Yleinen Kauppa-alueen keskustelu

Liittynyt
30.09.2020
Viestejä
73
Eli onko niin ettei mitään keinoa ole tällä foorumilla ottaa yhteyttä/kontaktoida uutta käyttäjätunnusta, joka mainitsi eräässä ketjussa että hänellä olisi myynnissä X tavara? Pyysin häntä laittamaan sähköpostia kyseisessä ketjussa, mutta viestit poistettiin koska ei liittynyt ketjun aiheeseen. Tein yleiselle alueelle ketjun johon tägäsin kyseisen käyttäjän ja pyysin laittamaan sähköpostia, mutta sekin ketju poistettiin.
Eli eikö auta kuin 30 päivää odottaa jotta voin tägätä tai ottaa yhteyttä häneen yksityisviestillä?
 
Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
3 589
Eli onko niin ettei mitään keinoa ole tällä foorumilla ottaa yhteyttä/kontaktoida uutta käyttäjätunnusta, joka mainitsi eräässä ketjussa että hänellä olisi myynnissä X tavara? Pyysin häntä laittamaan sähköpostia kyseisessä ketjussa, mutta viestit poistettiin koska ei liittynyt ketjun aiheeseen. Tein yleiselle alueelle ketjun johon tägäsin kyseisen käyttäjän ja pyysin laittamaan sähköpostia, mutta sekin ketju poistettiin.
Eli eikö auta kuin 30 päivää odottaa jotta voin tägätä tai ottaa yhteyttä häneen yksityisviestillä?
Ei tämä sinusta johdu vaan hänestä, jos kerta hänellä on niin tuore käyttäjätunnus, ettei sen kanssa pysty yksityisviestitse keskustelemaan.

Kannattaa olla tarkkana tämän uuden käyttäjän kanssa, huijareita liikkuu nyt aika paljon. Suosi noutokauppoja uusien käyttäjien kanssa.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
960
Kun alueen aiheista puolet näyttää olevan kysymyksiä "käypä hinta setille"? yms. niin eikö tuosta voisi tehdä stickyn ettei jokaisen tarvitse kysyä erikseen vaan kaikki samaan ketjuun?
 
Liittynyt
04.12.2022
Viestejä
246
En tiedä onko oikea paikka kysyä mutta Oisko ketään innokasta vaihtamaan tuossa joulun jälkeen 4080 ventus--> 4090 näytönohjaimeen? Kortissa tulisi kuitenkin olla takuuta jäljellä ja mieluiten Pohjois-savon alueelta.
 

LeMuerte

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
120
En nyt ole ihan varma että mitä yrität sanoa, mutta eihän tuo todista mitenkään siinä myyntivaiheessa ennen kauppojen sopimista ja rahansiirtoa, että sulla on tuote ja olet kuka sanot olevasi. Kyllähän ihan Postin kautta lähtevät paketit (tai pakettikoodit) yhdistyy lähettäjään jollain tiedoilla sitten kun paketti lähtee liikkeelle.

Myynti-ilmoituksessa oleva kuva tuotteesta ja vaikka ajokortista siinä päällä sen todistaisi, mutta en itse myyjänä kyllä alkaisi henkkareista kuvia ottamaan ostajalle.

Ja niinkuin tuossa yllä sanottiin, niin tämä ketju on huonoista kauppakokemuksista keskustelua varten, eli jatkot mielellään johonkin toiseen ketjuun.
No niin jatketaanpas oikeassa ketjussa.

Niin siis meinasin, että jos lähetän paketin mun duunipaikasta, niin silloin lähettäjänä on mun duunipaikka. Voin tehdä paketista tilauksen meidän nettikaupan järjestelmään hinnalla 0€. Käsittelen tämän tilauksen muuten samoin kuten muutkin tilaukset, ja lähetän tilauksesta tilausvahvistuksen ostajalle. Ostaja saa tässä yhteydessä kaikki minun tietoni, sekä lisäksi työpaikkani ja työpaikan osoitteen. Paketin kylkeen tulee varastolla meidän verkkokaupan lappu, ja pakettia voi seurata sekä minä että ostaja. Tämä yhdistettynä johonkin videopuheluun kenties? :D Mäkään en tosiaan rupee kuvailemaan korttejani mieluusti kenellekään.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 688
No niin jatketaanpas oikeassa ketjussa.

Niin siis meinasin, että jos lähetän paketin mun duunipaikasta, niin silloin lähettäjänä on mun duunipaikka. Voin tehdä paketista tilauksen meidän nettikaupan järjestelmään hinnalla 0€. Käsittelen tämän tilauksen muuten samoin kuten muutkin tilaukset, ja lähetän tilauksesta tilausvahvistuksen ostajalle. Ostaja saa tässä yhteydessä kaikki minun tietoni, sekä lisäksi työpaikkani ja työpaikan osoitteen. Paketin kylkeen tulee varastolla meidän verkkokaupan lappu, ja pakettia voi seurata sekä minä että ostaja. Tämä yhdistettynä johonkin videopuheluun kenties? :D Mäkään en tosiaan rupee kuvailemaan korttejani mieluusti kenellekään.
Ihan samalla tavalla minä voin yksityishenkilönä ostaa Postin lähetyskoodin joka rekisteröityy Postin järjestelmiiin lähtevänä pakettina ja näkyy ostajan Omapostissa jos ostajalla on siellä tiedot. Ei tuo millään tavalla takaa sitä, että myyjällä on tuote, tai että myyjä lähettää tuotteen kun rahat on saanut. Samalla tavalla tuossa Postin paketin ostamisessa näkyy tiedot.

Tuon jälkeen voi sen paketin lähettää, olla lähettämättä, tai viedä Postin pakettiautomaattiin tyhjää millä saa järjestelmään näkymään alkuvaiheessa että paketti olisi lähtenyt. Tästä oli joku aika sitten juttu tuolla toisessa ketjussa, Posti oli todennut että automaattia tyhjentäessä lokero oli ollut tyhjä.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 672
Kuten kirjoitin jo toiseen ketjuun:

Iltoja, tulin kysymään, että mitkä olis teidän mielestä semmosia varmoja keinoja millä myyjä voi todistaa olevansa oikea henkilö kauppaamassa oikeaa tuotetta rehellisin aikein?

Itse keksin, että voisin lähettää paketin meikän duunipaikalta, kun olen kerta verkkokaupan varastolla töissä. Paketti tulee tällöin firman nimellä, ja sen voi yhdistää suoraan minuun kun teen vielä pakettitarran omilla tunnuksillani. Keksittekö tämmöisestä suunnitelmasta mitään plot holeja?
Lähinnä ainoa on kaupat kasvokkain ja silloin raha myös vaihtaa omistajaa. Eli ostaja voi nähdä tuotteen ja maksaa vasta sitten.

Tuossa sinun suunnitelmassasi: otaksun että ostajan täytyy luottaa sinuun ja maksaa ensin. Sitten plot hole on: mitä jos et vaan lähetä mitään? Tai sanot että olet lähettänyt ja että verkkokaupan paketti on tulossa, soita vaikka numeroon XXX XXXXXXX ja kysy kyseisen firman johtajalta onko siellä kaveri nimeltä (esim.) Ari Porokara töissä (sitten tulee tietysti tieto että on) ja ostaja teoriassa voi ehkä uskoa että juuri sinä olet siellä töissä.. mutta mitä sitten kun sinä olet saanut rahat mutta ostaja ei saa pakettia sieltä "verkkokaupasta" missä olet töissä ja ihan googlaamallakin löytyy nimesi joten pitäisi olla luotettavaa.. :hammer:

Eli missä vaiheessa ostaja sitten maksaa sinulle?
Tai toinen vaihtoehto tuon ostaja näkee sinut livenä sijaan on se että ostajan kaveri näkee sinut livenä / sinun kaverisi asuu samassa kaupungissa kuin ostaja ja näkee ostajan livenä (ja olet antanut myytävän tuotteen hänelle joka taas antaa sen ostajalle joka maksaa silloin).

Eli nuo ovat aika varmoja keinoja mitä itse suosisin. Raha ja tavara vaihtavat samaan aikaan omistajaa = hyvin suurella todennäköisyydellä ei tapahdu huijausta.
 

LeMuerte

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
120
Ihan samalla tavalla minä voin yksityishenkilönä ostaa Postin lähetyskoodin joka rekisteröityy Postin järjestelmiiin lähtevänä pakettina ja näkyy ostajan Omapostissa jos ostajalla on siellä tiedot. Ei tuo millään tavalla takaa sitä, että myyjällä on tuote, tai että myyjä lähettää tuotteen kun rahat on saanut. Samalla tavalla tuossa Postin paketin ostamisessa näkyy tiedot.

Tuon jälkeen voi sen paketin lähettää, olla lähettämättä, tai viedä Postin pakettiautomaattiin tyhjää millä saa järjestelmään näkymään alkuvaiheessa että paketti olisi lähtenyt. Tästä oli joku aika sitten juttu tuolla toisessa ketjussa, Posti oli todennut että automaattia tyhjentäessä lokero oli ollut tyhjä.
Niin siis tää paketti tulee tolta meidän verkkokaupalta, jonka olemassaolon voi itse käydä tarkistamassa ja toteamassa useammasta eri paikasta. Soittaa varastolta videopuhelun jossa esitellään itse laite, suljetaan se pakettiin, tulostetaan kuitti se laitetaan Postin lähtevään rullakkoon?
 

totallynotrobot

Tukijäsen
Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
670
Tuntuu, että tässä on nyt tehty ongelma jostain missä ei oikeasti edes ole ongelmaa. Jos ongelma on se, että joku ei täällä io-techissä uskalla ostaa puhelintasi postitse niin eiköhän Oulusta löydy joku useamman kymmenen positiivisen kauppiaspalautteen omaava käyttäjä (johon ostaja uskaltaa luottaa), joka voi ostaa ja tarkistaa puhelimen kasvotusten ja hoitaa postittamisen. Eipä sillä, että itse taas tuon arvoista tavaraa postin huoviin mieluusti luovuttaisin... Niin miksi sinun pitää yrittää jotenkin todistaa ettet ole huijari? Onko joku ostamassa sitä ja kaupat on siitä kiinni ettei luota sinuun?

Koska niin kuin sanottu, ei etänä myytäessä ole oikein mitenkään täysin mahdollista tätä varmistaa. Vaikka videoisit koko postittamisoperaation niin, että kuvaat tuotetta kun laitat sen laatikkoon etkä missään vaiheessa anna laatikon päästä videokuvan ulkopuolelle niin tässäkin tapauksessa ostajan on jo täytynyt siirtää rahat sinulle, koska muuten ostaja voi vain olla maksamatta kun näkee videotodisteen, että paketti on automaatissa.
 

LeMuerte

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
120
Kuten kirjoitin jo toiseen ketjuun:



Lähinnä ainoa on kaupat kasvokkain ja silloin raha myös vaihtaa omistajaa. Eli ostaja voi nähdä tuotteen ja maksaa vasta sitten.

Tuossa sinun suunnitelmassasi: otaksun että ostajan täytyy luottaa sinuun ja maksaa ensin. Sitten plot hole on: mitä jos et vaan lähetä mitään? Tai sanot että olet lähettänyt ja että verkkokaupan paketti on tulossa, soita vaikka numeroon XXX XXXXXXX ja kysy kyseisen firman johtajalta onko siellä kaveri nimeltä (esim.) Ari Porokara töissä (sitten tulee tietysti tieto että on) ja ostaja teoriassa voi ehkä uskoa että juuri sinä olet siellä töissä.. mutta mitä sitten kun sinä olet saanut rahat mutta ostaja ei saa pakettia sieltä "verkkokaupasta" missä olet töissä ja ihan googlaamallakin löytyy nimesi joten pitäisi olla luotettavaa.. :hammer:

Eli missä vaiheessa ostaja sitten maksaa sinulle?
Tai toinen vaihtoehto tuon ostaja näkee sinut livenä sijaan on se että ostajan kaveri näkee sinut livenä / sinun kaverisi asuu samassa kaupungissa kuin ostaja ja näkee ostajan livenä (ja olet antanut myytävän tuotteen hänelle joka taas antaa sen ostajalle joka maksaa silloin).

Eli nuo ovat aika varmoja keinoja mitä itse suosisin. Raha ja tavara vaihtavat samaan aikaan omistajaa = hyvin suurella todennäköisyydellä ei tapahdu huijausta.
Maksu voi tapahtua vaikka silloin kun paketti on nakattu sinne rullakkoon, videopuhelu loppuu siihen kun meikä poistuu talosta ja jätää lähtevän rullakon niille sijoilleen? :D
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 688
Niin siis tää paketti tulee tolta meidän verkkokaupalta, jonka olemassaolon voi itse käydä tarkistamassa ja toteamassa useammasta eri paikasta. Soittaa varastolta videopuhelun jossa esitellään itse laite, suljetaan se pakettiin, tulostetaan kuitti se laitetaan Postin lähtevään rullakkoon?
Tapahtuuko tämä ennen vai jälkeen rahojen siirtymistä? Tuon saman voi siis tehdä myös Postin pakettiautomaatilla, ne on ihan todistetusti olemassa ja jos myyn jotain, niin voin myyjän toiveesta kuvata videolle paketin pakkaamisen ja pakettiautomaattiin lähettämisen. Mutta jos rahat pitää siirtyä ennen tuota, niin minähän voin luvata vaikka mitä ja jättää nuo tekemättä.
 

LeMuerte

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
120
Niin miksi sinun pitää yrittää jotenkin todistaa ettet ole huijari? Onko joku ostamassa sitä ja kaupat on siitä kiinni ettei luota sinuun?
Kyllä, parikin kertaa käyny jo tolleen, että kaupat peruuntuu joko sen takia että mun puhelinnumero on salainen, tai mua pidetään epäluotettavana koska olen jäähyllä toiselta foorumilta.

En todellakaan kiellä etteikö tässä ole oma lehmä ojassa. On vaan turhautunut olo tästä koko tilanteesta, niin yrittää tietty keksiä kaikin tavoin miten sais ainakin ton yhden riippakiven jaloista. Noh, elämä opettaa.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 688
Kyllä, parikin kertaa käyny jo tolleen, että kaupat peruuntuu joko sen takia että mun puhelinnumero on salainen, tai mua pidetään epäluotettavana koska olen jäähyllä toiselta foorumilta.

En todellakaan kiellä etteikö tässä ole oma lehmä ojassa. On vaan turhautunut olo tästä koko tilanteesta, niin yrittää tietty keksiä kaikin tavoin miten sais ainakin ton yhden riippakiven jaloista. Noh, elämä opettaa.
Tee kaupat face2face (halvemmalla hinnalla, jos ei muuten Oulusta tai lähialueelta löydy ostajaa) tai hyödynnä tuota osto/postituspalvelua, eli jotain Oulussa asuvaa luotettavaksi tiedettyä io-tech käyttäjää, joka hoitaa lähetyksen ja laitteen tarkastuksen ostajan puolesta. Vähän eli ehkä 10€ maksaa mutta tuon hintaluokan puhelimessa ei tunnu missään.
 

LeMuerte

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
120
Noni, vaikka tää ei varmaan tuu ikinä tapahtumaan niin tässä nyt lopullinen (hypoteettinen) suunnitelma:

Aloitan videopuhelun meiltä töistä. Puhelussa esittelen laitteen, suljen sen laatikkoon, tulostan osoitekortin, lähetän linkin ostajan sähköpostiin, laitan osoitekortin pakettiin, nakkaan paketin Postin rullakkoon, ja poistun talosta. Ostaja maksaa minulle puhelimen puhelun aikana. Mikäli hän ei maksa, saan meidän järjestelmän kautta pysäytettyä paketin, kun teen sen ennen kuin paketti ehtii meidän firmalta Postin lajittelupisteeseen. :D

Oikeesti varmaan toi io-techin postituspalvelu on se paras keino jos meinaa ylipäänsä lähettää. Jospa toi vielä kaupaksi menee.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 075
Noni, vaikka tää ei varmaan tuu ikinä tapahtumaan niin tässä nyt lopullinen (hypoteettinen) suunnitelma:

Aloitan videopuhelun meiltä töistä. Puhelussa esittelen laitteen, suljen sen laatikkoon, tulostan osoitekortin, lähetän linkin ostajan sähköpostiin, laitan osoitekortin pakettiin, nakkaan paketin Postin rullakkoon, ja poistun talosta. Ostaja maksaa minulle puhelimen puhelun aikana. Mikäli hän ei maksa, saan meidän järjestelmän kautta pysäytettyä paketin, kun teen sen ennen kuin paketti ehtii meidän firmalta Postin lajittelupisteeseen. :D
Kylläpä teet asiat vaikeaksi. Nähdäkseni ainoat järkevä vaihtoehdot ovat seuraavat:

1. Ostaja maksaa kiltisti tuotteen sulle etukäteen, jonka jälkeen postitat sen vaikka haikaran kyydillä ostan kotiovelle/ostajan hyväksymään noutopaikkaan.

2. Valitset ostajan jolla on paljon postitiivisiä kauppiaspalautteita, johon voit luottaa ja ostaja maksaa tuotteen sulle saatuaan paketin, jonka postitat vaikka haikaran kyydillä ostan kotiovelle/ostajan hyväksymään noutopaikkaan.

3. Myyt noudolla ja maksu paikanpäällä noudettaessa.

Itse en näe postituspalvelun tarjoavan lisäarvoa, vaan sopii tilanteisiin, jossa myyjä ei halua postittaa.
 

totallynotrobot

Tukijäsen
Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
670
Ehkä en vain ymmärrä kun en ole "puhelinskenessä" sisässä, mutta ketä kiinnostaa bannit jossain toisella foorumilla? Bannithan nyt voi saada mistä vain niin... Ja jos olisit siellä eri nimimerkillä niin kukaan ei edes tietäisi siitä. No en tiedä, samoin salainen puhelinnumero niin mitä sitten? Ei ole itsellä ikinä käynyt edes mitenkään mielessä tarkistaa onko myyjän numero salainen tai jotain. Jos jotain niin positiiviset kauppiaspalautteet on se, mikä etänä ostaessa on ainoa tae myyjän luotettavuudesta (eikä tällöinkään 100 prosenttinen sellainen). Siksi en itse esim. Torista mitään vähäänkää arvokkaampaa edes harkitse ostavani (paitsi kasvotusten).
 

LeMuerte

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
120
Ehkä en vain ymmärrä kun en ole "puhelinskenessä" sisässä, mutta ketä kiinnostaa bannit jossain toisella foorumilla? Bannithan nyt voi saada mistä vain niin... Ja jos olisit siellä eri nimimerkillä niin kukaan ei edes tietäisi siitä. No en tiedä, samoin salainen puhelinnumero niin mitä sitten? Ei ole itsellä ikinä käynyt edes mitenkään mielessä tarkistaa onko myyjän numero salainen tai jotain. Jos jotain niin positiiviset kauppiaspalautteet on se, mikä etänä ostaessa on ainoa tae myyjän luotettavuudesta (eikä tällöinkään 100 prosenttinen sellainen). Siksi en itse esim. Torista mitään vähäänkää arvokkaampaa edes harkitse ostavani (paitsi kasvotusten).
Niin siis täällä on tultu sanomaan sekä tosta puhelinnrosta että eri foorumista ennen kuin otin itse asiaa puheeksi o_O Olen samalla nimimerkillä myös sillä toisella foorumilla.
 

totallynotrobot

Tukijäsen
Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
670
Itse en näe postituspalvelun tarjoavan lisäarvoa, vaan sopii tilanteisiin, jossa myyjä ei halua postittaa.
No itse kyllä näkisin sen toimivan myös tällaisessa tapauksessa, jossa ostaja ei luota myyjään (epäilee onko tuotetta olemassa, onko se toimiva jne). Jos Tampereella joku nollapalautteinen myyjä myisi vaikka nyt sitten puhelinta niin kyllä minä voisin jonkun ostajan puolesta (joka luottaisi minuun, on esim. ennenkin ostanut multa) mennä tapaamaan myyjää, tsekata puhelimen kunnon niin kuin kauppatilanteissa tehdään, onko kuitit yms. ja sitten ilmoittaa ostajalle, että maksaa tuotteen pois tai maksan itse sen jos ostaja on jo etukäteen siirtänyt rahat minulle, jotka palautan jos tuotteessa onkin jotain vikaa. Ja sitten postitan sen. Tässä tietysti ottaa itse riskin kun paketin hävitessä sen lähettäjä on vastuussa siitä, mutta tämä riski nyt on yhtälailla siinä tapauksessa ettei myyjä vain halua postittaa itse.
 

LeMuerte

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
120
Pistää vaan miettimään että jos myyminen tai ostaminen on näin vaikeaa, niin kannattaako edes myydä tai ostaa
Sen takia kirjoitin tohon että hypoteettinen, koska onhan toi niin älytön homma että en mäkään ehkä oikeesti tommoseen ryhtyis. Mut tää keskustelu siis lähti mulla kysymyksestä, että mikä olis paras tapa varmistua etäkauppojen onnistumisesta. Niin noin niinku ajatuksen tasolla oon ihan tyytyväinen tohon mun suunnitelmaan :D

Mut joo, niinku vaakamambossakin, myös nettikaupoissa naamakkain on paras ja täts it.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
375
Pistää miettimään että mitä työnantaja on siitä mieltä että työajalla työpaikalla hoidetaan omia bisneksiä.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 075
No itse kyllä näkisin sen toimivan myös tällaisessa tapauksessa, jossa ostaja ei luota myyjään (epäilee onko tuotetta olemassa, onko se toimiva jne). Jos Tampereella joku nollapalautteinen myyjä myisi vaikka nyt sitten puhelinta niin kyllä minä voisin jonkun ostajan puolesta (joka luottaisi minuun, on esim. ennenkin ostanut multa) mennä tapaamaan myyjää, tsekata puhelimen kunnon niin kuin kauppatilanteissa tehdään, onko kuitit yms. ja sitten ilmoittaa ostajalle, että maksaa tuotteen pois tai maksan itse sen jos ostaja on jo etukäteen siirtänyt rahat minulle, jotka palautan jos tuotteessa onkin jotain vikaa. Ja sitten postitan sen. Tässä tietysti ottaa itse riskin kun paketin hävitessä sen lähettäjä on vastuussa siitä, mutta tämä riski nyt on yhtälailla siinä tapauksessa ettei myyjä vain halua postittaa itse.
Itse näkisin että valitsisi joko kohdan 2 tai 3 niin pääsee helpommalla. Mitä useampi kokki, sen huonompi soppa.

Mutta myyjä vaikuttaa sellaiselta että on tekemään asiat vaikean kautta, niin voi kai tuon tehdä myös ehdottamallasi tavalla, jos ostajalla ei myöskään ole paljoa palautteita.
 

totallynotrobot

Tukijäsen
Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
670
Itse näkisin että valitsisi joko kohdan 2 tai 3 niin pääsee helpommalla. Mitä useampi kokki, sen huonompi soppa.

Mutta myyjä vaikuttaa sellaiselta että on tekemään asiat vaikean kautta, niin voi kai tuon tehdä myös ehdottamallasi tavalla, jos ostajalla ei myöskään ole paljoa palautteita.
Ehdottomasti joo kakkonen tai kolmonen ensin, eihän tuo mikään optimaalinen tapa olisi kauppoja hoitaa. Todennäköisesti vaikea edes löytää sopivaa middlemania tuollaiseen.
 

LeMuerte

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
120
Pistää miettimään että mitä työnantaja on siitä mieltä että työajalla työpaikalla hoidetaan omia bisneksiä.
Hehee kerranko sitä paketin jos toisenkin lähettää :p Mut joo, toi ei oo ns. keneltäkään pois niin miksipä ei, meillä ihan normaali käytäntö koska postiliikennettä on niin paljon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
329
Hehee kerranko sitä paketin jos toisenkin lähettää :p Mut joo, toi ei oo ns. keneltäkään pois niin miksipä ei, meillä ihan normaali käytäntö koska postiliikennettä on niin paljon.
Ei se työnantaja niitä pakettejansa ilmaiseksi saa liikkumaan niin tai näin, eli näkisin kaupankäynnin olevan kyllä suoraan työnantajalta pois.
 

LeMuerte

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
120
Ei se työnantaja niitä pakettejansa ilmaiseksi saa liikkumaan niin tai näin, eli näkisin kaupankäynnin olevan kyllä suoraan työnantajalta pois.
Mun käsittääkseni me maksetaan Postille joku könttäsumma kuukaudessa, ei yksittäisten lähetysten mukaan. Tai sitten vaan pomoportaassakin katsotaan että kunhan se nyt ei ole ihan jatkuvaa lähettelyä niin aivan ok, joko ton takia että me maksetaan könttää, tai sen takia että noita henk.koht. lähetyksiä on kuitenkin niin vähän suhteessa muuhun posti- ja rahtiliikenteeseen ettei sillä ole väliä. Oli miten vaan niin paikallinen sopiminen toimii, meillä tosi hyvät edut töissä muutenkin :thumbsup:
 

Emmätiiä

Siks kysyinki
Tukijäsen
Liittynyt
19.01.2020
Viestejä
143
Taidan olla täys käsi tuon kauppa alueen navigoinnissa, mutta miten siellä voi esim. etsiä vain tiettyä näytönohjainta? Ettei tarvitse plärätä koko helvetin sivua läpi etsien sitä tiettyä näyttistä satojen muiden keskellä? Vai eikö sellaista ole edes mahdollista tehdä? Suodattimestakaan ei ole yhtään mitään hyötyä muuten kuin, ostetaan tai myydään osio tässä tapauksessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 709
Taidan olla täys käsi tuon kauppa alueen navigoinnissa, mutta miten siellä voi esim. etsiä vain tiettyä näytönohjainta? Ettei tarvitse plärätä koko helvetin sivua läpi etsien sitä tiettyä näyttistä satojen muiden keskellä? Vai eikö sellaista ole edes mahdollista tehdä? Suodattimestakaan ei ole yhtään mitään hyötyä muuten kuin, ostetaan tai myydään osio tässä tapauksessa.
Menet kauppa-alueelle, esim. sinne näytönohjain-alueelle, sitten oikeassa yläkulmassa hakupalkissa kirjoitat hakusanan, ja valitset asetuksista että hae "Tästä foorumista":
1712942620586.png
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 075
Taidan olla täys käsi tuon kauppa alueen navigoinnissa, mutta miten siellä voi esim. etsiä vain tiettyä näytönohjainta? Ettei tarvitse plärätä koko helvetin sivua läpi etsien sitä tiettyä näyttistä satojen muiden keskellä? Vai eikö sellaista ole edes mahdollista tehdä? Suodattimestakaan ei ole yhtään mitään hyötyä muuten kuin, ostetaan tai myydään osio tässä tapauksessa.
ylhäältä suurennuslasi (sininen ympyrä alllaolevassa kuvassa)ja sitten vain tästä foorumista (punainen ympyrä)
Screenshot_20240412_202305_Chrome.jpg
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 207
Menet kauppa-alueelle, esim. sinne näytönohjain-alueelle, sitten oikeassa yläkulmassa hakupalkissa kirjoitat hakusanan, ja valitset asetuksista että hae "Tästä foorumista":
Jouduin itsekin vähän tuota hakemaan, joten täsmennetään vielä sen verran, että asetuksista = tuo rattaan kuvake. Sillä saa nuo lisäoptiot näkyviin.
Pitkään piti miettiä että joku ei täsmää kun ei mulla moisia vaihtoehtoja näy...
 

Emmätiiä

Siks kysyinki
Tukijäsen
Liittynyt
19.01.2020
Viestejä
143
Noniin nyt alkaa lyyti kirjoittaa, kiitos teille. Enpä olisi hoksannut sitä tuolta ylänurkasta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 210
Tämä tuli itselläkin vastaan, joku FB:n Switch-ryhmässä oli myös saanut kehotuksen maksaa tuota käyttäen, koska "myyjä" "reissaa niin paljon ulkomailla" tai jotain muuta yhtä absurdia. Kaikkea ne keksii. :x3:

e. Hups, väärä topic tälle keskustelulle, sori!
Ehkä hitaampaa poliisille selvittää tilin haltija, mut ei varmasti mikään este. Revolutiinki pitää kuitenkin ihan passilla tai henkilökortilla todentaa henkilöllisyys. Jos suomalaisen kanssa tekee kauppaa, nii ei se revolutin taakse pysty piiloutuun, vaikkei suomalainen tili olekkaan. Jos on ulkomaalainen henkilö, nii sit en tiiä miten menee.. tuskin ainakaa ulosotto onnistuu(?), vaikka tuomion sais jotenki.

Jos rehellinen myyjä, nii revolutin käyttöä voisi puoltaa esim. toimeentulotuen asiakkuus.

Tämä siis vain yleisenä ajatuksena tosta keskittymättä tohon fb huijariin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 685
Viestejä
4 188 794
Jäsenet
70 780
Uusin jäsen
Tauno.T

Hinta.fi

Ylös Bottom