Xbox One & One X keskustelu

40 miljoonan pintaan joten tuskin tappiollista.
Yhteensä varmaan tuota luokkaa on Xbox One myynyt. Mutta miten on pelkästään X jos kerran menee hyvin kaupaksi? Vertailun vuoksi Xbox 360 möi elinaikanaan n. 85 miljoonaa ilman välipäivityksiä eli siihen suhteutettuna heikot myynnit. Tappiollisuudesta tai voitollisuudesta paha mennä arvailemaan kun muistelen lukeneeni, että MS käytti jo pelkän ohjaimen suunnitteluun valtavasti rahaa.
 
Yhteensä varmaan tuota luokkaa on Xbox One myynyt. Mutta miten on pelkästään X jos kerran menee hyvin kaupaksi? Vertailun vuoksi Xbox 360 möi elinaikanaan n. 85 miljoonaa ilman välipäivityksiä eli siihen suhteutettuna heikot myynnit. Tappiollisuudesta tai voitollisuudesta paha mennä arvailemaan kun muistelen lukeneeni, että MS käytti jo pelkän ohjaimen suunnitteluun valtavasti rahaa.
Joo siis Xbox One. Nii no toisaalta olihan Xbox 360:llä päivityksiä useitakin vaikkei noin suuria. Xbox 360 20gb ilman HDMI, Xbox 360 60gb ja Xbox Elite 120gb, Xbox Slim 250gb, Xbox Slim 500gb nyt ainakin tulee mieleen. Oli varmaan muitakin päivitettyjä malleja. Kuitenkin samat pelit noissakin toimii.
 
Persnetollahan kaikki konsolirauta taidetaan myydä. Raha sitten peleistä.
 
Piti sanomani 4K/HDR:stä että, vaikka toki vielä asetukset hakusessa, näyttää olevan aika paljon eroja. Horizon 4/F7 aika suoraan ok, varsinkin kun peleissä se säätö vielä, mutta FH3 muuttuu epämiellyttävän karkki/piirretyn näköiseksi. Se melkein varmaan olisi parempi vaan perus 1080p/4K:na ilman hdr:ää, mutta asetuksissa ei kai pysty laittamaan että joku peli ei hdr:llä alkaisi kun telkkari tukee.

Tv siis nyt se Sony XF9005.
 
Joo siis Xbox One. Nii no toisaalta olihan Xbox 360:llä päivityksiä useitakin vaikkei noin suuria. Xbox 360 20gb ilman HDMI, Xbox 360 60gb ja Xbox Elite 120gb, Xbox Slim 250gb, Xbox Slim 500gb nyt ainakin tulee mieleen. Oli varmaan muitakin päivitettyjä malleja. Kuitenkin samat pelit noissakin toimii.
Nuo on ihan normaaleja päivityksiä mitä ollaan nähty myös nykyisen sukupolven osalta ja varmasti tulevissakin. Pienempää virrankulutusta, suurempaa tallennustilaa, jäähdytyksen uudistuksia, tyyppivikojen korjauksia jne. Xbox 360 möi hyvin kun sille oli hyvä pelivalikoima ja laite oli suunniteltu alusta saakka tasaisen hyväksi.
 
Persnetollahan kaikki konsolirauta taidetaan myydä. Raha sitten peleistä.
Juu mutta tarkoitinkin että kun määrä on 40 miljoonaa kappaletta niin tuskin tappiolla myyvät. Eli juurikin sen määrän takia koska tulot tulee muusta. Jos ei kappalemäärä olisi korkea niin ei riittäisi käyttäjiä jotka kuluttaisi palveluihin, lisätarvikkeisiin ja peleihin rahaa.
 
Persnetollahan kaikki konsolirauta taidetaan myydä. Raha sitten peleistä.

Ei tämä mikään nyrkkisääntö ole. Se on kyllä varsin tavallista konsolin julkaisuhetkellä, mutta ajan myötä komponenttien halventuessa ja kokoamislinjojen kehittyessä valmistushinta laskee aina, ja nopeammin kuin konsolin myyntihinnat (ellei konsoli floppaa täysin).
 
Juu mutta tarkoitinkin että kun määrä on 40 miljoonaa kappaletta niin tuskin tappiolla myyvät. Eli juurikin sen määrän takia koska tulot tulee muusta. Jos ei kappalemäärä olisi korkea niin ei riittäisi käyttäjiä jotka kuluttaisi palveluihin, lisätarvikkeisiin ja peleihin rahaa.
Möihän kilpailija pitkään tappiolla viimesukupolvessa.
 
Konsolien hinnat aika yksi ja sama kun vehkeet omistaa, mutta edelleen haluan aina valittaa siitä että miksi toisella puolella pelitarjoukset koko ajan parempia. Kun kuitenkin plesekin on niin kyllä se aina vituttaa katsoa niitä halvempia hintoja(ja kuinka uuden tittelit nopeammin alessa) verrattuna Xboxin storeen. Ihmettelen sitä siksikin että tietääkseni Msoftalla rahaa kuin roskaa ja taa Sonny vuosikaudet ollut vaikeuksissa, niin ei oikein mene jakeluun tuo pelien hintapolitiikka.
 
Piti sanomani 4K/HDR:stä että, vaikka toki vielä asetukset hakusessa, näyttää olevan aika paljon eroja. Horizon 4/F7 aika suoraan ok, varsinkin kun peleissä se säätö vielä, mutta FH3 muuttuu epämiellyttävän karkki/piirretyn näköiseksi. Se melkein varmaan olisi parempi vaan perus 1080p/4K:na ilman hdr:ää, mutta asetuksissa ei kai pysty laittamaan että joku peli ei hdr:llä alkaisi kun telkkari tukee.

Tv siis nyt se Sony XF9005.
Omasta mielestäni taas ilman HDR:ää FH3:sta tulee todella harmaan ja latistuneen näköinen :)
Konsolien hinnat aika yksi ja sama kun vehkeet omistaa, mutta edelleen haluan aina valittaa siitä että miksi toisella puolella pelitarjoukset koko ajan parempia. Kun kuitenkin plesekin on niin kyllä se aina vituttaa katsoa niitä halvempia hintoja(ja kuinka uuden tittelit nopeammin alessa) verrattuna Xboxin storeen. Ihmettelen sitä siksikin että tietääkseni Msoftalla rahaa kuin roskaa ja taa Sonny vuosikaudet ollut vaikeuksissa, niin ei oikein mene jakeluun tuo pelien hintapolitiikka.
Sony joutuu taistelemaan piratismia vastaan. PS4:llä kun tuo waretus on mahdollista.
 
Piti sanomani 4K/HDR:stä että, vaikka toki vielä asetukset hakusessa, näyttää olevan aika paljon eroja. Horizon 4/F7 aika suoraan ok, varsinkin kun peleissä se säätö vielä, mutta FH3 muuttuu epämiellyttävän karkki/piirretyn näköiseksi. Se melkein varmaan olisi parempi vaan perus 1080p/4K:na ilman hdr:ää, mutta asetuksissa ei kai pysty laittamaan että joku peli ei hdr:llä alkaisi kun telkkari tukee.

Tv siis nyt se Sony XF9005.


HDR:än saa pois ainakin Xbox Onen asetuksista - toki vaikuttaa kaikkiin peleihin.
 
Konsolien hinnat aika yksi ja sama kun vehkeet omistaa, mutta edelleen haluan aina valittaa siitä että miksi toisella puolella pelitarjoukset koko ajan parempia. Kun kuitenkin plesekin on niin kyllä se aina vituttaa katsoa niitä halvempia hintoja(ja kuinka uuden tittelit nopeammin alessa) verrattuna Xboxin storeen. Ihmettelen sitä siksikin että tietääkseni Msoftalla rahaa kuin roskaa ja taa Sonny vuosikaudet ollut vaikeuksissa, niin ei oikein mene jakeluun tuo pelien hintapolitiikka.


Julkaisija nuo hinnat määrittää, kuten tälläkin hetkellä Battlefield 5 on 35e BF4/BF1:en kautta ostettuna jos on veteraani status.
 
Julkaisija nuo hinnat määrittää, kuten tälläkin hetkellä Battlefield 5 on 35e BF4/BF1:en kautta ostettuna jos on veteraani status.

Toki voisi sitten kysyä mikä on julkaisijoiden intressi estää halvemmat hinnat toisella taholla jos ne sallitaan toisaalla.
 
Toki voisi sitten kysyä mikä on julkaisijoiden intressi estää halvemmat hinnat toisella taholla jos ne sallitaan toisaalla.

Varmaan kuuluu vs. ketjuun tuo. En itse ole seurannut kovinkaan, mutta satunnaisesti kyllä 3rd partyjen pelit on melko samalla viivalla olleet.

Valikoima on toki eri.

Xboxin pelejä taas voi hankkiä helpommin jenkkistoresta ilman toista tiliä tai cdkeyssistä missä on valikoimaa reilusti.
 
Tuskinpa on kauheita alennuksia luvassa, kun nykyiselläkin hinnalla menee kaupaksi.
Xbox One X 'performing phenomenally' says NPD

Myy hyvin? Ennemminkin koko Xbox One -tuoteperheen myynnit ovat linjassa -15/-16 tasossa, eli myy hyvin umpisurkeaan vuoteen 2017 nähden. Pientä lähdekritiikkiä nyt peliin, kiitos.

Xbox One X "Performing Phenomenally" says NPD

"The main point is that Xbox One sales in 2017 were lower than any other prior year in the US (excluding 2013). In 2018 the unit sales are more inline with 2015/16 which were the two peak years for the system. It remains to be seen whether Xbox One will have a record year, but it's still significantly up from last year.

It goes to show the impact that the Xbox One X release has had on Xbox One family sales in the US. The PS4 has seen a similar thing as well with sales notably up from last year.

Whilst there are multiple reasons why total sales are up, it is worth noting that One X and Pro are one of the main reasons."

Kannattaa seurata TGA:ia, mikäli xbox-aiheiset uutiset kiinnostavat:

 
Sitä tarkoitinkin että pitäisi olla peleissä tms asetus jolla tuon saisi pelikohtaisesti tehtyä.

Joo niin sais, taitaa olla melko harvassa.

Henk.koht itselläni ei ole pahemmin hdr:än kanssa ollut ongelmia ellei pelissä sitten itsessään ole ne "pielessä".

PUBG:n mm. alkukuvat on varsin kivasti puhkipalaneita, kiitos "Finaali" 1.0 versio ja sen jälkeen tullut tuo probleema.


Tomb Raiderin Trial:

 
Digital Foundryn analyysi Just Cause 4:esta.

Yleisesti otttaen ruudunpäivitys on kaikilla konsoleilla huomattavasti parantunut aiemmista versioista ja peli tukeekin nyt dynaamista resoluutiota. mm. Havok käyttää nyt kaikkia CPU coreja.

Normi Xbox One pyörii 720p - 900p resoluutiolla, mutta sen ruudunpäivityksessä on jonkin verran ongelmia. Kehittäjät ovat kuitenkin kertoneet korjaavansa ja optivoimansa esramia paremmin myöhemmässä päivityksessä.

Xbox One X versio pyörii käytännössä 1440p - Natiivin 4K 2160p resoluution välillä vaikka kehittäjät ovatkin kertoneet sen voivan pudota 1080p:enkin. Ruudunpäivitys on melko vakaa paria dippiä siellä täällä. Saa nähdä päivittävätkö myös tuota seuraavassa päivityksessä.

 
Myy hyvin? Ennemminkin koko Xbox One -tuoteperheen myynnit ovat linjassa -15/-16 tasossa, eli myy hyvin umpisurkeaan vuoteen 2017 nähden. Pientä lähdekritiikkiä nyt peliin, kiitos.

Xbox One X "Performing Phenomenally" says NPD

"The main point is that Xbox One sales in 2017 were lower than any other prior year in the US (excluding 2013). In 2018 the unit sales are more inline with 2015/16 which were the two peak years for the system. It remains to be seen whether Xbox One will have a record year, but it's still significantly up from last year.

It goes to show the impact that the Xbox One X release has had on Xbox One family sales in the US. The PS4 has seen a similar thing as well with sales notably up from last year.

Whilst there are multiple reasons why total sales are up, it is worth noting that One X and Pro are one of the main reasons."

Kannattaa seurata TGA:ia, mikäli xbox-aiheiset uutiset kiinnostavat:


Xboxilla menossa myynnillisesti paras vuosi, pitkälle on kiittäminen oneX markkinoille tuloa.
 
DMC 5:en demo huomenna?



Vielä löytyy julkaisuja tälle vuodelle, todennäköisesti Below vielä tulee vielä.


 
Viimeksi muokattu:
microsoft_nintendosony_2681313_650x.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Xboxilla menossa myynnillisesti paras vuosi, pitkälle on kiittäminen oneX markkinoille tuloa.
RDR2 peli on erittäin iso tekijä. Jos peli olisi myös pc:lle niin myynnit olisi taatusti huonommat. RDR2 on mainio esimerkki siitä, että hyvät pelit myyvät konsoleita.
 
RDR2 peli on erittäin iso tekijä. Jos peli olisi myös pc:lle niin myynnit olisi taatusti huonommat. RDR2 on mainio esimerkki siitä, että hyvät pelit myyvät konsoleita.
Totta. -15 ja -16 ilmestyi halo 5 ja gears of War 4 ja myynnit oli Xbox mittakaavassa erittäin hyvät.
 
Totta. -15 ja -16 ilmestyi halo 5 ja gears of War 4 ja myynnit oli Xbox mittakaavassa erittäin hyvät.
Juu Halo on myynyt hyvin vaikka laitteita ei paljoa olekaan myyty. Gears on hyötynyt multiplattarista kuten RDR2. RDR2 tulee myymään vielä toisen mokoman kunhan kunnollinen 60fps versio tulee pc:lle.
 
Juu Halo on myynyt hyvin vaikka laitteita ei paljoa olekaan myyty. Gears on hyötynyt multiplattarista kuten RDR2. RDR2 tulee myymään vielä toisen mokoman kunhan kunnollinen 60fps versio tulee pc:lle.

Nojaa, en usko Gearsin hyötyneen multiplattareista juurikaan. Se joka on hyötynyt eniten on Forza Horizon sarja (3 ja 4), joka taas ei ole näemmä vaikuttanut mitenkään negatiivisesti Xbox One X:ään, mistä alunperin oli kyse.

RDR ei ole kuitenkaan sama kuin GTA (Online), joten en henkilökohtaisesti lähtisi samanlaista menestystä takaamaan vielä tässä vaiheessa.

Muutenkin nämä "hyötymis" jutut on vähän jo vanhanaikaisia, koska pelit tulevat kaikille alustasta riippumatta ja parhaimillaan näitä pelataan ja jatketaan vaikka iphone-puhelimella (tosin riippuen vähän pelistä). Villinä veikkauksena on Xbox Game Passin siirtyminen xcloudiin, joka tuon mahdollistaa.

Tähän suuntaan myös Google tätä tarjoaa.

 
Nojaa, en usko Gearsin hyötyneen multiplattareista juurikaan. Se joka on hyötynyt eniten on Forza Horizon sarja (3 ja 4), joka taas ei ole näemmä vaikuttanut mitenkään negatiivisesti Xbox One X:ään, mistä alunperin oli kyse.

RDR ei ole kuitenkaan sama kuin GTA (Online), joten en henkilökohtaisesti lähtisi samanlaista menestystä takaamaan vielä tässä vaiheessa.

Muutenkin nämä "hyötymis" jutut on vähän jo vanhanaikaisia, koska pelit tulevat kaikille alustasta riippumatta ja parhaimillaan näitä pelataan ja jatketaan vaikka iphone-puhelimella (tosin riippuen vähän pelistä). Villinä veikkauksena on Xbox Game Passin siirtyminen xcloudiin, joka tuon mahdollistaa.

Tähän suuntaan myös Google tätä tarjoaa.


On kyllä totta, että Microsoftin windows kauppa ei kelpaa laatutietoisille pc pelaajille joten Gears myynnit ovat varmaan siellä melko vähäisiä.

Oletko koskaan miettinyt mitä pilvipelaaminen vaatii internetyhteyksiltä suuria massoja ajatellen? Sanoisin ettei tuosta tule pitkään aikaan massoille toimivaa vaihtoehtoa. Onhan näitä palveluja ollut jo kauan olemassa mutta heikoin menestyksin.
 
On kyllä totta, että Microsoftin windows kauppa ei kelpaa laatutietoisille pc pelaajille joten Gears myynnit ovat varmaan siellä melko vähäisiä.

Oletko koskaan miettinyt mitä pilvipelaaminen vaatii internetyhteyksiltä suuria massoja ajatellen? Sanoisin ettei tuosta tule pitkään aikaan massoille toimivaa vaihtoehtoa. Onhan näitä palveluja ollut jo kauan olemassa mutta heikoin menestyksin.

Hyvin se on kelvannut Forza Horizon 4:essakin.

On jo todettu 4G yhteyksien riittävän mobiililla ja toki 5G vähentää latenssia mobiililla. Kotitalouksissa perjaatteessa Netflix toimii, niin nuokin toimivat.

Enempi kyse on siitä, missäpäin maailmaa ja millä infralla tuota meinataan tehdä, kuin kotitalouksien laitteet.

Tästä syystä Google omilla ja Microsoft Azuren palvelinkeskuksellaan ovatkin aika vahvoilla, joista MS:llä se on kustannustehokkain toteuttaa omat alustat huomioon ottaen...

Suomea lähin isompi Azure on Ruotsissa ja Norjassa.
 
Hyvin se on kelvannut Forza Horizon 4:essakin.

On jo todettu 4G yhteyksien riittävän mobiililla ja toki 5G vähentää latenssia mobiililla. Kotitalouksissa perjaatteessa Netflix toimii, niin nuokin toimivat.

Enempi kyse on siitä, missäpäin maailmaa ja millä infralla tuota meinataan tehdä, kuin kotitalouksien laitteet.

Tästä syystä Google omilla ja Microsoft Azuren palvelinkeskuksellaan ovatkin aika vahvoilla, joista MS:llä se on kustannustehokkain toteuttaa omat alustat huomioon ottaen...
Edelleen puhutaan vain teoreettisista seikoista. Kaupungeissa mobiiliverkot kuormittuvat raskaasti tiettyinä kellonaikoina jo nyt ja maaseudulla suuremmilla etäisyyksillä epävarmuudet lisääntyvät. Ja tämä on Suomen tilannetta 4G osalta. 5G on sitten vielä oma tarinansa taajaman ulkopuolella.

Lisäksi Suomi on internetin osalta aika korkealla tasolla erityisesti yhteyksien hintojen osalta. Kaikkialla näin ei ole.
 
Edelleen puhutaan vain teoreettisista seikoista. Kaupungeissa mobiiliverkot kuormittuvat raskaasti tiettyinä kellonaikoina jo nyt ja maaseudulla suuremmilla etäisyyksillä epävarmuudet lisääntyvät. Ja tämä on Suomen tilannetta 4G osalta. 5G on sitten vielä oma tarinansa taajaman ulkopuolella.

Lisäksi Suomi on internetin osalta aika korkealla tasolla erityisesti yhteyksien hintojen osalta. Kaikkialla näin ei ole.


Et kait nyt vahingossa väitä, ettei 4G:ssä löytyisi vähintään esim. 5 Mbit sekunnissa, joka riittää Netflixin 1080plle heidän vanhentuneella tekniikalleen, kun 3G H+ riittää jo?

Latenssit taas 3G:ssa on ongelmana muuhun ja 5G:tä tuskin nähdäään taajamien ulkopuolella.

Muutenkaan en näe tässä mitään ongelmaa mobiilikäyttäjillä, jotka jo nyt pelaavat tai käyttävät muita striimauspalveluita.

Elisan peitto 4G:ssä tällähetkellä:

bsmzijm.png


Esim. Netflixin sivuilta:

Internetyhteyden nopeussuositukset
Alla on esitetty kutakin striimausta koskevat internetyhteyden nopeussuositukset TV-sarjojen ja elokuvien katseluun Netflixistä.

  • 0,5 megabittiä sekunnissa – vaadittu laajakaistan yhteysnopeus

  • 1,5 megabittiä sekunnissa – suositeltu laajakaistan yhteysnopeus

  • 3,0 megabittiä sekunnissa – SD-laatusuositus

  • 5,0 megabittiä sekunnissa – suositellaan HD-laadulle

  • 25 megabittiä sekunnissa – Ultra HD ‑laatusuositus

Internetyhteyden nopeussuositukset
 
Et kait nyt vahingossa väitä, ettei 4G:ssä löytyisi vähintään esim. 5 Mbit sekunnissa, joka riittää Netflixin 1080plle heidän vanhentuneella tekniikalleen, kun 3G H+ riittää jo?

Latenssit taas 3G:ssa on ongelmana muuhun ja 5G:tä tuskin nähdäään taajamien ulkopuolella.

Muutenkaan en näe tässä mitään ongelmaa mobiilikäyttäjillä, jotka jo nyt pelaavat tai käyttävät muita striimauspalveluita.

Elisan peitto 4G:ssä tällähetkellä:

bsmzijm.png


Esim. Netflixin sivuilta:

Internetyhteyden nopeussuositukset
Alla on esitetty kutakin striimausta koskevat internetyhteyden nopeussuositukset TV-sarjojen ja elokuvien katseluun Netflixistä.

  • 0,5 megabittiä sekunnissa – vaadittu laajakaistan yhteysnopeus

  • 1,5 megabittiä sekunnissa – suositeltu laajakaistan yhteysnopeus

  • 3,0 megabittiä sekunnissa – SD-laatusuositus

  • 5,0 megabittiä sekunnissa – suositellaan HD-laadulle

  • 25 megabittiä sekunnissa – Ultra HD ‑laatusuositus

Internetyhteyden nopeussuositukset
En väitä vaan sinulla tuntuu nyt olevan agendana tuo verkon nimellinen nopeus ja mitä tasoa vaaditaan striimaukseen. Suomalaisittain suuressa kaupungissa jossa asun droppaa Saunalahden 4G yhteys iltapäivästä lähtien todella massiivisesti. Nopeudet heittelevät rajusti tippuen välillä todella alas kuten <2Mbps. Lisäksi ping vaihtee jonkinverran joka on erittäin oleellinen asia striimauspelaamisessa. Lisäksi ei tarvitse mennä kovinkaan kauas taajaman ulkopuolelle kun tilanne pahenee entisestään. Esim. DNA liittymällä saattaa syrjäseudulla vuodenajasta riippuen olla nopeudet 1Mbps-10Mbps vaikka maksat paljon nopeammasta. Saunalahdella on hyvä jos yhteys edes toimii. Syksyisin yleensä yhteyden laatu heikkenee kaikkein eniten.
Et voi verrata videoiden katselua pelaamiseen koska pelaamisessa kontrollien on oltava nopeita ja tasaisia jatkuvasti. Lisäksi jos tällaiset pelipalvelut tulisivat kovinkin yleisiksi niin se vaatisi operaattoreilta valtavia satsauksia verkon lisäkuorman kattamiseen. Luuletko, että siellä on paljonkin kiinnostusta asiaan josta eivät hyödy yhtään mitään? Myös pelipalvelimien sijainti vaikuttaa merkittävästi viiveisiin.
Tuollaiset pilvipelaamiset voi toimia rajatulle yleisölle jolla on tekniset seikat kaikinpuolin kunnossa. Näinhän se on ollut tähänkin saakka niillä jotka vastaavia palveluita ovat tarjonneet.
 
Viimeksi muokattu:
Et voi verrata videoiden katselua pelaamiseen koska pelaamisessa kontrollien on oltava nopeita ja tasaisia jatkuvasti.

No tämä. Videoissa, vaikka kyse onkin livestriimistä, puolen tai muutamankaan sekunnin ylimääräinen viive puskurina ei haittaa mitään, mutta pelaamisesta se tekisi helvettiä.
 
Et voi verrata videoiden katselua pelaamiseen koska pelaamisessa kontrollien on oltava nopeita ja tasaisia jatkuvasti. Lisäksi jos tällaiset pelipalvelut tulisivat kovinkin yleisiksi niin se vaatisi operaattoreilta valtavia satsauksia verkon lisäkuorman kattamiseen. Luuletko, että siellä on paljonkin kiinnostusta asiaan josta eivät hyödy yhtään mitään? Myös pelipalvelimien sijainti vaikuttaa merkittävästi viiveisiin.
Tuollaiset pilvipelaamiset voi toimia rajatulle yleisölle jolla on tekniset seikat kaikinpuolin kunnossa. Näinhän se on ollut tähänkin saakka niillä jotka vastaavia palveluita ovat tarjonneet.


Ei ne latenssit heilu 4G:ssä kuten annat ymmärtää ellei sitten asennuksessa tai jossain muussa ulkoisissa tekijöissä ole ongelmia sisäverkossa. 3G:ssä on noita ongelmia ja varsinkin kun Voice-liikenne priorisoidaan 3G:ssä.

Ei tuossa mistään ylikuormasta tai satsaamisesta ole kyse. Ihan samalla käyttöasteella ne on kuin nykyäänkin Netflixiä katsottaessa tai muita mobiilipelejä pelatessa. Mistä oikein kehität näitä?

Haja-asutusalueella joutuu melko väkisinkin turvautumaan lisäantenneihin, jos ei sitä ennestään ole jo tehty. Operaattoria vaihtamalla yleensä selviää paras peittävyys. 800MHz 4G kantaa jopa paremmin kuin 900Mhz 2G GSM900 verkko. Kyse on lähinnä onko linkkejä vai ei. Massat kuitenkin asuu kaupungeissa.

Näillä millään ei ole kuitenkaan mitään merkitystä, koska riittää perjaatteessa että se Netflix pyörii, niin siellä myös pelistriimauskin toimii.

Katsoitko edes sitä DF:än videota? Siinähän nimenomaan kontrollit olivat jo aika lailla riittävät siihen käyttöön Googlella. Ei tuolla mitään CODia väännetä kilpatasolla vaan varmasti juurikin passeli johonkin 3rd person peleihin sekä satunnaiseen käyttöön.

Itse ohjaimesta lähtevä data palvelimelle on joitakin kilotavuja sekunnissa.

"Developers and researchers at Microsoft Research are creating ways to combat latency through advances in networking topology, and video encoding and decoding. Project xCloud will have the capability to make game streaming possible on 4G networks and will dynamically scale to push against the outer limits of what’s possible on 5G networks as they roll out globally. Currently, the test experience is running at 10 megabits per second. Our goal is to deliver high-quality experiences at the lowest possible bitrate that work across the widest possible networks, taking into consideration the uniqueness of every device and network."

Project xCloud: Gaming with you at the center - The Official Microsoft Blog

Azuren sijainnit:

OMB-Azure-regions-around-world-1024x563.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Xbox Game Passiin lisää pelejä:

XGP_DEC_2018_B-hero.jpg


  • Mortal Kombat X (December 7)
  • Ashen (December 7)
  • Kingdom Two Crowns (December 11)
  • Pro Evolution Soccer 19 (December 13)
  • Spintires: Mudrunner (December 13)
  • Below (December 14)
  • Hellblade: Senua’s Sacrifice (December 17)
  • Ori and the Blind Forest (December 20)
  • Shadow Warrior 2 (December 20)



Lisäksi Forza Horizon 4:en Fortune Island DLC:n traileri. Laajennus tulee 13.12.2018.

 
Viimeksi muokattu:
No entäs, mitähän 4G expertit arvelette viiveille käyvän kun VIRVE verkko siirretään kuluttaja 4G verkkoon ja vielä VIRVE priorisoinnilla.
Kysynpähän vain :think:
 
No entäs, mitähän 4G expertit arvelette viiveille käyvän kun VIRVE verkko siirretään kuluttaja 4G verkkoon ja vielä VIRVE priorisoinnilla.
Kysynpähän vain :think:

Jos ei ole mitään onnettomuutta juuri tolppasi alueella tai selvää syytä että näin joudutaan tekemään, niin ei ole mitään merkitystä. Tuota on jo 2016 vuodesta lähtien testattu.

"Priorisointia ja altapurkua toteutettaisiin niissä poikkeuksellisissa tilanteissa, joissa yhtäaikaisen liikenteen määrä tukiasema-alueella on niin suuri, että viranomaisten sovellusten käyttö muuten hidastuisi tai estyisi. Normaalitilanteissa viranomaiskäyttö ei heikennä muiden asiakkaiden kokemaa palvelun laatua millään tavalla."

Viranomaisviestinnän priorisointi onnistuu LTE/4G-verkossa - Erve Uutiset
 
Itsehän ajalen boksilla 4G verkon ja wlanin avulla :cigar2: Hyvin toimii, oli kello mitä tahansa.

Sama täällä, paitsi että boksi on kaapelilla kiinni 4G-reitittimessä. Ihan hyvin toimii, mutta en kyllä haaveilekaan, että pelistriimaus toimisi millään 4G:llä tyydyttävästi.
 
Ei ne latenssit heilu 4G:ssä kuten annat ymmärtää ellei sitten asennuksessa tai jossain muussa ulkoisissa tekijöissä ole ongelmia sisäverkossa. 3G:ssä on noita ongelmia ja varsinkin kun Voice-liikenne priorisoidaan 3G:ssä.

Ei tuossa mistään ylikuormasta tai satsaamisesta ole kyse. Ihan samalla käyttöasteella ne on kuin nykyäänkin Netflixiä katsottaessa tai muita mobiilipelejä pelatessa. Mistä oikein kehität näitä?

Haja-asutusalueella joutuu melko väkisinkin turvautumaan lisäantenneihin, jos ei sitä ennestään ole jo tehty. Operaattoria vaihtamalla yleensä selviää paras peittävyys. 800MHz 4G kantaa jopa paremmin kuin 900Mhz 2G GSM900 verkko. Kyse on lähinnä onko linkkejä vai ei. Massat kuitenkin asuu kaupungeissa.

Näillä millään ei ole kuitenkaan mitään merkitystä, koska riittää perjaatteessa että se Netflix pyörii, niin siellä myös pelistriimauskin toimii.

Katsoitko edes sitä DF:än videota? Siinähän nimenomaan kontrollit olivat jo aika lailla riittävät siihen käyttöön Googlella. Ei tuolla mitään CODia väännetä kilpatasolla vaan varmasti juurikin passeli johonkin 3rd person peleihin sekä satunnaiseen käyttöön.

Itse ohjaimesta lähtevä data palvelimelle on joitakin kilotavuja sekunnissa.

"Developers and researchers at Microsoft Research are creating ways to combat latency through advances in networking topology, and video encoding and decoding. Project xCloud will have the capability to make game streaming possible on 4G networks and will dynamically scale to push against the outer limits of what’s possible on 5G networks as they roll out globally. Currently, the test experience is running at 10 megabits per second. Our goal is to deliver high-quality experiences at the lowest possible bitrate that work across the widest possible networks, taking into consideration the uniqueness of every device and network."

Project xCloud: Gaming with you at the center - The Official Microsoft Blog

Azuren sijainnit:

OMB-Azure-regions-around-world-1024x563.jpg
Mistä oikein kehität näitä "verkon käyttöaste ei muutu" juttujasi? Pelaaminen tulisi sen netflix käytön lisäksi mukaan joten ihan taatusti kuorma kasvaa ja paljon. Lisäksi mobiilipelaamisesi käy kovin hankalaksi jos pitää taajaman ulkopuolella kantaa lisäantenneita. Junamatkalla Rovaniemeltä Helsinkiin et voi pelata mitään koska kuuluvuudet vaihtelevat kokoajan jne.
Edelleen käytännön kokemukset tulevat olemaan täysin erit kuin DF:n "labratestit" ja siksi suurille massoille tämä ei tule toteutumaan. On niin monta tekijää matkalla, että rajatuissa tapauksissa homma voi toimia tai sitten täytyy vain tyytyä tasoon. Täällä on jo muitakin samasta kertoneet. Näitä vastaavia palveluja on ollut jo pidemmän aikaa kuluttajille olemassa joten mikään uusi ja mullistava juttu tämä ei ole. Kunhan toimivuus on yhtä varmaa kuin paikallisella laitteella pelatessa niin silloin tuo on vaihtoehto. Tai vähintään nvidia shieldin tapaisesta lopputuloksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Mistä oikein kehität näitä "verkon käyttöaste ei muutu" juttujasi? Pelaaminen tulisi sen netflix käytön lisäksi mukaan joten ihan taatusti kuorma kasvaa ja paljon. Lisäksi mobiilipelaamisesi käy kovin hankalaksi jos pitää taajaman ulkopuolella kantaa lisäantenneita. Junamatkalla Rovaniemeltä Helsinkiin et voi pelata mitään koska kuuluvuudet vaihtelevat kokoajan jne.
Edelleen käytännön kokemukset tulevat olemaan täysin erit kuin DF:n "labratestit" ja siksi suurille massoille tämä ei tule toteutumaan. On niin monta tekijää matkalla, että rajatuissa tapauksissa homma voi toimia tai sitten täytyy vain tyytyä tasoon. Täällä on jo muitakin samasta kertoneet. Näitä vastaavia palveluja on ollut jo pidemmän aikaa kuluttajille olemassa joten mikään uusi ja mullistava juttu tämä ei ole. Kunhan toimivuus on yhtä varmaa kuin paikallisella laitteella pelatessa niin silloin tuo on vaihtoehto. Tai vähintään nvidia shieldin tapaisesta lopputuloksesta.

Meinaat että mobiilipelaaja katsooo Netflixia samaan aikaan kun pelaa peliä. Ei kait nyt sentään?

Tuskin kellään täällä on kokemusta xCloudista eikä sitä ole edes vielä tulossa. Villinä veikkauksena se tulee insidereille testiin ensivuonna.

Muistutan että tuo on ollut jo viime keväästä Mixerin kautta toteutettavissa, mutta toimivuus välttämättä ei ole sitä luokkaa kun pitäisi olla tai mihin tähtäävät.

How to use Xbox One Mixer controller sharing

Toinen vaihtoehto on tuota tehdä jo kotoa käsin VPN:n yli remoteplayllä Windows 10 Xbox Appin kautta ja tuo on ollut jo varmaan 3-4 vuotta mahdollista.

Junissa on omat WLAN verkkonsa, kuten busseissakin:

Tietokoneen ja puhelimen käyttö junassa - VR


Ja ihan nyt vain lainaus omasta tekstistä kun et tunnu lukevan, ettei jää epäselväksi:

Ei tuolla mitään CODia väännetä kilpatasolla vaan varmasti juurikin passeli johonkin 3rd person peleihin sekä satunnaiseen käyttöön.
 
Meinaat että mobiilipelaaja katsooo Netflixia samaan aikaan kun pelaa peliä. Ei kait nyt sentään?

Tuskin kellään täällä on kokemusta xCloudista eikä sitä ole edes vielä tulossa. Villinä veikkauksena se tulee insidereille testiin ensivuonna.

Muistutan että tuo on ollut jo viime keväästä Mixerin kautta toteutettavissa, mutta toimivuus välttämättä ei ole sitä luokkaa kun pitäisi olla tai mihin tähtäävät.

How to use Xbox One Mixer controller sharing

Toinen vaihtoehto on tuota tehdä jo kotoa käsin VPN:n yli remoteplayllä Windows 10 Xbox Appin kautta ja tuo on ollut jo varmaan 3-4 vuotta mahdollista.

Junissa on omat WLAN verkkonsa, kuten busseissakin:

Tietokoneen ja puhelimen käyttö junassa - VR


Ja ihan nyt vain lainaus omasta tekstistä kun et tunnu lukevan, ettei jää epäselväksi:
Miksi syötät sanoja suuhuni? Vai haluatko vain provota? Perheissä voi olla saman mobiililiittymän päässä useita käyttäjiä. Ihan hyvin siellä voi osa katsoa netflixiä ja osa yrittää pelata kun ennen pelaaminen hoidettiin pc:llä tai konsolilla. Tämä vain yksi esimerkkitapaus.

Nyt sanot itsekin sen mitä olen yrittänyt kertoa. Ovat itsekin huomanneet ettei toimivuus riitä. Ja edelleen näitä vastaavia yrityksiä on ollut olemassa monilla firmoilla jo pidemmän aikaa. Voit esim. pelata vaikka puhelimella tai kannettavalla konsolilla omia konsolipelejäsi. Se on toinen tarina onko se kokemus laadultaan edes välttävä. Nvidia Shield on wifiä käyttäessä juuri ja juuri riittävä. Ja siinä puhutaan pienistä etäisyyksistä ja vähäisistä muista tekijöistä.

Olet tässä keskustelun aikana esitellyt foorumilaisille pitkiä tarinoita, elisan kuuluvuuskarttaa, palvelimien maailmankarttaa, Netflixin nopeusvaatimuksia ja sitten kerrot, että ei kun kyseessä onkin vain satunnaiseen käyttöön :D
Sekin menettää yhteyden katvealueilla, ja nopeus vaihtelee suuresti; ylipäätään se ei kokemusteni mukaan ole sen kummempi kuin puhelimen oma 4G-yhteys.
No_way ei selvästi ole edes matkustanut junalla koska noin se menee kuten sanot.
 
Nettipelaamiseenhan joku 1M nettiyhteys on aivan riittävä esim. valokuituna, alhaisella pingillä (operaattori tuskin tosin tarjoaa kuin 50-megaista minimissään), kun taas sama nopeus on täyttä suttua videoiden kanssa.

Siellähän nettipeleissä yleensä liikkuu pelkkiä parametrejä, koordinaatteja ja attribuutteja eli käytännössä tekstiä, jota parhaimmillaan korppuasemallekin pystyisi kirjoittamaan reaaliajassa. Esim. GTA Onlinessa oliskohan joku 40 megaa ollut isoin määrä mitä oon nähnyt tunnin aikana liikkuvan Asuksen statseista katsottuna.

Kyllä sen myös hyvin huomaa kun kuidun kautta pelaa, että 4G-pelaajien autot liikkuu kilpa-ajopeleissä ihan miten sattuu kun taas kiinteällä linjalla pelaavien autot ei juuri eroa NPC autoista.
 
Sille että tekstit/yleinen väritys "liian kirkas" menu-ruudussa yms ei voi tehdä mitään kun telkkari tukee 4K/hdr:ää? Täytyy sanoa että himmeämpi menu/tekstit normi 1080p oli paljon miellyttävämpää silmille. Sonyn töllön mukaan menussa ei ole hdr mutta silti yleinen kirkkaus aikamoinen(ja valoisuus jo laitettu 10:een).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 407
Viestejä
4 506 925
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom