Xiaomi Mi Robot Vacuum

Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
31
Nyt veti s50:n herneen silmäänsä. Yläkertaa imuroidessaan pysähtyi paikalleen ja ilmoittaa error 1. Näkyisi olevan "tyyppivika" tuolle laitteelle, mitä lueskelin foorumeilta :( Aliexpressiin vaan yhteyttä ja katsotaan mitä sieltä sanovat/lähettävät.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 375
Miten tästä saa tuon kartan nollattua? Tarttis imurin käydä talo uudelleen läpi, sen verran virheitä tullu reitteihin.
Edit: helppo homma, ota sovelluksesta mapin tallennus (beta) täppä pois niin kartta poistui, ja laita takaisin niin seuraavalla kerralla kun imuroi niin kartta päivitettynä taas tallessa...
Myöskin ylänurkasta "Edit" ja sieltä "Reset map".
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Nyt veti s50:n herneen silmäänsä. Yläkertaa imuroidessaan pysähtyi paikalleen ja ilmoittaa error 1. Näkyisi olevan "tyyppivika" tuolle laitteelle, mitä lueskelin foorumeilta :( Aliexpressiin vaan yhteyttä ja katsotaan mitä sieltä sanovat/lähettävät.
Mikä toi error1 tyyppivika on?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Appi näytti että signaali on siinä 50%. Laitteita ei ollut päällekkäin mutta tosiaan taas oli pudonnut verkosta. Katsoin kelloasetukset ja sen nukkumisasetukset. Otin ne nukkumajutut nyt pois päältä kun tuli mieleen että jospa se on väärässä ajassa se laite ja nukkuu silloin kuin pitäisi tehdä töitä.

Sininen wifi valo ei siis konepellin alla sykkinyt/palanut. Toipui heti virtojen poiskäytön jälkeen.
Update: Siirsin tukiaseman ison kaapin päälle aika ylös antennit tanaan. Nyt ainakin on vuorokauden pysynyt verkossa.
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
85
Itse vaihdoin Roomba 980:n tähän kun sain myytyä sen sopivaan hintaan. En kadu, tämä on hiljaisempi, fiksumpi ja monipuolisempi kuin tuo (entinen) lippulaiva Roombalta, hinnasta puhumattakaan.

Lisäksi pestävä suodatin on plussaa, Roomban 55-60€ varustekitti ei houkutellut enää ja tarvikkeet aiheuttivat pieniä murheita, kuten Carpet Boostin juuttumisen päälle (rullat varmaankin ahdistivat enemmän kuin Roomban omat -> vastus lisääntyy -> kuvittelee olevansa matolla).

Tähän piti tehdä sama kikka kolmonen kun olohuoneen kaksi mattoa ovat tuollaiset tumman harmaat; robo ei uskaltanut kiivetä niille koska luuli siinä olevan pudotus. Teipparin kaikkien neljän sensorin päälle valkoisesta A4-paperista palaset ja nyt painelee hienosti mattojen päälle (tätä ei sitten voi tehdä, JOS kotona on jokin porras tms ilman porttia, koska tuo ei sitten enää tiedä niistä mitään...)

Yleisesti ottaen, hyvin, hyvin tyytyväinen tähän vaihtoon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 666
Mulla on Xiaomi tehnyt kartan vinoon. Miten sen saisi käännettyä vaakatasoon? Millä logiikalla toi tekee ton mapin? Nyt se vetää vinottain seiniin nähden kaikki pitkät vedot ja olisi nopeampi, jos se imuroisi seinien suuntaisesti. Koitin jo poistaa kartan ja laittaa xiaomin imuroimaan, mutta kartta pysyy vinossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Mulla on Xiaomi tehnyt kartan vinoon. Miten sen saisi käännettyä vaakatasoon? Millä logiikalla toi tekee ton mapin? Nyt se vetää vinottain seiniin nähden kaikki pitkät vedot ja olisi nopeampi, jos se imuroisi seinien suuntaisesti. Koitin jo poistaa kartan ja laittaa xiaomin imuroimaan, mutta kartta pysyy vinossa.
Dock suoraksi seinää vasten. Jos se on vinossa niin kartta tulee myös olemaan vinossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Se on suorassa seinää kohden, muttei ihan kiinni.
Laita se seinään kiinni suoraan, kuten ohje neuvoo ja kokeile sitten miltä kartta näyttää. Voihan tuo toki joku muukin sensorivirhe olla, mutta lähtisin siitä että kokeilee kuten ohje neuvoo.

2. Keep the charging station on a level surface, flat against a wall and plug it into power outlet.

Kaikki nostelut ja siirtelyt voi myös sekoittaa tuon. Tai jos uuden siivouksen aloittaa jostain muualta kuin dockista.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
31
Mikä toi error1 tyyppivika on?
Laser sensorin virhe. Pitää vaihtaa se sensori tai sitten koko oranssi yksikkö. Sensorin vaihtaminen taitaa olla vähän kinkkisempi homma verrattuna tuohon LDS yksikön vaihtoon. Hinnoissakin on sitten aikamoinen ero.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Mulla on Xiaomi tehnyt kartan vinoon. Miten sen saisi käännettyä vaakatasoon? Millä logiikalla toi tekee ton mapin? Nyt se vetää vinottain seiniin nähden kaikki pitkät vedot ja olisi nopeampi, jos se imuroisi seinien suuntaisesti. Koitin jo poistaa kartan ja laittaa xiaomin imuroimaan, mutta kartta pysyy vinossa.
Minullakin joskus oli noin, muutenkin tulee ihan randomisti välillä vaakaan ja välillä pystyyn. Tosin nyt kun saa tallennettua kartan niin toimii ihan hyvin. Eli aja vaan karttaa uusiksi kunnes se on suorassa ja tallenna se.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Ei se tilannepäivityksestä huolimatta vaan pysy tossa mun langattomassa tukiasemassa. Jutteleekos tämä suoraan sisäverkosta appin kanssa vai aina xiaomin servereiden kautta? Pitäne kokeilla lisätä toinen reititin tohon latausaseman viereen.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
128
Minullakin joskus oli noin, muutenkin tulee ihan randomisti välillä vaakaan ja välillä pystyyn. Tosin nyt kun saa tallennettua kartan niin toimii ihan hyvin. Eli aja vaan karttaa uusiksi kunnes se on suorassa ja tallenna se.
Samaa teki minullakin ennen kartan tallentamista. Joskus oli kartta vinossa, enkä keksinyt tapaa kääntää sitä suoraan. Erityisen ärsyttävää tämä oli, koska siivousalueet voivat olla vain neliskulmaisia, eikä niitä saa käännettyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Samaa teki minullakin ennen kartan tallentamista. Joskus oli kartta vinossa, enkä keksinyt tapaa kääntää sitä suoraan. Erityisen ärsyttävää tämä oli, koska siivousalueet voivat olla vain neliskulmaisia, eikä niitä saa käännettyä.
Ja lisäksi kartan suunta määrää sen miten robotti ajaa. Eli jos on vinossa niin ainakin minulla robottikin ajoi vinosti. Hankala selittää, mutta siis jos on esim. pitkä huone niin riippuen oliko kartta vaaka suunnassa vai pystysuunnassa niin robotti ajoi joko pitkittäissuunnassa tai poikittais suunnassa huonetta. Sitten jos kartta on vaikka 45 asteen kulmassa niin sitten robotti ajoi kanssa 45 asteen kulmassa. Mutta nämä ongelmat poistuivat kun kartan sai tallennettua. Tosin harvoin tuo vinoon meni, ehkä alle 5 kertaa yhteensä. Mutta vaaka tai pystysuunta oli lähes 50/50 suhteella aina eri.
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
85
Se olisi kyllä näppärää jos tuo osaisi päättää pitkän käytävän osalta että "ajanpa tämän pitkin vedoin päästä päähän" ja sitten taas vetelisi huoneet eri tavalla - tarpeen mukaan. Ahtaat keittiön pöydän ja seinän välit on melkoista mutkittelua välillä :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Se olisi kyllä näppärää jos tuo osaisi päättää pitkän käytävän osalta että "ajanpa tämän pitkin vedoin päästä päähän" ja sitten taas vetelisi huoneet eri tavalla - tarpeen mukaan. Ahtaat keittiön pöydän ja seinän välit on melkoista mutkittelua välillä :D
Tämä olisi kyllä hyvä. Tosin kun robotti hoitaa itse hommansa niin sama se tavallaan on vaikka se typerästi ajaa käytävää poikittain ja kääntyy koko ajan, mutta jos ei muuta niin jotenkin tulisi parempi mieli kun se ajaisi paikat järkevästi läpi.
 
Liittynyt
05.12.2017
Viestejä
420
Itse olen nyt päätynyt tekemään niin, että vedän koko kämpän yhden zone cleanupin sisään niin imuri ajaa sitten kämpän reunoja myöden ensin ja sitte siivoaa järjestelmällisesti pitkillä vedoilla, kun pelkkää clean nappia painamalla imuri itse jakaisi kämpän pienempiin siivousalueisiin. Hieman nopeammin siivoaa tällä tavalla kuin pienissä alueissa. En siis käytä ajastusta niin tämä tapa toimii itselle.

robo1.jpg
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
128
Mistä tähän olisi hyvä tilata tarvikkeita? Osaako joku suositella jotain itse tilaamaansa toimivia suodattimia yms.? Aiemmilla sivuilla oli Ebay linkkejä, mutta ne menivät mielestäni jenkkien ebayhin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Mistä tähän olisi hyvä tilata tarvikkeita? Osaako joku suositella jotain itse tilaamaansa toimivia suodattimia yms.? Aiemmilla sivuilla oli Ebay linkkejä, mutta ne menivät mielestäni jenkkien ebayhin.
Tätä olen itsekkin miettinyt. Tilasin jonkun setin täältä Main Brush + 2 Side Brushe + 2 Filter For Xiaomi Mi Roborock S50 Vacuum Cleaner | eBay mutta vaikka tuolla on kuva, että olisi pestävät suodattimet niin en oikein tiedä. En ole siis pessyt ainakaan vielä, enkä toisaalta tiedä mitä tapahtuu jos pesee suodatinta joka ei ole pestävä? Eli mistä huomaan, että ei ollutkaan pestävä vaikka pitäisi olla? Hajoaako noi vedestä kokonaan vai onko sitten vaan suodatusteho huonompi? Olen vaan välillä imuroinut tuon suodattimen normaalilla imurilla puhtaaksi. Muuten ihan hyviltä vaikuttaa nuo harjat ainakin.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
128
Tätä olen itsekkin miettinyt. Tilasin jonkun setin täältä Main Brush + 2 Side Brushe + 2 Filter For Xiaomi Mi Roborock S50 Vacuum Cleaner | eBay mutta vaikka tuolla on kuva, että olisi pestävät suodattimet niin en oikein tiedä. En ole siis pessyt ainakaan vielä, enkä toisaalta tiedä mitä tapahtuu jos pesee suodatinta joka ei ole pestävä? Eli mistä huomaan, että ei ollutkaan pestävä vaikka pitäisi olla? Hajoaako noi vedestä kokonaan vai onko sitten vaan suodatusteho huonompi? Olen vaan välillä imuroinut tuon suodattimen normaalilla imurilla puhtaaksi. Muuten ihan hyviltä vaikuttaa nuo harjat ainakin.
Tilasitko siis tuon alle 2 euron setin kotiin? Paljonko oli toimituskulut. Tuohon hintaan on varmaankin ihan sama onko suodatin pestävä vai roskiskamaan :)

Edit: ai siinä olikin alasvetovalikko, josta valittiin jokainen tuote erikseen. Ei ollutkaan koko tarvikepaketti alle kahden euron hintainen. Mietinkin, että miten se voi olla noin halpa :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Tilasitko siis tuon alle 2 euron setin kotiin? Paljonko oli toimituskulut. Tuohon hintaan on varmaankin ihan sama onko suodatin pestävä vai roskiskamaan :)

Edit: ai siinä olikin alasvetovalikko, josta valittiin jokainen tuote erikseen. Ei ollutkaan koko tarvikepaketti alle kahden euron hintainen. Mietinkin, että miten se voi olla noin halpa :)
Joo noin kympin oli setti.
 
Liittynyt
12.04.2017
Viestejä
470
Onkohan ihan normaalia että robo menee jännästi nylkyttämällä pökkien kaikki seinien vierustat? Kun kaikissa katsomissani videoissa menee ihan suoraan seinien vierustat. :btooth:

Eipä tuo mitään haittaa mutta kuhan mietin.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
128
Onkohan ihan normaalia että robo menee jännästi nylkyttämällä pökkien kaikki seinien vierustat? Kun kaikissa katsomissani videoissa menee ihan suoraan seinien vierustat. :btooth:

Eipä tuo mitään haittaa mutta kuhan mietin.
Mä olen ollut huomaavinani, että jalkalistat aiheuttaa tuon. Eli siinä on sivussa se sensori, joka katsoo etäisyyden seinään. Suomessa kuitenkin on yleensä jalkalistat, jotka ovat sen verran matalat, että laite ei huomaa niitä. Näin olen asian järkeillyt. Kotona esimerkiksi keittiössä, jossa ei ole jalkalistoja laite ei nylkytä kuvaamallasi tavalla.
 
Liittynyt
12.04.2017
Viestejä
470
Mä olen ollut huomaavinani, että jalkalistat aiheuttaa tuon. Eli siinä on sivussa se sensori, joka katsoo etäisyyden seinään. Suomessa kuitenkin on yleensä jalkalistat, jotka ovat sen verran matalat, että laite ei huomaa niitä. Näin olen asian järkeillyt. Kotona esimerkiksi keittiössä, jossa ei ole jalkalistoja laite ei nylkytä kuvaamallasi tavalla.
Joo saattaahan se tuostakin johtua. Pitää kokeilla tuota pesuhuoneessa missä ei ole listoja. :tup:

Kävin pesuhuoneessa testailemassa niin meni ihan suoraan seinien vierustat. Jalkalistoista siis taitaa johtua tuo nylkytys.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.04.2017
Viestejä
470
Itse olen nyt päätynyt tekemään niin, että vedän koko kämpän yhden zone cleanupin sisään niin imuri ajaa sitten kämpän reunoja myöden ensin ja sitte siivoaa järjestelmällisesti pitkillä vedoilla, kun pelkkää clean nappia painamalla imuri itse jakaisi kämpän pienempiin siivousalueisiin. Hieman nopeammin siivoaa tällä tavalla kuin pienissä alueissa. En siis käytä ajastusta niin tämä tapa toimii itselle.

Kokeilin myös tätä koko kämpän zone cleanuppia. 74m2 kokoinen huusholli aikaa meni 61min kun normi cleanillä aikaa meni 77min:tup:
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
85
Kokeilin myös zone cleanuppia koko asuntoon, 5-6 minuuttia lähti ajasta pois (normi ~34min, zone cleanup ~28). Onhan tuossakin jo eroa, mistäköhän voisi laittaa parannusehdotuksia :D
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
154
Nyt parina päivänä tehnyt tämä 2 versio sitä että tulee puhelimeen ilmoitus että imuri on lopettanut imuroinnin ja palaa dockille vaikka ei ole liikkunut mihinkää.. Nyt aamullaki muka ois hommaillu mut tuossa se on kököttänyt koko aamun. Muuten toimii tosi hyvin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 666
Nyt parina päivänä tehnyt tämä 2 versio sitä että tulee puhelimeen ilmoitus että imuri on lopettanut imuroinnin ja palaa dockille vaikka ei ole liikkunut mihinkää.. Nyt aamullaki muka ois hommaillu mut tuossa se on kököttänyt koko aamun. Muuten toimii tosi hyvin.
Mulla on välillä tullut noi ilmotukset todella paljon myöhässä. Onko sulla DND tila asetettuna? Se varmaan lykkää tai myöhäistää myös ilmoituksia?
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
2
Laser sensorin virhe. Pitää vaihtaa se sensori tai sitten koko oranssi yksikkö. Sensorin vaihtaminen taitaa olla vähän kinkkisempi homma verrattuna tuohon LDS yksikön vaihtoon. Hinnoissakin on sitten aikamoinen ero.
Minulla riitti error1 korjaukseksi että otin LDS yksikön irti koneesta ja laitoin takaisin paikoilleen. Olisikohan liittimessä jotain kosketushäiriöitä kun tuo auttoi..
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Oliko kakkosversiossa muuten tuo softan kautta laitettava seinä mahdollista? Odotellaan vain tässä josko se tulisi tähän ykkösmalliin, joka mulla on.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
N
Kyllä. Se nyt vaan on sillä nimellä ohjelmassa.

No hyvä, muistatkos koska tuo päivitys tuli? Meni muistaakseni kuukauden päivät, ehkä hieman enemmän, kun tuo zone clean tuli ykköseen. Että toivotaan että kartan tallennus ja no go zonet tulevat myös ykköselle mahdolliseksi. Pari ongelmallista kohtaa omassa talossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
N


No hyvä, muistatkos koska tuo päivitys tuli? Meni muistaakseni kuukauden päivät, ehkä hieman enemmän, kun tuo zone clean tuli ykköseen. Että toivotaan että kartan tallennus ja no go zonet tulevat myös ykköselle mahdolliseksi. Pari ongelmallista kohtaa omassa talossa.
Ei ole kyllä mitään tarkempaa muistikuvaa. Olisiko tuo pari kuukautta ollut nyt mahdollista...
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
128
N


No hyvä, muistatkos koska tuo päivitys tuli? Meni muistaakseni kuukauden päivät, ehkä hieman enemmän, kun tuo zone clean tuli ykköseen. Että toivotaan että kartan tallennus ja no go zonet tulevat myös ykköselle mahdolliseksi. Pari ongelmallista kohtaa omassa talossa.
Oisko tullut marraskuun puolen välin paikkeilla, eli pari kuukautta sitten.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 666
Saattaa myös olla etteivät julkaise koko ominaisuutta ykkösversiolle. Tuolla saavat ihmisille syyn ostaa uudempaa ja hieman kalliimpaa.

Kartta muuten kääntyi vaakatasoon laittamalla dock täysin kiinni seinään.
 

Kleimo

Töysäläinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
579
Mistähän tämän seuraavaksi tilaisi? Tuntuu nyt että eivät saa tuota toimitettua tuolta Chinese Intelligence Storesta (7pv tilauksen peruutukseen). Black fridayna tilattu Superdeal 2018 storen tilauskin peruuntui kun eivät saaneet läheteltyä. Nämä siis aliexpressistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
162
Mistähän tämän seuraavaksi tilaisi? Tuntuu nyt että eivät saa tuota toimitettua tuolta Chinese Intelligence Storesta (7pv tilauksen peruutukseen). Black fridayna tilattu Superdeal 2018 storen tilauskin peruuntui kun eivät saaneet läheteltyä. Nämä siis aliexpressistä.
Itsekkin olen tässä samaa mietiskellyt, että mistähän tämä kannattaisi ostaa. Aliexpressistä olen juuri Chinese Intelligence Storea, Superdealia ja Superlative Storea katsellut.

Näköjään Gearbestissä on myös ~380€ hintaan tällä hetkellä Puolasta tai Saksasta toimitettuna applikaation kautta selattuna. Tiedä sitten miten Alin ja Gearin "takuu" oikein toimii.

Olisipa sitä ollut hereillä Verkkokaupan 399€ hinnan aikaan. :facepalm:
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Itsekkin olen tässä samaa mietiskellyt, että mistähän tämä kannattaisi ostaa. Aliexpressistä olen juuri Chinese Intelligence Storea, Superdealia ja Superlative Storea katsellut.

Näköjään Gearbestissä on myös ~380€ hintaan tällä hetkellä Puolasta tai Saksasta toimitettuna applikaation kautta selattuna. Tiedä sitten miten Alin ja Gearin "takuu" oikein toimii.

Olisipa sitä ollut hereillä Verkkokaupan 399€ hinnan aikaan. :facepalm:


https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.co.uk/ulk/itm/123586516365

Mites tämä?
 
Liittynyt
14.01.2019
Viestejä
3
Itsekkin olen tässä samaa mietiskellyt, että mistähän tämä kannattaisi ostaa. Aliexpressistä olen juuri Chinese Intelligence Storea, Superdealia ja Superlative Storea katsellut.

Näköjään Gearbestissä on myös ~380€ hintaan tällä hetkellä Puolasta tai Saksasta toimitettuna applikaation kautta selattuna. Tiedä sitten miten Alin ja Gearin "takuu" oikein toimii.

Olisipa sitä ollut hereillä Verkkokaupan 399€ hinnan aikaan. :facepalm:
US $317.59 20% OFF|Original Xiaomi Roborock S50 S55 Xiaomi Vacuum Cleaner 2 Robot for Home Automatic Sweeping Smart Planned Wet Mop APP -in Vacuum Cleaners from Home Appliances on Aliexpress.com | Alibaba Group

Tilasin tuolta 31.12. ja UPS toimitti perille 8.1.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 435
Viestejä
4 199 381
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom