Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Myöskin ylänurkasta "Edit" ja sieltä "Reset map".Miten tästä saa tuon kartan nollattua? Tarttis imurin käydä talo uudelleen läpi, sen verran virheitä tullu reitteihin.
Edit: helppo homma, ota sovelluksesta mapin tallennus (beta) täppä pois niin kartta poistui, ja laita takaisin niin seuraavalla kerralla kun imuroi niin kartta päivitettynä taas tallessa...
Nyt veti s50:n herneen silmäänsä. Yläkertaa imuroidessaan pysähtyi paikalleen ja ilmoittaa error 1. Näkyisi olevan "tyyppivika" tuolle laitteelle, mitä lueskelin foorumeilta Aliexpressiin vaan yhteyttä ja katsotaan mitä sieltä sanovat/lähettävät.
Appi näytti että signaali on siinä 50%. Laitteita ei ollut päällekkäin mutta tosiaan taas oli pudonnut verkosta. Katsoin kelloasetukset ja sen nukkumisasetukset. Otin ne nukkumajutut nyt pois päältä kun tuli mieleen että jospa se on väärässä ajassa se laite ja nukkuu silloin kuin pitäisi tehdä töitä.
Sininen wifi valo ei siis konepellin alla sykkinyt/palanut. Toipui heti virtojen poiskäytön jälkeen.
Mulla on Xiaomi tehnyt kartan vinoon. Miten sen saisi käännettyä vaakatasoon? Millä logiikalla toi tekee ton mapin? Nyt se vetää vinottain seiniin nähden kaikki pitkät vedot ja olisi nopeampi, jos se imuroisi seinien suuntaisesti. Koitin jo poistaa kartan ja laittaa xiaomin imuroimaan, mutta kartta pysyy vinossa.
Se on suorassa seinää kohden, muttei ihan kiinni.Dock suoraksi seinää vasten. Jos se on vinossa niin kartta tulee myös olemaan vinossa.
Se on suorassa seinää kohden, muttei ihan kiinni.
Mikä toi error1 tyyppivika on?
Minullakin joskus oli noin, muutenkin tulee ihan randomisti välillä vaakaan ja välillä pystyyn. Tosin nyt kun saa tallennettua kartan niin toimii ihan hyvin. Eli aja vaan karttaa uusiksi kunnes se on suorassa ja tallenna se.Mulla on Xiaomi tehnyt kartan vinoon. Miten sen saisi käännettyä vaakatasoon? Millä logiikalla toi tekee ton mapin? Nyt se vetää vinottain seiniin nähden kaikki pitkät vedot ja olisi nopeampi, jos se imuroisi seinien suuntaisesti. Koitin jo poistaa kartan ja laittaa xiaomin imuroimaan, mutta kartta pysyy vinossa.
Minullakin joskus oli noin, muutenkin tulee ihan randomisti välillä vaakaan ja välillä pystyyn. Tosin nyt kun saa tallennettua kartan niin toimii ihan hyvin. Eli aja vaan karttaa uusiksi kunnes se on suorassa ja tallenna se.
Ja lisäksi kartan suunta määrää sen miten robotti ajaa. Eli jos on vinossa niin ainakin minulla robottikin ajoi vinosti. Hankala selittää, mutta siis jos on esim. pitkä huone niin riippuen oliko kartta vaaka suunnassa vai pystysuunnassa niin robotti ajoi joko pitkittäissuunnassa tai poikittais suunnassa huonetta. Sitten jos kartta on vaikka 45 asteen kulmassa niin sitten robotti ajoi kanssa 45 asteen kulmassa. Mutta nämä ongelmat poistuivat kun kartan sai tallennettua. Tosin harvoin tuo vinoon meni, ehkä alle 5 kertaa yhteensä. Mutta vaaka tai pystysuunta oli lähes 50/50 suhteella aina eri.Samaa teki minullakin ennen kartan tallentamista. Joskus oli kartta vinossa, enkä keksinyt tapaa kääntää sitä suoraan. Erityisen ärsyttävää tämä oli, koska siivousalueet voivat olla vain neliskulmaisia, eikä niitä saa käännettyä.
Tämä olisi kyllä hyvä. Tosin kun robotti hoitaa itse hommansa niin sama se tavallaan on vaikka se typerästi ajaa käytävää poikittain ja kääntyy koko ajan, mutta jos ei muuta niin jotenkin tulisi parempi mieli kun se ajaisi paikat järkevästi läpi.Se olisi kyllä näppärää jos tuo osaisi päättää pitkän käytävän osalta että "ajanpa tämän pitkin vedoin päästä päähän" ja sitten taas vetelisi huoneet eri tavalla - tarpeen mukaan. Ahtaat keittiön pöydän ja seinän välit on melkoista mutkittelua välillä
Tätä olen itsekkin miettinyt. Tilasin jonkun setin täältä Main Brush + 2 Side Brushe + 2 Filter For Xiaomi Mi Roborock S50 Vacuum Cleaner | eBay mutta vaikka tuolla on kuva, että olisi pestävät suodattimet niin en oikein tiedä. En ole siis pessyt ainakaan vielä, enkä toisaalta tiedä mitä tapahtuu jos pesee suodatinta joka ei ole pestävä? Eli mistä huomaan, että ei ollutkaan pestävä vaikka pitäisi olla? Hajoaako noi vedestä kokonaan vai onko sitten vaan suodatusteho huonompi? Olen vaan välillä imuroinut tuon suodattimen normaalilla imurilla puhtaaksi. Muuten ihan hyviltä vaikuttaa nuo harjat ainakin.Mistä tähän olisi hyvä tilata tarvikkeita? Osaako joku suositella jotain itse tilaamaansa toimivia suodattimia yms.? Aiemmilla sivuilla oli Ebay linkkejä, mutta ne menivät mielestäni jenkkien ebayhin.
Tilasitko siis tuon alle 2 euron setin kotiin? Paljonko oli toimituskulut. Tuohon hintaan on varmaankin ihan sama onko suodatin pestävä vai roskiskamaanTätä olen itsekkin miettinyt. Tilasin jonkun setin täältä Main Brush + 2 Side Brushe + 2 Filter For Xiaomi Mi Roborock S50 Vacuum Cleaner | eBay mutta vaikka tuolla on kuva, että olisi pestävät suodattimet niin en oikein tiedä. En ole siis pessyt ainakaan vielä, enkä toisaalta tiedä mitä tapahtuu jos pesee suodatinta joka ei ole pestävä? Eli mistä huomaan, että ei ollutkaan pestävä vaikka pitäisi olla? Hajoaako noi vedestä kokonaan vai onko sitten vaan suodatusteho huonompi? Olen vaan välillä imuroinut tuon suodattimen normaalilla imurilla puhtaaksi. Muuten ihan hyviltä vaikuttaa nuo harjat ainakin.
Joo noin kympin oli setti.Tilasitko siis tuon alle 2 euron setin kotiin? Paljonko oli toimituskulut. Tuohon hintaan on varmaankin ihan sama onko suodatin pestävä vai roskiskamaan
Edit: ai siinä olikin alasvetovalikko, josta valittiin jokainen tuote erikseen. Ei ollutkaan koko tarvikepaketti alle kahden euron hintainen. Mietinkin, että miten se voi olla noin halpa
Onkohan ihan normaalia että robo menee jännästi nylkyttämällä pökkien kaikki seinien vierustat? Kun kaikissa katsomissani videoissa menee ihan suoraan seinien vierustat.
Eipä tuo mitään haittaa mutta kuhan mietin.
Joo saattaahan se tuostakin johtua. Pitää kokeilla tuota pesuhuoneessa missä ei ole listoja.Mä olen ollut huomaavinani, että jalkalistat aiheuttaa tuon. Eli siinä on sivussa se sensori, joka katsoo etäisyyden seinään. Suomessa kuitenkin on yleensä jalkalistat, jotka ovat sen verran matalat, että laite ei huomaa niitä. Näin olen asian järkeillyt. Kotona esimerkiksi keittiössä, jossa ei ole jalkalistoja laite ei nylkytä kuvaamallasi tavalla.
Kokeilin myös tätä koko kämpän zone cleanuppia. 74m2 kokoinen huusholli aikaa meni 61min kun normi cleanillä aikaa meni 77minItse olen nyt päätynyt tekemään niin, että vedän koko kämpän yhden zone cleanupin sisään niin imuri ajaa sitten kämpän reunoja myöden ensin ja sitte siivoaa järjestelmällisesti pitkillä vedoilla, kun pelkkää clean nappia painamalla imuri itse jakaisi kämpän pienempiin siivousalueisiin. Hieman nopeammin siivoaa tällä tavalla kuin pienissä alueissa. En siis käytä ajastusta niin tämä tapa toimii itselle.
Selvää säästöä siis Hienoa, että toimii muillakinKokeilin myös tätä koko kämpän zone cleanuppia. 74m2 kokoinen huusholli aikaa meni 61min kun normi cleanillä aikaa meni 77min
Kyllä Vielä jos olisi ajastettu zone cleanup mahdollista niin olisi jeesSelvää säästöä siis Hienoa, että toimii muillakin
Mulla on välillä tullut noi ilmotukset todella paljon myöhässä. Onko sulla DND tila asetettuna? Se varmaan lykkää tai myöhäistää myös ilmoituksia?Nyt parina päivänä tehnyt tämä 2 versio sitä että tulee puhelimeen ilmoitus että imuri on lopettanut imuroinnin ja palaa dockille vaikka ei ole liikkunut mihinkää.. Nyt aamullaki muka ois hommaillu mut tuossa se on kököttänyt koko aamun. Muuten toimii tosi hyvin.
Mistä se DND löytyy ?Mulla on välillä tullut noi ilmotukset todella paljon myöhässä. Onko sulla DND tila asetettuna? Se varmaan lykkää tai myöhäistää myös ilmoituksia?
Karttanäkymässä painat oikealta ylhäältä kolmea pistettä -> vacuum settings -> DND modeMistä se DND löytyy ?
Laser sensorin virhe. Pitää vaihtaa se sensori tai sitten koko oranssi yksikkö. Sensorin vaihtaminen taitaa olla vähän kinkkisempi homma verrattuna tuohon LDS yksikön vaihtoon. Hinnoissakin on sitten aikamoinen ero.
Oliko kakkosversiossa muuten tuo softan kautta laitettava seinä mahdollista? Odotellaan vain tässä josko se tulisi tähän ykkösmalliin, joka mulla on.
N
No hyvä, muistatkos koska tuo päivitys tuli? Meni muistaakseni kuukauden päivät, ehkä hieman enemmän, kun tuo zone clean tuli ykköseen. Että toivotaan että kartan tallennus ja no go zonet tulevat myös ykköselle mahdolliseksi. Pari ongelmallista kohtaa omassa talossa.
N
No hyvä, muistatkos koska tuo päivitys tuli? Meni muistaakseni kuukauden päivät, ehkä hieman enemmän, kun tuo zone clean tuli ykköseen. Että toivotaan että kartan tallennus ja no go zonet tulevat myös ykköselle mahdolliseksi. Pari ongelmallista kohtaa omassa talossa.
Saattaa myös olla etteivät julkaise koko ominaisuutta ykkösversiolle. Tuolla saavat ihmisille syyn ostaa uudempaa ja hieman kalliimpaa.
Itsekkin olen tässä samaa mietiskellyt, että mistähän tämä kannattaisi ostaa. Aliexpressistä olen juuri Chinese Intelligence Storea, Superdealia ja Superlative Storea katsellut.Mistähän tämän seuraavaksi tilaisi? Tuntuu nyt että eivät saa tuota toimitettua tuolta Chinese Intelligence Storesta (7pv tilauksen peruutukseen). Black fridayna tilattu Superdeal 2018 storen tilauskin peruuntui kun eivät saaneet läheteltyä. Nämä siis aliexpressistä.
Itsekkin olen tässä samaa mietiskellyt, että mistähän tämä kannattaisi ostaa. Aliexpressistä olen juuri Chinese Intelligence Storea, Superdealia ja Superlative Storea katsellut.
Näköjään Gearbestissä on myös ~380€ hintaan tällä hetkellä Puolasta tai Saksasta toimitettuna applikaation kautta selattuna. Tiedä sitten miten Alin ja Gearin "takuu" oikein toimii.
Olisipa sitä ollut hereillä Verkkokaupan 399€ hinnan aikaan.
Itsekkin olen tässä samaa mietiskellyt, että mistähän tämä kannattaisi ostaa. Aliexpressistä olen juuri Chinese Intelligence Storea, Superdealia ja Superlative Storea katsellut.
Näköjään Gearbestissä on myös ~380€ hintaan tällä hetkellä Puolasta tai Saksasta toimitettuna applikaation kautta selattuna. Tiedä sitten miten Alin ja Gearin "takuu" oikein toimii.
Olisipa sitä ollut hereillä Verkkokaupan 399€ hinnan aikaan.