Yleinen Nintendo ketju (Switch 2, julkaisu 05.06.25)

Omasta mielestä tuo alkuperäinen Metroid ei ole vanhentunut läheskään yhtä hyvin, ja suosittelisin sen pelaamiseen esim. emulaattorilla Metroid: Zero Missionia, joka on siis remake GBA:lle tuosta alkuperäisestä.

Vartin jaksoin Metroidia pelata. Eikö siinä tosiaan ole karttaa?

Mitä tuossa Zero Missionissa on eroa alkuperäiseen? Huomasin, että sen saisi ladattua Wii U:n eshopista, joten voisin mahdollisesti hankkia sen, jos se olisi parempi kuin tuo NES-versio.
 
Vartin jaksoin Metroidia pelata. Eikö siinä tosiaan ole karttaa?

Mitä tuossa Zero Missionissa on eroa alkuperäiseen? Huomasin, että sen saisi ladattua Wii U:n eshopista, joten voisin mahdollisesti hankkia sen, jos se olisi parempi kuin tuo NES-versio.

Siitä on vuosia ja vuosia kun olen alkuperäistä pelannut, mutta ei muistaakseni. ZM:ssa on kartta, ja se on muutenkin helpompi (mikä on tässä tapauksessa enimmäkseen ihan hyvä juttu), lisäksi siinä taisi olla lopussa joku pätkä jota ei ollut alkuperäisessä? Visuaalinen puoli nyt tietysti täysin uudelleen tehty, samoin äänet.
 
Harmi kun tuntuu, että meidät 2D-peleistä pitävät ihmiset on unohdettu kokonaan uusien pelien kehityksessä. Tuntuu, että kaikki pitää olla nykyään 3D:tä, ihan vain koska "se on nykyaikaa". Esim. tuo parin vuoden takainen Metroid 3DS:lle oli erittäin hyvä veto. Se oli ensimmäinen Metroid jota pelasin. Nyt kun tekisivät Switchille uuden 2D Metroidin nykyiaikaisilla grafiikoilla, niin ostaisin heti, maksoi mitä maksoi :) 3D Metroidit taas eivät kiinnosta edes sen vertaa, että ostaisin alelaaristakaan.
 
Tuostahan oli jotain huhuja, että Samus Returnsin tekijöiltä olisi tulossa myös täysin uusi 2D Metroid Switchille. Tiedä sitten kuinka luotettava huhu on.
 
Harmi kun tuntuu, että meidät 2D-peleistä pitävät ihmiset on unohdettu kokonaan uusien pelien kehityksessä. Tuntuu, että kaikki pitää olla nykyään 3D:tä, ihan vain koska "se on nykyaikaa". Esim. tuo parin vuoden takainen Metroid 3DS:lle oli erittäin hyvä veto. Se oli ensimmäinen Metroid jota pelasin. Nyt kun tekisivät Switchille uuden 2D Metroidin nykyiaikaisilla grafiikoilla, niin ostaisin heti, maksoi mitä maksoi :) 3D Metroidit taas eivät kiinnosta edes sen vertaa, että ostaisin alelaaristakaan.

Onko Hollow Knight pelattu? Varsin hyvä 2D "metroidvania" peli joka löytyy Switchillekin. Täytyy kyllä samalla todeta että Metroid Prime oli mulle Gamecuben kovin peli ja jossain kohtaa kaikkien pelien top 10 listaa :D
 
Onko Hollow Knight pelattu? Varsin hyvä 2D "metroidvania" peli joka löytyy Switchillekin. Täytyy kyllä samalla todeta että Metroid Prime oli mulle Gamecuben kovin peli ja jossain kohtaa kaikkien pelien top 10 listaa :D

Hyvä kun muistutit. Olin Hollow Knightin ostanut jo Switchille, ei vaan ollut enää tuossa päänäytöllä niin oli päässyt unohtumaan, että ostin sen joskus kun oli eshopissa alessa :) No mutta juuri ostin Wii U:lle tuon Zero Missionin, niin jatketaan nyt sillä.
 
Huomasin uutta Zeldaa pelatessa, että Nintendon Pro ohjaimen r-nappi ei reagoi, ellei sitä paina oikeasta kohdasta (oikea reuna) ja tarpeeksi kovaa. Ohjain on muutama kuukausi sitten ostettu Amazonista, mutta onko täällä kokemusta Bergsalan huollosta? Suostuvatko edes huoltamaan jos ei ole Suomesta hankittu?
 
Itse huomasin Zeldasta, että kirjastossa kun luki niitä kirjoja, niin yhdessä tekstissä oli kirjoitusvirhe: "to and fro", pitäisi olla "to and from". Onko jollakin tuo alkuperäinen Link's Awakening, onkohan siellä sama virhe?
 
Itse huomasin Zeldasta, että kirjastossa kun luki niitä kirjoja, niin yhdessä tekstissä oli kirjoitusvirhe: "to and fro", pitäisi olla "to and from". Onko jollakin tuo alkuperäinen Link's Awakening, onkohan siellä sama virhe?

Missä kontekstissa? To and fro on nimittäin myös ihan oikea sanonta, tarkoittaa edestakaista liikettä.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Missä kontekstissa? To and fro on nimittäin myös ihan oikea sanonta, tarkoittaa edestakaista liikettä.

"There are some Warp Holes on Koholint Island. You can warp to and fro using these holes"

Eli eipä tässä ollut sitten mitään, minun huono englannintaito vaan :)
 
Miksihän Link's Awakeningia ei voi pelata D-padilla? En kuitenkaan alustavasti ole huomannut, että Link liikkuisi useampaan kuin kahdeksaan eri suuntaan, mihin D-pad kykenee. Olisi ollut kiva pelailla tätä 8bitdo SN30 Pro+ -ohjaimella, mutta PS-tyyppinen tattien sijoittelu ei tuntunut kivalta tällaiseen peliin. Tokihan minulta Pro-ohjain löytyy, mutta se taas tuntuu tällaiseen retropelailuun ikävän massiiviselta käsissä.
 
En vaan ymmärrä, että vaikka graafinen tyyli ei vaikuta kovin resursseja vievältä, niin siltikään Nintendo ei saa peleistään stabiileja. Palkkaisivat päteviä koodareita sinne.
 
En vaan ymmärrä, että vaikka graafinen tyyli ei vaikuta kovin resursseja vievältä, niin siltikään Nintendo ei saa peleistään stabiileja. Palkkaisivat päteviä koodareita sinne.

Itse kyllä nimenomaan koen, että Link's Awakening on poikkeus 1st party Nintendo-pelien joukossa, joilla on tavallisesti hyvin vakaa framerate, pois lukien teknisesti kunnianhimoinen Zelda:BotW. Siis kritiikkisi on minusta aiheellinen mutta liian yleistävä.

Etenkin on outoa, että käyttävät double buffering Vsynciä pelissä joka ei pysy 60 fps:ssä, koska se korostaa vaihtelevaa frameratea tarpeettoman paljon (hyppelee 60:stä 30 fps:ään ja takaisin, mitä ei voi olla huomaamatta)
 
Itse kyllä nimenomaan koen, että Link's Awakening on poikkeus 1st party Nintendo-pelien joukossa, joilla on tavallisesti hyvin vakaa framerate, pois lukien teknisesti kunnianhimoinen Zelda:BotW. Siis kritiikkisi on minusta aiheellinen mutta liian yleistävä.

Etenkin on outoa, että käyttävät double buffering Vsynciä pelissä joka ei pysy 60 fps:ssä, koska se korostaa vaihtelevaa frameratea tarpeettoman paljon (hyppelee 60:stä 30 fps:ään ja takaisin, mitä ei voi olla huomaamatta)

Ei siinä mitenkään karmea se framerate ole, mutta sen frameraten hyppelyn huomaa helposti. Ja kun grafiikat eivät ole vaativan näköisiä, plus että peli on remasterointi käsikonsolipelistä, eikä edes mikään kolmannen persoonan peli, niin minusta on vähän naurettavaa ettei edes tämmöselle saada täysin vakaata ruudunpäivitystä. :facepalm:

Tässä vielä DigitalFoundryn mietteitä pelistä:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Nintendo mokailee vieläkin. :geek:
 
No juuh. JoyCon driftailua saattaa olla Lite mallissa myös. :) Samoja osia käyttävät tossa Litessäkin.
 
Harmi kun tuntuu, että meidät 2D-peleistä pitävät ihmiset on unohdettu kokonaan uusien pelien kehityksessä. Tuntuu, että kaikki pitää olla nykyään 3D:tä, ihan vain koska "se on nykyaikaa". Esim. tuo parin vuoden takainen Metroid 3DS:lle oli erittäin hyvä veto. Se oli ensimmäinen Metroid jota pelasin. Nyt kun tekisivät Switchille uuden 2D Metroidin nykyiaikaisilla grafiikoilla, niin ostaisin heti, maksoi mitä maksoi :) 3D Metroidit taas eivät kiinnosta edes sen vertaa, että ostaisin alelaaristakaan.
Minusta kun tuntuu että näitä 2d sivuscrollerivanioita ymv on nykyää vaik kui helvetisti. Ei tietysti ehkä 1:1 Metroidvaniaa tietysti. Tosin antaa se uus 3D vaniakin odottaa itseään..
 
No juuh. JoyCon driftailua saattaa olla Lite mallissa myös. :) Samoja osia käyttävät tossa Litessäkin.

Joo ja videoa katsomattakin se ilmeinen ongelmahan on siis siinä, että toisin kuin perus-Switchissä, Liten sisäänrakennetut joy-conit eivät ole kätevästi vaihdettavissa sitten kun ne tatit alkavat driftaamaan.

Ja teardownien perusteella ihan samat tatit on käytössä edelleen eikä ole syytä olettaa, ettei sama vika koskisi Liteäkin.
 
On tuo Link's Awakening mahtava peli ja ymmärrän kyllä siinä mielessä hintalapun, vaikka nyt sitten maksoinkin huomattavasti vähemmän (Gamestopin supervaihtaritarjous). Grafiikkaan tottui heti, eikä sitä haluaisikaan muunlaiseksi. En ollut ko. peliä koskaan pelannut enkä itse asiassa kunnolla edes A Link to the Pastia... Se huono puoli LA:ssa on että ALttP tuntuu etenkin sen jälkeen todella pökkelöltä, kun Link ei osaa jälkimmäisessä liikkua viistoon ja grafiikka (luonnollisestikin) kalpenee rinnalla.

Suosittelen muuten ehdottomasti sitä, että Hero Mode kannattaa olla samantien päällä, sillä vaikka kuolemia tulee niin ilman sitä peli olisi läpijuostu suhteellisen äkkiä. Eniten ko. "sydämetön" pelitila vaikuttaa tavallisten vihollisten kanssa tappelemiseen, sillä seitsemän "vankityrmän" jälkeen yksikään pomotaistelu ei ollut sellainen, että siinä olisi kauheasti ottanut osumaa kunhan ymmärsi pomon heikon kohdan ja oikean aseen siihen iskemiseen.

Onko pelissä sitten huonoja puolia? Meno ei ole ihan niin eeppistä kuin yleensä, kun pelin tarina eroaa kuitenkin aika paljon muista Zeldoista ja tuntuu juuri enemmän unen- ja lapsenomaiselta -- kaukana esim. Twilight Princessin kaltaisesta kerronnasta. Zeldojen parhaita puolia on aina ollut tutkimusmatkailu, mutta LA:n kartta/luonto on ajoittain niin ahdasta, että jatkuvasti joutuu juoksemaan edestakaisin, kun erehtyi menemään reittiä, jossa on puita sun muita edessä. Myös "vankityrmiä" pelatessa (ellei sitten ole sitä tyyppiä, joka jatkuvasti katsoo karttaa ja luo siihen reittistrategioita) tulee speedrunner-fiilis, mikä tekee sitten pienistä ja nostalgisista 2D side scroller -osioista sinänsä turhia, kun ne tuppaa hyppimään tai uimaan muutamassa sekunnissa läpi.
 
Saisivat tehdä näitä lisääkin. Link to the Pastin pelaisi mieluusti uudelleen läpi tällaisena parannettuna versiona. Ja miksipä ei samoin tein Link Between Worldsinkin, senkin saisi pelata isolta näytöltä :)
 
Wind wakerin voisin ottaa uudelleen peluuseen. Skyward swordin HD remake on ollut huhuissa mutta tiedä sitten miten hyvin se toimisi joyconilla tai switch litellä.
 
Se huono puoli LA:ssa on että ALttP tuntuu etenkin sen jälkeen todella pökkelöltä, kun Link ei osaa jälkimmäisessä liikkua viistoon ja grafiikka (luonnollisestikin) kalpenee rinnalla.

Kyllähän ALttP:ssä pystyy liikkumaan vinottain. Dashaamaan ei taida pystyä vinottain, mutta ei pystynyt alkuperäisessä LA:ssakaan.

Joka tapauksessa LA (alkuperäinenkin) voittaa ALttP:n mekaniikat ainakin siinä, miten hyvältä taistelu tuntuu. Viholliset on harkitumman kokoisia ja selkeillä hitboxeilla, ja Linkin miekka on hiton pitkä ja hauska käyttää LttP:n nysämiekkaan verrattuna.
 
Wiillä oli IR auttamassa kapulan seurannassa. Joyconeissa ei ole sitä.

Ei se tehnyt mitään skyward swordissa. Esim jouskarin tähtäin täytyi välillä keskittää uudestaan nappia painamalla, koska se käytti gyroa.
Silloin kun tuon läpi pelasin niin testasin myös peittää wiimoten ir sensorin kädellä ja hyvin toimi tähtäys edelleen.

Äsken koitin tuota vielä googlettaa ja ilmeisesti peli käyttää sensor baria miekan keskittämiseen, mutta tosiaan kaikki muu toimii ihan gyrolla.
 
Moi! Tietääkö joku miten toi 8bitdo sn30 pro+ ohjain toimii tietokoneessa? Ja pitääkö takana palaa vihreä valo jos akku on täynnä? Ja voiko pc:llä ladata ylipäätänsä 8bitdo sn30 pro+ akkua?
 
Ei se tehnyt mitään skyward swordissa. Esim jouskarin tähtäin täytyi välillä keskittää uudestaan nappia painamalla, koska se käytti gyroa.
Silloin kun tuon läpi pelasin niin testasin myös peittää wiimoten ir sensorin kädellä ja hyvin toimi tähtäys edelleen.

Äsken koitin tuota vielä googlettaa ja ilmeisesti peli käyttää sensor baria miekan keskittämiseen, mutta tosiaan kaikki muu toimii ihan gyrolla.

Juu, esim itse tietoisesti kalibroin tuon aina ihan eri suuntaan enkä tähdännyt TV:seen päinkään, koska oli rennompi ja parempi peliasento niin. Ei juurikaan haitannut, että usein sensor bar ei ollut WiiMoten näköpiirissä. Käytännössä kaikki oleellinen on siinä gyro-pohjaista.

Ja kyllä sen varmasti voisi toteuttaa sellaisenaan joy-coneilla, mutta en usko Nintendon koskaan niin tekevän ainakaan ainoana kontrollivaihtoehtona. Jos SS remasteroitaisiin, liikeohjauksesta tehtäneisiin vähintään valinnaista ja/tai uusittaisiin täysin tunnistamattomaksi, mitkä toki vaatisi merkittäviä muutoksia etenkin taisteluun. Näin uskon siksi, että Switch Lite kiinteine joy-coneineen on nyt todellisuutta, mutta osasyinä myös liikekontrollien epämuodikkuus ja erityisesti SS:n kontrollien huonohko maine + toki tänä päivänä myös accessibility, eli vaihtoehtoja saisi olla myös fyysisesti rajoittuneille.

Hieno peli se kyllä on ja sietäisi julkaista uudelleen, olipa sitten miten raiskattuna tahansa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän ALttP:ssä pystyy liikkumaan vinottain. Dashaamaan ei taida pystyä vinottain, mutta ei pystynyt alkuperäisessä LA:ssakaan.

No niinpä pystyikin. :darra: Tänä vuonna tosiaan ensimmäistä kertaa ko. peliä pelailin. Kaipa se kun en ole noita 2D-Zeldoja yleensäkään pelannut (vaikka NES-sukupolvea edustankin), niin liikkuminen tuntuu vähän kömpelön yksitoikkoiselta. Pakko silti yrittää ALttP pelata läpi, kun sen verran suuri sarjan fani olen, että tällainen klassikko ei parane jättää väliin... Ei vähiten siksi, että pelisarjan tekijät muistavat usein käsittääkseni viitata aiempiin peleihin uudemmissa peleissä.
 
Dragon Quest XI S on tälleen neljän tunnin testausrundin jälkeen loistavaa kamaa. Uudistuksista paha oikeestaan sanoa mitään alkuperäistä versiota pelaamatta, paitsi se et toi soundtrack oikean orkesterin vetämänä on huomattavasti parempi mitä PS4 ja PC versioiden vastaavat on. Itehän en siis alkuperäistä versiota koskaan oo pelannu, mutta mitä youtubesta nopeasti kuuntelin niin kyllähän noi varmasti tunnelmaan vaikuttais. Varsinkin kun pelin soundtrack on kuitenkin kovaa kamaa, ainakin suurimmaks osaks. Ellen myöskään ihan väärässä oo, niin PC ja PS4 versioissa ei tiimikaverit näy missään muualla kun keskusteluissa, combatissa ja cutsceneissä, kun taas switchillä ne näkyy ihan overworldissakin. Ei nyt mikään must have-ominaisuus, mutta varsin kiva lisä. Suurin osa "uudistuksista" tuntuu muutenkin olevan vähän sellasia et korjataan niitä ensimmäisen julkasun rimanalituksia sellaseen kondikseen missä ne ois pitäny olla jo sillon. Pääasiassa siis pieniä quality of life-parannuksia, mut kun kaikki summaa yhteen niin voihan tätä ihan hyvällä omatunnolla kutsua parhaaks versioks pelistä.

Englannin kielinen ääninäyttely on tosin paikotellen aika korvia raastavaa. Omaan korvaan osan hahmojen aksentti särähtää sen verta pahasti et on tullu pohdittua josko sen vaihtais japaninkieliseen ääniraitaan, mikä on onneks suoraan tässä mahdollista. Graafisesti switch versio ei tietenkään pärjää PS4 tai PC versioille, mutta yllättävän hyvältä se omaan silmään silti näyttää 55" 4K ruudullakin, handheldissä en oo vielä kokeillu, mutta yleisesti ottaen pelit tuppaa näyttämään siinä paremmalta kuin isolle ruudulle venytettynä. Frameratessa en oo huomannu putoilua, eli varsin onnistuneesti saatu portattua tehottomammalle vehkeelle.

Pelillisesti hyvin perinteinen JRPG, ei sinällänsä mitään maatamullistavaa siltä osin, mutta perinteinen kaava on toteutettu tässä sen verran hyvin et mulle ainakin lähti maistumaan tosi hyvin. Hahmot on omasta mielestä mielenkiintosia ja näin lyhyellä otannalla vaikuttaa hyvin kirjoitetulta ja tarinakin lähti sen verran nopeasti rullaamaan et tätä on ilo pelata. Helppo suositella jos tän genren pelit maistuu ja on jostain syystä vielä kokematta.

Mut jos on jo kerinny pelaamaan PS4/PC version niin sit voi jäädä aika laihaks tän tarjoamat uudistukset, varsinkin kun tätä myydään perinteiseen Nintendo-tyyliin täyshintasena pelinä.
 
Moi! Tietääkö joku miten toi 8bitdo sn30 pro+ ohjain toimii tietokoneessa? Ja pitääkö takana palaa vihreä valo jos akku on täynnä? Ja voiko pc:llä ladata ylipäätänsä 8bitdo sn30 pro+ akkua?

PC:llä toimi niin että käynnistät pitämällä X+Start pohjassa, jolloin menee Xinput-tilaan. Sitten sitä pyöreää paritusnappia toimit kunnes lähtee ne 4 vihreää valoa kahvojen välissä rullaamaan ympyrää. Sen jälkeen pitäis löytää tietokoneen Lisää laite -toiminnolla Bluetooth-laitteiden alta.

En ole varma mitä tarkoitat akku-kysymyksellä, mutta ainakin ladatessa on täynnä kun punainen valo sammuu. Uskoisin että tietokone kyllä lataa ohjainta, jos on sopivan tehokas usb-portti masiinassa.

8bitdo:n kotisivuilla on hyvää FAQ ohjaimesta SN30 Pro+ faq | 8BitDo
 
Nyt kun taas noita zeldoja pelaillu switchillä niin välillä ehkä vähän harmittaa nuo FPS-ongelmat tuossa laitteessa.
Katselin että osittain noista pääsisi eroon kellottamalla tuota tegraa.

Onko täällä ihmiset kellotelleet switchejään ja onko kaikki toiminut ok pidemmässä käytössä myös?
 
Voisitteko suositella Switchille edullista sd-korttia, varmaan 128GB olisi hyvä koko? Aikaisemmin taisi olla puhe Pro-ohjaimen kopiosta. Olisko sellainen hyvä ostos?
 
Voisitteko suositella Switchille edullista sd-korttia, varmaan 128GB olisi hyvä koko? Aikaisemmin taisi olla puhe Pro-ohjaimen kopiosta. Olisko sellainen hyvä ostos?

Suosittelisin kyllä ehdottomasti mielummin 256GB:n kokoa, sillä mitä olen käyttäjäkokemuksia lukenut, niin aika moni sellaisenkin on päivittänyt esim. siihen Switchin kohdalla suosittuun Sandisk Ultraan 400GB:n koossa (on usein Saksan Amazonissa tarjouksessa). Yleensähän suosin itse muistikorteissa Samsungia, mutta Switchin kohdalla lienee selkein suositus juuri Sandiskin Ultra-sarjalainen (suurin osa taitaa sitä käyttää ja ongelmitta). Itselläni on juuri 256GB:n muistikortti ja onhan se jo kohta täynnä, vaikka olen ostellut digitaalisia pelejäkin suhteellisen rajatusti (muutama retropeli, Doom, Splatoon 2, Smash Ultimate ja Resident Evil Rev 2). Suosittelen kyllä muistikortin ostopaikaksi Saksan Amazonia, kun sieltä sen saa ilmaisella toimituksellakin (mikäli hinta on 39 euroa tai enemmän).

Mitä tulee siihen Pro-ohjaimen kopioon (oletan että ajattelet asiaa nimenomaan sillä, ettet raaski ostaa noita 45-70 euron versioita SN30 Pro+:sta viralliseen Pro-ohjaimeen), niin ainakin AliExpressin arviot ovat todella lupaavia. Tässä kohtaa pitänee ehkä vaan kysyä itseltään, millä pelaa enemmän, tateilla vai D-Padillä. Jos ensimmäisellä, niin tuo Pro-ohjaimen kopio voisi olla kokeilemisen arvoinen (huomaa siis ettei sillä halvemmalla saa Switchiä auki), mutta jos yhtään tarvit D-Pädiä niin antaisin suoran suosituksen tuohon SN30 Pro+:aan (jonka senkin saa AliExpressistä, josta sen itsekin ostin).
 
Suosittelisin kyllä ehdottomasti mielummin 256GB:n kokoa, sillä mitä olen käyttäjäkokemuksia lukenut, niin aika moni sellaisenkin on päivittänyt esim. siihen Switchin kohdalla suosittuun Sandisk Ultraan 400GB:n koossa (on usein Saksan Amazonissa tarjouksessa). Yleensähän suosin itse muistikorteissa Samsungia, mutta Switchin kohdalla lienee selkein suositus juuri Sandiskin Ultra-sarjalainen (suurin osa taitaa sitä käyttää ja ongelmitta). Itselläni on juuri 256GB:n muistikortti ja onhan se jo kohta täynnä, vaikka olen ostellut digitaalisia pelejäkin suhteellisen rajatusti (muutama retropeli, Doom, Splatoon 2, Smash Ultimate ja Resident Evil Rev 2). Suosittelen kyllä muistikortin ostopaikaksi Saksan Amazonia, kun sieltä sen saa ilmaisella toimituksellakin (mikäli hinta on 39 euroa tai enemmän).

Mitä tulee siihen Pro-ohjaimen kopioon (oletan että ajattelet asiaa nimenomaan sillä, ettet raaski ostaa noita 45-70 euron versioita SN30 Pro+:sta viralliseen Pro-ohjaimeen), niin ainakin AliExpressin arviot ovat todella lupaavia. Tässä kohtaa pitänee ehkä vaan kysyä itseltään, millä pelaa enemmän, tateilla vai D-Padillä. Jos ensimmäisellä, niin tuo Pro-ohjaimen kopio voisi olla kokeilemisen arvoinen (huomaa siis ettei sillä halvemmalla saa Switchiä auki), mutta jos yhtään tarvit D-Pädiä niin antaisin suoran suosituksen tuohon SN30 Pro+:aan (jonka senkin saa AliExpressistä, josta sen itsekin ostin).
Kiitos kattavasta vastauksesta. Ostan suosituksestasi isomman muistikortin.
 
Moi! En saa tuota 8bitdo sn30 pro+ ohjainta toimimaan pc:llä. Se vaan rullaa nuita 4 vihr. neliötä edestakasin eikä mtn tapahdu kun liittää koneeseen. Bluetoothkin on päällä. Mikä avuksi?
 
Link's Awakeningia on väännetty viime ajat ja vaikken ole löytänyt kaikkia sydämen palasia ja simpukankuoria, niin muna on niin sanotusti rikottu ja peli viimeistelyä vaille valmis. Onhan peli jaksanut viihdyttää, joskin ei tämä ole antanut samanlaisia eeppisen sankaritarinan säväreitä kuin yleensä Zeldat tai ainakin 3D-Zeldat. Mietinkin pitäisikö peli äkkiä pelata loppuun, kun Gamestopista tästä saisi sähköpostin mukaan 45 euroa vaihtoarvoa, jonka voisi käyttää vaikka Luigi's Mansion 3:seen. Kuitenkin vaikuttaa aika selkeästä siltä, varsinkin kun heti alussa valitsin vaikeamman Hero Moden, ettei tällä pelillä ole kauheasti jälleenpelattavuusarvoa (varsinkin kun etenkin loppua kohden sitä tulee pelattua speedrunner-tyyppisesti ettei jaksa oikein enää keskittyä mitä ruudulla tapahtuu vaan mahdollisimman nopeasti etenee, jottei tarvisi kymmeniä kertoja samassa kohteessa seikkailla).
 
Ite sain eilen pelattua Link's Awakeningin läpi, tosi hyvän restauroinnin olivat tehneet. Vaikka graafisesti näyttää hienolta, niin huomaa että jotkin asiat ovat vanhentuneet huonosti. Itse en tykkää yhtään kuinka paljon se hemmetin pöllö kertoo mihin mennä. Ja se näissä "perinteisissä" Zeldoissa onkin aina ollut huono asia, autetaan pelaaja paikasta A pisteeseen B, eikä anneta itse selvittää, että mitä seuraavaksi kuuluu tehdä.

Having said that, en pistäisi pahakseni jos Oracle-peleistä tulisi myös restauroinnit, tai jopa Link to the Pastista. Nää 2D-Zeldat oli oman lapsuuteni hittipelejä Gameboy Colourilla.
 
Itse en pitänyt Switchin Link’s Awakeningista. Huonot grafiikat, pyörii huonosti, simppeli pelattavuus. Jos LA ei olisi Zelda, se olisi luokkaa 6/10 peli.
 
Itse en pitänyt Switchin Link’s Awakeningista. Huonot grafiikat, pyörii huonosti, simppeli pelattavuus. Jos LA ei olisi Zelda, se olisi luokkaa 6/10 peli.

Toki makuasioita, mutta vaikka minulla oli omat epäilykseni sen suhteen, miten tuo "savesta valettu söpöys" toimisi, niin vaikea kyllä enää 2D-Zeldaa ajatella paremman näköiseksi. En kokenut jopa sitä jokseenkin harvoin esiintyvää kuvanpäivityksen hidastelua rasitteeksi, eikä se ainakaan itse pelaamista haitannut tippaakaan. Sen voin allerkirjoittaa, että juuri simppelin puuduttava pelattavuus ja juuri se, että oltiin otettu vaikutteita muualta Nintendo-maailmasta Zelda-eeppisyyden hinnalla, vaikuttivat siihen, ettei peli tuntunut siltä, että haluaisin esimerkiksi omistaa sen aina ja pelata uudelleen. Tosin... Vaikka tässä olisi ollut kyseessä A Link to the Past, niin varmaan olisi ollut jonkun verran samoja mietteitä... Ehkä 2D-Zeldat ovat ainakin omissa silmissä menneisyyden tuotteita, joihin ei huvittaisi enää koskea, jos on kuitenkin Breath of the Wildin tai muiden Zeldojen (Ocarina of Time, Twilight Princess) kaltaisia, monimutkaisempia mestariteoksia saatavilla.
 
Onko Hollow Knight pelattu? Varsin hyvä 2D "metroidvania" peli joka löytyy Switchillekin.

No nyt on vihdoin tullut pelattua Hollow Knightia. Hyvä peli ja pelialue todella laaja. Aina kun on luullut, että nyt on jo kartta kokonaan näkyvissä, niin löytyykin uusia isoja alueita. Ainoa iso miinus pelille on turhan vaikeat vastustajat. Normivastuksista mitä pelialueilla tulee vastaan, kyllä selviää, mutta nämä päävastustajat ovat turhan nopeita ja hankalia. Monta olen joutunut jo jättämään väliin, kun ei kerta kaikkiaan sorminäppäryys riitä. Tiedä sitten mitä tärkeitä ominaisuuksia on jäänyt saamatta.

En ole oikein koskaan ymmärtänyt, miksi tällaisiin seikkailupeleihin, joissa idea on ennemminkin etsiä ja löytää, pitää laittaa sitten esteeksi turhan vaikeita taisteluita. Taitaa jäädä pelaamatta itseltä loppuun tämä.
 
DF väki kävi witcher 3 kimppuun ja mahdottomasta mahdollinen:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


"pelattavissa"
 
Täytyy kyllä sanoa että joku jos olisi parisen vuotta sitten sanonut että Witcher 3:sta voi pelata käsikonsolilla (hybridi) niin olisi nauranut makeasti ja pyytänyt samaa lääkitystä. Vaikka katsintaa on tapahtunut niin huikea suoritus tekijöiltä. :tup:

Juu ja nykyäänhän Switchiä saa ihan puhtaana käsikonsolinakin eikä vain hybridinä. Toisin sanoen uusimmalla Game Boylla pyörii Witcher 3 kohtuullisesti, mikä on tosiaan melko huhhuh.
 
Juu ja nykyäänhän Switchiä saa ihan puhtaana käsikonsolinakin eikä vain hybridinä. Toisin sanoen uusimmalla Game Boylla pyörii Witcher 3 kohtuullisesti, mikä on tosiaan melko huhhuh.

Tässä miettinyt, että kuinka nuo porttaukset olisivat pyörineet jos Switch olisi alunperin saanut sisuksiinsa X2:sen 8 gigan muistin kera. Saati mitä Nintendo olisi sillä saanut aikaiseksi. Puolet uskomattomampaa jälkeä tietenkin.Kyllähän BOTW:in pyöriminen kannettavana lähes täydellisesti on minusta kanssa aika uskomatonta.

Jos Nintendo jatkaa tuolla samalla hybridi linjalla tulevaisuudessa, niin toivottavasti Switchin ja sen seuraajan tehoerot tulevat olemaan samanlaisia kuin Switchin ja 3ds:sän välinen tehoero. Sitten alkavat pelit olemaan sillä tasolla, etten itse kaipaa yhtään tehoja lisää. Switchin tehot väkisin vielä rajoittaa isojen maailmojen luomista, vaikka muuten kokoisekseen onkin huikea laite.
 
Viimeksi muokattu:
Switch on tullut omistettua vajaat 1,5 vuotta ja ihan tyytyväinen olen konsoliin ollut. Jonkinlaisen pro-ohjaimen kaltaisen padin olisi voinut kuitenkin sisällyttää pakettiin jo vakiona, tuo kun on pakko hankinta ainakin meikäläiselle. Zelda BotW on yksi parhaimpia pelejä mitä on tullut pelattua vaikka aikaisemman zeldat eivät ole kiinnostaneet ollenkaan. Saisi tulla vielä onnistunut metroid peli konsolille.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 179
Viestejä
4 897 175
Jäsenet
78 940
Uusin jäsen
CriTicaL

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom