Yleinen Nintendo ketju (Switch 2, julkaisu 05.06.25)

Hieman vaikuttaisi olevan lämmönhallinnassa ongelmia, ei mitenkään tulikuuma, mutta kuitenkin selkeästi lämmin puolentunnin pelailun jälkeen (MKW ja konsoli telakassa). Voi tosin olla että taustalla raksutti vielä monenlaista, kun vasta otettiin käyttöön (olikohan tunnin ollut itsekseen ja pari peliä ladattiin konsoliin, kun käytiin ensin saunassa).
Laitetta ei kannata koteloon laittaa, jos vasta otettu käyttöön, varsinkin jos tehty System Transfer. Konsoli kun latailee netin kautta pelit, niin käy melko lämpimänä alussa latailun takia.

Kyllähän noiden "tyhjien", pelkän koodin sisältävien, koteloiden myymiselle siltikin jotain perusteita löytyy. Ensinnäkin, kuten todettua, kun ne kotelot ovat siellä kaupan hyllyssä, niin on peleillä sitä kautta näkyvyyttä. Ihan perusteltua markkinoinnin näkökulmasta. Toisekseen noiden koodien myyminen kotelossa mahdollistaa sen, että tietyn pelin voi vaikka isovanhempi ostaa lapsenlapselle joululahjaksi. Joillain markkina-alueilla (kuten Japani) kuitenkin ostetaan vielä huomattavissa määrin pelejä kivijalkakaupasta. Sitten varmasti löytyy vielä joukko kuluttajia, jotka haluavat sen pelikotelon hyllyään koristamaan, vaikka sitten tyhjänä.
Jos tähän haluaa jotakin lisäarvoa tuoda niin ainahan sen pelin voi ladata itse ostamalleen pelikasetille ja säilyttää sitä siellä kotelossa.

S1:n aikaan tuollainen oli lähinnä hölmöilyä, mutta S2:n pelit alkavat olla jo sen kokoisia tallennustilaltaan että on ihan realistinen ajatus että siihen kortille laitetaan vain yksi peli.

Jos tähän haluaa jotakin lisäarvoa tuoda niin ainahan sen pelin voi ladata itse ostamalleen pelikasetille ja säilyttää sitä siellä kotelossa.

S1:n aikaan tuollainen oli lähinnä hölmöilyä, mutta S2:n pelit alkavat olla jo sen kokoisia tallennustilaltaan että on ihan realistinen ajatus että siihen kortille laitetaan vain yksi peli.

No hölmöä tuokin olisi, kun kotelossa on paikka pelikortille, joka taas on fyysisesti eri kokoinen kuin micro-SD-kortti, joten sinne se kortti jäisi heilumaan ja helisemään. Ja mikä pointti siihen micro-SD:lle olisi ladata vain yksi peli, kun todennäköisesti kortin kapasiteetti vetää useammankin pelin. Tietty jos vitsillä tuon heitit, niin sitten :)

Hieman vaikuttaisi olevan lämmönhallinnassa ongelmia, ei mitenkään tulikuuma, mutta kuitenkin selkeästi lämmin puolentunnin pelailun jälkeen (MKW ja konsoli telakassa). Voi tosin olla että taustalla raksutti vielä monenlaista, kun vasta otettiin käyttöön (olikohan tunnin ollut itsekseen ja pari peliä ladattiin konsoliin, kun käytiin ensin saunassa).
Sinänsä ihan normaalia että lämpenee käytössä. Jos lämpö ei aiheuta ongelmia niin se ei ole ongelma :)

Tuntuu että Nintendo on panostanut hiljaisuuteen ja antaa suosiolla konsolin lämmetä hieman enemmän, varsinkin telakassa. Telakassa on kuitenkin myös oma tuuletin joten tuskin tuo liian kuumaksi pääsee.

Sineteistä taas keskustelti ja spekuloitu, niin itselläni oli bundleton paketti eli pelkkä konsoli ja siitä myös sinetti rikki. Epäilisin itse herkästi hajoavaa sinettiä.

No hölmöä tuokin olisi, kun kotelossa on paikka pelikortille, joka taas on fyysisesti eri kokoinen kuin micro-SD-kortti, joten sinne se kortti jäisi heilumaan ja helisemään. Ja mikä pointti siihen micro-SD:lle olisi ladata vain yksi peli, kun todennäköisesti kortin kapasiteetti vetää useammankin pelin. Tietty jos vitsillä tuon heitit, niin sitten :)
No pelikotelohan on standardikokoinen ja siellä oleva kortin pidike sitä myötä myös. Ei Nintendon suunnitelma ole sinne mitään erilaista säilytystilaa luoda.

Mitä korttien kokoihin tulee niin Expressit taitavat lähteä nykyään 128Gt:stä ja pelien koot ainakin monen game key cardin kohdalla ylittävät 64Gt mitä on pidetty yhtenä syynä ettei niitä julkaista fyysisenä.

En tiedä miten ajan kuluessa pelien koot vaihtelevat, että saadaanko joku 128:n kortti lähestulkoon täyteen yhdellä pelillä jos jotkut DLC:t lasketaan päälle. Jos jää vajaaksi niin eihän se kustannustehokkain ratkaisu ole rajoittaa sitä noin, mutta ei se rikos ole jos joku haluaa niin tehdä. Keräilijät ovat tehneet kummallisempaakin.

Mutta jos nyt ajatellaan että jollakulla on SD-kortteja joissa on pelejä niin useamman kortin tapauksessa niitä pitää säilyttää jossakin. Täysi vitsihän se on laittaa muistikortti jossa on peli X jemmaan hyllyssä olevaan muovilaatikkoon jonka kannessa lukee "Peli X". Jonnekin erillisen laatikon pohjalle se kuuluu laittaa koska se on SD-kortti. Oikeat pelit on sitten omissa koteloissaan hyllyssä keräiltävänä ja pelikoodikeissit yhtä lailla keräilyhyllyssä, mutta tyhjänä.

Lisää pelejä testattuna S1 vs S2, tällä kertaa virallisen päivityksen saaneet kuten Link's Awakening, Echoes of Wisdom, muutama Mario, Pokemon Scarlet/Violet jne.:

Xenoblade Chronicles 3 on myös jonkin S2 päivityksen saanut, täytynee jossain vaiheessa bootata peli ilman päivitystä ja sen jälkeen

No pelikotelohan on standardikokoinen ja siellä oleva kortin pidike sitä myötä myös. Ei Nintendon suunnitelma ole sinne mitään erilaista säilytystilaa luoda.

Mitä korttien kokoihin tulee niin Expressit taitavat lähteä nykyään 128Gt:stä ja pelien koot ainakin monen game key cardin kohdalla ylittävät 64Gt mitä on pidetty yhtenä syynä ettei niitä julkaista fyysisenä.

En tiedä miten ajan kuluessa pelien koot vaihtelevat, että saadaanko joku 128:n kortti lähestulkoon täyteen yhdellä pelillä jos jotkut DLC:t lasketaan päälle. Jos jää vajaaksi niin eihän se kustannustehokkain ratkaisu ole rajoittaa sitä noin, mutta ei se rikos ole jos joku haluaa niin tehdä. Keräilijät ovat tehneet kummallisempaakin.

Mutta jos nyt ajatellaan että jollakulla on SD-kortteja joissa on pelejä niin useamman kortin tapauksessa niitä pitää säilyttää jossakin. Täysi vitsihän se on laittaa muistikortti jossa on peli X jemmaan hyllyssä olevaan muovilaatikkoon jonka kannessa lukee "Peli X". Jonnekin erillisen laatikon pohjalle se kuuluu laittaa koska se on SD-kortti. Oikeat pelit on sitten omissa koteloissaan hyllyssä keräiltävänä ja pelikoodikeissit yhtä lailla keräilyhyllyssä, mutta tyhjänä.

Sinulla ei taida Switchiä olla? Tiedätkö edes mitä toimenpiteitä se vaatii, jos haluat ladata yhden tietyn pelin yhdelle SD-kortille? Ja tiesitkö, että tämän toimenpiteen jälkeen se SD-kortti toimii vain ja ainoastaan tässä yhdessä Switchissä? Eli jos myöhemmin haluat pelata kyseistä peliä jollain toisella konsolilla, niin joudut joka tapauksessa lataamaan pelin uudelleen verkosta. Näistä syistä ei ole oikein mitään järkeä tuossa touhussa, vaan järkevintä on ostaa Switchiin sen kokokinen SD-kortti, että sinne mahtuu kaikki pelit, mitkä nyt haluatkaan ladata.

Sinulla ei taida Switchiä olla? Tiedätkö edes mitä toimenpiteitä se vaatii, jos haluat ladata yhden tietyn pelin yhdelle SD-kortille? Ja tiesitkö, että tämän toimenpiteen jälkeen se SD-kortti toimii vain ja ainoastaan tässä yhdessä Switchissä? Eli jos myöhemmin haluat pelata kyseistä peliä jollain toisella konsolilla, niin joudut joka tapauksessa lataamaan pelin uudelleen verkosta. Näistä syistä ei ole oikein mitään järkeä tuossa touhussa, vaan järkevintä on ostaa Switchiin sen kokokinen SD-kortti, että sinne mahtuu kaikki pelit, mitkä nyt haluatkaan ladata.
Kyllä mulla on Switch. Kyllä myös tiedän miten yksi tietty peli siirretään SD-kortille.

Homma menee kuitenkin niin että ihmisillä on pelikokoelma ja se ei aina kokonaisuudessaan mahdu yhdelle muistikortille. Näitä kortteja on useampia ja niitä voi vaihtaa sen mukaan mitä milloinkin pelaa.

Mä sanoin että tällainen ihminen voi käyttää sitä tyhjää pelikoteloaan säilöäkseen muistikortteja ja sä otat sen henkilökohtaisena hyökkäyksenä sinua vastaan. En mä tietenkään tarkoita että SUN on pakko laittaa se muistikortti sinne koteloon. Toin vain esille sen että jos sulla on pelilaatikko hyllyssä ja ei sillä hetkellä laitteessa kiinni oleva muistikortti jolle kyseinen peli on ladattu niin sä voit halutessasi laittaa sen muistikortin sinne tyhjään pelikoteloon.

Kyllä mulla on Switch. Kyllä myös tiedän miten yksi tietty peli siirretään SD-kortille.

Homma menee kuitenkin niin että ihmisillä on pelikokoelma ja se ei aina kokonaisuudessaan mahdu yhdelle muistikortille. Näitä kortteja on useampia ja niitä voi vaihtaa sen mukaan mitä milloinkin pelaa.

Mä sanoin että tällainen ihminen voi käyttää sitä tyhjää pelikoteloaan säilöäkseen muistikortteja ja sä otat sen henkilökohtaisena hyökkäyksenä sinua vastaan. En mä tietenkään tarkoita että SUN on pakko laittaa se muistikortti sinne koteloon. Toin vain esille sen että jos sulla on pelilaatikko hyllyssä ja ei sillä hetkellä laitteessa kiinni oleva muistikortti jolle kyseinen peli on ladattu niin sä voit halutessasi laittaa sen muistikortin sinne tyhjään pelikoteloon.

En minä sitä mitenkään hyökkäyksenä ole ottanut. Kunhan kommentoin hölmönä tuollaista ajatusta, kun se on aika kohtuu vaivalloista alkaa tallentelemaan yhtä peliä per SD-kortti. Järkevämpää on ostaa niin iso kortti, että sinne mahtuu kaikki pelit. Ja jos ei mahdu, niin sitten useampi tällainen iso kortti. Tai ainakin itse tuossa vaiheessa jo poistelisin kortilta sellaiset pelit, joista ei ole ajatustakaan tiedossa, että tulisi pelattua pitkään aikaan. Pelin saa kuitenkin ladattua takaisin, jos tarve tulee.

En minä sitä mitenkään hyökkäyksenä ole ottanut. Kunhan kommentoin hölmönä tuollaista ajatusta, kun se on aika kohtuu vaivalloista alkaa tallentelemaan yhtä peliä per SD-kortti. Järkevämpää on ostaa niin iso kortti, että sinne mahtuu kaikki pelit. Ja jos ei mahdu, niin sitten useampi tällainen iso kortti. Tai ainakin itse tuossa vaiheessa jo poistelisin kortilta sellaiset pelit, joista ei ole ajatustakaan tiedossa, että tulisi pelattua pitkään aikaan. Pelin saa kuitenkin ladattua takaisin, jos tarve tulee.
Ei se lataaminen hirveän hankalaa ole, mutta joillekin tuntuu olevan ylimaallisen vieras ajatus kun maailmanlaajuisia ryhmiä lukee.

Sitä en vielä tiedä minkä kokoisia S2:n isot pelit alkavat olemaan jahka niiden julkaisu kunnolla pääsee käyntiin, enkä sitä mihin SD Express -korttien sweet spot hinta/koko -suhteen osuu. Toki joku 512Gt tai 1T on sellainen mikä kakkoseen tulee hankittua, mutta sitten jos pelit menevät johonkin 100Gt asti kappale niin ehkä pikemmin ostan uuden kortin kuin että päivittäisiin tilalle 2T kortin, etenkin jos isomman kortin hinta pompsahtaa tosi korkeaksi.

Mutta aika näyttää jääkö isojen pelien koko tuohon 64Gt korville mitä isoimmat S2:n pelit nyt ovat vai kasvaako vielä. Teran kortille sellaisia mahtuu jo niin hyvä määrä ettei tarvitse jatkuvasti pallotella eStoren kanssa että tänään pelaankin tuota mikä ei ole kortilla.

Ei se lataaminen hirveän hankalaa ole, mutta joillekin tuntuu olevan ylimaallisen vieras ajatus kun maailmanlaajuisia ryhmiä lukee.

Sitä en vielä tiedä minkä kokoisia S2:n isot pelit alkavat olemaan jahka niiden julkaisu kunnolla pääsee käyntiin, enkä sitä mihin SD Express -korttien sweet spot hinta/koko -suhteen osuu. Toki joku 512Gt tai 1T on sellainen mikä kakkoseen tulee hankittua, mutta sitten jos pelit menevät johonkin 100Gt asti kappale niin ehkä pikemmin ostan uuden kortin kuin että päivittäisiin tilalle 2T kortin, etenkin jos isomman kortin hinta pompsahtaa tosi korkeaksi.

Mutta aika näyttää jääkö isojen pelien koko tuohon 64Gt korville mitä isoimmat S2:n pelit nyt ovat vai kasvaako vielä. Teran kortille sellaisia mahtuu jo niin hyvä määrä ettei tarvitse jatkuvasti pallotella eStoren kanssa että tänään pelaankin tuota mikä ei ole kortilla.

Tuosta syystä itse suosin fyysisiä pelejä näiden isompien kohdalla. Nyt vaan tahtoo tuo ajatus mennä piloille, jos kovin yleistyy nuo key cardit, että vaikka ostat fyysisen pelin, niin silti se ladataan verkosta konsolin muistiin. Olihan noita jo vanhallakin Switchillä, mutta silloin vain ei puhuttu key cardeista.

Tuosta syystä itse suosin fyysisiä pelejä näiden isompien kohdalla. Nyt vaan tahtoo tuo ajatus mennä piloille, jos kovin yleistyy nuo key cardit, että vaikka ostat fyysisen pelin, niin silti se ladataan verkosta konsolin muistiin. Olihan noita jo vanhallakin Switchillä, mutta silloin vain ei puhuttu key cardeista.
Mun käytölle key card on ok useimpien pelien kohdalla, jos se vain on fyysistä halvempi. Usein pelaan kerran läpi ja laitan myyntiin/vaihtoon, eikä se sijaitseeko peli laitteen muistissa vai erillisellä kortilla ole hirveän merkittävää loppujen lopuksi, ellei sitten tila muuten vähiin.

Keräilyaspekti tietysti vähän kärsii kun on vain tyhjä kotelo ja isoimmissa tietysti tuo tilahomma, jos vaikka ajattelee että perheessä on useampi käyttäjä joilla 2-3 erityylistä isoa peliä kaikilla aktiivisessa pelauksessa niin sitten harmittaa.

Kyllä mä vähän kuitenkin luulen että kun porukan ostopreferenssit (koodikortit jäävät kaupan hyllylle ja porukka ostaa mieluummin pelejä joista on fyysinen versio) paljastuvat niin julkaisijat ehkä lyövät fyysisiä pelejä enemmän. Ei ole mahdoton ajatus että jotkut julkaisijat tekisivät pienemmät erät sekä fyysistä että korttikoodia (luonnollisesti niin että fyysinen on pikkuisen hintavampi) ja kumpaakin sitten ostetaan. Ja varmasti kun ajan myötä tuollaisten korttien hinnat tulevat alas niin julkaisijatkin alkavat niitä enemmän laittamaan.

Sineteistä taas keskustelti ja spekuloitu, niin itselläni oli bundleton paketti eli pelkkä konsoli ja siitä myös sinetti rikki. Epäilisin itse herkästi hajoavaa sinettiä.
Kävin tänään ostamassa Gigantista bundlen ja paketissa oli molemmat sinetit ehjänä. Kokeilin painaa kevyesti sinetin kohdalta ja sinetti repesi.
Joten syy aukinaisiin sineteihin on aivan varmasti sinetin heikko laatu.

Itse koen MKW sellaiseksi peliksi jota todennäköisesti pelaan niin pitkään kuin laitteen omistan. Niin silloin en ajattele jälleenmyyntiä sen enempää. Toki, jos laitteen joskus myyn eteenpäin, voi se kympin tai kaksi nostaa myyntiarvoa.
MKW tosiaan sellainen että sitä tulisi pelattua ns. aina, mutta noin muuten voisin ostaa kaikki pelit käytettynä jos vaan on järkevät käytettyjen pelien markkinat joskus tälle olemassa, eli että on tarjontaa ja että käytettyjen hinnat ovat järkevät suhteessa uusiin.

MKW tosiaan sellainen että sitä tulisi pelattua ns. aina, mutta noin muuten voisin ostaa kaikki pelit käytettynä jos vaan on järkevät käytettyjen pelien markkinat joskus tälle olemassa, eli että on tarjontaa ja että käytettyjen hinnat ovat järkevät suhteessa uusiin.
3rd party peleissä käytettyjen hinnat on ihan järjissään, mutta Nintendon omista peleistä moni pyytää käytetttynäkin 40-50 €.

Kävin tänään ostamassa Gigantista bundlen ja paketissa oli molemmat sinetit ehjänä. Kokeilin painaa kevyesti sinetin kohdalta ja sinetti repesi.
Joten syy aukinaisiin sineteihin on aivan varmasti sinetin heikko laatu.
Jep. Näitä on redditissä ympäri maailmaa niin tämä ei tosiaan ole Bergsalan salajuoni.

Tulipa tilattua bundle Saksan nintendoshopista hintaan 510€ ja pitäis olla ärrältä noudettavissa tuossa tiistaina. Olisiko kellään suosituksia noista kolmannen osapuolen caseista + laseista? :)

Kehtaakohan tuota telakkaan laittaakaan ilman suojalasia, eikös ykkösenkin kanssa ollut jotain juttua että ehdottomasti kannattaa laittaa suojalasi kun telakat niitä ruutuja naarmutti?

Kehtaakohan tuota telakkaan laittaakaan ilman suojalasia, eikös ykkösenkin kanssa ollut jotain juttua että ehdottomasti kannattaa laittaa suojalasi kun telakat niitä ruutuja naarmutti?
En suosittelisi. Suojalasi heti ensimmäisenä kiinni ennen kuin edes käynnistää koko laitetta. Tuo päällä oleva muovikalvo naarmuuntuu todella herkästi ja sitä ei kai suositella poistettavaksi vaikka sen teoriassa ehkä voisi.

No ei tarvi miettiä kumpaan laittaa 500+ euroa,tähän vai steamdeckiin….😂🤣
Joo ei niin, tähän mieluummin. Eikä tarvitse laittaa edes 500€, kun tilaa vaikka Saksan Nintendolta ja skippaa Bergsalan. Kunhan laite ei hajoa niin tällä pelailee seuraavat ~8v, kun etenkin first party pelit tehdään tämän raudan mukaan. Steam Deckin kestosta en tiedä.

Muutoin oma Saksan bundlen sinetti oli ehjä ja saksen terällä ei laakisti leikkaantunut auki eli kyllä se tarra aika piukassa itellä oli.

Tarvii tosiaan joku lasi ostaa tuohon, oliko jotain suosituksia ja että saisi nopeahkolla aikataululla vielä? Laukkujakin saa ehdottaa... :thumbsup:
Jos en olisi täältä lukenut niin en olisi huomannut sitä muovikalvoa mikä tässä on vakiona paikoillaan, sen verran ohut se tuossa on että saa tosissaan nyppiä että lähtee pois ennen kuin asentelee lasia tilalle. Eikö S2:ssa ole lasina joku Gorilla Glass??

Viimeksi muokattu:
Minä tilasin vpd:ltä tuon Naconin laukun ja suojalasin. Ei maksaneet paljoa. Jospa ne ajais asiansa. Ei varmaan uskalla kokeilla edes telakkaa ennen kuin tuon suojalasin saan. Jotkut redditissä sanovat asentaneet suojalasin orkkis kalvon päälle

Viimeksi muokattu:
3rd party peleissä käytettyjen hinnat on ihan järjissään, mutta Nintendon omista peleistä moni pyytää käytetttynäkin 40-50 €.
Ok, no täytyy katsella, ehkä black friday tarjouksesta voisi tämän ostaa, tai sitten ensi vuoden black fridayna. Olisi varmaan enemmän pelejäkin myynnissä käytettynä, taikka konsolikin käytettynä kohtuu hintaan.

Minä tilasin vpd:ltä tuon Naconin laukun ja suojalasin. Ei maksaneet paljoa. Jospa ne ajais asiansa. Ei varmaan uskalla kokeilla edes telakkaa ennen kuin tuon suojalasin saan. Jotkut redditissä sanovat asentaneet suojalasin orkkis kalvon päälle
Ehdottomasti orkkiskalvo alta pois jos uuden asentaa.

Mä oon ymmärtänyt että vastaavanlainen kalvo oli jo OLEDissa. En lähde tarkastamaan itse kun lasin olen asentanut siihen päälle. Hyvin on pysynyt eikä haittaa näköä vaikka (jos) siellä se kalvo on ollut jo OLEDissa.

Hmm, tilasin vpd:ltä kans nancon lasin. Pitääkö toi orkkiskalvo siis poistaa vai liimata päälle..

Pois tottakai. Näin se on aina ollut laitteessa kuin laitteessa Jos vakiona tehtaalla laitettu. Aina mahdollisuus että tuntuma kärsii kun on päällekkäin eri suojia.

Siis mitä kalvoa tässä tarkoitat, että pitäisi poistaa? Ei kai suoraan pakasta vedetyssä konsolissa ole mitään sellaista kalvoa, joka olisi tarkoitettu poistettavaksi? Se konsolihan on myyntipakkauksen sisällä vain muovipussissa, mutta näytön päällä ei ole mitään suojaa.

Tämä suojakalvo on kiinnitetty valmiiksi laitteen näyttöön eikä sen irrottamista suositella missään tapauksessa. Nintendo painottaa, että kyseessä ei ole tavallinen myyntipakkauksissa esiintyvä muovinen suojakalvo, vaan olennainen osa laitteen turvallisuusrakennetta.

Oman suojakalvon voi kiinnittää valmiiksi asennetun kalvon päälle. Samankaltaisia ratkaisuja on näkynyt esimerkiksi uusimmissa älypuhelimissa sekä Switchin vuonna 2021 julkaistussa OLED-versiossa.

Redditistä bongattu väite, että Switch 2 olisi myynyt 3 miljoonaa yksikköä ensimmäisen 24h aikana, joka on kolme kertaa enemmän kuin ennätystä hallussaan pitänyt PS4.

Lähteen luotettavuutta ei toki oikein tiedä, on ollut ennenkin väärässä, mutta jos on jyvällä niin onhan nuo luvut taas ihan omalla tasollaan.

Pois tottakai. Näin se on aina ollut laitteessa kuin laitteessa Jos vakiona tehtaalla laitettu. Aina mahdollisuus että tuntuma kärsii kun on päällekkäin eri suojia.

Tällaiset random-tyyppien random-ohjeistukset sitten kannattaa jättää omaan arvoonsa. Jos tuotteen valmistaja sanoo, että älä missään tapauksessa poista kalvoa, niin uskotko mieluummin valmistajaa vai random-jantteria internetistä :)

Ok juu toki jos noin valmistaja ilmoittaa, niin sitten voinee jättää alle. Itse tosin poistaisin tästä huolimatta.

Mielenkiintoista kyllä maininta että puhelimissa olisi samanlaista käytetty. Itse en ainakaan tiedä yhtään viimeisen 5 vuoden sisällä ilmestynyttä, jossa moinen olisi. Mutta tämä nyt ei enää toisaalta liity asiaan eli jatketaan ja jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee 👍

Ok juu toki jos noin valmistaja ilmoittaa, niin sitten voinee jättää alle. Itse tosin poistaisin tästä huolimatta.

Mielenkiintoista kyllä maininta että puhelimissa olisi samanlaista käytetty. Itse en ainakaan tiedä yhtään viimeisen 5 vuoden sisällä ilmestynyttä, jossa moinen olisi. Mutta tämä nyt ei enää toisaalta liity asiaan eli jatketaan ja jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee 👍

Tässä varmaan on virheellistä puhua ylipäätään "suojakalvosta", koska se on kuitenkin osa näytön rakennetta. Todennäköisesti se on puhelimissakin niin huomaamaton, että sitä ei 99,8% kuluttajista huomaa. Mullakin on Switch OLED, enkä tätä Switch 2 liittyvää keskustelua ennen tiennyt, että senkin näytön pinnassa joku kelmu on.

Todennäköisesti sen "kalvon" poistaminen siitä on niin työlästä, että siinä varmaan tajuaa jo sitä irti repiessään, että nyt ehkä tuli tehtyä jotain, mitä ei pitäisi.

Tässä varmaan on virheellistä puhua ylipäätään "suojakalvosta", koska se on kuitenkin osa näytön rakennetta. Todennäköisesti se on puhelimissakin niin huomaamaton, että sitä ei 99,8% kuluttajista huomaa. Mullakin on Switch OLED, enkä tätä Switch 2 liittyvää keskustelua ennen tiennyt, että senkin näytön pinnassa joku kelmu on.

Todennäköisesti sen "kalvon" poistaminen siitä on niin työlästä, että siinä varmaan tajuaa jo sitä irti repiessään, että nyt ehkä tuli tehtyä jotain, mitä ei pitäisi.
Hieman vielä offia, mutta sanoisin että puhelimissa noita ei kyllä enää nykypäivänä ole. Asiakas ostaa luurin minkä näyttö on uusinta gorillalasia, joka pitäisi kestää naarmuja ja kulutusta. Sitten siinä onkin jokin muovikalvo mistä asiakas ei tiedä, joka vielä kaiken lisäksi naarmuuntuu pelkästä henkäyksestä ja asiakas on tyytymätön. Sanoisin että tämä on jotenkin turha ratkaisu Nintendon käyttä, mutta kai kaikelle sitten on syynsä.

Sanoisin että tämä on jotenkin turha ratkaisu Nintendon käyttä, mutta kai kaikelle sitten on syynsä.
Syy on se, että huomattava kohderyhmä on yhä lapset, ja Nintendo haluaa varmistaa että näyttö ei voi sirpaloitua käsiin jos sitä kolhii.

Siksi alkuperäisessä Switchissä oli täysin muovinen näyttö, ja kun OLED-versiosta lähtien siirryttiin lasiseen, niin lasin päällä on tuo kalvo.

Hieman vielä offia, mutta sanoisin että puhelimissa noita ei kyllä enää nykypäivänä ole. Asiakas ostaa luurin minkä näyttö on uusinta gorillalasia, joka pitäisi kestää naarmuja ja kulutusta. Sitten siinä onkin jokin muovikalvo mistä asiakas ei tiedä, joka vielä kaiken lisäksi naarmuuntuu pelkästä henkäyksestä ja asiakas on tyytymätön. Sanoisin että tämä on jotenkin turha ratkaisu Nintendon käyttä, mutta kai kaikelle sitten on syynsä.

No ainakin tuolla linkin takana puhuttiin juuri uusimmista puhelimista, ja maailmassa on toki puhelinmalleja vaikka kuinka paljon (sellaisiakin, mistä meillä ei ole hajuakaan). Voi toki olla, että myös noita "kalvoja" tai kerroksia on paremmin naarmuja vastaan suojattuja kuin mitä Nintendon Switchissä käyttämä ja toisaalta ei kaikissa puhelimissakaan Gorillalasia ole.

Näitä rikkoutumisen suojiahan on paria erilaista. Kuumakäsitelty lasi on yksi, Gorillalasi toinen ja sitten tuo Switchin kalvotapa.

Puhelinta pidetään taskussa ja sitä kuljetetaan joka paikkaan niin se myös kärsii kolhuja enemmän kuin joku pelikonsoli; siksi osaltaan luureissa pitää olla hajoamisen kestävä lasi. Switchissä taas hajoaminen on harvinaisempaa (vaikka lapset) joten on päädytty siihen että jos hajoaa niin ei sitten satu. Varmasti hintakin tällaiselle nyt käytetylle lasille on edullisempi.

Hyvinhän näitä tuntuu olevan kaupoissa. Tänään kävin Palokan Kärkkäisellä ja hyllyt täynnä bundlea ja ilman. Myös pro controller löytyi. Zeldoista oli myös s2 versiot. Tuli vähän heräteostoksena otettua bundle mukaan.

Tulipas keskustelua kalvosta. Kyl se niin huomaamattomasti on että ymmärrän että moni on vaan heittänyt lasisen sen päälle. Kyl niitä jotain kalvoja muistaakseni joissakin Samsung puhelimissa on ollut jonka on voinut ottaa pois ja vaihtaa mieluisemman. Se on ns ensi hätään ratkaisu kalvo ennen kuin saa ostettua uuden mun mielestäni. Eikös tuo mene vaihtoon melko nopeasti kun pari kertaa käyttää telakassa? Siinä kohtaa huokaisee helpotuksesta kun siinä onkin kalvo naarmuuntunut eikä itse konsolin lasi 🙂

Statistiikka

Viestiketjuista
279 519
Jäsenet
77 943
Uusin jäsen
jumbo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom