Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No kumpaan kannattaa?No ei tarvi miettiä kumpaan laittaa 500+ euroa,tähän vai steamdeckiin….![]()
En suosittelisi. Suojalasi heti ensimmäisenä kiinni ennen kuin edes käynnistää koko laitetta. Tuo päällä oleva muovikalvo naarmuuntuu todella herkästi ja sitä ei kai suositella poistettavaksi vaikka sen teoriassa ehkä voisi.Kehtaakohan tuota telakkaan laittaakaan ilman suojalasia, eikös ykkösenkin kanssa ollut jotain juttua että ehdottomasti kannattaa laittaa suojalasi kun telakat niitä ruutuja naarmutti?
Joo ei niin, tähän mieluummin. Eikä tarvitse laittaa edes 500€, kun tilaa vaikka Saksan Nintendolta ja skippaa Bergsalan. Kunhan laite ei hajoa niin tällä pelailee seuraavat ~8v, kun etenkin first party pelit tehdään tämän raudan mukaan. Steam Deckin kestosta en tiedä.No ei tarvi miettiä kumpaan laittaa 500+ euroa,tähän vai steamdeckiin….![]()
Huomasin S1 Pro controlleria käyttäessäni että S2:n herätys ei toimi ko. ohjaimella. Redditissä asia olikin bongattu jo pari kk sitten. Ilmeisesti ei siis ole bugi vaan ”feature”. Nihkeä juttu!
Reddit - The heart of the internet
www.reddit.com
Onko suositella mistä nyt kannattaa Switch 2 hommata? Myös mistä noita lisätarvikkeita eli esimerkiksi millainen panssarilasi tai muuta?
Ok, no täytyy katsella, ehkä black friday tarjouksesta voisi tämän ostaa, tai sitten ensi vuoden black fridayna. Olisi varmaan enemmän pelejäkin myynnissä käytettynä, taikka konsolikin käytettynä kohtuu hintaan.3rd party peleissä käytettyjen hinnat on ihan järjissään, mutta Nintendon omista peleistä moni pyytää käytetttynäkin 40-50 €.
Ehdottomasti orkkiskalvo alta pois jos uuden asentaa.Minä tilasin vpd:ltä tuon Naconin laukun ja suojalasin. Ei maksaneet paljoa. Jospa ne ajais asiansa. Ei varmaan uskalla kokeilla edes telakkaa ennen kuin tuon suojalasin saan. Jotkut redditissä sanovat asentaneet suojalasin orkkis kalvon päälle
Mä oon ymmärtänyt että vastaavanlainen kalvo oli jo OLEDissa. En lähde tarkastamaan itse kun lasin olen asentanut siihen päälle. Hyvin on pysynyt eikä haittaa näköä vaikka (jos) siellä se kalvo on ollut jo OLEDissa.Minä tilasin vpd:ltä tuon Naconin laukun ja suojalasin. Ei maksaneet paljoa. Jospa ne ajais asiansa. Ei varmaan uskalla kokeilla edes telakkaa ennen kuin tuon suojalasin saan. Jotkut redditissä sanovat asentaneet suojalasin orkkis kalvon päälle
Hmm, tilasin vpd:ltä kans nancon lasin. Pitääkö toi orkkiskalvo siis poistaa vai liimata päälle..Minä tilasin vpd:ltä tuon Naconin laukun ja suojalasin. Ei maksaneet paljoa. Jospa ne ajais asiansa. Ei varmaan uskalla kokeilla edes telakkaa ennen kuin tuon suojalasin saan. Jotkut redditissä sanovat asentaneet suojalasin orkkis kalvon päälle
Ehdottomasti orkkiskalvo alta pois jos uuden asentaa.
Ehdottomasti orkkiskalvo alta pois jos uuden asentaa.
Pois tottakai. Näin se on aina ollut laitteessa kuin laitteessa Jos vakiona tehtaalla laitettu. Aina mahdollisuus että tuntuma kärsii kun on päällekkäin eri suojia.
Ok juu toki jos noin valmistaja ilmoittaa, niin sitten voinee jättää alle. Itse tosin poistaisin tästä huolimatta.
Mielenkiintoista kyllä maininta että puhelimissa olisi samanlaista käytetty. Itse en ainakaan tiedä yhtään viimeisen 5 vuoden sisällä ilmestynyttä, jossa moinen olisi. Mutta tämä nyt ei enää toisaalta liity asiaan eli jatketaan ja jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee![]()
Onhan näitä kalvojen poistelijoita
![]()
Sampo Kaulanen kummasteli televisionsa ”suojakalvoa” – sitten kävi köpelösti
Sampo Kaulanen on huvittanut seuraajiaan kertomalla mokasta, joka hänellä kävi televisionsa kanssa.www.is.fi
Hieman vielä offia, mutta sanoisin että puhelimissa noita ei kyllä enää nykypäivänä ole. Asiakas ostaa luurin minkä näyttö on uusinta gorillalasia, joka pitäisi kestää naarmuja ja kulutusta. Sitten siinä onkin jokin muovikalvo mistä asiakas ei tiedä, joka vielä kaiken lisäksi naarmuuntuu pelkästä henkäyksestä ja asiakas on tyytymätön. Sanoisin että tämä on jotenkin turha ratkaisu Nintendon käyttä, mutta kai kaikelle sitten on syynsä.Tässä varmaan on virheellistä puhua ylipäätään "suojakalvosta", koska se on kuitenkin osa näytön rakennetta. Todennäköisesti se on puhelimissakin niin huomaamaton, että sitä ei 99,8% kuluttajista huomaa. Mullakin on Switch OLED, enkä tätä Switch 2 liittyvää keskustelua ennen tiennyt, että senkin näytön pinnassa joku kelmu on.
Todennäköisesti sen "kalvon" poistaminen siitä on niin työlästä, että siinä varmaan tajuaa jo sitä irti repiessään, että nyt ehkä tuli tehtyä jotain, mitä ei pitäisi.
Syy on se, että huomattava kohderyhmä on yhä lapset, ja Nintendo haluaa varmistaa että näyttö ei voi sirpaloitua käsiin jos sitä kolhii.Sanoisin että tämä on jotenkin turha ratkaisu Nintendon käyttä, mutta kai kaikelle sitten on syynsä.
Hieman vielä offia, mutta sanoisin että puhelimissa noita ei kyllä enää nykypäivänä ole. Asiakas ostaa luurin minkä näyttö on uusinta gorillalasia, joka pitäisi kestää naarmuja ja kulutusta. Sitten siinä onkin jokin muovikalvo mistä asiakas ei tiedä, joka vielä kaiken lisäksi naarmuuntuu pelkästä henkäyksestä ja asiakas on tyytymätön. Sanoisin että tämä on jotenkin turha ratkaisu Nintendon käyttä, mutta kai kaikelle sitten on syynsä.
Eipä oikeestaan. Ensinnäkin Steam deck on jo älyttömän vanha ja sisältää antiikkista rautaa.No ei tarvi miettiä kumpaan laittaa 500+ euroa,tähän vai steamdeckiin….![]()
Ei tuo kovin tiukassa näytä olevan
Jos heittää suojalasin heti laitteeseen niin ei tuo muovikalvon jättäminen haittaa mitään. Seuraisin tuollaisessa tapauksessa ihan valmistajan ohjeistusta ja jättäisin sen paikalleen. Enkä kyllä uskaltaisi kehottaa muita toimimaan valmistajan ohjeiden vastaisesti vaikka itse niin tekisin (ainakaan ilmaisematta tätä selkeästi). Sitten ehkä eri tarina, jos on kerennyt tuon jo naarmuttamaan ja haluaa silti laittaa lasisuojan. Tosin en tiedä miten vaikuttaa mahdollisiin takuutilanteisiin, jos tuon on repinyt valmistajan kehoituksista huolimatta irti. Olisi outoa jos vaikuttaisi mutta ei kai täysin mahdotonta.Mun mielestä ihan maalaisjärkikin sen jo sanoo että vanha kalvo pois ja lasinen suoja tilalle.
Varsinainen suojahan se vakiona oleva ei ole, sen tarkoitus on vaan estää lasinmurusia tippumasta lattialle ja/tai saamasta sormiin haavoja. Vähän kuin henkilöautoon asennuttaa tummennuskalvon, jonka tarkoitus on myös samanlainen eli kolarissa tms ei ole lasinsirut pitkin auton hyttiä vaan jäävät kalvoon. Kai se sitten siellä allakin voi olla mutta kun se lasisuojakin joskus hajoaa niin voi olla että viimeistään siinä kohtaa se vakio kalvokin lähtee jo mukana....Jos heittää suojalasin heti laitteeseen niin ei tuo muovikalvon jättäminen haittaa mitään. Seuraisin tuollaisessa tapauksessa ihan valmistajan ohjeistusta ja jättäisin sen paikalleen. Enkä kyllä uskaltaisi kehottaa muita toimimaan valmistajan ohjeiden vastaisesti vaikka itse niin tekisin (ainakaan ilmaisematta tätä selkeästi). Sitten ehkä eri tarina, jos on kerennyt tuon jo naarmuttamaan ja haluaa silti laittaa lasisuojan. Tosin en tiedä miten vaikuttaa mahdollisiin takuutilanteisiin, jos tuon on repinyt valmistajan kehoituksista huolimatta irti. Olisi outoa jos vaikuttaisi mutta ei kai täysin mahdotonta.
Mulle kunhan tulee konsoli ja lasi niin en todellakaan ole poistamassa erikseen mitään vaan lyön lasin päälle heti ja sen jälkeen kovaa ajoa ja voi unohtaa koko kalvokeskustelun.
Itselläni on Amazonista Ugreenin ja Baseuksen moniportillisia latureita, joita käytän kaikille laitteille. Esimerkiksi https://www.amazon.de/UGREEN-Nexode...=1749449714&sprefix=ugreen+100,aps,118&sr=8-4Ettei ihan offtopicciin menisi niin mitä muita latureita olette tälle hommanneet, tarvitsee olla ilmeisesti joku +60w virtalähde että lähtee lataamaan? Ainakin JBL xtreme 3 laturilla lähti lataamaan. Entä oletteko koittaneet usb hubeja että saa kuvan siirrettyä tv:hen, vähän kuin omalla telakalla?
Näin tein itse ja hyvin toimii eikä sitä oikein huomaakaan että lasi on päällä, sattui vielä käymään niin ettei pölyä edes jäänyt alle mihinkään kohtiMulle kunhan tulee konsoli ja lasi niin en todellakaan ole poistamassa erikseen mitään vaan lyön lasin päälle heti ja sen jälkeen kovaa ajoa ja voi unohtaa koko kalvokeskustelun.
Tuntuvat olevan kaikki menneet. Power, Gigantti, Verkkis, pelikaupat myyvät ei oo oota.Verkosta saa mm VPDltä vielä. Pitäisi tulla suhte vikkeläänOnko kukaan löytänyt turun seudulta jonkun myymälän hyllystä suojalasia switch 2:selle? Tuntuu vaikealta löytää mistään.
Konsolinetistä tilasin itse ja näyttää vielä olevan.T
Tuntuvat olevan kaikki menneet. Power, Gigantti, Verkkis, pelikaupat myyvät ei oo oota.Verkosta saa mm VPDltä vielä. Pitäisi tulla suhte vikkelään
Kaverisi valehteli.Just kaveri päivitti oman S1 Pro ohjaimensa ja S2 käynnistyi normaalisti. Näin ainakin mulle vakuutteli, olisi pitänyt nähdä itse toiminta.
Seurannassa ei edistymistä perjantaista, viimeisin muutos:Tänne myös vihdoin mutta toimitus 10.6. DHL Express ei taida toimittaa viikonloppuisin edes automaatteihin? Tai antaisikohan hakea terminaalista jos saapuu Suomeen tänä iltana tai huomenna aamulla?
Edit: asun Tampereella jos väliä
Seurannassa ei edistymistä perjantaista, viimeisin muutos:
"Shipment has departed from a DHL facility POZNAN - POLAND"
Vähän epäilyttää tämä seurannassa: "The requested service for your shipment has been changed". Toimitustapa on ECONOMY SELECT, mitä lie tarkoittaakaan.
Miten muilla joiden paketit lähti pe Nintendolta?
Edit: Economy Select ei taida olla "overnight" Express-palvelu, vaan kolmen arkipäivän toimitus. Eli Nintendo taisi säästää toimituksissa niille joiden paketit lähti myöhässä...
Samalta näyttää tilanne ja toimitustavan muutos minulla myös.Seurannassa ei edistymistä perjantaista, viimeisin muutos:
Vähän epäilyttää tämä seurannassa: "The requested service for your shipment has been changed". Toimitustapa on ECONOMY SELECT, mitä lie tarkoittaakaan.
Edit: Economy Select ei taida olla "overnight" Express-palvelu, vaan kolmen arkipäivän toimitus. Eli Nintendo taisi säästää toimituksissa niille joiden paketit lähti myöhässä...
No kato perhana kun juuri olin sanailemassa samasta aiheesta viestiä. Eihän tuo mullakaan vielä myöhässä ole kun tiistaille luvattu, mutta kyllä joku pieni liikahdus seurannassa keventäisi mieltä.Seurannassa ei edistymistä perjantaista, viimeisin muutos:
Oli sekaannus, ei onnistunutkaanKaverisi valehteli.
Oli sekaannus, ei onnistunutkaan![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.