Ylen jutusta, jota on siis täydennetty
Mikä tuossa kohdassa nyt on väärin uutisoitu ja puhuu sisällissodasta? Lisäkysymyksenä mitä tarkoittaa ”that will be the least of it”?
Näköjään oli vähän oikaistu, mutta tuttuun tyyliin toimittaja ei ollut viitsinyt katsoa alkuperäistä videota (joka varmasti ollut saatavilla), ja ei olisi tarvinnut edes oikaista kun olisi kirjoittanut heti alkuun jutun oikein. Miksi pitää mennä oikaisujen kautta, kun voisi katsoa 2min videon ja kirjoittaa jutun kerralla oikein?
Itse seuraan uutsia sen verta reaaliaikaisesti, eli juuri tuon kaltainen "konteksti-puttuu media" aiheuttaa "meh" näkemyksiä median uutisoinnista. Miksi ammattitoimittajat eivät jaksa nähdä vaivaa, ja katso suoraan alkuperäisiä lähteitä (videoita),vaan sitten jälkikäteen niitä korjailevat.
En edelleenkään omalla medialukutaidollani saa tuosta lausunnosta mitään sellaista, mitä yle ja vaikkapa CNN, WSJ saivat alkuunsa väännettyä. Olkoonkin, että yle on oikaissut juttuaan.
Niin, mielestäni trump sanoo, että jos häntä ei valita, niin autoteollisuudelle koittaa kovat ajat ja taloudellisesti kurjat ajat, jos häntä ei valita. vähintäänkin niin.
Näin mä sen luen, mutta ilmeisesti sen voi sitten muutenkin lukea.
Ja siksi oon siis sitä mieltä, että välillä noi "fake media" lausunnot on vaan valitettavasti "totta". Kyllä ammattimedian tulisi olla suhkot neutraalia tai tuoda ainakin kontekstit ja alkuperäiset videot esille, jos tarve sille on.
Esim. ite joudun nykyään aina kattomaan Trumpista uutisoinnit suoraan Twitteristä Trumpin sanomana, kun en pysty luottamaan, että Yle on onnistunut uutisoimaan kerralla oikein. Tai Hesarikaan. Välillä toki oikeinkin on, mutta liian usein myös "huteja".
EDIT: maittakoon, että mielestäni on 100% selkeää että puhutaan taloudesta, ja on siksi outoa että jätetään kertomatta, että puhutaan taloudesta... uutisoinnissa siis..
Itelle toki se ja sama. Hyvä et nykyää on toi twitter, niin voi kaiken varmistaa nopeasti että miten oikeesti sanottiin ja mitä tarkoitettiin, ettei tarttee vihjailua uskoa. Mut en toki panisi pahitteeksi, että voisi juttuihin uskoa heti alusta lähtien..