Xbox Series X + Series S -keskusteluketju

Kai nyt ymmärrät että sinne konsolitason pseudo-4K:hon on jo aiemmin päästy huomattavasti maltillisemmillakin näytönohjaimilla?
Jos tästä tosiaan löytyy 2080 tasoinen näytönohjain, niin siihen nähden 600€ on alle näyttiksen hinnan.
 
Kai nyt ymmärrät että sinne konsolitason pseudo-4K:hon on jo aiemmin päästy huomattavasti maltillisemmillakin näytönohjaimilla?
Niin kauan kuin itsellä PC:llä pelit pyörii 1080p:nä että saa pelattavan fps:n niin pidän kiinni linjastani.
 
Niin kauan kuin itsellä PC:llä pelit pyörii 1080p:nä että saa pelattavan fps:n niin pidän kiinni linjastani.

Alkaa mennä jo väittelyketju-osastolle, mutta jos nyt oikein ymmärsin kommenttisi, niin käytät PC:lläsi 1080p resoa määrittelemäsi mielivaltaisen fps:n saamiseksi ja tämä määrittää sitten mihin näyttikseen Series X:n hintaa verrataan?

Itse nyt näen hyödyllisemmäksi verrata asioita apples to apples, mutta kukin tyylillään.
 
Jos tästä tosiaan löytyy 2080 tasoinen näytönohjain, niin siihen nähden 600€ on alle näyttiksen hinnan.
Eikö näitä pitäisi vertailla sitten kun konsoli on myynnissä? Silloin on jo uusi sukupolvi ulkona nvidialla eikä tarvitse verrata 2v vanhaan tekniikkaan joka nyt sattuu nyt olemaan sen hintaista mitä on.
 
Ei tule varmasti olemaan hinta 399 dollaria MS:n nykystrategialla, se on ihan varma juttu. Muussa tapauksessa Series S jäisi täysin välinputoajaksi, kun One S jatkaa taaperrustaan alle 200 dollarin asiakassegmentissä.

Miksi jäisi väliinputoajaksi? One S:n hinta tulee varmasti alas vielä uusien julkaisun myötä, seuraava steppi Series S ja huipulla Series X.
 
Tämä. Black Fridayna sai jo One S All Digitalia 99 eurolla niin jospa Series S:n myötä One S:n hinta putoaa tuohon.

Juuri näin. Valmistuskustannukset on murusia ja katetta ei tarvitse laittaa kun laskevat saavansa sen game passin kautta pitkässä juoksussa.

Voisi mennä vaikkapa OS 99, SS 249 ja SX 399 tjsp.

Mutta riippuu täysin toki kuinka rohkeasti Mikkis lähtee hakemaan kasvua, voihan olla että hinnat on 299 ja 499.
 
Aika vaikea nähdä One S:ää myytävän 99 dollarilla kuin spesiaalialeissa, kun miettii minkälainen oli hintataso X360 osalta, jonka MSRP halvimman SKU:n osalta oli 199 dollaria. SAD editionilla tämä olisi voinut olla edes teoriassa mahdollista, mutta tämä kuuluu kuopattaviin konsoleihin.

1f1aeab0fc6f2cd8d808c409e87b303c.png



Näin ollen pohjaan ennusteen hinnoista seuraavasti: One S 199 dollaria, Series S 349 dollaria ja Series X 600 dollaria. Tällöin jokaiselle konsolin ostavalle löytyy se oma tuotesegmentti ja X:llä kuoritaan innokkaimmilta kermat päältä. Kuluttajan harmiksi One X kuopattiin turhan aikaisin, sillä se oli mitä todennäköisimmin hankala positioitavaksi nykyiseen tuoteportfolioon.

Toki on mahdollista että MS:llä mennään all-in strategialla ja laitemyynnissä päätetään ottaa huolella takkiin ja laitteet tulevat reilulla undercutilla kuluttajille. Siinä vaiheessa alkaakin kiinnostaa että milloin Game Passin hintataso nostetaan kattamaan myös tästä koituvia kuluja. Mutta eihän tämän suhteen ole ongelmaa, pääasia että revenue kasvaa..? :think:
 
Toki on mahdollista että MS:llä mennään all-in strategialla ja laitemyynnissä päätetään ottaa huolella takkiin ja laitteet tulevat reilulla undercutilla kuluttajille. Siinä vaiheessa alkaakin kiinnostaa että milloin Game Passin hintataso nostetaan kattamaan myös tästä koituvia kuluja. Mutta eihän tämän suhteen ole ongelmaa, pääasia että revenue kasvaa..? :think:

Paljonko game passin kulut ovat tällä hetkellä ja paljonko hintatasoa pitää nostaa jotta kattaa kulut?
 
Paljonko game passin kulut ovat tällä hetkellä ja paljonko hintatasoa pitää nostaa jotta kattaa kulut?

Tuo on Phil Spencerin päänsärky, ei minun. Uskaltaisin kuitenkin väittää että 1e /kk Game Passista ei vielä ihan tähän riitä. :think: Olisikin ollut mielenkiintoista kuulla kuinka moni näistä 10 miljoonasta GP-tilaajasta maksaa palvelusta täyttä hintaa?
 
Tuo on Phil Spencerin päänsärky, ei minun. Uskaltaisin kuitenkin väittää että 1e /kk Game Passista ei vielä ihan tähän riitä. :think: Olisikin ollut mielenkiintoista kuulla kuinka moni näistä 10 miljoonasta GP-tilaajasta maksaa palvelusta täyttä hintaa?

Mutta tiedät kuitenkin että game passin hintaa pitää nostaa ja että nykyisellään se ei kata kuluja?
 
Mutta tiedät kuitenkin että game passin hintaa pitää nostaa ja että nykyisellään se ei kata kuluja?

Taitaa olla jatkokeskustelulle oikea osoite GP-ketju? Tuossapa sama Aaron Greenbergin toteamana 15 e/kk hinnalla, joten lienee selvää mikä on tilanne 1e /kk hinnalla? Todellista läpinäkyvyyttä kun olisi kertoa palvelun ASP, mutta taitaa jäädä haaveeksi.



Strategisessa mielessähän tuo on hyvä veto, kerätään edullisella hinnalla käyttäjäkuntaa, jolloin nämä jäävät todennäköisemmin käyttäjiksi kun palvelusta pitää alkaa maksaa täyttä hintaa. Ongelmana tässä on vain se, että palvelusta puuttuu edelleen se laadukas yksinoikeussisältö, joka ohjaa kuluttajat juuri kyseisen palvelun asiakkaiksi myös jatkossa. Ei nyt vaadi kovin kummoisia visionäärin kykyjä ennustaa että alalle tulee varmasti kilpailua, jos palvelun kustannusrakenne tämän mahdollistaa.
 
Taitaa olla jatkokeskustelulle oikea osoite GP-ketju? Tuossapa sama Aaron Greenbergin toteamana 15 e/kk hinnalla, joten lienee selvää mikä on tilanne 1e /kk hinnalla?

Greenberg toteaa tuossa "its not a big profit play" eikä puhunut mitään hinnoista.

Eli ottaen huomioon ettet tiedä kuinka moni maksaa täyttä hintaa, et tiedä mitkä on palvelun kustannukset, et tiedä miten bisnes skaalautuu etkä tiedä mikä on palvelun gross margin niin miten voit väittää että hintoja pitää nostaa jotta se kattaisi kulut?
 
Greenberg toteaa tuossa "its not a big profit play" eikä puhunut mitään hinnoista.

Eli ottaen huomioon ettet tiedä kuinka moni maksaa täyttä hintaa, et tiedä mitkä on palvelun kustannukset, et tiedä miten bisnes skaalautuu etkä tiedä mikä on palvelun gross margin niin miten voit väittää että hintoja pitää nostaa jotta se kattaisi kulut?

Et vissiin hoksannut että kyseessä on MS:n pelipuolen PR-jannu? Ei hän varmasti ala myöntämään, että palvelu on tällä hetkellä tappiollinen käyttäjäkuntaa haalittaessa, koska se on huonoa PR:ää. Vai oletko sitä mieltä että palvelun ASP on lähempänä 15 euroa kuin 1 euroa kuukausitasolla, jolloin on edes teoreettinen mahdollisuus breakeveniin?

Olisihan se hienoa että saisimme ylipäätään edes pelipuolen gross marginin, jotta siitä voisi tehdä tarkempia päätelmiä. Sitä on vain niin monessa otteessa yritysmaailmassa nähty, että tappiolliset osat sulautetaan aina yhä suurempiin kokonaisuuksiin, jotta näiden todellinen tila saadaan piiloon. Siitä voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä, mitä firman tuloksentekokyky on tältä osalta kun pelkkä liikevaihto on saatavilla, kun verrataan mitä kilpailijat tarjoavat sijoittajille samalla osastolla. Paljon kivempihan sitä on myydä sijoittajille tarinaa liikevaihdon jatkuvasta kasvusta kuin verrata sitä siihen mitä viivan alle jää loppupeleissä.

Olen nyt sanottavani sanonut asiasta, loput sitten GP-ketjuun kun aihe ei tähän ketjuun enää suoraan kuulu.
 
Pari mielenkiintoista slaidia HotChipsin esityksestä tänään:


u6DpdwnZaBFNAYjjjMijVN-650-80.jpg


Vfa2kZbhfRtxatptYquv4P-650-80.jpg.webp


GkrDv6ja9TiDYz3incXznN-650-80.jpg.webp


Muutama huomio:

- SoC kalliimpi suhteessa kuin Xbox One X (RIP team 399 dollars)
- Dramin hintakehitys selvästi hitaampaa kuin Flash-muistin
- Audiolle selvästi enemmän resursseja aiempiin konsoleihin verraten :thumbsup:
 
No tuopa selittää aika hyvin miksi tässä tulevassa genissä ei muistin määrä noussut paljoa mitään ja SSD storageen panostetaan. Vain 2x lisää muistia kun viime genissä hyppäys oli 512MB -> 8GB eli 16x.
 
No tuopa selittää aika hyvin miksi tässä tulevassa genissä ei muistin määrä noussut paljoa mitään ja SSD storageen panostetaan. Vain 2x lisää muistia kun viime genissä hyppäys oli 512MB -> 8GB eli 16x.

Toisaalta, ei sitä muistia tarvita aivan loputtomasti, erityisesti levyjen (erityisesti seek timen) nopeutuessa SSD:iden myötä. PC:llä ollut vuodesta 2015 32 gigaa muistia, kun 16 ei oikein tahtonut riittää (ja läppärissä nykyisin sama), ja pelkkään pelaamiseen riittäisi vähemmän, nykyäänkin.
 
Toisaalta, ei sitä muistia tarvita aivan loputtomasti, erityisesti levyjen (erityisesti seek timen) nopeutuessa SSD:iden myötä. PC:llä ollut vuodesta 2015 32 gigaa muistia, kun 16 ei oikein tahtonut riittää (ja läppärissä nykyisin sama), ja pelkkään pelaamiseen riittäisi vähemmän, nykyäänkin.
Tosin konsoleilla se muisti pitää jakaa näytönohjaimen kanssa.
 
Toivottavasti joku ei laskenut liikaa ensi genin RT-toteutuksen varaan, sillä konsolipuolella tuki tälle tulee olemaan hyvin maltillista, mikäli Series X pääarkkitehtia (pääsuunnittelija?) on uskominen:

"
Mark Grossman, principal architect at Microsoft, has detailed the graphics silicon inside the Series X and just what role ray tracing has in it.

The short answer seems to be: not much.

The dual compute units (DCU) of the Big Navi-like GPU inside the Xbox Series X do have specific hardware dedicated to accelerating the real-time ray tracing process. But that seems to be the only change to the RDNA 2.0 dual compute unit compared with the first-gen ones found in the AMD RX 5700-series cards.

"We've added hardware embedded in the compute units," says Grossman, "to perform intersections of rays with acceleration structures that represent the scene geometry hierarchy. That's a sizeable fraction of the specialised ray tracing workload, the rest can be performed with good quality and good real-time performance with the baseline shader and memory design.

But while Microsoft has indeed worked with AMD to ensure there is some level of ray tracing support inside the Xbox Series X GPU, Grossman doesn't seem to be that enthused about how readily it will be utilised.

"We do support DirectX Raytracing acceleration, for the ultimate in realism™, but in this generation developers still want to use traditional rendering techniques, developed over decades, without a performance penalty," says Grossman sadly. "They can apply ray tracing selectively, where materials and environments demand, so we wanted a good balance of die resources dedicated to the two techniques."


No eipähän tarvitse odottaa että Halo Infiniten RT-patch tulee olemaan maata järisyttävä kokemus tämän perusteella ainakaan konsolilla.
 
Viimeksi muokattu:
Tärkeämpää totta kai aina pitää olla sujuva/pehmeä fps, säteitä sitten mukaan jos edellinen täyttyy. Mutta sulavuuden kustannuksella ei saa mitään jippoja yrittää.
 

Hyvältä näyttää, paras konsoli käyttöliittymä jatkaa paranemistaan. Hienoa että tuovat ne myös Xbox one/x:lle.
 
Hyvältä näyttää, paras konsoli käyttöliittymä jatkaa paranemistaan. Hienoa että tuovat ne myös Xbox one/x:lle.

Tietty olisi ollut mukava, jos tätä "parasta" konsoli UI:ta oltaisiin demottu käytännössä, jolloin näkee onko mainospuheilla katetta. 50 pinnaa parannusta bootista home screeniin tarkoittaisi cold bootin osalta vieläkin lähes minuutin odottelua next-gen laitteella, toivottavasti tällä kertaa resume toimii ilman HDMI handshaken failausta, jotta se olisi jopa tällä kertaa käyttökelpoinen feature.

Parannukset Storen lataukseen ovat myös pelkkää plussaa ja ehkä tällä kertaa on tajuttu että siihen 4K ruutuun voi laittaa näkyviin useamman kuin muutaman pelin per valittu genre.
 
Toivottavasti kylläkään ei ole sitten mikään swaippaus-helvetti vaan ihan rehellisistä otsikoista siirrytään ruudusta toiseen ja ennen kaikkea ettei ole vaan mitään "ele"-älyttömyyttä.
 
Toivottavasti kylläkään ei ole sitten mikään swaippaus-helvetti vaan ihan rehellisistä otsikoista siirrytään ruudusta toiseen ja ennen kaikkea ettei ole vaan mitään "ele"-älyttömyyttä.

Kinect on luojan kiitos kuollut ja kuopattu joten tästä ei ole pelkoa, käsittääkseni Series X ei edes tue suoraan enää Kinectiä kun siitä puuttuu se vaadittu porttikin?
 
Se, että puhelimella hoidetaan pelinsisäinen tekstiviestittely on kyllä näppärä ja järkevä lisä tuohon uudistuneeseen käyttöliittymään.
 
Tietty olisi ollut mukava, jos tätä "parasta" konsoli UI:ta oltaisiin demottu käytännössä, jolloin näkee onko mainospuheilla katetta. 50 pinnaa parannusta bootista home screeniin tarkoittaisi cold bootin osalta vieläkin lähes minuutin odottelua next-gen laitteella, toivottavasti tällä kertaa resume toimii ilman HDMI handshaken failausta, jotta se olisi jopa tällä kertaa käyttökelpoinen feature.

Parannukset Storen lataukseen ovat myös pelkkää plussaa ja ehkä tällä kertaa on tajuttu että siihen 4K ruutuun voi laittaa näkyviin useamman kuin muutaman pelin per valittu genre.
Storea ainakin Major Nelsonin vlogissa demottiin, joka on huomattava parannus nykyiseen. Kai tuosta jotain vihiä samalla saa muun käyttöliittymän sulavuudesta.
 

Hyvältä näyttää parannukset!
 
Tietty olisi ollut mukava, jos tätä "parasta" konsoli UI:ta oltaisiin demottu käytännössä, jolloin näkee onko mainospuheilla katetta. 50 pinnaa parannusta bootista home screeniin tarkoittaisi cold bootin osalta vieläkin lähes minuutin odottelua next-gen laitteella, toivottavasti tällä kertaa resume toimii ilman HDMI handshaken failausta, jotta se olisi jopa tällä kertaa käyttökelpoinen feature.

Parannukset Storen lataukseen ovat myös pelkkää plussaa ja ehkä tällä kertaa on tajuttu että siihen 4K ruutuun voi laittaa näkyviin useamman kuin muutaman pelin per valittu genre.
Onpa kamalaa että siinä cold bootissa jonka tekee kerran parissa viikossa tai kuukaudessa kestää minuutti. Tuo HDMI handshake ongelma taas kuulostaa oman laitteistosi ongelmalta koska en ole koskaan ennen kuullut tuosta.

4K on resoluutio eikä ruudun koko.
Ensinäkemältä huomattava parannus nykyiseen sekasotkuliittymään.
Sekasotku? Xbox Onen käyttöliittymähän on juurikin selkeä ja yksinkertainen.
 
Onpa kamalaa että siinä cold bootissa jonka tekee kerran parissa viikossa tai kuukaudessa kestää minuutti. Tuo HDMI handshake ongelma taas kuulostaa oman laitteistosi ongelmalta koska en ole koskaan ennen kuullut tuosta.

4K on resoluutio eikä ruudun koko.

Sekasotku? Xbox Onen käyttöliittymähän on juurikin selkeä ja yksinkertainen.

Netistä löytyy yllin kyllin tarinaa resume-toiminnon ongelmallisuudesta, itselläni se puolestaan ilmenee tuolla tapaa. No kerta päivään se 1,5 min ei ole mikään mahdoton rasti, ärsyttäähän se toki.

Tiedän kyllä että 4K on resoluutio, siksipä noin totesinkin. Luehan nyt ihan ajatuksen kanssa uudestaan. Ei ole siis järkeä että tuolla tarkkuudella käytetään noin naurettavan kokoista boxarttia per peli Storessa, kun reso mahdollistaisi huomattavasti useamman pelin esittämisen samanaikaisesti näytöllä boxartin laadun tästä merkittävästi kärsimättä.

No tuohan riippuu ihan siitä mihin on tottunut, xboxin sillisalaatti kelpaa varmasti oikein hyvin jos paremmasta ei ole kokemusta. Jospa se tällä revampilla saataisiin jo käyttökelpoiseen kuntoon kerralla.
 
Mielipide tämänkin ;)

Niin olikos sinulla jokin ongelma mielipiteeni suhteen, kun näit tarpeelliseksi kommentoida sitä vihjaavaan sävyyn?

Otetaanpa yksi lisäesimerkki sillisalaatti-designin havainnollistamiseksi:

Konsolin totaalinen sammuttaminen vaatii käynnin settings -> power options alla, josta Full shutdown vihdoin löytyy. Aiemminhan tilanne oli niin "hupaisa" että myös restarttia varten piti käydä kyseisessä valikossa, sillä energy saving tilaan asetettuna guide-painikkeella saatava "Turn off console" ei sammutakaan laitetta kokonaan! Tämähän on valtaisan loogista ja intuitiivistä käydä asetus-valikossa, kun haluan sammuttaa laitteen... :D :facepalm: Tai ehkä minun pitäisi hommata ne taikalasit jolla tämänkin tyyppiset lapsukset designissä katoavat samantien.

Nythän sentään vuonna 2020 Xbox UI:sta vastaava tiimi on saanut guide-namiskan pikavalikkoon jopa restart-valinnan, jospa tuohon seuraavaan UI revamppiin kyseiseen valikkoon saadaan jopa Full Shutdown.
 
Niin olikos sinulla jokin ongelma mielipiteeni suhteen, kun näit tarpeelliseksi kommentoida sitä vihjaavaan sävyyn?

Otetaanpa yksi lisäesimerkki sillisalaatti-designin havainnollistamiseksi:

Konsolin totaalinen sammuttaminen vaatii käynnin settings -> power options alla, josta Full shutdown vihdoin löytyy. Aiemminhan tilanne oli niin "hupaisa" että myös restarttia varten piti käydä kyseisessä valikossa, sillä energy saving tilaan asetettuna guide-painikkeella saatava "Turn off console" ei sammutakaan laitetta kokonaan! Tämähän on valtaisan loogista ja intuitiivistä käydä asetus-valikossa, kun haluan sammuttaa laitteen... :D :facepalm: Tai ehkä minun pitäisi hommata ne taikalasit jolla tämänkin tyyppiset lapsukset designissä katoavat samantien.

Nythän sentään vuonna 2020 Xbox UI:sta vastaava tiimi on saanut guide-namiskan pikavalikkoon jopa restart-valinnan, jospa tuohon seuraavaan UI revamppiin kyseiseen valikkoon saadaan jopa Full Shutdown.
En boxia omista, mutta ei taida mikään full shutdown olla enää tätä päivää millään laitteella. Switch, PC ja ps4 ei täällä ainakaan sammu kokonaan, paitsi jos ne pitää irrottaa verkkovirrasta jostain syystä. En kokisi mitenkään ongelmallisesi, jos se pitäisi jostain asetusvalikosta suorittaa, niin harvoin sitä tarvitsee.
 
Sormet ristissä odotan että serie s vahvistetaan, moni ystäväni ketkä eivät ole konsoleista kiinnostunut kohisee tästä.

Niin olikos sinulla jokin ongelma mielipiteeni suhteen, kun näit tarpeelliseksi kommentoida sitä vihjaavaan sävyyn?

Otetaanpa yksi lisäesimerkki sillisalaatti-designin havainnollistamiseksi:

Konsolin totaalinen sammuttaminen vaatii käynnin settings -> power options alla, josta Full shutdown vihdoin löytyy. Aiemminhan tilanne oli niin "hupaisa" että myös restarttia varten piti käydä kyseisessä valikossa, sillä energy saving tilaan asetettuna guide-painikkeella saatava "Turn off console" ei sammutakaan laitetta kokonaan! Tämähän on valtaisan loogista ja intuitiivistä käydä asetus-valikossa, kun haluan sammuttaa laitteen... :D :facepalm: Tai ehkä minun pitäisi hommata ne taikalasit jolla tämänkin tyyppiset lapsukset designissä katoavat samantien.

Nythän sentään vuonna 2020 Xbox UI:sta vastaava tiimi on saanut guide-namiskan pikavalikkoon jopa restart-valinnan, jospa tuohon seuraavaan UI revamppiin kyseiseen valikkoon saadaan jopa Full Shutdown.

No minulla on myös kokemusta tästä "paremmasta" ja ainakin itse olen eri mieltä kanssasi.
 
Netistä löytyy yllin kyllin tarinaa resume-toiminnon ongelmallisuudesta, itselläni se puolestaan ilmenee tuolla tapaa. No kerta päivään se 1,5 min ei ole mikään mahdoton rasti, ärsyttäähän se toki.

Tiedän kyllä että 4K on resoluutio, siksipä noin totesinkin. Luehan nyt ihan ajatuksen kanssa uudestaan. Ei ole siis järkeä että tuolla tarkkuudella käytetään noin naurettavan kokoista boxarttia per peli Storessa, kun reso mahdollistaisi huomattavasti useamman pelin esittämisen samanaikaisesti näytöllä boxartin laadun tästä merkittävästi kärsimättä.

No tuohan riippuu ihan siitä mihin on tottunut, xboxin sillisalaatti kelpaa varmasti oikein hyvin jos paremmasta ei ole kokemusta. Jospa se tällä revampilla saataisiin jo käyttökelpoiseen kuntoon kerralla.
Niin 4K on todellakin vain resoluutio. Se voi olla myös 24 tuumaisessa näytössä. Käyttöliittymän on siis pysyttävä luettavissa sen kokoisella ruudulla ja isolla ruudullakin kauempaa katsoessa.
Niin olikos sinulla jokin ongelma mielipiteeni suhteen, kun näit tarpeelliseksi kommentoida sitä vihjaavaan sävyyn?

Otetaanpa yksi lisäesimerkki sillisalaatti-designin havainnollistamiseksi:

Konsolin totaalinen sammuttaminen vaatii käynnin settings -> power options alla, josta Full shutdown vihdoin löytyy. Aiemminhan tilanne oli niin "hupaisa" että myös restarttia varten piti käydä kyseisessä valikossa, sillä energy saving tilaan asetettuna guide-painikkeella saatava "Turn off console" ei sammutakaan laitetta kokonaan! Tämähän on valtaisan loogista ja intuitiivistä käydä asetus-valikossa, kun haluan sammuttaa laitteen... :D :facepalm: Tai ehkä minun pitäisi hommata ne taikalasit jolla tämänkin tyyppiset lapsukset designissä katoavat samantien.

Nythän sentään vuonna 2020 Xbox UI:sta vastaava tiimi on saanut guide-namiskan pikavalikkoon jopa restart-valinnan, jospa tuohon seuraavaan UI revamppiin kyseiseen valikkoon saadaan jopa Full Shutdown.
Kuten tuossa jo joku sanoikin niin tuota full shutdownia tarvitsee ehkä kerran vuodessa jos silloinkaan. Restartia tosiaan parin viikon välein teen itse koska Windows-laite alkaa vähitellen ajan myötä pööpöilemään muuten.
 
En boxia omista, mutta ei taida mikään full shutdown olla enää tätä päivää millään laitteella. Switch, PC ja ps4 ei täällä ainakaan sammu kokonaan, paitsi jos ne pitää irrottaa verkkovirrasta jostain syystä. En kokisi mitenkään ongelmallisesi, jos se pitäisi jostain asetusvalikosta suorittaa, niin harvoin sitä tarvitsee.

Itselläni Full shutdownin tarve on tätä selvästi suurempi jo ihan siitä syystä että konsoli kulkee plug'n'play -luonteensa vuoksi myös reissuissa mukana aiemmin mainitun HDMI handshake -issuen korjaamisen lisäksi. En nyt ymmärrä miksi kyseistä toimintoa ei voitu saada pikavalikkoon kilpailijan tapaan, kun siellä sitä vapaata tilaa edelleen on.

Pointtina rantissani onkin käyttöliittymän loogisuuden ja intuitiivisuuden ilmeinen puute, kun aivan perustoimintoja joudut kissojen ja koirien kanssa metsästämään. Toisena esimerkkinä pelien päivitys latausjonosta kun pelien automaattipäivitys ei aina toimi instant on -valinnasta huolimatta, jos haluat priorisoida tiettyä latausta, niin joudut pysäyttämään muut lataukset saadaksesi haluamasi pelin jonon kärkeen.

Niin 4K on todellakin vain resoluutio. Se voi olla myös 24 tuumaisessa näytössä. Käyttöliittymän on siis pysyttävä luettavissa sen kokoisella ruudulla ja isolla ruudullakin kauempaa katsoessa.

Meinaatkos että sitä 24" 4K resoa katsellaan samalta etäisyydeltä kuin 65" vastaavaa? Kummasti tämäkin mainitsemasi vaatimus on osattu ratkaista muualla toisin luettavuuden tästä kärsimättä, siksipä asiaa ihmettelin Xbox UI:n osalta.
 
Viimeksi muokattu:
Meinaatkos että sitä 24" 4K resoa katsellaan samalta etäisyydeltä kuin 65" vastaavaa? Kummasti tämäkin mainitsemasi vaatimus on osattu ratkaista muualla toisin luettavuuden tästä kärsimättä, siksipä asiaa ihmettelin Xbox UI:n osalta.
Lastenhuoneessa tilanne voi helposti ollakin tuo, toki ei välttämättä 4k resolla, vaikka sekin mahdollista. Konsoleiden käyttöliittymässä ei resoluutio saa vaikuttaa objektien kokoon ja kaiken tosiaan pitää olla luettavissa 23” ruudulta muutaman metrin päästä.
 

Jotenkin öööh, täysin järjetön ratkaisu. Myydään keräilyversio, jonka ostamisen syynä on ne fyysiset tavarat siellä sisällä (plus iso laatikko jonka voi laittaa näytille), mutta jätetään se fyysinen peli kuitenkin sieltä kokonaan pois. PC puolellahan tää on normihomma, mut joku tässä kyllä itellä tökkii ja pahasti. Onneks en muutenkaan ubisoftin peleistä pidä, joten asialla ei sinänsä ole mitään väliä, mutta kuten tossa artikkelissakin mainittiin, tuskin oli pelkästään Ubisoftin päätös. Voi myös liittyä siihen Series S:ään, ja tälle ratkasulle tulis huomattavasti parempi perustelu, jos paljastuukin ettei S sisällä levyasemaa ollenkaan.

Mitä pidän kuitenkin ihan mahdollisena ajatuksena, S on suunnattu ns. entry-level laitteeksi satunnaispelaajalle, jota ei ihan kauheasti grafiikat kiinnosta ja peliaika kuukaudessa jää aika pieniin lukuihin. Tälläsesta vekottimesta vois ihan hyvin sen levyaseman jättää pois alemman hinnan verukkeella, sillä uskosin et se on sille satunnaispelaajalle ihan se ja sama onko peli fyysisenä vai digitaalisena, tai jopa ennemmin ottaa sen digitaalisen version ihan vaan helppouden takia. Game Pass siihen vielä houkuttimeks halvempaan hintaan kuin Netflix, niin onhan siinä tiedossa kohtalaisen hyvä diili jos tarkotuksena on vain päästä pelaamaan nykypelejä mahdollisimman edullisesti.
 
Tietty olisi ollut mukava, jos tätä "parasta" konsoli UI:ta oltaisiin demottu käytännössä, jolloin näkee onko mainospuheilla katetta. 50 pinnaa parannusta bootista home screeniin tarkoittaisi cold bootin osalta vieläkin lähes minuutin odottelua next-gen laitteella, toivottavasti tällä kertaa resume toimii ilman HDMI handshaken failausta, jotta se olisi jopa tällä kertaa käyttökelpoinen feature.

Parannukset Storen lataukseen ovat myös pelkkää plussaa ja ehkä tällä kertaa on tajuttu että siihen 4K ruutuun voi laittaa näkyviin useamman kuin muutaman pelin per valittu genre.

01.04.27 meni omalla one x käynnistämiseen. Eli heittämällä mennään alle minuuttiin joss puheet pitää paikkansa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 809
Viestejä
4 517 368
Jäsenet
74 477
Uusin jäsen
sakke69
Back
Ylös Bottom