Yleinen Nintendo ketju (Switch 2, julkaisu 05.06.25)

No ei minulla sinänsä ole jäsenyydelle käyttöä, niin voin hyvin ottaa tuon kuukauden jäsenyyden. Tarkoitus tosiaan vain tuota varten että voin tilata tuon Switch 2:n :) Ajattelin vain että samahan tuo olisi ollut pienellä rahalla ottaa tuo vuoden expansion pack -jäsenyyskin.

Tuli itsekkin peruttua ennakkotilaus elisalta ja tilasin suoraan Saksan Nintendolta. Olin alunperin ajatellut maksaa vuoden korottomalla pätkällä mutta kyllähän sen heti maksaa kerta sillä reilu satasen säästää :cool: :thumbsup:

Paljonkohan tuolla nintendo.de:ssä oikein on noita laitteita kun täälläkin näin moni jo vaihtanut tuohon tilaukseen ja varmasti euroopanlaajuisesti melko moni muukin. Vieläkin näyttää, että lähtis julkkaripäivänä liikkeelle jos tuolta tilaa.. Käytännös melkein muualta kyllä julkkaripäivän koneet loppu paitsi siitä halvimmasta paikasta?

Paljonkohan tuolla nintendo.de:ssä oikein on noita laitteita kun täälläkin näin moni jo vaihtanut tuohon tilaukseen ja varmasti euroopanlaajuisesti melko moni muukin. Vieläkin näyttää, että lähtis julkkaripäivänä liikkeelle jos tuolta tilaa.. Käytännös melkein muualta kyllä julkkaripäivän koneet loppu paitsi siitä halvimmasta paikasta?
Nintendon Espanjan puoli ilmoitti ainakin että heillä on jäljellä laitteita ja myynti on ollut toistaiseksi ”pientä mutta tasaista”.

Jälleenmyyjien piti ainakin etelä Euroopassa saada lisää laitteita myyntiin ennen julkaisua. Monelle jälleenmyyjälle oli luvattu tietty luku aluksi ja sitten toimittavat lisää saatavuuden mukaan.

Näin kahden maan välillä asuvana tuntuu henkilökohtaisesti siltä että hinta on ollut iso kynnys monille perheille ja ihmisille. Somessa saa aina sen käsityksen että myynti on hurjaa mutta todellisuus voi olla jotain aivan muuta. Juttelin tuttavaperheiden kanssa ja moni heistä jää odottamaan mahdollisia alennusmyyntejä tulevaisuudessa.

Suomessa vielä hinta on kovempi kun nordic jälleenmyyjä pistää normaalin myyntihinnan päälle vielä katteet.. Voi monella jäädä laite hankkimatta.

Taisi syksyllä olla jo huhut että laite on valmis ja tehtaat laulaa täyttä höyryä pakettia kontteihin. DF taisi myös levittää tätä huhua pohtimalla että Nintendo vastaa trokaukseen tekemällä kunnon määrän laitetta julkaisuun.

Minä kyllä luulen että harva tuolta tilaa. Eihän kadun tallaaja tiedä koko storen olemassaolosta edes tuolla Euroopassa. Kivijalkamyymälästä tai normi verkkokaupasta ne konsolit ostaa. En minäkään tiennyt että tuolta voi tilata vaikka alan harrastaja ollut 35 vuotta.

Taisi syksyllä olla jo huhut että laite on valmis ja tehtaat laulaa täyttä höyryä pakettia kontteihin. DF taisi myös levittää tätä huhua pohtimalla että Nintendo vastaa trokaukseen tekemällä kunnon määrän laitetta julkaisuun.

Minä kyllä luulen että harva tuolta tilaa. Eihän kadun tallaaja tiedä koko storen olemassaolosta edes tuolla Euroopassa. Kivijalkamyymälästä tai normi verkkokaupasta ne konsolit ostaa. En minäkään tiennyt että tuolta voi tilata vaikka alan harrastaja ollut 35 vuotta.
Tämähän se ois. Ja mullakin on yksi kaveri joka "ei jaksa säätää", ja tilaa Suomesta 120-150€ kalliimmalla😁.. Joillekin se on niin paljon "helpompaa" ostaa tuote kotimaasta.

Minä kyllä luulen että harva tuolta tilaa. Eihän kadun tallaaja tiedä koko storen olemassaolosta edes tuolla Euroopassa.

Toisaalta Nintendo on nyt lisännyt tietoisuutta tuosta mahdollisuudesta lähettämällä tilauskutsuja aktiivisille Switch-online palvelun käyttäjille. Itsekin tästä mahdollisuudesta kuulin vasta nyt keväällä kun tilauskutsun saaneet siitä kertoivat foorumeilla.

Kyllä itse uskoisin, että Nintendon kautta tilatessa saa tuotteen luvattuun tahtiin, niin kauan kuin tilaaminen sieltä on mahdollista. Viime kuussa, kun tilauksia tehtiin vain kutsun kautta, niin huomasin, että välillä DE-kaupassa ja/tai Irlannin kaupassa konsoli saattoi hetken olla harmaana. Välillä myös Pro Controller oli harmaana. Eli olettaisin, että säätävät myyntiä suoraan sen mukaan, paljonko tuotteita on varastossa. Tuotahan ei Suomeen suoranaisesti luvattu lähettää ilmestymispäivänä, mutta uskoisin, että sen kyllä saisi jo julkaisua seuraavalla viikolla. Tuon pienen mahdollisen odottelun kestän ainakin itse, kun sillä saa Suomen hintoihin nähden pro controllerin "kaupan päälle" ja hieman jää ylikin rahaa.

Toivottavasti olette oikeassa. Tekisi mieli peruuttaa toi verkkokaupan tilaus kun siellä on 1k euroja jumissa (epäilen olevani verkkiksen bundlessa ihan kärkipäässä). Jänskättää vaan, että 10min peruutuksen jälkeen tuleekin ilmoitus, että nintendo.de lähettää koneita vasta syksymmällä ja heidän arvionsa ei ole vain päivittynyt.

5.6 on julkkariajankohtana erinomainen lasten kesälomiakin ajatellen, että olisi kiva saada kone ennen juhannusta.

Tiesin halvemmista vaihtoehdoista ulkomailta, mutta ennakkotilasin tutuilta kauppiailta ihan koti kaupungista. Haluan kokea nostalgisen yöjonon ja varmistua konsolista heti julkaisussa.

Ensimmäiset illat Mario Karttia tulevat olemaan niitä ehkä kaikkein hauskimpia kun kukaan ei vielä osaa ratoja ja opitaan yhdessä.

Tässä haluaa myös antaa sen oman panoksensa kivijalkamyymälöille, kiitos kun olette. Yhä.

Tämän kysymyksen ei ole tarkoitus provosoida vaan kysyn ihan omaa ostopäätöstä varten. Miks porukka ostaa näin innolla nintendon? Onko isoimpana syynä kannettavuus, pelit vai joku muu? Mietin vaan ostaisko pitkästä aikaa konsolin itseäni, mutta eritoten lapsia ajatellen.

Tämän kysymyksen ei ole tarkoitus provosoida vaan kysyn ihan omaa ostopäätöstä varten. Miks porukka ostaa näin innolla nintendon? Onko isoimpana syynä kannettavuus, pelit vai joku muu? Mietin vaan ostaisko pitkästä aikaa konsolin itseäni, mutta eritoten lapsia ajatellen.
Yksinoikeudet. Mukana tulevalla Mario Kartilla päästään jo pitkälle.

Nintendon pelit tuo ainakin itselleni mukavaa vaihtelua. Julkkarinpelit nyt ei omissa kirjoissa loista mutta eiköhän mario kartista saa tarpeeksi iloa donkey kongiin asti.

Lapset varmaan enempi innoissaan, mutta toki itsekin tykkään olla hypeissä mukana ja julkkareissa. Ompahan jotain mitä odottaa elämässä :D Ja en ole Nintendon laitteita omistanut sitten 8-Bit, Snes ja N64:en, joten mielenkiintoisia yksinoikeuspeleja itseänikin varten (varsinkin Duskbloods).

Itsellä on toki hetkellisesti joskus ollut pleikkari ja xboxi. Mutta käytännössä ainoa konsoli on aina ollut nintendon viimeisin. Eli viimeisimmän konsolin hankinnasta on nyt 8 vuotta, mielestäni oiva aika päivittää. Varsinkin kun esim. uusi DK -peli on itsellä tämän vuoden odotetuin. Lapsi sen ikäinen ettei vuosiin tule pelaamaan mitään. eli ihan omaa iloa varten.

Mee too, eli pelit. Nintendon omat ja muut yksinoikeudet on sellaiset, joista tykkään. (Melkein) kaikki muu sitten pelataankin PC:llä.

Sen lisäksi tälleen matkaavana konsulenttina matkaamisen mukavuuden oikeuttaa vaikka mitä pikkuhankintoja, kuten vaikka Switch kakkosen.
Switch ja PC combo sopii myös tänne todella hyvin. PC:llä pelit max grafiikoilla kaikilla herkuilla, Switchillä sitten yksinoikeuspelit ja voi kätevästi pelata junassa.

Toivottavasti olette oikeassa. Tekisi mieli peruuttaa toi verkkokaupan tilaus kun siellä on 1k euroja jumissa (epäilen olevani verkkiksen bundlessa ihan kärkipäässä). Jänskättää vaan, että 10min peruutuksen jälkeen tuleekin ilmoitus, että nintendo.de lähettää koneita vasta syksymmällä ja heidän arvionsa ei ole vain päivittynyt.

5.6 on julkkariajankohtana erinomainen lasten kesälomiakin ajatellen, että olisi kiva saada kone ennen juhannusta.
Itse jätin varmuuden vuoksi Puolenkuun Peleihin tilauksen roikkumaan kun olin noudon ja paikan päällä maksun valinnut. En itse menetä mitään että jää tilaus roikkumaan kun voi vaan jättää hakematta jos saksasta tulee tarpeeksi nopeasti.

PC [...] Switch
Switch ja PC combo
PC ja Nintendo uusin konsoli
Vaikka itse nykyään pelaankin olosuhteiden pakosta lähinnä käsikonsoleilla, niin tämä PC + Nipahan se tosiaan voittava kombo on, on oikeastaan ollut jo pitkän aikaa. :thumbsup:

Kiitos vastauksista. Viimeisin konsoli ollu ps4. Nintendoista oon omistanut snessin ja wii u. Ehkäpä nyt tulee tämä hommattua
Ainakin sikäli olet hyvään aikaan liikkeellä, että uutta pelattavaa on heti tarjolla yllin kyllin, kun voit poimia missaamasi Switch ykkösenkin tarjonnan helmet. :)

Statistiikka

Viestiketjuista
276 820
Jäsenet
77 540
Uusin jäsen
Eetu kumpuniemi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom