Xbox One & One X keskustelu

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 966
Itsellä ollut sama niin kauan kuin x on ollut hyllyssä. Kysyin aiemmin täällä ketjussa apua jolloin vastaukset oli tasoa "ei tuollainen ole mahdollista, et vaan osaa". Ei sitten jaksanut ja annoin tuon paskan olla. Päivittelee sitten käynnistää konsolin.
:D no ei nyt perkele toi normaalia ole, mutta ilmeisen yleistä koska googlesta caseja löytyy monia.
Ajatus oli, että imut olis jatkunut koko yön, mutta yllätyksekseni imurointiin menikin tämä päivä kun yö oli ollut laite seis.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 372
:D no ei nyt perkele toi normaalia ole, mutta ilmeisen yleistä koska googlesta caseja löytyy monia.
Ajatus oli, että imut olis jatkunut koko yön, mutta yllätyksekseni imurointiin menikin tämä päivä kun yö oli ollut laite seis.
Juu en oo saanu toimii. Xbox tukeenkin olin yhteydessä ja ainoo mitä keksivät oli et tehdasasetuksiin, spoiler, ei auta sekään.
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
286
Hmm, mulla kyllä ihan toimii toi sammutettuna lataus. Onko sulla kaapelilla vai wifinä? En tiedä onko merkitystä. Pitää itse vielä katsoa asetukset ja laittaa tänne.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 966
Hmm, mulla kyllä ihan toimii toi sammutettuna lataus. Onko sulla kaapelilla vai wifinä? En tiedä onko merkitystä. Pitää itse vielä katsoa asetukset ja laittaa tänne.
No esim. mulla on kaapelissa kiinni. Laittakaa ihmeessä joku ne kaikki asetukset mitkä oletatte, että tohon liittyy. Mä ainakin kuvittelen, että olen kaikki ne paikat katsonut jotka tohon voi vaikuttaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 372
Hmm, mulla kyllä ihan toimii toi sammutettuna lataus. Onko sulla kaapelilla vai wifinä? En tiedä onko merkitystä. Pitää itse vielä katsoa asetukset ja laittaa tänne.
Itsellä ollut sekä kaapelilla ja nyt wifinä, ei vaikuta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 176
Komeasti toimii kaapelilla sekä wifillä. Instant on käytössä ja nuo yllä mainitut ruksit valittuna. Näinhän se tehtaalta tullessa jo on.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 966
hmm.. ei muuten ollut. Tehtaalta tulleessaan instant ei ole päällä, näin ainakin minä muistelin kun eilen uutta konsolia asentelin. Laitoin juuri game pass sovelluksesa downloadin päälle, mutta konsoli ei lähde sitä lataamaan nyt kun ei ole päällä. Ja instant modessa pitäisi olla päällä. En ymmärrä. Olen samassa veneessä @Persojet :n kanssa.
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
286
hmm.. ei muuten ollut. Tehtaalta tulleessaan instant ei ole päällä, näin ainakin minä muistelin kun eilen uutta konsolia asentelin. Laitoin juuri game pass sovelluksesa downloadin päälle, mutta konsoli ei lähde sitä lataamaan nyt kun ei ole päällä. Ja instant modessa pitäisi olla päällä. En ymmärrä. Olen samassa veneessä @Persojet :n kanssa.
Aa, tota ei mullakaan toi toimi, että lähtisi lataamaan game pass sovelluksesta, mutta siis jos pistää konsolista pelin latautumaan ja sit sammuttaa niin siellä se kyllä sen lataa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 176
hmm.. ei muuten ollut. Tehtaalta tulleessaan instant ei ole päällä, näin ainakin minä muistelin kun eilen uutta konsolia asentelin. Laitoin juuri game pass sovelluksesa downloadin päälle, mutta konsoli ei lähde sitä lataamaan nyt kun ei ole päällä. Ja instant modessa pitäisi olla päällä. En ymmärrä. Olen samassa veneessä @Persojet :n kanssa.
Kaikki kolme omaa Xboxiani on ollut muistaakseni vakiona Instant On tilassa. Alkuperäinen, S ja X. Kaikilla myös toiminut nämä lataukset. Joskus toki pitää boottailla ihan oikean restartin kautta kun alkaa lataukset menemään hitaaksi tai joku muu alkaa jumittamaan. Windows jne.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 966
Aa, tota ei mullakaan toi toimi, että lähtisi lataamaan game pass sovelluksesta, mutta siis jos pistää konsolista pelin latautumaan ja sit sammuttaa niin siellä se kyllä sen lataa.
Näin mä aattelin, että tämäkin kuuluisi toimia jos konsoli on sen verran päällä, että verkko pystyssä. Ja siis tämän pitäisi toimia mitä tuosta sovelluksesta lueskelin.

Kaikki kolme omaa Xboxiani on ollut muistaakseni vakiona Instant On tilassa. Alkuperäinen, S ja X. Kaikilla myös toiminut nämä lataukset. Joskus toki pitää boottailla ihan oikean restartin kautta kun alkaa lataukset menemään hitaaksi tai joku muu alkaa jumittamaan. Windows jne.
No tämä jää nyt mysteeriksi sitten. Pitäisköhän mun kokeilla tota xbox tukeakin vielä, josko ne olis siellä viisastuneet.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 292

279€ hinta aika kohdillaan.
Vähän aihetta liipaten, että jos nyt pitäisi Xbox One X ostaa, niin ostaisin varmaan käytettynä. Torissa useampia vaihtoehtoja huomattavasti huokeammalla, takuulla ja vielä pelejä kaveriksi. Säästyneellä rahalla voi sitten ostaa vaikka Gamepassia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 966
Tarjousketjussa just kommentoin, että 230 Gamestopissa x version yhden pelin kanssa.

Ohessa vielä kuvat näistä asetuksista:

eka.PNG
toka.PNG
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 372
Tarjousketjussa just kommentoin, että 230 Gamestopissa x version yhden pelin kanssa.

Ohessa vielä kuvat näistä asetuksista:

Saitko tuesta apua tuohon päivittyvyys ongelmaan? Ite kokeilin nyt tuota ilmaista legoa asentaa etänä, eikä tuo roska vaan suostu toimimaan. Piti sitten käynnistää ja storesta napsauttaa lataus päälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 456
Kokeilin myöskin tuota etälataus ongelmaa, eli Gamepass puhelinsovelluksesta Final Fantasy IX latautumaan, niin hetken päästä sovelluksessa oli "jonossa" tekstin vieressä ikoni virheestä, josta pääsi myös etälatauksen asetusohjeisiin.
Käynnistelin sitten konsolin, niin latauksella oli joku virhekoodi (jota en tullut ottaneeksi ylös) ja lähti siitä sitten hetken päästä lataamaan.
Aiemmin on toiminut tuo etälataus varsin luotettavasti useampaakin reittiä, eli mobiilisovelluksesta, Windows Storesta PC:llä, Xbox PC-sovelluksesta jne., joten omasta mielestäni viittaisi esim. käyttis- tai storeversion ongelmaan, joka mahdollisesti korjaantunee seuraavassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 372
Kokeilin myöskin tuota etälataus ongelmaa, eli Gamepass puhelinsovelluksesta Final Fantasy IX latautumaan, niin hetken päästä sovelluksessa oli "jonossa" tekstin vieressä ikoni virheestä, josta pääsi myös etälatauksen asetusohjeisiin.
Käynnistelin sitten konsolin, niin latauksella oli joku virhekoodi (jota en tullut ottaneeksi ylös) ja lähti siitä sitten hetken päästä lataamaan.
Aiemmin on toiminut tuo etälataus varsin luotettavasti useampaakin reittiä, eli mobiilisovelluksesta, Windows Storesta PC:llä, Xbox PC-sovelluksesta jne., joten omasta mielestäni viittaisi esim. käyttis- tai storeversion ongelmaan, joka mahdollisesti korjaantunee seuraavassa.
Itellä ei konsoli reagoi mitenkään vaikka laittaisi storen kautta latauksia. Kuin mitään ei olisi tapahtunut. Sitten kun käynnistää niin sieltä vaan laittamaan niitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 176
Itse haluaisin vain pois käytöstä pelin automaattisesti lataukseen laittamisen kun pelin ostaa/lunastaa. Ostin sen sitten konsolista tai PC:ltä. Ärsyttää käydä perumassa latauksia joka kerta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 494
Itse haluaisin vain pois käytöstä pelin automaattisesti lataukseen laittamisen kun pelin ostaa/lunastaa. Ostin sen sitten konsolista tai PC:ltä. Ärsyttää käydä perumassa latauksia joka kerta.
Tuo olisi yksi tärkeimmistä asioista/on isoin puute koko Onessa. Ei voi ymmärtää mitä mikkisoftalla mietitty "hei, hieno idea, laitetaan konsoli suoraan lataamaan peli joka helvetin ostossa". Urpoja ne on siellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 456
Itse haluaisin vain pois käytöstä pelin automaattisesti lataukseen laittamisen kun pelin ostaa/lunastaa. Ostin sen sitten konsolista tai PC:ltä. Ärsyttää käydä perumassa latauksia joka kerta.
Tuo olisi yksi tärkeimmistä asioista/on isoin puute koko Onessa. Ei voi ymmärtää mitä mikkisoftalla mietitty "hei, hieno idea, laitetaan konsoli suoraan lataamaan peli joka helvetin ostossa". Urpoja ne on siellä.
Jos yhtään helpottaa, niin PC:n Microsoft Storesta kun "Hanki" painamisen jälkeen tulevassa asenna konsoliini -ikkunassa painamalla "Peruuta" peli aktivoituu tilille ja Store sivulle jäljelle jää "Osta omaksi" ja "Asenna laitteisiini" painikkeet.
Tämän siis testasin juuri tuolla Goldiin kuuluvalla V-Rally 4:lla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 176
Jos yhtään helpottaa, niin PC:n Microsoft Storesta kun "Hanki" painamisen jälkeen tulevassa asenna konsoliini -ikkunassa painamalla "Peruuta" peli aktivoituu tilille ja Store sivulle jäljelle jää "Osta omaksi" ja "Asenna laitteisiini" painikkeet.
Tämän siis testasin juuri tuolla Goldiin kuuluvalla V-Rally 4:lla.
Siinä tosin lukee että asennetaan automaattisesti ja se ruutu vain kysyy mihin toiselle Xboxille ensisijaisen lisäksi sen haluaa asentuvaksi :hmm:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 494
Niin no, noinhan sen tavallaan peruuttaa konsolillakin siinä ostoruudun jälkeisessä ruudussa heti x-ruutupainikkeesta kunhan on aavistuksen ehtinyt ladata.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 176
Niin no, noinhan sen tavallaan peruuttaa konsolillakin siinä ostoruudun jälkeisessä ruudussa heti x-ruutupainikkeesta kunhan on aavistuksen ehtinyt ladata.
Juu mutta olisi kiva kun ei tarvitsisi sitäkään tehdä. Kyllä sen latauksen saan itse käyntiin kun haluan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 456
Siinä tosin lukee että asennetaan automaattisesti ja se ruutu vain kysyy mihin toiselle Xboxille ensisijaisen lisäksi sen haluaa asentuvaksi :hmm:
Niin no, en tiedä lähtikö se sitten muka latautumaan "kotikonsolille", joka on täysin toisessa osoitteessa, jotta sisarukset pystyvät käyttämään tilini Game Pass Ultimatea.
Siinä ruudussa kun painaa kuitenkin peruuta, niin vaikuttaisi ettei se alkaisi asentamaan sitä kumpaankaan, sillä painamalla asenna laitteisiini on valittavissa molemmat.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 254
Oliko XBox Onelle jotain vaatimuksia ulkoisen levyn suhteen, meneekö mikä tahansa USB-SSD levy kiltisti? Pitikö ensiksi formatoida jotenkin?

Sivukysymyksenä sama Xbox360:lle, meneekö siihen nykyään jo kaikki usb-levyt kiinni ja vaatiiko ensiksi formatoinnin? SSD:llä ei varmaan suuria hyötyjä 360:lla.
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
91
NTFS siis jos tiedostokäyttöön tarkoitus. Pelejä varten Xbox formatoi omaan muotoonsa eikä levyä voi silloin käyttää muualla kuin Xboxin kanssa ellei formatoi ensin.
Ainakaan oma xbox ei suostunut ottamaan kovalevyä pelikäyttöön ennen kuin olin formatoinut sen NTFS-muotoon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 341

Huikeaa on kyllä ollut Minecraftin menestys. Muistelisin että jotkut internetim tietäjät olivat aikoinaan vankasti sitä mieltä, että MS ei saa koskaan tuota 2,5 miljardin dollarin sijoitustaan plus-merkkiseksi. :D
Hauskahan tuosta olisi tosiaan saada lukujakin ihmeteltäväksi ollaanko päästy edes breakeveniin, kun paljon ovat peliin resursseja satsanneet. Vai meinaatko että tuon 2,5 mrd. dollarin investoinnin jälkeen kaikki muu kehitys tulikin kaupan päälle? :D Mutta tuttuun MS:n tapaan näitähän ei tulla näkemään, vaan aina luvataan sitä jatkuvaa liikevaihdon kasvua... :think:

Mutta hieno juttu että sokea kanakin löytää edes joskus sen jyvän kun Mixerin kanssa nyt ei edes Ninjan tai Shroudin tuominen palveluun meinaa tuoda kasvua:


Pitäisiköhän itse palvelun laadulle tehdä jotain ensi alkuun, twitchin kun saa telkkuunkin suoraan äppinä, mutta eipä näy moista MS:n tuotokselle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
863

Huikeaa on kyllä ollut Minecraftin menestys. Muistelisin että jotkut internetim tietäjät olivat aikoinaan vankasti sitä mieltä, että MS ei saa koskaan tuota 2,5 miljardin dollarin sijoitustaan plus-merkkiseksi. :D
Tätä diiliä kieltämättä itsekin aikoinaan hieman ihmettelin, mutta onpahan ollut käsittämättömän suosittu ilmiö ja tuntuu vain jatkuvan. Tuotahan pelataan jo kouluissakin; ihan luvan kanssa.

Täytyy lasten kanssa laittaa Minecraft Earth testiin...
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
451
Kyllähän tuo Mojang-diili sai huulen rullalle aikanaan, mutta niin se vaan megasuosio jatkuu. Molemmat tenavat ja kaikki niiden kaverit tuota pelaa ja vahtaavat tubettajien peliä. Kaikenlaista Minecraft-krääsää leluista legoihin, kirjoihin ja vaatteisiin on pitänyt ostaa heh. Ei siinä, innostuin itsekin vaimon kanssa tuota survival-modea läiskimään ja Ender Dragonikin on jo selätetty. Peli on hyvä.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 567
Kyllähän tuo Mojang-diili sai huulen rullalle aikanaan, mutta niin se vaan megasuosio jatkuu. Molemmat tenavat ja kaikki niiden kaverit tuota pelaa ja vahtaavat tubettajien peliä. Kaikenlaista Minecraft-krääsää leluista legoihin, kirjoihin ja vaatteisiin on pitänyt ostaa heh. Ei siinä, innostuin itsekin vaimon kanssa tuota survival-modea läiskimään ja Ender Dragonikin on jo selätetty. Peli on hyvä.
Tullut huomattua työpaikalla että tuo on kyllä ainakin nykyään kaikenikäisten suosima peli.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Kyllähän tuo Mojang-diili sai huulen rullalle aikanaan, mutta niin se vaan megasuosio jatkuu. Molemmat tenavat ja kaikki niiden kaverit tuota pelaa ja vahtaavat tubettajien peliä. Kaikenlaista Minecraft-krääsää leluista legoihin, kirjoihin ja vaatteisiin on pitänyt ostaa heh. Ei siinä, innostuin itsekin vaimon kanssa tuota survival-modea läiskimään ja Ender Dragonikin on jo selätetty. Peli on hyvä.
Jos ihan "mutkat suoriksi"-matematiikkaa käyttää sillä oletuksella, että jokainen pelaaja on maksanut pelistä keskimäärin 10 dollaria (todennäköisesti enemmän) ja ostanut leluja/vaatteita/oheiskrääsää/mikrotransaktioita keskimäärin 5 dollarilla, niin 200 milj. yksittäistä pelaajaa x 15 dollaria = 3 miljardia dollaria. Tässä on todella monia muuttujia mukana, mutta siis jos edes jonkinlaista hahmottelua yrittää tehdä. Ja oletettavasti nämä 126 miljoonaa kuukausittaista pelaajaa käyttävät rahaa peliin paljon enemmän.

Ja tämä Minecraft-ilmiö vain kasvaa koko ajan eikä huippua ole vielä näkyvissä. Ja sitten kun huippu tulee vastaan, niin esitellään Minecraft 2. :rofl: Aivan huikea sijoitus kyllä.

Tässä vielä mielenkiintoinen lainaus vuosien takaa:

"Early in Microsoft's relationship with Mojang, before I was CEO, Phil presented an opportunity to purchase Minecraft, but Phil's boss at the time chose not to move forward," writes Nadella.

In other words, if the deal had worked out, Microsoft could have bought Minecraft earlier on in its meteoric rise to popularity, perhaps for a cheaper price than the $2.5 billion it ultimately paid.

Given this timeframe, "Phil's boss at the time" would likely have been Don Mattrick, the former head of Microsoft's Xbox division. In mid-2013, Mattrick left Microsoft to accept a role as CEO of social games company Zynga. Mattrick's move left Xbox without a formal leader until mid-2014, when Nadella appointed Spencer to the role.

Nadella praises Spencer's pursuit of the Mojang deal: "For some, such a visible, high-level rejection could have been withering, but Phil didn't give up." In mid-2014, when Nadella was CEO and Spencer was head of Xbox, the opportunity to buy Mojang presented itself once again, and the final deal was struck.

"Bill Gates and Steve Ballmer, who were still on the board when the deal was presented, later laughed and said they had initially scratched their heads, failing to understand the wisdom of the move," writes Nadella. "Now they get it."
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 341
Jos ihan "mutkat suoriksi"-matematiikkaa käyttää sillä oletuksella, että jokainen pelaaja on maksanut pelistä keskimäärin 10 dollaria (todennäköisesti enemmän) ja ostanut leluja/vaatteita/oheiskrääsää/mikrotransaktioita keskimäärin 5 dollarilla, niin 200 milj. yksittäistä pelaajaa x 15 dollaria = 3 miljardia dollaria. Tässä on todella monia muuttujia mukana, mutta siis jos edes jonkinlaista hahmottelua yrittää tehdä. Ja oletettavasti nämä 126 miljoonaa kuukausittaista pelaajaa käyttävät rahaa peliin paljon enemmän.

Ja tämä Minecraft-ilmiö vain kasvaa koko ajan eikä huippua ole vielä näkyvissä. Ja sitten kun huippu tulee vastaan, niin esitellään Minecraft 2. :rofl: Aivan huikea sijoitus kyllä.

Tässä vielä mielenkiintoinen lainaus vuosien takaa:


No kieltämättä melkoisen mutkat suoriksi matematiikkaa meillä tässä tarjolla. Pelin suurin kasvu kun oletetusti on mobiilin puolella ja täällä itse sovelluksen hinta on 7 dollaria, josta app store ottaa balttiarallaa 30 pinnaa. Tästä vielä pois muut myyntiin liittyvät kulut, niin vasta tällöin saadaan ostoksen todellinen tuotto selville.

Samalla myös lukemasi IAP:lle ovat lähes naurettavan optimistisia, kun pelin mobiilipuolen sovelluksensisäiset ostot olivat vuonna 2018 liikevaihdoltaan 110 miljoonaa (kasvua vuodesta 2017 7 pinnaa), jolloin liikevaihtoa per mobiilikäyttäjä on noin yhden dollarin verran. Tästä taas pois kulut niin päästään todelliseen tilanteeseen mitä MS:lle jää tästä kaikesta käteen. Konsoli- ja PC-puolen luvuista ei taas ole tietoa, kun MS ei näitä ilmoita.

Nämä nyt ovat tietysti pelkkä pintaraapaisua asiaan liittyen, mutta todellisuus kun pelin osalta ei todellakaan ole niin ruusuinen kuin yrität väittää. Vielä on pitkä matka siihen että pelin osalta päästään edes breakeveniin, toki tällä kehityksellä se on mahdollista ennen pitkää. Jos Minecraft olisi todellakin esittämäsi menestystarina myös taloudellisilla mittareilla, niin kyllähän tuo näkyisi aivan erilaisena kehityksenä MS:n pelipuolen liikevaihdossa:



 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Onhan 200milj myytyä kopiota ihan hatun noston arvoinen suoritus. Moni peli mitä jaetaan ilmaiseksi ei edes pääse samoihin lukuihin, toiset juhlii jo muutamaa miljoonaa myytyä kopiota. :poop:

Tuohon viellä lelut, dlc yms muut krääsät päälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
863
No kieltämättä melkoisen mutkat suoriksi matematiikkaa meillä tässä tarjolla. Pelin suurin kasvu kun oletetusti on mobiilin puolella ja täällä itse sovelluksen hinta on 7 dollaria, josta app store ottaa balttiarallaa 30 pinnaa. Tästä vielä pois muut myyntiin liittyvät kulut, niin vasta tällöin saadaan ostoksen todellinen tuotto selville.

Samalla myös lukemasi IAP:lle ovat lähes naurettavan optimistisia, kun pelin mobiilipuolen sovelluksensisäiset ostot olivat vuonna 2018 liikevaihdoltaan 110 miljoonaa (kasvua vuodesta 2017 7 pinnaa), jolloin liikevaihtoa per mobiilikäyttäjä on noin yhden dollarin verran. Tästä taas pois kulut niin päästään todelliseen tilanteeseen mitä MS:lle jää tästä kaikesta käteen. Konsoli- ja PC-puolen luvuista ei taas ole tietoa, kun MS ei näitä ilmoita.

Nämä nyt ovat tietysti pelkkä pintaraapaisua asiaan liittyen, mutta todellisuus kun pelin osalta ei todellakaan ole niin ruusuinen kuin yrität väittää. Vielä on pitkä matka siihen että pelin osalta päästään edes breakeveniin, toki tällä kehityksellä se on mahdollista ennen pitkää. Jos Minecraft olisi todellakin esittämäsi menestystarina myös taloudellisilla mittareilla, niin kyllähän tuo näkyisi aivan erilaisena kehityksenä MS:n pelipuolen liikevaihdossa:



Talousdata on aina mielenkiintoista tulkittavaa. Linkaamasi käppyrät toki kertovat, että MS pelipuolen tuotto kasvaa tasaisesti ja Minecraft myy edelleen kuin häkä. Se mitä Minecraftistä lopulta jää viivan alle ei tuosta selviä.

Mutta jos jätetään mutuilut sikseen ja mietitään vaikkapa meidän alakouluikäisten perheen rahan käyttöä Minecraft-tuotteisiin; likka on ostanut erikseen "Minen" Windows 10:lle (maksoi muistaakseni n. 20€) ja iOS alustalle (7€). Minecraft kolikoita on ostettu n. 20€ edestä. Xboxille tämä tuli Game Passin myötä, vaikea sanoa miten se jyvitetään koko GP:n alla Minecraft tuotoksi? Anyway, ainakin 47€ meidän perheessä käytetty Minecraftiin plus oheistuotteet. Nopea otanta naapurustoon kertoon, että kaikissa konsolin omistavissa perheissä pelataan mineä ja osalla ostettu myös mobiililaitteille. Paljonko Applelta/Android-puolelta tai Sonylta kilahtaa Minecraftin osalta Microsoftin kassaan, sitä en osaa sanoa, mutta kilahtaa kuitenkin. Paljonko on kolikko-myynti? Entä ne oheistuotteet? Harmi kun näitä ei erikseen raportoida, olisi mielenkiintoista dataa. Niin ja paljonko menee tuotekehitykseen?

Ottaen huomioon volyymin ja maksavien asiakkaiden suuren määrän voidaan ainakin varmuudella sanoa, että vahvan kassavirran Minecraft kaikkineen tuo Microsoftille. Se, että onko break even ollut jo aikoja sitten, onko se nyt vai tulevaisuudessa on pelkkää arvailua näillä tiedoilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 341
Onhan 200milj myytyä kopiota ihan hatun noston arvoinen suoritus. Moni peli mitä jaetaan ilmaiseksi ei edes pääse samoihin lukuihin, toiset juhlii jo muutamaa miljoonaa myytyä kopiota. :poop:

Tuohon viellä lelut, dlc yms muut krääsät päälle.
On toki, sitten kun vielä saataisiin tietoon MS:ltä paljon näistä on jäänyt käteen olisi vieläkin hienompi juttu.

Ei taida pelipuolen talouspuoli vahvinta aluettasi kun moisia huutelet? Jos nämä "vaatimattomat" miljoonan myyneen pelit on budjetoitu voitolliseksi tuolla miljoonan myynneillä niin miksi sitä ei juhlittaisi? :D
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
On toki, sitten kun vielä saataisiin tietoon MS:ltä paljon näistä on jäänyt käteen olisi vieläkin hienompi juttu.

Ei taida pelipuolen talouspuoli vahvinta aluettasi kun moisia huutelet? Jos nämä "vaatimattomat" miljoonan myyneen pelit on budjetoitu voitolliseksi tuolla miljoonan myynneillä niin miksi sitä ei juhlittaisi? :D
Eikä lukutaito sinun? :D
Lähinnä myytyjen kopioiden määristä puhuin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 460
Myytyjen kopioiden määrästä puhun. Ei mua budjetoinnit pahemmin kiinosta kun ei omaa rahaa ole kiinni.
Itse(kin?) lukisin näistä peleistä ja laitteista täällä mieluummin, kuin cheerleadausta yritysten talousluvuista.

Ei, minun mielestä se, että paljonko tarkasti ottaen on jäänyt käteen 200 miljoonasta kopiosta ei ole hienompi juttu kuin se, että 200 miljoonaa kopiota jostakin pelistä on pelattavana, ja kuinka älyttömän montaa pelaajaa se oikein tarkoittaa yhdelle pelille. Tarkahko pelaajamäärä olisi hauska tieto, mutta varmaan vähän hankala selvittää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 341
Talousdata on aina mielenkiintoista tulkittavaa. Linkaamasi käppyrät toki kertovat, että MS pelipuolen tuotto kasvaa tasaisesti ja Minecraft myy edelleen kuin häkä. Se mitä Minecraftistä lopulta jää viivan alle ei tuosta selviä.

Mutta jos jätetään mutuilut sikseen ja mietitään vaikkapa meidän alakouluikäisten perheen rahan käyttöä Minecraft-tuotteisiin; likka on ostanut erikseen "Minen" Windows 10:lle (maksoi muistaakseni n. 20€) ja iOS alustalle (7€). Minecraft kolikoita on ostettu n. 20€ edestä. Xboxille tämä tuli Game Passin myötä, vaikea sanoa miten se jyvitetään koko GP:n alla Minecraft tuotoksi? Anyway, ainakin 47€ meidän perheessä käytetty Minecraftiin plus oheistuotteet. Nopea otanta naapurustoon kertoon, että kaikissa konsolin omistavissa perheissä pelataan mineä ja osalla ostettu myös mobiililaitteille. Paljonko Applelta/Android-puolelta tai Sonylta kilahtaa Minecraftin osalta Microsoftin kassaan, sitä en osaa sanoa, mutta kilahtaa kuitenkin. Paljonko on kolikko-myynti? Entä ne oheistuotteet? Harmi kun näitä ei erikseen raportoida, olisi mielenkiintoista dataa. Niin ja paljonko menee tuotekehitykseen?

Ottaen huomioon volyymin ja maksavien asiakkaiden suuren määrän voidaan ainakin varmuudella sanoa, että vahvan kassavirran Minecraft kaikkineen tuo Microsoftille. Se, että onko break even ollut jo aikoja sitten, onko se nyt vai tulevaisuudessa on pelkkää arvailua näillä tiedoilla.
Kasvaa toki tasaisesti tuolla aikaikkunalla (vuoteen 2015 peilattuna tultiin tosin alas vuosina 2016-18), kun ottaa verrokiksi kilpailijan niin kasvu vaikuttaakin kovin vaatimattomalta, vaikka Minecraftin pitäisi olla kultakaivos josta rahaa tulee ovista ja ikkunoista.

Löytyyhän toki tuo Minecraft myös meidän perheen pienimmiltä, tosin mitään lisäsisältöä eivät kersat ole halunneet peliin hankkia, joten tässä anekdoottia toiseen suuntaan.

Tuohon minecraftin breakeveniin löytyikin mielenkiintoista tietoa FY15 tilinpäätöksestä:

"
Mojang Synergies AB

On November 6, 2014, we acquired Mojang Synergies AB (“Mojang”), the Swedish video game developer of the Minecraft gaming franchise, for $2.5 billion in cash, net of cash acquired. The addition of Minecraft and its community enhances our gaming portfolio across Windows, Xbox, and other ecosystems besides our own. Our purchase price allocation is preliminary and subject to revision as more detailed analyses are completed and additional information about fair value of assets and liabilities becomes available, including additional information relating to tax matters and finalization of our valuation of identified intangible assets.

The significant classes of assets and liabilities to which we preliminarily allocated the purchase price were goodwill of $1.8 billion and identifiable intangible assets of $928 million, primarily marketing-related (trade names). The goodwill recognized in connection with the acquisition is primarily attributable to anticipated synergies from future growth, and is not expected to be deductible for tax purposes. We assigned the goodwill to our Devices and Consumer (“D&C”) Other segment. Identifiable intangible assets were assigned a total weighted-average amortization period of 6.3 years. Mojang has been included in our consolidated results of operations since the acquisition date."

Toisinsanoen MS:n takaisinmaksulaskelmat ovat perustuneet siihen, että 1,8 miljardia on goodwillia ja investoinnin kirjanpidolliseksi arvoksi on laskettu 928 miljoonaa dollaria. Hienosti kikkailtu taas luvuilla, vaikka tosiasiassa menee vielä pitkä tovi ennenkö tuo 2,5 miljardin kaupantekohinta on kuitattu, saati sitten tämän päälle tulleet R&D-kustannukset.


="Swagettiyologne, post: 6996006, member: 13459"]
Eikä lukutaito sinun? :D
Lähinnä myytyjen kopioiden määristä puhuin.
Hieno ninjaedit.

Mitä niillä myydyillä kopioiden määrällä tekee, kun olennaisempaa on tietää jäikö pelin kehityksestä jotain käteen niin kehittäjälle ja julkaisijalle kulujen jälkeen? Tietty jos pelialan tulevaisuus on sulle aivan yksi hailee, niin sitten ymmärrän asiaan suhtautumisesi tason.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 460
Mitä niillä myydyillä kopioiden määrällä tekee, kun olennaisempaa on tietää jäikö pelin kehityksestä jotain käteen niin kehittäjälle ja julkaisijalle kulujen jälkeen? Tietty jos pelialan tulevaisuus on sulle aivan yksi hailee, niin sitten ymmärrän asiaan suhtautumisesi tason.
A. Mitä tekemistä noilla kummallakaan on tämän casen kannalta? Arvelet, että Mojangille ei jäänyt mitään käteen kulujen jälkeen? Arvelet, että Mojangille ei jäänyt mitään käteen julkaisun jälkeen? Arvelet, että peliala kaatuu, kun Microsoft maksoi aikamoisen määrän fyrkkaa tuosta, ja et tiedä milloin break even tapahtuu, ja sivuutat mahdolliset muut hyödyt, mitä MS saattaa tuossa diilissä nähdä näkyvyyden yms muodossa?
B. Onko tämä ketju ihan tosiaan oikea paikka talousluvuista jauhamiselle?
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113



Hieno ninjaedit.

Mitä niillä myydyillä kopioiden määrällä tekee, kun olennaisempaa on tietää jäikö pelin kehityksestä jotain käteen niin kehittäjälle ja julkaisijalle kulujen jälkeen? Tietty jos pelialan tulevaisuus on sulle aivan yksi hailee, niin sitten ymmärrän asiaan suhtautumisesi tason.
Mitä olennaista siittä tiedosta on minulle eli kuluttajalle? Joss peli on hyvä se luultavasti myy, ellei ni ei myy ja jatkoa ei tule.

Joss mää nyt luen noi kaikki sun laittamat budjetoinnit jne ni mitä tietoa siellä minulle ja mitä mun pitää tehdä että voin vaikuttaa pelialan tulevaisuuteen? Nytten mää ostan pelit mistä pidän ja niistä mistä en ni jätän hyllyyn.

Pitäskö luoda erikseen ketju microsoftin talouspuolesta? Se tuntuu kahta kaveria kiinostavan niin kovasti.
 
Viimeksi muokattu:

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Huomautus - jätä nämä ignore-mainostukset pois
Voi vittu, hienosti paskottu ketju taas. :rofl2:

Menee näköjään pasmat ihan sekaisin joillakin jos jotain positiivista Xbox-uutisointia tulee julki.

10 milj. Game Pass-tilaajan rajapyykki aiheutti valtavan huolen siitä, että onko pelibisnes kannattavaa Microsoftille.

Nyt kun Minecraftia on myyty 200 milj kappaletta, niin kyseessä on jo koko pelialan tulevaisuus! :whistling:

Lyökää ihan oikeasti ignorea näille concern trolleille. :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
863
Kasvaa toki tasaisesti tuolla aikaikkunalla (vuoteen 2015 peilattuna tultiin tosin alas vuosina 2016-18), kun ottaa verrokiksi kilpailijan niin kasvu vaikuttaakin kovin vaatimattomalta, vaikka Minecraftin pitäisi olla kultakaivos josta rahaa tulee ovista ja ikkunoista.

Löytyyhän toki tuo Minecraft myös meidän perheen pienimmiltä, tosin mitään lisäsisältöä eivät kersat ole halunneet peliin hankkia, joten tässä anekdoottia toiseen suuntaan.
Ihan mielenkiinnosta, (olettaen, että sinulla ei ole sisäpiirin tietoa) miten tulkitset mainitsemistasi käppyröistä sen miten Minecraft tuottaa Microsoftille?

Kuten mainittu, myynti vetää, se me tiedetään, mutta yksittäisen brändin/pelin tuotto (kaikkine sisältö ja lisäkrääsä myynteineen) ei tuosta selviä.

Ja hieno juttu, että teilläkin on lähdetty Minecraftin maailmoihin! :thumbsup:
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 444
Tämä MS pelituotannon kannattavuus tms. vääntäminen ei nähdäkseni enää liity tässä muodossaan mitenkään ketjun otsikon aiheeseen, joten lopettakaa offtopic.

Itse kukin voisi myös taas jättää sen turhan piikittelevän ja ilkkuvan sävyn pois viesteistään. Ei kuulu asialliseen keskusteluun ja on omiaan paskomaan ketjua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 341
Asiaton käytös - offtopicin jatkaminen ylläpidon ohjeistuksesta huolimatta
A. Mitä tekemistä noilla kummallakaan on tämän casen kannalta? Arvelet, että Mojangille ei jäänyt mitään käteen kulujen jälkeen? Arvelet, että Mojangille ei jäänyt mitään käteen julkaisun jälkeen? Arvelet, että peliala kaatuu, kun Microsoft maksoi aikamoisen määrän fyrkkaa tuosta, ja et tiedä milloin break even tapahtuu, ja sivuutat mahdolliset muut hyödyt, mitä MS saattaa tuossa diilissä nähdä näkyvyyden yms muodossa?
B. Onko tämä ketju ihan tosiaan oikea paikka talousluvuista jauhamiselle?
Mitä olennaista siittä tiedosta on minulle eli kuluttajalle? Joss peli on hyvä se luultavasti myy, ellei ni ei myy ja jatkoa ei tule.

Joss mää nyt luen noi kaikki sun laittamat budjetoinnit jne ni mitä tietoa siellä minulle ja mitä mun pitää tehdä että voin vaikuttaa pelialan tulevaisuuteen? Nytten mää ostan pelit mistä pidän ja niistä mistä en ni jätän hyllyyn.

Pitäskö luoda erikseen ketju microsoftin talouspuolesta? Se tuntuu kahta kaveria kiinostavan niin kovasti.
Voi vittu, hienosti paskottu ketju taas. :rofl2:

Menee näköjään pasmat ihan sekaisin joillakin jos jotain positiivista Xbox-uutisointia tulee julki.

10 milj. Game Pass-tilaajan rajapyykki aiheutti valtavan huolen siitä, että onko pelibisnes kannattavaa Microsoftille.

Nyt kun Minecraftia on myyty 200 milj kappaletta, niin kyseessä on jo koko pelialan tulevaisuus! :whistling:

Lyökää ihan oikeasti ignorea näille concern trolleille. :tup:
Ihan mielenkiinnosta, (olettaen, että sinulla ei ole sisäpiirin tietoa) miten tulkitset mainitsemistasi käppyröistä sen miten Minecraft tuottaa Microsoftille?

Kuten mainittu, myynti vetää, se me tiedetään, mutta yksittäisen brändin/pelin tuotto (kaikkine sisältö ja lisäkrääsä myynteineen) ei tuosta selviä.

Ja hieno juttu, että teilläkin on lähdetty Minecraftin maailmoihin! :thumbsup:
Vastaanpa näin kootusti kun kerran sen verran näkyy tunteisiin menevän osalla saman tien.

@ojisama voisi ihan ensi alkuun lopettaa sen sanojen suuhun laittamisen, niin sitten voidaan keskustella asiasta lisää toisessa ketjussa tarvittaessa.

@Swagettiyologne Sillä on siinä mielessä kuluttajalle hyvinkin paljon merkitystä, eli tuleeko tällöin pelisarjalle jatkoa ylipäätään. Titanfall 2 on malliesimerkki loistavasta pelistä, jonka heikon taloudellisen menestyksen vuoksi kolmososaa saadaankin odotella hyvinkin pitkään, jos se ylipäätään ilmestyy.

@Pingviini voisi käydä haukkaamassa sitä happea välillä toistuvan ignore-suosittelun sijasta, kun näkyy näemmä ketjun narratiivin vastainen teksti menevän saman tien ihon alle. Miten voi olla aikuiselle ihmiselle noin vaikeaa suvaita eri mielipiteitä asiasta, etenkin kun nämä pohjautuvat olemassa oleviin faktoihin puhtaan mutuilun sijasta?

@Panze Mikäli Minecraft olisi mainostetun kaltainen kultakaivos, niin pitäisihän sen näkyä vähintään merkittävästi lisääntyneenä revenuena. Se että liikevaihto kasvaa puljulla saman verran kuin markkinat ylipäätään ei kerro vielä yhtään mitään pelin menestyksestä myös taloudellisilla mittareilla tarkasteltuna. Oheiskrääsän tuotosta en osaa sanoa, kun en tiedä kohdistetaanko tästä saadut myynnit pelipuolelle vai minne, tätä ei tarina vielä kerro.

Onhan tuo Minecraft tuonikäisille vähän sama juttu kuin joku Aku Ankka samassa iässä ollessani. Parastahan tuossa on se että peli ruokkii luovuutta.

Omalta osaltani keskustelu aiheesta on tässä, on selvää että osalle riittää vain osatotuus oman mielipiteen muodostamiseen asiasta ja tästä huomauttaminen kaataakin kupin samantien.
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
451
Sehän kohta julkaistaan Minecraft: Dungeons. Meillä ainakin tenavat odottaa kuin kuuta nousevaa ja miksipä ei ton tyylin peli Minecraft-maailmassa maistuisi pelaajille tenavista geezereihin. Toivottavasti menestyy tämä projekti.

Pahoittelen jos topic oli jo käsitelty, mutta jatkuvasti suosiota kasvattavaan brändiin sijoittaminen on parempi vaihtoehto kun makuuttaa rahaa pankkitilillä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 494
Itse en ole koskaan ymmärtänyt miksi minun pitäisi mcraftistä pitää, joskus vähän kokeillut vuosia sitten, mutten nähnyt pelissä mitään kiinnostavaa. Joten palasin ajopeleihin/simuihin joita jaksaa aina vaan vuosikymmenienkin jälkeen.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 661
Viestejä
4 220 908
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom