Menipä vaikeaksi ostospäätöksen tekeminen. Gigantista voisi käydä hakemassa oman 3D All Stars -kappaleen, mutta tekisi mieli periaatteesta olla ostamatta. Sunshine ja Galaxy kyllä kiinnostaa, mutta pahoin pelkään, että minullekin Mario 64 olisi kaukana oikeasti mukaansatempaavasta pelattavuudesta.
Päätin hieman demota noita pelejä emulaattorin kautta (ei hätää ystävät, nämä kaikki pelit on tullut ostettua omaksi aikanaan alkuperäisille alustoilleen). Sunshinen sai toimimaan helposti Pro-ohjaimen kanssa, eikä analogisten liipaisimien puute vaikeuttanut ohjaamista. Reson nostaminen 1080p/30fps:ään teki pelistä hienon näköisen ja jopa pakotettu laajakuvatila ei ollut hassumman näköinen. Mario Galaxy pyöri myös hienonnäköisesti 1080p/60fps-tilassa (luonnollisestikin laajakuvana) ja pariutui suht. hyvin Joy-Conien kanssa. Liiketunnistus, ravistus ja tärinämoottori toimivat. Jostain syystä en saanut oikean Joy-Conin ohjainsauvaa (jolla ohjataan kameraa) toimimaan ollenkaan, mutta kyseessä lienee joku asetus, jota en vielä ymmärrä. Olen ymmärtänyt, että liiketunnistuksessa voi tulla ongelmia koskien kohtia, joissa Mariota ohjataan juuri liikkeellä (esim. pyörivän pallon päällä ollessa), ja jotkut ovat joutuneet määrittämään niille kohdille pelissä omat ohjainprofiinsa, joskin pystyihän Nintendokin siirtämään näiden kohtien ohjausken Joy-Coneille.
Taidan jäädä vielä toistaiseksi pohtimaan, mitä tehdä. Ei huvittaisi edes tuota Gigantin hintaa maksaa, kun kuitenkin on tullut selväksi, ettei Nintendo ole näihin peleihin kummemmin panostanut. Eri asia toki niille, jotka eivät ole näitä pelejä ennen pelanneet, mutta itse olen kyllä jo Nintendo-veroni maksanut näistä, eikä huvittaisi tehdä sitä toista kertaa.