uutena/käytettynä ja jotenkin tuntuu huimalta käytettyjen hinnat. Hyllystäkin irtoaa alle kahteensataan mutta kun käytetyt samoissa hinnoissa. Lapsille kuitenkin tulossa niin käytettykin kelpaisi.

Onkohan mahdollisesti Black fridayna tulossa alennukseen näitä vai pysyykö hinta suht samana?
Saattaa olla että tulee BF-alennukseen, mutta voi olla että ei tule. Kristallipallo oli hieman sumea, mutta toivottavasti tästä oli silti apua.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 594
Lapsille olen katsellut Switch Liteä uutena/käytettynä ja jotenkin tuntuu huimalta käytettyjen hinnat. Hyllystäkin irtoaa alle kahteensataan mutta kun käytetyt samoissa hinnoissa. Lapsille kuitenkin tulossa niin käytettykin kelpaisi.

Onkohan mahdollisesti Black fridayna tulossa alennukseen näitä vai pysyykö hinta suht samana?
Väitän, että pysyy suht samana. Jos napsahtaa joku megahyper tarjous niin nuo viedään sekuneissa. Kaikki pelikoneet viedään käsistä hyvään hintaan. Toki jos f5 rämppäämiseen haluaa lähteä. Käytettynä kandee myös huomioida onko noissa pelejä mukana. Nintendon pelit pysyy siinä 40-50e, joten jos saat parillasadalla pelin tai kahden kera niin onhan tuo aika jees.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
719
Nintendo on kuuluisa siitä ettei alennuksia juuri ikinä näy. Sama pelien suhteen. Tästä syystä varmaan käytettyjenkin hinnat pysyvät korkealla.

Jos jaksaa kyttäillä niin tota Liteä olen käytettynä parhaillaan nähnyt satasella mutta sekin varmaan ostettiin minuuteissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
448
Kiitos järkevistä vastauksista. Näin vähän meinasinkin, ettei hinta varmaan isosti muutu.

Täytyy väijyä jos halvalla jostain löytyisi
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
719
Jos haluaa kantolaukun, johon sopii Split Pad Pro, niin onko jenkeistä tilaaminen ainoa vaihtoehto?

Esim. tämä: https://www.amazon.com/ButterFox-Nintendo-Switch-Controller-Dockable/dp/B0899NBQVV

Vai saako jostain lähempää vastaavaa? OLED malli kyseessä, mutta pitäisi vissiin tuohon kuitenkin mahtua.
Saksan Amazonista: https://www.amazon.de/dp/B0915Y4Q1F/ref=cm_sw_r_apan_glt_i_dl_WC3YZEK6F7T7YHTMSA1D?psc=1


Ei henk.koht kokemusta kyseisestä kotelosta mutta oma "normi" Tomtoc ollut todella laadukas
 
Liittynyt
09.10.2021
Viestejä
202
Olen ihmetellyt miten amatöörimäisiä pelejä Nintendon eShopista löytyy, mutta tilanne on pahempi kuin oletin. Sinne saa näköjään julkaistua omalla nimellä lähes 1:1 Unityn kaupasta kopioituja pelipohjia:
Game Industry Bad Behavior Profile - Benjamin Kistler : eShopperReviews (reddit.com)

Toistaiseksi oikeat pelit erottuu melko hyvin tarjouslistoilta, mutta Nintendo saisi vähän skarpata mitä hyväksyy myyntiin.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
781
Onkos kukaan ehtinyt tuota cloud versioita Guardians of Galaxysta vielä kokeilee? Itse kokeilin demon ja peli kyllä kiinnostaa, mutta oli aika huojuvaa menoa ja ei kovin nautinnollista pelattavaa. Fps varmaan 20 luokkaa.
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
Päädyin loppujen lopuksi ostamaan Oled-mallin ja v2 lähtee kiertoon.

Onko Oledin mukana tullut virta ja hdmi-kaapeli samaa laatua kuin v2:sen? Olis piuhat nyt niin kivasti laitettu ettei jaksaisi alkaa irroittelemaan ja laittamaan uudet tilalle jos ovat identtiset.
Tuli muuten testattua, että OLED-versio toimii suoraan vanhankin Switchin telakassa, eli ei tartte edes telakkaa vaihtaa ellei halua :)
 

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
858
Tuli muuten testattua, että OLED-versio toimii suoraan vanhankin Switchin telakassa, eli ei tartte edes telakkaa vaihtaa ellei halua :)
Toki Oled-mallin telakassa on se nettipiuhan paikka. Ja oliko siinä rakennettakin vähän parannettu?
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
719
Kaikenkaikkiaan olen ollut erittäin tyytyväinen Oled-malliin. Näyttö on erittäin nätti ja sopivan kokoinen handheld-pelaamiseen, joy-conit asettuvat v2:sta jämäkämmin paikalleen ja dockissa ollessaan tuntuu olevan parempi yhteys konsoliin (tämä varmaan vain sattumaa). Tämä tuntuu olevan sellainen millaiseksi olin Switchin aina kuvitellut (ja millainen sen olisi pitänyt alunperin olla)
 

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
858
Kaikenkaikkiaan olen ollut erittäin tyytyväinen Oled-malliin. Näyttö on erittäin nätti ja sopivan kokoinen handheld-pelaamiseen, joy-conit asettuvat v2:sta jämäkämmin paikalleen ja dockissa ollessaan tuntuu olevan parempi yhteys konsoliin (tämä varmaan vain sattumaa). Tämä tuntuu olevan sellainen millaiseksi olin Switchin aina kuvitellut (ja millainen sen olisi pitänyt alunperin olla)
Pakko kysyä että minkä värinen konsoli?
Itsellä se valkoinen ja vasemman puoleinen joy-con on hiukan väljä. Aiemmin omistin alkuperäisen switchin ja siinä joy-conit oli pirusti tiukemmin. Liekö vain laatuvaihtelua, eipä tuo käyttöä haittaa.

edit: voisin toki kokeilla että ostaisi varalle toisen parin joy-coneja että jos se olisi siinä se ”vika”.
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
Pakko kysyä että minkä värinen konsoli?
Itsellä se valkoinen ja vasemman puoleinen joy-con on hiukan väljä. Aiemmin omistin alkuperäisen switchin ja siinä joy-conit oli pirusti tiukemmin. Liekö vain laatuvaihtelua, eipä tuo käyttöä haittaa.
Sama täällä, valkoinen ja vasen hieman väljä.
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
Onko joku huomannut eroa WiFi-yhteyksissä eri Switch-versioiden välillä? Tässä laitoin vanhan Switch V1:n ja OLED:in latailemaan saman tukiaseman kautta ja V1:n nopeus oli 144 Mbps ja OLED:in 433 Mbps. Aiemminkin olin aina kironnut kun Switchillä pelien lataaminen eshopista kestää niin kauan ja nyt OLED-versiolla huomasin että lataa paljon nopeammin.
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
Kysytäänpä täällä vielä ennenkuin sotken savet :)

Eli miten pitää toimia save cloudin kanssa? Minulla on nyt kaikki savet konsolissa 1. Tästä voin nyt siirtää savet cloudiin. Sitten haluan pelata konsolilla 2, niin miten saan ladattua saven cloudista tähän konsolille 2? Sen jälkeen kun pelaan ja taas tallennan, niin haluaisin tämän konsolilla 2 päivitetyn saven siirtää cloudiin niin, että voin taas ladata sen konsolille 1, jotta voin jatkaa konsolilla 1 siitä, mihin konsolilla 2 jäin?
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 005
Eshopissa ihan kivoja Black Friday tarjouksia. Esimerkiksi:

Inside ja Limbo 1,99€/peli
Doom Eternal 23,99€
Hades 17,49€
Ori and The Will of The Wisps 17,99€
Shovel Knight: Treasure Tove 21,99€
Horizon Chase Turbo 4,99€

ja paljon, paljon muuta. Hyrule Warriors taitaa olla ekaa kertaa alessa 39,99€ hintaan. Samaan hintaan myös Astral Chain, joka harvemmin on digitaalisena tarjouksessa. Saa laittaa lisää suosituksia, jos joku niitä bongailee. Valikoima, kun on aivan valtava.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
112
Ei taida 3ds tai 2ds xl saada enää mistään muualta kun torista ryöstöhintaan? Menin myymään omani vuosia sitten ja nyt ois penskat siinä iässä että pokemon maistuu.. :rolleyes:
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 255
Ei taida 3ds tai 2ds xl saada enää mistään muualta kun torista ryöstöhintaan? Menin myymään omani vuosia sitten ja nyt ois penskat siinä iässä että pokemon maistuu.. :rolleyes:
Minä voisin olla kiinnostunut myymään omani. Turkoosi 3ds xl, valmiiks modattu, ei bannattu. Eli kaikkia pelejä voi pelata kunhan kiskaisee muistikortille. Nakkaa vaikka yv.
 

Testostenori

Filter Coffee, Not People
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
351
No johan se alkoi toinen joy con driftailemaan täälläkin, melkeen kaks vuotta kerkeskin olla käytössä..
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 235
Nyt on alkanut kuulumaan vinkumista että Switch pitäisi saada 6 vuotiaalle, totaalisen pihalla tästä switch touhusta niin voiko joku vetää ns. run downin mitä kannattaa ostaa ja mitä ei?

1) Mitä eri versioita ko laitteesta on, kannattaako jotain välttää?
2) Mitä lisälaitteita suositellaan ja miksi?
3) Onko jotain must have juttuja peruslaitteen lisäksi?
4) Nopean googlailun perusteella on kaiken näköistä joyconia tms, mitä näistä pitäisi tietää?
5) Löytyykö tähän jotain originaalin Nintendon tyyppisiä pyssyjä (Duck Hunt jne) tms jotka on hyväksi todettuja?
6) onko peleissä jotain region lockkeja tms?

Kiitos etukäteen.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Nyt on alkanut kuulumaan vinkumista että Switch pitäisi saada 6 vuotiaalle, totaalisen pihalla tästä switch touhusta niin voiko joku vetää ns. run downin mitä kannattaa ostaa ja mitä ei?

1) Mitä eri versioita ko laitteesta on, kannattaako jotain välttää?
2) Mitä lisälaitteita suositellaan ja miksi?
3) Onko jotain must have juttuja peruslaitteen lisäksi?
4) Nopean googlailun perusteella on kaiken näköistä joyconia tms, mitä näistä pitäisi tietää?
5) Löytyykö tähän jotain originaalin Nintendon tyyppisiä pyssyjä (Duck Hunt jne) tms jotka on hyväksi todettuja?
6) onko peleissä jotain region lockkeja tms?

Kiitos etukäteen.
1) Normiswitchistä on kahta versiota sekä uusin OLED-versio. Lisäksi on myös Switch Lite. Näissä lähinnä suurin päätös on se, haluaako pelata isommalta näytöltä vai ei (Litea ei missään tapauksessa, jos telkkarin kautta pelaaminen kiinnostaa). Uusi OLED-versio on monen mielestä wörtti, muttei tietenkään välttämätön, jos on kuin minä, joka pelaan 95%:ia ajasta telkkarin kautta.

2) ja 3) Ostaisin gamepadin ehdottomasti. Riippuen vähän mitä pelaa, niin joko Nintendon Pro Controllerin tai 8bitdon Pro 2:n. Itse teen eron noissa siten, että Pro Controlleria käytön tateilla pelattaviin peliin ja 8bitdon ohjainta retropeleihin/D-padilla pelattaviin. Jos ostat dockillisen Switchin ja pelaat nettipelejä, niin voi harkita USB LAN -adapterin ostamista langallisen netin saamiseksi.

4) Jos käyttää Switchiä käsikonsolina, niin Hori Split Pad Pron kaltaiset Joyconin korvikkeet voivat olla paikallaan PALJON paremman ergonomian toivossa. Kannattaa tosin huomata niin Horin kuin 8bitdon ohjaimien suhteen, että niistä voi puuttua Nintendon omissa ohjaimissa olevia ominaisuuksia. Esim 8bitdon ohjaimella ei voi herättää Switchiä, eikä Horissa ole esim tärinää/liiketunnistusta.

5) Löytyy varmasti kaikenlaisia ohjainkehikoita pyssyjenkin muodossa, johon pitää Joy-con kiinnittää, mutta nämä ovat yleensä tosi halvalla tehtyjä, eivätkä toimi yhtä kivasti kuin itsenäiset ohjaimet.

6) Region lockeja ei ole. Joissain peleissä voi olla käsittääkseni rajoitetusti kielivaihtoehtoja ja jos nyt lähtisi rahan säästämisen nimissä lähtisi kikkailemaan ja ostelemaan muiden maiden eShopeista sisältöä, niin kannattaa muistaa, etteivät kaikkien alueiden DLC-lisäosat peleihin ole yhteensopivia muiden alueiden peleihin.
 

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
S Y N T H W A V E
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 442
Nyt on alkanut kuulumaan vinkumista että Switch pitäisi saada 6 vuotiaalle, totaalisen pihalla tästä switch touhusta niin voiko joku vetää ns. run downin mitä kannattaa ostaa ja mitä ei?

1) Mitä eri versioita ko laitteesta on, kannattaako jotain välttää?
2) Mitä lisälaitteita suositellaan ja miksi?
3) Onko jotain must have juttuja peruslaitteen lisäksi?
4) Nopean googlailun perusteella on kaiken näköistä joyconia tms, mitä näistä pitäisi tietää?
5) Löytyykö tähän jotain originaalin Nintendon tyyppisiä pyssyjä (Duck Hunt jne) tms jotka on hyväksi todettuja?
6) onko peleissä jotain region lockkeja tms?

Kiitos etukäteen.
1) Vanhempaa "V1" mallia ei kannata enää ostaa. Uudemmassa parempi akunkesto. Vanhempaa ei taideta enään juuri missään myydä mutta uuden tunnistaa punaisesta myyntilaatikosta
1639309525461.png

Löytyy myös Switch Lite malli joka on pienempi ja ainoastaan käsikonsolina pystyy pelaamaan eli ei voi TV:n kautta.

2) Lisäohjain jos kaksinpelejä haluaa pelata. Mukana tulleilla joyconeilla voi joitakin pelejä pelata kahdestaan, mutta pelattavuus näin ei ole paras mahdollinen.
1639309645164.png


3) Suojakalvo. Itse tykkään noista lasisista suojista
4) Eipä juuri tarvi tietää mitään erikoista kuin että ovat laitteen ohjaimet, voidaan käyttää yksitellen tai yhdistää paketin mukana tulleella lisäosalla kokonaiseksi ohjaimeksi
5) Ei hajua mutta jos jotain lightgun pelejä on niin niitä varmaa voi suoraan joyconillakin pelata
6) Switch on region vapaa
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
Kysytääs täällä, mikäs noista Steamworld peleistä on semmone, mihin sais eniten "tuhlattua" tunteja Switchillä? Quest vai Dig 2? Ykköstä joskus kauan sitten pelasin PC:llä, mut ei vaikuttanut kovin pitkäikäiseltä.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 084
Lisäisin noihin suosituksiin sellaisen itsestäänselvyyden, että microSD-kortti on melko pakollinen ostos. Tosin alkuun pääsee ilmankin, kun normimallissa on 32 ja OLED-mallissa 64 GB sisäistä muistia, mutta isompia pelejä siihen ei mahdu montaa.

Kortin valinnan suhteen Switch ei osaa hyödyntää suurempaa kuin UHS-1 (<100 MB/s) nopeutta. Siispä UHS-1 on oikea valinta.
 
Liittynyt
06.12.2018
Viestejä
34
Jos ostat dockillisen Switchin ja pelaat nettipelejä, niin voi harkita USB LAN -adapterin ostamista langallisen netin saamiseksi.
Ja jos hommaa OLED Switchin, niin lisäadapteria ei tarvitse, sillä uudessa dockissa on valmiina LAN-portti.

Itse vasta hiljattain ostin ensi Switchini, päädyin OLED-malliin ja kaveriksi otin 256GB microSD-kortin. Tuolla kombolla pääsee hyvin alkuun. Siihen sitten joko Pro Controller TV-pelaamista varten tai Hori Split Pad jos enimmäkseen käsikonsolina pelailee.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
Monster Sanctuary -nimiselle pelille Switchillä iso plussa. Älyttömän koukuttava catch & train -peli, ja nyt alessa 6.8€
 
Liittynyt
25.03.2021
Viestejä
505
Tuli hankittua Switch Lite osarina 199e hintaan DNA:lta. Mun eka käsikonsoli sitten 90-luvun ja Gameboyn

Tuubivideoita tullut jo katsottua mitä pelejä kannattaisi hankkia. FPS pelien ystävänä päädyin sit ostaa kolmen pelin Borderlands paketin CDON Comista ja rauhallisempaan pelailuun Shakin.

Oon ihan käsi konsolipelaamisessa. Saa nähä onko vaikea oppia kun tottunut ikänsä näppikseen ja hiireen.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 084
Tuli hankittua Switch Lite osarina 199e hintaan DNA:lta. Mun eka käsikonsoli sitten 90-luvun ja Gameboyn

Tuubivideoita tullut jo katsottua mitä pelejä kannattaisi hankkia. FPS pelien ystävänä päädyin sit ostaa kolmen pelin Borderlands paketin CDON Comista ja rauhallisempaan pelailuun Shakin.

Oon ihan käsi konsolipelaamisessa. Saa nähä onko vaikea oppia kun tottunut ikänsä näppikseen ja hiireen.
Zelda: Breath of the Wild on kiistatta Switchin paras peli ja omasta mielestäni ylipäätään ehkä paras peli koskaan. Suosittelen sitä varauksetta.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Tuli hankittua Switch Lite osarina 199e hintaan DNA:lta. Mun eka käsikonsoli sitten 90-luvun ja Gameboyn

Tuubivideoita tullut jo katsottua mitä pelejä kannattaisi hankkia. FPS pelien ystävänä päädyin sit ostaa kolmen pelin Borderlands paketin CDON Comista ja rauhallisempaan pelailuun Shakin.

Oon ihan käsi konsolipelaamisessa. Saa nähä onko vaikea oppia kun tottunut ikänsä näppikseen ja hiireen.
Tuo Switchin pelivalikoima on nykyään ihan älytön. Pelkästään timanttisten indie-pelien läpikahlaamiseen menee satoja tunteja. Saati sitten kun alat käymään Nintendon omaa 1st party-tarjontaa läpi. Indiepeleistä suositukset suoriltaan Into the Breach, Cyber Shadow ja Blasphemous.
 
Viimeksi muokattu:

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
858
Tuli hankittua Switch Lite osarina 199e hintaan DNA:lta. Mun eka käsikonsoli sitten 90-luvun ja Gameboyn

Tuubivideoita tullut jo katsottua mitä pelejä kannattaisi hankkia. FPS pelien ystävänä päädyin sit ostaa kolmen pelin Borderlands paketin CDON Comista ja rauhallisempaan pelailuun Shakin.

Oon ihan käsi konsolipelaamisessa. Saa nähä onko vaikea oppia kun tottunut ikänsä näppikseen ja hiireen.
Iso suositus tuolle Into the Breachille.

Lisään yllä oleviin indiesuosituksiin Hades, Wargroove, Mark of the ninja, Moonlighter, Dead Cells, Salt & sanctuary.
Varsinkin Hades on täyttä timanttia, pakko-ostos:tup:

Sitten aa-peleistä Super Mario Odyssey, Luigis Mansion 3, Zelda Botw ja Metroid Dread ovat rautaa.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Tuo Switchin pelivalikoima on nykyään ihan älytön. Pelkästään timanttisten indie-pelien läpikahlaamiseen menee satoja tunteja. Saati sitten kun alat käymään Nintendon omaa 1st party-tarjontaa läpi. Indiepeleistä suositukset suoriltaan Into the Breach, Cyber Shadow ja Blasphemous.
Totta. En tosin sitten suosittele ostamaan muille alustoille (PC, PS) saatavilla olevia ns AAA-pelejä Switchille (ellei sitten ole ihan pakko saada ja Switch on ainoa pelialustastasi), joista käytännössä jokainen on aika pahastikin rampautettu versio, vaikka toki hattua voikin nostaa sille, että esim Doomit ja Witcher on saatu pyörimään Switchillä. Indie-pelejä sen sijaan kannattaa tosiaan ostaa. Omista ehdottomista suosikeista löytyy ainakin The Messenger sekä Celeste (ostetuista mutta pelaamattomista odotan Ori-pelien, Hollow Knightin ja Hadeksen menevän samaan joukkoon). Nintendon omista peleistä Breath of the Wild on kiistattomasti hienoin.
 

Testostenori

Filter Coffee, Not People
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
351
Pitäsköhän antaa vielä kolmas mahdollisuus Botwille. Kahdella ekalla kerralla ei napannut.
 

Testostenori

Filter Coffee, Not People
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
351
Mikä tuossa ei napannut?
En oikein itsekään tiedä. Väkisin pelasin johonkin asti, kunnes huomasin, ettei vain tullut enää pelattua. Aseiden hajoilu esimerkiksi tympi, mutta tuskin se on syy kuitenkaan. Ihan mielenkiintoisia pulmia ym siinä kyllä oli, mutta ei vain enempää jaksanut millään pelata. Odotin ehkä liikoja, kun niin paljon peliä kuitenkin ylistetty. Muut zeldat kyllä olen läpi pelannut ja kovasti nauttinutkin.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 812
Itse haluaisin takaisin ihan klassiset luolastot eri elementteihin perustuen. Botwin Divine Beastit ei minusta mitenkään pärjännyt aikaisempien luolastoihin tms. Sitten ne lukuisat pienet puzzle luolat ei oikein pidemmän päälle innostanut. Aseiden hajoilu ei ollut ollenkaan minun juttuni myöskään.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Itse haluaisin takaisin ihan klassiset luolastot eri elementteihin perustuen. Botwin Divine Beastit ei minusta mitenkään pärjännyt aikaisempien luolastoihin tms. Sitten ne lukuisat pienet puzzle luolat ei oikein pidemmän päälle innostanut. Aseiden hajoilu ei ollut ollenkaan minun juttuni myöskään.
Samaa mieltä luolastoista. Ne on olleet Zeldojen tavaramerkki jo niin pitkään, eikä nuo Divine Beastit niitä korvanneet mitenkään.

Ylipäätään seikkailun tuntu olikin sitten pelissä ihan omaa luokkaansa verrattuna aiempiin Zelda-peleihin tai oikeastaan mihinkään muuhunkaan peliin jota olen kokeillut. Suuri tuntematon maailma ja voit mennä melkeinpä mihin vain ja milloin vain. Huikea kokemus. Olen tässä muutaman vuoden jo odotellut että josko pelin onnistuisi unohtamaan niin hyvin, että voisi aloittaa sen "uutena" alusta. :D

Aseiden hajoilu oli siinä mielessä hyvä, että se pakotti kokeilemaan erilaisia aseita. Muuten olisi varmaan kaikilla pelaajilla tullut tahkottua Master Swordilla koko peli läpi.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 084
BOTW oli selkeän tietoisesti ulkoilmaseikkailu, jossa fokus on kokonaan overworldissa, ja sisätiloissa lähinnä piipahdetaan. Tähän peliin mokoma painotus sopikin mielestäni täydellisesti.

Mutta vaikka veikkaankin, että BOTWin menestys muutti 3D-Zeldojen kurssin lopullisesti epälineaarisen avomaailman suuntaan (ja minusta hyvä niin), niin uskon kyllä, että perinteisempiä täysimittaisia dungeoneja nähdään vielä sarjassa. Ihan mahdollisesti jo BOTW 2:ssa.
 

MAD

Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
107
Peli (BOTW) on arvostettu ja ilman muuta Switchin suosituslistalla jokaiselle.

Itse mietin tulevatko nämä pelin varauksettomat suosittelut vanhoilta Nintendo/Zelda-faneilta, jotka ovat innoissaan pelisarjan hyppäämisestä uudelle levelille? Itse en ole Zeldoja ennen pelannut ja pelistä tuli alkututoriaalikentän aikana mieleen lasten versio Dark Soulsista (avoimella maailmalla toki). Kun aseet vieläpä olivat käytännössä kertakäyttöisiä, innostus laski olemattomiin ja jäänyt itsellekin odottamaan sitä "uutta yritystä". Yritän saada motivaation vielä palaamaan peliin, mutta vaikeaa on ollut, kun on muitakin konsoleita tämäntyylisille peleille.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
922
Pitäsköhän antaa vielä kolmas mahdollisuus Botwille. Kahdella ekalla kerralla ei napannut.
Iski deja vu niin laitetaas tilannepäivitystä :D

1642944689870.png


Tuosta viestistä kulunut nyt 6kk ja pojalla pelaaminen luonnollisesti vähentynyt huomattavasti, lähinnä reissukäytössä nykyään pelailee. Lähes kaikki Amiibotkin tuli hankittua lisäsisältönä eikä minun apua tarvita enää mihinkään, lähinnä asettaa itse itselleen lisätavoitteita (päihitän sen ja sen ilman erikoiskykyjä/kilpiä/armoria/jne) ja jostain syystä yhtä lisäosan tehtävää vielä "säästelee myöhemmäksi", muutoin taitaa olla 100% koluttu peli. Varmasti peli maistuisi edelleen enemmän ellei Minecraft/Valheim olisi tässä vaiheessa mielekkäämpää kun kokee pelissä joka pelisession jälkeen edistymistä siinä missä BoTW alkaa olemaan vanhan toistamista.

Itse puolestani palannut pelin ääreen pelkästään käsikonsolipelinä OLED Switchin myötä, hitaasti mutta varmasti pelissä etenen. Tulisi varmaan pelattua enemmänkin jos hankkisin OLEDiin kunnon gripin, kovin pitkiä pelisessioita ei ilman jaksa kun alkuperäisen Switchin kanssa totuin ZenGrip Pro (joo, sais sen modattua OLEDiin mutta se meni pojalle vanhan Switchin mukana).

Elder Scrollsit opetti pelaamaan "ei tartte kerätä joka esinettä ja koluta joka koloa" ja BoTW opetti "mikään ei ole pysyvää, pidä hauskaa niillä mitä on" tyyleillä - molempien pelien kanssa itekkin tarttin useamman uusintastartin ennen kuin sain pääkopan hyväksymään asiat :og: Nykyään saanut vierotettua itteni achievementeistä/trophyistä niin palannut tietynlainen rauha pelaamiseen, mörpitkin tulee pelattua rushaamisen ja tarkkojen laskelmien sijaan rennosti nautiskellen.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Mäkin oon jo 3-4 kertaa aloittanut BOTW ja jäänyt kesken. Viimeisimmällä yrityksellä mentiin jo kymmenisen tuntia (?) mutta jotenkin vaan vetovoima hiipui nollaan.

Eipä sillä, nuo on sen verran ajattomia että saattaahan tuo joskus vuosien päästä vielä inspiroida läpipeluuseen asti, jos oikein tylsää on.

Tykkään silti noista muista enemmän, esim. Wind Waker (WiiU) ja Link's Awakening.
 
Viimeksi muokattu:

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
858
Pitäsköhän antaa vielä kolmas mahdollisuus Botwille. Kahdella ekalla kerralla ei napannut.
Mäkin oon jo 3-4 kertaa aloittanut BOTW ja jäänyt kesken. Viimeisimmällä yrityksellä mentiin jo kymmenisen tuntia (?) mutta jotenkin vaan vetovoima hiipui nollaan.

Eipä sillä, nuo on sen verran ajattomia että saattaahan tuo joskus vuosien päästä vielä inspiroida läpipeluuseen asti, jos oikein tylsää on.

Tykkään silti noista muista enemmän, esim. Wind Waker ja Link to the Past.
Itsellä täysin sama tilanne, kaksi kertaa olen pelin omistanut ja molemmilla kerroilla pelikelloon on tullut arviolta 30h-50h, mutta sitten nousee seinä vastaan.
Ehkä siinä on vähän sama kuin AC Valhallassa, liikaa kaikkea, tulee aivan liian paljon harhailtua päämäärättömästi. Ja ne hajoavat aseet aiheutti kyllä suunnatonta ärsytystä.
Muuten peli oli kyllä hyvä, grafiikat, yleinen ilme, puzzlet jne, mutta kiinnostus ei vaan kantanut loppuun asti.

Ja sitten taas RDD2 taas jaksoi kiinnostaa vaikka siinäkin iso pelimaailma on. En osaa sanoa missä vika:confused:

Edit: omasta mielestä spirit tracks ja phantom hourglass pitäisi tehdä switchille asap
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
922
Itsellä täysin sama tilanne, kaksi kertaa olen pelin omistanut ja molemmilla kerroilla pelikelloon on tullut arviolta 30h-50h, mutta sitten nousee seinä vastaan.
Ehkä siinä on vähän sama kuin AC Valhallassa, liikaa kaikkea, tulee aivan liian paljon harhailtua päämäärättömästi. Ja ne hajoavat aseet aiheutti kyllä suunnatonta ärsytystä.
Muuten peli oli kyllä hyvä, grafiikat, yleinen ilme, puzzlet jne, mutta kiinnostus ei vaan kantanut loppuun asti.

Ja sitten taas RDD2 taas jaksoi kiinnostaa vaikka siinäkin iso pelimaailma on. En osaa sanoa missä vika:confused:

Edit: omasta mielestä spirit tracks ja phantom hourglass pitäisi tehdä switchille asap
Ite pelasin pelin melkein läpi pelin julkaisun tienoilla (Wii U:lla) ja aika samoihin fiiliksiin jäi silloin kesken (paitsi en muista harhailua, selkeä punainenlanka tässä mun mielestä on) - keskeisin syy näin jälkiviisaana oli juurikin nuo hajoavat aseet mikä latisti tunnelmaa kun ei edes halunnut edetä pelissä tietäen menettävänsä hienot, vaivalla kerätyt aseet. Jälkiviisaan jälkiviisaana voikin todeta, että käyttämistä varten ne aseet on ja parempaa tulee eteen jatkuvasti, turha niitä on säästellä (toki taktikoinnista ei ole haittaa eli vähän suunnitella minkä tyyppistä asetta millekki reissulle ottaa mukaan). RDR2 en muista kiinnittäneeni huomiota oikeastaan lainkaan millanen tussari kulki mukana, siinähän pystyi rennosti vaan paukuttelemaan eteenpäin miettimättä varusteita lainkaan (vai muistanko väärin? :D ) - mikäli siinä ois ollu hajoavat aseet hienoilla erikoiskyvyillä niin olishan sekin ollut tunkkaisempaa etenemistä mikäli niitä hyviä aseita olisi alkanut säästämään.

Taisin aikaisemmin tässä ketjussa sanoa, että vanhat 3D-Zeldat vanhentuivat BotW myötä tooooodella paljon ja niiden pelaaminen on suorastaan inhottavaa (pitäs jaksaa Wii U Twilight Princess yhden Amiibon levelöinnin takia pelata, mutta ei vaan kykene). 2D-Zeldat edelleen timanttia ja niitä sais alkaa valumaan Switchille ja luultavasti laitteen elinkaaren lopussa niillä tullaankin vielä kertaalleen rahastamaan faneja.

Edit: muokkasin RDD2 -> RDR2 (Red Dead Redemption 2)
 
Viimeksi muokattu:

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
S Y N T H W A V E
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 442
Itselläni BOTW parasta antia oli maailman tutkiminen ja miten vapaasti se oli tehty. Mutta kyllähän noita vanhempia dungeoneja jäin itsekkin kaipaamaan ja vähän syvällisempää tarinaa, kuten esim TP:ssä.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
666
Itsellä sama homma, BOTW jää kesken kerta toisensa jälkeen. Uskon kuitenkin palaavani pelin ääreen vielä, ei missään nimessä huono tekele!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
499
Mikä on RDD2? Ei sano lyhenne mitään eikä Google auta yhtään. Tarjoaa pelkästään RDR2. :hmm:

Itselle ostin Metroid Dreadin ja Astral Chainin. Ostoslistalla vielä Super Mario Odyssey. Muita kiinnostavia yksinoikeuspelejä ei ole sattunut tutkalle. Tuntuu että Nintendo uudelleenjulkaisee Wii U -pelit Switchille, mikä tietenkin on ymmärrettävää laitekantojen kokoeron takia.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 386
Viestejä
4 200 226
Jäsenet
70 894
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom