• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Yhdysvaltojen sisä- ja ulkopolitiikka & muut maan tapahtumat

trumppi määräsi, että liittovaltion joukot eivät saa enää mennä hajottamaan "maksettujen kapinallisten" mielenosoituksia ilman paikallisen hallinnon avun pyyntöä.
Ehkä hyvä näin, heillä ei selvästikään ole hermoja moiseen hommaan.
1000003254.jpg

Eihän niillä ole mitään oikeita valtuuksia ollut alunperinkään hajottaa mielenosoituksia tai esimerkiksi poistaa väärin pysäköityjä autoja tieltä. Jos ne olisi keskittynyt siihen omaan tehtäväänsä ja pyytäneet paikallisen poliisin apua muissa asioissa ei näitä ylilyöntejä olisi tapahtunut.

Eihän niillä ole mitään oikeita valtuuksia ollut alunperinkään hajottaa mielenosoituksia tai esimerkiksi poistaa väärin pysäköityjä autoja tieltä. Jos ne olisi keskittynyt siihen omaan tehtäväänsä ja pyytäneet paikallisen poliisin apua muissa asioissa ei näitä ylilyöntejä olisi tapahtunut.
"Hajoittaa mielenosoituksia"
"Poistaa väärin pysäköityjä autoja"

Onko tämä koodikieltä sille että mellakoitsijat käyvät ICE:n kimppuun ja yrittävät autoilla tukkia teitä ja estää heitä tekemästä duuniansa? Siinä vaiheessa on ihan turha itkeä enää koska on luopunut omista koskemattomuuden oikeuksistaan.

Jos ICE suorittaa tehtävää ja siellä tosiaan olisi rauhallinen mielenosoitus jossa siihen osallistuvat pysyvät etäällä eivätkä mitenkään tule iholle tai muuten estä heitä suorittamasta tehtäviään niin tietenkään ICE:llä ei ole mitään oikeuksia mennä sinne heitä pidättämään tai muuten häiritsemään. En ole vain koskaan nähnyt tällaista tilannetta ainakaan noiden videoiden perusteella joita tapahtumista on jaettu.

Renkaat oli käännetty alunperin vasemmalle. Auto liikkuu jo siinä vauheessa kun renkaat ovat suorassa.

Höpöhöpö. Renkaat oli alunperin vasemmalle. Tästä Good peruutti hieman, sitten käänsi renkaat oikealle ja sitten lähti liikkeelle. Eli jokaiselle täysipäiselle on selvää, että Goodin tarkoitus oli ajaa agentin ohi oikealta. Jos olisi tarkoitus ollut ajaa päälle, niin miksi olisi ensin peruuttanut, kun auto oli jo valmiiksi asemissa sitä varten että voi ajaa päälle.

Agentin virhe oli se, että meni (tahallaan) auton eteen.

"Hajoittaa mielenosoituksia"
"Poistaa väärin pysäköityjä autoja"

Onko tämä koodikieltä sille että mellakoitsijat käyvät ICE:n kimppuun ja yrittävät autoilla tukkia teitä ja estää heitä tekemästä duuniansa? Siinä vaiheessa on ihan turha itkeä enää koska on luopunut omista koskemattomuuden oikeuksistaan.

Jos ICE suorittaa tehtävää ja siellä tosiaan olisi rauhallinen mielenosoitus jossa siihen osallistuvat pysyvät etäällä eivätkä mitenkään tule iholle tai muuten estä heitä suorittamasta tehtäviään niin tietenkään ICE:llä ei ole mitään oikeuksia mennä sinne heitä pidättämään tai muuten häiritsemään. En ole vain koskaan nähnyt tällaista tilannetta ainakaan noiden videoiden perusteella joita tapahtumista on jaettu.
Tässä esimerkissä ja tyhmimmät saa puuttua kanavan nimeen kaveri ice-tarran kanssa sanoo että vittuile lisää niin kuolet

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtube.com/shorts/UOI8bQNSxPc?si=UWPhKR3pDWydo45V

En tiedä tästä Prettin jutusta. Ainoastaan Reneen kuolemasta, mitä videota nähnyt, niin hän ei noudattanut käskyjä.
Hän sai risteäviä käskyjä ja niiden kaikkien samanaikainen noudattaminen oli mahdotonta. Et voi samanaikaisesti ajaa pois paikalta ja nousta autosta.

Myös hänet ampunut agentti jätti noudattamatta käskyjä. Heitä on kielletty menemästä autojen keulan eteen.

Tutustuppa tohon Prettin tapaukseen, luulin että siitä keskusteltiin ja siihen viitaten itse kommentoin.

"Ei pidä provosoitua, jos provosoidaan," sanoi Mauno Koivisto aikanaan.

Ja Manu oli ihan oikeassa - vaikka joku kuinka yrittää saada tunteesi kuumenemaan, niin se vastuu siitä omien tunteidesi kontrollista on aina sinulla. Se ei koskaan siirry vastapuolelle, vaikka provosointi olisi kuinka räikeää. Vielä korostetummin se vastuu säilyy silloin, jos kyse on henkilöstä, jonka voi luonnollisesti olettaa joutuvan osana töitään sellaisiin tilanteisiin, jossa testataan stressitasoja.

Olisiko näiden ammutuiksi tulleiden kannattanut mennä provosoimaan niitä maahanmuuttoagentteja? Jälkiviisaana ja tulokset tietäen voi tietysti sanoa, että ei olisi kannattanut. Ja ehkä etukäteisviisaanakin voi sen verran, että ei, koska siellä voi vastapuolella olla joku liipaisinherkkä kuumakalle.

Mutta... siellä ei pitäisi olla.

Molemmat ammutut saattoivat tehdä sen viimeisen virheen, joka johti heidän elämiensä päättymiseen. Mutta huomattavasti suurempi virhe tehtiin joskus paljon aikaisemmin, kun joku meni antamaan niille liipaisinherkille apinoille aseen ja virkamerkin. Ja sen virheen tekemiseen ei kummallakaan ammutulla ollut osaa eikä arpaa. Ja sen virheen rinnalla näiden ammuttujen toimet ennen ammutuksi tulemista ovat ihan lillukanvarsia.

Olisiko näiden ammutuiksi tulleiden kannattanut mennä provosoimaan niitä maahanmuuttoagentteja? Jälkiviisaana ja tulokset tietäen voi tietysti sanoa, että ei olisi kannattanut. Ja ehkä etukäteisviisaanakin voi sen verran, että ei, koska siellä voi vastapuolella olla joku liipaisinherkkä kuumakalle.

Ja toisessa ketjussa:

Tarviiko niitä sen kummemmin puolustella tai pöyristellä jos toteaa että mikäli esim. nämä kaksi ammuttua eivät olisi puskeneet keskelle aseistettua operaatiota, eivät he olisi olleet vaarassa.

Oletko siis sitä mieltä, että ansaitsivat tulla sen puskemisensa johdosta ammutuksi? En ole mikään voimankäytön asiantuntija, mutta jo on saatana maailmankirjat sekaisin, jos on ihan ookoo, että tuollaisesta pääsee hengestään. Mää haluan takaisin siihen maailmaan, jossa tuosta päätyy ruumisarkun sijasta putkaan.

Tästä nyt herää kysymys, että oletko siis sitä mieltä, että ansaitsivat tulla provosoimisensa johdosta anmutuiksi? Ajattelet varmaan myös, että on myös ihan ookoo, että tuollaisesta pääsee hengestään, vai mitä?

Varsin kummallista logiikkaa ja keskustelutapaa tässä taustalla ottaen huomioon, että viestien välissä ei ole edes kulunut vuorokautta.

Etenkin kun tuo sinun "Ja ehkä etukäteisviisaanakin voi sen verran, että ei, koska siellä voi vastapuolella olla joku liipaisinherkkä kuumakalle." on aika 1:1 Slayerin viestin kanssa.

Tästä nyt herää kysymys, että oletko siis sitä mieltä, että ansaitsivat tulla provosoimisensa johdosta anmutuiksi?

Varsin kummallista logiikkaa ja keskustelutapaa tässä taustalla ottaen huomioon, että viestien välissä ei ole edes kulunut vuorokautta.

Etenkin kun tuo sinun "Ja ehkä etukäteisviisaanakin voi sen verran, että ei, koska siellä voi vastapuolella olla joku liipaisinherkkä kuumakalle." on aika 1:1 Slayerin viestin kanssa.
Eihän tuossa välttämättä ole ristiriitaa, vain eri kulmista palloteltu asiaa. Huomaa, että molemmissa viesteissä asetutaan näitä apukoulun pyssypetejä vastaan, tai ei ainakaan erityisesti kehuta.

Itse tuomitsen jyrkästi tämän amerikkalaisen myrskyosaston katuteloitukset, ja samaan aikaan en missään olosuhteissa lähestyisi tuollaisia paramilitäärijengiläisiä saati suosittelisi muillekaan edes ulos menemistä jos on liikehdintä käynnissä.

Jotkut ovat minua paljon rohkeampia, jotkut ovat hullumpia tai tyhmempiä, itsekin olin junnuna paljon nykyistä röyhkeämpi. En siis ihmettele tai paheksu, että ihmiset menevät näiden rosvojen lähellekin osoittamaan mieltään, jopa huutelemaan ja kiroilemaan. Itse olen niin vässykkä etten menisi, ja joku saattaa mennä syistä joita pidän väärinä.

Eihän tuossa välttämättä ole ristiriitaa, vain eri kulmista palloteltu asiaa. Huomaa, että molemmissa viesteissä asetutaan näitä apukoulun pyssypetejä vastaan, tai ei ainakaan erityisesti kehuta.

Itse tuomitsen jyrkästi tämän amerikkalaisen myrskyosaston katuteloitukset, ja samaan aikaan en missään olosuhteissa lähestyisi tuollaisia paramilitäärijengiläisiä saati suosittelisi muillekaan edes ulos menemistä jos on liikehdintä käynnissä.

Jotkut ovat minua paljon rohkeampia, jotkut ovat hullumpia tai tyhmempiä, itsekin olin junnuna paljon nykyistä röyhkeämpi. En siis ihmettele tai paheksu, että ihmiset menevät näiden rosvojen lähellekin osoittamaan mieltään, jopa huutelemaan ja kiroilemaan. Itse olen niin vässykkä etten menisi, ja joku saattaa mennä syistä joita pidän väärinä.

Minun mielestäni tuossa on vain sanottu sama asia kahdella eri tapaa, ei eri näkökulmista.

Samoin minäkin, eihän tuollaisen pitäisi olla mahdollista missään sivistysvaltiossa. Enkä tuollaista kööriä lähestyisi missään olosuhteissa, etenkin jos on ollut edes yksikin ennakkotapaus.

Minäkin olen sen verran vässykkä näissä asioissa ja omaa hyvinvointiani rakastava, että en osallistu vaan mielummin katselen kaukaa taikka uutisista. Olen täällä Etelä-Euroopassa nähnyt, miten mielenosoituksia, "palestiina-protesteja" yms on hajautettu kumiluodeilla tai kyynelkaasulla, enkä halua olla vastaanottavana osapuolena. Kuolonuhreista en muista lukeneeni viranomaisten toiminnan seurauksena, vaan mielenosoittajien, mutta se nyt ei omaa turvallisuutta ajatellen hirveästi paina vaakakupissa.

Statistiikka

Viestiketjuista
299 446
Jäsenet
81 616
Uusin jäsen
Marccoolio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom