WRC 9 - WRC 10 - WRC Generations - The Official Game

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
370
Ei löytynyt suoraan haulla tätä ketjua, joten alkaa olla jo aika DiRT 2.0 pelissä haastajaa ajettavuudeltaan ja radoiltaan..
Ihan yö ja päivä ero WRC 8:iin ja aikasempiin versioihin nähden, alla muutama video:










 
Ai niin tämä mysteeripeli. Nyt näyttää löytyvän jo enemmän tietoa kuin kesällä. Twitteristä ikäväkseni luin ettei pelissä ole VR:ää ollenkaan eli jää kauppaan minun osalta. Autopeleissä ja etenkin rallipeleissä VR on ylivoimainen, kunhan pelintekijät pääsevät kokeilemaan miten mullistava se on niin tekevät varmasti VR-tuen omalla ajallaan. :D
 
WRC8 oli ihan viihdyttävä ajaa uratila WRC mestariksi asti ja kun pelin sai Xbox Live Gold pelinä "ilmaiseksi". VR tuen puuttuminen ei haittaa sillä en ole missään pelissä VR:stä pitänyt vaikka olen kokeillut useampaa "parasta VR peliä". Päinvastoin VR en todellakaan halua pelata vielä nykyisellä kehityksen laadulla. Ehkä sitten 5-10 vuotta myöhemmin saa nähdä. Saa nähdä onko tämä 9 oikeasti juuri erilaisempi kuin 8 todellisuudessa kun joskus tod.näk tätä sitten pelaa.
 
Taitaa jäädä ostamatta kun ei löydy VR tukea.

Päinvastoin VR en todellakaan halua pelata vielä nykyisellä kehityksen laadulla. Ehkä sitten 5-10 vuotta myöhemmin saa nähdä.

Komppaan jälkimmäistä. Ei inspiroi pahoinvointi, eikä suttuinen kuva, vaikka läsnäolon tuntu VR:llä toki onkin vahva.

WRC8 on omaan makuun paras rallisimulaatio tällä hetkellä, joten WRC9 on ostoslistalla.
WRC8:ssa on kuitenkin ärsyttäviäkin puolia ja pelkään pahoin, että ne löytyvät sellaisenaan myös WRC9:stä:
  1. Ohjaamonäkymän ja kojelautanäkymän säädöt ovat aivan liian puutteelliset. Kummassakaan näkymässä ei saa kuvaa sijoiteltua likimainkaan siten, että ratti olisi näytöllä suurin piirtein samassa kohtaa kuin mitä se on minun rigissä
  2. FOV säädölle ei ole todellisia lukuja, vaan pitää perstuntumalta arvailla, että mikä olisi realistinen FOV
  3. FOV säätö ei vaikuta ohjaamoon laisinkaan, vaan pelkästään ulkopuoliseen maailmaan, mikä näkyy auton lasien läpi (tämä on niin järkyttävä lapsus, etten voi ymmärtää miten peli on päässyt tuollaisena myyntiin ja myös pysynyt sellaisena)
  4. Äänet ovat ohjaamo- ja kojelautanäkymissä aika mitäänsanomattomat. Konepeltinäkymässä jopa hyvät, mutta en haluaisi ajaa konepeltinäkymästä.
 
Peli tulee ulos 3.9 ja vieläkään ei ole tietoa suosituksista. Se WRC 8 versio mitä minä testasin ei pyörinyt lähellekkään 60fps i7 3770 ja GTX 970, en tiedä sitten että oliko siinä versiossa jokin bugi, i5 6600 prossu on suositus WRC 8 niin luulis että ois pyörinyt.
 
Peli tulee ulos 3.9 ja vieläkään ei ole tietoa suosituksista. Se WRC 8 versio mitä minä testasin ei pyörinyt lähellekkään 60fps i7 3770 ja GTX 970, en tiedä sitten että oliko siinä versiossa jokin bugi, i5 6600 prossu on suositus WRC 8 niin luulis että ois pyörinyt.

Tuskin laitteistovaatimukset ovat pahemmin muuttuneet, kun WRC9 on kuitenkin vain pieni päivitys WRC8:iin. WRC8 pyöri minulla ihan mainiosti i7 990X:llä, joka lienee peleissä hitaampi kuin tuo 3770. Sanoisin, että näytönohjain on sinulla pullonkaulana (riippuen vähän siitä, että millä resoluutiolla pelaat).
 
Kyllähän tämä ostoon lähtee, eikä tarvii edes itse maksaa :) Poika 8v aikoo ostaa tämän omalla rahalla heti julkaisupäivänä. Hyvin on poika kehittynyt vuoden aikana, jää enää vain 2sek Harjun erikoiskokeella WRC8:ssa. Ajelee ratilla ja polkimilla sekä tietenkin ajolasit päässä ja sisäpelikengät jalassa.
 
Kyllä mullakin WRC 8 MSI Afterburner näytti että peli pyörii 60fps mutta silmällä näki että ei pidä paikkaansa, kun otti Fullscreenin pois päältä niin silloin rupes Afterburner näyttämään todellista fps, mikä huiteli jossain 40 paikkeilla, mitkään asetukset ei oikeastaan paljoa sitä fps nostanut. Tuo saattoi johtua siitä versiosta millä testasin.

Mitä nyt youtubesta katsonut PC 60fps pelikuvaa WRC 9 niin aika harvalla näyttäis pyörivän tasaisesti. Ois hyvä jos tulis demo niin vois rauhassa testata.
 
Viimeksi muokattu:
Peli tulee ulos 3.9 ja vieläkään ei ole tietoa suosituksista. Se WRC 8 versio mitä minä testasin ei pyörinyt lähellekkään 60fps i7 3770 ja GTX 970, en tiedä sitten että oliko siinä versiossa jokin bugi, i5 6600 prossu on suositus WRC 8 niin luulis että ois pyörinyt.

Ei viralliselta sivulta löydy, mutta tällänen saitti kyhätty minne lisätään speksivaatimuksia peleistä pickgamer.com
 
Viimeksi muokattu:
Ei pysty lataamaa vielä epic storessa :( ... miksei ole pre lataus mahdollisuutta?
 
Todella nopealla yhden rallin kokemuksella ekaa kertaa rallipeli mikä tuntuu pädillä heti kivalta ajaa. Ihan erilainen kuin WRC8 ajomalliltaan pädillä.
Wrc3 ollu aina ihan tuskaa, nyt oli oikeasti kivaa!

Ärsyttävästi en saa fps:ää ruudulle mitenkään tän pelin kohdalla ja ihme fps droppeja välillä tulee.

Mutta yksi aivan raivonpartaalle saava bugi on. Xbox onen ohjaimen jarrun värinä. Se ei tärise ollenkaan kun jarruttaa, ei aina kun irrottaakaan. Mutta sit välillä itsekseen menee täysille. Ja se värinä on sellainen et pelkään et ohjain hajoaa. En ole uskonutkaan miten voimakas se täysillä voi olla. Sattuu sormeen melkein.
 
Jostain muistelen lukeneeni että tähän olisi tulossa "kunnollinen" Suomi vasta myöhemmin tänä vuonna ilmaisena DLC:nä, mutta nyt alkuun ilmeisesti Suomessa vielä viime vuoden staget? Onko kellään faktaa asiasta?
 
Tulispa joskus semmonen WRC (tai muu autopeli) jossa muutkin kuskit vaihtais tallia eri kausina..taitaa lisenssit estää!
 
Jostain muistelen lukeneeni että tähän olisi tulossa "kunnollinen" Suomi vasta myöhemmin tänä vuonna ilmaisena DLC:nä, mutta nyt alkuun ilmeisesti Suomessa vielä viime vuoden staget? Onko kellään faktaa asiasta?

Tiedä sitten onko faktaa vai ei, mutta olen kyllä jo useammasta eri lähteestä lukenut, että on tulossa Suomesta uusi versio ilman lisähintaa. Pitäisi kuulemma olla ihan uutta pätkää mukana. Sitä en tiedä, että päivittävätkö graafisesti nuo vanhat.
 
Eli europe key ostoon reilulla 20e:llä? Vai ostitteko suoraan epic storesta 50e?
 
Mites kun yrittää laittaa g27 shifterin 4. vaihdetta käsijarruks, niin toimii kyllä mutta menee N eli vapaalle kun sen irrottaa? ... Onko ideoita?

edit. toimii kun unbindaa muut gearssit
 
Viimeksi muokattu:
Komppaan jälkimmäistä. Ei inspiroi pahoinvointi, eikä suttuinen kuva, vaikka läsnäolon tuntu VR:llä toki onkin vahva.

WRC8 on omaan makuun paras rallisimulaatio tällä hetkellä, joten WRC9 on ostoslistalla.
WRC8:ssa on kuitenkin ärsyttäviäkin puolia ja pelkään pahoin, että ne löytyvät sellaisenaan myös WRC9:stä:
  1. Ohjaamonäkymän ja kojelautanäkymän säädöt ovat aivan liian puutteelliset. Kummassakaan näkymässä ei saa kuvaa sijoiteltua likimainkaan siten, että ratti olisi näytöllä suurin piirtein samassa kohtaa kuin mitä se on minun rigissä
  2. FOV säädölle ei ole todellisia lukuja, vaan pitää perstuntumalta arvailla, että mikä olisi realistinen FOV
  3. FOV säätö ei vaikuta ohjaamoon laisinkaan, vaan pelkästään ulkopuoliseen maailmaan, mikä näkyy auton lasien läpi (tämä on niin järkyttävä lapsus, etten voi ymmärtää miten peli on päässyt tuollaisena myyntiin ja myös pysynyt sellaisena)
  4. Äänet ovat ohjaamo- ja kojelautanäkymissä aika mitäänsanomattomat. Konepeltinäkymässä jopa hyvät, mutta en haluaisi ajaa konepeltinäkymästä.

1. Ota ratti pois näkyvistä.
2. Eikös perstuntuma ole just paras.
3. No tämä on jännä ratkaisu, edelleen sama 9:ssä
4. Nyt oli kojelaudassa omaan makuun paremmat äänet, kuin konepelliltä. Äänet kylläkin bugaa välillä ja DR2:ssa peremmat.

Huomattavasti parempi ajettavuus ratilla WRC 9, kuin 8. Autot joutuu kyllä säätämään itse, oletusasetukset ihan onnettomat ja ratin asetuksia joutuu hakemaan, myös jonkin aikaa, ainakin Locitech G29:llä. Äkkisellään kuitenkin positiivinen yllätys.

Suomeen tulee uudet 6 EK:ta toisessa ilmaisessa dlc:ssä. Ekassa dlc:ssä tulee joku toinen maa.
 
1. Ota ratti pois näkyvistä.

Ei minua se ratti häiritse, vaan se, että näkymää ei saa vastaavaan kohtaan ja vastaavaan kuvakulmaan, kuin mitä se olisi oikeassa autossa istuessa.

2. Eikös perstuntuma ole just paras.

No ei. Minulla on sen verran paha realismifiksaatio, että haluan ruudullä näkyvän saman kuvakulman kuin todellisuudessakin. Se sitten lopulta tuntuu yleensä parhaallekin.

3. No tämä on jännä ratkaisu, edelleen sama 9:ssä

Kuten arvelinkin. Tuo on kyllä p*rseestä... No, ostin silti. Epicin kauppa vain oli ilmeisesti eilen aika jumissa, kun en saanut kuin 30% pelistä ladattua illan aikana.

4. Nyt oli kojelaudassa omaan makuun paremmat äänet, kuin konepelliltä. Äänet kylläkin bugaa välillä ja DR2:ssa peremmat.

Tämä on hieno uutinen :).
 
Suomeen tulee uudet 6 EK:ta toisessa ilmaisessa dlc:ssä. Ekassa dlc:ssä tulee joku toinen maa.

Eli käytännössä varmaankin 1 uusi EK, joka pilkottu kahteen osaan. Pelissä näkyy sitten nuo 2 lyhyttä pätkää molempien suuntien versioina ja lisäksi täysi pätkä molempiin suuntiin. Hieno juttu silti, koska Suomen EK oli WRC8:ssa mielestäni nautinnollisin pätkä.
 
Ja jälleen jätetty VR pois. Jatketaan DR2 kanssa rallipoluilla siis.
 
WRC8:ssa on kuitenkin ärsyttäviäkin puolia ja pelkään pahoin, että ne löytyvät sellaisenaan myös WRC9:stä:
  1. Ohjaamonäkymän ja kojelautanäkymän säädöt ovat aivan liian puutteelliset. Kummassakaan näkymässä ei saa kuvaa sijoiteltua likimainkaan siten, että ratti olisi näytöllä suurin piirtein samassa kohtaa kuin mitä se on minun rigissä
  2. FOV säädölle ei ole todellisia lukuja, vaan pitää perstuntumalta arvailla, että mikä olisi realistinen FOV
  3. FOV säätö ei vaikuta ohjaamoon laisinkaan, vaan pelkästään ulkopuoliseen maailmaan, mikä näkyy auton lasien läpi (tämä on niin järkyttävä lapsus, etten voi ymmärtää miten peli on päässyt tuollaisena myyntiin ja myös pysynyt sellaisena)
  4. Äänet ovat ohjaamo- ja kojelautanäkymissä aika mitäänsanomattomat. Konepeltinäkymässä jopa hyvät, mutta en haluaisi ajaa konepeltinäkymästä.

Nyt kun peli vihdoin latautui ja pääsi ottamaan ensi tyypit, niin voin vahvistaa, että tuo ongelma #3 on sittenkin korjattu. Nyt FOV:ia säätäessä ohjaamokin liikkuu koko näkymän mukana, eikä pysy staattisena elementtinä paikallaan.
Ongelma #2 on edelleen arpomista.
Ongelma #1 vaikuttaa parantuneen aavistuksen, mutta edelleenkään missään näkymässä (ohjaamo, kojelauta, konepelti) en saa kuvaa sovitettua siihen kohtaan mihin sen 32:9 näytöllä haluaisin. Varsinkin se tärkein, eli ohjaamonäkymä jää aivan liian kauas. Prkl.
Äänet mielestäni edelleen selvästi paremmat konepeltinäkymässä, kuin kojelaudalta tai ohjaamosta ajettaessa. Konepelliltä ajaessa kuuluu mm. turboahtimen äänet mukavasti.

RTX 2080Ti / 32 GB / 3800XT ja kaikki asetukset tapissa. Ei ole kovin sulavan tuntuista. Pitää koittaa laskea graafisia asetuksia (resoluutiona 5120x1440).
 
Itseäkin kummastuttaa tuo kameranäkymien säädön puute :(


toivotaan että tää modaaja tekee myös tähän ysiin kamera ym modit kuntoon.
 
No, kojelautanäkymän saa onneksi melko hyväksi nyt. Voisi olla parempikin, mutta kelpaa näin, enkä usko, että pelin kehittäjiltä on tuohon parannuksia tulossa.

Laitoin Asuksen GPU Tweak 2:sta FPS:t näkyviin ja kaikki asetukset tapissa näyttäisi pyörivän 90-99 FPS (FPS rajoitettu minulla 99:ään, koska näytön maksimi virkistystaajuus on 100 Hz 10 bit väreillä). Laskin muutamaa graafista asetusta hiukan ja ainakin Suomen pätkällä on melkein koko ajan 99 FPS taulussa. Silti ei tunnu ihan täysin sulavalta. Hyvin pelattavissa kuitenkin.

Ajaminen tuntuu helpommalta kuin WRC 8:ssa, mutta erittäin mukavalta. Ainakin Suomen pätkillä on helpompaa pitää auto sopivassa luisussa.

Yksi ärsyttävyys on myös siirtynyt WRC 8:sta sellaisenaan, eli se, että auton tuulilasi likaantuu hiekasta ja sitten pitää ratin namiskoista laittaa aina välillä pyyhkimiä päälle ja pois. Ihan vammaista. Onhan oikeissakin autoissa tihkukytkimet... Ratkaisin tuon siten, että tein StreamDeckiin "Multi Action":in, joka laittaa pyyhkimet päälle ja pois aina 20 sekunnin välein :D.
 
raaka tuo realistic kyllä.. jäi monte carlo aika lyhkäseks :D mahdoton ajaa jos esim jouset on menny takaa muusiks. Eipä siinä , niin se pitää ollaki mut meikä joutuu kyllä laskemaan vaikeustasoa vaurioiden osalta.
 
Tuntuu kyllä loistavalta, omasta mielestä tässä on parempi tuntuma kuin DR 2.0. Pirun hyvän tuntuinen pitää tuota WRC autoa kaasulla kontrollista, pääsee semmoiseen ajamisen nautintoon mitä harvoin saavuttaa.
Varsinkin asvaltilla tämä pesee DR 2.0 aika kevyesti ja soralla ovat aika lähellä toisiaan. Se missä WRC 9 repii sitä eroa kunnolla on erikoiskokeet, osa noista erikoiskokeista on aivan huikeita, pääsee helposti flow tilaan kun ovat niin siistejä.

Kyllä tämä on aika massiivinen loikka WRC 8 verrattuna, tuntui heti T300 kanssa että ois kotiin tullut, ei tarvinnut säätää oikeastaan mitään, tuo on harvinaista.
Tollaisen nopeahkon testauksen perusteella voi sanoa että en odottanut näin hyvää tuntumaa, löi jopa vähän ällikällä ja näitä rallipelejä on tullut ajeltua jo varmaan kymmeniä vuosia.

i7 3770 ja 970 G4 pyörii kohtuu asetuksilla 60fps mutta välillä sutteroi, tuo on ilmeisesti vähän kaikkien kokoonpanojen ongelma, toivottavasti saisivat korjattua.

 
Viimeksi muokattu:
Tässä on hieman erilainen auton säätösysteemit, kuin Dirt Rallyssa. Perus säädöt tuntuu olevan tässä aikasta huonot. Millaisia muutoksia porukka tekee niihin soralle?

Lukkoihin ja kallistuksen vakaimiin sain jo tolkkua wrc-autoilla, mutta muu jousitus/iskarit, sekä korkeus vaatii vielä testailua. Lukot aika tapissa ja vakaimet myös edestä jämäkämmiksi.
 
Mikähän bugi tässä on nettikisassa kun kaksi kertaa tänään jäänyt auto lähtöviivalle, kaasuun reagoi mutta ei laita vaihdetta silmään ja muut painelee menemään. Ainoa mitä antaa tehdä on alt/tab:lla työpöydälle ja sammuttaa peli?
 
Taitaa olla tämä WRC 9 pitkästä aikaa rallipeli missä koko paketti on kasassa.

Loistava pelattavuus, kattava uramoodi ja nettipuoli, huikeat erikoiskokeet, eipä löydy oikeastaan pahemmin valittamista, ehkä vielä hieman buginen ja välillä sutteroi.

Konsoliversio on 30fps niin sitä on kyllä vaikea suositella, tosin se saa ilmeisesti ilmaisen nextgen päivityksen.
 
Pari rallia olen nyt ehtinyt uraa ajamaan ja päällimmäinen fiilis on se että harvoin, jos koskaan, on tullut pelattua peliä joka on niin yks yhteen edeltäjänsä kanssa. Siis että jos näillä ei olisi omia kuvakkeita työpöydällä ja eri numeroa latausruuduissa niin en tiedä erottaisinko toisistaan. Ristiriitaista: tavallaan tuntuu kuin olisi tullut kotiin, mutta toisaalta nuo pienet ärsyttävyydet (päällimmäisenä ohjaamonäkymän ongelmat) ovat ennallaan. Peli näyttää, kuulostaa ja tuntuu miltä pitääkin, mutta yllätysmomentti on poissa koska se kahdeksas osa oli mielestäni niin hyvä.

Ehkä tuolta alkaa uusia nyansseja löytyä jahka ottaa enempi pelitunteja. Vanha kunnon "vielä yksi EK"-efekti on kyllä jo ollut päällä ja sehän on hyvä merkki.
 
Taitaa olla tämä WRC 9 pitkästä aikaa rallipeli missä koko paketti on kasassa.

Loistava pelattavuus, kattava uramoodi ja nettipuoli, huikeat erikoiskokeet, eipä löydy oikeastaan pahemmin valittamista, ehkä vielä hieman buginen ja välillä sutteroi.

Konsoliversio on 30fps niin sitä on kyllä vaikea suositella, tosin se saa ilmeisesti ilmaisen nextgen päivityksen.

Onhan WRC 9 ihan hyvä, mutta kyllä DR2 tekee samat asiat hyvin.

Tässä tosiaan ajettavuus parantunut ja välillä auto menee todella luontevasti, ajomallissa on kyllä ihmeellisyyksiä, ainakin hitaammissa vauhdeissa ja jarrutuksissa. Eipä sillä, ettei DR2:ssa olisi omat ihmeellisyytensä. Siinä autoja voi taas viedä surutta liian lujaa, kunhan osaa sopivan tekniikan.

WRC 9:ssä tiet on mallinnettu aika yksinkertaisesti, kunnon urat ei tunnu ja pientareet kantikkaita, joissa jousitus viimeistään bugaa.

Uramoodi vaikuttaa perkkeineen hieman tyhmältä. Fysiikoita, tai ajomallia muuttavat päivitykset ei sovi edes simcadena markkinoitavaan rallipeliin. Lisäksi uramoodissa paljon muitakin aivopieruja, onneksi on kausitila.

Auton/renkaiden ääniä ei saa säädettyä erikseen.

Osa auton säädöistä väärinpäin, tai sitten niiden selitystekstit.

Tukku isompia ja pienempiä bugeja. Esim osa auton äänistä häviää välillä. Tuulilasin pyyhkijät ei putsaa. Auton säädöt latautuu virheellisesti.

Ai vaikeustaso heittelee huomattavasti, kisasta toiseen ja lopputulokset on kuskien osalta myös epärealistiset. Onneksi on online eventit ja klubi kisat.

Kyllähän tätä silti ajelee, kun sai ratin asetukset kohdilleen, mutta kaukana ollaan vielä ”koko paketti kassa” statuksesta.
 
Ainut mihin tätä voi oikeastaan verrata on DR 2.0 ja kyllä tässä se paketti on mielestäni paremmin kasassa. DR 2.0 on paska yksinpeli ja tylsät EK:t jos ei DLC EK lasketa.
Kyllä tässä WRC 9 on mielestäni sitä ralli fiilistä huomattavasti enemmän kuin DR 2.0. Sekin pitää muistaa että tämä on tullut juuri ulos, ihan ymmärrettävää että joitakin bugeja on.
 
Ainut mihin tätä voi oikeastaan verrata on DR 2.0 ja kyllä tässä se paketti on mielestäni paremmin kasassa. DR 2.0 on paska yksinpeli ja tylsät EK:t jos ei DLC EK lasketa.
Kyllä tässä WRC 9 on mielestäni sitä ralli fiilistä huomattavasti enemmän kuin DR 2.0. Sekin pitää muistaa että tämä on tullut juuri ulos, ihan ymmärrettävää että joitakin bugeja on.


Juu, WRC 9 vs DR2, molemmissa on puolensa. WRC on yksinpelinä kokonaisempi. DR:ssa on kiinitetty enemmän huomiota yksityiskohtiin ja viimeistelyyn.

Esim EK:oot on parhaimmillaan WRC:ssä vaihtelevia ja aidon oloisia, alusta vaihtuu usein pätkän aikana, välillä siirrytään isolta tieltä kinttupolulle, tai ajetaan pienen kylän läpi. Nopeasti vilkaistuna näyttää enemmän nykyaikaisilta rallipätkiltä, mutta tiestä puuttuu viimeiset yksityiskohdat.

DR2 pätkät on alusta loppuun samanlaisempia, sisältäen 2-3 eri osuutta, mutta ne on tehty todella yksityiskohtaisesti, tien pinnassa on töyssyjä ja muotoja, kuin laserskannatuissa radoissa. Esim Suomessa tiet on keskeltä korkeampia, viettää ojiin, mutkat kallistelee realistisesti eri kohdista, urat vaikuttaa autoon yms.
 
Viimeksi muokattu:
Pari rallia olen nyt ehtinyt uraa ajamaan ja päällimmäinen fiilis on se että harvoin, jos koskaan, on tullut pelattua peliä joka on niin yks yhteen edeltäjänsä kanssa. Siis että jos näillä ei olisi omia kuvakkeita työpöydällä ja eri numeroa latausruuduissa niin en tiedä erottaisinko toisistaan. Ristiriitaista: tavallaan tuntuu kuin olisi tullut kotiin, mutta toisaalta nuo pienet ärsyttävyydet (päällimmäisenä ohjaamonäkymän ongelmat) ovat ennallaan. Peli näyttää, kuulostaa ja tuntuu miltä pitääkin, mutta yllätysmomentti on poissa koska se kahdeksas osa oli mielestäni niin hyvä.

Ehkä tuolta alkaa uusia nyansseja löytyä jahka ottaa enempi pelitunteja. Vanha kunnon "vielä yksi EK"-efekti on kyllä jo ollut päällä ja sehän on hyvä merkki.

WRC 8 autojen käyttäytyminen oli arcade-maisempi ja tönkömpi kun taas WRC 9:ssä ajettavuus on smoothimpi ja realistisempi.
 
Kyllä varmaan boksille jossain vaiheessa tulee hankittua. Sen verran posipössis ollut tästä kuitenkin aalloilla. Harmittaa vaan kun keysissäkin jostain syystä eu-versiot(tästäkin) suolaisella hinnalla kun uk/us aika halvallakin. Ennen ei tuollakaan ollut noissa alueversioissa hintaeroja. Uusilla konsoleillehan on luvattu tämänkin pyörivän 4K/60fps.
 
muilla stutterointia?
Ei mutta parissa rallissa vetää yks kaks ilman syystä fps:n nolliin ja tekee muutaman sekunnin aikana niin 1-4 kertaa. Sit jatkuu taas ilman mitään fps droppeja. Ja se ei tee sitä aina ja kun tekee kerran, tekee yleensä sen rallin aikana monta kertaa. Yleensä ulosajo seurauksena.
 
Itellä sutteroi silloin tällöin, kestää yleensä noin 5-10 sec ja sitten palautuu. MSI Afterburner näyttää koko ajan tasaista 60fps, vois koittaa että mitä frame time näyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tyhmä kysymys, mutta oon ajellu vasta oikeestaan yksittäisiä stageja... niin missä nämä super special staget on , kun ei ole valittavissa?
 
Viimeksi muokattu:
Taas vähän enemmän ajelin tätä ja tuntuu jotenkin haastavalta verrata tätä DR 2.0. Tässä WRC 9 on todella nautittava ajomalli, tuntuu luontevalta ja loogiselta, varsinkin asvaltti on iso askel DR 2.0 vastaavasta, DR2.0 tulee välillä alustasta riippumatta semmoinen tunne että auto yllätti, ei käyttäytynyt loogisesti. Vaikkapa Ruotsissa ja Suomessa tie tuntuu WRC 9 ehkä liian sileältä, voi vetää aivan surutta, tosin ne vetää oikeastikkin noissa ralleissa aivan surutta, se auton käyttäytyminen on loogista.

T300 asetuksiin ei ole tarvinnut koskea kertaan, edellinen pelit joissa ffb toimi välittömästi oli Assetto Corsa.

Sanotaan vaikka että 2-3 onnistunutta päivitystä ja kyseessä on noin 9/10 peli aika helposti. Kyllä DR 2.0 oli myös julkaisussa buginen, ei tällä WRC 9 ole siinä mielessä mitään hävettävää.
 
Viimeksi muokattu:
Pakko itsekkin kirjoitaaa kahden rallin ajon jälkeen (ura modes). Peli on mielestäni helpompi ottaa haltuun kun WRC8 tai DR2. Minun mieleen auto luisuu jotenkin loogisemmin kun aikasemmassa, esim jarrulla voi ohjata auto huomattavasti paremmin, edellisessä jos auto lähti "lapasesta" niin jarru oli viimeinen mihin koskea, tässä oikea hetkinen jarrutus saa auton menemään sinne minne haluan.
Ohjaimen säätöihinkään (G29) en koskenut ollenkaan vaan suoraan ajamaan , kun taas DR ja WRC8 vaati 1h säätämisen. Parin historic rallin jälkeen voin sano, että tehokkaan takavetoisen ajaminen on edelleen minusta kohtuuttoman hankalaa, mutta tämä varmaan vaatii hieman polkimien säätöä, koska auto ei pysy suorassa ollenkaan.
Grafiikka asetuksia en ole säätänyt, mutta noin silmään näyttää itselläni, että FPS seilaa aika paljon valaistuksesta riippuen (R5 2gen ja RTX2070S).
Tätä kirjoittaessa tajusinkin, että pitääpä tarkistaa ettei säteen seuranta ole päällä, sehän varmaan aiheuttaa sen FPS seilaamisen juurikin noissa valaistuskissa.
 
Nyt tyhmä kysymys, mutta oon ajellu vasta oikeestaan yksittäisiä stageja... niin missä nämä super special staget on , kun ei ole valittavissa?

Menet ajamaan uraa, tai kautta, niin tulee s.s.s vastaan. Niissä tosin ai jotenkin bugaa, kun lähtee omia aikojaan, näyttää voittavan ja lopputuloksissa on silti itse selvä voittaja :D Joka rallissa, myös power stage, josta voi saada 0-5 lisäpistettä.
 
Menet ajamaan uraa, tai kautta, niin tulee s.s.s vastaan. Niissä tosin ai jotenkin bugaa, kun lähtee omia aikojaan, näyttää voittavan ja lopputuloksissa on silti itse selvä voittaja :D Joka rallissa, myös power stage, josta voi saada 0-5 lisäpistettä.
Ok.. No. Mutta miksei noita s.s.s voi ajaa ihan yksittäi ns. Time trialissa? Iha hölmöä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 539
Viestejä
4 539 641
Jäsenet
74 817
Uusin jäsen
pepponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom