Xbox Controller, uudelleen ladattavat paristot

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 178
Tämä peliohjain ei toimi niillä uudelleen ladattavilla paristoilla, kun ovat 1,2 volttisia. Toimiakseen ne vaativat tavallisia paristoja 1,5 voltin kokoisia. Onko mitenkään mahdollista muuttaa peliohjain toimimaan niillä uudelleen ladattavilla paristoilla? Ikea kun äsken ilmoitti lopettavansa kokonaan alkaliparistojen myymisen ja keskittyy enemmän uudelleen ladattavien Ni-Mh-paristojen myymiseen. Onko joku tehnyt peliohjaimelle piiriin muutoksia, että 1,2 volttiset käyvät?
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
286
Kyllä mun applen ladattavat akut on 1900mAh ja 1.2v ja hyvin toimivat. Kyse nyt ihan normi xbox ohjaimesta?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
43
Jäi nyt vähän epäselväksi. Oletko siis kokeillut niitä ladattavia paristoja ohjaimessa? Kyllä ne toimii ihan ristiin, vaikka normaalit paristot ovatkin 1,5V ja ladattavat 1,2V. Ei ne tavan paristot pidä sitä 1,5V koko elinikänsä ajan, vaan tippuvat siitä käytön myötä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 178
Voi vittu. Kun FastStone Viewer persailee koko kuvan... Täytynee ottaa kuva uusiksi. Ei minulla ole toiminut ne uudelleen ladattavat siinä, sen lisäksi se on ahtaampaa laittaa kuin niitä tavallisia alkalisia paristoja.

EDIT: Laitan ne paristot lataukseen varmuuden vuoksi, jos vaikka olen epähuomiossa laittanut tyhjän pariston sinne ohjaimeen?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 178
Hyvä tietää. Katsotaan sitten päivän kuluttua, kun uudelleen ladattavat ovat latautuneet, niin tungen ne siihen ja katsotaan toimivuus sitten.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 722
Lähes kaikki alkaaliparistoja käyttävät laitteet osaavat toimia vielä n. 0,9V jännitteellä per paristo. Olisi hyvin outoa jos toiminta lakkaisi jo 1,2V jännitteellä, sillä tällöin on vasta noin puolet paristojen kapasiteetista käytetty. Jos ohjain ei toimi, niin todennäköisesti joko itse ohjain tai käyttämäsi akut ovat rikki.



Taustasyy tolle 0,9V jänniteminimille tulee siitä, että langattomissa laitteissa useimmiten käytetään komponentteja jotka toimivat 1,8V käyttöjännitteellä ja LDO regun läpi paristoja käytettäessä ei mitään marginaaleja tarvitse käytännössä huomioida.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 178
Lähes kaikki alkaaliparistoja käyttävät laitteet osaavat toimia vielä n. 0,9V jännitteellä per paristo. Olisi hyvin outoa jos toiminta lakkaisi jo 1,2V jännitteellä, sillä tällöin on vasta noin puolet paristojen kapasiteetista käytetty. Jos ohjain ei toimi, niin todennäköisesti joko itse ohjain tai käyttämäsi akut ovat rikki.



Taustasyy tolle 0,9V jänniteminimille tulee siitä, että langattomissa laitteissa useimmiten käytetään komponentteja jotka toimivat 1,8V käyttöjännitteellä ja LDO regun läpi paristoja käytettäessä ei mitään marginaaleja tarvitse käytännössä huomioida.
Siinä ohjaimessani toimii kaikki ja alkaliparistoilla mutta ei uudelleen ladattavilla. Ne testaan heti, kun ovat latautuneet.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 625
Täällä Panasonicin Eneloopit (1,2V) eikä mitään ongelmia ole ollut ikinä Xbox-ohjainten toimivuuden kanssa näillä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
58
Integroitu akku on parempi vaan jos se on riittävän suurella kapasiteetilla, millä se ei todellakaan DualShock 4:n kanssa ollut ja tuskin tulee olemaan tämän uudenkaan version kanssa. Xboxin ohjaimeen saa 14€ 4x 2500 mAh Enelooppia ja laturin.
Tätä piti kysyä jo tuolla väittelyketjussa, koska itsellä olis tarve, mutta unohtu ja tämä ketju nyt vaikuttaa sopivammalta. Mistä tällä hinnalla saa?
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 625
Tätä piti kysyä jo tuolla väittelyketjussa, koska itsellä olis tarve, mutta unohtu ja tämä ketju nyt vaikuttaa sopivammalta. Mistä tällä hinnalla saa?
Eikös noi 2500 mAh:t ole Eneloop Pro -sarjaa? Muistaakseni osa ominaisuuksista oli perusmalleja huonompia?
Joka tapauksessa noin halvasta hinnasta en tiedä, normi 4x 1900 mAh Eneloopit irtoaa Verkkokauppa.comista 14,99 ilman laturia
Ja 4x 2500 mAh Eneloop Prot mm. Multitronicista 19,90€
Akkulasta laturin kera Prot 38,50€, normit 27€
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 755
Eikös noi 2500 mAh:t ole Eneloop Pro -sarjaa? Muistaakseni osa ominaisuuksista oli perusmalleja huonompia?
Joka tapauksessa noin halvasta hinnasta en tiedä, normi 4x 1900 mAh Eneloopit irtoaa Verkkokauppa.comista 14,99 ilman laturia
Ja 4x 2500 mAh Eneloop Prot mm. Multitronicista 19,90€
Akkulasta laturin kera Prot 38,50€, normit 27€
Ikeasta Ladda 2450mAh:it 6,99e/4 kpl jotka on samoja kun eneloop pro:t.
Ja laturi KVARTS Akkulaturi - IKEA
Laturin laadusta ei tietoa, mutta muistaakseni jossain testissä ihan ok.
E: Vanhemman version testi: Review of Charger Ikea Ladda YH-990BF

Laddat itsellä x0 ohjaimessa ja 8bitdo sn30pro+:ssa eikä ongelmia.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 178
Laddat ovat tietääkseni saman tasoisia Eneloopien kanssa, vain nimi on eri.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 178
Katsotaan nyt, kun olen saanut ladattua ne laddat, niin toimiiko se ohjain ja jos ei vieläkään, niin täytyy pohtia sitä, että miten ohjaimen piirilevyä pitäisi muokata hyväksymään ne penteleen paristot. Siinä irrottaessani paristokotelon, siinä painetussa lapussa lukee selkeästi 2x1,5V.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
612
Itsellä myöskään ei xbox 360 ohjain toimi ladattavilla akuilla. En tiedä miten sitten Xbox One ohjaimet?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 755
Itsellä myöskään ei xbox 360 ohjain toimi ladattavilla akuilla. En tiedä miten sitten Xbox One ohjaimet?
On kyllä outoa, mikä versio? Oma ja kavereitten X360 ohjaimet toimii perus vanhoilla (+10v) eneloopeilla ja laddoilla ihan hyvin.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
612
Taisi olla ihan ensimmäisen hdmillä varustetun 360:sen mukana tullut. No en jaksanut vääntää vaan ostin play and charge kitin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 178
Sivuhuomiona, että FastStone Vieweriä ei kannata käytellä, kun se tekee satunnaisia kuvan rajauksia ja siihen ei mahda mitään tehdä. Sen sijaan XnConvert tekee parempaa jälkeä ja tekee kuten minä sitä toivonkin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 178
Kokeilin uudelleen ladattavilla paristoilla Ladda, niin ei ne siinä toimi ohjaimessa. Kokeilin niitä laittaa Nintendo Wiin ohjaimeen ja hyvin pelittää.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 178
On se hassua, että 0,6 voltista on toimivuudesta kiinni.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 755
Täynnähän nuo 1,2v nimh akut on ~1,45v jännitteessä. Onko varmasti että menee pohjaan asti nuo akut ja oikein päin?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 178
Täynnähän nuo 1,2v nimh akut on ~1,45v jännitteessä. Onko varmasti että menee pohjaan asti nuo akut ja oikein päin?
Ovat. Olen tehnyt moneen otteeseen ja myös kokeillut Nintendon Wiin ohjaimessa ja siinä ne hyvin pelittävätkin. On ilmeistä, että Microsoft meni jotakin muuttamaan siinä ohjaimessa, että ei hyväksy uudelleen ladattavia paristoja.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 363
Juuri pari päivää sitten herättelin eroon yhden x360 varaston perukoilta ja ohjaimeen lykkäsin hyllystä Laddat. Eli toimii akuilla.

Puhukaa oikeilla termeillä, ne eivät ole pattereita, eikä ladattavia paristoja.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 178
Juuri pari päivää sitten herättelin eroon yhden x360 varaston perukoilta ja ohjaimeen lykkäsin hyllystä Laddat. Eli toimii akuilla.

Puhukaa oikeilla termeillä, ne eivät ole pattereita, eikä ladattavia paristoja.
Miten vanha se ohjaimesi on? Minun on 2 vuotta ja eivät siinä toimi ne Laddat. Minulla kaukosäätimet, Wii, Sennheiserit, yms. toimivat hyvin ja tämä x360 controller on ainoa, joka ei suostu toimimaan kuin tavallisilla alkaliparistoilla.

Pitäisi kai kutsua 2xAA-akuiksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
878
Aina on täälläkin xbox 360 ohjaimet toimineet millä tahansa pattereilla. On ollut vähän kaikkia revikoita ihan alkuperäisestä vuonna 2005 julkaistusta johonkin vuoden 2013 konsolin mukana tulleeseen malliin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 178
Se minua kiinnostaakin, että miksi juuri tässä ohjaimessani ei AA-akut toimi, kun toisilla on vanhat ohjaimet ja niissä toimii, minulla suht uudet ja eivät toimi? Mitä siinä pitäisi muokata, jotta saisi ne AA-akut toimimaan?
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 016
Rikkinäinen ohjain tai sitten ostettu jostakin Ebaysta/Wishistä/Aliexpressistä piraatti. Tai sitten käytössä on joku surkea laturi niille akuille. Tai akut ovat menneet huonoon kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 178
Rikkinäinen ohjain tai sitten ostettu jostakin Ebaysta/Wishistä/Aliexpressistä piraatti. Tai sitten käytössä on joku surkea laturi niille akuille. Tai akut ovat menneet huonoon kuntoon.
Hyvä yritys. Ostettu ihan suomalaisesta kivijalkakaupasta, jossa saa kaikenlaiset ohjaimet Wiistä aina sinne PS4:een saakka. Missä siellä muka on piraatteja myyty? Noissa saatanan ohjaimissa ei ole omia akkuja vaan ihan alkaliparistolla toimivia, mitkä eivät sitten toimi AA-akuilla. Voisit vähän lukea tarkemmin, että ongelmani johtuu siitä, että toiset minulle ilmoittaneita ovat ilmeisesti muutaman vuoden vanhat ohjaimet, mitkä toimivat AA-akuilla mutta minulla ei parin vuoden vanhalla ohjaimella ne toimi.

Se ihmetyttää, että miksi sitten ohjain ei toimi sitten niillä akuilla?

EDIT: Vai onko niin, että suomalainen kivijalkakauppa on myynyt minulla piraattitavaraa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
878
Hyvä yritys. Ostettu ihan suomalaisesta kivijalkakaupasta, jossa saa kaikenlaiset ohjaimet Wiistä aina sinne PS4:een saakka. Missä siellä muka on piraatteja myyty? Noissa saatanan ohjaimissa ei ole omia akkuja vaan ihan alkaliparistolla toimivia, mitkä eivät sitten toimi AA-akuilla. Voisit vähän lukea tarkemmin, että ongelmani johtuu siitä, että toiset minulle ilmoittaneita ovat ilmeisesti muutaman vuoden vanhat ohjaimet, mitkä toimivat AA-akuilla mutta minulla ei parin vuoden vanhalla ohjaimella ne toimi.

Se ihmetyttää, että miksi sitten ohjain ei toimi sitten niillä akuilla?
Tuli mieleeni että AA-akut olleet joskus eri kokosia fyysisesti, siis jotain millin-parin heittoa ja sitten saattanut jäädä xbox 360 kapulan kotelossa löysäksi. Kokeileppa että ne on tiiviisti siellä.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 722
Hyvä yritys. Ostettu ihan suomalaisesta kivijalkakaupasta, jossa saa kaikenlaiset ohjaimet Wiistä aina sinne PS4:een saakka. Missä siellä muka on piraatteja myyty? Noissa saatanan ohjaimissa ei ole omia akkuja vaan ihan alkaliparistolla toimivia, mitkä eivät sitten toimi AA-akuilla. Voisit vähän lukea tarkemmin, että ongelmani johtuu siitä, että toiset minulle ilmoittaneita ovat ilmeisesti muutaman vuoden vanhat ohjaimet, mitkä toimivat AA-akuilla mutta minulla ei parin vuoden vanhalla ohjaimella ne toimi.

Se ihmetyttää, että miksi sitten ohjain ei toimi sitten niillä akuilla?
Jännitemittarin ja laboratoriovirtalähteen kanssa saisi aika nopeasti selvitettyä että mistä homma kiikastaa, mutta ei ole välttämättä kovin hyödyllinen vinkki. On kyllä outo tilanne tuon ohjaimen kanssa, sillä jos ei noilla akuilla toimi, niin alkaaliparistotkin on ”käytetty loppuun” siinä vaiheessa kun kapasiteettia olisi jäljellä vielä puolet.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 178
Ei ole mitään väliä vaikka lykkäänkin uudet alkalit sisään, niin sitten pelittääkin hyvin pitkään vaikka sen Devil May Cry-pelin kanssa tai jonkin RPG-tapaisen pelin kanssa parikin viikkoa ennenkuin paristot huutaa loppumistaan sen controllerin virtailmaisimen kanssa, että se pyörii jatkuvasti ja ilmoittaa siten, että virta on vähissä.

Silti ne AA-akut eivät toimi siinä vaikka kuinka syvälle työntäisinkin ja oikein päin. Sitten joutuu hakkaamaan ne AA-akut irti ohjaimesta, kun ei niitä muuten irti saa, kun ovat vähän paksuja sinne. Joskus oli pakko vetää pihdeillä ne irti sieltä kotelosta, jos jumittuivat.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 178
En jaksa mitään "koeta ladattaa akkuja uusiksi" tai "Kato, jos kokeilet työntää niitä syvemmäksi". Siinä vaan on selkeä syy, että ei se hyväksy vähemmän voltteja omaavia akkuja vaan vaatii enemmän.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 178
Hmm. Mietiskelin mielessäni, että missä minä ne ostinkaan ja muistui mieleen, että Prisman peliosastolta sen ohjaimen ostinkin sieltä Turun länsikeskuksen puolelta. Täytyy kyllä kaivaa se kuitti esiin ja tarkistaa vielä varmuuden vuoksi. Minulla olisi peruste sille, että AA-akut eivät toimi ja vaatii toimiakseen alkaleilla, mutta toiset ilmoittivat, että vanhemmat ohjaimet toimivat ihan hyvin niillä AA-akuilla.

Siinä olisi kaupalla paljon selitettävää.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 363
Se ohjain jolla kokeilin akkuja niin oli X360 Eliten ohjain, eli yli kymmenen vuotta vanha ohjain.

Pistä kuva tyyppikilpi tarrasta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 755
Toi oma 360 ohjain missä ladattavat toimii on ostettu sen langattoman windows adapterin kanssa joskus yli 10v sitten. Kummastuttaa kyllä vieläkin miksei joissain toimi ladattavat jotka on täynnä ~1.45 V mutta toimii vajailla alkaliparistoilla jotka voi olla lähes tyhjänä tuossa 1.3v paikkeilla (intternetsin mukaan).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 460
Se ohjain jolla kokeilin akkuja niin oli X360 Eliten ohjain, eli yli kymmenen vuotta vanha ohjain.

Pistä kuva tyyppikilpi tarrasta.
Tosin, joskus kaukana menneisyydessä ostin jotkut random akut, jotka ei mahtunu yhteen kaukosäätimeen kunnolla. Mutta joo, kyllä noi ohjaimet, kuten kaikki muutkin laitteet (ei niin, etteikö poikkeuksia maailmassa olisi), on toiminu hyvillä ladattavilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
58
Hyvä yritys. Ostettu ihan suomalaisesta kivijalkakaupasta, jossa saa kaikenlaiset ohjaimet Wiistä aina sinne PS4:een saakka. Missä siellä muka on piraatteja myyty? Noissa saatanan ohjaimissa ei ole omia akkuja vaan ihan alkaliparistolla toimivia, mitkä eivät sitten toimi AA-akuilla. Voisit vähän lukea tarkemmin, että ongelmani johtuu siitä, että toiset minulle ilmoittaneita ovat ilmeisesti muutaman vuoden vanhat ohjaimet, mitkä toimivat AA-akuilla mutta minulla ei parin vuoden vanhalla ohjaimella ne toimi.

Se ihmetyttää, että miksi sitten ohjain ei toimi sitten niillä akuilla?

EDIT: Vai onko niin, että suomalainen kivijalkakauppa on myynyt minulla piraattitavaraa?
Ei kannata alkaa raivoamaan ihmisille, jotka yrittää auttaa.
Tämä nyt ei välttämättä sinua kosketa, koska ilmeisesti olet käyttänyt samoja akkuja muissa ohjaimissa mutta ehkä tästä voi olla jollekkin muulle apua.

Itellä oli Xbonen ohjaimen ja uusien AA-akkujen kanssa sellainen ongelma, että ensimmäisen latauksen jälkeen n. tunnin jälkeen ohjain sammui aina tärinän seurauksena vaikka akkujen jännite oli sen jälkeen mitattuna ihan hyvä, eli niissä ei vain jostain syystä riittänyt virran antokyky. Toisen latauksen jälkeen ovat toimineet ongelmitta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 178
Ei kannata alkaa raivoamaan ihmisille, jotka yrittää auttaa.
Tämä nyt ei välttämättä sinua kosketa, koska ilmeisesti olet käyttänyt samoja akkuja muissa ohjaimissa mutta ehkä tästä voi olla jollekkin muulle apua.

Itellä oli Xbonen ohjaimen ja uusien AA-akkujen kanssa sellainen ongelma, että ensimmäisen latauksen jälkeen n. tunnin jälkeen ohjain sammui aina tärinän seurauksena vaikka akkujen jännite oli sen jälkeen mitattuna ihan hyvä, eli niissä ei vain jostain syystä riittänyt virran antokyky. Toisen latauksen jälkeen ovat toimineet ongelmitta.
En minä raivonnut yhtään mitään. Se häiritsee, kun toiset luulee akkujen olevan tyhjät vaikka latasin ne täyteen ja Wiin ohjaimessa se näyttää täyttä palkkia ja hyvin pelittääkin, samoin muissakin ladatuissa akuissa. Se vaan ei toimi siinä Xboxin ohjaimessa, joka on pari vuotta vanha.

Täytyy pistää kuva siitä ohjaimen sarjanumerosta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
99
Tuossa XnConvertin muuttama kuva ohjaimen takalistosta:
Itsellä sama ongelma. Löytyy GP Recykoja sekä Eneloopeja. En muista olenko noilla molemmilla kokeillut. Ei ole toiminut täyteen ladattuna ja tosiaan vaikea ottaa poiskin. Kaikki muut koodit samoja paitsi viivakoodin alla oleva kuin tuossa kuvassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
18
Mulla on ihan samanlaisessa (muistaakseni xbox360 elite tms) ohjaimessa vastaava ominaisuus. Tavallisilla pattereilla toimii ihan normaalisti, mut uudelleenladattavilla ei. 2 tällästä ohjainta ja ovat tulleet mukana paketissa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 178
Noniin. Nyt vain ajatuksia tähän foorumiin, että mikä niissä on olennaisesti muuttunut ja miten sitten controlleria voidaan muokata, että se lopulta hyväksyy ne AA-akut?
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 016
Mikähän laturi niiden akkujen kanssa on käytössä? Kaippa sekin on mahdollista, että joku halpa laturi jättää nuo vajaaksi varauksen osalta.

Edit:
Ja auttaisi paljon jos tietäisi millaista jännitettä niistä akuistasi irtoaa täyteen ladattuna.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 442
Viestejä
4 218 669
Jäsenet
71 044
Uusin jäsen
migosz

Hinta.fi

Ylös Bottom