Tuo vakituinen duuni tekee ihmeitä. Itse uskallan väittää että moni masennus ja vastaava mielenterveysongelma "paranisi" sillä että saisi ihmisiä sellaisiin töihin jossa viihtyvät suurimmaksi osaksi ainakin.
Rytmi
Raha
Niillä pääsee jo todella pitkälle, verrattuna siihen että elämästä katoaa rytmi täysin. Et enää välitä mikä viikonpäivä tai paljonko kello on. Raha tuntuu mahdollistavan nykyään 99 % asioista. Ilman sitä niin moni ovi on lukossa.
...
Esim. omalla kohdallani Finnkinon 21 euron leffalippu on todella kallis. Käyn keskimäärin 2x / vuodessa Itiksen IMAXsissa. 2020 -> SW9 Skywalkerin nousu ja Tenet. Ostan aina pienet popcornit ja cocis zeron. Pepsi Maxia tekisi mieli, mutta sopimusasiat ilmeisesti muuttaneet juomat.
Niin tarkoitin vain, että jos on rytmi sekaisin, ei ole lainkaan rahaa mihinkään ylimääräiseen, niin jopa tuollainen pari kertaa vuodessa juttu on haastava toteuttaa. Matkustaminen, lipun hinta, harvoin pääsee leffaan niin toivoo että voisi jotain ostaa joten popcornit ja limu verottaa lähes 10 euroa lisähintaa... kokonaisuus saattaa olla 35-40 euroa. Vuodessa puhutaan jo 70-80 euroa.
Isoja rahoja. Nyt jos masennusta eikä työtä, kuten dokkarissa vaikkapa... niin se että on pakotettu heräämään ja menemään jonnekkin ja sitten tekemään jotain ja palkintona on tilipäivänä maksettava nettosumma.
Ero siihen että tätä ei ole verrattuna siihen että sinulla on tällainen "sou caalled työ" ... niin se on niin valtava ero että sitä ei tajua kukaan muu kuin sellainen henkilö, joka on ollut itse pitkään sairauden vuoksi pois kuvioista ja ehkä nyt mahdollisesti on taas kuvioissa (työ, palkka, rytmi, raha) ...
...
Toki helppo minun lässyttää tässä,,, jos on henkilöitä joilla on mielenterveysongelmia + päihdeongelmia ... siitä ulosottoon ja terapiaan, josta ei ole riittävästi apua. Mietin joskus silloin tällöin, kuinka paljon Suomessa on tällaisia henkilöitä. Tuntuu että kymmeniä tuhansia. Se on aivan järkyttävä asia -> "maailman onnellisemmassa maassa"
@Munavoi vaikutat hyvältä tyypiltä, kuten kaikki muutkin täällä. Toivon että viihdyt duunissa ja palkka riittää esim. vaikka uuteen konsoliin tai peli-pc:tä varten.
...
Pelaaminen on kivaa kohtuudella, taikka leffat ja sarjat. Mutta jos elämä pyörii vain niiden ympärillä, niin ei se ole mitään "oikeaa" elämää. Siinä mahdollisesti paetaan juuri sitä todellisuutta... Te jotka olette koukussa vaikka johonkin peliin...
Mitä tapahtuu jos pidätte kaikesta pelaamisesta 2 viikkoa taukoa? Mitä silloin teette... jos vastaus on "tuijottelen kattoa ja kiskon bisseä" niin... no juu... onhan tämä haastava kokonaisuus...
Hiljaiseksi vetää...
... toivon että tämä herra ja vastaavassa asemassa olevat saisivat oikeasti aitoa tukea sieltä valtion ihan ylimmältä tasolta. Toivon että ihan presidenttiä myöten voitaisiin joskus kommentoida asiaa ja auttaa... näin ei pitäisi Suomessa kenenkään elää.
Jos herra ei sitä itse tajua eikä välitä... niin silloin muiden pitäisi saada auttaa vaikka pakolla.