Xbox One & One X keskustelu

Tietääkseni ei ole tarkempia lukuja missään esitelty. Lopputuloksen nähtyään ei paljon muuta voinut odottaa tuon sähläilyn ja toistuvien viivästysten jälkeen. Ilman game pass palvelua olisi ollut uusi QB. Samaa toivon itsekin ettei palveluun tosiaan tuoda puolivillaisia tuotoksia. SoT kun oli kovin samantapainen julkaisu.

Jep, DF ei paljoa säästellyt arvostellessaan Wrecking Zonea tekniikan osalta.



Taitaa jäädä "Power of the cloud" genin pahimmaksi sumutukseksi, sen verran paha rimanalitus lopputulos oli 2015 esiteltyyn tech demoon verrattuna. Ainoa käytännön hyöty tästä CD3:n osalta on destructionin synkronointi pelaajien välillä. Näin ollen DICE olisi voinut genin alussa mainostaa esim. BF4:sta samalla hype-lauseella, sillä siinä esim. vesikenttien aallot oli synkassa eri clienttien välillä. :D

Ilmeisesti myös MS:llä tämä on vihdoin tajuttu ja nämä pilvitehoista sepostamiset on jätetty markkinointimateriaaleista kokonaan pois, parempi näin.
 
Alusta alkaen kuulostanut "apple-talkilta" eli tarpeettoman asian hypettämiseltä.
 
Lisää pelattavaa taaksepäin yhteensopivuuteen:



Melkoisen vanha traileri ykkösestä:




Halo Warsien ilmaisviikonloppu:

 
Jotenkin tuntuu että Xbox-pelaajien keskuudessa tuo pilvihöpötys on ymmärretty jonninjoutavaksi jo vuosia sitten. Kun ei tuosta ole enää netissä ääntä pitänyt ku Pleikkafanit.

Ilmeisesti muisti taitaa olla luokkaa kovin valikoiva:

Koska haluat kohdistaa minuun tämän viestin ja alkaa aukomaan päätä, niin jos tätä Alpha videota katsot niin aika koomista väittää että siinä nyt jotain isoja ongelmia olisi ollut ja etteikö se toimisi. Tuota vastaavaa toteutettiin jo Windows seminaarissa siitä vuosi aiemmin.

3 vuotta sitten (2015):



yli 4 vuotta sitten (2014):



Crackdown 3:esta kannattaa pitää mielessä, että Cloudgne (3rd party) on joka sitä moninpeliä on demonnut sekä koko Crackdown 3:en tekijä EI OLE Microsoftin 1st party studio vaan 3rd party studio, Sumo Digital, joka on edelleenkin julkaissut Hitmanistä lähtien pelejä, mutta ei Crackdown 3:sta saanut ulos. Dejavu Platinium Studios.

Onneksi tosiaan tilanne muuttunut ja MS ostanut noita studiota pois, jotka oikeesti tekevät hommiaan ja osaavat viedä sovitut projektit loppuun asti ajallaan.


Muiden toimesta tosiaan tuo oli ymmärretty höpönlöpöksi jo aika päivää sitten kuten keskustelusta voi lukea, mutta vielä täällä nämä muutamat jaksoivat pitää pilvilaskennan lippua korkealla ilmiselvistä ongelmista huolimatta. Ei vielä tässä genissä onnistuttu, ehkä jo ensi genissä saadaan pilvilaskennasta jotain oikeaa konkreettista hyötyä vrt. dediservut?
 
En nyt muista oliko täällä juttua tuosta Epicin CloudGinen ostamisesta, mutta olisi aika naiivia väittää ettei sillä olisi ollut vaikutusta tuohon Crackdown 3:n pilvilaskennan "lässähtämiseen". Koko CloudGinen bisnesidea ja erikoistuminen oli tuo Unreal-enginen laskennan offloadaaminen pilveen eikä Microsoftilla varmastikaan ollut yhtä tehokkaasti samaan teknologiaan syventynyttä osastoa. Azurehan on ollut alustana koko ajan, mutta Microsoft joutui korvaamaan tuon CloudGinen techin jollain omalla räpellyksellään mikä ei pystynyt vastaamaan CloudGinen laatua.

Summa summarum, paska homma mutta minkäs teet. Crackdown 3:a kuitenkin myytiin enemmän tuon fysiikkamallinnuksen perusteella eikä niinkään mullistavalla viiden tähden Oscarin arvoisella tarinankerronnalla. Vaihtoehtona olisi tietty ollut koko projektin kuoppaaminen, tai loputon venytys, mutta se olisi ollut vielä isompi paha etenkin tuon Scaleboundin perumisen ja exclujen vähäisyyden takia. Onneksi tulevaisuus on valoisampi exclujen suhteen ja pelejä backlogissa tälläkin hetkellä enemmän kuin ehtii pelata. Taas tuli Game Passiinkin Arkhamit... Ai niin ja tätä Crackdownia emännän kanssa Co-oppina... Mutta mullahan on Far Cry 5 vielä kesken... Olispa jo kesäloma :D
 
Game Passin saa n. 2 eurolla 2 kuukaudeksi, kun tilaa esim. Ruotsin Storen kautta (hinta siellä 20 SEK ~ 1,9 €), jos ei ole voimassa olevaa tilausta. Itselläni toimi ongelmitta, kun maksoin PayPalilla. Aiempi tilaukseni päättyi alle viikko sitten.

Tuossa linkki Ruotsin tilaussivulle: Köp Xbox Game Pass - Microsoft Store sv-SE

2 kuukauden tarjous ei ole voimassa Suomen kaupassa. Kampanja päättyy 22.2. jälkeen.
Joutuu näköjään kikkailemaan että saa ostettua? Paypalilla kirjauduin sisään, mutta sen jälkeen vaatii osoitetta ja suomihan tohon ei käy. Mites muilla?
 
Joutuu näköjään kikkailemaan että saa ostettua? Paypalilla kirjauduin sisään, mutta sen jälkeen vaatii osoitetta ja suomihan tohon ei käy. Mites muilla?

Totta, unohtui tuo yksityiskohta. Laitoin siihen todellisen suomalaisen osoitteeni (yhtä hyvin voinee laittaa jonkun randomin) ja ruotsalaisessa muodossa (123 45) kirjoitetun postinumeron ja siihen täsmäävän ruotsalaisen kaupungin.

Eli sen verran tuossa joutuu valehtelemaan. Mutta ongelmaa ei tullut esim siitä, että Paypal-tunnukseni on erittäin suomalainen.
 


  • Xbox One 1920x1080 (1080p)
  • Xbox One X 3840x2160 (4K)
  • PlayStation 4 1920x1080 (1080p)
  • PlayStation 4 Pro 1920x1080 (1080p)
  • 30 fps target on all four consoles, with an unstable 30 fps and poor frame-pacing.
  • Dips down to 20 fps even on the Xbox One X when utilizing special moves, as shown at 7:42 in the video.
  • Long loading times, for example: loading times up-to a minute on the New York stage on PS4 and Xbox One standard drives.
  • The PS4 Pro manages to perform the closest to 30 fps out of all of the consoles, with the Xbox One X coming second, however when loads of alpha effects are displayed on screen it can sometimes perform the worst out of the machines as showcased in the intro cutscene of the game which Thomas finds to be an accurate summary of how matches play out in the game.
  • The PC version is visually similar to the console versions, so the main advantage of the PC version is higher frame-rates such as a 60 fps target.
Xbox One X ihan omissa lukemissaan resoluutioiden osalta jälleen kerran.

Ja sitten varsin mielenkiintoinen huhu meille useamman pelilaitteen omistaville:

 


  • Xbox One 1920x1080 (1080p)
  • Xbox One X 3840x2160 (4K)
  • PlayStation 4 1920x1080 (1080p)
  • PlayStation 4 Pro 1920x1080 (1080p)
  • 30 fps target on all four consoles, with an unstable 30 fps and poor frame-pacing.
  • Dips down to 20 fps even on the Xbox One X when utilizing special moves, as shown at 7:42 in the video.
  • Long loading times, for example: loading times up-to a minute on the New York stage on PS4 and Xbox One standard drives.
  • The PS4 Pro manages to perform the closest to 30 fps out of all of the consoles, with the Xbox One X coming second, however when loads of alpha effects are displayed on screen it can sometimes perform the worst out of the machines as showcased in the intro cutscene of the game which Thomas finds to be an accurate summary of how matches play out in the game.
  • The PC version is visually similar to the console versions, so the main advantage of the PC version is higher frame-rates such as a 60 fps target.
Xbox One X ihan omissa lukemissaan resoluutioiden osalta jälleen kerran.

Ja sitten varsin mielenkiintoinen huhu meille useamman pelilaitteen omistaville:


Ja millä hinnalla. Peli pyörii 4K@16-30fps eli parantamisen varaa löytyy. Kilpailija näyttää pysyvän lähempänä pelattavuuden vähimmäistasoa.
 
Yhteistä konsoliversioissa on se, että jokainen on heikko suoritus.

Surullisintahan tässä on se, että 4K @ 16 fps pidetään edes erikseen mainitsemisen arvoisena, ei paljoa naurata kun ruudunpäivitys on luokkaa slideshow. Uskomatonta miten surkeassa jamassa olevia pelejä päästetään edes eetteriin nykyään.
 
Viimeksi muokattu:
4k näyttää muutenkin PCllä paljon terävämmältä, tuon pseudo-4k:n vaihtoehtona kaipais vaikkapa 120Fps @ 720p maksimoimaan pelattavuutta.
 
Yhteistä konsoliversioissa on se, että jokainen on heikko suoritus.
Näin se on.
Surullisintahan tässä on se, että 4K @ 16 fps pidetään edes erikseen mainitsemisen arvoisena, ei paljoa naurata kun ruudunpäivitys on luokkaa slideshow. Uskomatonta miten surkeassa jamassa olevia pelejä päästetään edes eetteriin nykyään.
Resoluution ehdoilla mentiin ja saatiin 16fps. Ja tuota vielä kehumaan.. Ei tällaisia toteutuksia saisi päästää edes läpi koska 30fps on vähimmäisraja joka vähintään tulisi saavuttaa. Sitten ne muut ehdot.
 
Surullisintahan tässä on se, että 4K @ 16 fps pidetään edes erikseen mainitsemisen arvoisena, ei paljoa naurata kun ruudunpäivitys on luokkaa slideshow. Uskomatonta miten surkeassa jamassa olevia pelejä päästetään edes eetteriin nykyään.
Eihän tuo peli nyt sentään 16fps ole kuin yhden kerran jos oikein videon katsoin jonka sinä pidit mainitsemisen arvoisena :)
Mutta totta on että huonosti on peli tehty. Ei sillä että tuo peli nyt millään tasolla videon katsottuani pelata kiinnostaisi vaikka pyörisi 240fps kun vaikuttaa hirveälle pelille omaan makuun noin muutoinkin :D
Kyllä itsekkin sitä mieltä että 30fps olisi hyvä pitää miniminä ruudunpäivityksessä miltei pelityypistä riippumatta.
 
Viimeksi muokattu:
Moro! Mites Xbox Onella menee jos asentaa pelin levyltä, niin tarviiko levyä vielä asennuksen jälkeen pitää laitteessa aina kun pelaa?
 
Eihän tuo peli nyt sentään 16fps ole kuin yhden kerran jos oikein videon katsoin jonka sinä pidit mainitsemisen arvoisena :)
Mutta totta on että huonosti on peli tehty. Ei sillä että tuo peli nyt millään tasolla videon katsottuani pelata kiinnostaisi vaikka pyörisi 240fps kun vaikuttaa hirveälle pelille omaan makuun noin muutoinkin :D
Kyllä itsekkin sitä mieltä että 30fps olisi hyvä pitää miniminä ruudunpäivityksessä miltei pelityypistä riippumatta.

Se on nyt aivan sama onko peli 16 fps tai 25 fps, kun alle 30 fps mennään vielä framepacing ongelmien kera, mutQ 4K resoluutio katos!

Itse olen yhä enemmän sitä mieltä että 60 fps ruudunpäivitys pitäisi olla ehdoton minimi, niin hirveätä puuroa tuo hehkutettu 4K resokin on 30 fps:n ruudunpäivityksellä etenkin panoroinneissa.
 
Itse olen yhä enemmän sitä mieltä että 60 fps ruudunpäivitys pitäisi olla ehdoton minimi, niin hirveätä puuroa tuo hehkutettu 4K resokin on 30 fps:n ruudunpäivityksellä etenkin panoroinneissa.

Just näin, terävyys häviää kun liike blurraa. Sama efekti itseasiassa UHD Bluray leffojen kanssa, muuten nätti kuva sössöää panoroidessa kun ”pittää olla 24p”

Peleissä tietty härnää vielä pahemmin.
 
Se on nyt aivan sama onko peli 16 fps tai 25 fps, kun alle 30 fps mennään vielä framepacing ongelmien kera, mutQ 4K resoluutio katos!

Itse olen yhä enemmän sitä mieltä että 60 fps ruudunpäivitys pitäisi olla ehdoton minimi, niin hirveätä puuroa tuo hehkutettu 4K resokin on 30 fps:n ruudunpäivityksellä etenkin panoroinneissa.
Tämä asia on nyt varmaan enemmän taas noit väittelyketjujuttuja mitkä taas leviää tänne.
 
Meinas sydän pysähtyä kun huomasin, että RE code veronica x tulleen xbox onelle taaksepäin yhteensopivana. :cool: latinkiin.
 
Meinas sydän pysähtyä kun huomasin, että RE code veronica x tulleen xbox onelle taaksepäin yhteensopivana. :cool: latinkiin.
Harvoja Resident Evil-sarjan pelejä, joka itselläni on kokonaan pelaamatta. Laitetaanpa testiin. :)

Microsoft Announcing Cross-Platform XDK That Will Bring Together PC, XB1, Switch, iOS, and Android at GDC 2019

Ilmeisesti yllämainitun linkin takaa löytyvät Microsoftin crossplatform-XDK-suunnitelmat pyörii jo isoilla rattailla eteenpäin, sillä Cupheadin ja Orin huhutaan tulevan Switchille:

I've also heard games like Ori and the Blind Forest and Cuphead may be test-cases for the new Xbox Live SDK for third-party developers, which will facilitate Xbox Live-services on Nintendo Switch and mobile devices, features which were previously restricted to Microsoft internal titles like Minecraft.
Why Microsoft NEEDS to bring Xbox Game Pass to Nintendo Switch
 
Se on nyt aivan sama onko peli 16 fps tai 25 fps, kun alle 30 fps mennään vielä framepacing ongelmien kera, mutQ 4K resoluutio katos!

Itse olen yhä enemmän sitä mieltä että 60 fps ruudunpäivitys pitäisi olla ehdoton minimi, niin hirveätä puuroa tuo hehkutettu 4K resokin on 30 fps:n ruudunpäivityksellä etenkin panoroinneissa.
Puhtaasti pelattavuutta ajatellen 60fps tulisi olla aina se tavoite. Mutta niin kauan kun konsolit maksavat vain muutamia satasia niin kompromissi on johonkin vedettävä. Kompromissi ei kuitenkaan ole 16-30fps.

Mitenhän käy nyt reilun vuoden ikäisen One X:n myyntien jos kesällä julkistetaan jo uutta konsolia.

Raportin mukaan Microsoft julkistaa uudet konsolit E3-messuilla
 
Näin se on.

Resoluution ehdoilla mentiin ja saatiin 16fps. Ja tuota vielä kehumaan.. Ei tällaisia toteutuksia saisi päästää edes läpi koska 30fps on vähimmäisraja joka vähintään tulisi saavuttaa. Sitten ne muut ehdot.


Ne näyttivät huonoimman skenaarion Xbox One X versiosta ja totesivat, että samaa rataa se on muillakin alustoilla. Joten ihan nyt lepo vaan.
 
Mitenhän käy nyt reilun vuoden ikäisen One X:n myyntien jos kesällä julkistetaan jo uutta konsolia.

Raportin mukaan Microsoft julkistaa uudet konsolit E3-messuilla

MS on jo pari E3:sta sitten näitä teasereita näyttänyt ja ennenkaikkea enemmän vielä viime E3:lla ja aiheesta samalla puhuneet kun studioita ostelivat pois, joten en tiedä mitä uutta asian suhteen on?

Se on toinen asia tuleeko uusi konsoli 2019 vai 2020. En usko 2019 ellei tule jokin hybridi striiimauslaite ensin ja tälle on oma threadi olemassa:

Seuraavan sukupolven Xbox (Scarlett)
 
MS on jo pari E3:sta sitten näitä teasereita näyttänyt ja ennenkaikkea enemmän vielä viime E3:lla ja aiheesta samalla puhuneet kun studioita ostelivat pois, joten en tiedä mitä uutta asian suhteen on?

Se on toinen asia tuleeko uusi konsoli 2019 vai 2020. En usko 2019 ellei tule jokin hybridi striiimauslaite ensin ja tälle on oma threadi olemassa:

Seuraavan sukupolven Xbox (Scarlett)
Tulevalle konsolille on oma ketjunsa mutta itseäni One X omistajana kiinnostaa spekulointi X:n myynneistä ja kohtalosta uuden laitteen julkistamisen jälkeen. Ja se keskustelu kuuluu tähän ketjuun.
Uusi Xbox tulee myyntiin epävirallisten tietojen mukaan 2020 syksyllä. Jos tehoero on merkittävä nykyiseen niin takuulla moni X:n hankkimista pohtiva jättää ostamatta. Mielestäni One X olisi pitänyt julkaista paljon aikaisemmin. Nyt jää vähän turhan ja hätäisen välipäivityksen maku suuhun.
 
Tulevalle konsolille on oma ketjunsa mutta itseäni One X omistajana kiinnostaa spekulointi X:n myynneistä ja kohtalosta uuden laitteen julkistamisen jälkeen. Ja se keskustelu kuuluu tähän ketjuun.
Uusi Xbox tulee myyntiin epävirallisten tietojen mukaan 2020 syksyllä. Jos tehoero on merkittävä nykyiseen niin takuulla moni X:n hankkimista pohtiva jättää ostamatta. Mielestäni One X olisi pitänyt julkaista paljon aikaisemmin. Nyt jää vähän turhan ja hätäisen välipäivityksen maku suuhun.

Onhan se Xbox One X ollut jo 1½ vuotta markkinoilla? Oman Scorpionin ostin julkaisupäivänä syksyllä 2017. Vuonna 2020 syksyllä se on ollut jo 3 vuotta markkinoilla jos tuo seuraavan sukupolven konsoli tulee, joten en näe mitään ongelmaa 3 vuoden sykleissä, kun takuukin loppuu 2020 tammikuussa. Kuitenkin edellinen versio aina jatkaa sen vuotta, mitä nyt nykytilanteesta on pääteltävissä.



Parempi 3 vuoden sykli kuin se 8 vuoden sykli 360 aikana, jota nyt kukaan ei halua enää varsinkaan x86 aikakaudella.
 
Viimeksi muokattu:
Olishan se one x voinu aikasemminkin tulla, mutta pääasia että tuli. Oman ostin julkkarissa ja ei haittaa vaikka uutta tulisi jo pian markkinoille.

Itse olen kyllä nauttinut (scoprpiosta) koko rahan edestä ja ollut erittäin tyytyväinen.

Eikä tuo uusi konsoli varmaan vuoteen vielä ole kauppoihin tulossa.
 
Enemmän itse mietin mitä teen S:lle tuon uuden tullessa koska kun ostan sen niin X saa alennuksen kakkoslaitteeksi.
 
Tulevalle konsolille on oma ketjunsa mutta itseäni One X omistajana kiinnostaa spekulointi X:n myynneistä ja kohtalosta uuden laitteen julkistamisen jälkeen. Ja se keskustelu kuuluu tähän ketjuun.
Uusi Xbox tulee myyntiin epävirallisten tietojen mukaan 2020 syksyllä. Jos tehoero on merkittävä nykyiseen niin takuulla moni X:n hankkimista pohtiva jättää ostamatta. Mielestäni One X olisi pitänyt julkaista paljon aikaisemmin. Nyt jää vähän turhan ja hätäisen välipäivityksen maku suuhun.

Tässä onkin mielenkiintoinen asia pohdittavaksi kuinka next-gen pelit toimivat näillä nykyisillä laitteilla, vai hoidetaanko forward compatibility project xCloudin kautta? Muussa tapauksessa crossgen-pelit menevät taas saman kaavan mukaan hitaimman yhteisen nimittäjän mukaan.
 
Eikös X1S jatkanut myyntiä ihan hyvin (ainakin jenkkilässä) X:n julkistuksen jälkeen?

Jos saavat X:n hintaa alas niin luulen, että se myy edelleen. Varsinkin jos uuden boxin pelit toimii X:llä ainakin alkuun.
 
Digital Foundryn analyysi Anthemin Xbox versioista.

Xbox One versio pyörii 900p resoluutiossa 30FPS:ssä ja Xbox One X Natiivissa 4K 2160p resoluutiossa 30FPS:ssä. Videosta selviää, että näemmä on varsinaista vuoristorataa ollut tuon pelin optimointi vielä viime päivinä jopa EA Access versiosta lähtien ja vielä jättää toivomisen varaa reilusti. Kuitenkin Day1 päivitys korjaa aika paljon ja vakauttaa vesiluolaa lukuunottamatta Xbox One X versiota erittäin paljon, jolloin ruudunpäivitys on suurimmalta osin vakaa 30FPS.

Optimointi kyllä tuntuisi olevan melkoisen kesken ja tuohon 30FPS:ään pääseminen ei nyt pitäisi olla noin vaikeaa. Ei uskoisi Biowaren olevan tuon takana.

 
Viimeksi muokattu:
Tulevalle konsolille on oma ketjunsa mutta itseäni One X omistajana kiinnostaa spekulointi X:n myynneistä ja kohtalosta uuden laitteen julkistamisen jälkeen. Ja se keskustelu kuuluu tähän ketjuun.
Uusi Xbox tulee myyntiin epävirallisten tietojen mukaan 2020 syksyllä. Jos tehoero on merkittävä nykyiseen niin takuulla moni X:n hankkimista pohtiva jättää ostamatta. Mielestäni One X olisi pitänyt julkaista paljon aikaisemmin. Nyt jää vähän turhan ja hätäisen välipäivityksen maku suuhun.
Nämä välipäivitykset ovat vasta uusi juttu mutta kieltämättä varsin loppusuoralla tuli tämä X. Jos töpselit vedetään irti nopeassa tahdissa uuden julkaisusta niin kovin lyhyeksi jäi elinkaari. Ilmeisesti Microsoftilla huomattiin jo hyvissä ajoin perusmallin myynnillinen ja tehollinen ahdinko ja jotain oli yritettävä tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Nämä välipäivitykset ovat vasta uusi juttu mutta kieltämättä varsin loppusuoralla tuli tämä X. Jos töpselit vedetään irti nopeassa tahdissa uuden julkaisusta niin kovin lyhyeksi jäi elinkaari. Ilmeisesti Microsoftilla huomattiin jo hyvissä ajoin perusmallin myynnillinen ja tehollinen ahdinko ja jotain oli yritettävä tehdä.
No ei todellakaan ole mikään uusi juttu nämä välipäivitykset. Vuosikausia jo eri valmistajilla ollut slimmejä, Elitejä, XL-malleja ym.

Edullisempien komponenttien vaihtaminen konsoliin, laitteen koon pienentäminen, virrankulutuksen pienentäminen ym. on ihan päteviä syitä valmistajalle päivittää laitetta ilman mitään "jotain oli yritettävä tehdä"-perustelua.

Peliharrastajalle tuollainen 2-3v vaihto/päivityssykli konsoleissa nyt ei ole yhtään mitään. Eikä se konsolin päivittäminen ole kuitenkaan pakollista missään vaiheessa. Aivan hyvin voisi edelleen pelailla sillä perus-Onellakin S-version ja X-version julkaisusta huolimatta jos siltä tuntuu, koska kaikki pelit tukevat sitä.
 
No ei todellakaan ole mikään uusi juttu nämä välipäivitykset. Vuosikausia jo eri valmistajilla ollut slimmejä, Elitejä, XL-malleja ym.

Edullisempien komponenttien vaihtaminen konsoliin, laitteen koon pienentäminen, virrankulutuksen pienentäminen ym. on ihan päteviä syitä valmistajalle päivittää laitetta ilman mitään "jotain oli yritettävä tehdä"-perustelua.

Peliharrastajalle tuollainen 2-3v vaihto/päivityssykli konsoleissa nyt ei ole yhtään mitään. Eikä se konsolin päivittäminen ole kuitenkaan pakollista missään vaiheessa. Aivan hyvin voisi edelleen pelailla sillä perus-Onellakin S-version ja X-version julkaisusta huolimatta jos siltä tuntuu, koska kaikki pelit tukevat sitä.
Nintendo varsinkin handheld puolella tehnyt monia vuosia myös tätä
 
@Väärinymmärtäjät: Luulenpa että @Quantum viittasi välipäivityksellä näihin X- ja Pro-malleihin, jossa samalla konsolin laskentatehoa kasvatettiin merkittävästi alkuperäiseen konsoliin nähden, näitä nimittäin ei ole nähty aiemmin vaan rauta on ollut pitkälti vastaavantehoista kuin konsolin julkaisussa. Hiemanhan tuo X jää lyhytikäiseksi, mutta jos se tarkoittaa samalla tuosta iänikuisesta mobiiliprossusta eroon pääsyä, niin tämä on ainoastaan positiivinen juttu pelien kehittymistä ajatellen.
 
@Väärinymmärtäjät: Luulenpa että @Quantum viittasi välipäivityksellä näihin X- ja Pro-malleihin, jossa samalla konsolin laskentatehoa kasvatettiin merkittävästi alkuperäiseen konsoliin nähden, näitä nimittäin ei ole nähty aiemmin vaan rauta on ollut pitkälti vastaavantehoista kuin konsolin julkaisussa. Hiemanhan tuo X jää lyhytikäiseksi, mutta jos se tarkoittaa samalla tuosta iänikuisesta mobiiliprossusta eroon pääsyä, niin tämä on ainoastaan positiivinen juttu pelien kehittymistä ajatellen.
Missään kohtaa tuossa viestissähän ei puhuta vain laskentatehosta vaan pelkästään "välipäivityksestä".

Esimerkiksi Nintendo DSi, joka on huippusuositun DS-perheen konsoli ja ns. mid-gen upgrade, omasi 33% nopeamman cpun kuin alkuperäinen DS ja RAM-muistia DSissä oli 4x alkuperäistä mallia enemmän. Lisäksi DSissä oli SD-muistikorttipaikka, joka DS:stä puuttui.

DSi julkaistiin lokakuussa 2008, kun alkuperäinen DS julkaistiin vuonna 2004. DS-tuoteperheen seuraaja, 3DS, julkaistiin puolestaan vuonna 2011.
 
Esimerkiksi Nintendo DSi, joka on huippusuositun DS-perheen konsoli ja ns. mid-gen upgrade, omasi 33% nopeamman cpun kuin alkuperäinen DS ja RAM-muistia DSissä oli 4x alkuperäistä mallia enemmän. Lisäksi DSissä oli SD-muistikorttipaikka, joka DS:stä puuttui.
Offia mutta hyötykö pelit tuosta upgradesta mitään kuten Sonylla ja microsoftilla hyötyi vs perus malleihin verrattuna parempana resona tai fps lukemana.
 
@Väärinymmärtäjät: Luulenpa että @Quantum viittasi välipäivityksellä näihin X- ja Pro-malleihin, jossa samalla konsolin laskentatehoa kasvatettiin merkittävästi alkuperäiseen konsoliin nähden, näitä nimittäin ei ole nähty aiemmin vaan rauta on ollut pitkälti vastaavantehoista kuin konsolin julkaisussa. Hiemanhan tuo X jää lyhytikäiseksi, mutta jos se tarkoittaa samalla tuosta iänikuisesta mobiiliprossusta eroon pääsyä, niin tämä on ainoastaan positiivinen juttu pelien kehittymistä ajatellen.
Juurikin tuota tarkoitin. Eihän näitä voi edes verrata jos toisessa on halvemman valmistustekniikan ja pienemmän virrankulutuksen mahdollistamia muutoksia jotka ei pelillisesti näy ja toisessa tehot kasvavat merkittävästi. Jaguarin poismenoa ei kukaan pelimies jää kaipaamaan. Vaikea riippakivi vuodesta 2013 ollut. Töpselit vain irti mahdollisimman nopeasti.
 
Pitääkö muuten millaista ääntä kun pelaa sellaista peliä mikä on asennettu levyltä? Pyörittääkö se asema miten paljon sitä levyä pelaamisen aikana?

Ei lainkaan. Se tarkistaa levyn silloin kun se on pantu asemaan tai kun konsoli on juuri käynnistetty. Sen jälkeen se ei pyöritä levyä milloinkaan, ainakaan äänistä päätellen.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 430
Viestejä
4 507 492
Jäsenet
74 396
Uusin jäsen
A77A

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom