Xbox One & One X keskustelu

Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
Assassin's Creed Origins sai Xbox One X:llä päivityksen jonka pitäisi parantaa entisestään tekstuureja.

  • [Xbox One X] Increased the texture memory budget to allow for more usage of higher resolution texture
  • [Xbox One X] Increased the terrain memory budget to reduce terrain popping when the camera rotates


Päivityksellä on kokoa 3GB ja koko korjauslistan näkee täältä ja se on tullut kaikille alustoille:

Announcement Assassin's Creed Origins - 1.1.0 Patch Notes | Forums
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 177
JackFragsin kommentit PUBG:n One X -versiosta:



Frameraten kanssa isoimmat ongelmat. Myös inventory management hieman haasteellista, tarvinnee muutaman patchin sujuvoituakseen. Nyt esim. maasta poimittujen attachmenttien liittäminen aseeseen vaatii valikkosurffailua. Muilta osin peli vaikuttaa kaikin puolin toimivalta konsolikäännökseltä.
Huhhuh, miltä näyttää 30fps tässä pelissä! :dead:
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
PUBG näyttäisi pyörivän Natiivilla 4K 2160p resoluutiolla Xbox One X:llä, mutta kyllähän on välillä vaikeuksia pysyä edes 30FPS:ssä. Lentokoneesta tullessa alas menee aika diashowksi.



Onkohan tuo kuinka aikainen buildi, kun on versio 0.5.24.2. Eikös nuo tavoitellut 1.0 versiota PC:llä sen uuden lisämapin kanssa joka tulee nyt PC:lle ja sit Xboxille olikohan ensi kuun alussa.
 

mol

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
106
Ostin juuri Goldin vuodeksi. Tiedoissa lukee että tilattu 12.12.2018 asti. Pitäisikö sen alkaa toimia automaattisesti saman tien vai onko siinä joku viive? Ainakaan tällä hetkellä pelit eivät toimi vaan valittavat goldin puutteesta...

Edit: toimii jo, joku outo viive siinä oli.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 177
Onkohan tuo kuinka aikainen buildi, kun on versio 0.5.24.2. Eikös nuo tavoitellut 1.0 versiota PC:llä sen uuden lisämapin kanssa joka tulee nyt PC:lle ja sit Xboxille olikohan ensi kuun alussa.
Näyttää olevan 11.12.2017 tuon buildin päiväykseksi merkitty.

Lisäys: Kieltämättä aika karua tuo kun ladalla ajelee kaupungissa ja fps pyörii 10 ja 20 välillä. Resoa alas ASAP.
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
Tuskin auttaisi mitään, kun prosessori tässä on pullonkaulana eikä GPU.
Eikä nyt välttämättä CPU:kaan. Mitä noita seuraa niin on aika randomia miten putoaa ja varsinkin talojen sisätiloissa. Ymmärtäisi paremmin jos olisi 20 ruudulla samaan aikaan.

Plussaa ainakin vakaudesta ja matchmakingistä tähän ekaan buildiin ensi alkuun. Huomattavasti epäonnnistunempia launchejakin ollut eri peleissä vaikka varmaan ensi viikonloppu tulee kertomaan enempi vielä.

Digital Foundryn versio tuosta, missä on Xbox One ja Xbox One X. X:llä kyllä hivenen etua:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 346
Eikä nyt välttämättä CPU:kaan. Mitä noita seuraa niin on aika randomia miten putoaa ja varsinkin talojen sisätiloissa. Ymmärtäisi paremmin jos olisi 20 ruudulla samaan aikaan.

Plussaa ainakin vakaudesta ja matchmakingistä tähän ekaan buildiin ensi alkuun. Huomattavasti epäonnnistunempia launchejakin ollut eri peleissä vaikka varmaan ensi viikonloppu tulee kertomaan enempi vielä.

Digital Foundryn versio tuosta, missä on Xbox One ja Xbox One X. X:llä kyllä hivenen etua:

Massiinen kahden framen parannus huolimatta moninkertaisesta GPU-tehosta, mistähän tämä kertoisi? :think:

On se nyt päivänselvästi CPU bottleneck kun järeämmätkin koneet yskivät pelin kanssa, niin miten nyt kuvittelet Jaguarin pelin hanskaavan yhtäkkiä? Aivan sama juttu Arkin ja Fortniten kanssa, heti alkaa yskiminen kun CPU-kuorma kasvaa toiseen potenssiin. Nyt olisi se hypetetyn DX12-offloadin paikka.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 578
Massiinen kahden framen parannus huolimatta moninkertaisesta GPU-tehosta, mistähän tämä kertoisi? :think:

On se nyt päivänselvästi CPU bottleneck kun järeämmätkin koneet yskivät pelin kanssa, niin miten nyt kuvittelet Jaguarin pelin hanskaavan yhtäkkiä? Aivan sama juttu Arkin ja Fortniten kanssa, heti alkaa yskiminen kun CPU-kuorma kasvaa toiseen potenssiin. Nyt olisi se hypetetyn DX12-offloadin paikka.
PUBG pyörii Pentium G4560 + GTX 1080 Ti kanssa 70-110fps. (alemmalla resolla toki mitä tuossa Xbox One X versiossa näytettiin)

Tämä on ensimmäinen versio vasta Xbox One X:lle ja Beta vaiheessa oleva peli vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 473
Massiinen kahden framen parannus huolimatta moninkertaisesta GPU-tehosta, mistähän tämä kertoisi? :think:
Nojaa:

"By and large, performance is also better and when both consoles drop beneath the 30fps threshold, we've noted a delta of between five to 10 frames per second in like-for-like scenes."

Viitannet itse tähän, ignoroiden tuon jatkon, yllättäen:

"Across one 22 minute game, we noted an average frame-rate of 25.6fps on the base console, rising to 27.6fps on its more powerful 4K-orientated counterpart. One feature in GTA4 has never been bettered Here's its story.

Average frame-rates are only so useful on console games, their usefulness limited by a 30fps cap"

edit, tyrään täällä aina nuo quotet, jännä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 346
PUBG pyörii Pentium G4560 + GTX 1080 Ti kanssa 70-110fps.

Tämä on ensimmäinen versio vasta Xbox One X:lle ja Beta vaiheessa oleva peli vielä.
Siinähän se juttu on, että tuo halpisprossusikin kyykyttää tuon Jaguarin helposti paremmalla IPC:llä vaikka siinä onkin vähemmän coreja kun ne erään henkilön vaatimat 8-corea... :think:

Ei tämä tule pyörimään One X:llä koskaan 60 fps, peli pitäisi tätä varten rakentaa uusiksi toiselle pelimoottorille, kuten esim. Frostbite 3.

Nojaa:

"By and large, performance is also better and when both consoles drop beneath the 30fps threshold, we've noted a delta of between five to 10 frames per second in like-for-like scenes."

Viitannet itse tähän, ignoroiden tuon jatkon, yllättäen:

"Across one 22 minute game, we noted an average frame-rate of 25.6fps on the base console, rising to 27.6fps on its more powerful 4K-orientated counterpart. One feature in GTA4 has never been bettered Here's its story.

Average frame-rates are only so useful on console games, their usefulness limited by a 30fps cap"

edit, tyrään täällä aina nuo quotet, jännä.
Eipä tätä suoritusta kannata pahemmin puolustella:



Tuossakin kympin deltalla 20 fps One X:llä on aivan naurettavan huono suoritus, ei siinä avg. framejen mittauksen heitot pahemmin lämmitä. Aivan kuten Jackfrags toteaa videollaan, siinä vaiheessa kun tähtäys menee perseelleen framedroppien takia niin siinä on kyllä pelattavuus piloilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 578
PUBG pyörii Pentium G4560 + GTX 1080 Ti kanssa 70-110fps.

Tämä on ensimmäinen versio vasta Xbox One X:lle ja Beta vaiheessa oleva peli vielä.
Juuri sanoit että yskii järeämmilläkin koneilla mitä luultavammin juuri CPU:ta tarkoittaen.
Tuo vakaa 30FPS nyt ainakin saadaan ja se riittää kyllä tämän tyyliseen peliin hyvin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 346
Juuri sanoit että yskii järeämmilläkin koneilla mitä luultavammin juuri CPU:ta tarkoittaen.
Tuo vakaa 30FPS nyt ainakin saadaan ja se riittää kyllä tämän tyyliseen peliin hyvin.
Yskii on hieman huono termi, huonommin optimoitu on enemmän paikkaansa pitävä, kun vertaa PUBG:n pyörimistä esim. BF1:seen. Siinä missä PUBG pyörii sen 60 fps keskiverto PC:llä, niin BF1 rullaa se +100 fps.

Mistä lähtien 30 fps on ollut FPS- (tai TPS-) moninpeleissä hyväksyttävä suoritus? Eikö juuri aim assistin puute vaadi kyvykkyyttä tarkkaan tähtäämiseen, jolloin paremman frameraten tuoma kontrollien tiukempi vaste pääsee oikeuksiinsa?

En puolustellut mitään, kunhan korjasin (ei niin yllättävän) virheesi :confused:

Kyllähän tuon pelin kanssa työsarkaa vielä riittää.
Eli näit olennaisemmaksi alkaa viilaamaan pilkkua, kun pointtina oli pelin heikko pyöriminen One S / One X -akselilla? :facepalm: Näemmä sama meno jatkuu myös täällä.

Avg. framerate nyt on mittarina muutenkin täysi susi, enemmän tulisi kiinnittää tasaiseen frametimeen ja 99. persentiiliin minimiframeista.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 578
Yskii on hieman huono termi, huonommin optimoitu on enemmän paikkaansa pitävä, kun vertaa PUBG:n pyörimistä esim. BF1:seen. Siinä missä PUBG pyörii sen 60 fps keskiverto PC:llä, niin BF1 rullaa se +100 fps.

Mistä lähtien 30 fps on ollut FPS- (tai TPS-) moninpeleissä hyväksyttävä suoritus? Eikö juuri aim assistin puute vaadi kyvykkyyttä tarkkaan tähtäämiseen, jolloin paremman frameraten tuoma kontrollien tiukempi vaste pääsee oikeuksiinsa?
Itse en ole huomannut 60fps etua verrattuna 30fps muuta kuin nopeatempoisissa peleissä. PUBG ei kyllä nopeatempoiselta tuntunut mitä muutaman tunnin pelasin pojan koneella.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 346
Itse en ole huomannut 60fps etua verrattuna 30fps muuta kuin nopeatempoisissa peleissä. PUBG ei kyllä nopeatempoiselta tuntunut mitä muutaman tunnin pelasin pojan koneella.
Tietty jos pelityyli on sitä puskassa istumista koko pelin ajan, niin silloin 30 fps menettelee. Sitten kun mennään toiminnan keskelle, jossa vaaditaan nopeaa vastetta, niin 30 fps on auttamattomasti liian vähän.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 578
Tietty jos pelityyli on sitä puskassa istumista koko pelin ajan, niin silloin 30 fps menettelee. Sitten kun mennään toiminnan keskelle, jossa vaaditaan nopeaa vastetta, niin 30 fps on auttamattomasti liian vähän.
No jos tuolta tuntuu niin konsoli versiossa se hyvä että se on myös vastustajalla maximissaan 30fps.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
28
PUBG näyttäisi pyörivän Natiivilla 4K 2160p resoluutiolla Xbox One X:llä, mutta kyllähän on välillä vaikeuksia pysyä edes 30FPS:ssä. Lentokoneesta tullessa alas menee aika diashowksi.



Onkohan tuo kuinka aikainen buildi, kun on versio 0.5.24.2. Eikös nuo tavoitellut 1.0 versiota PC:llä sen uuden lisämapin kanssa joka tulee nyt PC:lle ja sit Xboxille olikohan ensi kuun alussa.
Tätä paskaako sitten odotettiin kuin kuuta nousevaa? Early access pelit myös konsolille - hurraa. Huhhuh sanon minä, ei kovin hyvä fiilis ole Xbox X:n omistamisesta.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 578
Tätä paskaako sitten odotettiin kuin kuuta nousevaa? Early access pelit myös konsolille - hurraa. Huhhuh sanon minä, ei kovin hyvä fiilis ole Xbox X:n omistamisesta.
Itse en kyllä tätä odottanut koska olen peliä pc:llä testannut ja ei kovin kummoinen ollut mutta kyllä tuon sitten voisi hankkia kun on valmis jos tarjoukseen tulee.
Eihän beta versioita kannata ikinä ostaa ellei ole valmis kohtaamaan ongelmia kun jopa monet "valmiina" julkaistut pelit ovat oikeasti valmiita vasta päivityksien jälkeen julkaisusta.
Pitää vielä ottaa huomioon tosiaan se että tuossa videossa tuo Xbox One X versio oli 4K resoluutiolla.
1080p resoluutiolla saadaan myöhemmin päivitysten jälkeen FPS varmasti paremmaksi.
Toki saattaa mennä aikaa kun on PC:lläkin vienyt tuo optimoinnin parantelu jo todella kauan.

Esim. tähän asti pelaamani Forza Motorsport 7 ja Forza Horizon 3 sekä Halo 5: Guardians ovat toimineet mahtavasti ja myös näyttäneet upeilta.
Aivan turha tälläisiltä beta versio:lta odottaa samaa ja kun peli on muutenkin eri luokan tekijöiltä tullut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 473
Eli näit olennaisemmaksi alkaa viilaamaan pilkkua, kun pointtina oli pelin heikko pyöriminen One S / One X -akselilla? :facepalm: Näemmä sama meno jatkuu myös täällä.

Avg. framerate nyt on mittarina muutenkin täysi susi, enemmän tulisi kiinnittää tasaiseen frametimeen ja 99. persentiiliin minimiframeista.
...En näe allaolevassa lainauksessa yllä väittämääsi pointtia akselista. Väitätkö tosissasi, ettet tuossa vertaa S:n ja X:n suoritusta toisiinsa? Ja juuri avg. frameratella, 30fps käpätyssä pelissä.

Massiinen kahden framen parannus huolimatta moninkertaisesta GPU-tehosta, mistähän tämä kertoisi? :think:
Tuosta toimivuudesta olisi löytynyt ihan oikeaakin valittamista (mitä toki olet myös tehnyt), niin tarvitseeko heittäytyä tyhmäksi, että pääsee dissaamaan X:ää?

Mutta joo, 'saman menon' välttämiseksi, fanfaarien saattelemana, eiköhän meidän 'keskustelut' olleet tässä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Ainut oikeasti halpa noista on screamride, muut saa halvemmalla muista kaupoista, esim halo wars2 parempi ostaa pc versio(retail) niin saa sekä win10, että Xbox(10€ maksoin verkkokauppa.com viime viikolla)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
PUBG toimii tietokoneellakin paskasti, ei siitä varmaan tarvitse muuta edes sanoa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 346
...En näe allaolevassa lainauksessa yllä väittämääsi pointtia akselista. Väitätkö tosissasi, ettet tuossa vertaa S:n ja X:n suoritusta toisiinsa? Ja juuri avg. frameratella, 30fps käpätyssä pelissä.



Tuosta toimivuudesta olisi löytynyt ihan oikeaakin valittamista (mitä toki olet myös tehnyt), niin tarvitseeko heittäytyä tyhmäksi, että pääsee dissaamaan X:ää?

Mutta joo, 'saman menon' välttämiseksi, fanfaarien saattelemana, eiköhän meidän 'keskustelut' olleet tässä.
Kyllä, vertaan One S ja X:n keskinäistä pärjäämistä avg. frameratella, vaikka se on mittarina puutteellinen ilman painotuksia. Tämä ei silti tee pointtia tyhjäksi, molemmilla alustoilla pelin pyöriminen on tällä hetkellä luokattoman surkeaa. Se, että takerrut tuohon epäolennaiseen seikkaan kertoo vaan että et näe metsää puilta.

Ei tässä tyhmäksi olla heittäymässä, ihmetyttää vaan tämä ketjun pyhä lehmä -meininki, jossa hieman kriittisempään sävyyn esitetyt kommentit ristiinnaulitaan. Kumma kun et ole teilaamassa noita PUBG:n 60 fps toiveita kun jo nyt tiedetään että tämä ei tule tapahtumaan?

Mutta olet kyllä oikeassa, turhapa tässä asiasta kanssasi enempää vääntää, kun tiedämme molemmat että edistystä tässä ei tapahdu suuntaan tai toiseen.
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
18
Early accessta ei kannata ostaa mikäli ei ole aivan varma pelista, ja tietää että maistuu pienista/isoista virheistä huolimatta. olen jo tietokoneella sen oppinut.
Muutaman kuukauden odottelulla, saa varmasti -50% alesta hyvän toimivan pelin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 346
Mistä tämä tiedetään? 1080p resolla voi optimoinnin jälkeen olla mahdollistakin vielä.
Tiedetään jo ihan siitä syystä, että ongelmana on CPU pullonkaula, aivan kuten @Rokkijani ehti mainita. No mitä tälle on tehtävissä? Pitäisi pystyä a) joko keventää prossun kuormaa yli 50 prosenttia DX12 offloadia hyödyntäen b) keventää kuormaa fysiikoita yksinkertaistaen c) rakentaa peli alusta alkaen optimoidummalle pelimoottorille (Frostbite 3). Näistä vaihtoehdoista mitkään eivät ole realistisia.

Pelkkä reson tiputus kun ei suoraan auta muuhun kuin GPU kuormaan.

En siis pidättäisi henkeäni 60 fps PUBG:ia odottaen, edes One X:llä. Se vuoden 2011 mobiiliprossu kun ei enää nykyisin kaikkeen taivu. Harmi sinällään, sillä peli on kyllä pitkään kaivattua uutta suuntaa FPS- ja TPS -genreen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
Jotenkin tuntuu, että kun pelaajia on reilummin niin prossu se vaan hankaa tuota tavoitetta vastaan.

Nojaa.

Ei tuolla näe kuin 1-2 ihmistä maanpinnalla niin freimit droppaa ja sekä droppaa ihan ilman niitäkään. En usko että tuo on pelaajamäärästä eikä enginestäkään kiinni (Unreal Engine 4).

Kantsii välillä pelata Xbox One X:llä niin kyllä huomaa kuinka randomia nuo dropit ovat eikä liity millään tavalla kuormitukseen eli esim. että 20 ihmisen actionin takia olisi tuo ongelma. Jopa näytti asevalikossa putoovan 30 -> 25.

Vastaavanlaista ongelmaa oli myös erään toisen indie-previewin kanssa nimeltään Friday the 13th, joka myös perustui Unreal 4 engineen. Saivat tosin muutaman pätsin (kuukausien) päästä edes vähän tuota vakautettua.

Se ei ole enginestäkään aina kiinni vaan on siinä paljon muutakin.

Gears of War 4 on Unreal Engine 4:lla tehty, mutta niin on myös paljon isompi pelitalokin sen takana, joten tuloskin erilainen.

Gears4 tiimi on tuon ohjauttavuuden kanssa PUBG apuna sitä edelleenkin kehittämässä ja taas MS muu osasto muussa toiminnassa tuon PUBG:n eteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 346
Nojaa.

Ei tuolla näe kuin 1-2 ihmistä maanpinnalla niin freimit droppaa ja sekä droppaa ihan ilman niitäkään. En usko että tuo on pelaajamäärästä eikä enginestäkään kiinni (Unreal Engine 4).

Kantsii välillä pelata Xbox One X:llä niin kyllä huomaa kuinka randomia nuo dropit ovat eikä liity millään tavalla kuormitukseen eli esim. että 20 ihmisen actionin takia olisi tuo ongelma.

Vastaavanlaista ongelmaa oli myös erään toisen indie-previewin kanssa nimeltään Friday the 13th, joka myös perustui Unreal 4 engineen. Saivat tosin muutaman pätsin (kuukausien) päästä edes vähän tuota vakautettua.

Se ei ole enginestäkään aina kiinni vaan on siinä paljon muutakin.

Gears of War 4 on Unreal Engine 4:lla tehty, mutta niin on myös paljon isompi pelitalokin sen takana, joten tuloskin erilainen.

Gears4 tiimi on tuon ohjauttavuuden kanssa PUBG apuna sitä edelleenkin kehittämässä ja taas MS muu osasto muussa toiminnassa tuon PUBG:n eteen.
Niin eihän DF:kään kuin todennut videossaan pelin olevan törkeän CPU-bound, jota pahentaa se että peli on tehty hyödyntämään ainoastaan neljää ydintä. Heikommalla IPC:llä oleva Jaguar onkin aivan hätää kärsimässä, paremmin useammalle corelle skaalautuva engine kuten Frostbite 3 taas toisi puolestaan aivan eri lopputuloksen. En nyt ymmärrä miksi tämänkin asian myöntäminen on nyt niin vaikeaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 177
PC:llä tosin kaikki ultralla, fov95 ja 4k ja PUBG pyörii vaihtelevasti 25fps - 50fps. Yleensä noin 30fps. Afterburnerin mukaan 99% GPU load eli Ultrilla näyttää ainakin olevan GPU bound PC:llä.

GTX1070 näyttis + 6800k.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 117
PC:llä tosin kaikki ultralla, fov95 ja 4k ja PUBG pyörii vaihtelevasti 25fps - 50fps. Yleensä noin 30fps. Afterburnerin mukaan 99% GPU load eli Ultrilla näyttää ainakin olevan GPU bound PC:llä.

GTX1070 näyttis + 6800k.
Epäilemättä näin on Ultra-tasoilla, mutta Xbox One X käyttää Mediumia, ja normi One käyttää Very Low'ta (en toki tiedä, missä määrin näitä on kustomoitu boksille, mutta pointti on että ei ainakaan ole Ultra-osastoa). Nämä tuli ilmi, kun selvisi, että näppiksellä O-nappi avaa normaalin settings-valikon Xboxillakin.

Mediumeilla tuskin tökkää GPU:hun.
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
Epäilemättä näin on Ultra-tasoilla, mutta Xbox One X käyttää Mediumia, ja normi One käyttää Very Low'ta (en toki tiedä, missä määrin näitä on kustomoitu boksille, mutta pointti on että ei ainakaan ole Ultra-osastoa). Nämä tuli ilmi, kun selvisi, että näppiksellä O-nappi avaa normaalin settings-valikon Xboxillakin.

Mediumeilla tuskin tökkää GPU:hun.
Ja pointtihan on tuota peliä pelata myös niillä low/medium asetuksila, että puskajussit näkyy paremmin. Onneksi konsoleilla nuo asetukset on samat kaikilla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Ja pointtihan on tuota peliä pelata myös niillä low/medium asetuksila, että puskajussit näkyy paremmin. Onneksi konsoleilla nuo asetukset on samat kaikilla.
Jep, low-very low asetukset kaikilla* käytössä puucee puolella. Onneksi sentään detailitaso on riittävän alhaalla konsoleillakin. Vituttaisi, jos olisi ollut jotain ultraa ja FPS sen takia noin paska.

Nyt vain sitten resoluutio siihen 1080p kun ei tuo boksi parempaan pysty ja ollaan lähempänä sitä 60 fps, minkä tälläinen peli todellakin vaatii.

* Kaikilla, jotka pelaavat voitosta eikä vain lämpimikseen.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 117
Nyt vain sitten resoluutio siihen 1080p kun ei tuo boksi parempaan pysty ja ollaan lähempänä sitä 60 fps, minkä tälläinen peli todellakin vaatii.
Tätä on nyt toisteltu jo moneen otteeseen, mutta lähes varmasti tuo ei auttaisi paljon paskaakaan, kun ei se resoluutio juuri vaikuta CPU-kuormaan. Grafiikkapiiri jaksaa kyllä pyörittää sen, mitä annetaan.
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
Tätä on nyt toisteltu jo moneen otteeseen, mutta lähes varmasti tuo ei auttaisi paljon paskaakaan, kun ei se resoluutio juuri vaikuta CPU-kuormaan. Grafiikkapiiri jaksaa kyllä pyörittää sen, mitä annetaan.
Joo ja jos katsotaan 30FPS:ää kohdin niin ei ne freimit sen takia droppaa että räjähdyksiä tai jäätäviä efektejä olisi ruudulla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 346
Olisit nyt edes laittanut koko keskustelun?











Pelihän on selkeästi alphavaiheessa ja siitä pyydetään vielä erikseen hintaa, siksi porukka on tuosta näreissään. Edes Game Preview Programille luvattu 1h trial ei toimi pelillä, pelkäävät että servut kuormittuvat liikaa. Eikös tämä Azuren yksi vahvuus pitänyt olla kapasiteetin helppo skaalautuminen? Olisiko ollut liikaa vaadittu se tunnin trial että jokainen voi testata lähteekö GPP:hen mukaan kyseisessä pelissä?

Tässä vielä Linnemanin näkemys asiasta:

Digital Foundry: PUBG performs badly on Xbox One - and X

"Games that are very early in development can still be fun, obviously, but I personally don't like seeing games made available when single digit frame-rates can occur. It's setting the bar VERY VERY low and sets a dangerous precedent. I don't disagree that some can look beyond this, however."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Onko jossain vahvistettu PUBG palvelimien pyörivän Azuressa? Tietokoneella ne ovat AWS:ssä ja luulisi olevan perseestä ylläpitää kahta eri pilvi-infraa huvikseen.
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
Onko jossain vahvistettu PUBG palvelimien pyörivän Azuressa? Tietokoneella ne ovat AWS:ssä ja luulisi olevan perseestä ylläpitää kahta eri pilvi-infraa huvikseen.
Kyl ne on Azuressa nykyään ja vaikka tuossa launch päivänä olikin pari lyhyttä huoltokatkoa ollut, niin ainakin matchmaking ja muutenkin servujen toimivuus ollut kyllä huippuluokkaa, joten voi olla että sitä on enempi hiottu tähän ensimmäiseen buildiin.

Saisi moni muukin ottaa opiksi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Ei tuo nyt hirveän yllättävää ole, kun siinä laitteessa on 12 gigaa muistia. PC:n medium presetti varmaan targetoi jotain 2GB muistin näytönohjainta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 346
Ei sen enempää vastakkain asettelua, mutta kyllähän tuo PUBG:n 4K Natiivi reso Xbox One X:lle oli jo yllätys, mutta vielä että tekstuurit paremmat kuin PC:n 4K medium olikin jo hieman enemmän yllättävämpi.



PUBG on Xbox One lets you view the PC settings screen
"In terms of commonality between the two consoles, it's draw distance that seems to be the main trouble spot for the developer, necessitating cutbacks. The 5GB of memory available to Xbox One and the 9GB on the X have been utilised to some degree with higher quality assets, but with that said, the overall presentation is still rough in this respect: PC's ultra-level textures are a clear upgrade over the X's output here, despite the console's surfeit of RAM."

Miksi kehittäjä on uhrannut aikaa tekstuurien kanssa säätämiseen kun tärkeimmän asetuksen eli draw distancen suhteen joudutaan tekemään kompromisseja?
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 405
@Maniac

Veikkaan että prosessori leikkaa kiinni mittavan piirtoetäisyyden kanssa. Kannattaa siinä tapauksessa edes johonkin asiaan jälelle jäävät näyttistehot sysätä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 346
@Maniac

Veikkaan että prosessori leikkaa kiinni mittavan piirtoetäisyyden kanssa. Kannattaa siinä tapauksessa edes johonkin asiaan jälelle jäävät näyttistehot sysätä.
Jep, samaan lopputulokseen tuli myös DF analyysissään:



edit: Redditissä on pyörinyt väite, että GameDVR:n disabloimisella saisi boostia framerateen:

 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 640
Viestejä
4 236 538
Jäsenet
71 234
Uusin jäsen
aivot-on

Hinta.fi

Ylös Bottom