Xiaomi keskustelu

Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
486
Hei mulla on tää poco f4 gt, ennen ollu redmi noteja 8 pro viimesimpänä ja ei ole ollut tätä "ongelmaa" tää vaan jaksaa säätää tätä näytön kirkkautta itekseen adaptiivisesti vaikka kaikki täpänny pois, developer optionssitkin kolusin läpi.. haluan että tää blastaa täysillä, vanhoilla se pysy. Jos haluan niin sitä vartenhan tuo brightness slideri tuolla on kätevästi olemassa. Missaanko jotain tässä uudessa miu13:ssa?

-ile
Eikös se ole tuo mikä mulla on sliderin alapuolella? Automaattinen kirkkauden säätö tjsp?
Screenshot_2022-07-01-12-33-57-710_com.android.chrome.jpg
 

ile2

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2022
Viestejä
139
Eikös se ole tuo mikä mulla on sliderin alapuolella? Automaattinen kirkkauden säätö tjsp?
Juu tuonhan täppäsin ekana, asetuksista löyty 2 erikohtaa jotka täppäsin pois, värimaailma säädöistä asetin staattiset värit ja eih.. kokoajan arpoo, eihän tää nyt maailman loppu ole mutta jo on prkl. Mietin että teippaisin kamerat mutta sittehä se luulis että on pimeetä ja dimmais minimiin :D
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
486
Juu tuonhan täppäsin ekana, asetuksista löyty 2 erikohtaa jotka täppäsin pois, värimaailma säädöistä asetin staattiset värit ja eih.. kokoajan arpoo, eihän tää nyt maailman loppu ole mutta jo on prkl. Mietin että teippaisin kamerat mutta sittehä se luulis että on pimeetä ja dimmais minimiin :D
Mulla pysyy kyllä valitsemani asetus päällä kun ton täpän ottaa pois päältä. Mielestäni en ole sen kummemmin tai syvemmältä mitään muuttanut.
 

ile2

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2022
Viestejä
139
Juu entiiä enää,
auto brightness - off
sunlight mode - off
reading mode - off
adaptive colors - off
developer settings en löytäny mitään aiheesta.

Mutta kun tästä parvekkeelta siirryn sisään se hetken päästä rauhallisesti laskee kirkkautta.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
486
Juu entiiä enää,
auto brightness - off
sunlight mode - off
reading mode - off
adaptive colors - off
developer settings en löytäny mitään aiheesta.

Mutta kun tästä parvekkeelta siirryn sisään se hetken päästä rauhallisesti laskee kirkkautta.
Lukutila poies
Aurinko tilaa ja adaptiivisia värejä en äkkiseltään löydä edes.
13.0.6. eu miui sisuksissa
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
412
Outo veto kyllä, jos ei tule Kiinan ulkopuolelle. Eiks samanlaista huhua ollu 11 Ultrassakin, mut tuli kuitenkin Kiinan ulkopuolelle vai muistanko väärin?
 
Liittynyt
18.01.2018
Viestejä
105
Onko viimeisintä tietoa voiko Banggoodista ostettujen takuu onnistua Suomessa?

Onko vastaus jyrkkä ei, vai kenties ehkä EU-säännösten puitteissa.

Poco X3 NFC kamera on utuinen. Pääkamera ei siis suostu ottamaan fokusta millään zoomilla, ja myös 1.0x on utuinen reunoilta. Muut kamerat toimii mielestäni ok, esim. ultrawide.

Kiinaan lähetys ei ole mieluinen vaihtoehto. Eli takuu suomessa tai DIY. Huollon maksamisessa itse Resetelle ei liene taloudellista järkeä.

Oletan kvg:n perusteella että vika on pääkameramoduulissa, jonka mekaniikka jää jumiin. Joku espanol oli jopa rasvannut kameran wd40.:psmoke:

Edit. Muistin väärin, banggoodista eikä gearbestistä ostettu.

Edit2. Yhtäkkiä kamera toimii taas, ilmeisesti pikku kolauksen seurauksena optiikka naksahtanut liikkeelle. Katsotaan pysyykö kunnossa vai jääkö uudelleen jumiin. Oli kuitenkin n. kuukauden jumissa.

Edit3. Taas on kamera jumissa. Pari viikkoa meni ok.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
412
Onko viimeisintä tietoa voiko Gearbestistä ostettujen takuu onnistua Suomessa?

Onko vastaus jyrkkä ei, vai kenties ehkä EU-säännösten puitteissa.

Poco X3 NFC kamera on utuinen. Pääkamera ei siis suostu ottamaan fokusta millään zoomilla, ja myös 1.0x on utuinen reunoilta. Muut kamerat toimii mielestäni ok, esim. ultrawide.

Kiinaan lähetys ei ole mieluinen vaihtoehto. Eli takuu suomessa tai DIY. Huollon maksamisessa itse Resetelle ei liene taloudellista järkeä.

Oletan kvg:n perusteella että vika on pääkameramoduulissa, jonka mekaniikka jää jumiin. Joku espanol oli jopa rasvannut kameran wd40.:psmoke:
Jos on EU-alueelta ostettu ja samaa tuotetta myydään Suomessa, niin silloin saa takuun hoidettua helposti Suomessa. Itsellä kävi joskus Saksan Amazonista ostettu LG G4 tai G6 takuukorjauksessa pariinkin otteeseen Suomessa eikä koskaan kukaan kyseenalaistanut.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
486
Nyt jonkin aikaa ihmetellyt eikä ole vielä selvinnyt.
Poco f4 gt ilmoittelee hienosti signalit jne. MUTTA jostain syystä whatsuppi ei sitten mitenkään. Ei äänillä. Ei ikoneilla. Ei valoilla. Ei millään.
Mikäs namiska mulla on väärässä asennossa?
 

MkH

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
432
Mi11 Liten näytön (ja kameran) lasi tuntuu olevan surkeaa materiaalia. Ei mennyt kuin päiviä, että näyttö oli naarmuilla sen jälkeen, kun otin tehtaan suojakalvon pois sen alettua repsottamaan. Olisi pitänyt nähtävästi hankkia joku suojalasi, mutta enpä sellaista aikaisemmissa OP3:ssa tai Honor 8:ssa tarvinnut ja näytöt ovat pysyneet hyvin kunnossa. Kaiken lisäksi säilytän avaimia eri taskussa ja muutenkin olen tietoisesti yrittänyt näyttöä suojella.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 764
Mi11 Liten näytön (ja kameran) lasi tuntuu olevan surkeaa materiaalia. Ei mennyt kuin päiviä, että näyttö oli naarmuilla sen jälkeen, kun otin tehtaan suojakalvon pois sen alettua repsottamaan. Olisi pitänyt nähtävästi hankkia joku suojalasi, mutta enpä sellaista aikaisemmissa OP3:ssa tai Honor 8:ssa tarvinnut ja näytöt ovat pysyneet hyvin kunnossa. Kaiken lisäksi säilytän avaimia eri taskussa ja muutenkin olen tietoisesti yrittänyt näyttöä suojella.
Lasit tulevat samalta valmistajalta ja ovat pykälää kovempaa materiaalia. Eli valmistusvika Corningilla tai käynyt vahinko puhelinta käyttäessä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Lasit tulevat samalta valmistajalta ja ovat pykälää kovempaa materiaalia. Eli valmistusvika Corningilla tai käynyt vahinko puhelinta käyttäessä.
Uudemmat Corning lasit on kyllä pehmeämpiä kuin vanhemmat. Voi tulla helpommin naarmuja, mutta kestää paremmin pudotuksia. Gorilla Glass 3 on aikalailla paras lasi mikä on vieläkin käytössä monissa uusissa puhelinmalleissa.
 
  • Tykkää
Reactions: MkH
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
412
Ennemmin kyllä itekkin arvostaisin enemmän naarmujen estoa kuin pudotuskestoa. Harvemmin itellä ainakin puhelin tippuu.
 
  • Tykkää
Reactions: MkH
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 350
Kokeilin poco m4pro 5g. Kameran kuvissa näkyy sahalaitaa ja kuvat ovat karkeampia/rosoisempia. Myös yleisilme on hieman värittömämpi. Uw on vielä selvästi heikompi. Yökuvaus on hieman parempi. Verrokkina mi 9se.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
76
Heippa.
Itsellä 11T Pro ja olen koittanut etsiä sellaista suojakuorta/koteloa missä olisi 17mm suodinkierteet, mutta en ole löytänyt.
Onko kukaan foorumilainen törmännyt tällaisiin missään?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 519
Ostin itsekin myös Xiaomi 11T Pro 256GB:n (käytetty 230€). Löytyyköhän mitään oikein halpaa suojakuorta, kun alkuperäinen on väriltään tummentunut ja näyttää siis "likaiselta". Hinta voisi olla vaikka 10€ noudettuna tai postikuluineen. Toki laadukkaampi/kalliimpi voisi myös käydä.

Heippa.
Itsellä 11T Pro ja olen koittanut etsiä sellaista suojakuorta/koteloa missä olisi 17mm suodinkierteet, mutta en ole löytänyt.
Onko kukaan foorumilainen törmännyt tällaisiin missään?
Itse en ainakaan ymmärtänyt kysymystä? Siis joku 17mm "mutteri"?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
76
Ostin itsekin myös Xiaomi 11T Pro 256GB:n (käytetty 230€). Löytyyköhän mitään oikein halpaa suojakuorta, kun alkuperäinen on väriltään tummentunut ja näyttää siis "likaiselta". Hinta voisi olla vaikka 10€ noudettuna tai postikuluineen. Toki laadukkaampi/kalliimpi voisi myös käydä.


Itse en ainakaan ymmärtänyt kysymystä? Siis joku 17mm "mutteri"?
Siis sellainen suojakuori missä olisi 17mm suodinkierteet kameran linssille, että saa tarvittaessa ND-filttereitä estämään turhaa valoa. Jossain videotilanteissa olisi tarpeellisia ja jos haluaa ottaa pitkiä valotuksia niin silloin myös.

Kai mä vaan oon ihan käsi etsimään, mutta en löydä edes "kiinasta".....
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
772
Mitähän tää Xiaomi nyt yrittää kun Google varoittaa että Themes on pahanteossa (ymmärtääkseni tämä on MIUI:n built-in appi).

1660409551438.png
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 741
Mulla on themes äppi mut ei näy tuollaista ilmoitusta, voi olla mul tosin joku ikivanha versio.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
87
Tänne tuli myös tänään Mi 10T Liteen sama ilmoitus. Ikinä ole käyttänyt nuita teemoja niin disablea vaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Mielenkiintoista kyllä, että olisi koko softa kuulemma poistettu Play Storesta samalla, mitähän ovat tehneet...
Ja melkosta kyllä, että ovat kuulemma korjanneet ja sitten jaetaan tätä versiota jossain Telegramissa, antaa hienon kuvan tietoturvasta tuollainen toiminta, mistä tuon tietää että on Xiaomin virallinen edes.

 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 741
Huomasinki et oon jo joskus ottanut pois käytöstä näemmä kun näkyy viimeksi käytetty alkuvuodesta 2020 (milloin asensin puhelimen), sen takia ei ole tullut enää päivityksiä.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 071
Mitähän tää Xiaomi nyt yrittää kun Google varoittaa että Themes on pahanteossa (ymmärtääkseni tämä on MIUI:n built-in appi).

Taitaa liittyä siihen, kun Xiaomi poisti MIUI theme -sovelluksen Euroopan malleista keväällä 2018 tietoturvasyistä. Samana vuonna GDPR astui voimaan Euroopassa. Meni lopulta vuoteen 2020 asti ennen kuin sovellukset tulivat takaisin. Olisiko nyt mennyt Themes -sovellus vahingossa jakoon jollain Kiinan version löysemmillä tietoturva-asetuksilla tms? GDPR:n vuoksi EU malleihin on varmaan täytynyt räätälöidä oma sovellus.
For an adaptation to the new European regulations in terms of privacy, Xiaomi announced the suspension of the app Themes and Mi Message for some countries. Below is the complete list:
  • Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia , Spain, Swede, United Kingdom.
The app was initially suspended from European Union Xiaomi smartphones in February 2018. But, in an unexpected announcement over on Xiaomi’s official MIUI forums, the company revealed MIUI Themes is finally on its way back to those devices.
Osan järjestelmäsovelluksista voi tosiaan disabloida asetuksista mutta ei kaikkia.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 837
Ei noita pysty tuollakaan disabloimaan.
"Disable" nappula on harmaana:


Olen saattanut linkata aikaisemminkin mutta kokeile tuolla:
Valitettavasti kehittäjä ei enää ylläpidä tuota mutta ainakin omaan Xiaomiin Android 11:n kanssa toimii mainiosti ja lähtee se, mitä haluaakin. Ja siis ilman roottaamista.

Sitä en tiedä, onko tuosta joku forkki olemassa. Ei ole tullut katseltua. Toisaalta abd-shellin kautta voi toki hoitaa saman asian mutta vaatii vähän enemmän tutustumista.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Olen saattanut linkata aikaisemminkin mutta kokeile tuolla:
Valitettavasti kehittäjä ei enää ylläpidä tuota mutta ainakin omaan Xiaomiin Android 11:n kanssa toimii mainiosti ja lähtee se, mitä haluaakin. Ja siis ilman roottaamista.

Sitä en tiedä, onko tuosta joku forkki olemassa. Ei ole tullut katseltua. Toisaalta abd-shellin kautta voi toki hoitaa saman asian mutta vaatii vähän enemmän tutustumista.
Taitaa olla porukka siirtynyt tuohon, joka tukee useampia merkkejä:
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 837
Taitaa olla porukka siirtynyt tuohon, joka tukee useampia merkkejä:
Kiitti, laitetaanpa testiin muutamalla merkillä ja mallilla.
Olinkin tosiaan unohtanut tämän uusintakokeilun. Oli aikanaan vähän raakile niin jäi noita merkkikohtaisempia käyttöön ja paljolti ihan abd:lla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
100
Taitaa olla porukka siirtynyt tuohon, joka tukee useampia merkkejä:
Tämä on kyllä 5/5 keino saada bloatwaret disabloitua ja suht riskitön kun ei vaadi roottia. Xiaomi 11 lite muuttui nopeammaksi, kun sai valmistajan paskeet pois. Pitää seurailla miten vaikuttaa akun kestoon.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
772
Taitaa olla porukka siirtynyt tuohon, joka tukee useampia merkkejä:
Hieman apua jos saisi, kun jäin jumiin tuohon Xiaomin USB-ajuri kohtaan. Latasin Kiinan sivuilta ajuripaketin: 小米社区.

Sivun ohjeet on kiinaksi, mutta google kääntäjän avulla ymmärsin mitä pitäisi tehdä. Puhelimen Developer valikoista USB Debugging päälle, puhelin kysyy että sallitaanko tämän tietokoneen yhteys: kyllä. Device manageriin tulee uusi laite, paitsi että minun koneelle ei ilmesty tuota "android" nimistä ajuria, vaan siellä on vain "ADB interface" näkyvissä.

Yritän pakottaa tuolle laitteelle ajuripäivitystä (se Xiaomin sivuilta ladattu paketti)), mutta se ei asennu:

1661321770054.png



EDIT:

Tää selvisi tällä:


Open administrative command prompt and execute:


bcdedit -set loadoptions DISABLE_INTEGRITY_CHECKS



bcdedit -set TESTSIGNING ON


Now reboot system. After system boot you will be able to install the driver.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
100
Poistin Xiaomi 11 litestä animaatiot käytöstä, niin Bluetooth ja WI-FI asetuksiin siirtyessä ruudussa näkyy hetkellisesti jokin Kiinan kielinen sana. :rofl2: Animaatio peittää tuon, mutta ilman animaatioita näkyy.

E: tuo sana vilahtaa siis aivan sekunnin murto-osan, piti käyttää screen recorder kikkaretta että sai tuon talteen.
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 519
Xiaomi 11T Prossa oli akun kulumisen kanssa "pientä" ongelmaa. Noin 29%->0% väli meni varmaankin alle 10 minuutissa.

Eilen jätin puhelimen laturiin ja siis latasin akun täyteen. Tuntui ehkä korjaantuvan tuo ongelma. Näyttäisi ainakin, että akku riittäisi paljon paremmin (5000mAh akku, eli varmaankin 2*2500mAh ja 120W lataus).

AccuBattery sovelluksen olen laittanut niin, että lataantuisi vain noin 71% tasoon ja aiemmin en ole tainnut ladata akkua täyteen asti.
Screenshot_2022-08-29-10-49-06-087_com.miui.securitycenter.jpg
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
samaa vikaa oli mulla alussa. Jossain ohjeistettiin, että lataa hitaalla 1A laturilla niin ongelma korjaantuu. Jotain "huijausta" tuossa akkumittarissa taitaa olla, 100% pysyy kauan ja loppua kohden nopeutuu, samoin kuin useissa autoissa bensamittarin kanssa käy. Jopa epäilyttää tuo nopea lataus, että onko siinä jotain silmänlumetta, että ei oikeasti ole 100% vaikka mittari sanoo, saadaan näin lataus näyttämään valheellisesti nopeammalta..
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 249
Itehän en oo ladannu tuolla 120W laturilla käytännössä lainkaan. Täällä myös tekee tuota samaa, että saattaa äkkiseltään pudota jostain 20% alaspäin mallia prosentti per 5 sekuntia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 519
Itehän en oo ladannu tuolla 120W laturilla käytännössä lainkaan. Täällä myös tekee tuota samaa, että saattaa äkkiseltään pudota jostain 20% alaspäin mallia prosentti per 5 sekuntia.
Kuulostaa ihan samalta (11T Pro) ja olen ladannut pelkästään 120W laturilla. Varsinkin 20% -> 0% meni erittäin nopeasti. Ja joku 30%-100% välillä akku kului minusta aika normaalisti.

Ootko koittanut ladata akkua aivan täyteen ja vaikka jättää puhelin siihen lataukseen, että varmasti täyttyy kokonaan?

Omassa luurissa siis luultavasti toimii jo ainakin normaalimmin. Mutta täytyy katsoa miten käy, kun akku on taas hyvin tyhjä.
Screenshot_2022-08-29-21-17-55-490_com.miui.securitycenter.jpg
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 249
Kuulostaa ihan samalta (11T Pro) ja olen ladannut pelkästään 120W laturilla. Varsinkin 20% -> 0% meni erittäin nopeasti. Ja joku 30%-100% välillä akku kului minusta aika normaalisti.

Ootko koittanut ladata akkua aivan täyteen ja vaikka jättää puhelin siihen lataukseen, että varmasti täyttyy kokonaan?

Omassa luurissa siis luultavasti toimii jo ainakin normaalimmin. Mutta täytyy katsoa miten käy, kun akku on taas hyvin tyhjä.
Olen koittanu, mutta toisinaan palaa sama ongelma niin ei ole niin justiinsa. Itse kun lyön laturiin siinä 30% tienoilla ja lataus seis 90% kohdalle.
 
Liittynyt
29.12.2020
Viestejä
156
Eikös tuo 11t pro vedä virransäästöt päälle kun akku alle 20%? Tai ainakin itse sellaisen asetuksen jättänyt päälle. Ainoastaan yhden kerran on akku loppunut puhelimesta, mutta en muista enää mikä oli prosentti illalla kun aamulla akku tyhjänä. Pikalaturilla vetänyt kotona kaikki lataukset. Ja autossa peruslaturin perässä koko ajan 80% ajomatkoilla.
Joku akun kuntoa tutkiva sovellus voisi kertoa enemmän. Tuohon 20min lataukseen ollut erittäin tyytyväinen. En puhelinta ostaessa ymmärtänyt ominaisuutta, mutta nyt ehdottomasti seuraavassa puhelimessakin pitää pikalataus löytyä.

Ja vastaus kysymykseen. Tuon virransäästön takia en ole huomannut että akku kuluisi nopeammin.
 
Liittynyt
01.01.2022
Viestejä
71
Tuntuu vaikealta xiaomi puhelimeen löytää täysin suomenkielistä teemaa?
Yksi vaihtoi osan sovelluksista saksaksi tms. ja toisessa kellossa on päivät
englanniksi, eli ojasta allikkoon.

Olisiko laitteen oman teema-sovelluksen sijaan parempi joku
käynnistys ohjelma vaihtaa?
Ehkä microsoft launcher tms? eli google play kauppaan?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
948
Veikkaan, että osaa sovelluksista ei vaan ole käännetty suomeksi, jos näin käy. Pelkkä launcher ei vaihda sovellusten kieliä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 519
Eikös tuo 11t pro vedä virransäästöt päälle kun akku alle 20%? Tai ainakin itse sellaisen asetuksen jättänyt päälle. Ainoastaan yhden kerran on akku loppunut puhelimesta, mutta en muista enää mikä oli prosentti illalla kun aamulla akku tyhjänä. Pikalaturilla vetänyt kotona kaikki lataukset. Ja autossa peruslaturin perässä koko ajan 80% ajomatkoilla.
Joku akun kuntoa tutkiva sovellus voisi kertoa enemmän. Tuohon 20min lataukseen ollut erittäin tyytyväinen. En puhelinta ostaessa ymmärtänyt ominaisuutta, mutta nyt ehdottomasti seuraavassa puhelimessakin pitää pikalataus löytyä.

Ja vastaus kysymykseen. Tuon virransäästön takia en ole huomannut että akku kuluisi nopeammin.
Ei välttämättä laita alle 20% akulla virransäästöä päälle, kun se virransäästö täytyy erikseen napista laittaa aktiiviseksi.

On kyllä oikein hyvä ominaisuus tuo 120W lataus. Itsellä täytyy olla puhelin käyttämättömänä, että latautuisi tuolla huippunopeudella. Tuntuisi että nyt toimii, kun alle 30% akulla toimii täysin normaalisti nyt :) mulla näyttössä näkyy kellonaika kokoajan, paitsi yöllä taitaa näyttö sammua.

Screenshot_2022-08-31-19-20-15-617_com.miui.securitycenter.jpg
 
Liittynyt
01.01.2022
Viestejä
71
Ok, kyllä tuo launcher vaihto tuntui helpottavan. Suomeksi kaikki ja voi säätää fontit ym. Päivämäärä suomeksi kellon alla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 445
Viestejä
4 162 092
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom