Xbox One & One X keskustelu

Parhaat diilit kierrätetyistä konsoleista & peleistä! | GameStop

Gamestopilla on muuten vaihtotarjous menossa Xbox one X:stä. Ihan OK mielestäni jos löytyy listan pelit. Tekisi mieli ite käydä vaihdattamassa, mutta tällä hetkellä ei ole aikaa oikein pelailla.

En sano pahalla, mutta tuo on jo niin special diili että koneet viedään käsistä. Noh... mikä olen itse sanomaan, halusin pelata Haloa ja hommasin Xbox One X:sän...

Nyt unelmoin peleistä: Halo Infinite, Cyberpunk 2077, Doom Eternal ja The Last Night ... joko pc:lle tai mitä todennäköisemmin Boxsille.
 


Xbox Game Pass for PC will give players unlimited access to a curated library of over 100 high-quality PC games on Windows 10, from well-known PC game developers and publishers such as Bethesda, Deep Silver, Devolver Digital, Paradox Interactive, SEGA, and more. And just as we committed on the console, it is our intent to include new games from Xbox Game Studios in Xbox Game Pass for PC the same day as their global release, including titles from newly acquired studios like Obsidian and inXile. We’re working with over 75 developers and publishers to bring PC content to the service and we’ll ensure the library remains curated and full of great PC titles across a variety of genres, with new games added every month.

Xbox Game Pass for PC members will also receive discounts in the Microsoft Store on Windows of up to 20% on games currently in the library and up to 10% off related game DLC and add-ons.

We look forward to sharing more at E3, including the great games coming to the library, as well as more details on when and how you’ll experience the new Xbox Game Pass service for PC gamers.

We want creators to be inspired to bring their best content to Windows 10, and we want Windows 10 to be the place where gamers come to discover their next favorite PC game. We recognize that Win32 is the app format that game developers love to use and gamers love to play, so we are excited to share that we will be enabling full support for native Win32 games to the Microsoft Store on Windows. This will unlock more options for developers and gamers alike, allowing for the customization and control they’ve come to expect from the open Windows gaming ecosystem.

XGP on selkeästi avain myös xCloudiin.

Our Approach to PC Gaming - Xbox Wire


Lisää E3:lla sunnuntaina 9.6
 
Olisi kiinnostava tietää onko tässä ketjussa paljonkin niitä joilla peli-pc + xbox, ja miksi? Sekä onko paljon sitten niitä joilla vain Xbox ja miksi näin...

Olen huomannut että Xbox ja PC alkavat lähenemään toisiaan jo melkoisesti. Kohta on molemmissa ihan samat pelit, tai no pc:llä kaikki mahdollinen, jopa Halot. Minusta Xbox on budjetti ratkaisu hyvä peli-pc vaatii osien päivitystä ja on harrastuksena kallis, mutta toki antaa paljon. ... Ja tuo "kallis harrastus" on toki täysin suhteellinen.
 
Olisi kiinnostava tietää onko tässä ketjussa paljonkin niitä joilla peli-pc + xbox, ja miksi? Sekä onko paljon sitten niitä joilla vain Xbox ja miksi näin...

Olen huomannut että Xbox ja PC alkavat lähenemään toisiaan jo melkoisesti. Kohta on molemmissa ihan samat pelit, tai no pc:llä kaikki mahdollinen, jopa Halot. Minusta Xbox on budjetti ratkaisu hyvä peli-pc vaatii osien päivitystä ja on harrastuksena kallis, mutta toki antaa paljon. ... Ja tuo "kallis harrastus" on toki täysin suhteellinen.
Melkein kandee nää kysyä suoraan siellä väittelyketjussa. Täällä alkaa vain kauhea väittely.
 
Itsellä sekä Soiva PC että Xbox one X.

Kavereilla xboxit niin kimpassa pelaillaan, heitä ei kiinnosta PCn rakentelu mutta casual konsolointi mahdollisimman helpolla on toimivaa.

Jos pelaan yksin niin HiFistelen PCn kanssa.

Molemmat kiinni samassa 4K monitorissa.
 
Itsellä pc jolla voi pelata, ei huippu(i7 2700K ja GTX 1070) ja Xbox One X. Myös PS4(vakio) löytyy. Tottakai on usea alusta, eihän siitä tulisi mitään jos vain yhtä käyttäisi.
 
E3:esta tulossa mielenkiintoinen:





Uusin COD näyttäisi olevan Crossplay ja sen perusteella paras konsoliversio tulossa Xbox One X:lle. Hienoa, jos toteutuu.




 
Viimeksi muokattu:
Onkohan crossplay codissa vain kampanjassa vai saavatko hiirimiehet jotenkin kuriin moninpelissä? Vai voiko jopa olla niin ettei PC pääse crossplaymoninpeliin ellei pelaa padilla.
 
Parempi kaikki lelut omistaa että voi pelaa yksinoikeuspelit. Tai ainakin näin itselle uskottelen.
Nimenomaan ne yksinoikeuspelit on se juttu.

Uusin COD näyttäisi olevan Crossplay ja sen perusteella paras konsoliversio tulossa Xbox One X:lle. Hienoa, jos toteutuu.
Ja tämä paras versio väite perustuu mihin jos muistellaan miten meni Blackoutin kohdalla?
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan crossplay codissa vain kampanjassa vai saavatko hiirimiehet jotenkin kuriin moninpelissä? Vai voiko jopa olla niin ettei PC pääse crossplaymoninpeliin ellei pelaa padilla.
Toisaalta nytkin niitä hiirellä pelaajia konsolilla niin sitten voivat tunkea ne pc:n kanssa ja taas pc llä ohjaimella pelaavat konsolin kanssa.
 
Toisaalta nytkin niitä hiirellä pelaajia konsolilla niin sitten voivat tunkea ne pc:n kanssa ja taas pc llä ohjaimella pelaavat konsolin kanssa.

Jotenkin näin, olis kyllä mahtavaa jos co op sekä multi toimis crossplayna. Mieluiten pelaisin PCllä mutta kavereille boxit niin pääsisi messiin tykimällä laitteella :)
 
2/3 pelistä löytyisi, mutta en tiedä hyödynkö tuosta nyt mitään, jos odottaisi ässän kansa seuraavaa xboxia sitten

Ainakin paremman vaihtotarjouksen saat X:llä, kun vaihdat seuraavaan geniin, jos ei muuta. Veikkaan, että X:llä saa ainakin tuon 100€ paremman vaihtoarvon S:n verrattuna. Eikös noissa jälleenmyyntiarvokin ole tällä hetkellä jo yli 150€. Jos vertaa käytettyä one s:ää avaamattomaan one x:n, niin vielä enemmän, eli kannattavalta diililtä kuulostaa.

Minusta nuo Gamestopin vaihtotarjoukset on aina ollut rahallisesti kannattavia kuluttajan kannalta. Aikoinaan maksoin One X:stä julkasun yhteydessä 50€, kun vein vanhan One S:n ja pari ohjainta mukana. Sen jälkeen vaihdoin normi Onen S-versioon, kun Onesta ois saanut ehkä 100€ käytettynä ja tuosta sain 180€. Sain vielä kaiken lisäks pitää Kinect 2.0:n.

Todennäköisesti tulee ens vuonna julkkarissa vaihdettua taas one x sitten seuraavaan boxiin/pleikkariin(kumpi nyt paremmalta vaikuttaa), jos Gamestop silloin enää on pystyssä
 
Olisi kiinnostava tietää onko tässä ketjussa paljonkin niitä joilla peli-pc + xbox, ja miksi? Sekä onko paljon sitten niitä joilla vain Xbox ja miksi näin...

Olen huomannut että Xbox ja PC alkavat lähenemään toisiaan jo melkoisesti. Kohta on molemmissa ihan samat pelit, tai no pc:llä kaikki mahdollinen, jopa Halot. Minusta Xbox on budjetti ratkaisu hyvä peli-pc vaatii osien päivitystä ja on harrastuksena kallis, mutta toki antaa paljon. ... Ja tuo "kallis harrastus" on toki täysin suhteellinen.

Tykki PC löytyy ja One X sille kaverina. Ennen tuli aina ostettua kaikki lelut ja konsolit, mutta nyt riittää PC/Xbox combo. PC:llä pelaan yksinpelejä ja Boxilla porukalla verkossa, kun kavereilla sama alusta. Muksut pelaavat 99% boxilla.

Play anywhere on aivan huippu eikä muita alustoja ole enää kaivannutkaan.
 
Eiköhän oletettusti X:lle sitä parasta versiota odoteta ainakin reson puolesta ja mainostettaahan kilpailijankin ketjussa omaa parasta versiota ;)

Paras versiokin voi vaihdella siten että toiset arvostaa enemmän resoluutiota kuin frameratea ja taas päinvastoin, itsehän arvostan frameratea reson kustanuksella kuhan se on vähintään 1080p.

Silloin voitaisi puhua oikeasti parhaasta versiosta jos resoluutio ja framerate ovat korkeamalla kuin toisella.

Nämä maininnat parhaasta konsoliversiosta ovat epäsuoraa piikittelyä muroajoista lähtien ja nämä tehdään aina sitten väärässä ketjussa kun sen tietää mihin ne asiat sitten menevät.

Mutta se offtopicista:
Halo: Reachin PC-beta tulossa kesäkuussa

Bungien Halo: Reach julkaistaan tänä vuonna Windows PC:lle, ja käännöstyön hoitavat 343 Industries ja Splash Damage. Alun perin betatestin piti alkaa jo toukokuussa, mutta nyt se on siirtynyt kesäkuulle. Asian ilmoitti 343 Industries suoratoistolähetyksessään.

Kaikesta päätellen verkkopelin seuranhakuun on kiinnitetty erityistä huomiota. Oppia on siis otettu The Master Chief Collectionista. Halo Insider -ohjelmaan mukaan kirjautuneet pääsevät kokeilemaan uusia ominaisuuksia betassa kesäkuussa. Niin ikään E3-messuilla on Microsoftin osastolla pelattavissa Halo: Reachin demo.

Xbox One X -pelaajat pääsevät nautiskelemaan laadusta 4K ja 60 fps, kun peli lisätään mukaan The Master Chief Collectioniin myöhemmin tänä vuonna.

Uusitun Halo: Reachin julkaisuajankohta ei ole vielä tiedossa.
 
Hmm... noista yksinoikeuksista, niin olen siinä käsityksessä että tulevaisuudessa lähes kaikki pelit julkaistaan pc:lle, jopa tämä Hideo Kojiman uusin, jossa Apocalyptican musiikkia. Poikkeuksena tietenkin Nintendo.

Minulle Xbox One X on budjetti ratkaisu... tosiaan jos haluaa hifistellä niin pc:llä sitten saa kyllä sellaisia juttuja irti jos vain pätäkkää löytyy. Itsehän toivon että olisi vain yksi alusta, jolla toimisi kaikki pelit ja saisimme kaikki maailman pelaajat samaan paikkaan.
 
Hmm... noista yksinoikeuksista, niin olen siinä käsityksessä että tulevaisuudessa lähes kaikki pelit julkaistaan pc:lle, jopa tämä Hideo Kojiman uusin, jossa Apocalyptican musiikkia. Poikkeuksena tietenkin Nintendo.

Minulle Xbox One X on budjetti ratkaisu... tosiaan jos haluaa hifistellä niin pc:llä sitten saa kyllä sellaisia juttuja irti jos vain pätäkkää löytyy. Itsehän toivon että olisi vain yksi alusta, jolla toimisi kaikki pelit ja saisimme kaikki maailman pelaajat samaan paikkaan.
Siitä pelistä on liikkunut monenlaisia huhuja. Sony omistaa IP:n sekä pelissä käytetyn pelimoottorin. Hyvin epätodennäköistä, että se julkaistaan pc:lle.

Olen samaa mieltä, että yksi laite kaikille peleille olisi ihannetilanne. Ja tietysti pc koska ei ole samanlaisia teknisiä rajoituksia kuin heikkotehoisilla konsoleilla. Mutta tämä tuskin koskaan toteutuu koska tekijöitä pelibisneksessä on niin monia.
 
Eiköhän oletettusti X:lle sitä parasta versiota odoteta ainakin reson puolesta ja mainostettaahan kilpailijankin ketjussa omaa parasta versiota ;)

Paras versiokin voi vaihdella siten että toiset arvostaa enemmän resoluutiota kuin frameratea ja taas päinvastoin, itsehän arvostan frameratea reson kustanuksella kuhan se on vähintään 1080p.

Silloin voitaisi puhua oikeasti parhaasta versiosta jos resoluutio ja framerate ovat korkeamalla kuin toisella.

Nämä maininnat parhaasta konsoliversiosta ovat epäsuoraa piikittelyä muroajoista lähtien ja nämä tehdään aina sitten väärässä ketjussa kun sen tietää mihin ne asiat sitten menevät.

Tässähän tulevassa COD:MW:ssä kun ei ole tulossa näillä näkymin Battle Royalea, joten varsinkin stattisessa ympäristössä Xbox One X tulee olemaan parempi niin resossa kuin frame-ratessa. BO4:ssa raaka maksimi reso-ero oli puolet kilpailijaansa verrattuna tuon tyylisessä perinteisessä moninpelissä, mutta eipä siitä sen enempää.


"I went hands on with the alpha Modern Warfare single-player content seen in the trailer and performance was already at 60 frames per second, even before the optimisation push had begun. Current performance is bolstered by dynamic resolution scaling, variations of which have proven themselves adept at sustaining target frame-rates in prior COD titles including Infinite Warfare and WWII. Infinity Ward's aim is to optimise to the point where DRS is more of a fallback position, with the aim being to deliver the game at as close to target resolution as possible, while still delivering Call of Duty's signature 60Hz update. So, a brand new Modern Warfare with a state-of-the-art engine that retains the series' extraordinary performance level?"

Eli ruudunpäivitys näyttäisi olevan jo hyvällä mallilla Alpha-versioissa yksinpelissä, toivottavasti saavat tuon dynaamisen reson toimimaan vielä paremmin konsoleilla kuin aiemmin ja tuskin ongelmia tulee moninpelissä.

Call of Duty: Modern Warfare's engine revamp promises a generational leap in fidelity
 
Tuo olisikin muuten melkoista digitaalista dopingia jos tuossa tulevassa CoD:issa pääsisi PC:llä konsoleiden sekaan niin, että jollain tapaa poistettu estot eli hiiritähtäyksellä ja korkeilla FPS lukemilla. Pahoin pelkään että Infinity ward (?) laittaa taas FPS lukot PC:lle johonkin 90 tienoille. Toivottavasti ei.

Olis kiva myös nähdä Xbox One X:llä mahdollisuus valita 4k @ 60fps tai 1080 @ 120fps mutta ei taida taipua noin korkeille lukemille muuten kuin ronskisti rampautettuna.

Lisää Crossplayta vaan kehitteille, kaipa tuokin on jollain tapaa uuden Xbox laitteen ominaisuuksien opettelua jos lähenee entisestään PC rautaa tms.
 
Tuo olisikin muuten melkoista digitaalista dopingia jos tuossa tulevassa CoD:issa pääsisi PC:llä konsoleiden sekaan niin, että jollain tapaa poistettu estot eli hiiritähtäyksellä ja korkeilla FPS lukemilla. Pahoin pelkään että Infinity ward (?) laittaa taas FPS lukot PC:lle johonkin 90 tienoille. Toivottavasti ei.

Olis kiva myös nähdä Xbox One X:llä mahdollisuus valita 4k @ 60fps tai 1080 @ 120fps mutta ei taida taipua noin korkeille lukemille muuten kuin ronskisti rampautettuna.

Lisää Crossplayta vaan kehitteille, kaipa tuokin on jollain tapaa uuden Xbox laitteen ominaisuuksien opettelua jos lähenee entisestään PC rautaa tms.


Eiköhän tuo PC tuki ole rajoitettu siihen ohjaimeen. Ei ne laita hiirtä pelaamaan ohjaimia vastaan.

Enempi co-op kampanja voisi olla mahdollista toteuttaa.

Tuo @120Hz ei taas ole kilpailullisesti oikein muita @60Hz pelaajia kohtaan.
 
4k @ 60fps tai 1080 @ 120fps mutta ei taida taipua noin korkeille lukemille muuten kuin ronskisti rampautettuna.
Kyllä se jaguaari alkaa tökkimään jo ennen 100fps ellei oikeasti pyöritä mitää paria hahmoa ruudulla mutta tuosta crossoverista muuten niin toivottovasti siellä on valinnat sitten että voit valita boxin pelaajat, konsolipelaajat tai kaikki.

Jokatapauksessa peliseura ei ainakaan pitäisi loppua ja tällä varmasti yritettään sitä että pelit olisivat mahd pitkä ikäisiä ja niiden myyntivolyymi pitenisi pidemälle kun pelaajia on enemmän pelissä mutta syökö tämä mahdollisesti sitten seuraavan codin myyntejä.
 
Eiköhän tuo PC tuki ole rajoitettu siihen ohjaimeen. Ei ne laita hiirtä pelaamaan ohjaimia vastaan.

Enempi co-op kampanja voisi olla mahdollista toteuttaa.

Tuo @120Hz ei taas ole kilpailullisesti oikein muita @60Hz pelaajia kohtaan.

No näinhän se menee kyllä juu. Tosin en tiedä kuinka helppo tai vaikea olisi ohittaa tuota ohjainrajoitetta. Kampanjassa tietty erijuttu, ei masenna ketään.

Onhan PC:lläkin sekaisin 200Hz ja 30Hz pelaajat, ja konsolilla tietty oma valinta kumpaa käyttäisi. Vaikkei sellaista näyttöä oliskaan että hyötyisi, mutta toivottavasti tuo pelaaminen ei nyt ala laahaamaan sentakia että jollain voi olla käytössä vanha putkitelkku tms
 
tuosta crossoverista muuten niin toivottovasti siellä on valinnat sitten että voit valita boxin pelaajat, konsolipelaajat tai kaikki.

"Clarification on cross-play; If you're on console, it'll keep you in console lobbies. The only time you will come across PC players as a console player, is if you party up with a friend on PC. Just like how Fortnite does it. So don't worry haha. You won't get obliterated by M+KB!"
 
Kyllä se jaguaari alkaa tökkimään jo ennen 100fps ellei oikeasti pyöritä mitää paria hahmoa ruudulla mutta tuosta crossoverista muuten niin toivottovasti siellä on valinnat sitten että voit valita boxin pelaajat, konsolipelaajat tai kaikki.

Jokatapauksessa peliseura ei ainakaan pitäisi loppua ja tällä varmasti yritettään sitä että pelit olisivat mahd pitkä ikäisiä ja niiden myyntivolyymi pitenisi pidemälle kun pelaajia on enemmän pelissä mutta syökö tämä mahdollisesti sitten seuraavan codin myyntejä.

Prossu pullonkaulana tosiaan. Esim 90fps olis siltin edistystä, eikä anna liikaa kaulaa 60fps pelaajille. Tuskin tulee mitään välivaihtoehtoja kuitenkaan.

Noilla tiedoilla mitä nyt annettu niin voi ihan hyvin ollakin että syntyy sellanen versio CoDista että saattais jopa haitata seuraavan myyntiä.
 
"Clarification on cross-play; If you're on console, it'll keep you in console lobbies. The only time you will come across PC players as a console player, is if you party up with a friend on PC. Just like how Fortnite does it. So don't worry haha. You won't get obliterated by M+KB!"

Mites jos PC pelaaja liittyy konsolporukkaan? Kaikki konsolit tatteineen PC servuille saamaan pataan? Eli parempi jos ei kerro peliporukalle kuin käy jos itse PC:llä :D
 
Kyllä mä pitäisin focuksen tuossa 60fps sillä että ei mahda % määrältään kummoinen määrä olla konsolin omistajia ketkä pelaa monitorista, toki techin keskustelupalstalla voi saada erilaisen kuvan kun täällä enemmän tekniikasta kiinnostuneita pelaajia kuin muilla foorumeilla.

Tämä sillä että jokaisella konsolilla olisi onnistunut edes tuo 60fps.
 
Kyllä mä pitäisin focuksen tuossa 60fps sillä että ei mahda % määrältään kummoinen määrä olla konsolin omistajia ketkä pelaa monitorista, toki techin keskustelupalstalla voi saada erilaisen kuvan kun täällä enemmän tekniikasta kiinnostuneita pelaajia kuin muilla foorumeilla.

Tämä sillä että jokaisella konsolilla olisi onnistunut edes tuo 60fps.

Meinasin sanoa samaa. TV:llä pelataan konsoleilla suurimmalti osin.

Nyt kun on vielä karkkeja lisätty niin voi olla hyvin että käydään lähempänä 1080p@60FPS Xbox One X:llä COD:MW:ssä kuin siellä 4K tuntumassa. Riippuu tietenkin paljon, että jos tuo engine on kehittynyt sekä keventynyt siitä myöten niin voidaan taas saada enemmän samalla.

Nähtäväksi jää ja mielestäni COD: WW2 oli joltain kentiltä kuitenkin yksinpelissäkin varsin näyttävä Xbox One X:llä HDR:än kanssa OLED:illa.
 
Aika moni uusista telkuista tukee kyllä 1080@120hz ja yleistymään päin, vaikka %-määrä on varmasti pieni kuitenkin että melko turha panostus. Tosin vois olla hyvä Xbox-lisä jos tuollainen olisi olemassa.

Kuullostaa juurikin konsolitouhulta: "pidetään nyt tämäkin ominaisuus poissa vielä seuraavat 10v kunnes varmasti kaikilla on mahdollisuus tasavertaiseen pelikokemukseen" :geek:
 
Kuullostaa juurikin konsolitouhulta: "pidetään nyt tämäkin ominaisuus poissa vielä seuraavat 10v kunnes varmasti kaikilla on mahdollisuus tasavertaiseen pelikokemukseen" :geek:

Ei vaan erittäin fiksua ja syy miksi kilpailulliset pelit pelataan identtisillä laitteistoilla eikä mitään ylimääräisiä ratkaisevia etuja anneta moninpeleissä muille. COD nyt varsinkin on 95%:sti moninpeli.

Yksinpelit sikseen ja niihin sit ne omat asetukset mitä haluaa.

Ei kukaan tuota 1080p:tä muutenkaan halua 4K TV:eissä hirveämmin katsella, jos ei ole ihan pakko. Tämäkin korjaantuu seuraavan Xboxin aikana.
 
Ei vaan erittäin fiksua ja syy miksi kilpailulliset pelit pelataan identtisillä laitteistoilla eikä mitään ylimääräisiä ratkaisevia etuja anneta moninpeleissä muille. COD nyt varsinkin on 95%:sti moninpeli.

Yksinpelit sikseen ja niihin sit ne omat asetukset mitä haluaa.

Ei kukaan tuota 1080p:tä muutenkaan halua 4K TV:eissä hirveämmin katsella, jos ei ole ihan pakko. Tämäkin korjaantuu seuraavan Xboxin aikana.

Eikös 1080p sovi ihan yksiin 4K kanssa? En ole kokeillut kylläkään, mutta pitäis skaalautua ilman puuroutumista. Bluray ainakin menee ihan sovussa vaikkei UHD oiskaan.

PC:llä näitä hertsi/fps rajoja ei ole ja väki kirjavaa moninpeleissä, vaikea jotenkin uskoa että jos FPS:n nostaisi 60 vaikka 90 että siitä mitään suurta etua syntyisi, mutta sulavuuteen alkaa jo vaikuttaa. Muakavampi pelailla ja saa maisemista paremmin selvää kun kääntyilee.

Ehkä seuraavassa sukupolvessa enempi näitä hertsejä ja fps:iä, ei niitä nykyisiin enää taida tulla.
 
Eikös 1080p sovi ihan yksiin 4K kanssa? En ole kokeillut kylläkään, mutta pitäis skaalautua ilman puuroutumista. Bluray ainakin menee ihan sovussa vaikkei UHD oiskaan.

PC:llä näitä hertsi/fps rajoja ei ole ja väki kirjavaa moninpeleissä, vaikea jotenkin uskoa että jos FPS:n nostaisi 60 vaikka 90 että siitä mitään suurta etua syntyisi, mutta sulavuuteen alkaa jo vaikuttaa. Muakavampi pelailla ja saa maisemista paremmin selvää kun kääntyilee.

Ehkä seuraavassa sukupolvessa enempi näitä hertsejä ja fps:iä, ei niitä nykyisiin enää taida tulla.

Kyllä ne kilpailulliset pelit PC:lläkin pelataan staattisilla asetuksilla ja laitteistoilla.
 
Kyllä mä pitäisin focuksen tuossa 60fps sillä että ei mahda % määrältään kummoinen määrä olla konsolin omistajia ketkä pelaa monitorista, toki techin keskustelupalstalla voi saada erilaisen kuvan kun täällä enemmän tekniikasta kiinnostuneita pelaajia kuin muilla foorumeilla.

Tämä sillä että jokaisella konsolilla olisi onnistunut edes tuo 60fps.
Aika outoa puhetta että teknologian kehitystä pitäisi rajoittaa koska jollakin kuvitteellisella ryhmällä casual pelaajia ei ole viimeisintä laitteistoa. Johtuuko tämä lie siitä että nykyään jokainen on kilpapelaaja siellä sohvan nurkassa ja napsutetaan vähän frägejä padilla tasavertaisessa kilpapelaamis ympäristössä samalla syöden vähän sipsiä.
  1. Enableri eli tässä tapauksessa 120Hz mahdollisuus tietyissä peleissä nostaisi käyttöastetta
  2. Kilpapelaajat ostavat joka tapauksessa laitteston joka kykenee parhaaseen lopputulokseen. Ja ei, et ole kilpapelaaja vaikka opit YLE:n kanavilla pyörivistä CS turnauksista sanat flashbang tai frägi.
  3. Lähes jokaisessa pelaamiseen sopivassa töllössä alkaa olemaan tänä vuonna 120Hz input. Joissakin jopa 4k120Hz.
  4. PC:llä pelaavat samalla servulla 240Hz ja 60Hz pelaajat.
    1. I got killed because enemy had 240Hz monitor... - Said no one ever.
Kirjoitettu tahalleen vähän piikittelevästi kun nykyään kaikki luulevat olevansa eSports pelaajia kun pelataan kaveri porukassa vähän wrum-wrum ja pum-pum peliä tosissaan. :)

Microsoftilla olisi hyvä sauma olla edelläkävijä näissä kun panostavat nyt kovasti uusimpiin tekniikoihin.
 
Kyllä ne kilpailulliset pelit PC:lläkin pelataan staattisilla asetuksilla ja laitteistoilla.

Samalla tapaa kotoa, PCllä on millaista laitetta vaan jaossa, ihme jos saman pelin tekijää alkaa kiinnostaa jos murto-osalla sattuukin sitten konsolilla olemaan vähän nopeampi näyttö
 
Aika outoa puhetta että teknologian kehitystä pitäisi rajoittaa koska jollakin kuvitteellisella ryhmällä casual pelaajia ei ole viimeisintä laitteistoa. Johtuuko tämä lie siitä että nykyään jokainen on kilpapelaaja siellä sohvan nurkassa ja napsutetaan vähän frägejä padilla tasavertaisessa kilpapelaamis ympäristössä samalla syöden vähän sipsiä.
  1. Enableri eli tässä tapauksessa 120Hz mahdollisuus tietyissä peleissä nostaisi käyttöastetta
  2. Kilpapelaajat ostavat joka tapauksessa laitteston joka kykenee parhaaseen lopputulokseen. Ja ei, et ole kilpapelaaja vaikka opit YLE:n kanavilla pyörivistä CS turnauksista sanat flashbang tai frägi.
  3. Lähes jokaisessa pelaamiseen sopivassa töllössä alkaa olemaan tänä vuonna 120Hz input. Joissakin jopa 4k120Hz.
  4. PC:llä pelaavat samalla servulla 240Hz ja 60Hz pelaajat.
    1. I got killed because enemy had 240Hz monitor... - Said no one ever.
Kirjoitettu tahalleen vähän piikittelevästi kun nykyään kaikki luulevat olevansa eSports pelaajia kun pelataan kaveri porukassa vähän wrum-wrum ja pum-pum peliä tosissaan. :)

Microsoftilla olisi hyvä sauma olla edelläkävijä näissä kun panostavat nyt kovasti uusimpiin tekniikoihin.

Nyt on asiaa :tup:

Ja paljonkohan noita 1080@120hz kykeneviäö telkkujakin jo myyty + 4h@120Hz. Ei mikään pieni luku. Eikä mikään Hifistelyjengin High End -tuote vaan perustöllö.
 
Tässähän tulevassa COD:MW:ssä kun ei ole tulossa näillä näkymin Battle Royalea, joten varsinkin stattisessa ympäristössä Xbox One X tulee olemaan parempi niin resossa kuin frame-ratessa. BO4:ssa raaka maksimi reso-ero oli puolet kilpailijaansa verrattuna tuon tyylisessä perinteisessä moninpelissä, mutta eipä siitä sen enempää.

Ei se staattinen ympäristö määritä suoraan sitä onko pelikoodi GPU- vai CPU-bound. Mikäli pelikoodi on GPU-rajoitteinen, niin tällöin on oletettavissa että tehokkaammalla näytönohjaimella päästään parempaan lopputulokseen ellei onnistuta sössimään resoluution kanssa.

Ei kukaan tuota 1080p:tä muutenkaan halua 4K TV:eissä hirveämmin katsella, jos ei ole ihan pakko. Tämäkin korjaantuu seuraavan Xboxin aikana.

Miten niin ei halua katsoa, jos sillä saadaan parempi framerate tai enemmän karkkia ruudulle? Tuohan skaalautuu vielä suoraan 4K resoon ilman kikkailuja toisin kuin 720p johdannaiset resot.
 
Nyt on asiaa :tup:

Ja paljonkohan noita 1080@120hz kykeneviäö telkkujakin jo myyty + 4h@120Hz. Ei mikään pieni luku. Eikä mikään Hifistelyjengin High End -tuote vaan perustöllö.

Rautalangasta: Jos konsolit, Xbox One ja Xbox One X ei vain kykene siihen 1080p@120Hz:iin niin miksi tätä asiaa edes pitäisi keskustella tämän enempää.

Jos konsolit saisivat maksaa sen 1500e ja oletetaan että kaikki pyörii 4K@120Hz niin tilanne olisi aivan toinen. Konsoleiden targetti kun on se 500e - ei 1500e. Ja reso targetti mikä sillä hetkellä irtoaa TV:estä.


Loput sinne vs. threadiin.
 
Rautalangasta: Jos konsolit, Xbox One ja Xbox One X ei vain kykene siihen 1080p@120Hz:iin niin miksi tätä asiaa edes pitäisi keskustella tämän enempää.

Jos konsolit saisivat maksaa sen 1500e ja oletetaan että kaikki pyörii 4K@120Hz niin tilanne olisi aivan toinen. Konsoleiden targetti kun on se 500e - ei 1500e. Ja reso targetti mikä sillä hetkellä irtoaa TV:estä.


Loput sinne vs. threadiin.

Ei tarvi rautalankaa, keskustelu ajautui fps/hz puolelle myös. Ehkä seuraavassa sukupolvessa realistista, kunhan ei enää näitä tuulesta temmattuja syitä olla laittamatta optiota 120Hz vaihtoehdolle :)
 
Aika outoa puhetta että teknologian kehitystä pitäisi rajoittaa koska jollakin kuvitteellisella ryhmällä casual pelaajia ei ole viimeisintä laitteistoa. Johtuuko tämä lie siitä että nykyään jokainen on kilpapelaaja siellä sohvan nurkassa ja napsutetaan vähän frägejä padilla tasavertaisessa kilpapelaamis ympäristössä samalla syöden vähän sipsiä.
  1. Enableri eli tässä tapauksessa 120Hz mahdollisuus tietyissä peleissä nostaisi käyttöastetta
  2. Kilpapelaajat ostavat joka tapauksessa laitteston joka kykenee parhaaseen lopputulokseen. Ja ei, et ole kilpapelaaja vaikka opit YLE:n kanavilla pyörivistä CS turnauksista sanat flashbang tai frägi.
  3. Lähes jokaisessa pelaamiseen sopivassa töllössä alkaa olemaan tänä vuonna 120Hz input. Joissakin jopa 4k120Hz.
  4. PC:llä pelaavat samalla servulla 240Hz ja 60Hz pelaajat.
    1. I got killed because enemy had 240Hz monitor... - Said no one ever.
Kirjoitettu tahalleen vähän piikittelevästi kun nykyään kaikki luulevat olevansa eSports pelaajia kun pelataan kaveri porukassa vähän wrum-wrum ja pum-pum peliä tosissaan. :)

Microsoftilla olisi hyvä sauma olla edelläkävijä näissä kun panostavat nyt kovasti uusimpiin tekniikoihin.
Niin itse tarkoitin tässä nykyistä polvea, seuraavalla voikin olla mahdollista kun on tehoa cpu puolella eritavalla ja silloin voitaskin ottaa konsoleilla se 90/120fps 1080p mode käyttöön kenellä sellaiset ruudut.
 
Niin itse tarkoitin tässä nykyistä polvea, seuraavalla voikin olla mahdollista kun on tehoa cpu puolella eritavalla ja silloin voitaskin ottaa konsoleilla se 90/120fps 1080p mode käyttöön kenellä sellaiset ruudut.

Sama juttu, ei pidä olettaa että näistä nykyisistä jo ensivuonna SER-jätteistä yhtäkkiä keksittäisiin 120Hzin pelit, jotka juuri ja juuri saadaan 60FPS:ään.

Katsotaan mitä seuraava sukupolvi tuo tullessaan.
 
Mitä varten Xbox One X:llä muuten on tuo 120Hz tila? Onko jotain köykäsiä indie pelejä jotka tukee?
 
Mitä varten Xbox One X:llä muuten on tuo 120Hz tila? Onko jotain köykäsiä indie pelejä jotka tukee?
Kai kyseessä oli kiva ominaisuus joka oli helppo toteuttaa ohjelmistollisesti - vocal minorityä varten. (Monitorilla pelaavia?) En muista, että tuota varsinaista syytä olisi ikinä annettu julki.

Käsittääkseni se pienentää input-lagia, vaikka peli pyörisi vain 60fps. Korjatkoon joku jos olen väärässä. R6 Siege taisi tukea VSyncin poiskytkemistä jolloin pyörii ~90fps X:llä? (Huhua, en ole varmistanut vaan lukenut kommentteja)

May Xbox Update Adds Groups, High Refresh Rate, and More - Xbox Wire
120Hz Comes to Consoles
In April, we added variable refresh rate, 1440p resolution support, and auto low latency mode. But we aren’t done just yet. In May, we’re adding support for additional panel refresh rates. Gamers with gaming monitors and televisions that support a 120Hz refresh rate can now turn on 120Hz support for 1080p and 1440p output resolutions. This high refresh rate option means you can now take full advantage of displays with 120Hz capabilities.
 
Totta, vaikka fps:sissä ei pääsisikään herzien tasolle niin korkea-herzisellä näytöllä matalempikin lukema näyttää/tuntuu sujuvammalta. Ja ennen kuin kukaan itkee, niin tässä tullut sentään niin monia vuosia noiten 120-144hz näyttöjen kanssa pelailtua, toki tosin pc:llä.
 
Tossa aikasemmin mainitsinkin että uusimmassa CoDissa input lag selkeesti laskee kun laittaa tuon 120Hz tilan päälle ja vaihtaa reson 4k->1080p. Monitori tunnistaa 120Hz, tai ainakin pitää virkistystaajuuden siinä.

Mutta varmaan oli jotain oikeetakin ajatusta tuolle ominaisuudelle.

...R6 Siege 90fps? Noniin tuleehan se sieltä kun hiukan potkii :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 573
Viestejä
4 511 866
Jäsenet
74 419
Uusin jäsen
KrisTNT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom