Yleinen Nintendo ketju (Switch 2, julkaisu 05.06.25)

Koskaan ennen ei ole -510€ laskutus luottarilta näin paljoa mieltä virkistänyt kuin nyt. Ei vielä Nintendolta mitään viestiä laskutuksesta mutta muutaman hetken ajan olen kyllä verkkopankkia kytännyt että miksi ei muiltakin lähde. Ja nyt lähti.

Sitten vain päivittämään Nintendon tilaussivua ja kyttäämään että muuttuuko status.

Tämä siis OP:n luottarilla jonka pankki blokkasi viime viikolla ja nyt meni läpi kuten pankki lupasikin. Ei tarvii vaihtaa asiakkuutta.

Itsellä kanssa rahat hävisi perjantaina, order status completed. Maksutapana S-pankin luottokortti.

Sit odotellaan vaan kuinka pitkälle menee. Muistaakseni tilatessa luki että lähetetään 3-4pv julkaisun jälkeen, juurikin että saksa, ja muut oleellisemmat maat saavat tavaransa ensin.

Täällä kun ei omaa ketjua ole, niin mitä porukka on mieltä/odottaa uudelta Mario Kartilta, ja itseäni kiinnostaa kovasti myös DK Bananza.
Mielipiteet ja toiveet ja odotukset kiinnostavat, saa vastata vaikka tähän viestiin :)

Täällä kun ei omaa ketjua ole, niin mitä porukka on mieltä/odottaa uudelta Mario Kartilta, ja itseäni kiinnostaa kovasti myös DK Bananza.
Mielipiteet ja toiveet ja odotukset kiinnostavat, saa vastata vaikka tähän viestiin :)
Näyttää ainakin todella hyvältä. Aina oon pitänyt MK:sta ja tää uusin näyttää kyllä parhaalta.

Itsellä kanssa rahat hävisi perjantaina, order status completed. Maksutapana S-pankin luottokortti.

Sit odotellaan vaan kuinka pitkälle menee. Muistaakseni tilatessa luki että lähetetään 3-4pv julkaisun jälkeen, juurikin että saksa, ja muut oleellisemmat maat saavat tavaransa ensin.
Missä tuollaiset päivät oli? Tällainen teksti löytyy tilauksen yhteydestä: "Toimitus kyseisen tuotteen julkaisupäivän jälkeen".

Menipä oudosti maksu. Olin siirtänyt Paypal-saldoon rahat ja vaihtanut saldon ensisijaiseksi maksutavaksi, mutta siitä huolimatta veloittivat (Paypalin kautta) luottokortilta. No, meni sentään läpi. Seuraavaksi ihmettelemään, miten saa saldossa olevat rahat kotiutettua :darra:

Menipä oudosti maksu. Olin siirtänyt Paypal-saldoon rahat ja vaihtanut saldon ensisijaiseksi maksutavaksi, mutta siitä huolimatta veloittivat (Paypalin kautta) luottokortilta. No, meni sentään läpi. Seuraavaksi ihmettelemään, miten saa saldossa olevat rahat kotiutettua :darra:
Mulla oli sama käynyt. Paypalista saa laitettua rahat takaisin tilille.

Missä tuollaiset päivät oli? Tällainen teksti löytyy tilauksen yhteydestä: "Toimitus kyseisen tuotteen julkaisupäivän jälkeen".
Muistaakseni about saman tien kun tilaus oli maksettu niin luki ruudulla. En tästä tietenkään mitään kuvankaappausta tai vastaavaa ottanut.

Ei mitn!

Ei itseäni ajelu kiinnosta ihan hirveästi, mutta kun halvalla sai niin pitihän se bundle ottaa, plus on sitten sellainen partypeli mitä voi perheenjäsenten ja kavereiden kesken pelailla. Yksinpelillä tulee tuskin otettua edes epäreilun kilpailuedun saavuttamiseksi yhtään erää. Vähän sama kuin Super Smash Bron kanssa alkuperäisellä Switchillä.

Kyllä mä oon yleisesti näitä joilla kolmannen osapuolen pelitarjonta on se minkä vuoksi laite tuli ostettua. Kannettavuus tietysti on pakollinen, joten ehkä joku SteamDeck olisi voinut olla mulle vaihtoehto.

Mutta tosiaan jos tuo Kartti nyt osoittautuu yhtä hauskaksi kuin aikanaan PC:llä oli Big Red Racing niin sitten asia onkin täysin eri. Tämä siis täydellä nollakokemuksella yhdestäkään aiemmasta Mariokartista.

Aikaa vastaan pelaaminen ei ole mun juttu eikä toisten voittaminen myöskään ole se ykkösjuttu, mutta jotain unlockeja pelissä voin kuvitella kyllä availevani jos se on kivaa.

Ei mitn!

Ei itseäni ajelu kiinnosta ihan hirveästi, mutta kun halvalla sai niin pitihän se bundle ottaa, plus on sitten sellainen partypeli mitä voi perheenjäsenten ja kavereiden kesken pelailla. Yksinpelillä tulee tuskin otettua edes epäreilun kilpailuedun saavuttamiseksi yhtään erää. Vähän sama kuin Super Smash Bron kanssa alkuperäisellä Switchillä.

Kyllä mä oon yleisesti näitä joilla kolmannen osapuolen pelitarjonta on se minkä vuoksi laite tuli ostettua. Kannettavuus tietysti on pakollinen, joten ehkä joku SteamDeck olisi voinut olla mulle vaihtoehto.

Mutta tosiaan jos tuo Kartti nyt osoittautuu yhtä hauskaksi kuin aikanaan PC:llä oli Big Red Racing niin sitten asia onkin täysin eri. Tämä siis täydellä nollakokemuksella yhdestäkään aiemmasta Mariokartista.

Aikaa vastaan pelaaminen ei ole mun juttu eikä toisten voittaminen myöskään ole se ykkösjuttu, mutta jotain unlockeja pelissä voin kuvitella kyllä availevani jos se on kivaa.

Itse olen taas pelannut nintendon pelejä, ml. mario karttia ja super smash brosseja niin kauan kun muisti taipuu taaksepäin. Mario Karttia suosittelen kyllä avoimin mielin kokeilemaan, huippuhauskoja tekeleitä aiemmat. Mutta itsekkään en, nykyään varsinkaan pelaa yksin mitään näistä. Nintendosta on pitkälti tullut party-peli konsoli itselle viime vuosina. Mutta paras luokassaan ehdottomasti.

Poikkeuksena juuri DK:n kaltaiset pelit mistä nautin suuresti, myös mainline mario- pelit ovat loistavia omassa luokassaan.

Enpä juuri mitään, otin ja tulee varmasti pelattua, mutta en erityisesti odota. Itseni tuntien eniten tulee viihdyttämään ne etappirallit ja avoimen maailman kikkailu.

Tuossa ehtikin joku mainita että mainio sohvapeli useammalle, ja siinä roolissa varmasti pääsee käyttöön.

No ei sitä statusta siinä nyt kuitenkaan ole. Riipasenpa Nintendon tuelle kysymyksen että mitä se tarkoittaa kun ei statusta näy. Tämä oli siis Nintendon Irlannin storesta tilattu. Teoria on että johtuisi jotenkin joko ekan maksuyrityksen hylsystä, maksutavan vaihdosta tai aiemmasta ac adapterin vaihtojumpasta.
Tällaisen vastauksen sain:
Thank you for contacting My Nintendo Store.

We can confirm that the payment for your order MNS_IE_XXXXXXXXXXXX has been successfully processed, and everything is in order with your pre-order for the Nintendo Switch 2.

There is no issue with your request to switch the AC adapter to a European version — this does not affect the status display. You will receive a tracking link via email once your package is shipped.

Thank you again for your patience and support.

Tällaisen vastauksen sain:
Thank you for contacting My Nintendo Store.

We can confirm that the payment for your order MNS_IE_XXXXXXXXXXXX has been successfully processed, and everything is in order with your pre-order for the Nintendo Switch 2.

There is no issue with your request to switch the AC adapter to a European version — this does not affect the status display. You will receive a tracking link via email once your package is shipped.

Thank you again for your patience and support.
Täällä tosiaan sama tilanne, status sivu aivan päreinä. En ole asiakaspalvelusta kysellyt mutta AC adapteri vaihdettu, tosin automaattisesti, ei pyynnöstä + 1 maksu hylky + nyt maksu mennyt läpi.

Eiköhän sieltä parin päivän sisään joku seurantalinkki tule.

Verkkokaupasta 26.1. ennakkotilattu konsoli ei kuulemma aspan mukaan ehtisi ekaan erään. Olen melko varma että ennakkotilaus aukesi juurikin tuona päivänä - ei taida hirveän montaa konsolia olevan tulossa julkaisuun varastoon.

Onneksi tällä kertaa OP:n luottokortilta meni maksu läpi ja vielä hieman ennen kuin 4 päivää oli kulunut niin eiköhän nyt paketti kerkeä lähtemään ensimmäisen erän mukana.

Nintendo.de tilauksen tila vaihtunut "valmis"-tilaan. Taitaa kyllä olla silti täysin toiveajattelua, että konsolia tällä viikolla näkisi vaikka se tänään lähtisi. Henkisesti toiveet ensi viikossa.

Onko teillä "Track shipment" -nappi näkyvissä order-status sivuilla? Sitä kun klikkaa niin antaa tämmöisen näkymän:

1748865507258.png

Onko teillä "Track shipment" -nappi näkyvissä order-status sivuilla? Sitä kun klikkaa niin antaa tämmöisen näkymän:

1748865507258.png
Veikkaisin että seuranta ei vielä aktivoitunut.

Täällä tilauksen status on vielä "Waiting for shipment". Olen vielä varovaisen optimistinen että kerkeää viikonlopuksi, PostNord isoin riski kun ei tee viikonlopputoimituksia kuten Posti

Nyt oli mennyt Nordean kortilta veloitus näköjään läpi. Eli ei muuta kuin konsolia odottamaan :) Sinänsä turhaa tässä kiirehtiä, kun mitään pelattavaakaan ei vielä ole. Alkuaika menee kakkosen kanssa lähinnä siinä, että voi fiilistellä noita olemassa olevia Switchin pelejä paremmalla grafiikalla. Ja toki Metroid Prime 4 kunhan tulee. Mitään kiinnostavia Switch 2 eksklusiiveja pelejä ei oikein vielä ole edes julkaistu, saa nähdä milloin tulee. DK Bananzaa mietin, että ehkä voisi harkita, mutta mikään aikaisempi DK ei ole napannut ei sitten yhtään. Tropical Freeze ja Country Returns tuli molemmat hommattua ja alle tunnin pelaamisella molemmat takaisin koteloon ja myyntiin. Harvoin noin huonoja kontrolleja missään pelissä.

Verkkokaupasta 26.1. ennakkotilattu konsoli ei kuulemma aspan mukaan ehtisi ekaan erään. Olen melko varma että ennakkotilaus aukesi juurikin tuona päivänä - ei taida hirveän montaa konsolia olevan tulossa julkaisuun varastoon.
Itsellä tilaus tehty 24.1 ja on jo siirrossa joten oletan että tuote olisi noudettavissa torstaina.

Huomasin että tässä ketjussa moni tilannut Suomesta Switch 2:n. Onko jokin erityinen syy, miksi ette tilanneet suoraan Nintendolta ilman Bergsalan vappusatasta?

Huomasin että tässä ketjussa moni tilannut Suomesta Switch 2:n. Onko jokin erityinen syy, miksi ette tilanneet suoraan Nintendolta ilman Bergsalan vappusatasta?
Korottomat+kuluttomat osarit luultavasti keskeisin syy, verkkiksestä kenties koska haluaa syystä X maksaa käteisellä ja se on lähellä.

Jännä nähdä kauan ite maltan olla tilaamatta Switch 2 , ehkäpä uuden Zeldan myötä tai Lite version myötä. Tällä hetkellä ei jostain syystä kiinnosta pätkääkään, mutta äkkiä mieli yleensä muuttuu.

Korottomat+kuluttomat osarit luultavasti keskeisin syy, verkkiksestä kenties koska haluaa syystä X maksaa käteisellä ja se on lähellä.

Jännä nähdä kauan ite maltan olla tilaamatta Switch 2 , ehkäpä uuden Zeldan myötä tai Lite version myötä. Tällä hetkellä ei jostain syystä kiinnosta pätkääkään, mutta äkkiä mieli yleensä muuttuu.

Totta. Itselläkin oli alkujaan tilaus korottomalla osarilla Telialta, mutta vaihtui nopeasti kun tajusin tuon Bergsalan välistävedon ja mahdollisuuden tilata suoraan Nintendolta.

Mutta sitä en ymmärrä miksi joku haluaa ostaa Suomesta vain siksi, että saa tuon julkaisupäiväksi, kun ei sille ole oikein mitään pelattavaakaan vielä.

Totta. Itselläkin oli alkujaan tilaus korottomalla osarilla Telialta, mutta vaihtui nopeasti kun tajusin tuon Bergsalan välistävedon ja mahdollisuuden tilata suoraan Nintendolta.

Mutta sitä en ymmärrä miksi joku haluaa ostaa Suomesta vain siksi, että saa tuon julkaisupäiväksi, kun ei sille ole oikein mitään pelattavaakaan vielä.
Mario Kart World:han tulee heti julkaisussa joka on allekirjoittaneelle ainakin jo syy ostaa tämä. Muutenkin on monia, jotka haluavat Suomesta laitteen ostaa esim siksi että mahdolliset takuu-asiat hoituvat suoraan silloin myyvän tahon kanssa eikä tarvitse postitella laitetta itse yms. On myös paljon ihmisiä, joille tuolla hintaerolla ei ole mitään väliä ja silloin ulkomailta tilaamisessa ei oikein mieltä ole. Ja se että haluaa uuden pelilaitteen mahdolisimman pian on myös hyvin helppo ymmärtää tekniikkaintoilijana ja itsekkin varmaan Suomesta ostaisin ihan jo tämän takia jos en olisi saanut tuota ~100€ halvempaa Nintendon diiliä mailiini.

Omista aikaisemmista Nintendo Irlannin kaupasta tilatuista tuotteista vain tuoreimmassa näkyy enää toimitustiedot; muut ovat sen verran vanhempia että ne on poistettu.

Tässä uusimmassa tilauksessa sanoo Standard Shipment 4-6 päivää ja varsinaista toimitusta katsoo niin se on ollut 6 päivää.

En tiedä meneekö nopeutetulla nyt kun on kyseessä tällainen julkaisutuote, mutta varaudun tuohon kuuteen päivään.

Suurin osa vaikuttaisi olevan tilannut Power/Gigantti/Verkkis akselilta ja nuo ei kai korottomia osareita tarjoa? Muutenkin toki "koroton ja kuluton" tässä kohtaa suhteellista, kun esimerkiksi Elisalta MK bundle maksaa 23% enemmän kuin Saksan Nintendolta. Taitaa saada jo luottokortillakin halvemman koron?

Itse olen odottanut tätä jo pitkään noita Zelda BotW/TotK päivityksiä ajatellen. Paras tapa pelata nuo, jos nyt jätetään jotkut emulaattorikikkailut pois keskustelusta.

Itse en ymmärrä Suomesta ostoa tuota julkaisuun saantiakaan ajatellen. Saksan Nintendo oli halvempi ja sieltä laitetta sai myös aika hyvällä varmuudella. Nythän vaikuttaa siltä, että valtaosa viime kuussa sieltä tilanneista tulee saamaan laitteet lähipäivinä kun taas esimerkiksi Verkkiksellä on melkoista epävarmuutta jo kauan sitten tilanneillekin. Itsehän olin kanssa laittanut ennakkotilauksen Verkkikselle ja peruin sen sitten Suomi-hinnan ja heikon saatavuuden selvittyä sekä vasta tämän jälkeen tilasin tuolta Saksan Nintendolta.

Muutenkin on monia, jotka haluavat Suomesta laitteen ostaa esim siksi että mahdolliset takuu-asiat hoituvat suoraan silloin myyvän tahon kanssa eikä tarvitse postitella laitetta itse yms.
Suurin syy laiskuus ja helppous takuuasioiden kanssa. Myöskin osittain päähänpistona tehty hankinta. Ei ollut myöskään mahdollisuutta tilata nintendon kautta.
Onko tuo takuuasioiden hoitaminen Suomessa välttämättä automaattisesti positiivinen asia? Eikös Bergsala ole ollut välillä vähän nihkeä joidenkin vikojen kanssa? Voin kanssa muistaa väärin. Saksan Nintendon asiakaspalvelusta ei ole kokemusta mutta ainakin toistaiseksi ulkomaalaisten firmojen (lähinnä Amazon) kanssa hoidetut takuuasiat ovat sujuneet hyvin kun taas kotimaisten firmojen kanssa saa välillä vääntää kättä asian hoitamisesta.

Suurin syy laiskuus ja helppous takuuasioiden kanssa. Myöskin osittain päähänpistona tehty hankinta. Ei ollut myöskään mahdollisuutta tilata nintendon kautta.

Kyllä Nintendon kautta sai tilata kuka tahtoo. Vai mitä tarkoitat ettei ollut mahdollisuutta tilata?

Ei se hinta tosiaan itsellekään ollut se merkityksellinen asia, vaan se periaatteellinen juttu, että en halua rahoittaa tuota Bergsalan törkeää välistävetoa. Mieluummin vaikka laitan sen ylimääräisen satasen hyväntekeväisyyteen.

Onko tuo takuuasioiden hoitaminen Suomessa välttämättä automaattisesti positiivinen asia? Eikös Bergsala ole ollut välillä vähän nihkeä joidenkin vikojen kanssa?

Suomessa ei tarvitse asioida Bergsalan kanssa kun voi asioida suoraan sen kaupan kanssa, josta koneen on ostanut.

Monihan lisäksi tekee myös niin, että jos täytyy lähettää kone takuuhuoltoon, niin ostavat siksi aikaa uuden koneen jostain kaupasta joka tarjoaa 30 päivän palautusoikeuden ja palauttaa tämän väliaikaisen koneen sitten kun oma saapuu huollosta.

Kyllä Nintendon kautta sai tilata kuka tahtoo. Vai mitä tarkoitat ettei ollut mahdollisuutta tilata?
Eikös ennakkotilaus vaatinut sähköpostiin tulleen kutsun, mikä taas vaati nintendon jäsenyyden x määrän aikaa?

Mutta tosiaan helppous/laiskuus niin päätyi Suomesta tilaamaan, saa nähdä koska saa laitteen.

Eikös ennakkotilaus vaatinut sähköpostiin tulleen kutsun, mikä taas vaati nintendon jäsenyyden x määrän aikaa?

Mutta tosiaan helppous/laiskuus niin päätyi Suomesta tilaamaan, saa nähdä koska saa laitteen.
Aluksi vaati, mutta myöhemmin aukesi kaikille, joilla on aktiivinen online-tilaus.

Suomessa ei tarvitse asioida Bergsalan kanssa kun voi asioida suoraan sen kaupan kanssa, josta koneen on ostanut.

Monihan lisäksi tekee myös niin, että jos täytyy lähettää kone takuuhuoltoon, niin ostavat siksi aikaa uuden koneen jostain kaupasta joka tarjoaa 30 päivän palautusoikeuden ja palauttaa tämän väliaikaisen koneen sitten kun oma saapuu huollosta.
Kai se maahantuoja, jonka kanssa se myyjä (Verkkis/Gigantti/Power yms...) lopulta kuitenkin asioi, jossain määrin vaikuttaa takuupalvelun laatuun pidemmässä juoksussa. Jos maahantuoja ei suostu jotain asiaa korvaamaan myyjälle niin eiköhän se myyjäkin koita välttää sen asian hoitamista loppuun asti omasta pussista.

Tuo palautusoikeuksien väärinkäyttö puolestaan on lähinnä törkeää ja sekin kostautuu lopulta kuluttajille ehtojen huonontumisena, mitä on nähnyt selkeästi esimerkiksi Gigantilla, ja tuotteiden kallistumisella. Jostain se "lainatuotteen" aiheuttama kulu on saatava takaisin.

Ja noin 8e hinnalla pääsi mukaan perhetilin vuositilaukseen sitä parempaa tieriä, jolla pystyy pelaamaan Switch 2:lla esimerkiksi Gamecuben pelejä ja saa mm. Zeldoihin parannukset.
Jep, itse olen yhden perhetilauksen jäsen ja Torista löytyi BotW sopuhintaan. Koskaan en ole Zeldaa pelannut, että jospa tuo olisi kaiken ylistyksen arvoinen. :cool:

Näissä perhetili säädöissä taisi vain ryhmän omistaja saada Switch 2 ennakkotilauksen.
Näin puhuttiin, mutta käytäntö osoitti toisin.

Itse laitoin tilaukset vetämään Puolenkuun Peleistä ja Verkkiksestä koska en ollut perheen pää, enkä ollut saanut kutsua tilata laitetta.
Sitten joku oli postannut linkin Nintendon sivuille ja mä lähdin katsomaan niin sieltähän sitä sai tilata ilman mitään rajaa.

Mä luulen että noita rajoituksia on purettu muualta maailmasta ja jätetty jenkkilään voimaan ja sitten jenkkilään jyvitettyä tuotantoa on annettu muualla ostettavaksi. Tämä siksi koska tariffit; ovat varmaan halunneet myydä sen mitä on ja sitten katsoa vähän eteenpäin jos tariffit kevenisivät. Tämä siis ihan puhdas spekulaatio.

Ei vaan jaksanut itse säätää joten ennakkotilasin vehkeet Suomesta heti kun ne pystyivät.

Puolenkuunpelien alkuperäinen hinta Mario Kart bundlelle ei ollut edes kovin paha ja siihen kylkeen Pro ohjain ja näytön suojat yms. ja setti oli yhteensä jotain reilun 600€ luokkaa.

Nyt tuli "Your order is ready for shipment!" viesti.

Ei vaan jaksanut itse säätää joten ennakkotilasin vehkeet Suomesta heti kun ne pystyivät.

Puolenkuunpelien alkuperäinen hinta Mario Kart bundlelle ei ollut edes kovin paha ja siihen kylkeen Pro ohjain ja näytön suojat yms. ja setti oli yhteensä jotain reilun 600€ luokkaa.
Siinä ihan alkuperäisessä Puolenkuunpelien hinnassa ei ollut mitään vikaa. Sen hintainen konsoli olisi varmaan ollutkin jos Bergsala ei olisi alkanut ahnehtimaan.

Siinä ihan alkuperäisessä Puolenkuunpelien hinnassa ei ollut mitään vikaa. Sen hintainen konsoli olisi varmaan ollutkin jos Bergsala ei olisi alkanut ahnehtimaan.
Jep. Onneksi ehdin ainakin itse hinnasta hyötymään. Ei mennyt kauaa tilauksen jälkeen kun sielläkin hinnat pomppasivat.

Statistiikka

Viestiketjuista
278 901
Jäsenet
77 857
Uusin jäsen
temppuja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom