Apinamakina
Tukijäsen
En vaan ymmärrä, että vaikka graafinen tyyli ei vaikuta kovin resursseja vievältä, niin siltikään Nintendo ei saa peleistään stabiileja. Palkkaisivat päteviä koodareita sinne.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En vaan ymmärrä, että vaikka graafinen tyyli ei vaikuta kovin resursseja vievältä, niin siltikään Nintendo ei saa peleistään stabiileja. Palkkaisivat päteviä koodareita sinne.
https://kotaku.com/nintendo-was-founded-130-years-ago-today-1838353914
Nintendo on tänään 130 vuotta vanha.
Itse kyllä nimenomaan koen, että Link's Awakening on poikkeus 1st party Nintendo-pelien joukossa, joilla on tavallisesti hyvin vakaa framerate, pois lukien teknisesti kunnianhimoinen Zelda:BotW. Siis kritiikkisi on minusta aiheellinen mutta liian yleistävä.
Etenkin on outoa, että käyttävät double buffering Vsynciä pelissä joka ei pysy 60 fps:ssä, koska se korostaa vaihtelevaa frameratea tarpeettoman paljon (hyppelee 60:stä 30 fps:ään ja takaisin, mitä ei voi olla huomaamatta)
Nintendo mokailee vieläkin.
Minusta kun tuntuu että näitä 2d sivuscrollerivanioita ymv on nykyää vaik kui helvetisti. Ei tietysti ehkä 1:1 Metroidvaniaa tietysti. Tosin antaa se uus 3D vaniakin odottaa itseään..Harmi kun tuntuu, että meidät 2D-peleistä pitävät ihmiset on unohdettu kokonaan uusien pelien kehityksessä. Tuntuu, että kaikki pitää olla nykyään 3D:tä, ihan vain koska "se on nykyaikaa". Esim. tuo parin vuoden takainen Metroid 3DS:lle oli erittäin hyvä veto. Se oli ensimmäinen Metroid jota pelasin. Nyt kun tekisivät Switchille uuden 2D Metroidin nykyiaikaisilla grafiikoilla, niin ostaisin heti, maksoi mitä maksoi 3D Metroidit taas eivät kiinnosta edes sen vertaa, että ostaisin alelaaristakaan.
No juuh. JoyCon driftailua saattaa olla Lite mallissa myös. Samoja osia käyttävät tossa Litessäkin.
Ihan kuten wii versiokin sillä siinäkin toimi kaikki gyrolla.Wind wakerin voisin ottaa uudelleen peluuseen. Skyward swordin HD remake on ollut huhuissa mutta tiedä sitten miten hyvin se toimisi joyconilla.
Wiillä oli IR auttamassa kapulan seurannassa. Joyconeissa ei ole sitä.Ihan kuten wii versiokin sillä siinäkin toimi kaikki gyrolla.
Se huono puoli LA:ssa on että ALttP tuntuu etenkin sen jälkeen todella pökkelöltä, kun Link ei osaa jälkimmäisessä liikkua viistoon ja grafiikka (luonnollisestikin) kalpenee rinnalla.
Wiillä oli IR auttamassa kapulan seurannassa. Joyconeissa ei ole sitä.
Ei se tehnyt mitään skyward swordissa. Esim jouskarin tähtäin täytyi välillä keskittää uudestaan nappia painamalla, koska se käytti gyroa.
Silloin kun tuon läpi pelasin niin testasin myös peittää wiimoten ir sensorin kädellä ja hyvin toimi tähtäys edelleen.
Äsken koitin tuota vielä googlettaa ja ilmeisesti peli käyttää sensor baria miekan keskittämiseen, mutta tosiaan kaikki muu toimii ihan gyrolla.
Kyllähän ALttP:ssä pystyy liikkumaan vinottain. Dashaamaan ei taida pystyä vinottain, mutta ei pystynyt alkuperäisessä LA:ssakaan.
Moi! Tietääkö joku miten toi 8bitdo sn30 pro+ ohjain toimii tietokoneessa? Ja pitääkö takana palaa vihreä valo jos akku on täynnä? Ja voiko pc:llä ladata ylipäätänsä 8bitdo sn30 pro+ akkua?
Voisitteko suositella Switchille edullista sd-korttia, varmaan 128GB olisi hyvä koko? Aikaisemmin taisi olla puhe Pro-ohjaimen kopiosta. Olisko sellainen hyvä ostos?
Kiitos kattavasta vastauksesta. Ostan suosituksestasi isomman muistikortin.Suosittelisin kyllä ehdottomasti mielummin 256GB:n kokoa, sillä mitä olen käyttäjäkokemuksia lukenut, niin aika moni sellaisenkin on päivittänyt esim. siihen Switchin kohdalla suosittuun Sandisk Ultraan 400GB:n koossa (on usein Saksan Amazonissa tarjouksessa). Yleensähän suosin itse muistikorteissa Samsungia, mutta Switchin kohdalla lienee selkein suositus juuri Sandiskin Ultra-sarjalainen (suurin osa taitaa sitä käyttää ja ongelmitta). Itselläni on juuri 256GB:n muistikortti ja onhan se jo kohta täynnä, vaikka olen ostellut digitaalisia pelejäkin suhteellisen rajatusti (muutama retropeli, Doom, Splatoon 2, Smash Ultimate ja Resident Evil Rev 2). Suosittelen kyllä muistikortin ostopaikaksi Saksan Amazonia, kun sieltä sen saa ilmaisella toimituksellakin (mikäli hinta on 39 euroa tai enemmän).
Mitä tulee siihen Pro-ohjaimen kopioon (oletan että ajattelet asiaa nimenomaan sillä, ettet raaski ostaa noita 45-70 euron versioita SN30 Pro+:sta viralliseen Pro-ohjaimeen), niin ainakin AliExpressin arviot ovat todella lupaavia. Tässä kohtaa pitänee ehkä vaan kysyä itseltään, millä pelaa enemmän, tateilla vai D-Padillä. Jos ensimmäisellä, niin tuo Pro-ohjaimen kopio voisi olla kokeilemisen arvoinen (huomaa siis ettei sillä halvemmalla saa Switchiä auki), mutta jos yhtään tarvit D-Pädiä niin antaisin suoran suosituksen tuohon SN30 Pro+:aan (jonka senkin saa AliExpressistä, josta sen itsekin ostin).
Sain toimimaan!Moi! En saa tuota 8bitdo sn30 pro+ ohjainta toimimaan pc:llä. Se vaan rullaa nuita 4 vihr. neliötä edestakasin eikä mtn tapahdu kun liittää koneeseen. Bluetoothkin on päällä. Mikä avuksi?
Miten?Sain toimimaan!
Joo siis ohjain ei saa olla liitettynä koneeseen sillä johdolla joka tulee mukana kun painaa nuita näppäimiä mitä ohjeessa sanotaan.Miten?
Itse en pitänyt Switchin Link’s Awakeningista. Huonot grafiikat, pyörii huonosti, simppeli pelattavuus. Jos LA ei olisi Zelda, se olisi luokkaa 6/10 peli.
Onko Hollow Knight pelattu? Varsin hyvä 2D "metroidvania" peli joka löytyy Switchillekin.
Täytyy kyllä sanoa että joku jos olisi parisen vuotta sitten sanonut että Witcher 3:sta voi pelata käsikonsolilla (hybridi) niin olisi nauranut makeasti ja pyytänyt samaa lääkitystä. Vaikka katsintaa on tapahtunut niin huikea suoritus tekijöiltä.
Juu ja nykyäänhän Switchiä saa ihan puhtaana käsikonsolinakin eikä vain hybridinä. Toisin sanoen uusimmalla Game Boylla pyörii Witcher 3 kohtuullisesti, mikä on tosiaan melko huhhuh.
Itse en kyllä tajua BotW ylistystä. Löydät jonkun kivan aseen arkusta ja isket sillä viisi kertaa niin ase hajoaa. Jes. Koko ajan saa olla asetta vaihtamassa ja inventoryyn ei montaa asetta mahdu ensinnäkään.
Joo eipä itelläkään toi BotW lähtenyt ihan samalla tavalla mitä etukäteen ois olettanu ainakin arvostelujen ja muun ylistämisen ohella. Ihan kiva peli se on joo, mutta just toi asemekaniikka tökkii aika pahasti. Plussaa tosin siitä et se peli palkitsee luovuudesta aika useinkin, olin just jotain sokkelopuzzlea tekemässä missä pitää pallo saada maaliin. Tää tietysti oltiin toteutettu sillä gyro-ohjauksella ja sehän on ihan täyspaska ja sen epätarkkuus oli se mikä loi sen haasteen koko asiaan. Noh kelasin sit et käännänpä ohjaimen ylösalasin, jospa se sokkelokin kääntyis. Ja kääntyhän se, sit sillä sileellä puolella pallo vaan maaliin. Tuli vaan tosta mieleen et ei kovinkaan monta peliä oo mikä sallii pelaajan ylipäätään kiertää tiettyjä asioita ja suorittaa tiettyjä asioita sillä tavalla miten ei alunperin ollu tarkotettu. Nykyään tuntuu et turhan paljon peleissä on tungettu niin tiukkoihin raameihin ja jos poikkeat ennaltamäärätyltä polulta hetkekskään niin rankasua tulee. Mut oikeastaan muuta mulla ei tosta oo sanottavaa, mutta se todellakaan mikään 97/100 arvonen peli ole mitä ne metacriticissä mainostaa. Pitäis varmaan antaa toinen mahollisuus paremmalla ajankohdalla.Itse en kyllä tajua BotW ylistystä. Löydät jonkun kivan aseen arkusta ja isket sillä viisi kertaa niin ase hajoaa. Jes. Koko ajan saa olla asetta vaihtamassa ja inventoryyn ei montaa asetta mahdu ensinnäkään.
Tosin Astral Chain peliä pelatessa tuli fiilis että kyllä pelinautinto suurenisi huomattavasti TV:llä ja erillisellä pädillä.
Oikeastaan hommasin Switchin vain ja ainoastaan Pokémon Sword varten joka muuten kohta julkaistaan.. Mutta onneksi on löytynyt muitakin hyviä pelejä. Fire Emblem oli 10/10.
Luigi's Mansion 3 olikin tullut, unohdin jo. Tässä tunnin naputellut aamusta ja pistää hymyilyttämään koko tekele. En ole näitä pelannut sitten Gamecuben ykkösen joten aika tuoreelta tuntuu. Ulkoasusta pitää antaa plussaa, huikean nätti ja toimiva, valaistus varsinkin on toteutettu tyylillä. Fysiikat on hauskat ja imuroidessa tavaraa menee ja fyrkkaa kertyy kukkaroon. Gyro on myös mukana mutta harmillisesti toimii vain ylös/alas-akselilla mutta hyvä lisä ''tähtäykseen".
Pitää tästä jatkaa hotellin tutkimista, varmasti jatkossa kolisee ja kovaa myös! Voucherin avulla ~45€ ei ollut paha tästä.
Tällä sivulla on käsittääkseni aika hyvin täsmäävät tarjoukset.Löytyykö netistä mitään sivustoa, josta näkyy Switch pelien hinnat ja voimassa olevat kampanjat eshopissa? Itse löysin ainoastaan eshopin jenkkisivuston, jonka kampanjat ovat harvemmin yhteneviä Euroopan/Suomen kanssa.
Itse olen käyttänyt tätä All prices – Nintendo Switch eShop kätevä varsinkin, jos on jaksanut kikkailla useamman alueen Nintendo tunnukset.Löytyykö netistä mitään sivustoa, josta näkyy Switch pelien hinnat ja voimassa olevat kampanjat eshopissa? Itse löysin ainoastaan eshopin jenkkisivuston, jonka kampanjat ovat harvemmin yhteneviä Euroopan/Suomen kanssa.
Dekudeals ollu täällä toimiva!Löytyykö netistä mitään sivustoa, josta näkyy Switch pelien hinnat ja voimassa olevat kampanjat eshopissa? Itse löysin ainoastaan eshopin jenkkisivuston, jonka kampanjat ovat harvemmin yhteneviä Euroopan/Suomen kanssa.