Voi perhana tätä foorumia. Nyt kun olen tätäkin ketjua lukenut, niin alkanut nämä laitteet kiinnostaa ja huomasin, että taidan tarvita robotti-imurin. Olen nyt haarukoinut erivaihtoehtoja foorumeilta ja nettiarvosteluista. Tällä hetkellä vaikuttaisi, että nämä Xiaomit/Roborockit olisi se oikea vaihtoehto, jos puhutaan noin 300 euron imureista.
Mutta sitten itse niihin avonaisiin kysymyksiin. Tulisiko hankkia S5,S1,1S vai S4, ja ennenkaikkea että mistä sen hankkisi. Näihin toivottavasti joltakin saisi jotain neuvoja ja omia kokemuksia. Moppaus taitaa näissä olla se suurin erottava tekiä? Ja S5 ja S6 erona sitten ääni ja hinta?
Minne:
Koiratalouteen, jossa makuhuoneiden ovet lähes aina kiinni ja mattoja parkettilattialla on vain muutama. Kokonaispinta-alaa noin 80 neliötä yhdessä tasossa. Robo varmaankin pääsääntöisesti pyörisi keittiö-olohuone-eteinen alueella ja satunnaisesti nostaisin sen makuuhuoneisiin riehumaan. Koetteko tässä jotain ongelmaa? Eikös nuo makkarit voi ajattaa sillä zone-cleanilla ja muut alueet sitten ihan kartalla? Makkareista kone pitää sitten jossakin vaiheessa hakea telakkaan/ avata ovi? Koiran kanssa robottia ei voi kaksin jättää, sillä homma menisi painiksi.
Miksi:
Lattiat täynnä koirankarvoja ja välillä tassunjälkiä. Tämän lisäksi minusta ainakin tuntuu siltä, että pitkiä hiuksia on joka paikassa (kuulemma olen väärässä). Auttaako tuo moppaus eli rätin perässä vetäminen tuollaisiin haaleisiin tassunjälkiin jota ainakin ulko-ovien edustalla tuntuu olevan näin märkinä aikoina. Ja miten nuo robotit suhtautuu pitkiin hiuksiin, vetävätkö itsensä aivan tiltiin? Tottakai säännöllinen puhdistaminen auttaa tässä.
Mistä:
Suomessa nuo hinnat tuntuu olevan aika paljon kovempia kuin Alissa. S50:stä tuskin saa alle 400 Suomessa (taino 399 tällä hetkellä). Mites nuo Aliexpressin kauppiaat toimii, onko siellä jotain selkeää mittaria jota kannattaa katsoa jotta saa tavaransa varmasti kauppiaalta. Jos lähetys on EU-alueelta (espanja,puola,tsekki) niin sisältääkö nuo aina alvit? Joissakin nimittäin lukee tuo "NO TAX/VAT", tarkoittaako se että veroa ei lisätä vai että se ei sisällä alvia. Alista näyttää tämä S50 irtoavan Blackfridayna noin 300eurolla kaikkien kuponkien jälkeen. Tuo varmaan ihan hyvä hinta?
Muuta:
Onko Roborockilla jotakin takuuhuoltoa Suomessa? Vai meneekö homma niin, että jos on ostettu Aliexpressin kautta, niin tuota vuoden takuuta on turha toivoa.