Nyt toimii piti kytkeä hdr:ä päälle valitsemaani hdmi porttiin.Joissakin telkuissa HDR on käsittääkseni tuettu vain tiettyjen HDMI-porttien kautta joten kannattaa testata eri liitännät?
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt toimii piti kytkeä hdr:ä päälle valitsemaani hdmi porttiin.Joissakin telkuissa HDR on käsittääkseni tuettu vain tiettyjen HDMI-porttien kautta joten kannattaa testata eri liitännät?
Noin se on lähes kaikissa telkuissa jostain täysin käsittämättömästä syystä.Nyt toimii piti kytkeä hdr:ä päälle valitsemaani hdmi porttiin.
JackFragsin kommentit PUBG:n One X -versiosta:
Frameraten kanssa isoimmat ongelmat. Myös inventory management hieman haasteellista, tarvinnee muutaman patchin sujuvoituakseen. Nyt esim. maasta poimittujen attachmenttien liittäminen aseeseen vaatii valikkosurffailua. Muilta osin peli vaikuttaa kaikin puolin toimivalta konsolikäännökseltä.
Onkohan tuo kuinka aikainen buildi, kun on versio 0.5.24.2. Eikös nuo tavoitellut 1.0 versiota PC:llä sen uuden lisämapin kanssa joka tulee nyt PC:lle ja sit Xboxille olikohan ensi kuun alussa.
Näyttää olevan 11.12.2017 tuon buildin päiväykseksi merkitty.
Lisäys: Kieltämättä aika karua tuo kun ladalla ajelee kaupungissa ja fps pyörii 10 ja 20 välillä. Resoa alas ASAP.
Tuskin auttaisi mitään, kun prosessori tässä on pullonkaulana eikä GPU.
Eikä nyt välttämättä CPU:kaan. Mitä noita seuraa niin on aika randomia miten putoaa ja varsinkin talojen sisätiloissa. Ymmärtäisi paremmin jos olisi 20 ruudulla samaan aikaan.
Plussaa ainakin vakaudesta ja matchmakingistä tähän ekaan buildiin ensi alkuun. Huomattavasti epäonnnistunempia launchejakin ollut eri peleissä vaikka varmaan ensi viikonloppu tulee kertomaan enempi vielä.
Digital Foundryn versio tuosta, missä on Xbox One ja Xbox One X. X:llä kyllä hivenen etua:
Massiinen kahden framen parannus huolimatta moninkertaisesta GPU-tehosta, mistähän tämä kertoisi?
On se nyt päivänselvästi CPU bottleneck kun järeämmätkin koneet yskivät pelin kanssa, niin miten nyt kuvittelet Jaguarin pelin hanskaavan yhtäkkiä? Aivan sama juttu Arkin ja Fortniten kanssa, heti alkaa yskiminen kun CPU-kuorma kasvaa toiseen potenssiin. Nyt olisi se hypetetyn DX12-offloadin paikka.
Massiinen kahden framen parannus huolimatta moninkertaisesta GPU-tehosta, mistähän tämä kertoisi?
PUBG pyörii Pentium G4560 + GTX 1080 Ti kanssa 70-110fps.
Tämä on ensimmäinen versio vasta Xbox One X:lle ja Beta vaiheessa oleva peli vielä.
Nojaa:
"By and large, performance is also better and when both consoles drop beneath the 30fps threshold, we've noted a delta of between five to 10 frames per second in like-for-like scenes."
Viitannet itse tähän, ignoroiden tuon jatkon, yllättäen:
"Across one 22 minute game, we noted an average frame-rate of 25.6fps on the base console, rising to 27.6fps on its more powerful 4K-orientated counterpart. One feature in GTA4 has never been bettered Here's its story.
Average frame-rates are only so useful on console games, their usefulness limited by a 30fps cap"
edit, tyrään täällä aina nuo quotet, jännä.
PUBG pyörii Pentium G4560 + GTX 1080 Ti kanssa 70-110fps.
Tämä on ensimmäinen versio vasta Xbox One X:lle ja Beta vaiheessa oleva peli vielä.
Eipä tätä suoritusta kannata pahemmin puolustella:
Juuri sanoit että yskii järeämmilläkin koneilla mitä luultavammin juuri CPU:ta tarkoittaen.
Tuo vakaa 30FPS nyt ainakin saadaan ja se riittää kyllä tämän tyyliseen peliin hyvin.
En puolustellut mitään, kunhan korjasin (ei niin yllättävän) virheesi
Kyllähän tuon pelin kanssa työsarkaa vielä riittää.
Yskii on hieman huono termi, huonommin optimoitu on enemmän paikkaansa pitävä, kun vertaa PUBG:n pyörimistä esim. BF1:seen. Siinä missä PUBG pyörii sen 60 fps keskiverto PC:llä, niin BF1 rullaa se +100 fps.
Mistä lähtien 30 fps on ollut FPS- (tai TPS-) moninpeleissä hyväksyttävä suoritus? Eikö juuri aim assistin puute vaadi kyvykkyyttä tarkkaan tähtäämiseen, jolloin paremman frameraten tuoma kontrollien tiukempi vaste pääsee oikeuksiinsa?
Itse en ole huomannut 60fps etua verrattuna 30fps muuta kuin nopeatempoisissa peleissä. PUBG ei kyllä nopeatempoiselta tuntunut mitä muutaman tunnin pelasin pojan koneella.
No jos tuolta tuntuu niin konsoli versiossa se hyvä että se on myös vastustajalla maximissaan 30fps.Tietty jos pelityyli on sitä puskassa istumista koko pelin ajan, niin silloin 30 fps menettelee. Sitten kun mennään toiminnan keskelle, jossa vaaditaan nopeaa vastetta, niin 30 fps on auttamattomasti liian vähän.
No jos tuolta tuntuu niin konsoli versiossa se hyvä että se on myös vastustajalla maximissaan 30fps.
PUBG näyttäisi pyörivän Natiivilla 4K 2160p resoluutiolla Xbox One X:llä, mutta kyllähän on välillä vaikeuksia pysyä edes 30FPS:ssä. Lentokoneesta tullessa alas menee aika diashowksi.
Onkohan tuo kuinka aikainen buildi, kun on versio 0.5.24.2. Eikös nuo tavoitellut 1.0 versiota PC:llä sen uuden lisämapin kanssa joka tulee nyt PC:lle ja sit Xboxille olikohan ensi kuun alussa.
Tätä paskaako sitten odotettiin kuin kuuta nousevaa? Early access pelit myös konsolille - hurraa. Huhhuh sanon minä, ei kovin hyvä fiilis ole Xbox X:n omistamisesta.
Eli näit olennaisemmaksi alkaa viilaamaan pilkkua, kun pointtina oli pelin heikko pyöriminen One S / One X -akselilla? Näemmä sama meno jatkuu myös täällä.
Avg. framerate nyt on mittarina muutenkin täysi susi, enemmän tulisi kiinnittää tasaiseen frametimeen ja 99. persentiiliin minimiframeista.
Massiinen kahden framen parannus huolimatta moninkertaisesta GPU-tehosta, mistähän tämä kertoisi?
...En näe allaolevassa lainauksessa yllä väittämääsi pointtia akselista. Väitätkö tosissasi, ettet tuossa vertaa S:n ja X:n suoritusta toisiinsa? Ja juuri avg. frameratella, 30fps käpätyssä pelissä.
Tuosta toimivuudesta olisi löytynyt ihan oikeaakin valittamista (mitä toki olet myös tehnyt), niin tarvitseeko heittäytyä tyhmäksi, että pääsee dissaamaan X:ää?
Mutta joo, 'saman menon' välttämiseksi, fanfaarien saattelemana, eiköhän meidän 'keskustelut' olleet tässä.
Mistä tämä tiedetään? 1080p resolla voi optimoinnin jälkeen olla mahdollistakin vielä.Kumma kun et ole teilaamassa noita PUBG:n 60 fps toiveita kun jo nyt tiedetään että tämä ei tule tapahtumaan?
Mistä tämä tiedetään? 1080p resolla voi optimoinnin jälkeen olla mahdollistakin vielä.
Mistä tämä tiedetään? 1080p resolla voi optimoinnin jälkeen olla mahdollistakin vielä.
Jotenkin tuntuu, että kun pelaajia on reilummin niin prossu se vaan hankaa tuota tavoitetta vastaan.
Nojaa.
Ei tuolla näe kuin 1-2 ihmistä maanpinnalla niin freimit droppaa ja sekä droppaa ihan ilman niitäkään. En usko että tuo on pelaajamäärästä eikä enginestäkään kiinni (Unreal Engine 4).
Kantsii välillä pelata Xbox One X:llä niin kyllä huomaa kuinka randomia nuo dropit ovat eikä liity millään tavalla kuormitukseen eli esim. että 20 ihmisen actionin takia olisi tuo ongelma.
Vastaavanlaista ongelmaa oli myös erään toisen indie-previewin kanssa nimeltään Friday the 13th, joka myös perustui Unreal 4 engineen. Saivat tosin muutaman pätsin (kuukausien) päästä edes vähän tuota vakautettua.
Se ei ole enginestäkään aina kiinni vaan on siinä paljon muutakin.
Gears of War 4 on Unreal Engine 4:lla tehty, mutta niin on myös paljon isompi pelitalokin sen takana, joten tuloskin erilainen.
Gears4 tiimi on tuon ohjauttavuuden kanssa PUBG apuna sitä edelleenkin kehittämässä ja taas MS muu osasto muussa toiminnassa tuon PUBG:n eteen.
PC:llä tosin kaikki ultralla, fov95 ja 4k ja PUBG pyörii vaihtelevasti 25fps - 50fps. Yleensä noin 30fps. Afterburnerin mukaan 99% GPU load eli Ultrilla näyttää ainakin olevan GPU bound PC:llä.
GTX1070 näyttis + 6800k.
Epäilemättä näin on Ultra-tasoilla, mutta Xbox One X käyttää Mediumia, ja normi One käyttää Very Low'ta (en toki tiedä, missä määrin näitä on kustomoitu boksille, mutta pointti on että ei ainakaan ole Ultra-osastoa). Nämä tuli ilmi, kun selvisi, että näppiksellä O-nappi avaa normaalin settings-valikon Xboxillakin.
Mediumeilla tuskin tökkää GPU:hun.
Ja pointtihan on tuota peliä pelata myös niillä low/medium asetuksila, että puskajussit näkyy paremmin. Onneksi konsoleilla nuo asetukset on samat kaikilla.
Nyt vain sitten resoluutio siihen 1080p kun ei tuo boksi parempaan pysty ja ollaan lähempänä sitä 60 fps, minkä tälläinen peli todellakin vaatii.
Tätä on nyt toisteltu jo moneen otteeseen, mutta lähes varmasti tuo ei auttaisi paljon paskaakaan, kun ei se resoluutio juuri vaikuta CPU-kuormaan. Grafiikkapiiri jaksaa kyllä pyörittää sen, mitä annetaan.
Onko jossain vahvistettu PUBG palvelimien pyörivän Azuressa? Tietokoneella ne ovat AWS:ssä ja luulisi olevan perseestä ylläpitää kahta eri pilvi-infraa huvikseen.
Ei sen enempää vastakkain asettelua, mutta kyllähän tuo PUBG:n 4K Natiivi reso Xbox One X:lle oli jo yllätys, mutta vielä että tekstuurit paremmat kuin PC:n 4K medium olikin jo hieman enemmän yllättävämpi.
PUBG on Xbox One lets you view the PC settings screen
@Maniac
Veikkaan että prosessori leikkaa kiinni mittavan piirtoetäisyyden kanssa. Kannattaa siinä tapauksessa edes johonkin asiaan jälelle jäävät näyttistehot sysätä.