Yleinen Nintendo ketju (Switch 2, julkaisu 05.06.25)

Mutta eikös nuo naarmut tule siihen vakio tehdaskalvoon, joka on näytön suojana? Ei kai sentään itse näyttö naarmuunnu pelkästä telakkaan laitosta?

Mutta eikös nuo naarmut tule siihen vakio tehdaskalvoon, joka on näytön suojana? Ei kai sentään itse näyttö naarmuunnu pelkästä telakkaan laitosta?

No tulee tulee, mutta sitähän siinä joutuu kuitenkin katselemaan. Toki myönnän, että olen varmasti vähän keskimääräistä tarkempi näiden laitteiden kanssa.

Onko teillä oikeasti niin rankkaa käyttöä konsolille, että suojalasille on tarvetta? Ja muutenkin jos siihen pieniä naarmuja tulee, niin yleensä ne naarmut näkyvät vain silloin kun näyttö on pimeänä, harvemmin näkyy yksikään naarmu kun pelikuvaa katsoo.
En itse keksi mitään syytä miksi en suojaisi näyttöä. Kympin lasi ei lompakossa tunnu ja Switchien nöytöt ovat tunnettuja siitä että imevät itseensä naarmuja. Lisäksi on se kivempi myydä eteen päin konsoli missä on naarmuton näyttö vs suojaamaton naarmuinen.

Se alkuperäinen kalvohan on varsin työläs saada irti jos/kun aikanaan haluaisi naarmuista eroon ja tosiaan naarmuuntuu herkästi:

Panssarilasi on kuitenkin melko pieni investointi, jos laitteelle odottaa taas ~8 vuoden elinkaarta ja naarmuja siihen on vaikeampi saada, joten pitäisi pysyä pidempään naarmuttomana.

No ihan periaatteesta vituttaa naarmuttaa 500 € laitteen näyttö. Mitä olen lueskellut, niin ilmeisesti jo siihen Dockiin laitteen asettaminen saa naarmuja aikaan.

Olen tuota nyt useaan kertaan laittanut telakkaan ja ottanut pois, enkä ole mitenkään erityisesti varonut, eikä näytössä ole naarmun naarmua. Joten ei ainakaan dockiin laittaminen tuota näyttöä naarmuta. EDIT: kävin huvikseen katsomassa tuon 8 vuotta vanhan Switchin näyttöä ja sekin on täysin naarmuton.

Ja toki laitteensa saa suojata, en minä sillä. Ihmettelin vaan että miten ihmiset noita konsoleita oikein käsittelee, jos tarvitsee naarmuja pelätä. Itse olen lapsesta asti oppinut, että arvokkaita laitteita käsitellään varoen. Aikoinaan minun NES- ja SNES-kokoelmissa joka ikinen peli, kotelo, ohjekirja jne, oli sellaisessa kunnossa, että niitä ei olisi uudesta juuri muoveista riisutusta erottanut.

Olen tuota nyt useaan kertaan laittanut telakkaan ja ottanut pois, enkä ole mitenkään erityisesti varonut, eikä näytössä ole naarmun naarmua. Joten ei ainakaan dockiin laittaminen tuota näyttöä naarmuta. EDIT: kävin huvikseen katsomassa tuon 8 vuotta vanhan Switchin näyttöä ja sekin on täysin naarmuton.

Ja toki laitteensa saa suojata, en minä sillä. Ihmettelin vaan että miten ihmiset noita konsoleita oikein käsittelee, jos tarvitsee naarmuja pelätä. Itse olen lapsesta asti oppinut, että arvokkaita laitteita käsitellään varoen. Aikoinaan minun NES- ja SNES-kokoelmissa joka ikinen peli, kotelo, ohjekirja jne, oli sellaisessa kunnossa, että niitä ei olisi uudesta juuri muoveista riisutusta erottanut.
Pelaatko junassa, bussissa, lentokoneessa, pihalla yms. Switchillä? Kuinka paljon se muuten kulkee mukanasi? Näytön muovi on semmoista materiaalia, että siihen saa jo puhdistusliinalla naarmuja jos sattuu huono tuuri käymään ja joku roska olemaan välissä.

Pelaatko junassa, bussissa, lentokoneessa, pihalla yms. Switchillä? Kuinka paljon se muuten kulkee mukanasi? Näytön muovi on semmoista materiaalia, että siihen saa jo puhdistusliinalla naarmuja jos sattuu huono tuuri käymään ja joku roska olemaan välissä.

No tuolla vanhalla olen pelannut junassa ja lentokoneessa, mutta hyvin se on kestänyt, vaikka muutamankin kerran kaatunut näyttö edellä lentokoneen/junan pöydälle, kun tuo seisontatuki vanhassa Switchissä on mikä on.

Kännykässä käytän kyllä suojalasia, kun sitä tulee tungettua taskuihin sun muihin paikkoihin missä saattaa olla avaimia jne.

No tuolla vanhalla olen pelannut junassa ja lentokoneessa, mutta hyvin se on kestänyt, vaikka muutamankin kerran kaatunut näyttö edellä lentokoneen/junan pöydälle, kun tuo seisontatuki vanhassa Switchissä on mikä on.

Kännykässä käytän kyllä suojalasia, kun sitä tulee tungettua taskuihin sun muihin paikkoihin missä saattaa olla avaimia jne.
Sitten on vielä tietysti se, että toisen naarmuinen on toiselle naarmuton. Itse pidän naarmuisena jo sitä, jos näyttö sammuksissa valoa vasten käännellen näkee naarmuja, kun taas monen mielestä on naarmuja vasta kun ne näkyvät näyttö päällä laitetta käytettäessä. Eli toiset laskevat pienet hiusnaarmut naarmuiksi ja toiset vasta syvemmät.

Sitten on vielä tietysti se, että toisen naarmuinen on toiselle naarmuton. Itse pidän naarmuisena jo sitä, jos näyttö sammuksissa valoa vasten käännellen näkee naarmuja, kun taas monen mielestä on naarmuja vasta kun ne näkyvät näyttö päällä laitetta käytettäessä. Eli toiset laskevat pienet hiusnaarmut naarmuiksi ja toiset vasta syvemmät.

Tämähän se. Sitä kun vaikka netissä jotain myynti-ilmoituksia katsoo, niin aika moni "uudenveroinen" tai "hyväkyntoinen" tavaraa näyttää omaan silmään ihan kammottavalta. Kaikki nyt ei ihan pieniä naarmuja edes huomaa.

Tämähän se. Sitä kun vaikka netissä jotain myynti-ilmoituksia katsoo, niin aika moni "uudenveroinen" tai "hyväkyntoinen" tavaraa näyttää omaan silmään ihan kammottavalta. Kaikki nyt ei ihan pieniä naarmuja edes huomaa.

No joo, itsellä tosin jo elämän asenne on se, että mitään kodin kulutuselektroniikkaa ei osteta käytettynä. Uutena kaikki ja vain tarpeellinen ja ne käytetään loppuun, eikä myydä kellekään.

Itsellä lähes poikkeuksetta huonoja kokemuksia suojalasien kanssa. Pitihän se äsken koettaa asettaa tuota Naconin roskaa Switchiin. Mikrometri vinoon noilla mukana tulevilla teipeillä ja sen jälkeen tilannetta ei saanut enää korjattua kun jäi aina joku muru seuraavilla kerroilla. Noh suojalasi roskiin ja kovaa ajoa ilman noita paskeita. Jos joku tän Naconin ostaa niin suosittelen asentaa ihan vaa ilman noita teippejä.

No ihan periaatteesta vituttaa naarmuttaa 500 € laitteen näyttö. Mitä olen lueskellut, niin ilmeisesti jo siihen Dockiin laitteen asettaminen saa naarmuja aikaan.

Tätä en kyllä ymmärrä. Miten? Katsokaa sitä dockia, täysin sileä pinta siellä puolella missä näyttö on. Jerryrigs hankasi lego palikalla voimakkaasti näyttöä ja ei tullut jälkeä. En jaksa uskoa että dock niitä tekee myöskään. Ne naarmut mistä on luettu foorumeilta ja väitetty dockin aiheuttamaksi on vaan sattumalta huomattu juuri silloin kun on dockista nostettu, kun epäillään/muut kertoo että se naarmuttaa näyttöä. Täyttä legendaa sanon minä.

Itse olen omaani lykkinyt dockiin useita kertoja sen kummemmin varomatta ja näytössä ei ole naarmuja. Enkä myöskään aio asentaa mitään erillisiä näytönsuojia, käyttöön nämä on tehty! :kahvi:

Tätä en kyllä ymmärrä. Miten? Katsokaa sitä dockia, täysin sileä pinta siellä puolella missä näyttö on. Jerryrigs hankasi lego palikalla voimakkaasti näyttöä ja ei tullut jälkeä. En jaksa uskoa että dock niitä tekee myöskään. Ne naarmut mistä on luettu foorumeilta ja väitetty dockin aiheuttamaksi on vaan sattumalta huomattu juuri silloin kun on dockista nostettu, kun epäillään/muut kertoo että se naarmuttaa näyttöä. Täyttä legendaa sanon minä.

Itse olen omaani lykkinyt dockiin useita kertoja sen kummemmin varomatta ja näytössä ei ole naarmuja. Enkä myöskään aio asentaa mitään erillisiä näytönsuojia, käyttöön nämä on tehty! :kahvi:
Switchin mukana telakkaan lykkiessä, tai ihan vaan huoneilmassa leijaillen, sinne telakkaan tulee vieraspartikkeleita, osa niistä on kovempia kuin muovi, ja jos ne jää sopivaan kohtaan kiinni niin naarmuttaahan ne.

Switchin mukana telakkaan lykkiessä, tai ihan vaan huoneilmassa leijaillen, sinne telakkaan tulee vieraspartikkeleita, osa niistä on kovempia kuin muovi, ja jos ne jää sopivaan kohtaan kiinni niin naarmuttaahan ne.

Toki, jos asuu vaikka lähi-idässä, ja huoneilmaan kulkeutuu hiekkaa niin ymmärrän. Mutta melkoisia liikkeitä saa tehdä että näyttö edes koskettaa pahemmin dockiin, muuta kuin yläosasta. :hmm: Melko iso tuo väli siinä kuitenkin. Keskelle näyttöä, kuten muutamassa esimerkissä niitä ei tule vaikka dock olisi ollut hiekkalaatikossa. Tai sitten hiekkaesiintymät on erittäin isoina paakkuina dockissa, tai laite liutetaan pitkin dockin sisäosaa ;)

Noh, osittain meni huumoriksi, mutta joo, jos sitä nyt ei sinne dockiin heitä silmät ummessa niin en edelleenkään usko että dock niitä naarmuja aiheuttaa.

Viimeksi muokattu:
Toki, jos asuu vaikka lähi-idässä, ja huoneilmaan kulkeutuu hiekkaa niin ymmärrän. Mutta melkoisia liikkeitä saa tehdä että näyttö edes koskettaa pahemmin dockiin, muuta kuin yläosasta. :hmm: Melko iso tuo väli siinä kuitenkin. Keskelle näyttöä, kuten muutamassa esimerkissä niitä ei tule vaikka dock olisi ollut hiekkalaatikossa. Tai sitten hiekka esiintymät on erittäin isoina paakkuina dockissa.
Kyllä ihan Suomessakin ilmassa esiintyy kivipölyä, eikä tähän naarmuttamiseen tosiaan tarvita mitään hiekanjyvän kokoluokkaa. Sitä ei myöskään tarvitse koko telakan täydeltä olla, riittää että sitä jää siihen telakan reunalle, johon konsoli nojaa vääjäämättä konsolia telakkaan laskiessa.

Kyllä ihan Suomessakin ilmassa esiintyy kivipölyä, eikä tähän naarmuttamiseen tosiaan tarvita mitään hiekanjyvän kokoluokkaa. Sitä ei myöskään tarvitse koko telakan täydeltä olla, riittää että sitä jää siihen telakan reunalle, johon konsoli nojaa vääjäämättä konsolia telakkaan laskiessa.

Juu, toki näinkin voi olla, ja huolimattomasti heittää dockiin :hmm:

Joo laitoin nyt Saksasta tulemaan parikin erilaista settiä, missä on juurikin tuollainen kehys, millä se lasi mallataan paikalleen. Katsellaan siis parin viikon päästä uudestaan. :D
Spigenin GlazER on toiminut joka kerta. Pienen pieni pölyhiukkanen jäi näytölle, ei näy ollenkaan käytössä ja halkaisija ehkä millin. Toinen lasi paketissa varalle. Asennus on tosiaan idioottivarma, asentuu kohdalle joka kerta.
Pölyttömään lopputulokseen nuo pelkällä asennuskehyksellä varustetut eivät ole "idioottivarmoja", tuossa dbrandilla tosiaan on tuo kalvo välissä, minkä nykäistäessä noukkii pölyt mukanaan "Prism 2.0 features a statically-charged peel layer that eliminates dust during installation."
Ei olekaan, mutta huolellisesti kun tekee niin lähes täydellinen lopputulos pitäisi tulla. Lasin reunalla olevan hiukkasen saa vielä tarralla ongittua pois, mutta mitä keskemmälle jää niin sen haastavampaa. Spigenillä tosiaan se etu, että tulee 2 lasia paketissa.

Olen itse perfektionismiin taipuvainen, mitä tulee suojalasien laittamiseen. AmFilmin asetinpakkaus meni täysin pölyttä tai muita ongelmia pakasta vedetyn switchin päälle. Ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, toista tuskin tarvitsee laittaa.

Pakko kompata aiemmin puhuttua tuosta pölykalvosta viitaten tuohon omaan kokemukseeni lasin asennuksesta; Tuo asetinkehys oli kiva lisä, mutta itse olen kyllä lasin saanut kohdistettua ilmankin. Se minkä aion seuraavaan lasin asennukseen jollakin laitteella tehdä on tuo pölykalvo, joka nykäistään pois sieltä välistä sitten kun kehys on päällä suojaamassa niiltä viimeisiltä pölyhiukkasilta. Tällä kertaa mentiin ilman ja pärjättiin tuurilla kun ne pari hiukkasta sattuivat olemaan reunoilla.

Mutta itse asiaan: Onko kenelläkään vinkkiä hyvistä tarvikeohjeimista jotka kiinnittyvät laitteeseen? Vanhalla tuli käytettyä Hori Split Pad Prota tosi paljon ja joku samankaltainen olisi nyt hakusessa.

NIntendon oman pro-ohjaimen päällehän on se kehys johon saa laitteen kiinni mut jotenkin mä luulen ettei painopiste siinä ole kovin suotuisa. Ehkä sohvalla istuessa toimii, mutta ei kyllä maatessa selällään, mä luulen. Tästä syystä sivuihin kiinnittyvät ohjaimet olisivat pop.

Horilta vissiin on tulossa joskus kakkoselle sopivat ohjaimet, mutta odottavan aika on pitkä. Mobapad M6 HD on kanssa ykkösvehkeen yhteydessä mainittu hyväksi, mutta ei taida kakkoselle olla sitäkään vielä tarjolla.

Hyviä vinkkejä muista tällaisista tulevista vehkeistä olisi kiva kuulla. Tällä hetkellä ei taida vielä olla niitä.

Onkos kellään ollut sellaista ongelmaa kun yrittää logata sisään nintendo eshoppiin, niin ei saa varmistus koodia sähköpostiin? Itselläni on hotmail sähköposti ja jokin blokkaa jossain nintendon varmistus koodit?

Onkos kellään ollut sellaista ongelmaa kun yrittää logata sisään nintendo eshoppiin, niin ei saa varmistus koodia sähköpostiin? Itselläni on hotmail sähköposti ja jokin blokkaa jossain nintendon varmistus koodit.
Olisko joku asetus muuttunut? Mulla tuli vanhasta Switchistä poiketen nyt kakkosella se että puhelimeen tuli varmistus aina kun yritin kirjautua. Siellä sitten eShopissa vai oliko laitteen asetuksissa joku täppä että muista tämä laite. Sen jälkeen on alkanut pelaamaan ilman lisävarmistuksia.

Itse olen laittoon ainoa käyttäjä niin uskallan pitää sitä näin.

Olisko joku asetus muuttunut? Mulla tuli vanhasta Switchistä poiketen nyt kakkosella se että puhelimeen tuli varmistus aina kun yritin kirjautua. Siellä sitten eShopissa vai oliko laitteen asetuksissa joku täppä että muista tämä laite. Sen jälkeen on alkanut pelaamaan ilman lisävarmistuksia.

Itse olen laittoon ainoa käyttäjä niin uskallan pitää sitä näin.
Itselläni tulee tämä ongelma juuri siitä kun yritän asentaa uutta Swich2:sta ekaa kertaa käyttööni, niin se vaati varmistuskoodin kun haluun kirjautua vanhalle tunnukselleni.

Itselläni tulee tämä ongelma juuri siitä kun yritän asentaa uutta Swich2:sta ekaa kertaa käyttööni, niin se vaati varmistuskoodin kun haluun kirjautua vanhalle tunnukselleni.
Oletan että roskapostit ja muut olet katsonut läpi. Jos luulet että nimenomaan Hotmail on se missä tökkää (eikä esim. se että Nintendo ei nyt jostain syystä niitä lähetä) niin joku Gmail olisi nopea luoda ihan tuota varten. Vaihtaa vaikka sitten myöhemmin takaisin hotmailiin.

Oletan että roskapostit ja muut olet katsonut läpi. Jos luulet että nimenomaan Hotmail on se missä tökkää (eikä esim. se että Nintendo ei nyt jostain syystä niitä lähetä) niin joku Gmail olisi nopea luoda ihan tuota varten. Vaihtaa vaikka sitten myöhemmin takaisin hotmailiin.
On roskapostit katottu. En pysty vaihtamaan sähköposti osoitetta kun en pääse eshoppiin sisään jossa voisin muuttaa asetuksia, koska ei tule sähköposti varmistus koodia nintendolta hotmailiin.

Nämä ohjeet olen käynyt läpi.

Nintendolle oon yrittänyt ottaa yhteyttä tästä ongelmasta viikko sitten, mutta ei ole tullut vastausta viellä.

Viimeksi muokattu:
On roskapostit katottu. En pysty vaihtamaan sähköposti osoitetta kun en pääse eshoppiin sisään jossa voisin muuttaa asetuksia, koska ei tule sähköposti varmistus koodia nintendolta hotmailiin.
Tämäkö ei siis kirjaudu edes selaimella tunnus/salasanakombolla ilman sähköpostivahvistusta?

Luin tänään tuollaisesta MIG Flashista jolla kai pystyy backuppaamaan pelikasetteja - älköös käyttäkö Switch 2:n kanssa ja netissä koska vehje päätyy muuten verkonpainoksi!

Eipä kyllä kiinnostakaan käyttää tuollaisia laitteita tätä päivää olevien konsoleiden kanssa, joiden pelit on vielä kaikki ihan laillisesti saatavilla. On vielä kaikenlisäksi venäläistä alkuperää tuo MiG Switch viritelmä. Vanhoille retrokonsoleille omistan joitakin flashcartteja, mutta tuota en ole edes harkinnut.

Tuo on kyllä jännä miten suuressa suosiossa tuo MIG on. Toki jonkun hc-keräilijän ehkä jotenkin ymmärtää haluavan säästää pelikasettejaan ja siksi käyttävän joitakin kopioratkaisuja, mutta nyt ihan oikeasti, eihän se lätkä nyt ihan hirveästi käytössä kulu jos silloin tällöin käytät koneessa sitä.

Kyllä mä vähän luulen että suurin osa MIGin ja vastaavien tuotteiden käytöstä on juurikin sitä että koetetaan "säästää".

Tuo on kyllä jännä miten suuressa suosiossa tuo MIG on. Toki jonkun hc-keräilijän ehkä jotenkin ymmärtää haluavan säästää pelikasettejaan ja siksi käyttävän joitakin kopioratkaisuja, mutta nyt ihan oikeasti, eihän se lätkä nyt ihan hirveästi käytössä kulu jos silloin tällöin käytät koneessa sitä.

Kyllä mä vähän luulen että suurin osa MIGin ja vastaavien tuotteiden käytöstä on juurikin sitä että koetetaan "säästää".

No aivan varmasti. Se on minusta aika huvittavaa, miten noita piratismivehkeitä puolustellaan, että voihan näillä pelata laillisia varmuuskopioita. Niin voi, mutta 98% ihmisistä tekee sillä ihan jotain muuta.

Switchin pelien luulisi tosiaan kestävän erittäin hyvin käyttöä, kun tuollainen pelikortti ei esim. naarmuunnu samaan tapaan kuin optiset levyt. Varmaan nopeammin happanee se data siellä kortilla, kun että sen saisi toimintakyvyttömäksi normikäytöllä.

Nintendon oma kalvo asennettu, hyvin meni ilman asettimia. Eiköhän oman käytön tuolla kestä.

Sama homma. Hienosti sujahti paikoilleen eikä jäänyt pölyäkään alle. Todella huomaamaton lopputulos. Ainoa tarkoitus itselleni on se, että tuo vaihdettava kalvo sitten ottaa mahdolliset naarmut vastaan.

Itse en kokenut mitään panssarilasia tarpeelliseksi, kun en ainakaan omissa peleissäni ole törmännyt tilanteeseen jossa pitäisi kosketusnäyttö ominaisuutta käyttää, joten näytön tuntumalla ei ole mitään merkitystä. Näytti jerryn videolla myös kestävän niin kovaa hakkaamista, että tuskin tuota näyttöä rikki saan mitenkään.

No aivan varmasti. Se on minusta aika huvittavaa, miten noita piratismivehkeitä puolustellaan, että voihan näillä pelata laillisia varmuuskopioita. Niin voi, mutta 98% ihmisistä tekee sillä ihan jotain muuta.

Switchin pelien luulisi tosiaan kestävän erittäin hyvin käyttöä, kun tuollainen pelikortti ei esim. naarmuunnu samaan tapaan kuin optiset levyt. Varmaan nopeammin happanee se data siellä kortilla, kun että sen saisi toimintakyvyttömäksi normikäytöllä.
MigSwitchin kohdallahan ei ole kyse piratismista, sillä pelit edelleen vaativat sen uniikin avaimen mikä alkuperäisellä kortilla on (tai sieltä on Migille kopioitu).
On toki mahdollista esim. ostaa peli, dumpata kortille ja myydä eteenpäin, mutta riskinä on molempien saada bannit, jos sama uniikki avain käynnistyy kahdessa konsolissa samanaikaisesti.
Suurin hyötyhän tuossa on dumpata useampi peli yhdelle SD kortille ja vaihdella nopeasti ilman, että tarvitsee kanniskella koko kirjastoa mukana.

Ei päädy verkonpainoksi, vaan saa bannit kaikista nettipalveluista. Pelikaseteilta voi edelleen pelata.
En ollut kuullutkaan MIG:stä ennen eilistä, mutta tässä (minulle jostain syystä suositellussa) videossa bannin ja tehdasasetusten palautuksen jälkeen laitteella ei voinut tehdä enää juuri mitään:

En ollut kuullutkaan MIG:stä ennen eilistä, mutta tässä (minulle jostain syystä suositellussa) videossa bannin ja tehdasasetusten palautuksen jälkeen laitteella ei voinut tehdä enää juuri mitään:

Ei voinut tehdä mitään netissä, mutta ei testannut pelikaseteilla. Oikealla verkonpaino/brick laitteella ei tekisi yhtään mitään. Tuossa Nintendo ei riko laitetta, vaan evää vain pääsyn palveluun koska rikottiin käyttöehtoja.

Ei kai tämä nyt ainakaan yllätyksenä tullut. Selvä juttu että rikkoo Nintendon käyttöehtoja. Samat pällit on palauttaneet bannattuja konsoleita liikkeisiin :think:

Ei voinut tehdä mitään netissä, mutta ei testannut pelikaseteilla. Oikealla verkonpaino/brick laitteella ei tekisi yhtään mitään. Tuossa Nintendo ei riko laitetta, vaan evää vain pääsyn palveluun koska rikottiin käyttöehtoja.
Pystyyköhän pelikaseteilla olevia pelejä pelaamaan, jos laitteeseen ei voinut enää kirjautua toisellakaan tunnuksella? Ehkä täysin lokaali tunnus vielä toimisi, jos sellaisen pystyy vielä luomaan.

Pystyyköhän pelikaseteilla olevia pelejä pelaamaan, jos laitteeseen ei voinut enää kirjautua toisellakaan tunnuksella? Ehkä täysin lokaali tunnus vielä toimisi, jos sellaisen pystyy vielä luomaan.
Lisäksi: voisikohan bannatulla konsolilla päivittää fyysisiä pelejä tai ladata Game Key Card -pelejä? Itse en tiedä, mutta oleellisia seikkoja nuokin.

Nintendo-tunnus ja laitteen käyttäjätunnus on eri asioita.

Tuossa yksi bannattu kertoo pystyvänsä pelata offline.

Onko näistä muuten uutisoitu mitään jatkoja, ovatko saaneet mitään sanktioita? Rikoshan tuokin on.

Mitäs tuollaisesta nyt tulisi? Se, että tekijälle jotain seuraisi, vaatisi kuitenkin sen, että myyjäliike alkaisi aktiivisesti edistää asiaa ja kun kyseessä nyt kuitenkin on lopulta vain parinsadan laite, niin aika pian olisi asian selvittelykulut huomattavasti suuremmat kuin itse vahingon rahallinen arvo. Tietenkin asia erikseen, jos yksi ja sama taho alkaisi järjestelmällisesti tuollaista harrastaa, mutta miksi ihmeessä. Sinälläänhän tuossa on myyjäliikkeen näkökulmasta kyse vain siitä, että palautettu tuote ei ole enää myyntikuntoinen ja sitä varmasti tapahtuu ihan kaiken aikaa ja vaikka mistä syystä. Yritystoimintaan kuuluvia riskejä, joskaan ei tietenkään oikein.

Vähän tähän liittyen tulee mieleen vuosien takaa tapaus, kun asiakas halusi palauttaa omien sanojensa mukaan ihan uudenveroisen tallentavan digiboksin (kuulemma vain pakkaus avattu ja päälle päin paketti olikin siisti). No sitten kun sisälle katsoi, niin laitetta oli "testattu" siihen malliin, että se oli kursittu ilmastointiteipillä takaisin kasaan. Sai pitää kyllä boksinsa.

Statistiikka

Viestiketjuista
280 063
Jäsenet
78 029
Uusin jäsen
Jype

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom