Itse lopulta käsitin asian niin, että kun tuo Xiaomi.eu ei ole virallinen, niin suoritetaanko siinä sitä antirollback -checkiä. Vastaavasti jos asentaa TWRP kautta, niin tapahtuuko sitä versiotarkastusta (joka saletisti esim fasbootin kautta tehdään).Ihan mielenkiinnosta, miten sait korjattua tuon anti rollbackin? Olen ymmärtänyt, että vaatii aina puhelimen lähettämisen huoltoon.
Itsellä myös oli ongelmaa löytää TWRP joka suostuisi flashaantumaan puhelimeen. Kahlasin useita ohjesivustoja läpi mutta minkään niiden suosittelemat TWRP versiot ei toimineet. Ilmeisesti kun samasta puhelimesta olemassa eri variaatioita joista taas kaikista eri alueversiot niin täytyy olla juuri oikea tuolle mallille tehty TWRP versio että suostuu asentumaan.
Mene ja tiedä
Pitäisi kyllä katsoa tuota TWRP:n datan kryptaamista seuraavaksi..
Edt: itse en siis sinänsä tehny antirollbackille mitään. Luin kuitenkin, että tietynlaisella kaapelilla (deep flash) tai shorttaamalla piirejä (vaatii avaamisen) pääsisi jollain maksullisella softalla EDL-tilaan, jossa tämä esto voidaan kiertää. Vission jotkut Xiaomim varmentamat käyttäjät pääsevät myös tähän ESL-boottiin.
Viimeksi muokattu:

Xiaomi.eu ollut käytössä keväästä asti mutta aina löytyy jotain ärsyttäviä bugeja tästä.