WRC 9 - WRC 10 - WRC Generations - The Official Game

Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
336
Puuceellä Kannattaa laittaa tässä vsynkki päälle ja kaik joko 60tai120hz säätöihin ja lukkoon. Silloin parempi. Vaikka se tuntuuki hölmöltä ja muissa peleissä aikalailla nou. Sit niitä ffb ja laitteiden zoneja ym kannattaa säädellä. Mulla esim kässäri ei ottanu kiinni kun puolessa välissä liikettä enneku jotain säädin sieltä ja alkoi toimimaa koko traveliltaan..
Paranee pelikokemus paljon ku jaksaa kaikkea säätää. Vasta siksi alussa koko ura. Parempihan tämä taaaaaaas kerran on ku edellinen. Eteenpäin mennyt. Odotan silti innolla studion vaihtumista wrc sarjan pelissä. Dirt rally 2.0 on kans nii pirun kova. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
830
Dirt Rally 2.0 ei oikein napannut. Jotenkin ei koskaan päässyt sisään autojen hallintaan ja kisoissa pärjäsi vain siihen saakka kunnes alkoi tulemaan kovempia luokkia eteen. Onko tässä oppimiskäyrä miten jyrkkä? Kovasti kiinnostaisi ja ratille(G923) pitäisi saada jotain käyttöä myös :D
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
168
Tuli itsekin hankittua tämä kun oli saanut ihan positiivisen vastaanoton. Muutaman videon tästä myös vilkuilin etukäteen kuten nuo Omenanraadon ensi fiilikset.

Ja maistuuhan tuo rallin ajaminen taas. Opeteltavaa kyllä taas riittää kun ei ole hetkeen tullut hinkattua mitään rallipeliä. Enimmäkseen olen pelannut Dirt Rally 2.0. Lisäksi olen ajanut hieman RBR. Ja viime vuoden WRC on kans tuttu.

Ajotuntuma tässä on oikein miellyttävä myös ratilla kunhan hieman säätää eka force asetuksia jne. Itse ajelen tätä Thrustmasterin T300RS -rattipoljin setillä. Tosin kovin paljoa ei ole vielä tullut ajettua ja enimmäkseen on tullut kokeiltua noita Ruotsin pätkiä. Kautta aloittelin hieman ja lisäksi time trialia on tullut kokeiltua joillain pätkillä.

Autoille en ole lähtenyt miettimään mitään setuppeja tai muuta vaan ihan oletus seteillä olen vääntänyt menemään. Olen muutenkin tosi huono tekemään noita itse näissä.

Mutta eiköhän tästä taas hupia riitä joksikin aikaa meikäläisen casuaali ajeluihin. Nauhoittelin myös yhden videopätkän tuossa eilen kun ajelin. Laitan sen tähän mukaan.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Niin eihän tässä ole edes VR suppoa :confused:
Niinpä, siksi sitä voi pelailla telkkua tuijottaen ja palata VR pelien ääreen kun ööga kunnossa ;)
Tosin tais käydä niin kuin WRC 9 kanssa että aluksi tuntuu ihan ok:lta, mutta tympääntyy äkkiä siihen arcademaisuuteen.
No kokeillaan ens viikolla uudestaan jos jaksaa vielä innostaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
343
Tosta kun laittaa 4K videon asetuksen pyörimään, niin näyttää samalta kuin pelaisi omalta näytöltä, ei ole oikeasti noin suttuinen kun mitä tuossa ylläolevassa arvostelussa näyttää + äänimaailma parempi mitä muissa rallipeleissä. Ihan kärkipää rallipeli autoineen lisensseineen ja ratoineen.
 
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
443
Mulla WRC 9 pyörii R5 3600 + 2060 - yhdistelmällä ihan ok, onkohan Generetions paljonkin vaativampi raudan suhteen?
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
168
Mulla WRC 9 pyörii R5 3600 + 2060 - yhdistelmällä ihan ok, onkohan Generetions paljonkin vaativampi raudan suhteen?
En ole huomannut mitään isoa eroa pyörimässä. Mulla on itsellä UW näyttö ja reso 3440x1440. Kaikki suurin piirtein high asetuksilla ja dlss qualitylla. Niin fps pyörii siinä 80-100 välissä. Eikä tuu tosiaan noita nykimisiä ja stuttereita mistä jengi on puhunut ja olen videollakin nähnyt. Koneena on 2080, Ryzen 5600X ja 16 GB 3200 MHz ramia.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Dirt Rally 2:ssa mulla tuli melkein joka erikoiskokeella paha sekunnin tauko keskivaihella pätkää. Epäilin että peli lataa siinä kohti loppupätkän enkä voi sille mitään, mutta se loppui kokonaan kun laitoin asetuksista yleisön tarkkuutta pienemmälle. Varmaan joku samanlainen juttu tässäkin. Koneena oli 9900K, RTX2080Ti, 32GB jonka luulis riittävän.
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
279
Dirt Rally 2:ssa mulla tuli melkein joka erikoiskokeella paha sekunnin tauko keskivaihella pätkää. Epäilin että peli lataa siinä kohti loppupätkän enkä voi sille mitään, mutta se loppui kokonaan kun laitoin asetuksista yleisön tarkkuutta pienemmälle. Varmaan joku samanlainen juttu tässäkin. Koneena oli 9900K, RTX2080Ti, 32GB jonka luulis riittävän.
Tuollasessa kohti kannattaa katsoa koneen kuormaa, mikä menee yli (prossu, näyttis, vai rammi). Ehkä näytönohjaimen muisti loppunut, tai taustalla joku softa/ ajuri mikä tehnyt ongelman, mutta suhkot helposti tuollasen saa selvitettyä.
 

Hp1

Liittynyt
23.09.2020
Viestejä
70
Mulla WRC 9 pyörii R5 3600 + 2060 - yhdistelmällä ihan ok, onkohan Generetions paljonkin vaativampi raudan suhteen?
Juu, itse en ole saanut WRC 9 pyörimään kunnolla muut pelit kyllä hyvin. Missähän lie vika? Saako WRC Generetionsin demoa jostain että voisi testailla peliä? Lähinnä oman ratin yhteen sopivuus kiinnostaisi.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
890
Tosta kun laittaa 4K videon asetuksen pyörimään, niin näyttää samalta kuin pelaisi omalta näytöltä, ei ole oikeasti noin suttuinen kun mitä tuossa ylläolevassa arvostelussa näyttää + äänimaailma parempi mitä muissa rallipeleissä. Ihan kärkipää rallipeli autoineen lisensseineen ja ratoineen.
Nuo äänethän on oikeasti ihan täyttä skeidaa. Pätkät kyllä näyttää hyvältä jos Suomea ei lasketa.

Autot hyppää ihmeellisesti, ei näytä painoa olevan.

RBR edelleen ylhäisessä yksinäisyydessään, ei nämä toki sitä yritäkkään haastaa.
 
Liittynyt
09.05.2020
Viestejä
110
Olis mukava tietää että mikä niissä äänissä on vikana, omasta mielestä parhaat mitä rallipeleissä on edes RRB äänet ei yllä tähän .
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Ainakin Codemasters kävi äänitiiminsä kanssa nauhoittamassa autojen äänet oikeista autoista, en tiedä onko Kylotonn tehnyt saman.
Tässä vertailua DiRT:n ja WRC G:n välillä sisältä ja ulkoa:
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Noissa äänissäkin tosi isot erot. Toyota on tosi pliisu ja munaton. Sit taas Fordi on tosi siisti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 122
Ehkä tän päivän ralliautot vaan kuulostaa ihan surkeelta, kuten F1:t. En ole livenä tosin kuullut kumpaakaan.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
890
Nykyisissä WRC-autoissa on kyllä hyvät äänet. Formula ykkösissä taas omaan makuun paskat, pidin enemmän V8/V10 aikakaudesta.

Vielä tähän peliin, niin R5 Skoda kuulosti ihan hyvälle. Mutta WRC-autojen äänet kyllä kaukana oikeasta.
 
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
31
Nykyisissä WRC-autoissa on kyllä hyvät äänet. Formula ykkösissä taas omaan makuun paskat, pidin enemmän V8/V10 aikakaudesta.

Vielä tähän peliin, niin R5 Skoda kuulosti ihan hyvälle. Mutta WRC-autojen äänet kyllä kaukana oikeasta.
Mulla ainakin R5 skoda kuulostaa pölynimurille replayssa (oikeestaa äänet niin poskellaan et ei viitsi niillä ajaakkaan)! :lol:
Uudempi norsupyssy taas ajaessa sisältä on tosi haastava kun ei meinaa kierroksia kuulla...
Audeissa ihan kivat soundit, ja kolmemukinen foordi kuulostaa tosissaan just sille kun pitääkin.
Xsarassa ja C4 sitikassa kans ihan ok soundit.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
890
Mulla ainakin R5 skoda kuulostaa pölynimurille replayssa (oikeestaa äänet niin poskellaan et ei viitsi niillä ajaakkaan)! :lol:
Uudempi norsupyssy taas ajaessa sisältä on tosi haastava kun ei meinaa kierroksia kuulla...
Audeissa ihan kivat soundit, ja kolmemukinen foordi kuulostaa tosissaan just sille kun pitääkin.
Xsarassa ja C4 sitikassa kans ihan ok soundit.
Joo, kyllä nuo äänet replayssa on tasoa rikkaimuri.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 119
Onko tää samaa paskaa uudessa paketissa? Eli samat pätkät ja Suomi aivan yhtä hirveä kuin ennenkin?
Sama ajettavuus?
Rahastuksen makua näissä on vähän aina ollut. Pätkät on osittain hienoja ja jotkut on jätetty aivan retuperälle.
Potentiaalia olisi jos vaan viitsittäisiin viilata heikkoudet pois.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Tämä saanut ristiriitaista arvioita. Toiset eivät ole pitäneet ja sitten on myös 4/5 tyylin arvioita.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Onko tää samaa paskaa uudessa paketissa? Eli samat pätkät ja Suomi aivan yhtä hirveä kuin ennenkin?
Sama ajettavuus?
Rahastuksen makua näissä on vähän aina ollut. Pätkät on osittain hienoja ja jotkut on jätetty aivan retuperälle.
Potentiaalia olisi jos vaan viitsittäisiin viilata heikkoudet pois.
Tämä on kokoelma tavallaan mikä sisältää kaikki aikaisemmin mukana olleet pätkät. Suomi siis entinen itsensä. Suomea ja viroa lukuunottamatta mun mielestä todella timanttia pätkät.

Uramuoto käytnnössä täysin sama, toki yksityistiiminä voit ajaa nyt.

Mutta se tärkein, eli ajettavuus. Ekaa kertaa WRC sarjan kohdalla voi sanoa että on todella loistava. Näin tuntuu sanovan rattikuskit, että me pädikuskit. Ajomallin takia aina jäänyt heti kesken, nyt tätä jaksaa viikosta toiseen.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Aika jännää et jossain WRC 6:sessa ja MotoGP 17 pelis pysty pärjäämään tämmönen vähän huonompikin kuski,mut nyt niissä pitää olla melkeen tasoa oikea rallitähti..
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Aika jännää et jossain WRC 6:sessa ja MotoGP 17 pelis pysty pärjäämään tämmönen vähän huonompikin kuski,mut nyt niissä pitää olla melkeen tasoa oikea rallitähti..
Nyt just tässä uudessa AI on aivan överi överi helppo.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
22
Hojo,ratti thrustmaster t248,polkimissa kytkin menee kaasuksi,sain laitettua ne oikein päin,nyt ongelmana on jarrut kokoajan päällä,vaikka rämppäilee jarrupolkimen säätöjä..onkhan tämä paskana,mitähän vois vielä koittaa ja jos jollai sama ratti ni nakkais säätöjä kuin o asetukset vai mikä vittu tuossa nyt bugailee.. täytyy vissi tarkastaa firmware myös.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
567
Ratin kääntösäde tuntuu todella oudolta 540 asteella. Rattina Thrustmasterin T300RS ja control panelista asetettu myös 540, mutta auto ei vaan käänny. Sisäkuvakulman rattikaan ei täsmää oikean ratin liikkeisiin, mutta tämä ilmeisesti "ominaisuus". Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Vähemmän hyvää on sitten se että PS5-versiossa ei ohjaimen feedback toimi, tällä hetkellä. Värinöitä yms ei lainkaan ja liipaisinefektikin vain heikkona. Asetukset ei auta, varsinkin kun vibration yms asetuksiin meneminen kaataa pelin, joka kerta. Outoa kun 9/10:ssä toimi nuo ihan alusta asti, varmasti pätsi tulee, mutta eihän tälläista saisi tulla alunperinkään.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Hojo,ratti thrustmaster t248,polkimissa kytkin menee kaasuksi,sain laitettua ne oikein päin,nyt ongelmana on jarrut kokoajan päällä,vaikka rämppäilee jarrupolkimen säätöjä..onkhan tämä paskana,mitähän vois vielä koittaa ja jos jollai sama ratti ni nakkais säätöjä kuin o asetukset vai mikä vittu tuossa nyt bugailee.. täytyy vissi tarkastaa firmware myös.
Windowsin asetuksissa on peliohjaimen kalibrointi, niin näet että kaasu, jarru, jne. toimii. Kannattaa tarkistaa myös asetukset pelistä, Windowsista tai Thrustmasterin omasta sovelluksesta, ettei siellä ole päälle mitään erikoisia asetuksia joka yhdistää mm. jarrun ja kaasun samalle akselille tai jotain. Kuulostaa sellaiselta vialta että "nollakohta" on nyt vain väärässä paikassa.

Kannattaa myös tarkistaa ettei PC:ssä ole kiinni toista gamepadia tai muuta.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
Aika jännää et jossain WRC 6:sessa ja MotoGP 17 pelis pysty pärjäämään tämmönen vähän huonompikin kuski,mut nyt niissä pitää olla melkeen tasoa oikea rallitähti..
No eikä tartte tai jos edes helpoimmalla ei pärjää niin kannattaa suosiolla suunnata katse johonkin muuhun kuin rallipeleihin.
Mä aloitin aamulla generationsin helpoimmalla wrc2 luokassa ja ekana oli medium mittainen ruotsin ralli jonka voitin yli kolmella minuutilla enkä todellakaan ole kovin kaksinen kuski ja himmailen jopa kutosen mutkissa, koska jos yritän ajaa täysiä niin se auto löytyy lähimmän puun ympäriltä.
Seuraavana oli portugal jonka ekan pätkän voitin 36s johdolla vaikka spinnasin kahdesti ja koko rallin voitin taas yli kolmella minuutilla.

WRC 9 oli myös aika saman tasoinen helpoimmalla kun sen kuukausi sitten pelasin. Kymppiä en ole pelannut.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
No eikä tartte tai jos edes helpoimmalla ei pärjää niin kannattaa suosiolla suunnata katse johonkin muuhun kuin rallipeleihin.
Mä aloitin aamulla generationsin helpoimmalla wrc2 luokassa ja ekana oli medium mittainen ruotsin ralli jonka voitin yli kolmella minuutilla enkä todellakaan ole kovin kaksinen kuski ja himmailen jopa kutosen mutkissa, koska jos yritän ajaa täysiä niin se auto löytyy lähimmän puun ympäriltä.
Seuraavana oli portugal jonka ekan pätkän voitin 36s johdolla vaikka spinnasin kahdesti ja koko rallin voitin taas yli kolmella minuutilla.

WRC 9 oli myös aika saman tasoinen helpoimmalla kun sen kuukausi sitten pelasin. Kymppiä en ole pelannut.
No sit on vaan mun taidot ruostunu...
 

Hp1

Liittynyt
23.09.2020
Viestejä
70
Aika jännää et jossain WRC 6:sessa ja MotoGP 17 pelis pysty pärjäämään tämmönen vähän huonompikin kuski,mut nyt niissä pitää olla melkeen tasoa oikea rallitähti..
WRC 6 on ratilla ja polkimilla pelattuna ihan hyvä ja hauskaa pelattavaa. Ei vaan ole sisältöä riittävästi yksin pelissä monin peli voisi olla kanssa ihan hauskaa pelattavaa.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 592
Taidan odotella päivityksiä ja toivoa, että näihin ongelmiin tulee parannuksia. 9 versio tuntui hetken ihan hyvältä, mutta moni asia alkoi sit tökkimään liikaa.

Ihan hyvä klippi. Tosin oon erimieltä tosta grafiikka osiossa mainitussa pimeydestä, että se siis olis saatu korjattua. Tein itte meinaan havainnon että jos ajaa kypäräkamerasta, niin näyttää siltä kun olis aika pirun tummat arskat silmillä ja siitä kun laittaa dashboard kameraan, niin oho, se tummuus katoaa.

Mutta muuten toi pätkä summaili aika hyvin omatkin ajatukset. No eipä tohon menny kun 25e, niin ei nyt hirveästi ketuta.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Jos näyttö tukee HDR:ää, niin kannattaa kokeilla sillä...kummasti tuo valoa esim Ruotsin yöpätkiin. edit: Olikin mustan taso väärin, piti laittaa käsin!

Vaikka ajan aina ajopelejä sisäkuvakulmasta, niin tässä löytyi mieluisin konepelliltä FOV sopivaksi säädettynä.
Se Viron pitkä pätkä oli hauska, pääsin 12. tosin varmaan jo tippunut alaspäin.
edit: Pätkä oli Kanepi Reverse ja sijalla 17 nyt, vaivaiset 35s kärkeen :x3:

Täällä ei muutosta viimeisimmän päivityksen jälkeen, ongelmat taitaa koskea Thrustmasteria ja Logitechia mitä patch notea luki.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.05.2020
Viestejä
110
En tiedä mitä tapahtu eilisen päivityksen osalta mutta forcet hukku ratti tuntuma meni ”thrustmaster ts-PC”ja piti kokeilla wheel api pois niin kaataa eli ei pysty laittaan päälle eikä pois kaataa koko pelin tässä tais olla tämäkin peli
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
39
Kertokaapa miten tuon hybridi järjestelmän kanssa tulisi ajaa, että siitä saisi täyden hyödyn irti?

Välillä tuntuu, että auto ei käytä varausta vaikka sitä olisi jäljellä, eli mikä tuon käytön aktivoi?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Kertokaapa miten tuon hybridi järjestelmän kanssa tulisi ajaa, että siitä saisi täyden hyödyn irti?

Välillä tuntuu, että auto ei käytä varausta vaikka sitä olisi jäljellä, eli mikä tuon käytön aktivoi?
Jarrutus lataa, kun täynnä se aktivoituu. Jos painat jarrua se lopettaa kunnes varaus taas täynnä. Eli oleellisinta on ajaa ilman jarrua kun haluaa kokonaan käyttää.
 
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
31
Katkooko kellään (tai jää pohjaan) muulla kaasu? Mulla on thrustmasterin ts-xw sparco ja siihen kytketty t-lcm polkimet ja kesken pätkän saattaa useammankin kerran kaasu jäädä pohjaan. Tätä ei ole muilla peleillä käynyt. Auttaa kun ottaa polkimien piuhan irti ruorin hanurista ja laittaa takaisin, mutta kyllähän se vie lähes kaiken maun pelistä kun joutuu kokoajan takaraivossa miettimään onko kaasu toimiva vai pohjassa kun mutka lähestyy.
 
Liittynyt
09.05.2020
Viestejä
110
Itellä sama homma ts-PC racerilla ja t-LCD polkimilla omassa systeemissä oli juju siinä että siellä kaasupolkimen alla on piirilevy ja toppari jonka piti pysäyttää kaasu oli painunut jolloin kaasu otti kiinni levyyn ja aiheutti tuon ensi apuna laitoin huopa tyynyn siihen topparin päälle ja vielä laitoin sähköteipin kaasupolkimen varteen onnistui ilman purkamista nykyään on suojattu kunnolla kun avasin polkimet jousien vaihdon takia vaihdoin kaasu ja kytkin jouset keskenään tämä oli omissa syy omituista kanssa ettei tehnyt kaikilla peleillä mutta tuon operaation jälkeen toimineet moitteetta tarkista voisiko olla tuo
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
22
Tämä on early acces pelin ominaisuus,ei vika. Thrusmasterin rateilla on vika jos toinenki,logilla puuttuu forcet. Kaasut hirttää jne. Aivan keskeneräinen kökäle tämä on,ehkä puolen vuoden sisään pelattava rallipeli jos jaksavat pätsäillä. Muuten kiva ralli mut ratit unohtu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Itsellä nyt jäänyt PS5-version pelaaminen odotellessa että fixaavat sen että dualsensessä ei toimi mitkään feedback-efektit. Mahdotonta ajaa tunnottomana. Ratilla en ole jaksanut kokeilla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 459
Viestejä
4 162 761
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom