Xbox One & One X keskustelu

Itse painan liipaisimet keskisormella ja bumperit etusormilla. Tuli opeteltua tuollainen tyyli joskus, kun jossain pelissä vaadittiin bumperin ja liipaisimen painamista lyhyeen aikaväliin. Sen jälkeen ei ole tullut palattua entiseen, kun ainakin NHL:n ja FIFAn kanssa tuosta tuntuisi olevan hyötyä.
 
Niin joo, tarkoitin toki molempiin suuntiin toimivaa kuten muut välipiuhat aina olleet. Monesi voisi olla tarve juuri hdmista dp:hen tietyissä laiteyhdistelmissä.
Kovasti on offtopicia, mutta Deltacolla noita aktiivisia DP-HDMI 4k+60hz adaptereita/kaapeleita on parilla kympillä myynnissä.
 
Siis.. painat LB/RB ja silti sormi liipasimella? Millaiselle mutkalle saat sormesi väännettyä o_O
On se mahdollista mutta ei ainakaan omille sormille missään muodossa toimiva ratkaisu. LB/RB napit ovat hankalasti sijoitettu suhteessa LT/RT. Nopeissa tilanteissa virhepainalluksen mahdollisuus on suuri.
 
On se mahdollista mutta ei ainakaan omille sormille missään muodossa toimiva ratkaisu. LB/RB napit ovat hankalasti sijoitettu suhteessa LT/RT. Nopeissa tilanteissa virhepainalluksen mahdollisuus on suuri.

Itse opettelin tuon no_way:n kuvaaman tavan elite-ohjaimeen siirtyessä, pari kuukautta meni että tatsi oli samanlainen kuin aiemmin etu- ja keskisormia käytettäessä ja virhepainallukset jäivät historiaan. Tämä siksi, koska alapuolisten lisäpainikkeiden käyttö on suunniteltu selvästi keskisormelle ja nimettömälle. Pleikkarilla sitten puolestaan etu- ja keskisormet käytössä, suunnittelufilosofia on selkeästi ollut erilainen näiden osalta.

Tuolla tavalla ohjain on itseasiassa suunniteltu käytettäväksi, vaikka alkuun täysin älyttömältä se tuntuikin.
 
Ikävä tuli X360:lle siirryttäessä kirkasta ja mustaa nappia. Niitä oli jotenkin luonteva painaa, joskin peukalon nivel oli kohtalaisen kulunut pitkien sessioiden aikaan.
 
Helmikuun GwG peleistä vaimo kiinnostu tuosta bombermanista. Sen co-op kampanja varmaan tulee naksuteltua sit läpi. :tup:
 
newbie kysymys ois kun ensimmäinen moderni konsoli käytössä niin:

Asensin kk sitten gta v:sen ja se on jäänyt pelaamatta sen jälkeen. no nyt teki mieli pelata ja avaan boxin ja aloitusnäytöltä ei löydy enää gta v:sta. en löytänyt sitä muuten kuin menemällä storeen ja sieltä peli käyntiin.

no sitten halusi vielä että asennan levyn asemaan(miksi ihmeessä?) olen kuitenkin antanut storessa sen numerosarjan.

Eli minne se asennettu peli häviää aloitusnäytöltä ja miksi pitää levy ettii vielä?
 
Eli minne se asennettu peli häviää aloitusnäytöltä ja miksi pitää levy ettii vielä?
Aloitusnäytöllä ei ole kaikki sinun pelit, ne löytyvät My Games & Apps -näytöltä. Eli xbox-nappia ja siitä vasemmalla olevasta ikonista listaan erilliselle näytölle, missä on sinun kaikki asennetut ja omistamasi pelit/sovellukset.

Latasit pelin uudelleen storesta todennäköisesti turhaan. Levypelien kanssa pitää aina olla kyseinen levy asemassa, koska se toimii lisenssitarkastuksena, vaikka peli sinänsä kiintolevylle asennetaankin. En kyllä tiedä minkä numerosarjan olet antanut storessa? Onko sinulla siis levypeli ja erillinen digitaalinen latauskoodi sille? Todennäköisesti tuo koodi on vain jollekin lisäsisällölle, ei koko peli.
 
Se numerosarja oli siinä pelin kotelossa ja jossain vaiheessa sitä kysyttiin. siitä on jo kuukausi niin muista missä yhteydessä se oli.

jatkossa kyllä jää levyt kauppaan jos ei huipputarjous.

ei siinä, mukava ihan opetella uusia juttuja. Kiitos vastauksesta
 
Se numerosarja oli siinä pelin kotelossa ja jossain vaiheessa sitä kysyttiin. siitä on jo kuukausi niin muista missä yhteydessä se oli.

jatkossa kyllä jää levyt kauppaan jos ei huipputarjous.

ei siinä, mukava ihan opetella uusia juttuja. Kiitos vastauksesta
Täällä ei ole yhtään fyysistä kopiota eikä tule! Tietenkin eri asia, jos ostaa useamman pelin kuin 1 kpl per 2 vuotta (+EA Access ja satunnainen 1€ Game Pass -kuukausi), jolloin noita voi myydä eteenpäin.
 
Se numerosarja oli siinä pelin kotelossa ja jossain vaiheessa sitä kysyttiin. siitä on jo kuukausi niin muista missä yhteydessä se oli.

jatkossa kyllä jää levyt kauppaan jos ei huipputarjous.

ei siinä, mukava ihan opetella uusia juttuja. Kiitos vastauksesta

Juu, kyseinen koodi on siinä tapauksessa ollut ilman muuta vain jonkun lisäsisällön koodi.

Levyversiot on aina sidottuja itse fyysiseen levyyn (ja vielä tänä päivänä tilanne on sama kaikilla muillakin konsoleilla; vain PC on siirtynyt siitä pois). Toki sitten plussapuolena se tarkoittaa sitä, että levyn voi myydä eteenpäin tuosta vain milloin vain. Digitaalista lisenssiähän taas ei voi.
 
Näyttäisi multiplatform pelit olevan tulevaisuutta myös exclusiivsten pelien jälkeen:





Vakavasti ottaen eipä yllätä QD:n ilmoitus. Proof-of-concept kun on tehty aiemmin exclusiivisuuden ansiosta, jolloin suurin riski on ollut julkaisijalla. Enpä näe että konsoli-exclut häviävät jatkossa mihinkään, kun niiden ansiosta saadaan näitä erikoisempia pienempiä pelejä myös tarjolle. Tämähän on vihdoin älytty myös MS:llä että muutkin kuin shooter-genren pelit kelpaavat pelaajille.
 
Huomautus: Väittelyt jatkossa väittelyketjuun
Digital Foundryn analyysi Kingdom Hearts III:sta.

Xbox One 1280 x 720 eli 720p @60FPS
Xbox One X 2560 x 1440 eli 1440p @60FPS

Xbox Oneilla paras ruudunpäivitys, mutta ei kyllä täydellinen mitä luulisi olevan. 30FPS lukolla taas frame-pacingiä kaikilla konsoleilla.

 
Digital Foundryn analyysi Kingdom Hearts III:sta.

Xbox One 1280 x 720 eli 720p @60FPS
Xbox One X 2560 x 1440 eli 1440p @60FPS

Xbox Oneilla paras ruudunpäivitys, mutta ei kyllä täydellinen mitä luulisi olevan. 30FPS lukolla taas frame-pacingiä kaikilla konsoleilla.


Ei muuten ole paras ruudunpäivitys. PS4 Pro versiossa kun ottaa Supersampling tilan pois ja pelaa 1080p tilassa niin peli pyörii parhaiten. Sama kikka parantaa myös RDR2 pelin toimivuutta.
 
Eikös xbox one äxälläkin voi painaa 1080 tilassa?

Itse ainakin pubgia pelatessa laitoin konsolin asetuksista 1080 ja peli pyöri huomattavasti paremmin.
 
Eikös xbox one äxälläkin voi painaa 1080 tilassa?

Itse ainakin pubgia pelatessa laitoin konsolin asetuksista 1080 ja peli pyöri huomattavasti paremmin.

Ei ole vaikutusta. Xbox One X ei toimi noin ja tästä on jonkin verran artikkeleita. Käytännössä Xbox Onella ei resoluutiota kerrota laitteelle devaajien puolesta vaan järjestelmä tekee supersamplauksen aina automaattisesti. Tämä on yksi syy miksi esim. 4K upgradet ovat mahdollisia 360 peleissä ja varmaan myös yksi syy, miksi seuraavan sukupolven laitteilla saadaan hyöty myös paremmin koskematta koodiin.

Kaksiteräinen miekka, mutta edut ovat paremmat pitkässä juoksussa. Pelaajalle käytönnässä hyödyllinen, että on paras mahdollinen kuvanlaatu päätteestä (esim. TV) huolimatta päällä.

PUBG:ssä on Xbox One X:llä on toinen moodinsa kokonan.
 
Ei ole vaikutusta. Xbox One X ei toimi noin ja tästä on jonkin verran artikkeleita. Käytännössä Xbox Onella ei resoluutiota kerrota laitteelle devaajien puolesta vaan järjestelmä tekee supersamplauksen aina automaattisesti. Tämä on yksi syy miksi esim. 4K upgradet ovat mahdollisia 360 peleissä ja varmaan myös yksi syy, miksi seuraavan sukupolven laitteilla saadaan hyöty myös paremmin koskematta koodiin.

Kaksiteräinen miekka, mutta edut ovat paremmat pitkässä juoksussa.

PUBG:ssä on Xbox One X:llä on toinen moodinsa kokonan.

Kiitos tästä, tuntui vain sulavemmalta.

Tuli ostettua c32hg70 näyttö pc:lle ja pitää kyllä viikonloppuna testata tuota xboxin freesyncciä. :cigar2:
 
Ei ole vaikutusta. Xbox One X ei toimi noin ja tästä on jonkin verran artikkeleita. Käytännössä Xbox Onella ei resoluutiota kerrota laitteelle devaajien puolesta vaan järjestelmä tekee supersamplauksen aina automaattisesti. Tämä on yksi syy miksi esim. 4K upgradet ovat mahdollisia 360 peleissä ja varmaan myös yksi syy, miksi seuraavan sukupolven laitteilla saadaan hyöty myös paremmin koskematta koodiin.

Kaksiteräinen miekka, mutta edut ovat paremmat pitkässä juoksussa.

PUBG:ssä on Xbox One X:llä on toinen moodinsa kokonan.
Millä tavalla pakotettu Supersampling on parempi kuin se, että järjestelmäasetuksista sen saa halutessaan pois? KH3 pelissä siitä mahdollisuudesta on valtava hyöty.
 
Millä tavalla pakotettu Supersampling on parempi kuin se, että järjestelmäasetuksista sen saa halutessaan pois? KH3 pelissä siitä mahdollisuudesta on valtava hyöty.

Editoitu postausta eli jotta kuvanlaatu olisi aina paras.

Valtava hyöty on todella kyseenlainen kommentti tässä tapauksessa pyörittää 1080p kuvaa 4K TV:ssä 1/4:lla paneelin resoluutiosta.

Jos olisi 1080p paneeli niin ehkä siitä hieman vertailukohtaisesti olisi hyötyä parin freimin verran jäätävästä kuvanlaadun kustannuksella.

Toki voit mennä tästä vs. threadiin jatkamaan.
 
Editoitu postausta eli jotta kuvanlaatu olisi aina paras.

Valtava hyöty on todella kyseenlainen kommentti tässä tapauksessa pyörittää 1080p kuvaa 4K TV:ssä 1/4:lla paneelin resoluutiosta.

Jos olisi 1080p paneeli niin ehkä siitä hieman vertailukohtaisesti olisi hyötyä parin freimin verran jäätävästä kuvanlaadun kustannuksella.

Toki voit mennä tästä vs. threadiin jatkamaan.
Pelattavuus menee aina resoluution edelle. Koska nämä konsolit ovat mallia 4K Ready niin onko sillä väliä pelaatko 1080p, 1296p vai 1440p? Kaikki resot kun ovat kaukana 4K tasosta. Supersamplingin pois saaminen pelattavuutta parantaakseen on kiistaton etu vaikka tätä asiaa yrität siirtää toiseen ketjuun.
 
Pelattavuus menee aina resoluution edelle. Koska nämä konsolit ovat mallia 4K Ready niin onko sillä väliä pelaatko 1080p, 1296p vai 1440p? Kaikki resot kun ovat kaukana 4K tasosta. Supersamplingin pois saaminen pelattavuutta parantaakseen on kiistaton etu vaikka tätä asiaa yrität siirtää toiseen ketjuun.


Jos peli olisi 4K Natiivi ja 30FPS lukittu ja vaihtoehto olisi 1080p@60FPS lukittu niin ymmärtäisin hyvin tämän kommentin lukitun 30 freimin edestä. Esimerkkina on esim. Forza Horizon 4.

Tässä tapauksessa etu on pari freimiä silloin tällöin sen dippaillessa jokatapauksessa ja tässä tapauksessa vielä pitäisi ottaa puolet enemmän mössöä 4K paneelille sen takia ei mene ihan nyt läpi.

Tilanne eri, jos on 1080p laitteen käyttäjä, mutta 4K TV:lle ei.

Joten Xbox One X on nimenomaan 4K TV:lle tehty ja toiset konsolit eivät vielä tähän ole tehty.
 
Huomautus: Väittelyt jatkossa väittelyketjuun
Jos peli olisi 4K Natiivi ja 30FPS lukittu ja vaihtoehto olisi 1080p@60FPS lukittu niin ymmärtäisin hyvin tämän kommentin lukitun 30 freimin edestä. Esimerkkina on esim. Forza Horizon 4.

Tässä tapauksessa etu on pari freimiä silloin tällöin sen dippaillessa jokatapauksessa ja tässä tapauksessa vielä pitäisi ottaa puolet enemmän mössöä 4K paneelille sen takia ei mene ihan nyt läpi.

Tilanne eri, jos on 1080p laitteen käyttäjä, mutta 4K TV:lle ei.

Joten Xbox One X on nimenomaan 4K TV:lle tehty ja toiset konsolit eivät vielä tähän ole tehty.
Ehkäpä se seuraavassa sukupolvessa onnistuu tuo 1080@60 ja 4K30 jokaisessa pelissä. Mieluummin 1080@60 ja 4K60. Nythän nämä konsolit edustavat 4K Ready aikakautta kuten aikoinaan last genillä pelattiin HD Ready tasolla ennen Full HD aikakautta. One S on tässä Kingdom Hearts 3 tapauksessa siellä HD Ready ajassa. Ihan järkevää silti jos peli saadaan pyörimään vähän paremmin.

Jos noinkin kauas jäädään kuten KH3 pelissä tavoitteesta niin sutuksihan se menee jokatapauksessa.

Nyt ei ole ihan parista freimistä kyse kun katsot tuota videota. Ero on parhaimmillaan todella suuri. Laitoin valmiiksi vertailuun ettei tarvitse etsiä.

 
Viimeksi muokattu:
https://support.xbox.com/fi-fi/xbox-live-status

Joillakin ei toimi:

Xbox Liven keskeiset palvelut
Sisäänkirjautuminen; tilin luominen, hallinta tai palauttaminen; haku
30.1.2019 klo 20.12.00

En saa Xbox One X päälle - boottaa suoraan mustaan ruutuun. Tosin kerran pääsin kotiruudulle, mutta pelejä en saa käyntiin. Tuli vain virheilmoitus updatesta ja teksti "kokeile myöhemmin uudelleen".

Taattua Microsoft laatua (tm).
 
En saa Xbox One X päälle - boottaa suoraan mustaan ruutuun. Tosin kerran pääsin kotiruudulle, mutta pelejä en saa käyntiin. Tuli vain virheilmoitus updatesta ja teksti "kokeile myöhemmin uudelleen".

Taattua Microsoft laatua (tm).

Tuntuu olevan aika monella, facebookissa keskustelua.
 
Niin joo vielä yleisesti tuohon 1080p ja Xbox One X kombinaatioon

Esim. KH3:en tapauksessa Xbox One X:llä pelattuna 1080p näytöllä saadaan nimenoman tuo supersamplattu kuva 1440p resosta, joka on puolet Natiiivista 4K:sta samalla ruudunpäivityksellä eli toisinsanoen sen supersamplaus on myös paras tässä pelin tapauksessa 1080p näytölle.

Supersamplattu kuva 1440p -> 1080p on taas kuvanlaadullisesti huomattavasti parempi kuin 1080p.

Eli Xbox One X:llä pelaavat ja 1080p TV:en omistavat hyötyvät joka tapauksessa tuosta, myös KH3:en tapauksessa.
 
En saa Xbox One X päälle - boottaa suoraan mustaan ruutuun. Tosin kerran pääsin kotiruudulle, mutta pelejä en saa käyntiin. Tuli vain virheilmoitus updatesta ja teksti "kokeile myöhemmin uudelleen".

Taattua Microsoft laatua (tm).
Kuulema kun irrottaa verkkopiuhan,ninn onnistuu offlinessä pelaaminen.

edit:Livegamers facesivulta bongattua.
Kuva palaa takaisin ja pelihommat offlinessa onnistuvat, kun verkkopiuha irroitetaan. WiFin osalta täytyy kone poistaa verkosta modeemin asetuksien kautta.
 
Reboot = ratas ja restart/käynnistä konsoli uudelleen. Välttämättä tuo konsolin pelkkä sammuttaminen ei auta (instant-on).

 
Oli konsoli X hetken totaali juntturassa, mutta nyt näyttää toimivan. Hetken jo meinasin että pitääkö tehdasasetuksia palauttaa. Onneksi en ehtinyt. Onen alkuaikoina näihin sai tottua ja nyt edellisestä jumista on jo niin kauan että ehti jo miettiä oman konsolin lahoamista.
 
Itsellä katkes tänään fifa19 fut tuon live ongelman takia. Positiivista että tällä kertaa ei ollu ea servereissä se vika.
 
Vihdoin ja viimein Xbox käyttäjät pääsevät halutessaan eroon PC:llä riehuvista huijareista Sea of Thievesissä. Vasta nyt ovat tekemässä Crossplaytä valinnaiseksi tässä pelissä. Muissa crossplay-peleissä PC:en kanssa tuo on ollut aiemmin valinnaista (esim. Gears, Forza).



Xboxilla näyttäisi menevän ihan hyvin vaikkei välttämättä konsoleita läjäpäin myydäkkään:



Microsoft’s gaming revenues up 8% thanks to Xbox One software and Game Pass
 
Helmikuun GwG tarjonta.


Tuo Castlevania klooni onkin ollut tarkoitus testata pidemmän aikaa :tup: Bombermanit ovat myös aina viihdyttäviä moninpelejä.
Ehkäpä se seuraavassa sukupolvessa onnistuu tuo 1080@60 ja 4K30 jokaisessa pelissä. Mieluummin 1080@60 ja 4K60. Nythän nämä konsolit edustavat 4K Ready aikakautta kuten aikoinaan last genillä pelattiin HD Ready tasolla ennen Full HD aikakautta. One S on tässä Kingdom Hearts 3 tapauksessa siellä HD Ready ajassa. Ihan järkevää silti jos peli saadaan pyörimään vähän paremmin.

Jos noinkin kauas jäädään kuten KH3 pelissä tavoitteesta niin sutuksihan se menee jokatapauksessa.

Nyt ei ole ihan parista freimistä kyse kun katsot tuota videota. Ero on parhaimmillaan todella suuri. Laitoin valmiiksi vertailuun ettei tarvitse etsiä.


Aikamoiset pyörimiserot kilpailijan eduksi :darra: Miten tässä näin kävi?
 
Xboxilla näyttäisi menevän ihan hyvin vaikkei välttämättä konsoleita läjäpäin myydäkkään:



Microsoft’s gaming revenues up 8% thanks to Xbox One software and Game Pass


Kerrotkos millä logiikalla saat pelkällä liikevaihdolla yrityksen liiketoiminnan tilan selville, jos kateprosenttia ei ilmoiteta? Vai onko sinulla sisäpiirin tietoa asiasta mielipidettäsi tukemaan?

Samalla logiikallahan Teslalla menee aivan helkkarin hyvin jos pelkkää liikevaihtoa tuijotetaan... :D

Selkeästi posiitivista raportissa sen sijaan on MAU:n selvä kasvu, etenkin kun katsotaan kehitystä pidemmällä aikajaksolla. Pelkkiä YoY-lukuja katsoessa kun on sellainen riski, että heikko vertailukausi antaa väärän kuvan kokonaisuudesta:

Xbox Live MAU 2019 | Statistic
 
Viimeksi muokattu:
Pitäis kyllä kattoa vaikka reddit jos ei jokin toimi. Elisen blackscreen epidemian aikana oli lähellä ettei oma boksi lentäny ikkunasta tulos. Ehkä vähän liian isot halut päästä forzaa vetämään?
Mutta kieltämättä aika typerää että jonkin nettihomman takia kone käyttäytyy kuin ois rikki :D
 
The Grand Tour Game poistaa itse tallennustiedostosi Xbox Onella

Rallipeli The Grand Tour Game on osoittautunut huonolaatuiseksi lisenssitauhkaksi. Pisteenä iin päällä ainakin Xbox One X -versiota vaivaa bugi, jonka ansiosta peli poistaa omin lupineen tallennustiedostoja.

Ensimmäisen kerran tallennustiedosto lähti bittiavaruuteen päivityksen mukana. Alusta aloittamisen jälkeen konsoli sulki itsensä kokonaan, ja käynnistyksen jälkeen tallennustiedostosta ei näkynyt jälkeäkään.

Kehittäjä on kertonut Twitterissä olevansa tietoinen ongelmasta. Korjaava päivitys on työn alla.

The Grand Tour Game poistaa itse tallennustiedostosi Xbox Onella
 
Kerrotkos millä logiikalla saat pelkällä liikevaihdolla yrityksen liiketoiminnan tilan selville, jos kateprosenttia ei ilmoiteta? Vai onko sinulla sisäpiirin tietoa asiasta mielipidettäsi tukemaan?

Samalla logiikallahan Teslalla menee aivan helkkarin hyvin jos pelkkää liikevaihtoa tuijotetaan... :D

Selkeästi posiitivista raportissa sen sijaan on MAU:n selvä kasvu, etenkin kun katsotaan kehitystä pidemmällä aikajaksolla. Pelkkiä YoY-lukuja katsoessa kun on sellainen riski, että heikko vertailukausi antaa väärän kuvan kokonaisuudesta:

Xbox Live MAU 2019 | Statistic
Ei tosiaankaan selviä pelkästään liikevaihtoa tuijottamalla.
 
Muistutan väittely-ketjun olemassa olosta, tästä on taidettu huomauttaa useammasti. Tiettyyn peliin liittyvät keskustelut ja väittelyt mielellään suoraan itse peliä käsittävään ketjuun, kuten nyt tuo Kingdom Hearts 3.
 
Lisää pelejä taaksepäin yhteensopivuuteen:



Vanhempi Tomb Raider viime geniltä (Xbox One versio) tulossa Xbox Game Passiin:

 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 417
Viestejä
4 507 118
Jäsenet
74 396
Uusin jäsen
A77A

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom